eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
169 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 💠سوال شماره23390 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام استاد: جواب سوال ۲۳۳۷۹ در مورد بنیاد مستضعفین بدستم نرسیده ممنون میشم دوباره بفرستید. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بنده این‌طور جواب دادم: 23379- باسمه تعالی: سلام علیکم: احتمالاً شواهد، حاکی از چیز دیگری است. به نظرم مطالب را در جای خود مطرح نمی‌کنند. بد نیست در این مورد به جلد دوم کتاب «خاطرات آقای رفیق‌دوست» که در باره‌ی بنیاد مستضعفین سخن گفته‌اند، رجوع فرمایید. در هرحال برای خود بنده حقوق آقای سعیدی کیا نیز مسئله است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23390 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23391 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام: در خصوص سوال ۲۳۳۷۱ که کاربری پرسیده بود فرمودید روایت درست و خوبی است. من اون قسمت که در بهشت زن و مرد رو جدا میکنه و برخی از خصوصیات و اخلاقیات زن در بهشت رو به دنیا مرتبط میدونه رو متوجه نمیشم مگر در بهشت زن و مردی وجود دارد؟ و یا اینکه می گوید عزت زن بیشتر است مگر خداوند در قرآن نفرموده باتقوا ترین افراد نزد خدا عزت بیشتری دارند؟ لطفا مقداری هرچند اندک توضیح دهید. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: عرض شد مطالب ظریف عرفانی در آن روایت نهفته است که اقلاً 100 جلسه درس «فصوص الحکم» آیت اللّه حسن‌زاده را نیاز دارد. آری! ملاک تقواست، ولی صورت تقوا در قیامت، متفاوت است. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23391 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23393 💠تشخص هر موجودی ماهیت آن موجود است 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام علیکم استاد عزیز: استاد جان من هنوز درک درستی از ماهیت بدست نیاورده ام. تا حدودی وجود را می توانم بفهمم ولی ماهیت را خیر. می خواستم لطف بفرمایید کمک بفرمایید در این مورد. به عنوان مثال ماهیت درخت دقیقا چیست؟ رنگ و بو و شکل و سطح و ... که اعراض هستند و همگی وجودند پس ماهیت درخت دقیقا جیست؟ ممنونم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: تشخص هر موجودی ماهیت آن موجود است. لذا درخت‌بودنِ درخت، ماهیت درخت است، رنگ و بو و شکل، به تبع آن ماهیت مطرح است. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23393 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23394 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام: معنی این ابیات مثنوی رو می خواستم این همه گفتیم لیک اندر بسیچ بی‌عنایات خدا هیچیم هیچ بی عنایات حق و خاصان حق گر ملک باشد سیاهستش ورق ای خدا ای فضل تو حاجت روا با تو یاد هیچ کس نبود روا تکیه بر لزوم عنایات خاصان حق در کنار عنایات حق و اینکه با یاد حق یاد هیچکس روا نیست.  لطفا به این موضوع هم اشاره کنید که آیا کسی می تواند عنایات حق را بدون مسیر خاصان حق دریافت کند یا الزاما و همه باید از این مسیر بروند و راهی جز این وجود ندارد و هیچ انسان متعالی وجود نخواهد داشت الا اینکه عنایات خود را از حضرات معصومین (ع) و حضرت صاحب الزمان (عج) گرفته باشد و اینکه شیعه به معنای واقعی کلمه باشد. و نتیجه اینکه از عرفا هیچکدام نمی توانند اهل سنت باشند. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: معنای شعر روشن است. آری! در مسیر رسیدن به حقیقت، سنتی باید در مقابل ما باشد، انگیزه‌ی رجوع به حضرت حق کافی نیست. لذا با نظر به سنت اولیاء الهی که تعیّن سیر إلی اللّه هستند، می‌توان مسیر رجوع به حق را به درستی طی کرد. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23394 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23395 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️با سلام خدمت استاد عزیزم: استاد از اینکه از طریق نامه راحت میتونیم با شما حرف بزنیم از شما خیلی متشکرم. استاد یه وقتایی واقعا آدم نیاز داره سریع جواب بگیره هر چی به اون در و این در میزنه نمیتونه با یه عالم ارتباط داشته باشه که مشکلات اعتقادیش رو حل کنه ولی سایت شما به حمدالله برای بنده این مسیله را حل کرده. حاج آقا خیلی لطف می کنید و زحمت زیادی می کشید ولی امثال بنده واقعا گاه مضطر میشم و سایت واقعا به دردم میخوره از این که بگذریم، حاج آقا خیلی وقته این سوال برای بنده هست که گاهی روی بعضی موارد تمرکز می کنم احساس انس می کنم بخصوص در ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مثلا یه مدت روی دستورات حضرت زهرا (س) تمرکز می کنم حس می کنم و اون مطلبی که شما در کتاب بصیرت حضرت زهرا (س) فرموده بودید که به حضرت نزدیک نمی شوید تا عقیده ایشان عقیده شما شود خیلی قبول دارم ولی اینو نمیدونم چطور باید فهمید که از کجا یکی میفهمه این فرد به حضرت نزدیک شده مثلا گاه پیش خودتون یا بعضی علما ایستادم یا صحبت می کنم از كجا این فرد مثلا میگه حضرت در اینجا هستن یا مثلا میگه نمیدونم شما بالاتر هستید یا پیغمبر؟ این حرفا یعنی چی یعنی پیامبر را این فرد میبینه یعنی معیت بود افراد با پیامبر را میبینه؟ این حالت را آدم تو خودش بالاخره درک میکنه تا یه حد که مثلا وقتی یه سری دستورات پیامبر را انجام میده به تبع یه اتفاقی تو وجودش میافته ولی اینکه چطور تو دیگری می فهمیم را نمیتونم بفهمم این حرف را بیشتر طلبه ها میزنن یعنی درک این موضوع لازمه بنده دروس حوزه بخونم با توجه به اینکه بنده خانم هستم نمیدونم باید چطور اینطوری بشم بنده تو خانم ها اصلا این نوع ادبیات را نشنیدم ولی از آقایون خیلی شنیدم نمیدونم متوجه شدید از طرفی دو بار رفتم حوزه حس می کنم درک حضور و.. در حوزه از بنده رخت بست درس ها نمی گذاشت من تو محضر خدا بودن را استمرار بدم و بنده خیلی برای این مسئله مهمه که روش کار کنم. تو حوزه خیلی بنده را میخواستن مجبور کنن اونطور که اونا میخوان باشم درس و معدلم فلان طور باشه و..ت هش نتونستم خودم باشم خیلی دروس حوزه را دوست دارم خواستم مجازی بخونم شرایطش نشد نمیدونم چه کنم فعلا تمرکز کردم رو همون چیزا که از امثال کلاسهای شما بلدم یعنی می بینم با یه ذره تمرکز چه غوغایی میشه ولی داشتن اون حالت که براتون گفتم را دلم لک میزنه براش که بفهمم چطور میشه فهمید این پیامبر هست یا از این حرفا که شما می زنید لذا برای همین میخوام برم حوزه لطفا بنده را راهنمایی کنید. ممنون. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ما نمی‌دانیم آن‌هایی که آن حرف‌ها را می‌زنند از کجا می‌گویند؟ ولی آن‌چه هست اگر انسان در مسیر دینداری با صداقت قدم بگذارد به لطف الهی آن درک، برایش پیش می‌آید که انوار اولیاء الهی را احساس می‌کند و خود آن احساس طوری است که انسان متوجه می‌شود که آن نور، توهّمی نیست. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23395 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23397 💠ذات سلوک اقتضای چنین قواعدی را دارد 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام خدمت شما استاد عزیز: با یکی از دوستان صحبت می کردیم شبهه ای مطرح نمودند که خواستم از محضرتان بپرسم: چرا مسیر قرب و نزدیکی به خدا و رشد کردن با سختی همراه است؟ چرا خداوند کاری نکرده که با راحتی به خدا نزدیک شویم و رشد کنیم.? ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این ربطی به خداوند ندارد. ذات سلوک اقتضای چنین قواعدی را دارد. مثل راه‌رفتن برای رسیدن است، ذاتِ رسیدن به هر مکانی در إزای رفتن است. این‌طور نیست که خداوند قرار گذاشته باشد اول راه بروید و بعداً برسید، بلکه رسیدن، عین راه‌رفتن است. در سلوک هم بالاخره باید منازلی طی شود تا نتیجه حاصل گردد. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23397 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23398 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️استاد عزیزم سلام: ان شاء الله حال شما خوب باشه. قبلا خدمتتون عرض کردم که در مورد ماهیت وحی دارم مقاله می نویسم برای غنای مطالب می خواستم شرح مفاتیج الغیب ملاصدرا رو بخونم فرمودید کسی این رو شرح نکرده که در دسترس باشه ولی شرح عرشیه از مرکز سها موجود هست، متاسفانه هنوز به این شرح نتونستم دسترسی پیدا کنم. غیر از این کتاب، کتاب دیگه ی هست که بتونم بخونم. همه ی کتابهای شما رو بحمد الله مطالعه کردم بعضی فایل های صوتی شما رو هم شنیدم به غیر از اینها چی می تونم بخونم که مایه ی قوی فکری من باشه؟ شرح کتاب معرفت النفس و الحشر رو خوبه از آقای نظری بگیرم چون به یکی از متقاضیان این طور فرمودید که برای دریافت صوت های اون جلسات به ایشون مراجعه کنند. اگه کتاب دیگه ی غیر از این مد نظرتون هست خوشحال می شم بهم بگید تا تهیه کنم. در حال حاضر می خواستم روی دو آیه ی ۱۸ و ۱۹ سوره ی حشر کار می کنم چون فکر می کنم این مسیر مناسبی برای رسیدن به ماهیت وحی هست. آیا شما هم این رو تایید می کنید؟ اگه این مسیر بستر مناسب رو فراهم می کنه لطفا بفرمایید برای اینکه خوب روی موضوع مسلط بشم باید چی بخونم. آیا امکان داره خودم به کتاب مفاتیح الغیب ملاصدرا مراجعه کنم و سوالاتم رو اینجا از شما بپرسم؟ سعی می کنم فقط سوالات اساسی رو بپرسم و زیاد مزاحم وقت شما نشم. با تشکر. التماس دعا ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ۱. کتاب دیگری به نظرم نمی‌رسد ۲. شرح کتاب «معرفتِ نفس و حشر» نکات خوبی دارد ولی کیفیت صوت‌ها پایین است. ۳. آیات مذکور فوق‌العاده آیات سلوکی و ارزشمندی است. ۴. بالاخره بد نیست با خود کتاب «مفاتیح الغیب» اُنس بگیرید، إن‌شاءاللّه خدا کمک خواهد کرد. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23398 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از لب المیزان
💠استاد اصغر طاهرزاده 🌸ارسال پرسش http://lobolmizan.ir/quest/aid/5 🌸مشاهده کلیه پرسش ها وپاسخ ها http://lobolmizan.ir/quest/aid/1 🔻کانال لب المیزان(حاوی جدیدترین پرسش هاوپاسخ ها،اطلاع رسانی جدیدترین آثار استاد اعم از صوت،کتاب،یادداشت ویژه وجزوه) 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان(حاوی سخنرانی های استاد طاهرزاده) 📱 @sound_lobolmizan 🌹پیام رسان سروش 🔻کانال لب المیزان 📱sapp.ir/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱sapp.ir/sound_lobolmizan 🌹پیام رسان ایتا 🔻کانال لب المیزان 📱eitaa.com/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱eitaa.com/sound_lobolmizan
📚شرح کتاب #جامع_السعادات ⏱زمان:2شنبه-بعدازنمازعشاء 🌸جلسه86 مکان:اصفهان-ابتدای اتوبان ذوب آهن-خ قائمیه-گلزار1-مسجدخدیجه کبری(س) 🔮استادطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1148 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج86_محبت به خدا و راه قرب او.mp3
4.74M
📚شرح کتاب 🔸مولف ملامحمدمهدی نراقی 💎محبت به خدا وراه قرب او 🔮استاداصغرطاهرزاده ⏱جلسه86(97/10/24) 📱sapp.ir/lobolmizan 📱Eitaa.com/lobolmizan
📚شرح کتاب #امام_خمینی وسلوک در تقدیر توحیدی زمانه(فصل آخر) 🔵 #انقلاب_اسلامی ووظیفه ای که پیش روی ماست ⏱زمان:۴شنبه ساعت 16 🌸جلسه 9 مکان:خ بزرگمهر-قصرگل-کوچه 12بهمن(شماره64)-مسجدقمر بنی هاشم 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1283 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج9_انقلاب اسلامی و انسانهایی که در حال تولدند.mp3
5.97M
🔸شرح کتاب وسلوک در تقدیر توحیدی زمانه(فصل آخر) 🔺 و وظیفه ای که پیش روی ماست 💎انقلاب اسلامی وانسانهایی که در حال تولدند 🔮استاداصغرطاهرزاده ⏱جلسه9 (97/10/26) 📱sapp.ir/lobolmizan 📱Eitaa.com/lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23403 💠اندازه‌ی خواب و غذا برای سلوک 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️با عرض سلام خدمت استاد عزیز و بزرگوار در همه کتب و مدارک اسلامی یکی از مهمترین نکاتی که برای سیر و سلوک عنوان شده است کم خوراک بودن و کم خوابیدن است , ولی در مورد میزان آن هیچ صحبتی نشده است . و با توجه به اینکه در رسانه های جمعی در باب نخوردن و زیاد خوردن هر میوه و خوراکی و یا کم خوابی می تواند چه مضراتی داشته باشد صحبت های فراوان شده است , آیا امکان دارد در مورد این مقوله ما را رراهنمایی فرمایید . ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: علامه‌ی طباطبایی در مورد خواب می‌فرمایند بین یک‌سوم تا یک‌چهارم از 24 ساعت یعنی نه کم‌تر از 6 ساعت و نه بیشتر از 8 ساعت خوب است. در مورد حجم غذا، همان که به ما فرموده‌اند تا گرسنه نباشیم شروع به خوردن نکنیم و قبل از این‌که سیر شویم و دست بکشیم و بین آن تنقلات‌خور نباشیم و از سه روز روزه در ماه غفلت نکنیم؛ خوب است. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23403 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23404 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️باسمه تعالی. سلام علیکم. استاد سال هاست که از مباحثتان استفاده میکنم. الان در حال تدوین موضوع و طرح پایان نامه هستم و موضوعم «تعلیم آموزه های دینی با رویکرد معرفت نفس» است. میخواستم در این زمینه به بنده کمک کنید تا ان شاءالله منجر به تدوین «نظام تعلیم و تربیت با رویکرد معرفت النفس» شود. متن طرح: یکی از مباحث اصولی و بنیادین در فلسفه و عرفان اسلامی «معرفت نفس» و به تعبیر دیگر «معرفت شهودی نفس» است که در آیات و روایات متعددی به این مهم اشاره شده است. در معرفت آفاقی که بر مبنای علم حصولی صورت می¬گیرد، پایه و اساس مفاهیمی هستند که در ذهن شکل می¬گیرند و بر اساس آن برهان¬های مختلفی برای اهداف مورد نظر صورت بندی می¬شود. در این نوع معرفت انسان به وجود حقایق و خدا آگاه می¬شود ولی لزوماً این نوع معرفت سبب ارتباط با حقایق و حضرت حق و بندگی نمی¬شود. لذا پایه و اساس در معرفت انفسی «شهود» و «درک حضوری» است به این معنا که انسان همه چیز را در وجود و نفس خود مشاهده و کشف می¬کند و از این نظر تاثیر عمیق¬تری بر جان و دلش می¬گذارد. معرفت انفسی بر خلاف آفاقی نتیجه و محصول فکر و اندیشه و مفاهیم ذهنی نیست بلکه از نوع سلوک و عرفان عملی و فاصله گرفتن از کامجویی¬های حیوانی است که با ریاضت و مراقبت و مجاهدت میسر می¬شود. در اثر همین مجاهدت¬ها و مراقبت-ها، نفس به جایگاه و مرتبه‌ای از ظهور می‌رسد که فقر وجـودی و عـین‌الربط بـودن خود را به حضرت حق، شهود می‌کند و در‌ پرتو‌ شهود فقر‌ و نیاز خود، حق‌تعالی را به شهود می‌نشیند و این همان معنای حدیث پیامبر اعظم است که فرمودند: «من عرف نفسه فقد عرف ربه». علامه طباطبایی نیز ذیل آیه 105 سوره مائده «یـَا‌ أَیـُّهَا‌ الَّذِیـنَ آمَنُواْ عَلَیْکُمْ أَنفُسَکُمْ لاَ یـَضُرُّکُم مِن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ إِلَی اللّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعا فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ» اینگونه به معرفت نفس اشاره می¬کنند: از آن‌رو که خداوند به مؤمنان دستور‌ می‌دهد‌ ملازم‌ و مراقب نـفس خـویش باشید دانسته می‌شود که منظور‌ از‌ «راه و طریقی» که به پیمودن آن امر شده، همان «نفس» انسان است. بنابراین‌، راه‌ هدایت‌ که انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند، همان «نفس» آدمی است؛ «فـنفس المـؤمن هو طریقه‌ الّذی‌ یسلکه الی ربّه و هو طریق هداه و هوالمنتهی به الی سعادته». از طرفی دیگر سالک و رهپوی این طریق نیز همان «نفس» انسان است و چون انسان در بستر نفس خـویش در‌ حرکت‌ است تا به غایت و کمال خود که پروردگار است دست یابد، لذا اینجاست که «وحدت سالک‌ و مسلک‌ و مسلوکٌ‌الیه‌» مـعنا می‌یابد؛ از ایـن‌رو، اهل معرفت گفته‌اند: «آنکه خود را‌ زرع‌ و زارع و مزرعه خویش نداند، از سعادت جاودانی بماند». لذا در مواجهه با کسب معرفت دو راه پیش¬رو داریم: یکی معرفت آفاقی و دیگری معرفت انفسی که البته معرفت آفاقی مقدمه¬ای است برای رسیدن به معرفت انفسی. حال در مواجهه با کسب معارف و آموزه¬های دینی نیز با همین دو رویکرد مواجه هستیم که به نظر می¬رسد تا کنون برای انتقال و آموزش معارف دینی، بیشتر از سیر آفاقی بهره جسته¬ایم. نوشتار پیش¬رو سعی دارد که نشان دهد تعلیم آموزه¬های دینی به متربیان با رویکرد معرفت انفسی اولاً به لحاظ کمی تاثیر بیشتری دارد ثانیاً به لحاظ کیفی این اثر ماندگاری بیشتری دارد ثالثاً بر عمق و جان متربی به گونه¬ای اثر می¬گذارد که آموزه¬های دینی را صرفاً یاد نمی¬گیرد بلکه در خودش کشف می¬کند. از این رو احساس می¬شود که تعلیم و تربیت به یک تغییر نگرش و رویکرد نیاز دارد تا به جای اینکه ذهن مخاطب و متربی را مملو از داده¬ها و مفاهیم مختلف کند و او را فقط از وجود حقایق «آگاه» کند، دست او را بگیرد و حقایق عالم را به او نشان دهد و به تعبیر دقیق¬تر خود متربی حقایق عالم را که در ابتدا خارج از خود می¬پنداشت، به تدریج ذیل وجود خود شهود کند و بین خودش و حقایق عالم «ارتباط» برقرار کند و این همان معنای حدیث شریف امیرالمومنین علیه السلام است که می¬فرمایند: «معرفت النفس أنفع المعرفتَینِ». نسل کنونی و جامعه قرن 21 تشنه معارفی است که جانشان را سیراب کند و نه اینکه صرفاً با استدلال¬های خشک و بی-روحی مواجه شوند که شاید بتواند مرهمی برای برخی از سوالات عقلی¬شان باشد. نسل کنونی خدا را به عنوان حقیقی¬ترین حقایق پذیرفته است ولی هنوز نتوانسته است که این خدا را وارد زندگی روزمره خود کند و بدین ترتیب از ارتباط با او لذت ببرد و بفهمد که همه چیز به دست اوست. اصلا با حذف خدا از چنین جامعه¬ای مشکلی پیش نمی¬آید چون از یک خدای مفهومی که توسط عقل و استدلال به اثبات رسیده است کاری برنمی¬آید. خدای قادر عالم رزاق خدایی است که لحظه به لحظه باید از طریق قلب و جان با او ارتباط برقرار کرد به گونه¬ای که یافتن او همه چیز خواهد بود و به ف
رموده سیدالشهداء علیه¬السلام: «ماذا فقد من وجدک و ماذا وجد من فقدک؟». جوان امروز مطمئن است که روزی همچون دیگران از این دنیا خواهد رفت چون همه روزه این واقعیت را در بیرون از خود مشاهده می¬کند ولی اگر اثری بر روی او ندارد برای این است که هیچگاه مرگ و معاد و قیامت را از درون خود و لایه¬های عمیق نفس خود مشاهده نکرده است و اصلا احتمال نمی¬دهد همچین راه ژرف و شگرفی به نام معرفت نفس وجود دارد. لذا حاصل این تحقیق می¬تواند اولاً منجر به تغییر نگاه برای نظریه¬پردازان فلسفه و تعلیم و تربیت باشد تا افق جدیدی را برای مخاطبان و متربیان ترسیم کنند و ثانیاً گامی باشد برای حرکت به سوی تدوین نظام تعلیم و تربیت با رویکرد انفسی که منجر به درونی و حضوری شدن مفاهیم دینی شود. با سپاس فراوان ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: مطلب درست و ارزشمندی است امید است با پشتکارتان بتوانید هرکدام از موضوعات را در بابی مجزا تدوین کنید. از نکات مطرح‌شده در «رسالة الولایه» علامه غفلت نشود. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23404 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23406 💠چه علمی غذای جان ماست؟ 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️با سلام خدمت استاد گرامی استاد ما اواسط بحث حرکت جوهری هستیم,میبینم که شما مدام تذکر میدید که اگه استعداد این بحثارو ندارید فایده ای نداره و ولش کنید!از کجا بفهمیم استعدادش رو داریم یانه؟؟؟ ممنونم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: اگر با مقداری تلاش، مطالب را درک می‌کنید آن مباحث، غذای جان شماست و جان می‌گیرید. ولی اگر به جای جان‌گرفتن، تنها در حدّ مفهوم از آن آگاه شدید و هیچ فهم متعالی برایتان پیش نیامد، عملاً با آن غذا ثقل کرده‌اید، معلوم است که غذای جان شما نبوده است. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23406 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23409 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام علیکم استاد عزیز یک فایل که مربوط به استاد حجت السلام فخریان می باشد خدمتتان ارسال کردم که سلسه نشست های پیشرفت الگوی اسلامی هست https://www.aparat.com/v/uKJ2H نظرتان درباره استاد فخریان چیست؟ می شود با ایشان راه را پیمود ✅باسمه تعالی: سلام علیکم:فرمایشات ایشان حکایت از دلسوزی‌های ایشان می‌کند و شاید بتوان یکی از وجوه سند مذکور را در ضعفی که مطرح است، تذکرات ایشان دانست. ولی به نظر بنده نباید میدانِ بازی را به هم زد. باید مثل کاری که در مورد قانون اساسی کردیم، عمل کنیم. یعنی سند را به عنوان اصل بپذیریم و تبصره‌ها و تسهیلاتی نسبت به آن داشته باشیم، حال چه فرق می‌کند که در تعریف توحید، آن معنا باشد که سند مطرح کرده، و یا آن‌چه که مقام معظم رهبری می‌گویند؛ هر دو در یک سنت مطرح است. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23409 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23410 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام استاد. ایدکم الله. استاد همیشه به خصلت پسندیده حیا علاقه ویژه داشته ام. منظورم از حیا در اینجا همان حیا پسندیده ای است که انسان در ارتباط با نامحرم و حتی محرم (در گفتار و رفتار) دارد. اما سوالم این است چگونه و با چه راهکار عملی یک زن می تواند ویژگی حیا را ملکه خود کند؟متشکرم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: با قرارگرفتن ذیل دستورات شریعت، همه‌چیز جای خود قرار می‌گیرد تا نه افراط کنید و بی‌پروا با نامحرم ارتباط داشته باشید و نه تفریط کنید و آن‌جایی که وظیفه است در امور اجتماعی فعّال باشید، کوتاهی کنید. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23410 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از لب المیزان
💠 #صوت 🌹شرح کتاب مقالات آیت الله محمدشجاعی(ره) 🔵استاد اصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1227 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23414 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام علیکم: استاد خسته نباشید. سوال اینکه در روح زن چه نهفته است که بدنی این چنین لطیف را برای خود می سازد. و آیا روح مرد از ان بی بهره است؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: هرچه هست این خاصیت روح زن‌بودنِ زن است که منجر به ساختن چنین بدنی می‌شود. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23414 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23416 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام خدمت شما استاد گرامی: گاهی می شود انسان جهت کار خوبی که انجام داده حال خوشی پیدا کند و در همان حین اطرافیانی وجود دارند که غافل اند! همین باعث می شود خود را با آن افراد مقایسه و خدا را شکر کند! آیا این تکبر است؟ نام این احساس خوب بابت غافل نبودن چیست؟!  ✅باسمه تعالی: سلام علیکم:خیر تکبر نیست . نام این حالت را نفحات الهی یا واردات قلبی می گویند. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23416 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23417 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام علیکم: در جلسه ۸۶ شرح کتاب جامع السعاده در تاریخ ۲۴ دیماه ۹۷ آنجا که راجع به عظمت مولانا صحبت می کنید ذکری از جلسات تفسیر مولوی دکتر سروش که بفرموده جنابعالی بدست امام قطع شده از صدا و سیما می فرمایید دلیل را از قول امام اینطور بیان می کنید که با این تفسیر مولا از ما گرفته می شود. در حالی که دلیل قطع شرح دکتر سروش فشار قشریون به امام بوده است همانها که باعث شدند امام تفسیر سوره حمد خود را هم قطع کنند. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این مطلب را یک‌بار جناب آقای حسینیان مسئول اسناد انقلاب اسلامی مطرح فرمودند که عرض شد. خود بنده هم که تا حدّی فرمایشات آقای سروش را دنبال می‌کردم و می‌کنم معتقدم ایشان مولوی را با نگاهِ سکولار تبیین می‌کنند و عملاً جامعه را از آن شخصیت بزرگی که مولانا برای احیای انسانی متعهد به بشریت می‌تواند بدهد، خارج می‌کنند. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23417 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23418 💠وظیفه ما در جدی گرفتن انقلاب اسلامی 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️«به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان» با سلام: ببخشید سوالم اینقدر طولانی شد. همه قسمتهایش به نظرم مهم بود.  اگر وقتتان را بیهوده تلف شد، پیشاپیش عذر می خواهم.  ۱. آذرماه بود که رهبر انقلاب هشدار مهمی به مردم و مسئولان دادند: «من هم به ملّت عزیزمان عرض می کنم این بیداری را حفظ کنید؛ اینکه اینها گفتند در سال ۹۷ ما چنین می کنیم، چنان می کنیم، و نقشه‌هایی را برای جمهوری اسلامی ابراز کردند - یعنی در واقع نقشه‌شان لو رفت - این ممکن است فریب باشد؛ ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند؛ مِن‌باب مثال. همه باید حواسشان جمع باشد؛ به همه‌ی ملّت عرض می کنم. آمریکا دشمن خبیثی است، دشمن حیله‌گری است، دستش با صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه در یک کاسه است و همه‌ی آنها دشمن ایران اسلامی و دشمن ملّت ایرانند؛ ما باید بیدار باشیم.» 21/9/1397 ۲. یک سال قبل از این صحبت رهبری در دیماه ۹۶ اغتشاش‌هایی در کشور به راه افتاده بود که بعدا معلوم شد از قبل برنامه‌ریزی شده بود و گروهک‌هایی از قبل برای اغتشاش در ایران فعال شده بودند. این اغتشاشات با اغتشاشات قبلی – به خصوص اغتشاشات فتنه‌ی ۸۸ - متفاوت بود. قبلا مرکز اغتشاشات شهرهای بزرگ کشور بودند و بیشتر طبقات متوسط به بالا درگیر مسائل می‌شدند و به خصوص در سال ۸۸ ویژگی‌های شبیه به کودتاهای مخملی را داشتند اما ماجرای دیماه ۹۶ متفاوت بود. موضوع از دغدغه‌ی توده‌ی مردم یعنی گرانی شروع شد و مراکز آشوب دیگر شهرهای بزرگ نبودند. ۳. مستند خارج از دید ۲ در همان قسمت اول به همین تغییر روش غرب در مواجهه با ایران اشاره کرده و به نقش پررنگ سازمان‌های مردم نهاد (NGO ها که در فارسی «سمن» خوانده می‌شوند) در روش جدید اشاره می‌کند: «با شکست همیشگی اغتشاشات در ایران، پرونده‌ی انقلاب رنگی به پایان رسیده بود. انقلاب رنگی اساسا بر اساس نیازهای طبقه‌ی متوسط به بالا و غرب‌گرای جامعه طراحی می‌شد؛ اما پروژه‌ی جدید از دل تحریم‌ها متولد شد: پروژه‌ی ایجاد یأس اقتصادی و شورش خیابانی دوباره و این بار در لوای اقتصاد تکرار شود. برنامه‌ریزی گسترده به سرعت پیش رفت. اغتشاشات ۸۸ علیه ایران اجماع جهانی به وجود آورده بود. ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ برای اولین بار، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سارکوزی رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد خواستار آن است که شورای امنیت سازمان ملل ظرف چند هفته قطعنامه‌ی تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کند... ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ در سالگرد آشوب‌های تهران، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ی ۱۹۲۹ علیه ایران را به تصویب رساند. اما در کنار تحریم‌های همه‌جانبه که از سال ۱۳۸۹ کلید خورد، مسئله‌ی اختلاس و فساد نیز در بوق تبلیغاتی قرار گرفت تا ابعاد نارضایتی‌ها چند برابر شود. سال ۱۳۹۰ نیز محمودرضا خاوری، مدیر بانک ملی از کشور خارج شد تا بخش دیگری از تحریم‌ها شکل موثر به خود بگیرد. خاوری اطلاعات بانکی کشور را در اختیار غربی‌ها گذاشت و ساز و کارهای بانکی کشور را برای آن‌ها روشن کرد تا موثرترین روش تحریم بانکی ایران از سوی تحریم‌کنندگان اعمال شود. این همان تحریم‌هایی بود که آمریکا انتظارش را می‌کشید.... سال ۱۳۹۲ دولت جدید با شعار مذاکره با آمریکا بر سر کار آمد. با شرایط سیاسی جدید در ایران به زودی پروژه‌ی نفوذ هم کلید می‌خورد. این بار مانند نمونه‌ی مسکو و آن چه ولادیسلاو سورکوف گفته بود ابزار نفوذ چیزی بود متفاوت از احزاب سیاسی داخل کشور. این بار اساسا نفوذ به شکل نهادهای مردمی و غیر دولتی غیر سیاسی به میدان می‌آمد. حالا سازمان‌های غربی سمت و سوی اسرارآمیزتر و پیچیده‌تر برای نفوذ در دل کشورها داشتند. این بار این مسیر از دل اقتصاد می‌گذشت...» https://www.aparat.com/v/59nLw ۴. پروفسور فرامرز رفیع‌پور (عضو پیوسته‌ی فرهنگستان علوم، استاد پیشین دانشگاه هوهن هایم آلمان و دانشگاه شهید بهشتی) نیز به کارکرد استعماری NGOها (سمن‌ها) در کشورهای غیر غربی و به خصوص ایران برای ایجاد شکاف بین جامعه‌ی رسمی و غیر رسمی اشاره کرده است. او کارکرد این سمن‌ها را ایجاد عناصر غیر رسمی مدرن همسو با نظام بین‌الملل غربی دانسته و ریشه‌ی گسترش آن‌ها در ایران را سیاست‌های غلط مسئولین دولت بعد از جنگ می‌داند: «در ایران بعد از انقلاب و بعد از جنگ به اقتضای شرایط جنگ و انواع هجوم‌ها، انقلابیون اصیل و دلسوز هنوز فرصت این را نیافته بودند تا اهداف اصلی انقلاب را در قالب یک برنامه‌ی متفکرانه و همه‌جانبه‌ی اندیشیده شده، عملیاتی کنند و در قالب سازمان‌هایی جدید، به مرحله‌ی اجرا درآورند... لذا با دست‌های نامرئی موجود در همان سازمان‌ها، همان برنامه‌ی توسعه زمان شاه را با نام اسلامی هدف خود قرار دادند و در قالب همان سیستم‌های وزارتی، در سطحی پ
ایین‌تر، بیشتر نسبت به دستیابی به عناصر ظاهری که عموما با توجه به شرایط و سلیقه‌ی شخصی خود آن‌ها جاذب و جالب بود، فعال شدند. لذا این بار استعمار در چهارچوب نقشه‌ی جدید خود، اهداف خود را در همان قالب توسعه که مسئولان طالب آن بودند، پیاده کرد.... بدین ترتیب در هر گوشه‌ای با الگو گرفتن از غرب انواع گروه‌ها و انجمن‌های غیر دولتی (NGOs) با برنامه‌ی خود دولت (یعنی، بخش رسمی) و با بودجه‌ی آن شکل گرفتند. NGOها دیگر مد روز شدند و به سرعت رشد کردند. در قشر موثر روشنفکران و اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها این یک پدیده‌ی لازم تلقی شد. این گروه‌های غیر رسمی روشنفکران و دانشگاهیان حالا با این وسیله‌ی مدرن با هم سازمان‌دهی شدند و با گسترش مدرک‌گاه‌ها در قالب برنامه‌ی توسعه [ظاهری] رشد فوق‌ا‌‌لعاده‌ای یافتند و هر فارغ التحصیل فوق لیسانس یا لیسانس نیز می‌تواند عضو پیوسته یا وابسته‌ی این انجمن‌ها شوند. فراتر از آن، در دانشگاه‌ها انجمن‌های علمی دانشجویان راه افتاد که هر یک در ایفای نقش خود در تعیین سرنوشت و فعالیت دانشگاه‌ها در مسیر علم و سیاست فعال شدند....»دریغ است ایران که ویران شود؛ ص ۱۵۰ ۵. او به این نکته نیز اشاره می‌کند که ممکن است سمن‌ها مفید باشند اما با رعایت شرایطی «و نه آن که سلیقه‌ای افرادی برگزیده شوند و آن‌ها به خود و به چیزی که نامش را «نقشه» گذاشته‌اند «به به» بگویند. در آن صورت اجزای جامعه جدا از یکدیگر، مانند چرخ‌دنده‌هایی که جدا از هم باشند، هر یک با ارزش‌های مختلف و متضاد، به طور دلخواه و خودسر عمل خواهند کرد و در نتیجه جامعه به سوی یک آنارشی پیش خواهد رفت و کنترل و هدایت جامعه برای ایرانیان با هر گرایشی که باشند –به شرط وطن‌دوستی و حفظ تمامیت و استقلال ایران- غیر ممکن خواهد بود که البته استعمار طالب آن است و نام آن را دموکراسی می‌گذارد.» همان؛ ص ۱۵۰  ۶. در کنار این هشدارها و تحلیل‌ها اتفاقات تأمل‌برانگیزی هم در کشور رخ می‌دهد: •شبکه‌های بازاریابی بدون هیچ مانعی یار جذب کرده و استارتاپ‌ها تبدیل به هدف و آرزوی قشر کثیری از جوانان می‌شود (شماره ۵ را مرور کنید) و اتفاقا خیلی از مسئولین هم این را نشانه‌ی پیشرفت می‌دانند و از آن حمایت می‌کنند. البته بعضی از کارآفرین‌های بزرگ با آن مخالفت کرده که البته صدایشان به جایی نمیرسد: https://www.aparat.com/v/2ai3X •در بین همین گروه‌های به اصطلاح مردم‌نهاد ردپاهایی پررنگ از نفوذ دیده می‌شود که گوشه‌ای از آن در مستند خارج از دید 2 بررسی شده است. •سال ۹۶ کاووس سید امامی که اکثر فعالیت‌هایش در قالب NGOهای محیط زیستی بود دستگیر شده و بعد اعلام می‌شود او خودکشی کرده است. جنجال رسانه‌ای که غربی‌ها برای خودکشی او راه انداختند نگذاشت اطلاعات کشف شده درباره‌ی او به گوش مردم برسد. او که پدرش از سناتورهای زمان شاه بود و خودش تابعیت کانادایی داشت، مسئول همان مرکز محیط زیستی بود که اعلام کرد ایران در مرحله‌ی ورشکستگی سرزمینی قرار دارد و تنها راه کشت فراسرزمینی و محصولات تراریخته است! و او بود که در قالب NGOهای محیط زیستی شبکه‌سازی پیشرفته کرده و از مراکز نظامی جاسوسی می‌کرد و.... https://www.yjc.ir/fa/news/6440391/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85 http://masaf.ir/View/Video/4581/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B2---%C2%AB-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-----%C2%BB--shia%20muslim •جالب‌تر این که نفوذ در قالب حوزه‌ی محیط زیست به کاووس سید امامی ختم نمی‌شود و امثال کاوه مدنی‌ها و... هم هستند و جالب‌تر این که خیلی به طور تصادفی و فقط به خاطر حال محیط بانان بودجه‌ی محیط زیست قرار است افزایش چشم‌گیری داشته باشد. https://www.isna.ir/news/96091508160/%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%82-%D8%B3%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%AC%D9%81%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%85 http://masaf.ir/View/Video/4581/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B2---%C2%AB-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-----%C2%BB--shia%20muslim http://masaf.ir/View/Video/4588/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1---%C2%AB-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C----%C2%BB-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D9%85-shia%20muslim •به نقل از مدیر امور اجتماعی شهرداری اصفهان بودجه‌ی سمن‌ها به طور عجیبی برای سال آینده افزایش داشته است. •‌یکی از مسئولین جبهه‌ی فرهنگی هم می‌گفت افزایش تعداد
سمن‌ها در اصفهان به خصوص در نقاط محروم –که حضور مراکز فرهنگی و هیات‌ها در آن‌جا کمرنگ‌تر است- به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. http://renani.net/index.php/news/714-2018-08-18-04-24-29 •‌و باز هم کاملا اتفاقی حمایت‌های چشمگیری از سوی دولتی که هیچ گرایشی به غرب ندارد و افرادی که اصلا سیاسی نیستند (!) از سمن‌ها در کشور اتفاق می‌افتد. http://dolat.ir/detail/311523 http://www.irna.ir/fa/News/82504609 http://shabestan.ir/detail/News/757667 http://didarnews.ir/fa/news/18921/%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%A7 http://www.imna.ir/news/361504/%D8%B3%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA http://irancso.com/ ۷. اگر مطالب بالا را بپذیریم و قبول کنیم که یکی از نقشه‌های اساسی دشمن که دارد در این برهه بسیار پررنگ عمل می‌کند استفاده از NGOهاست، تقریبا واضح است که دو جبهه نقش اساسی در مقابله با این طرح را پیدا می‌کنند (که شاید قبلا زمین فعالیتشان در این حد، مرکز حمله‌ی دشمن نبوده): •هیات‌ها-مساجد-مراکز فرهنگی: که فعالیت‌شان با توده مردم در ارتباط است و یکی از پررنگ‌ترین و پراثرترین فعالیت‌هایشان هم سوار کردن مردم بر کشتی محبت اهل بیت و اسلام است: «در این دریای طوفانیِ این منطقه و این دنیا - این طوفان، امروز به اروپا هم رسیده است؛ فرانسه را ملاحظه کنید؛ کشورهای اروپایی هم اسیر طوفانند - در این طوفانی که دنیا را و بخصوص منطقه را فراگرفته است، ملّت ایران به برکت اسلام در کشتی امن محبّت اهل‌بیت و اسلام قرار گرفته‌اند. این بصیرت را حفظ کنید، این روش را حفظ کنید، این مسیر را ان‌شاءالله با قدرت ادامه بدهید؛ پیروزی متعلّق به ملّت ایران است.» بیانات رهبر انقلاب؛ 21/9/1397 •رسانه‌های فعال انقلابی: که در خنثی‌سازی شایعه‌های دشمن نقش بسیار پررنگ دارند و البته از قشرهای مختلف فرهنگی انقلاب می‌توانند در آن فعال شوند. باید توجه داشت که فعالیت در این حوزه نیازمند آگاهی دقیق و تشکیلات منسجم است. «از جمله‌ی کارهایی که مردم میتوانند به بهترین وجهی در خدمت به کشور انجام بدهند، حضور در صحنه‌های انقلاب است؛ از جمله‌ی کارهایی که مردم میتوانند انجام بدهند، مواجهه و مقابله‌ی با شایعه‌سازی دشمن است. امروز یکی از شگردهای فعّال دشمن، شایعه‌سازی است که مردم را مضطرب کنند، مردم را با هم مخالف کنند، علیه این و آن تهمت بزنند، مردم را به جان یکدیگر بیندازند که البتّه چنین اتّفاقی نمی‌افتد به توفیق الهی؛ امّا آنها قصدشان این است؛ مردم باید هوشیار باشند، متوجّه باشند. مردم را با کمال وقاحت به مواجهه‌ی با انقلاب، با نظام دعوت میکنند؛ این مردمی که نظام متّکی به آنها است. اگر مردم پشتوانه‌ی نظام، پشتیبان نظام نبودند، این ماجرای به این اهمّیّت پیش نمی‌آمد، پیش نمیرفت؛ این قدر وقیحند که همین مردم را وادار میکنند یعنی تشویق میکنند، تحریک میکنند به مواجهه‌ی با نظام. مردم در مقابل این تبلیغات ایستادگی کنند، علیه این تبلیغات حرکت کنند. جوانها امروز در فضای مجازی فعّالند؛ فضای مجازی میتواند ابزاری باشد برای زدن توی دهن دشمنان.» بیانات رهبر انقلاب؛ 19/10/1397 ۸. بدون توجه به موارد قبلی و کاملا اتفاقی (!) اتفاقات دیگری هم این چند وقت افتاده است: •بودجه‌ی فرهنگی کشور همزمان با کاهش در عرصه‌های بسیار مهم، تازه مورد هجمه رسانه‌ای هم قرار گرفته است. از طرفی افراد دغدغه‌مند واقعی مثل نادر طالب زاده از کاهش بودجه‌ی رسانه‌های اثرگزار می‌نالد و از طرف دیگر رسانه‌ها به بودجه نهادهای فرهنگی می‌تازند! جالب است در این تاخت و تازها اسمی از سمن‌ها نیست و تازه طلب‌کار بودجه‌ی بیشتر برای محیط زیست هستند که سرگذشتش در شماره‌های قبلی آمد!!! http://www.bloghnews.com/fa/doc/note/370292/%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%DB%8C%D8%BA-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF •نگران محیط زیست هستند اما از کاهش بودجه‌ی دفاعی کک‌شان هم نمی‌گزد! https://www.farsnews.com/news/13971005000116/%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B9%DB%B8-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA--%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84 •صاف در همین اوضاع و کام