eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
174 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۲۵ ⁉️جلسه جوان و انتخاب بزرگ خیلی خوب بود ساده راحت بی شیله پیله آسون ممنونم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: برای جنابعالی نسبت به چنین حضوری آرزوی توفیق دارم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/38725 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۲۶ ⁉️سلام و عرض ارادت حضرت استاد طاهرزاده . این جلسه جوان و انتخاب بزرگ به مزاج من دهه شصتی خوش نیومد ولی پسرم ۱۷ سالشه کاملا ارتباط گرفت. سوال برام پیش اومد که چقدر فاصله هست بین ما و اینها ! علتش چی هست استاد توضیح میدید استفاده کنیم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این هشدارباشی است به ما، به این معنا که باید زبان خود را ساده کرد، ولی همان‌طور که در جواب سؤال 38723 عرض شد نباید مطالب و موضوعات را تقلیل داد، همان‌طور که آقای وحدتی متوجه این امر هستند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/38726 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۲۷ ⁉️با سلام و احترام خدمت شما ببخشید میخواستم بگم که من چند وقتی هستش که کیفیت نمازهام مثل قبل نیست و نمازام اونجور که باید احساس میکنم مورد قبول خداهم نیست میشه بگید چیکار کنم که مشکلم رفع بشه ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: سعی بفرمایید به معارف خود، عمق ببخشید. پیشنهاد ما دنبال‌کردن مطالب سیر مطالعاتی سایت است. موفق باشید  🌐http://lobolmizan.ir/quest/38727 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۲۸ ⁉️ به نام او که زیباست و زیبایی را آفزید می خواهم شروع کنم به نوشتن و نمی دانم از چه بنویسم از خودی که هزاران با با آن بیگانه شده ام از خودی که می خواهم از آن فرار کنم و راهی برای گریز ندارم نمی دانم چه کنم؟ در منجلابی دست و پا می زنم که هر چه بیشتر دست و پا می زنم بیشتر فرو می روم خسته ام، از خویشتن خویش خسته ام نمی دانم چه کنم، احیای میکنم هیچ فریاد رسی ندارم از اوضاع زمانه هیچ نمی فهمم. شهید سید حسن ها را دوست دارم ولی سنوارها را نمی فهمم یعنی خویش را نمی فهمم، از بودن خویش خسته ام، بود من برای چیست؟ انسان ها برای جاودانه شدن دست به هر کاری می زنند ، البته بهتر است بگویم برای زنده ماندن، چون جاودانگی زیباست و من می دانم همه جاودانه آمد ولی اصلا جاودانگی برای چه؟ سخت در نهایسم زمانه فرورفته ام، سخت و نمی دانم آیا فریاد رسی دارم دست طلب به کجا بلند کنم؟ از خودم به چه کسی شکایت کتم؟ با این خود بی خود چه کنم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: پیشنهاد می‌شود کتاب «آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین» https://lobolmizan.ir/book/69?mark=%D8%A2%D8%B4%D8%AA%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%AE%D8%AF%D8%A7  مطالعه گردد. امید است ان شاءالله بابی در راستای آنچه به دنبال آن هستید را در مقابل‌تان بگشاید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/38728 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۲۹ ⁉️ سلام استاد معذرت میخوام بابت اینک هی مزاحم میشم حلال کنید.ولی من این موضوع برام حل نشده ،طبق فرمایش شما عین ثابته ما شخصیت کلی ما میباشد مثلا اینک خدا وجود وبودن صدام رابه او میدهد ولی نحوه بودنش ماله خودش هست،،حالا بحث من اتفاقاتی هست ک برای ما میفتد خیلی مواقع تلاش می‌کنیم برای رسیدن به چیزی ولی نمیرسیم یامثلا درسن ۲۰ سال دچار یک بیماری خاص می‌شویم ک نحوه زندگیمان تغییر میکندوباعث می‌شود خیلی از تلاش ها بی فایده شود،سوال من اینست که آیا خود این اتفاقات دقیق خودش درعین ثابته مابوده، یا اینک نه یه نوع ازشخصیت درعین ثابته بوده مثلا غرور وخدا طبق آن اتفاق رارقم زده؟یعنی نوع وشکل وچگونگی اتفاقات راخدا تعیین می‌کند یانه به همان شکل ونوع درعین ثابته مان بوده است؟؟تشکر بابت زحمت هایتان ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر می‌آید این موارد و ابتلائات که پیش می‌آید، بیشتر برای امتحان ما باشد و در دل همین ابتلائات می‌توان شخصیت اصیل و نهفته خود را به فعلیت رساند به همان معنایی که سالکانِ سیر به سوی حضرت محبوب فرموده‌اند: «در بلا هم می‌چشم الطاف او / مات اویم مات اویم مات او». موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/38729 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۰ ⁉️سلام استاد اخیرا یک تفکر احمقانه ای که حتی حاضر است بگوید برای چرا باید چشمانم را باز کنم و ببینم پیش آمده . و این جریان از رگ گردن به من نزدیک تر است ، بسیار آزارم میدهد . دلم شدیدا نگاه تاریخی میخواهد . دلم میخواهد این دستاورد غرب ، یعنی فضای خلعی که او ایجاد کرده مخصوص من و کاری که با منیتم کرده را جواب دهم . اما چگونه نگاه تاریخی داشته باشم ؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: باید پس از «معرفت نفس» در راهی قدم گذاشت که انقلاب اسلامی در مقابل ما گشوده و در افق این راه، رهبر معظم انقلاب را به عنوان آینۀ ایمان به وعده‌های الهی مدّ نظر داشت. آری! بالاخره باید با همّت بلند و در دل طوفان به سوی اهداف بلند جلو رفت زیرا: «رنج راحت شد چو شد مطلب بزرگ». موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/38730 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 شهید یحیی سنوار 🔮استاد اصغر طاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/search?search=%D8%B3%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1&tab=posts&inner_tab=spost کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🔸 🔺توصیه امام کاظم علیه السلام به هشام 🔮استاد اصغر طاهرزاده 💠 خطر سخنان حکیمانه وقتی که از قلب نگذرد ⏰جلسه۴۴ (۱۴۰۳/۰۷/۲۳) 🔻 جلسه 🌐https://eitaa.com/lobolmizan/17449 👈نکته:مطالبی که در[ ] آمده عینا کلمات استاد نیست بلکه برای تبیین جمله آورده شده است.همچنین امکان دارد تفاوت اندکی در برخی جمله بندی ها بین صوت ومتن مشاهده گردد. 👈نکته: چنانچه اشتباهی در کلمات یا جملات مشاهده نمودیدپوزش می طلبیم با اطلاع مورد مذکور به مدیر کانال در اسرع وقت اصلاحات انجام خواهدشد. ✅أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ، بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِيمِ، إنّهُ خَیرُ ناصِرٍ و مُعینٍ، وَ صَلّ اللهُ علی مُحَمّدٍ و آلِهِ الطّیِّبینَ الطّاهِرینَ المَعصومینَ المُنتَجَبین عنایت داشتید که حضرت امام کاظم علیه السلام از قول حضرت عیسی علیه السلام تذکراتی که حضرت عیسی علیه السلام به حواریون دادند را با ما در میان می‌گذراند. و نکته مهم این است که از حواریون گله می‌کنند. در خصوص حواریون عرض کردیم مثل نیروهایی که متدین هستند و دلشان با اسلام است.تازه حضرت عیسی علیه السلام به این افراد می‌گویندکه چرا آن چیزی که درشأن شمااست را فرو می‌گذارید؟[ و انجام نمی‌دهید؟]. عظمت قضیه همین جاست که نیروی متدین، ضعف‌هایی در درون خودشان دارند و حضرت کاظم از قول حضرت عیسی علیه السلام آن گله‌هایی را که اولیای الهی به نیروهای متدین و مذهبی دارند، پیش می‌کشند. این حکایت از آن دارد که رفقای مذهبی خودمان هم ضعف‌هایی داریم. اگر می‌خواهیم آن نتایج دین‌داری را به معنای واقعی بگیریم و به مردم هم متذکر بشویم خب معلوم است که باید خودمان این ضعف ها را جبران کنیم. در آن فراز حضرت عیسی علیه السلام فرمودند که: انتظار از شما این بوده که « أَنْ يَكُونَ ظَاهِرُهُ صَحِيحاً وَ بَاطِنُهُ فَاسِداً ». دقت کنید این باید با افراد متدین هم در میان گذاشته ‌شود که به خودتان مغرور نشوید.[به عنوان مثال]گاهی خیلی تیپتان مذهبی است، حرکاتتان هم مذهبی است اما درونتان مذهبی نیست. «كَذَلِكَ لَا تُغْنِي أَجْسَادُكُمْ الَّتِي قَدْ أَعْجَبَتْكُمْ». این کافی نیست که تو حرکاتت مذهبی است، مسجدت را می‌آیی و نمازت را هم می‌خوانی ولی «وَ قَدْ فَسَدَتْ قُلُوبُكُمْ». به خودت که می‌آیی می‌بینی درونِ[وجودت] آن درونی نیست که می‌خواهی.خیلی عجیب است. به قول یکی از اساتید ما -خدا رحمتشان کند- می‌فرمودند:ما خودمان را نمی‌فهمیم که ظاهرمان با باطنمان می‌خواندیا نمی‌خواند ولی بقیه مذهبی ها را می‌فهمیم، پس خودمان هم همانطوریم [یعنی ظاهرمان با باطنمان نمی‌خواند].ما مذهبی‌هایمان کم، مذهبی هستند. هر چند بی دین نیستند ولی حضرت می‌فرمایند این کافی نیست.«وَ مَا يُغْنِي عَنْكُمْ أَنْ تُنَقُّوا جُلُودَكُمْ وَ قُلُوبُكُمْ دَنِسَةٌ » ظاهرتان، جلوه‌تان همیشه به صورتی وارسته و آرسته است اما قلب، قلبِ زلالی نیست.بعد این مثال خیلی عجیب را زدند که «لَا تَكُونُوا كَالْمُنْخُلِ يُخْرِجُ مِنْهُ الدَّقِيقَ الطَّيِّبَ وَ يُمْسِكُ النُّخَالَةَ». فرمودند که مثل این غربال‌هایی نباشید که وقتی گندم را که غربال می‌کردند،گندم‌های زلال و تمیز پایین می‌رفتند اما نخاله‌ها باقی می‌ماند. مثل اینها نشوید. «كَذَلِكَ أَنْتُمْ تُخْرِجُونَ الْحِكْمَةَ مِنْ أَفْوَاهِكُمْ وَ يَبْقَى الْغِلُّ فِي صُدُورِكُمْ ».[امام این حرف را] به رفقای مذهبی و ما می‌گویند که شما هم مثل همان غربال هستید.حرف‌هایی می‌زنید که خیلی خوب است و دروغ هم نیست، این حرف‌ها، حرف‌هایی است که خدا و پیغمبر زده است اما در درونتان کینه و فریب هست. مسأله خیلی ظریف است.وقتی امام آن گله را می‌کنند، قضیه اش چه بود؟گفتنند که بچه من از کوزه آب خورد، گفتند که نجس است .چرا؟ برای اینکه پدرش عرفان درس می‌دهد. ببینید ما تا کجا بهم ریخته ایم؟ تاکجا سقوط کرده ایم . حالا فرضاً که پدر طرف کفر باشد بچه اش را به چه دلیل به پدرش نسبت دهیم؟ انقدریک دفعه منحرف می‌شویم.این یک نمونه است ولی فقط همین که نیست.ما تا به خودمان نیاییم و این ضعف‌هایی که هر کدام در خودمان داریم را نشناسیم،معلوم است که آن برکاتی که باید از دین داریمان بگیریم نمی‌گیریم.خیلی عجیب است که امام کاظم از قول حضرت عیسی علیه السلام دارند گله‌ها و دعواهایی که با حواریون می‌کنند را می‌گویند -حواریون کسانی هستند که [در وصفشان] می‌گویند و اوحینا الیهم البته نه وحی‌ای که بر اساس شریعت باشد بلکه مثل وحی‌ای که به قلب مومنین می‌شود – می‌فرمایند این حواریون -که مثل مرد‌های مومنِ به قول خودمان جنگ و جبهه رفته و [اهل] ایمان و نمازشب‌خوان هستند- اینها گاهی وضعشان آنطور که باید باشند نیستند. حضرت عیسی علیه السلام به اینها می‌گویند چه بر شما می‌گذرد که حرف‌های خوب می‌زنید، حتی حرف‌های از خوب هم خوب‌تر، [یعنی]حکمت می‌گویید.
مثلا امر به معروف می‌کنید- البته درست است و باید بکنید- ولی بگویید در درونتان چه می‌گذرد؟حضرت می‌فرمایند درونتان کینه و فریب نهفه است. [ایشان]دارند به جامعه‌ای دینی تذکر می‌دهند. [به عنوان مثال] خودتان بهتر در جریان هستید که عده‌ای طرفدار آقای جلیلی بودند.زمانی که آقای قالیباف آن حرکت خوب رادرلبنان انجام دادند بعد هم در سخنی بسیار عالی -درژنو- مانند سخن امام وسخن [شهید] تهرانی مقدم، (بر روی مزار من بنویسید : کسی که می‌خواست اسرائیل نابود بشود)را گفتند،خب جنس این سخن، همان صفایی است که شما می‌خواهید. [ولی] عده‌ای از طرفداران آقای قالیباف به طرفداری از ایشان می‌گویند که طرفداران آقای جلیلی اینطور نبودند. [در صورتی‌که] هر کدام از اینها یک سرباز هستند برای انقلاب. بقول یکی از آقایان قبولِ یکجا یا ردِ یکجا خیلی بد است. اینکه طرف یا خوبِ خوب باشد یا اگر خوب خوب نبود، بدِ بد باشد [این اشتباه است]. [مثلاً] می‌گویند آقای علیزاده جاسوس است و منافق. چرا ما انقدر دیگری را از خودمان دور می‌کنیم؟ من نمی‌خواهم از او دفاع کنم فقط می‌خواهم بگویم ما به خودمان هم اعتماد نداریم. حضرت کاظم علیه السلام حق دارند از قول حضرت عیسی علیه السلام بگویند که ما مذهبی ها چرا اینطور شدیم. [به همین دلیل است که] می‌گویند شما اصل را از دست داده اید. [حضرت] گفتند که مثل غربال نباشید که گندم تمیز را [به صورت] آردِ پاک و دقیق بیرون می‌ریزد ولی نخاله ها را نگه می‌دارد. بعد می‌فرمایند که شما هم «كَذَلِكَ أَنْتُمْ تُخْرِجُونَ الْحِكْمَةَ مِنْ أَفْوَاهِكُمْ » [یعنی] شما حرف‌هایتان حرف‌های خوبی است «وَ يَبْقَى الْغِلُّ فِي صُدُورِكُمْ ». وقتی آدم می‌نشیند دور و خودش را نگاه می‌کند، [می‌بیند که] ما جرأت می‌کنیم حرف‌های خوب بزنیم اما [آن حرف‌ها را] از قلب‌مان عبور نمی‌دهیم. [این کار]خیلی خطرناک است. یک سلسله روایت داریم که اگر قلبت [حرفی را] تصدیق نمی‌کند، نفاق [است]. [در بروز نفاق] همین اندازه بس، که حرفِ خوب می‌زنید ولی از قلب عبور نمی‌دهید. یک مجموعه روایت خیلی خوبی در این زمینه داریم که در قسمت دوم کتاب "آنگاه فعلیت یافتن باورها" بنده آورده‌ام. این جا چه چیزی برای ما پیش آمده است؟ [آنچه برای ما پیش آمده است این است] که ما این خطر را حس نکنیم که آنچه بر زبان می‌آوریم [آیا قلب تصدیق می کند یا نه؟]. به قول حضرت صادق علیه السلام قلبمان [در موقع کلام] مزه‌مزه می‌کند. [ایشان] می‌فرمایند: زبانت را بگردان بعد صبر کن، باز نگو، باز به قلبت رجوع کن، ببین آیا قلب تصدیق می‌کند که تو شخصیتی باشی مناسب گفتارت؟ وگرنه گفتار خوب می‌گویی، مغرور هم می‌شوی و فکر هم می‌کنی [مثل گفتارت خوب] هستی. در صورتی‌ که این خطر ما را تهدید می‌کند که این کلمات از قلب عبور نکنند. باز ادامه را ببینید. [این نکته مهم است که حضرت عیسی علیه السلام] با چه کسانی دارند صحبت می‌کنند؟ [ایشان دارند] به حواریون می‌گویند «يَا عَبِيدَ الدُّنْيَا» [یعنی] ای کسانی که به آن چیزهایی که اصل نیست، مشغول شده‌اید! به قول آیت‌اله جوادی حفظه‌اله دنیا یعنی اموری که اعتباری است و حقیقی نیست [یعنی] حقیقت نیست. حضرت فرمودند: ای کسانی که بنده دنیا شدید! «إِنَّمَا مَثَلُكُمْ مَثَلُ السِّرَاجِ». مثال را دقت کنید. «يُضِي‏ءُ لِلنَّاسِ وَ يُحْرِقُ نَفْسَهُ» [حضرت خطاب به] افرادی که بی دین نیستند ولی از طرفی دین‌دار هم نیستند [می‌فرمایند:] مثال شما، مثال چراغ است، روشن می‌کند مسائل را برای مردم، اطراف را روشن می‌کند اما درونش می‌سوزد. می‌فرمایند شما اینطور هستید. [مثل چراغ، همه جا را] برای مردم روشن می‌کنید اما خودتان را می‌سوزانید. چه بسیار پیش می‌آید برای انسان‌های مذهبی که هم حرف‌های خوب می‌زنند و هم آن حرف‌ها را خوب می‌زنند (بیان می‌کنند) اما درونشان را دارد به ریا گرفتار می‌کند. باز هم حرف استاد را تکرار می‌کنم: [همانطورکه] ما خودمان را نمی‌فهمیم که فلان مشکل را داریم ولی بقیه را می‌فهمیم، پس باید فکری هم برای خودمان بکنیم. این مسأله، مسأله‌ی خیلی جدی‌ای است که ما بیش از این می‌توانیم از حیات دینی‌مان نتیجه بگیریم. [و این نتیجه نگرفتن] برای این است که جان‌ها مطابق کلام‌ها شعله‌ور نیست. کلام، کلامِ زلالی است، روشن‌کننده است، مردم را روشن می‌کند . خیلی هم باید حساس باشید که ما افراد را به اندازه ای که در مسیر حق هستند وقتی حق در اختیارمان است همان اندازه قبولشان می‌کنیم. من مکرر این [خاطره] را تکرار کردم که بعد از آنکه بنی‌صدر با آن اذیت‌ها که به ما کرد رفت خارج از کشور، امام (ره) فرمودند که [بنی صدر] توبه کند و برگردد درسش را بدهد. این مثال چه چیزی را می‌خواهد برساند؟ برای اینکه افراد بتوانند به آن صفایی که اماکنش هست برسند، میدان را برایشان تنگ نکنید.. دقت کرده‌اید که گاهی برای مردم فرقه بودن مهم‌تر از دین‌دار بودن است.
اگر شما فکر کردید فرقه شیعه هستید آن وقت اصلا نمی‌توانید بپذیرید. دیدید که حضرت آقا در قسمت عربی پیام‌شان در جمعه نصر گفتند: غزه، عزت اسلام شد.  [در حالی‌که] می‌دانید که مردم غزه، شیعه نیستند. اگر نگاه فرقه‌‎ای داشته باشید، می‌گویید [چون مردم غزه از فرقه دیگر هستند] می‌روند جهنم. این یک نوع نگاه است. [از طرفی] یک نگاه هم، عالِمِ وارسته‌ی فقیهِ زمان‌شناس دارد و می‌گوید: غزه، عزت اسلام است. ایشان در ملاقاتشان با آقای هنیه فرمودند که از طریق غزه، پرچم اسلام افراشته شده است. حالا اگر عکس این نگاه را داشته باشید یعنی نگاه فرقه‌ای داشته باشید، فرقه دیگر را قبول ندارید. اگر در وسعت ایمان قرار بگیرید، [مانند حضرت آقا] هر کس را به اندازه‌ای که در ایمان زلال است، به او ارادت می‌ورزید حتی اگر دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا باشند. جمله‌شان را یادتان هست؟ هر چند ظاهر آن‌ها از نظر فقهی، ظاهری که فقیه می‌گوید نیست ولی به آن‌ها احترام گذاشتند و فرمودند: «شما در سمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید». اینطور با گروهی حرف زدند که ظاهر درستی ندارند. به هر روی حرف همین جاست که ما خیلی باید متوجه باشیم که قلبمان با کلام‌مان هر دو همراه باشند. خیلی روی این موضوع فکر کنید. من می‌بینم که بعضی رفقا جان‌شان مطابق صفای کلام‌شان نیست. نتیجه این است که خود فرد از بین می‌رود. چرا حواسش نیست؟ [در صورتی‌ که] این کلماتی که می‌گوید باید در صفای ایمانی او ظهور کنند. اگر این کار را بکند [و کلام و قلب هم راستا باشند]، نتیجه‌اش این می‌شود که [آدم‌ها] نمی‌توانند فرد را تخریب کنند، همان طور که امام راحل را نتوانستند تخریب کنند. [یک فرد را] چطوری تخریب می‌کنند؟ مثلا می‌گویند ادعایش بیش از خودش است. چرا امام را نتوانستد تخریب کنند؟ چرا رهبری را نمی‌توانند تخریب کنند؟ یادم است که چند سال پیش آقای مهاجرانی در توصیف حضرت آقا در بی بی سی می‌گفت که نه خودش و نه فرزندانش یک لکه سیاه که هیچ یک لکه خاکستری هم [در زندگی‌شان] پیدا نمی‌کنی. این یعنی کلامِ آقا، کلامی‌است که قلب تصدیق می‌کند وقلب،نورانیتش را در کلام ایجاد می‌کند به همین دلیل نمی‌توانندتخریب کنند. اینکه بعضی مواقع دشمن می‌تواند مذهبی ها را تخریب کندبرای این است که -خودتان دیده اید- کلامشان و ادعایشان خوب است، ظاهرشان هم خوب است ولی جان‌شان بر اساس آن نور ایمان،شعله‌ور نیست.ظاهرشان مذهبی است ولی وقتی که دقت می‌کنید می‌بینید که آن‌چه که باید باشد نیست. معلوم است که می‌توانند تخریب کنند. امام کاظم علیه السلام در ادامه می‌فرمایند «يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ زَاحِمُوا الْعُلَمَاءَ فِي مَجَالِسِهِمْ وَ لَوْ جُثُوّاً عَلَى الرُّكَبِ». این آخرین فراز سخن حضرت کاظم علیه السلام از قول حضرت عیسی علیه السلام است. می‌فرمایند ای بنی اسرائیل! دور علما را بگیرید، هر چند که انقدر جا تنگ باشد که مجبور باشید دو زانو و نزدیک به هم بنشیید. در مجالس حاضر بشوید. «فَإِنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْقُلُوبَ الْمَيْتَةَ بِنُورِ الْحِكْمَةِ » [یعنی] قلب مرده با نور حکمت زنده می‌شود. بعد فرمودند: « كَمَا يُحْيِي الْأَرْضَ الْمَيْتَةَ بِوَابِلِ الْمَطَرِ» [یعنی] همان طور که باران زمینِ مرده را زنده می‌کند، [شما هم] رجوع‌تان به علما طوری باشد که علیرغم سختی باز این رجوع را داشته باشید، برای اینکه قلب‌های مرده به نور حکمت زنده می‌شود. گاهی به تلویزیون می‌شود گله کرد. مثلا ما انتظار داریم بعضی مواقع سطح بحث‌ها خیلی بالاتر باشد، ولی می‌گویند مردم عادت ندارند، در جواب می‌گوییم خب عادتشان بدهید. من یک مقالاتی می‌خواندم، مباحثه بین برتراند راسل و فردریک کاپلستون. اینها دو غول فکری هستند. از یک طرف کاپلستون، یک اسقف متفکر مسیحی خیلی قوی‌ای است و از طرف دیگر، راسل حتی خدا را قبول ندارد. اینها در تلویزیون انگلستان با هم مباحثه می‌کردند. [در خلال مباحثه] کاپلستون به راسل می‌گوید: تو برای این تفکرت که خدا وجود ندارد هیچ دلیلی نداری. راسل در جواب می‌گوید: خب خدا هم دلیلی نیاورده است که وجود دارد. کاپلستون می‌گوید ولی دلایلی هم هست. دوباره راسل در جواب می‌گوید: اگر قیامتی باشد من [به خدا] می‌گویم چرا طوری دلیل نیاوردی که من قانع بشوم؟ کاپلستون می‌گوید [نشانه‌هایی وجود دارد، فقط] تو آیات الهی را نمی‌خواهی ببینی. یک سوال[دارم؟] در جمعه نصر، شما نور ایمانی که در خودتان بود را در مردم حس نکردید؟ به هر صورت حرف، یک کلمه است و آن اینکه ما در سخنان حکیمانه علما می‌توانیم قلب‌مان را زنده کنیم. اینجاست که می‌گوییم، رسانه‌ها و فضای مجازی –نه اینکه بد باشد– ولی جنسش ، جنس سخن حکیمانه خیلی کم هست. یکی از وظایف ما این است که گرد علما بگردیم. حالا می‌تواند خودشان، صوت سخنانشان و یا کتابشان باشد. حضرت آقا هم در سخنان‌شان گفتند باید "کتابخوان" بشوید.
[دلیل کتابخوان شدن این است که] بعضی مواقع در سخنرانی، آن عمقی که سخنران می‌خواهد با مخاطبش درمیان بگذارد را نمی‌توان ارائه داد. این تعبیر خیلی خوب است که وقتی می‌فرمایند حکمت قلب را نورانی می‌کند، یکی از مواردش کتاب است. آن چه که می‌خواستم عرض کنم در همین یک کلمه است که مواظب باشید ما یک قلبی داریم و یک کلامی. قلب را چطوری احیا کنیم؟ فرمودند به این صورت که بتوانیم در کنار علما قرار بگیریم. [ان‌شاءاله] خداوند، در کنار فرهنگِ عمیقِ دینی، علما، قران و روایات، ما را متوجه آن کمالاتی کند که برایمان قرار داده است. پروردگارا به حق خودت که حکمت محضید، ما را علاقمند به حکمت و علمای حکیم بگردان. و صلی الله علی محمد و آل محمد کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۲ 💠راز نابودی اسرائیل ⁉️مرگ روشن‌گر بسیاری از عارفان معاصر «توجه به مرگ» و «تفکر دربارۀ مرگ» را آغاز راه‌یابی به سلوک می‌دانند. «مرگ» حقیقتی است حتمی، ناگهانی و همه‌شمول و تفکر دربارۀ آن، موجب طرح سؤالات بنیادین می‌شود. انسان دورۀ قاجار برای وصول به عالم معنا چاره‌ای جز «تحت سرپرستی استاد قرارگرفتن» و تبعیت از دستورات او نداشت. اما با ظهور انقلاب اسلامی، چارچوب‌های عرفانی هم دچار تحول معنایی شد. «ولایت فقیه» جای «استاد» را گرفت و «جهاد برای تحقق منویات رهبر» جای «ذکر و ورد» نشست* و «شهادت» نقطۀ پایانی وصول به حق در چنین دستگاهی است. انسان انقلاب اسلامی به دنبال چنین پایانی است. حضور مردم در تشییع شهدا هم تجدید عهد و یادآوری «چنین مرگی» است. مرگی که با حماسه و ایثار درهم‌آمیخته و «ترس از مرگ» را کنار زده است. مرگی که بر اثر مواجهه با تاریکی محض و کفر خالص رخ می‌دهد و موجب روشن‌گری هرچه بیشتر نفوسِ عمومی می‌شود. مرگی که همچون شهاب‌سنگی نورانی صحنۀ تاریک جهان امروز را لحظاتی روشن می‌کند و لرزه بر پایه‌های سترگ کاخِ درون آدمی می‌اندازد. در نظر مردم «شهید» نقطۀ آرمانی نوعی از زندگی دنیایی است که در آن، آدمی خود را بازیچۀ دنیا نکرده است و به آخرت (به‌عنوان مهم‌ترین بخش از حیات آدمی) توجهی ویژه داشته است. در این دستگاه عرفانی تحقق هرچه بیشتر اسلام و به قول بنیان‌گذار آن «اهتزاز پرچم لا إله إلا الله» مهم‌ترین «خیری» است که افراد برای رسیدن به آن رقابت می‌کنند. وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ (آیۀ 148 سورۀ مبارکۀ بقره) این تازه شروع ماجراست. غایت عرفانِ انقلاب اسلامی ظهور جامعه‌ای از «انسان‌های قرآنی» است. پی‌نوشت: * این به معنای منسوخ‌شدن اذکار نیست بلکه اذکار محور چنین عرفانی نیست. ** منظور از «انسان قرآنی» جلوه‌گری قرآن در وجود انسان است. 27 مهر 1403 ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: چه اندازه کورچشمند آنانی که متوجه چنین امری در آخرین دوران بشر نیستند که به گفته جنابعالی مواجهه نور محض با ظلمات محض است، و آن کسی که در چنین شرایطی این جبهه را مدیریت می‌کند شهید است تا معلوم شود انسان‌هایی در این آخرین دوران به میدان آمده‌اند که به گفته شهید یحیی سنوار: «مذاکره در کار نیست؛ یا پیروز می‌شویم یا کربلا رخ می‌دهد»، به همان معنای مدیریت صحنه ، حتی تا مرز شهادت. و این یعنی آغازی که جبهه کفر به تعبیر رهبر معظم انقلاب همچون یخ در حال ذوب‌شدن است زیرا برای اثبات خود مجبور است جنایت را به هر بهانه‌ای به اوج برساند در حالیکه جهان هستی ظرفیت قبول چنان جنایاتی را ندارد و از این جهت می‌توان در پیشانی جبهه صهیونیست جنایتکار بر خلاف تصوری که دارد، نابودی آن را ملاحظه کرد. بیچاره گمان می‌کند با هرچه عمیق‌ترکردنِ جنایت، پایه‌های بقای خود را محکم می‌کند، غافل از این‌که در مقابل او فرهنگی است که شهادت را به جای خواری و خفت و ترس به میان آورده. و این راز نابودی استکبار در جلوه جنایات اسرائیل است. موفق باشید     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38732 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۳ ⁉️با سلام استاد گرامی با توجه به( نحن والله الاسماء الحسنی التی...) و این موضوع که زمان مختص عالم ماده است و در عالم اسما و صفات زمان مطرح نمی باشد ،چگونه امام زمان عج ،امام تمام عوالم و موجودات و فرشتگان است؟که حتی امیر المومنین نیز اگر بخواهد فیضی به کسی برساند باید با خواست ایشان باشد.مگر در وحدت تفاوتی بین این بزرگواران و موجودات هست?اصلا مگر چیزی هم غیر از خدا هست? لطفا راهنمایی فرمایید یا کتابی معرفی کنید، ببخشید اگر سوالم به اندازه خودم کوچک است.انتم الفقرا ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ملاحظه کرده‌اید که قرآن می‌فرماید: «و لله الاسماء الحسنی» پس در این‌جا ذات خداوند در میان نیست، بحث در اسمای حسنای اوست و هر اسمی مظهری دارد و ائمه همان‌طور که در آن روایت متذکر شدید؛ مظهر جامعیت آن اسماء می‌باشند به همان معنایی که خداوند در قرآن فرمود: «علّم آدم الاسماء کلّها». موفق باشید     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38733 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۴ ⁉️با سلام و تحییت خدمت شما استاد طاهرزاده 1_اگر انسان به یک شخص محرم نگاه کند آیا محدود به آن شخص می‌شود یا نه؟ 2_اگر انسان به یک شخص نامحرم نگاه کند آیا محدود به آن شخص می‌شود یا نه؟ 3-نگاه کردن به نامحرم چه ضررهایی دارد؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: نگاه به نامحرم حتی به وجه و کفین او اگر از سر لذت باشد؛ ذهن و روح انسان را مشغول ظواهری می‌کند که ازحضور در معنویات به همان اندازه محروم می‌شود. موفق باشید     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38734 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۵ ⁉️سلام وعرض ادب خدمت استاد طاهرزاده باتوجه به پاسخی که به کاربر شماره ۳۸۶۹۵ فرمودید یعنی درجهان آخرت وبعدازحساب وکتاب ورسیدگی به اعمال؛ کسانی هم که بهشتی هستند مثلا مادر، پدر، وفرزند و...‌هم همدیگررونمی بینند وهرکس تا ابد خودش هست وخودش؟ دیدن پدر ومادر و.اقوام ...فقط تواین دنیاست9 وبعد از مرگ دیگه تاابد آنها رونمیبینیم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: نسبت پدر و فرزندی و امثال آن در جهان ابدی معنا ندارد ولی از آن جهت که اهل بهشت «ممّا یشتهون» هر آنچه را بخواهند می‌یابند؛ قضیه فرق می‌کند. مثل آن‌که انسان طالب انس با کسانی باشد که در دنیا در حکم مادر و یا همسر و یا فرزند او بوده‌اند. این مباحث به طور مفصل در کتاب «معاد بازگشت به جدی‌ترین زندگی» که روی سایت هست، بحث شده. موفق باشید     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38735 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۶ ⁉️سلام و وقت بخیر خدمت استاد عزیز به طور اتفاقی به یک پرسش و پاسخ در سایتتون برخوردم ‌ که این بود سوال 1. در اعتکاف صورتهای خیالی سراغم می آمدند. زیادتر از نماز. مثلا اگر چند سال پیش صحنه ای بد و یا نسبتا بد به چشمم خورده بود در اعتکاف مرور می شد به شدت. حتی گناهانی که یادم هم نبود مرور می شد. بنده هم احساس کردم کار شیطان باشد به همین خاطر بی اعتنایی کردم و به ذکر و فکر و خواندن جزوات شما مشغول شدم و کمی با کشف المحجوب به سر بردم تا راحت شدم. به نظر شما این صورتها از بین می روند پاسخ جنابعالی 1. چقدر خوب است که این حالات در این دنیا سراغ ما می‌آید که با عدم توجه به آن‌ها می‌توانیم از آن‌ها عبور کنیم وگرنه در برزخ به پای ما می‌پیچد. 1-بنده مجرد هستم و این مشکل همیشگی بنده هست حتی در نماز،دعا و ... اگر ممکن است اینکه فرمودین خوب است اینها وگرنه ممکن است در برزخ به دست و پای شما بپیچد را توضیح بفرمایید 2-چرا حتی در زمانیکه اصلا برای فرار از این افکار سراغ عبادت و ... میرویم با این شدت وحشتناک به سراغمان می آید. تشکر-التماس دعا ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: طبق آیه « لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ» که شیطان قسم خورده سراغ کسانی برود که در صراط مستقیم هستند؛ این موارد در آن موقعیت‌ها پیش می‌آید و البته با اطاعت از خدا و پیامبر خدا، حیله‌های او ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. موفق باشید     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38736 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۷ ⁉️با عرض سلام، ادب و احترام آقای سروش اخیرا در مورد لبنان و قبلا در مورد فلسطین موضع گیری خوبی داشت. حتی لزوم منجی را از دید احتمالا فلسفی را اقرار می کند. سوال بنده این است که کسانی چون آقای احمدی نژاد و آقای داوری اردکانی و .... همچنان خموشند. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: علت این‌که آقایان در این مورد سکوت اختیار کرده‌اند را نمی‌دانم. در مورد آقای دکتر داوری خبر دارم که با آن کهولت سن، سخت بیمار و بستری هستند. و در مورد آقای دکتر سروش باید سؤال کرد این نوع توصیه‌های اخلاقی و امید به آمدن منجی در بستر حضور در تاریخ دیگری است غیر از تاریخ مدرن؟ امری که انقلاب اسلامی پیش آورده؟ و یا باز همان تاریخ و در عین حال توجه به توصیه‌های اخلاقی. جناب حاج آقا نجاتبخش در این مورد در مدرسه صاحب الزمان نکته خوبی را به میان آورده‌اند. اگر بشود آدرس آن را از آقای افقری بگیرید خوب است @Kheyrkasir110 . موفق باشید     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38737 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۸ ⁉️ باعرض سلام خدمت استاد بزرگوار بنده در مواجه با تصاویر بعضی از اموات (حتی اموات کشورهای دیگه که تصاویرشون در فضای مجازی پخش میشه) چهره هاشون بشدت برام آشناست، حتی برنامه زندگی پس از زندگی(تجربه گران نزدبک مرگ) که پخش میشد، چهره بعضی از افراد برام خیلی آشنا بود. چند روزی هست که تصویری از شهدای غزه پخش شده عکس یکی از جوونا بشدت برام آشناست، حس خوبی ندارم مدام ذهنم درگیره، چهره این شخص از جلو چشام کنار نمیره.... بشدت برام آشناست... این درکیری ذهنی رهام نمیکنه.... طریقه شهادتشون... چرا برام آشناست.... همه تو ذهنم میچرخه... 😭😭😭😭😭 ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بالاخره نفس ناطقه انسان در ذات خود مجرد است و ماورای زمان در گذشته و آینده حاضر می‌باشد. با توجه به این امر می‌توان به آن حالتی که می‌توانید فکر کرد. البته چیز مهمی نیست و نباید خود را مشغول این امور نمود. موفق باشید    🌐http://lobolmizan.ir/quest/38738 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۳۹ ⁉️سلام علیکم! من استعداد فلسفی ندارم.با آثار شما مانوسم. اگر صلاح دانستید جواب دهید!در غزل شماره ۳ شما فرمودید که: زیبایی ازلی وابسته به غیر نیست. سوالم این است که آیا زیبایی ازلی را در تجلیاتش میشود چشید ؟ با تشکر! ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همین‌طور است. این همان حضوری است که ما در عهد اَلَست خود در آن حاضر بودیم که در زبان عرفان واژه «زیبایی ازلی» به آن گفته می‌شود و نکته دقیقی است. موفق باشید     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38739 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۴۰ ⁉️سلام..مدتی هست ک ب همه چیز شک دارم از وجود و هستی و عالم و خدا تا کوچک ترین وقایع اطرافم - به این فکر میکنم ک در این دنیا هیچ قطعیتی وجود ندارد و هر انچه ک ما ب عنوان درست فکر میکنیم هست شاید واقعا درست نباشد و سلسله تفکرات اشتباه ما باعث شده ان چیز اشتباه را درست بپنداریم. مبناهای فکری متفاوت قطعا یکسری اعتقادات را درست میپندارند ک استفاده ما از هر کدام ازین مبناها اعتقاداتی را برای ما ب وجود میاورد مثلا اگر یکسری دلیل بر حقانیت اسلام می اوریم قطعا میشود یکسری دلایل بر نفی ان نیز بیاوریم. من حتی بر این باورم ک چشم ها و ذهن ما هم میتوانند اشتباه کنن مثل خطا های دید ک روزانه داریم.. نمیتوانم با خودم کنار بیایم همیشه این سوال با من است ک از کجا معلوم شاید یک روز مشخص شود راهی ک الان درست میپندارم اشتباه باشد..چنان شک دارم ک ایمانی در من جای ندارد..لطفا راهنمایی کنید..ممنونم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به همین جهت باید با «معرفت نفس» شروع کرد زیرا در آن فضا بالاخره حضوری از خود را احساس می‌کنیم که اگر هم به همه چیز شک کنیم به آن کسی که شک می‌کند، نمی‌توان شک کرد. پیشنهاد می‌شود با مباحث «معرفت نفس» مأنوس شوید (روی سایت هست). موفق باشید     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38740 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۴۲ ⁉️ سلام و عرض ادب من پاسدار هستم و حدود 5 سال است که در سپاه مشغول به کار هستم و از بد یا خوب روزگار نه در قسمت نظامی آن بل در بخش فرهنگی مشغول به کار هستم.عرضی داشتم خدمت حاج آقا من طی این سال ها با توجه به این امر که چندین قسمت مختلف در فضای فرهنگی سپاه رو تجربه کرده ام و حضور به عمل اوردم به یقینی رسیده ام که فرسنگ ها فاصله در نسبت با ادبیات اصیل انقلاب اسلامی در کاری که درش هستم وجود دارد و متاسفانه چیزی جز حیف و میل بیت المال در نسبت با تعریف کارهای مختلف در رده های مختلف ندیده ام.میدانم که بیش از اندازه به بیرون از خودم می پردازم ولی باور بفرمایید انجام کاری با نظر به اینکه بدانی کاملا بیهوده است و تو نتوانی آن را به سمت صحیح آن میل دهی چقدر سخت است.من این نکته را هم بگویم که 2 سالی است که بنا بر فشار کاری دچار ناراحتی اعصاب هم شده ام و حقیقتا تغییر دادن در میل دادن به حداقل ترین های ادبیات انقلاب اسلامی در کار برایم امری سخت و دشوار است.تصور و برداشتم از ادبیات انقلاب، نه امری پیچیده و آنچنانی، بل کاری است که ثمری حقیقی در نسبت داشتن با مبانی انقلاب اسلامی داشته باشد و صرفا روزمرگی و باری به هر جهت و بی عقل و خرد کار کردن نباشد.از طرفی امکان انتقالی به بخش های دیگر سپاه هم دیگر برایم مقدور نیس.الان به وضوح خودم را میبینم که چطور در این روزمرگی روز به روز حل میشوم و تبدیل به کارمند میشم میبینم که دیگر ارتباط درستی با خدا ندارم میبینم که دلم در روضه ی اهل بیت نمی لرزد.ولی نمیدانم باید چه کنم؟تمام تلاشم این چند وقت به تقویت مبانی فکری و اعتقادی ام بوده است ولی باور بفرمایید تنها به جهت حقوقی که دارم در این کار مانده ام و به هیچ وجه اعتقادی به آن ندارم.آیا از حیث این امر که من موظف به تامین مخارج زندگی هستم و متعهد به خدمت 30 ساله، میتوانم به خودم، بودنم را در عین عدم تعلق قلبی به ساز و کار کاری که دارم بقبولانم؟و آیا کسب در آمدم ایرادی دارد؟این نکته را هم بگویم که همسرم هیچ مشکلی با بیرون آمدن از کارم ندارد و امکان استعفا دادن هم برایم فراهم است،البته به سختی های که باید طی کنم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: از جهتی می‌توان گفت این حالت تا حدی همه‌گیر است که انسان در این شرایط تاریخی احساس نوعی پوچی و بی‌ثمری می‌کند. با این حال اگر کاری مدّ نظر دارید که می‌توانید با حضور در آن کار، احساس بهتری داشته باشید؛ استعفا اشکال ندارد و یا می‌توانید خود را در همین موقعیتی که هستید مشغول معارفی مانند تفسیر المیزان نمایید تا در عین آمادگی در انجام وظایف اداری، از فرصت‌های پیش‌آمده بهترین استفاده را نمایید. موفق باشید.    🌐http://lobolmizan.ir/quest/38742 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۴۳ ⁉️« نیست در عالَم ز پوچی تلخ تر». سلام استاد. وقت بخیر. چرا برخی از کتاب ها هر روز بیشتر از دیروز با انسان سخن دارند؟! بنده با اینکه شمارش مطالعه‌ی کتاب آشتی با خدا از دستم در رفته، ولی امروز که دوباره بعد از یک احساس پوچی و بی آیندگی و بی تاریخیِ تلخی که گرفتارش بودم به این کتاب رجوع کردم، گویا تماماً از نو نوشته شده بود! لذا حیرت کردم. و به لطف خدا احساس کردم دوباره در حال تولد و زنده شدن هستم. لعنت بر بی آیندگی و بی تاریخی😕 ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! گفت: «بیا ای دل که امشب در بکوبیم / بیا این بار محکم‌تر بکوبیم». این نوعی بازخوانی به حساب می‌آید که در آن قرار گرفته‌اید و برای ادامه راهی که در پیش است امر مبارکی است. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38743 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۷۴۴ ⁉️سلام استاد. چه خبر شده در عالم؟! داره چه اتفاقاتی میفته؟! افقِ آینده‌ی حوادث و تحولاتی که از غزه و لبنان آغاز شده را چگونه می بینید؟ آیا دامنه‌ی این حوادث گسترش پیدا می‌کنه؟ این تحولات چه نسبتی با پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب چند وقت پیش بهش اشاره کردن داره؟ استاد به نظرتون در باغ شهادت برای ما هم گشوده میشه؟!🥹 گاهی تصور می‌کنیم گرد و غباریست که بلند شده و زود فروکش میکنه. آیا همینطوره؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در این رابطه عرایضی شده امید است در دل آن عرایض، اشاراتی برایتان پیش آید https://eitaa.com/matalebevijeh/17857  و https://eitaa.com/matalebevijeh/17843 . موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38744 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan