eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
169 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
نيم، در اين حالت است كه كوشش خود را به سوى مقصدى متعالى شروع خواهيم كرد، و پاى در دنياى عظمت‏هاى وجود خود خواهيم گذارد، و دنياى حكمت و خلوت در مقابل ما گشوده خواهد شد و استعداد ارتباط با خود واقعى سر بر خواهد آورد، فقط كافى است متوجه باشيم غير از آنى هستيم كه در سطح طبيعى با آن روبه‏رو هستيم. انسان سرّ پروردگار است، و انسانى كه بتواند با خود خلوت داشته باشد راه ارتباط با سرّى‏ترين اسرار الهى را پيدا كرده است، خداوند اسرارى را كه در عبارت نيايد در نزد ما گذارده است تا بنگريم و بيابيم. اى نسخه عالم الهى، كه تويى‏ اى آينه جمال شاهى، كه تويى‏ بيرون ز تو نيست هرچه در عالم هست‏ از خود بطلب هرآنچه خواهى، كه تويى‏ 🔻نكته چهارم‏ ✅آشتى با خدا، آشتى با همه چيز يقيناً آن حياتى حيات است كه مقدّس باشد، و حياتى مقدّس است كه در جهانى مقدّس و با خدايى كه مبناى همه تقدّس‏هاست بتوان به سر برد، و لذا مى‏خواهيم بگوييم: «آشتى با خدا، آشتى با همه چيزهاست، كه همه چيز به جهت بى‏خدايى ما، به ما پشت كرده بودند و ما نيز به آنها پشت كرده بوديم». و با چهره ظلمانى عالم روبه‏رو بوديم، ونه با چهره رحمانى و حياتمندش، و در اين حال در واقع با هيچ چيز آشنا نخواهيم بود، و هيچ چيز هم با ما آشنا نخواهد بود، و اين تنهايى واقعاً مرگ است و مرگ‏آفرين. 🔻نكته پنجم‏ ✅بى تفاوتى چرا؟ خودشناسى گشودن جاده‏اى است روبه‏روى انسان تا او با طى آن همواره به لايه‏هاى عميق و بى‏كرانه عالم دست يابد، و وارد عالمى از وحدت شود كه هرچيز آن همه‏چيز است، انسان مى‏تواند از اين طريق به شور حياتى كه مطلوب واقعى هر انسانى است، دست يابد. در اين رهگذر انسان نسبت به خود بى‏تفاوت نخواهد بود تا نسبت به هر چه زمانه بر سر او آورد، تسليم شود و اميدى به دست‏يابى به خود برين نداشته باشد. قدم‏زدن در خود برتر، قدم‏زدن در واقعيتى است كه در طول و عرض هستى حضور دارد. هراندازه ما با خودِ واقعى خود آشنا شويم، در تمام عوالم هستى حاضر خواهيم بود. 🔻نكته ششم‏   ✅خود باش، تا زندگى باشى‏   راستى آيا قيام در خود و سير از خود وهمى به خودِ حقيقى عاملى نيست كه با اولين جرقه حيات از لابه‏لاى خاكستر روزمرّگى روبه‏رو شويم؟ تا از آن جرقه مشعلى فراهم آيد كه هم فرا راه خود را روشن كنيم و هم ديگران را دعوت به رفتن نماييم؟ از طريق آشتى با خود، راهِ دقيق نگاه‏كردن به عالم درون آشكار مى‏شود، راهى به ماوراء عالم اشياء. خودت، آرى خودِ خودت، يك انگشت اشاره به عالم لايتناهى هستى، و مى‏توانى تو اى انگشت اشاره به عالم درون! از طريق خودت راه زندگى صحيح را بيابى، آن‏وقت كه خود را يافتى، مى‏بينى كه خودت يك زندگى صحيح هستى، آن‏كه بيراهه مى‏رود ناخود تو است، خود را ناخود نكن، خود باش تا زندگى باشى، و اين هم آغاز راه است و هم پايان راه، تفاوت در چگونه‏بودن خود است، كه چقدر خود هستيم، و چقدر از ناخود آزاد شده‏ايم. 🔻نكته هفتم‏ ✅حيات است كه حيات را مى‏نگرد اگر قبول دارى ايده‏آل‏هاى «معنوى» حقيقى‏ترين واقعيات هستند، و خودت، آرى خودت واقعى‏تر از تن و اندازه و وزن و مدرك و خانه‏ات هستى، پس وقتى به خودت دست يافته‏اى به واقعى‏ترين چيزى كه در دسترس تو مى‏تواند باشد دست يافته‏اى و در اين حال از وهم رسته و به حق پيوسته‏اى و در اين شرايط ديگر پاى ايمان به ميان است و نه پاى فكر و انديشه، اين‏جا ديگر موضوع دانائى به خود نيست، بلكه دارايى خود است، خود ما نزد خود خواهد بود، يعنى ارتباط با واقعى‏ترين چيزى كه هر انسان دارد، اما نه ارتباط با مفهومى از خود، بلكه با نگاهى زنده به خود مى‏نگريم، چون در ارزيابى خود، حيات است كه حيات را مى‏نگرد. آرى حيات است كه حيات را مى‏نگرد و در آن صورت حق در منظر جان نمايان مى‏گردد.[1] 🔻نكته هشتم‏ ✅روبه‏رويى با خود، نگاه با روشنايى خود وقتى با خود واقعى روبه‏رو نيستيم هزاران سؤال ناگشوده داريم كه مى‏خواهيم به كمك استدلال جواب دهيم، من كارى ندارم كه بالاخره جواب مى‏گيرم يا نه. ولى وقتى باخودمان از طريق خودمان روبه‏رو شويم، يعنى وقتى با قدرت حيات، «حيات مجسم» را كه همان خودمان باشد، خود را ببينيم ديگر همه آن سئوالات بى معنى خواهند شد. وقتى در آن اطاق با دست‏ماليدن بر اعضاء فيل مى‏خواستند آن را ببينند، هركدام چيزى گفتند كه هيچ‏كدام درست نبود. ولى: در كف هر يك اگر شمعى بدى‏ اختلاف از گفتشان بيرون شدى‏ 🔻نكته نهم‏ ✅مراقبه؛ يعنى از دست ندادن خود معنى زندگى به واقع مراقبه‏اى است جهت از دست‏ندادن خود، و برگرداندن نظر از ناخودها به سوى خود، و مرگ چيزى جز ادامه و استمرار همين خود، و آزادشدن از سلطه طبيعت نيست. در مراقبه و در اين استمرارِ خود واقعى، انسان خود را از تاريخ و طبيعت بزرگتر مى‏يابد، و در اين حال هرگز لقمه‏اى در دهان تاريخ و طبيعت نخواهد بود، بلكه سازنده خود و سازنده زندگى خود مى‏باشد. گفت: «هرك
س چشم از حرام نگاه دارد، و تن از شهوات، و باطن را آباد گرداند به مراقبت دائم، و ظاهر را آراسته دارد به متابعت شريعت، و عادت دهد تن را به خوردن حلال، فراست وى خطا نيفتد».[2] 🔻نكته دهم‏ ✅شورش و زندگى‏ اگر انسان فهميد كه خداگونه است، خدا گونه زيست كردن براى او مشكل نخواهد بود، و شوريدن بر هر نارسايى كه راه جان او را به فراخناى حيات برين مى‏بندد براى او عين زندگى است. دعوت به قيامى كه آيه‏ «انَّما اعِظُكُمْ بِواحِدَة، انْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى وَ فُرادى»[3] به آن دعوت مى‏نمايد، معناى زندگى مى‏گردد، و نمى‏تواند به‏طور جمعى يا فردى به قيام قيّوم هستى، در سراسر زندگى قائم نباشد، چنين انسانى، انسان نشسته و فرو رفته و خاكستر شده نيست، انسان ايستاده و قيام كرده است، در همه جا و همه وقت و در مقابل همه موانع. بخت جوان يار ماست، دادن جان كار ماست‏ قافله‏سالار ما، فخر جهان مصطفاست‏ موفق باشید [1] ( 1)- براى شرح اين نكته به كتاب« آن‏گاه كه فعاليت‏هاى فرهنگى پوچ مى‏شود» رجوع فرماييد. [2] ( 1)- كشف‏المحجوب هجويرى، سخنان ابوالفوارس شاه بن‏شجاع كرمانى [3] ( 1)- سوره سبأ، آيه 46. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25084 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
💐 حضرت امام حسین (علیه السلام) : 🔹نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شماست. از این نعمت، افسرده و بیزار نباشید. 📚 مستدرک الوسایل، ج ۱۲، ص ۲۰۹ کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱 sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱 eitaa.com/lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25085 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام استاد.... نمیدونم کجای کارم میلنگه که چندین ساله هر کار میکنم نمیتونم از شر یه گناه اونم کبیره خلاص شم ، دیگه کار از بحران گذشته و به فاجعه تبدیل شده. تمام ذهنمو مشغول خودش کرده،نمیذاره دینداری کنم.. نمیذاره مباحثتونو دنبال کنم. بداخلاقم کرده، جهنمم کرده، و تو این جهنم زنو بچه و اطرافیانمم دارن میسوزن، خیلی براش دعا میکنم، توسل میجویم ، اعمالی که شیطونو دفع کنه انجام میدم، تقریبا دائما سوره ی ناس میخونم مخصوصا توی نماز (که اگه بشه بهش گفت نماز).فعالیت سخت بدنی و..و.و. .. ولی اثر نداره... نا امید شدم...احساس میکنم هر لحظه نفس از رفتن راه نا امید شه و بدنو ول کنه بره...کم کم دیگه داره ملکه میشه... حتی به فکر رفتن پیش روانشناس افتادم.. ولی نمیخام قبول کنم که راهی که اسلام نشون داده برای اینجور موارد جواب نمیده و کامل نیست و باید راهی که بشر نشون داده رو بریم تا نجات پیدا کنیم... اگه خدایی که ازش طلب کمک میکنم خدای واقعی نیست که چه کنم که ندارمش تا ازش طلب کنم... و اگه طلبم واقعا با تمام وجود طلب واقعیم نیست خب کی باید این آهنو تبدیل به طلا کنه و طلب قلبو عوض کنه...به قول سعید حدادیان یه لباس خاکی پوشیدنو سربند یا زهرا سر کردن بلد بودیم که اونم نشد...بگید کجای کار میلنگه؟؟؟ خدایی که میشناسم خدا نیست یا طلبم واقعا گناه جوست..؟؟ شاید شمام از دست امثال من با این سوالای بیخود خسته شده باشین ولی چه کنیم که نه خدایی داریم تا ازش کمک بخاییم و نه توانی برای رفتن راه.. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: تعمق در معارف عالیه هزاران کمک در این رابطه به شما خواهد کرد. چرا از «معرفت نفس» شروع نمی‌کنید؟ موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25085 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25088 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام استاد عزیزم ببخشید مجبورم شبهاتم مطرح کنم ولی این شبهات دلیل بر انکارم نیست شما در صفحه 144 کتاب حقیقت نوری اهل البیت چاپ 89- فرمودید خداوند ابتدا به رسول خدا(ص) دستور داده بود که این پیام برائت را به مشرکان برسان بعد با نزول جبرائیل یک نکته ای به موضوع اضافه شد مبنی بر اینکه اینجا باید ان کسی که پیام را می رساند باطنا هم با ارائه این ایات را دفع کند-- سوال من اینجاست چرا خداوند ازابتدا پیام را به گونه ای نداده که از همان اول امام علی به جای ابوبکر برود؟مگر نمیدانسته که باطنا هم باید پیام برسد؟ در این نوع نوشتار اینطور تصور می شود یاباید پیامبر امتحان شود که ببیند چه کسی را می فرستد؟ که بعید می بینم با توجه جایگاه امام علی پیامبر بخواهد کسی را جایگزین امام علی کند یا اینطور به ادم القا میشه پیامبر تصور نکرده اطلاع رسانی این پیام باید از طریق فرد خاصی صورت بگیرد یا نعوذبالله خداوند بعدا به این نتیجه رسیده که فرد خاص چون امام علی باید بره عذر میخوام من بابت حدیث مشکلی ندارم اما نوع فرمایش شما برای من ایجاد شبه کرده لطفا توضیح بفرمایید چرا در طی دو پیام وحی موضوع برائت مطرح شدکه سبب شد پیام از ابوبکر گرفته شود و به امام علی انتقال داده شود البته بر اساس شبهات بنده سپاسگزارم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آن‌چه واقع شده آن بود که عرض شد. شاید بتوان گفت در ابتدای امر، تنها یک اراده‌ی کلّی تحت عنوان «برائة من اللّه» به میان آمد و وقتی ظرفیت لازم فراهم شد قدمی بیشتر مطرح گشت که آن پیام به کمک حضرت علی«علیه‌السلام» اعلام شود. شاید هم خداوند می‌خواست نشان دهد که به هر صورت نسبت به نزدیکی امیرالمؤمنین«علیه‌السلام» به پیامبر«صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله» نظر خاصی دارد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25088 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25090 💠در موضوع رزق 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام در کتاب جایگاه رزق در هستی حدیثی از حضرت امیر علیه السلام هست که در کسب روزی فرقی بین فرد ساده و زیرک وجود ندارد و ساده بودن کسی مانع کسب کمتر روزی نیست در حالیکه تحقیقات وسیع نشان داده افرادی که IQ و بخصوص EQبالاتری دارند توانایی پولسازی بیشتری دارند... این تناقض چطور حل می‌شود؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: حتماً قبول دارید که پول‌سازی و پول‌دارشدن غیر از بهره‌مندی از رزق است. تجربه نشان می‌دهد که بهره‌مندی از رزق چیز دیگری است. چه بسیارند انسان‌هایی که ثروتمند نیستند ولی به بهترین نحو از رزق مختصرشان بهره‌مند می‌شوند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25090 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25092 💠این سال‌ها و عقلی که فضای مجازی به صحنه آورده است 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام شهید مطهری گفتند صدسال دیگر ارزش المیزان مشخص میشود، ولی شما در جلسه دوشنبه فرمودید ابتدای سوره مرسلات در المیزان با عقل بعد از مشروطه گفته شده و ما با اون عقل دیگر نمیتوانیم ادامه دهیم و با یک عقل برتر باید به این آیات رجوع کنیم این گفته مطهری و شما چطور باهم جمع میشود؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! با مشروطه و بعد از مشروطه عقلِ مدرن خواسته یا ناخواسته وارد نحوه‌ی تفکر ملت ما شد و این‌جا بود که اندیشمندان بزرگی مثل علامه‌ی طباطبایی متوجه‌ی آن امر شدند و برای نشان‌دادنِ عظمت‌های کتاب الهی حتی در چنین شرایط و تاریخی دست به کار شدند و نه‌تنها تا دیروز و امروز بلکه تا فرداهای دور ما با عقل مدرن روبه‌رو هستیم و این تفسیر المیزان است که می‌تواند راهنمای ما باشد. می‌ماند که این سال‌ها با عقلی که فضای مجازی به صحنه آورده است که بیشتر، احساسی است خیالاتی،نیز روبه‌رو شده‌ایم و حضرت روح اللّه«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» در این وادی حرف‌هایی برای ما گذاشته‌اند و این بدان معنا است که در کنار المیزان، عقلِ عرفانی نیاز این زمانه است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25092 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25095 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام .ایا این موضوع درسته ک اگر شخصی بی نماز باشد برکت در ان خانه وارد نمیشود و یا خیلی بدیهای دیگر. پس اگر این طور است.من میشناسم افراد درجه یک خودم را ک اهل نماز و حجاب نیستن اما هم یروتمندند هم خوشبخت. من متوجه این پاردوکس نمیشوم . ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: اولاً: عنایت داشته باشید منظور آن است که ما کارِ افراد بی‌نماز را تأیید نکنیم. ثانیاً: چگونه می‌فرمایید چنین افردی خوشبخت هستند؟!! در حالی‌که راهی به سوی رحمت بیکرانه‌ی خدا در مقابل خود نگشوده‌اند و تنها مشغول دنیای محدود موقت شده‌اند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25095 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25096 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام استاد عزیز. ببخشید بنده در حال مطالعه مصباح الهدایه و رساله الولایه هستم برای پایان نامه. هرچند خیلی ناراحتم که این مباحث رو ادم بیاره تو غالب غربی دانشگاه. ولی انگار چاره ای نیست. میخواستم ببینم به طور موازی بخونم اشکالی داره ؟ قبلا البته رساله الولایه رو کامل گوش دادم یبار. یا اینکه اول یکیشو بخونم بعد بعدیشو؟ دوم اینکه مقدمه تحریر رساله الولایه اقای جوادی رو خوندم اما ادبیاتش بسیار سنگین بود و یک کلمه هم نفهمیدم درست. بنظرتون اگه تحریر رساله الولایه رو بخونم خودم جلو میتونم برم؟ چون صوتشم در دسترس نیست. یا کار دیگه ای انجام بدم؟ ممنون ✅ باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر بنده مطالعه‌ی آن دو کتاب، کنارِ هم به فهم آن دیگری کمک می‌کند چون هر دو در یک افق سخن می‌گویند. فرمایشات آیت اللّه جوادی در شرح «رسالة الولایه» در نظمِ پایان‌نامه‌تان مفید می‌افتد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25096 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25099 💠آدم حسابی،چرا ما باید معطل این افراد باشیم؟!! 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️استاد عزیز سلام علیکم :خدای راشکر که دراین چند ماهه جبهه انقلاب اسلامی پیروزیهای پی در پی وچشمگیری داشته استوبر دوست ودشمن ُاشکار گردیده که دشمن درحال عقب نشینی است اما بااین حال عده ای در داخل کشوراین موضوع را درک نکرده ویا خود را به نفهمی می زنندومواضعشان علیه جبهه انقلاب است م÷لا این انصاری راد که روحانی هم هست درمجلس ادعا می کند که انتخابات درایران ازاد نیست روحانی اختیارات ندارد وبرای همین مردم ایران به این روز افتاده اند وبا این حرفهایشان مارا غصه دار میکنند بااین افراد چکار باید کرد ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آدم حسابی،چرا ما باید معطل این افراد باشیم؟!! مگر انقلاب اسلامی معطل امثال بنی‌صدر شد؟ «رهرو پیغمبرانی ره سپر / طعنه‌ی شخصان همه بادی شمر»، اینان در مقابل انقلاب، نه آبی هستند که جایی را تر کنند و نه آتشی که چیزی را بسوزانند. مشکل، خودِ ما هستیم که همدیگر را درست درک نمی‌کنیم و از فهم همدیگر آینه‌ای برای درک حقیقت نمی‌سازیم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25099 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25100 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️با سلام خدمت استاد محترم ...نزدیک سه سال است که خداوند عشق مجازی برایم قراد داده است ..و من تلاش می کنم از ان به عشق خداوندی سیر کنم ...ولی هنوز به عشق خداوندی نرسیدم ..عشقی که خیال مرا در وحدت یاد او قرار دهد ..وعشقی که مرا به سوی مناجات و بیداری بکشاند ..و به همه نا خالصی هایم اتش بزند ...نمی دانم تا کی منتظر بمانم ..ایا در تجرد روح است که این عشق حقیقی تجربه می شود .. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به رحمت واسعه‌ی الهی فکر کن. « سوی دریا عزم کن زین آب‌گیر/    بحر جو، و ترکِ این مرداب گیر». موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25100 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25101 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام علیکم.استاد جان.از شما سوال شده که ببخشید استاد یکم درباره ترنس ها توضیح می فرمایید؟افرادی که به گفته ی خودشان از نظر روح مثلا زن هستند ولی جسم شان مرد است و برعکس. چرا روحی که در حقیقت زن است(البته جدای از ان بحث که اصل روح زن و مرد ندارد) برای خود بدنی مردانه می سازد؟این مسئله یک ناهماهنگی عجیب است بین جسم و روح. و شما فرموده اید، چیز عجیبی است از آن جهت که بالاخره روحِ همین آدم‌ها در دوره‌ی جنینی که در اصیل‌ترین موقعیت خود قرار دارد، بدن خود را شکل داده و بعداً همین افراد طالبِ بدن دیگری می‌شوند. آیا می‌توان گفت که طلبِ بعدی برای آن‌ها طلبی اصیل نیست. طبق تحقیقاتی که در مورد ترنسها داشتم باید خدمتتون عرض کنم که مشکل اصلی ترنسها یک مشکلی در هیپوفیز مغز است و چون دسترسی به اون غیر قسمت از طریق عمل غیر ممکن است عمل تغییر جنسیت انجام میدهند.البته مراجعه به روانپزشک و مشاور هم دارند که مطمئن بشوند مشکلشون حتما همین مشکله.دوستمون فرمودند جنسیت روحشون با جسمشون تفاوت داره اصلا روح که زن و مرد ندارد.ظاهرا همون موقع که نفس بدن رو میساخته هیپوفیز رو مشکل دار ساخته.در اینصورت میتوان گفت نفس براساس اونچه در اختیار داشته بدن رو مشکلدار ساخته؟در واقع طلبشم به همین صورت ظهور کرده؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به همین جهت عرض شد برای بنده عجیب است. زیرا در هر حال روح انسان با وجهِ تجرد خود که شامل همه‌ی موقعیت‌هایش می‌باشد، بدن خود را می‌سازد. زیرا همان هیپوفیزِ مغز هم که قسمتی از بدن است را همان روح ساخته، حالا چرا ساز دیگری می‌زند؟ واللّه اعلم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25101 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25102 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام خدمت استاد عزیز. بنده به رشته روانشناسی خیلی علاقه دارم و مطالعات زیادی هم در این رابطه انجام دادم که با مباحث معرفت نفس خیلی هم پوشانی دارند و احساس میکنم که میشه از این طریق فعالیت های خیلی خوبی انجام داد. یکی از پرسش کننده ها هم مثل اینکه در پرسش شون گفتند که چنین قصدی دارند. خواستم ببینم امکانش هست بنده حقیر رو به ایشون مرتبط کنید؟ پرسش کننده سوال 25079. خیلی ممنون از لطفتون ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: چون آن سؤال‌کننده‌ی محترم خانم هستند، ما صلاح نمی‌دانیم. مگر آن‌که خود ایشان با مطالعه‌ی این سؤال، اعلام آمادگی بفرمایند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25102 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25103 💠در اینستاگرام 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️بسمه تعالی: استاد سلام. با توجه به حضور جنابعالی در اینساگرام لطفاً آدرس دقیق صفحه‌ای که به طور مستقیم مربوط به جنابعالی است را بفرمایید. با تشکر ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ضمن تشکر از همه‌ی رفقایی که در مسیر حضور معارف دینی از طریق فضای مجازی تلاش می‌کنند؛ صفحه‌ای که به طور مستقیم با بنده مرتبط می‌باشد به این آدرس است: https://www.instagram.com/asghar.taherzadeh/ Instagram (https://www.instagram.com/asghar.taherzadeh/) Login • Instagram Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25103 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌹استاداصغرطاهرزاده ✅سلام علیکم: ضمن تشکر از همه‌ی رفقایی که در مسیر حضور معارف دینی از طریق فضای مجازی تلاش می‌کنند؛ صفحه‌ای که به طور مستقیم با بنده مرتبط می‌باشد به این آدرس است: https://www.instagram.com/asghar.taherzadeh 🌐www.lobolmizan.ir کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱 sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱 eitaa.com/lobolmizan
💠 #یادداشت_ویژه ✅آینده ما چه آینده ای است؟ 🔵استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1662
💠 ✅آینده ما چه آینده ای است؟ 🔵استاداصغرطاهرزاده بسم الله الرّحمن الرّحیم 1- جهانِ پیش روی ما چه جهانی است؟ از آن‌جایی‌ که هر ملتی جهانی دارد،[1] ملت ما در این تاریخ با هویتی‌ که ریشه در تاریخ - ایرانی، اسلامی، شیعی- دارد، چه جهانی پیش رویش قرار خواهد گرفت‌ که نه خارج از جهانِ توسعه‌یافته است و نه عین آن؟ 2-  با توجه به آن‌که انسان مؤمن و عاقل، زمان‌شناس است و متوجه‌ی روحی است که در زمانه جاری است، آیا با هویت پیچیده‌ای که در حال حاضر در ملت ایران به‌وجود آمده، چه آینده‌ای می‌تواند آینده‌ی ما باشد تا از امروز، رانده و در فردا، مانده نباشیم  و با نظر به آن آینده، در امروزِ خود مأوای درستی برای خود انتخاب کنیم؟ 3-  قرآن می‌فرماید وقتی مؤمنین صدر اسلام با احزاب یعنی اتحاد کفر جهانی روبه‌رو شدند که بنا داشتند ریشه‌ی اسلام را بکنند؛ گفتند: «هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً»(احزاب/22) این است آن وعده‌ی خدا و رسول خدا(ص)، و خدا و رسول‌اش وعده‌ی صادقی دادند، و در مسیر مقابله با جمعِ کفار متحد، نه‌تنها خود را نباختند، بلکه ایمان و دل‌سپردگی‌شان به اسلام افزون شد. زیرا متوجه بودند وقتی همه‌ی کفر به میان می‌آید، با شکستی که می‌خورد  هویت تاریخی‌اش را از دست می‌دهد و تاریخ دیگری ظهور می‌کند. آن مؤمنین با نظر به چنین آینده‌ای، توانستند امروزِ خود را درست تحلیل کنند و در آن مأوا گزینند. 4- شواهد حکایت از آن دارد که جهانِ در حال طلوع و آینده‌ی پیشِ رو، طوری در حال شکل‌گرفتن است که آن‌چه ماورای فهم بشر روزمرّه است را به ارمغان می‌آورد تا هرکس در آن فضای گشوده بتواند «خود» را نیز آغاز کند و به یک معنا متولد شود و همدیگر را در جهانِ گشوده‌ای درک کنند که با انقلاب اسلامی به ظهور آمده و نه در جزیره‌های منقطع.[2]  5- با ظهورِ رخداد انقلاب اسلامی و ظهور توانایی‌های بشر برای مقابله با کفر و استکبار، هرکس به جهت طلوع جهانی دیگر، از خویش درکی بس متعالی یافته است، هرچند هنوز آن جهان نامتعیّن است، ولی با نظر به آن می‌توانیم از عرصه‌ی روزمرّگی و نیهیلیسمی که در آن سرگردانیم، خارج شویم و راهی به سوی آینده‌ی خود پیدا کنیم. با توجه به این امر، رهبر معظم انقلاب«حفظه‌اللّه» می‌فرمایند: «من این را از روی اطلاع عرض می‌کنم که کشور در حال پیشرفت است، انقلاب و مبانی انقلابی در حال پیشرفت است... کشور دارد به سمت مفاهیم انقلابی و آرمان‌های انقلابی و حقایق انقلابی حرکت می‌کند... ما داریم پیش می‌رویم. ما در ماده و معنا پیش می‌رویم، ما به توفیق الهی در ماده و معنا، استکبار را شکست می‌دهیم.»(در دیدار با خبرگان رهبری، در تاریخ 15/6/97) 6-  لیوتار[3] متذکر این امر است که دورانِ «فرا روایت‌ها» گذشته است و این بدین معنا است که در دنیای جدید هرکس به خودی خود می تواند یک «فرا روایت» باشد و «وحدتی» باشد در عین «کثرت». اندیشه‌ای باشد به وسعت تاریخی که در آن زندگی می‌کند و او را فرا گرفته. این یعنی ما در آینده‌ی خود با جوانانی روبه‌رو هستیم که هر کدام یک اَبر مرد می‌باشند، در بستر سنتی که انقلاب اسلامی در مقابل ما گشوده است. دورانی که یکی فکر کند و تصمیم بگیرد، تمام شده است و حتی اگر کسی بر آن تأکید داشته باشد که نظر خود را بر بقیه تحمیل کند، بداند که در این دنیا تنها می‌ماند. 7-  آقای دکتر اسداللّه رحمان‌زاده استاد کالج کانتر آکاستا در آمریکا در یادداشتی، تحت عنوان «هیچ تجربه‌ای از خداوند تجربه‌ی ایمان را به ما نشان نمی‌دهد»؛ سعی دارد نظرات و تئوری‌های اندیشمندان جهان را نسبت به ایمان به خدا با خواننده در میان بگذارد و در مقاله‌ی «پایان جهانِ نیچه‌ای و ضرورت امر دینی» در نقد سخنان آقای دکتر عبدالکریمی روشن می‌کند، جهانِ نیچه‌ای که جهان نیهیلیسم است، مرده است، و معتقد است سکولاریسم و نیهیلیسم به پایان خط خود رسیده‌اند. یعنی در این زمان نه‌تنها امر دینی غیر ممکن نیست، بلکه امر غیر دینی و سکولار، غیر ممکن شده است. از این به بعد جبهه‌‌ی مقابله با انقلاب اسلامی است که در مقابل انقلاب اسلامی منفعل خواهد بود و امید ادامه‌ی خود را از دست می‌دهد. 8-  خداوند در آیه‌ی «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون» متذکر این امر است که انتهای عالم هستی به ابتدای خود که حضرت حق است برمی‌گردد و این سنت برای هر حقیقتی صادق است و به همین جهت با ظهور حضرت مهدی(عج)دین اسلام به اصل و بنیاد خود برمی‌گردد که رسول خدا(ص)در آغاز، آن بنیاد را به میان آوردند و در همین رابطه به زهرای مرضیهi مژده دادند که مهدی امت از ما است. در دلِ همین قاعده و سنت، انقلاب اسلامی به آغازِ خود یعنی به انگیزه‌های اصیلی که با آن به ظهور آمد، برمی‌گردد. یعنی آینده‌ی انقلاب را می‌توان به آغاز آن مرتبط کرد. یعنی‏ آن آغ
از است که همواره در آینده حاضر خواهد بود. اگر آن آغاز را با نگاهی روشن و غیر آلوده نگاه کنیم همان آغاز، در آینده به سراغ‌مان می‌آید. توجه به آغازِ تفکر تاریخی است که ما را به سر چشمه‌ای که ممکن است ابتدا روشن نباشد راهنمایی می‌کند. با این‌همه آن آغاز است که همواره در آینده خود را از «اجمال» به «تفصیل» می‌آورد و آینده‌ی ما را می‌سازد و این بازگشت به گذشته نیست بلکه معنابخشیدن به آینده است، زیرا وقتی در این سفر به آن آغاز نگاهی وجودی و نوری داشته باشیم و با نظر به انگیزه‌هایی که منجر به این فتح تاریخی شده، سعی کنیم حجاب‌های طاغوتی آن را رفع نماییم، روز به روز بهتر و بهتر خود را نشان می‌دهد. زیرا آن آغاز با حقیقت وجودی‌اش همواره در حالت تجلی است و با نفوذ و سیطره‌ای که دارد موانع حضور خود را به عقب می‌راند، هرچند ممکن است ما در میانه‌ی راه بمانیم، در این صورت آن آغاز خود را ادامه می‌دهد و این ما هستیم که عقب مانده‌ایم. اگر آن آغاز، یک آغاز متعالی و توحیدی است حتماً در آینده‌ی خود حاضر خواهد بود و اگر ما عقب ماندیم به جهت آن است که آغاز را در آینده‌اش دنبال نکردیم و تحت تأثیر روشنفکران غرب‌زده، آینده‌ای مَن‌درآوردی برای خود ساختیم که هرگز آینده‌ی ما نخواهد بود، حتی اگر آینده‌ی جهان غرب باشد.[4] 9-  انقلاب اسلامی چیزی را به بشر عرضه می‌کند که در بستر آن، انسان‌ها به اصالت‌های خود برمی‌گردند، البته به شرطی که متوجه باشیم انقلاب اسلامی، یک فرایندِ تاریخی است و برای رسیدن به اهدافِ تمدنی‌اش راهی طولانی در پیش دارد. ما تاریخی را شروع کرده‌ایم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در این چهل سال، ما فعلاً در مرتبه‌ای از بلوغ آن هستیم، یعنی مرحله‌ی جوانی آن که ابتدایِ به ظهورآمدنِ استعدادهای آن می‌باشد. پس از به میان‌آمدنِ انقلاب اسلامی، تصوری از زندگی به صحنه آمده که این تصور دو وَجه دارد: یکی این‌که نسبت به آینده‌ای که با دنیای مدرن بخواهیم خود را ادامه بدهیم باید مأیوس باشیم. دیگر این‌که می‌توان به ظهور انسانی که انسانی است قدسی، امیدوار بود -که شهداء نمونه‌ی آن هستند-. با ظهور چشم‌اندازی این‌چنین باید متوجه‌ بود ما در فرآیندی قرار می‌گیریم که به مرور فرهنگ زندگیِ توحیدی جایگزین فرهنگ قبلی می‌شود به‌خصوص که انقلاب اسلامی متذکر فطرت توحیدی انسان‌ها می‌باشد. این همان فتح‌الفتوحی است که با انقلاب اسلامی در این جهان به ظهور می‌آید به همان معنا که قرآن فرمود: «كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً»(فتح/29) مانند زراعتی که جوانه‌‌های آن سر برآوردند و به تدریج نیرو می‌گیرند، پس سخت و ستبر شده بر ساقه‌های خود می‌ایستند. در حدّی که زُرّاع و بنیان‌گذاران آن نیز از استواری آن به شگفت می‌آیند. پس «حضور» محقق می‌شود تا کفار به خشم آیند. این وعده‌ی الهی است برای کسانی که ایمان به خدا و امداد الهی دارند و در راستای تحقق وعده‌ی الهی عمل می‌کنند، در رابطه با آن‌ها مغفرت و اجر عظیمی هست. 10- رهبر معظم انقلاب«حفظه‌اللّه» در راستای تحقق آرمان‌های فکری فرهنگی می‌فرمایند: دچار شتاب‌زدگی و بهانه‌گیری هم نباید بشویم. یکی از چیزهایی که واقعاً ماها همه‌ باید به آن توجّه بدهیم، این است که یکی از عیوب کار، این بی‌صبری و شتاب‌زدگی است؛ مرتّب آدم پا به زمین بزند که «آقا چرا نشد؟ چرا نشد؟» خب هر چیزی قدری دارد، هر چیزی اَجَل و اَمَدی دارد، همه چیز باسرعت انجام نمی‌گیرد.(۱۳۹۷/۱۲/۲۳) ولی با توجه به بصیرتی که ایشان دارا می‌باشند؛ ما در آینده‌ای حاضر هستیم که به تعبیر ایشان: «ما به توفیق الهی در ماده و معنا، استکبار را شکست می‌دهیم.» ما با نظر به چنین آینده‌ای باید در امروزمان در مأوای انقلاب اسلامی به‌سر بریم و خود را با هویتِ ضدّیت با استکبار، با جدّیتِ تمام ادامه دهیم تا به معنای گمشده‌ی خود برگردیم، معنایی که امروزمان از فردای‌مان جدا نیست. 11- در ترددِ میان نظر به مظاهر جزئی انقلاب و توجه به حقیقت کلّی آن، می‌توان متوجه گشت که این مظاهرِ جزئی چگونه به آن حقیقت کلّی مرتبط‌اند و این کثرات ما را به کدام وحدت ارجاع می‌دهد؟ در این حالت در مواجهه با امور جزیی، گرفتار دوگانگیِ «ذهن» و «عین» نمی‌شویم؛ بلکه متوجه‌ی حقیقتی می‌گردیم که همه‌ی این امور جزئی حتی ما را در برگرفته و به عقلانیت و فهمی می‌رسیم که از قلب، جدا نیست. رازِ حضور مردانی مثل شهید چمران و شهید صیاد شیرازی در مواجهه با عقلانیتِ عقلِ مدرن و در عین حضورِ قلب نسبت به حقیقت هستی، در امر فوق نهفته است. اینان نشان دادند قلب‌شان در مواجهه با جهان مدرن و تحصیل در جهان خارج، از دست نرفته است، چیزی که در ذات انقلاب اسلامی برای حضور در
آینده‌اش مدّ نظر است که قبله‌ی انسان‌های آینده دیگر، قبله‌ی غرب و طاغوت نیست. حال! باز باید پرسید آینده‌ی ما چه آینده‌ای است که بتوانیم در امروزمان سرگردان نباشیم و بی‌مأوا به‌سر نبریم، زیرا برای سکنی‌گزیدن در امروز، اولاً: باید «آغاز» را همواره مدّ نظر داشت و آینده را نیز هرگز گم نکرد، و ثانیاً: آینده را در إزایِ عهد با آغازِ آغازها معنا کرد. و این است معنای زندگی در «مبداء» و «معاد» نسبت به هر حقیقتی که حقیقتاً، حقیقت باشد. 12- با توجه به این‌که فهم هر اثری، تاریخی است و نسبتی با حال و آینده دارد، بدین معنا که فهم همواره در کُنشِ بین زمان حال و گذشته و آینده عمل می‌کند؛ می‌توان نتیجه گرفت دو فهم در دو مرحله‌ی تاریخی در یک موضوع، یکسان نیست تا گمان کنیم می‌توانیم در فهمِ یک موضوع، از زمان خود پا را بیرون بگذاریم و این یعنی انسان نسبتِ درستی از آینده نداشته باشد، در امروزی که می خواهد خود را و زمانه‌ی خود را درک کند. والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته [1] - قرآن در رابطه با حضور انسان‌ها و ملت‌ها در قیامت، می‌فرماید: «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ»(إسراء/71) به این معنا که انسان‌ها در آن روز، در عین حفظ هویت فردی، بر اساس شخصیتِ آرمانی که برای خود در اجتماعِ بشری‌شان مدّ نظر داشتند، محشور می‌شوند. «وَ آخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَ آخَرَ سَيِّئاً عَسَى اللَّهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيمٌ»(توبه/102) خلط عمل صالح و سیئه، یک چیزی است که در همه وجود دارد. پس اگر عمل سیئه را ذکر می‌کنیم، عمل صالح را هم ذکر کنیم.  قَالَ رَسُولُ اللَّه)ص): «حُبُّ عَلِيٍّ حَسَنَةٌ لَا يَضُرُّ مَعَهَا سَيِّئَةٌ وَ بُغْضُ عَلِيٍّ سَيِّئَةٌ لَا يَنْفَعُ مَعَهَا حَسَنَة.» یعنی اگر جهت‌گیری انسان و شخصیت آرمانی او علیu بود، لغزش‌های کوچک، شخصیت او را از حوزه‌ی ایمان خارج نمی‌کند و در همین رابطه می‌توان به قرآن نظر کرد که می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُم»‏(فتح/ 29) یعنی آنان که همراه حضرت محمد(ص) تاریخی را پایه‌گذاری کردند، دارای هویتی خاص هستند، هویتی که اقتضاء می‌کند مرز بین خود و دشمن را همواره حفظ کنند و نسبت به خودی‌ها رحمت و رفاقت را مدّ نظر داشته باشند، با چنین هویتی در تاریخ حاضر می‌شوند و آن چنان جهانی را شکل می‌دهند که پیامبر خدا (ص): رهبر آن هستند. [2] - اخیراً رهبر معظم انقلاب«حفظه‌اللّه» در حکم خود به امام جمعه‌ی بندرعباس فرمودند: تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن و رویِ گشاده و دست مهربان با عموم طبقات؛ توصیه‌ی مؤکد اینجانب است. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. سیّد علی خامنه‌ای۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ [3] - ژان فرانسوا لیوتار از پیشگامان فلسفه‌ی پُست‌مدرن در فرانسه، متولد 1924 و متوفی 1998. [4] - دویست سال سرگردانی به جهت آن بود که در مواجهه با غرب، خود را باختیم و خواستیم سر تا پا غربی شویم و به خِرَدِ قومی خود پشت کردیم و عملاً از آن‌جا رانده، و در این‌جا، مانده شدیم 🌐http://lobolmizan.ir/post/1662 آدرس اینستاگرام https://www.instagram.com/asghar.taherzadeh سایت لب المیزان 🌐www.lobolmizan.ir کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱 sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱 eitaa.com/lobolmizan
آینده‌ی ما چه آینده‌ای است؟.mp3
16.56M
💠 ✅آینده ما چه آینده ای است؟ 🔵استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1662 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25104 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام علیکم استاد عزیز: در کتاب حقیقت نوری اهل البیت ص ۳۰۰ امام صادق (ع) می فرمایند فرشته ای که با ما ارتباط دارد فوق جبرائیل و میکائیل است. مگر ما غیر از این ۴ ملائک مقرب ملک دیگر داریم؟ لطفا در خصوص فرمایش امام توضیح بفرمایید چون در کتاب توضیح داده نشده است. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! زیرا از یک طرف در قرآن داریم که خداوند به شیطان می‌فرماید چرا به آدم سجده نکردی؟ استکبار ورزیدی، یا از عالین بودی؟ یعنی از آن ملائکه‌ای که مورد خطابِ حضرت حق نبودند. می‌فرماید: «قالَ یا إِبْلیسُ ما مَنَعَکَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِیَدَیَّ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالینَ» (ص/75) صاحب المیزان چنین آورده است: «جمله «أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ» استفهامی است توبیخی، معنایش این است که: آیا سجده نکردنت از این بابت است که عارت می‏ شد، و خود را از این کار بزرگتر می‏ دانستی؟ و یا اینکه به راستی شان تو اجل از این عمل بود و تو از کسانی بودی که قدر و منزلتشان بالاتر از آن است که مامور به سجده بر آدم شوند؟ و از همین جا بعضی  از مفسرین استفاده کرده‏ اند که: معلوم می‏ شود خدای تعالی مخلوقاتی عالی دارد که مقامشان اجل از آن است که برای آدم سجده کنند، بندگانی هستند مستغرق در توجه به سوی پروردگارشان، و هیچ چیزی را به جز او درک نمی‏ کنند.» و در حدیثی از رسول اکرم (ص) نقل شده که فرموده: عالین «من و علی و فاطمه و حسن و حسین می ­باشیم»   موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25104 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25106 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام علیکم استاد جان: در جواب سوالم راجع به ترنسها فرمودین، در هر حال روح انسان با وجهِ تجرد خود که شامل همه‌ی موقعیت‌هایش می‌باشد، بدن خود را می‌سازد. زیرا همان هیپوفیزِ مغز هم که قسمتی از بدن است را همان روح ساخته، حالا چرا ساز دیگری می‌زند؟ خب این اشکال در مورد ناقص الخلقه ها هم مطرح می باشد و همونطور که من از شما درس گرفتم پاسخش اینه که نفس با توجه به امکاناتی که دارد بدن خود را می سازد. امکاناتش لابد ناقصه که بدن ناقص میسازه. خب این vو راجع به ترنسها نمی توان گفت که نفس امکاناتش ناقص بوده نتونسته بدن مدنظرش رو بسازه؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به همین جهت عرض شد باید مشکلی در میان باشد. آیا باید گفت روحِ ترنس‌ها نوعی غفلت در ساختن بدن خود داشته‌اند آن هم در این حدّ که بدنی غیر از بدن مناسب روح خود برای خود شکل داده‌اند؟ یا نحوه‌ای از گرایش است که نباید تسلیم آن بشوند در آن حدّ که گمان کنند حقیقتاً روح آن‌ها غیر بدن‌شان است؟ موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25106 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره25107 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام علیکم: استاد؛ حقیر پایه اول حوزه علمیه هستم و واقعا فهم دین رو دوست دارم. اما الان جدیدا انگیزه ای برای یادگیری برخی از دروس آن ندارم و حالت کسلی دارم و بین ۲ راهی، ماندن در حوزه و بیرون آمدن مانده ام. می خواستم بپرسم با این اوضاعی که دارم چه کاری باید انجام دهم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هر صورت، اولِ کار که بحث مقدمات است مدتی یک‌نواختی دارد ولی اگر بتوانید تحمل کنید و استعداد لازم جهت فهم مطالب را در خود می‌یابید، خوب است که ادامه دهید. در قسمت آرشیو سؤالات در موضوع «حوزه یا دانشگاه» نکاتی جهت فهم بهتر موضوع هست، خوب است که به آن‌جا رجوع شود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/25107 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال وصدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 #تفسیر_قرآن 🔸سوره #جاثیه ⏱زمان:شنبه ها-بعدازنمازمغرب وعشاء 🌸جلسه اول 🌸مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1297 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
ج1_تفسیرسوره جاثیه.mp3
6.31M
🔸 🔸سوره 💠سوره جاثیه وتجلی اسم عزیزحکیم 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏰جلسه1 (98/6/23) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar.taherzadeh