eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
169 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 💠سوال شماره30496 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام خدمت استاد گرامی: ان شاءلله خدا به شما طول عمر با عزت بدهد زیرا که زندگی خیلی ها را به سمت خدا جهت داده اید. وقتی در ارتباط با افراد درجه یک خانواده مجبور به شنیدن غیبت و تهمت باشیم (از اول شخص مملکت تا...) و نهی از منکر ما هم فایده نداشته باشد تکلیف چیست؟ آیا اجازه داریم قطع رابطه کنیم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بنده که قابل نیستم. نه! در این موارد نباید کار به جدال و جدایی از رحم بکشد. بهترین راه سکوت است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30496 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔵 🔵حساسترین نکات در انتخابات پیشِ رو ✅استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1777 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔵 🔵حساسترین نکات در انتخابات پیشِ رو ✅استاداصغرطاهرزاده 🔻 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم   با توجه به انتخابات پیش رو جهت نهاد اجرایی و انتخاب ریاست جمهور لازم است متوجه‌ی نکاتی بود که إن‌شاءالله منجر به انتخاب بهترین گزینه در شأن انقلاب اسلامی شود. در این رابطه نکاتی عرض می‌شود:   1-ابتدا باید فکر کرد چه شده که بناست در مواجهه با دنیای مدرن به هویت دیگری فکر کنیم که در عین حضور مردم در تشکیل نهادهای اجرایی به صورتی که در جهان مدرن شکل گرفته ما از هویت خود خارج نشویم . در این رابطه باید متوجه بود، در حال حاضر سه جهان در مقابل خود می‌توانیم داشته باشیم. جهان گذشته‌ای که ریشه‌های تاریخی ما را تشکیل می‌دهد. و جهان مدرن که به معنای نفی گذشته‌ی ما است و جهانی که با انقلاب اسلامی رخ داده که می‌توان گفت: «جهانی است بین دو جهان»، بین جهان مدرن و جهان سنتی گذشته.   2- تصور عده‌ای در صد سال پیش این بود که شاید بتوان با مدرنیته هویت سنتی خود را حفظ کرد و در عین حال در جهان مدرن وارد شد. تقریباً مشروطه را این طور شروع کردیم که هم زندگی مدرن داشته باشیم و هم هویت تاریخی و معنوی و قدسی خود را حفظ کنیم ولی معلوم شد به آن صورت که مشروطه را شکل دادیم، نمی‌توانیم به آنچه مدّ نظرمان بود برسیم، که هم شاه داشته باشیم و هم پارلمان و هم هویت دینی‌مان فعّال باشد. و با به ظهورآمدن فرهنگ مدرنیته در مناسبات جامعه، ما داشتیم از دست می‌رفتیم ، تا جایی که تشیع که اسلام را در دل حکمت خسروانی و خرد ایرانی جلو می‌برد، بیش از پیش در حجاب ‌رفت.    3- با توجه به امر فوق بود که آرام‌آرام به فکر رفتیم که  به گفته‌ی جناب عطار: «نه در مسجد گذارندم که رند است/ نه در میخانه کین خمار خام است.» باید جای دیگری را برای خود پیدا می‌کردیم. عقل ایرانی در کنار تشیّع که حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» در واقع بیان آن عقل و آن دیانت بودند، به نحوی به صحنه آمد که امروز تحت عنوان ولایت فقیه با آن روبه‌رو هستید.   4- روح ملت به این فکر افتاد که جهان دیگری را باید در مواجهه با جهان مدرن به میان آورد. آن جهان نه دیگر مثل مشروطه بود که امید داشت می‌توان با زندگی مدرن دینداری خود را ادامه داد، و نه مانند روشنفکران که بخواهد با مدرن‌کردن، همه چیز ما را ذیل فرهنگ غربی قرار دهند.   5- ما متوجه شدیم در مواجهه با غرب چیزی را گم کرده‌ایم. گمشده‌ای که با برگشت به گذشته‌ی 500 سال پیش خود پیدا نمی‌شود و اساساً برگشت به گذشته برای هیچ ملتی ممکن نیست. از آن طرف هم دنیای مدرن با روح ما هماهنگی نداشت. سابقه‌ی تاریخی ‌ما چیز دیگری را به ما متذکر شد که می‌توانیم آن باشیم. مرحوم فردوسی در شاهنامه می‌خواهد به ما بگوید قبل از اسلام هم شما خویشتنی داشته‌اید که امکان حضور در اسلام را می‌توانید به بهترین شکل برای خود با نظر به آن گذشته تعریف کنید.   6- تا این‌جا خواستم متذکر شوم عصر جدیدی که ما برای خود تعریف کرده‌ایم، عصری است که در مواجهه با دنیای مدرن می‌توانیم به تاریخ دیگری فکر کنیم که نه عین مدرنیته است و نه بیرون از تاریخی که خرد مدرن مدّ نظر بشر قرار داده است. این طور نیست که ما عقل مدرن را نادیده بگیریم و مثلاً پارلمان و یا دموکراسی را جدای از خود قلمداد کنیم، یا از تکنیک فرار نماییم. ما می‌توانیم در مواجهه با خرد مدرن، با هویت ایرانی اسلامی، تاریخی را شروع کنیم که تاریخ انقلاب اسلامی است تحت عنوان «عصر جدید»، که البته ابهاماتی دارد و باید به مرور با تبدیل حالت اجمالی آن به تفصیل برطرف گردد.    7- از چند نکته نباید غفلت کنیم. اولاً: آیا ما با انسان جدیدی در این تاریخ روبه‌رو هستیم یا نه؟ ثانیاً: آیا ما در سیر تاریخ، انقلاب اسلامی، شرایط تاریخیِ جدیدی پیدا کرده‌ایم یا نه؟ ثالثاً: آیا در حال حاضر در یک عزم و حیات جدیدی به‌سر می‌بریم یا نه؟ رابعاً: آیا باید بر گذشته‌ی خودمان یعنی ۴۰ سالی که گذشته بدون هیچ انعطافی اصرار کنیم یا نه؟ در این‌که در بستر کلّیِ انقلاب اسلامی باید باقی ماند حرفی نیست، ولی نحوه‌ی حضور ما باید در مراحل مختلف با توجه به شرایطی که پیش می‌آید متفاوت باشد. زیرا اگر به هر دلیلی نسبت به انقلاب با روحیه‌ی مقدس‌مآبانه، گرفتار تحجر شدیم، انقلاب را دفن کرده‌ایم. رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» فرمودند انقلاب مثل یک موجود زنده است، همواره در حیات جدیدی باید خود را تجربه کند، ایشان در 26 تیرماه سال ۹8 حکمی به امام جمعه بندرعباس دادند. بنده خواهش می‌کنم به جملاتی که در آن حکم هست دقت فرمایید. می‌‌فرمایند: «تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن و رویی گشاده و دست مهربان با عموم طبقات، توصیه‌ی مؤکد من است.» عموم مردم در این پیام چه کسانی‌اند؟ در حالی‌که قبل از آن فرموده‌اند تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن. آیا عموم مردم جز مردمی خواهند بود که نه در را
ستای تقویت جریان انقلابی قرار دارند و نه در راستای جوانان مؤمن؟ این پیام نشان می‌دهد انقلاب وارد مرحله‌ی دیگری شده که می‌تواند مردم معمولی را که به ظاهر نسبتی با انقلاب و حتی اسلام ندارند در بر بگیرد و آن‌ها را از آنِ خود بداند، همان آدم‌هایی که نه انقلابی هستند و نه کاری به انقلاب دارند و نه مؤمن می‌باشند. شما باید نسبت‌تان را با این‌ها تغییر دهید، آن‌هم با رویی گشاده و دستی مهربان. آیا این پیام خبر از آن نمی‌دهد که این انسان‌ها که به ظاهر ربطی به انقلاب ندارند، دیگر خود را در تاریخ مدرن معنا نمی‌کنند، هرچند ظاهرشان مدرن است؟ و باید آن‌ها را از خود بدانیم و ما این را در تشییع پیکر شهدایی مثل شهید حججی و شهید حاج قاسم سلیمانی دیدیم که چه کسانی خود را وابسته به آن شهدا احساس می‌کردند که از نظر ظاهر تحت تأثیر فرهنگ غرب بودند.در انتخابات آینده باید روشن کنیم انقلاب اسلامی این افراد را از خود می‌داند تا نه‌تنها به آینده‌ی این نظام امیدوار باشند، بلکه دشمن کاری نکند تا به سوی نامزدهایی روند که اشاره به غرب دارند.   8- اگر ما اسلام را با عقلی که حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» متذکر آن بودند به صحنه نیاوریم و در این رابطه در تحجر خود بمانیم و یا صرفاً مشغول فرهنگ مدرن شویم، جواب انسان‌ها را نداده‌ایم و انقلاب اسلامی در راستای حضور تاریخیِ چنین انسانی به صحنه آمده است. مخاطب انقلاب اسلامی انسانی است که نه می‌خواهد مناسبات خود را سراسر در اختیار فرهنگی قرار دهد که امور قدسی را به حاشیه‌ برده و نه می‌خواهد نسبت به حضورِ جهانی بشر مدرن بی‌تفاوت باشد و تمدن نوین اسلامی در این راستا طلوع می‌کند و ما باید در این فضا به انتخابات فکر کنیم و نامزدهای ریاست جمهوری باید چنین افقی را مدّ نظر قرار دهند..   9- هر تمدنی که بخواهد در تاریخی وارد شود حضور آن به صورت فرآیندی می‌باشد و نه دفعی و ناگهانی. در واقع اگر تمدنی بخواهد جای تمدنی بنشیند، مراحلی طیّ می‌شود تا عادات گذشته به مرور به حاشیه رود و هویت جدید به مرور جایگزین شود و در این مسیر حرکات مردم بدون قبض و بسط نیست. خودِ غربی‌ها می‌گویند ۲۰۰ سال طول کشید تا ما توانستیم از قرون وسطا به حیات مدرن دست بیابیم. اگر مشخص شود طی یک فرآیند ما چیزهایی را پشت سر می‌گذاریم و چیزهایی را که مربوط به اهداف ما می‌باشد به خود نزدیک می‌کنیم، باز باید بدانیم بعضاً عهد قدیم به ظهور می‌آید و آن روحیه‌ی قبلی که  اهدافی را از خود کرده، نمی‌گذارد به راحتی آن عهد جدید انتخاب شود. ولی اگر متوجه باشیم در دل همین قبض و بسط‌ها یک اراده‌ی متعالی، همچون حرکتی زیر پوست تاریخ، دارد جلو می‌آید؛ می‌فهمیم تاریخِ خود را چگونه ارزیابی کنیم. وقتی اسلام آمد، چیزی نگذشت که  همراه اسلام یک غدیر و یک سقیفه به میان آمد. سقیفه ‌می‌گفت ما تغییر عبادات از بت‌پرستی به نمازخواندن را می‌پذیریم ولی در همان فرهنگ گذشته که همان فرهنگ جاهلیت بود. و ملاحظه کردید با این‌که عبادات عوض شد، ولی جریان جاهلیت از آن تاریخ بیرون نرفت، هرچند بت‌ها را خراب کردند.  غدیر متذکر تاریخ دیگری است که با اسلام شروع شده. در غدیر تنها عبادات نیست که تغییر کرده است بلکه تاریخی به نام تاریخ توحید از طریق اسلام به میان آمده. این جدالی است که در هر تاریخی واقع می‌شود. هم‌اکنون در این تاریخ نسبت به عصر جدیدی که انقلاب اسلامی متذکر آن است ما کجا قرار داریم؟ ما در حال حاضر در همین قبض و بسطِ تاریخی هستیم، از آن طرف افق تاریخیِ ما تاریخ بیرون از سکولاریته و استکبار است، و از طرفی عادات پیشین و تعریف‌هایی که مدرنیته از زندگی کرده است، چیزی نیست که به راحتی به حاشیه برود، زیرا هنوز تعریف کاملی از زندگی - آن‌طور که جهانی باشد در میان دو جهان- نداریم. این زمین‌گیریِ ما به جهت آن است که هنوز متوجه‌ی اراده‌ی الهی که بنا دارد تاریخ استکبار را از صحنه بیرون ببرد، نشده‌ایم، هرچند شواهد خوبی در مقابل خود داریم. مثل حضور انقلاب اسلامی در منطقه و رقابتی که با برنامه‌های آمریکا داریم که آمریکا دیگر توان به نتیجه‌رساندن برنامه‌هایش را از دست داده است. این حرفی است که استراتژیست‌های دنیا مطرح می‌کنند و این نشان می‌دهد که از آن طرف یک تمدنی دارد از هویت تمدنی‌اش افول می‌کند و از طرفی تمدنی در حال ظهور است. باید در این راستا جایگاه انتخابات آینده را مدّ نظر قرار دهیم تا قدمی به ذات انقلاب نزدیک شویم ولی اگر با شعارهای تند نامزدهای معتقد به آرمان‌های انقلاب، به آنچه فعلاً قابل دستیابی نیست به صحنه آمدیم، بسیار از جریان‌های خاکستری عقب‌نشینی می‌کنند.[1]   10- ما با آنچه انقلاب اسلامی به ظهور آورده، در شرایطی هستیم که خود را مرعوب فرهنگ و قدرت غرب، به‌خصوص آمریکا احساس نمی‌کنیم. قبل از انقلاب اسلامی، آمریکا برای آن‌که ما را و یا مردم غرب آسیا را بترساند، کافی بود یکی از ن
اوهای جنگی خود را از ساحل فلوریدا به قصد خلیج فارس حرکت دهد؛ همه‌ی سران منطقه دست‌شان بالا  می‌رفت. در حالی‌که امروزه ناوها به خلیج فارس آمده‌اند و مردم ما آن‌ها را به هیچ گرفته‌اند، چون واقعاً آن ناوها در این تاریخ هیچ شده‌اند. بوشِ پسر گفته بود گزینه‌های نظامی را من در رابطه با ایران بر روی میز گذارده‌ام. روزنامه‌ی «گاردین» در همان زمان نوشته بود که مردم ایران در حال دید و بازدیدهای عید نوروز و شادی عید نوروز هستند و تهدید بوش را به چیزی نمی‌گیرند. درک این واقعیت برای مردم بسیار مهم است تا به نامزدی که از غرب می‌ترسد توجه نکنند و ما را از حضور تاریخی خود عقب بیندازد.    11- این‌که ما هنوز به جهت تعلّق به آن نوع زندگی که در گذشته داشته‌ایم، آلوده به آن هستیم، بحثی نیست. بحث بر سر این است که آیا یک نحوه عبوری در میان آمده است و یا به عقب برگشته‌ایم؟ اصلاً بحث این نیست که در حال حاضر ما هنوز آلودگی‌های گذشته را در فرهنگ عمومی و ادارات خود داریم، حتماً همین‌طور است و این وجه مشئمه‌یِ بشریِ ما می‌باشد. می‌دانید از نظر قرآن انسان‌ها دو وجه دارند: «وجه یمینی» و «وجه شمالی»، یا به عبارت دیگر «وجه مشئمه» و «وجه قدسی». انقلاب اسلامی رویکردی است تا طیّ یک فرآیند، بشر را از آن روح جاهلیتِ مدرن آرام‌آرام آزاد کند و این فرآیند مسلّم در مسیر خود حالت قبض و بسط دارد، به طوری که در بعضی مراحل آن جاهلیتِ مدرن می‌آید و غلبه می‌کند، ولی منحنیِ حرکت به جهت روح توحیدی آن رو به جلو می‌باشد، هرچند که آن روح حالت غیب دارد ولی نقش‌آفرین است، مثل حضور خداوند در عالم. وجه توحیدی انقلاب اسلامی روحی است که در روان انسان‌ها کما بیش جاری می‌باشد، هرچند در بعضی مراحل آن روح به حاشیه می‌رود ولی از بین نمی‌رود، بنیادی است که آینده‌ی پیشِ روی این ملت و جهان را می‌سازد. این آن چیزی است که در بنیاد روحی مردم ما به جهت وجه توحیدی انقلاب اسلامی نهفته است.[2] و در این راستا انتخاباتی با شعارهای مطابق این وجه تاریخی باید مدّ نظر باشد، وگرنه به دست خود، خود را از مواهب الهی که به ما عطا شده، محروم کرده‌ایم و مردم باید متوجه‌ی چنین امری باشند و خود را ارزان نفروشند.    12- عرض بنده آن است که نسل جوان ما یک «وجه یمینی» دارد که وقتی رهبر معظم انقلاب یا حضرت امام صحبت می‌کنند و متذکر حقایق می‌شوند، او آن را حس می‌کند و می‌فهمد با او حرف می‌زنند، از آن طرف هم «وجه مشئمه» و «شمالی» دارد که دنیای مدرن آن را هدف گرفته و این جوان در چنین موقعیتی می‌باشد. نظر بنده آن است که این جوان با هرچه بیشتر افول فرهنگ غربی و نمایان‌شدن دروغِ وعده‌های زندگی غربی که در ذات آن زندگی نهفته است، خود را در آینده‌ای حسّ می‌کند که آینده‌ی شرافتمندانه‌ای است که انقلاب اسلامی متذکر آن می‌باشد و حاضر است پای آن، ‌که در واقع «وجه یمینی‌اش» می‌باشد، بایستد. حتماً ملاحظه کرده‌اید بعضی از همین جوانانی که وارد جنگ و جبهه شدند، از آن‌هایی نبودند که در ابتدا اهل نماز شب و مستحبات باشند. همین آقای شاهرخ ضرغام را شما دیدید، خودش به رفقایش می‌گوید بلند شوید نماز بخوانید، ولی خودش در آن ابتدا نماز نمی‌خواند، اما بعد چه شد؟! دید گویا یک چیزی این وسط گم کرده است که در دل انقلاب اسلامی می‌تواند آن را پیدا کند و ادامه‌ی خود را در انقلاب اسلامی دید و آن شهادت پر افتخار نصیب او شد. ما امروز با جوانانی روبه‌رو هستیم که اگر بتوانیم برای‌شان مشخص کنیم آن اهداف متعالی که به دنبالش هستند در انقلاب اسلامی می‌باشد، آن‌طور که باکری‌ها و حججی‌ها می‌بینند، حتماً آینده‌ی خود را در آن‌جا جستجو می‌کند. ما هنوز مردم خود را متوجه‌ی آن حضور تاریخی که با انقلاب اسلامی در حال شکل‌گیری است، نکرده‌ایم، و انتخابات، عرصه‌ی تذکر به چنین حضوری است که باید نامزدهای انتخابات از آن غفلت نکنند تا مردم به نامزدی نظر کنند که تراز انقلاب اسلامی است.   13- رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» ذهن‌ها را متوجه‌ی رئیس جمهور جوان و حزب‌اللّهی کردند. افرادی مثل بنده بخواهیم یا نخواهیم انقلاب به عنوان یک رخداد زنده و دارای آرمان، از ما جهت مدیریت خود عبور می‌کند. نسل جوانِ ما با فهم تاریخی خود دارد از نگاه‌هایی که مربوط به این زمانه نیستند، عبور می‌کند. این‌ها خودشان فکر می‌کنند تنها آن‌ها صاحب انقلاب هستند. در حالی‌که انقلاب به سوی دیگر می‌رود و اصرار بر حضور افراد مسن در مدیریت‌ها، جوانان ما را افسرده می‌کند که این‌ها چرا متوجه نیستند با مدیریت‌های کهنه‌ی خود نمی‌فهمند ما کجا هستیم، در حالی‌که نیاز به تحولات اساسی داریم تا بستر این آقازاده‌پروری و اشرافیت و ثروت‌های بادآورده و آن تحجر و انجماد از بین برود. انقلاب اسلامی توانایی این تحول را دارد ولی این با روحیه جوانان ممکن است. رهبر معظم انقلاب تعبیری دارند که می‌فرمایند حضور جوانان را برای مدیریت
‌های بالا و متوسط باید مغتنم بشماریم. این نکته را به عنوان یک شخص نمی‌گویند به عنوان کسی که این تاریخ را درک کرده است متذکر می‌شوند. به جوانان امروز نمی‌توانیم نصیحت کنیم با روحیه‌ی محافظه‌کاری که در مقابل این کوتاهی‌ها ساکت است، همراهی کنند. تاریخِ این حرف‌ها گذشته است. به قول «لیوتار» دورانِ کلان‌روایت گذشته است که انسان‌ها را در تصمیم‌گیری‌های زندگی‌شان شرکت ندهیم. این دیگر مربوط به این تاریخ نیست که بنده بگویم و شما بپذیرید. نه شما می‌پذیرید و نه من باید بگویم. باید در یک هویت تاریخی به نام انقلاب اسلامی با همدیگر گفتگو کنیم تا از آسمان معنویت، حقیقت خود را به ظهور آورد. ما جوان‌ها را کنار گذاشته‌ایم و می‌خواهیم با مردانِ دیروز، امروز را مدیریت کنیم. در حالی‌که جوانان ما عموماً تاریخ خود را می‌شناسند و می‌دانند در کجا هستند، لذا قصه‌ی این‌که شما به جوانان بگویید من دستور می‌دهم و شما انجام بدهید، قصه‌ی امروز نیست و این نشانه‌ی بی‌تاریخی می‌باشد. دوره‌ای که اندیشه‌ها آمدند تا همدیگر را بفهمند، آغاز شده. دوره‌ی گفتگو است و به اصطلاح شرایط «دیالوگ» به میان آمده. در دل آن دیالوگ در بستر انقلاب اسلامی، حقیقتِ مناسب این تاریخ ظهور می‌کند. اکثر جوانان ما انقلاب اسلامی را با «وجه یمینی» خود به لطف الهی در این تاریخ احساس می‌کنند. ما باید مانع به میدان‌آمدن آن‌ها نباشیم. اکثر آن‌ها شهید حججی و حاج قاسم سلیمانی هستند.   14- باید مسائل مشخص شود و مطابق مسئله‌هایی که مسائل اصلی تاریخ ما می‌باشد، گفتگو معنا دارد. مطمئن باشید تا مسئله‌های‌مان معلوم نشود، بدون دلیل با یکدیگر مخالفت می‌کنیم، زیرا تاریخ خود را نمی‌شناسیم تا مسائل‌مان معلوم شود و موانع حضور تاریخی ما مشخص گردد. ما می‌خواهیم نسل مناسب روحیه‌ی انقلاب اسلامی تربیت کنیم، آیا این آموزش و پرورش ‌می‌تواند چنین کاری را انجام دهد؟ آیا پیشرفت صنعتی ما با این نظام اداری ممکن است؟ باید طوری شرایط تغییر کند که نسلی مناسب هویت انقلاب اسلامی تربیت شود و به آینده‌ی حضور خود در اجتماع امیدوار باشد. در حال حاضر ساختارها برای‌مان مسئله است. به نظر بنده ما در نظام آموزشی خود، فرزندان‌مان را دفن می‌کنیم و با نسل‌های سوخته روبه‌رو هستیم. باید جرأت کنیم و روشن نماییم مسئله‌مان چه مسائلی است که در گام دوم می‌خواهیم با آن‌ها روبه‌رو شویم. روحیه‌ی تحول‌خواهی، شرط قدم‌گذاشتن در گام دوم می‌باشد. تا مسائل‌مان روشن نشود متوجه  نمی‌شویم با این ساختارها نمی‌توانیم مسائل خود را حل کنیم و خطر ناکارآمدی نظام در اذهان پیش می‌آید که بهانه‌ای می‌شود برای براندازها. در انتخابات آینده با جدّیت تمام باید این مسائل و مشکلات مدّ نظر باشد تا معلوم شود چه کسی مرد این میدان است و در آن فضا خود به خود مردم متوجه می‌شوند به چه کسی باید رأی بدهند.   15-  ما در زمان خستگی بشر از مدرنیته و رجوع‌اش به فطرت انسانی‌اش، چه چیزی عرضه کرده‌ایم؟ انقلاب اسلامی در گام دومِ خود، که بنا است انتخابات آینده در آن بستر به ظهور آید، اگر نتواند طوری زندگی را معنا کند تا جوانان ما متوجه‌ی همان افقی شوند که شهید حاج قاسم سلیمانی و حججی‌ها متوجه آن شدند و احساس کردند برای تحقق آن می‌توان جان خود را فدا کرد؛ به زحمت می‌افتد. باید نشان داد می‌توان از خرد مدرن و عقل تکنیکی استفاده کرد و جامعه‌ای مناسب این تاریخ داشت. موشک ساخت ولی در کنار آن از اشارت‌های فطرت الهی خود و معنابخشی به زندگی، غافل نبود تا مثل زندگی غربی گرفتار پوچی و نیهیلیسم نشویم.   16- عرض بنده آن است که بر روی گفتمان‌سازی کار جدّی باید بشود. ملاحظه کردید در ابتدای انقلاب که انقلاب اسلامی وارد تاریخ جهان شد، غرب چه اندازه در واکنشِ خود منفعلانه عمل می‌کرد و کاملاً کُنش‌گرِ میدان، ما بودیم در حدّی که شما آن واکنش‌ها را در هالیوود نیز می‌بینید. آن‌ها ناچار می‌شوند وارد فیلم‌های ماورائی و آخرالزمانی بشوند. این انقلاب اسلامی بود که آن‌ها را وارد این کارها کرد و در همین رابطه عرفان‌های نوظهور شکل می‌گیرد تا کام تشنه‌ی بشر خسته از مدرنیته را جواب دهد. ولی چون گفتمان‌سازی به همان معنایی که عرض شد اتفاق نمی‌افتد و مسئله‌های اصلی خود را نشناختیم و آرام‌آرام آن حالت کنش‌گری ضعیف شد، هرچند هنوز ما در صحنه هستیم ولی این کافی نیست. انتخابات آینده نوعی حضور در جهانی است که بشریت احساس کند بستر جوابگویی به نیازهای بشرِ خسته از مدرنیته فراهم شده است.     17- بخشی از گفتمان‌سازی، نشان‌دادن واقعیت‌ها است و ضعف‌هایی که از نظر باورهای دینی داریم که مناسب این تاریخ نیست. در بسیاری از شئون مختلف زندگی نتوانستیم مناسب توحیدی که حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» متذکر آن بودند با استکبار و با زندگی امروزی مواجه شویم و لذا با نحوه‌‌ای از علاقه‌مندی نسبت به زندگی مدرن در مردم روبه‌رو ش
دیم و این تنها با روحیه‌ی تحول‌خواهی که رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» متذکر آن هستند، پیش می‌آید و مردم باید با جدّیت تمام به نامزدی فکر کنند در صدد تحول اساسی است تا نظام اسلام را از اتهام ناکارآمدی که به جهت دولت‌های ضعیف پیش آمد، مبرّا کند.   18- در جمع‌بندی می‌توانم عرض کنم اگر نسبت خودمان را با جهان و تمدن‌ها، به‌خصوص تمدن اسلامی بشناسیم و بتوانیم معنای آن تمدن را بفهمیم و جایگاه خود را در این تاریخ روشن کنیم و بدانیم در کدام مرحله از تاریخ خود هستیم، کار راحت‌تر جلو می‌رود. یکی از نکاتی که می‌توان از توصیه‌های مقام معظم رهبری«حفظه‌اللّه» فهمید این است که ما در هر جای جمهوری اسلامی که هستیم آن‌جا را مرکز دنیا بدانیم و با نظر به آن شرایط، وظیفه‌ی خود را انجام دهیم. مسلّم رحمت خدا شامل حال‌مان می‌شود و به نظر بنده همین نسبت و موقعیت شناسی نکته‌ی اصلی این بحث می‌تواند باشد تا بفهمیم عصر جدیدی که انقلاب اسلامی وارد این تاریخ کرده، چگونه باید جلو برود. این اساسی‌ترین نکته‌ای است که در انتخابات آینده باید مدّ نظر قرار گیرد. با این‌همه باید بدانیم با تغییر رئیس جمهور در مناسباتِ قدرتی که متکی بر مؤسسات مدرن است تحولی بزرگ به وجود نمی‌آید مگر آن‌که به گفته‌ی مقام معظم رهبری با نهضتی نرم‌افزارانه، افق‌های نگاه جامعه به جهانی باشد که نه از گذشته‌ی خود گسسته باشد و نه تماماً بخواهد با غفلت از جهان جدید، در گذشته‌ی خود متوقف شود.   و السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته   [1] - در حالی که رهبرمعظم انقلاب در جمع دست اندر کاران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می‌فرمایند : « قشر خاکستری و حتی قشر خاکستری متمایل به طرف سیاه را هم باید بربایید و جذب کنید» 19/8/95. [2] - در مورد این‌که بنیاد روح مردم ما نظر به وجه توحیدی انقلاب دارد ملاحظه کردید آقای «عنایت آزغ» جوان دستفروش 29 ساله که در نزدیکی کلینیک سینا بساط دستفروشی خود را برای کسب رزق حلال پهن می‌کرد، در شب حادثه انفجار و آتش‌سوزی آن کلینیک با شنیدن صدای کمک خواهی و فریاد زنان و کودکانی که گرفتار دود و آتش شده بودند، رسم مردانگی را به جا آورد و با رها کردن بساطی که شاید همه زندگی مادی او بود، با شجاعت و غیرت دل به آتش زد و توانست 11 زن و کودک را نجات دهد. این جوان خوش‌غیرت در جریان این فداکاری دچار جراحت و صدماتی هم شد که سوختگی و 11 بخیه دستش و جای زخم شیشه‌های شکسته شده در پایش شاهد این دلاوری است. در پاسخ به این سؤال که چه آرزویی دارد؛ گفت: اول از همه آرزو دارم رهبر انقلاب را ببینم، این واقعاًً آرزوی دیرینه من است؛ دوم این‌که بتوانم در سپاه قدس باشم و به مردم خدمت کنم و راه شهید سلیمانی را ادامه بدهم، چرا که واقعاًً ایشان را خیلی دوست دارم کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
ج18_وقتی جهان، با ما جهان می شود.mp3
7.06M
🌸در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان 🔺وقتی جهان، با ما جهان می شود 🔺جلسه هجدهم-1399/12/17 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1319 🔵استاداصغرطاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🔵 🔵بعثت پیامبرخداوراهی گشوده در جهانی بیکرانه ✅استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1778 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
بعثت پیامبرخدا و راهی گشوده در جهانی بیکرانه.mp3
4.7M
🔵 🔵بعثت پیامبرخداوراهی گشوده در جهانی بیکرانه ✅استاداصغرطاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔵 🔵بعثت پیامبرخداوراهی گشوده در جهانی بیکرانه ✅استاداصغرطاهرزاده بسم اللهّ الرّحمن الرّحیم 🔺1-حضرت ربّ العالمین بنا دارد از طریق پیامبر خود که راهی به سوی او گشوده است، راهی را در مقابل ما بگشاید. و لذا در این رابطه فرمود: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنينَ إِذْ بَعَثَ فيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي‏ ضَلالٍ مُبينٍ»(آل‌عمران/164)      خداوند لطفی بس گرانمایه را بر مؤمنین عطا کرد آن‌گاه که در بین خودشان رسولی را که قصه‌ی جان آن‌ها است، برانگیخت تا برای مردمان نشانه‌های او را یکی پس از دیگری بنمایاند و انسان‌ها را آنچنان از آلودگی‌ها آزاد کند که شایسته‌ی صعود به حضرت ربّ العالمین در آن‌ها شکل گیرد و علاوه بر این، آن‌ها را کتاب و حکمت بیاموزاند تا بدانند چه باید بکنند و چگونه زندگی را حکیمانه طیّ نمایند. و این در حالی است که تا آن زمان، هرچه بوده است با همه‌ی ادعاهای مدعیان، سراسر نسبت به راهی که بشر باید طی کند، گمراهیِ روشنی به حساب می‌آمد. 🔺2- حضرت حق در رابطه با غفلتِ بشر آن زمان نسبت به پدیده‌ی نبوت می‌فرماید: «وَ ما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قالُوا ما أَنْزَلَ اللَّهُ عَلى‏ بَشَرٍ مِنْ شَيْ‏ءٍ»(انعام/91) آن‌ها جایگاه و قدر و قیمتِ حضرت الله را نفهمیدند که گفتند: خداوند هرگز به هیچ‌وجه هیچ‌چیز بر بشر نازل نمی‌کند! این به جهت آن بود که آنان خِردی را که در بسترِ وحی به ظهور می‌آید، متوجه نبودند و عموماً خِرد را، خِردی می‌دانستند که با فکر و قیاس به‌دست آید و این، مشکل امروز بشر مدرن نیز هست.   با روبه‌روشدن با پدیده‌ی نبوت باید به خردی فکر کرد که نسبت انسان را با حضور بیکرانه‌ی انسان شکل می‌دهد تا انسان در جان خود روحانیتی را احساس کند ماورای فکر و مفاهیمِ ذهنی. در آن صورت است که جایگاه امیرالمؤمنین علی«علیه‌السلام» را خواهد فهمید که چگونه می‌تواند در افقی که پیامبر خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» مقابل بشر گشوده است، حاضر شوند که حاصل آن، کلمات فوق بشریِ نهج‌البلاغه است.  در هماهنگی حضرت علی«علیه‌السلام» نسبت به راهی که پیامبر خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» در بعثت خود گشودند، همین بس که آن حضرت می‌فرمایند: «لَقَدْ سَمِعْتُ رَنَّةَ الشَّيْطَانِ حِينَ نَزَلَ الْوَحْيُ عَلَيْهِ ص فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا هَذِهِ الرَّنَّةُ فَقَالَ هَذَا الشَّيْطَانُ قَدْ أَيِسَ مِنْ عِبَادَتِهِ إِنَّكَ تَسْمَعُ مَا أَسْمَعُ وَ تَرَى مَا أَرَى إِلَّا أَنَّكَ لَسْتَ بِنَبِيٍّ وَ لَكِنَّكَ لَوَزِيرٌ وَ إِنَّكَ لَعَلَى خَيْر» من هنگامى كه وحى بر آن حضرت فرود آمد، شیون شيطان را شنيدم. پرسیدم: اى فرستاده‌ی خدا اين شیون چيست؟ فرمودند: اين شيطان است كه از آن كه او را نپرستند نااميد و نگران است. همانا تو مى‏شنوى آنچه را من مى‏شنوم، و مى‏بينى آنچه را من مى‏بينم، جز اين كه تو پيامبر نيستى و وزيرى و بر راه خير مى‏روى. آیا راهی که در مقابل در حضرت علی«علیه‌السلام» ذیل وحی پیامبر گشوده شده، برای شیعیان آن حضرت به‌کلّی بسته است؟ یا این خبر از آن می‌دهد که با بعثت پیامبر خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» برای همه‌ی آن‌هایی که به نحوی در شریعت محمّدی قرار گیرند، و در هماهنگی با آن حضرت باشند؛ آن راه گشوده است تا در نسبت با حقیقت، خود را در صحنه احساس کند. 🔺3- خداوند در آیه‌ی 2 سوره‌ی جمعه می‌فرماید: «هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ» خدایی که هستی به سوی او در سیر و حرکت است، همانی است که در میان اُمّیین پیامبری را از خود آنان مبعوث کرد. آری! در میان امیین، یعنی کسانی که تمام وجود خود را در محضر عنایات الهی گشودند و مشغول داده‌های فکری و قیاسی خود نبودند و این یعنی شرط گشوده‌شدن نسبت به حقیقت، وگرنه به جای آن‌که پیام حضرت معبود را دریافت کنیم، خود را بر آن پیام تحمیل می‌نماییم و از خردی که از طریق وحیِ محمّدی«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» بر انسان عرضه می‌شود محروم می‌گردیم. آری! گوش دل را یک نفس این سو بدار      تا بگویم با تو از اسرار یار 🔺4- حضرت حق در آیه‌ی94 سوره‌ی إسراء می‌فرماید: «وَ ما مَنَعَ النَّاسَ أَنْ يُؤْمِنُوا إِذْ جاءَهُمُ الْهُدى‏ إِلاَّ أَنْ قالُوا أَ بَعَثَ اللَّهُ بَشَراً رَسُولاً» مردم را چه شده است که چون هدایتی به سوی آنان آید، آن را انکار می‌کنند و می‌گویند: آیا می‌شود خداوند بشری را به عنوان فرستاده‌ی خود به سوی انسان‌ها برگزیند؟ آری! این به جهت آن است که انسان‌ها متوجه‌ی ظرفیت خود نیستند که تا گشوده‌شدن به سوی حقیقتِ بیکرانه می‌توانند جان خود را بگشایند. و پیام بعثت نبیّ اکرم«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» برای آن است که آنان را از این غفلت نجات دهد و ذیل امیر مؤم
نان تا آن‌جا جلو بروند که نسبت به آنچه بر پیامبر خدا نازل شده، جان خود را بیگانه ندانند. آنان نمی‌دانند چه عطشی در پیامبر خدا شعله‌ور بود که منجر به چنین عطایی از طرف خداوند گشت. 🔺5- حضرت حق در آیه‌ی 128 سوره‌ی توبه می‌فرماید: « لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنينَ رَؤُفٌ رَحيمٌ» هان ای همه‌ی انسان‌ها! رسولی از خودتان به سوی شما آمد در حالی‌که تماماً دغدغه‌ی هدایت شما را داشت و این‌که شما در زحمت و گمراهی بودید بر او سخت می‌گذشت و دلسوز انسان‌های مؤمنی بود که نسبت به حقیقت بیگانه نبودند، ولی حقیقت را نیز نمی‌شناختند. 🔺6- با توجه به آنچه گفته شد می‌فهمیم «بعثت» یعنی آن‌که انسان‌ها ظرفیت آن را دارند تا در جهانی بس گشوده‌تر از جهان کمّیّت‌ها حاضر شوند، مشروط بر آن‌که از طریق معارف حقه‌ی قرآنی و عبادات شرعی، نوعی هماهنگی با پیامبری در خود ایجاد کنند که آسمان‌ها به سوی او گشوده شده است، آسمان‌هایی که بر مستکبران و آن‌هایی که نسبت به حقیقت کبر می‌ورزند، گشوده نمی‌شود به همان معنایی که حضرت حق می‌فرماید: «إِنَّ الَّذينَ كَذَّبُوا بِآياتِنا وَ اسْتَكْبَرُوا عَنْها لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ السَّماء»(اعراف/40) 🔺7- وقتی هماهنگیِ لازم با رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» در بین ما پیش آمد، نتیجه‌ی بزرگ آن، محبّت و صمیمیتی است که گمشده‌ی امروز بشرِ دوران است که خشم او، او را جلو می‌برد. در حالی‌که شدّیّت در مقابل دشمنان اسلام، منطقی است و هر آن‌کس که به نحوی ذیل پیامبر خداوند خود را حاضر کرده است، باید در وادی محبّت به یکدیگر، خود را حاضر کند به همان معنایی که خداوند در آیه‌ی 29 سوره‌ی فتح فرمود: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُم‏» این نوع هماهنگی موجب می‌شود تا انسان‌ها معنی زندگی را بچشند و با پیامبری باشند که به گفته‌ی جناب مولوی، نه فرشته بود که در انزوا از بشریت زندگی کند، و نه آنچنان دنیازده بود که ابعاد انسانی خود را فراموش کند. در خطاب به آن حضرت عرض کرد: نه مَلَک بودی و نه خسته ز خاک            ای بشیر ما، بشر بودی و پاک این یعنی  بهترین نحوه‌ی اخلاق و مواجهه با انسان‌ها، به همان معنایی که آن حضرت فرمودند: «بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاق‏» من برانگیخته شدم تا آن فرازین اخلاق را که انبیاء برای بشریت آوردند، به انتها برسانم تا همه‌ی اخلاق که بستر تجلی همه‌ی انوار الهی در آخرالزمان است، به ظهور آید. چنین بعثتی بر همه‌ی عزیزان مبارک باد والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته 🌐http://lobolmizan.ir/post/1778 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸🌸🌺🌸🌹 🌸🌺🌸🌹 🌺🌸🌹 🌸🌹 🌹 🔷مبعث صلی الله وعلیه وآله مبارک باد ⚪️معرفی استادطاهرزاده ⚪️باموضوع حضرت صلی الله علیه واله 🔴 : 🔺http://lobolmizan.ir/special/cat/11#tab2 🔵غفلت از مقام نبوت در پوشش تمجید از حضرت محمد صلی الله علیه و آله http://lobolmizan.ir/leaflet/1346 🔵قرآن؛ قرائت نبی از جهان، یا نزولی از طرف پروردگار؟ در سخنان آقای محمد شبستری http://lobolmizan.ir/leaflet/1411 🔴 : 🔺http://lobolmizan.ir/special/cat/11#tab1 🔵صلوات بر پیامبر (ص) عامل قدسی شدن روح http://lobolmizan.ir/book/1190 🔴 🔺http://lobolmizan.ir/special/cat/11#tab3 🔵بعثت ، انگیزشی درونی جهت در یافت وحی http://lobolmizan.ir/post/1124 🔵پیامبر«صلی الله علیه و آله» ؛ گمشدة جان انسان‌ها http://lobolmizan.ir/post/1125 🔵مقام برزخیّت کبری نبی‌ اکرم (ص) http://lobolmizan.ir/post/1234 🔵وسعت محبّت حضرت محمد (ص) به خلق http://lobolmizan.ir/post/1244 🔵بشیر و نذیر بودن؛ تنها معنای نبوتِ نبیّ http://lobolmizan.ir/post/1436 🔵بعثت پیامبر خدا «صلوات‌الله‌علیه‌وآله» وراهی گشوده در جهانی بیکرانه http://lobolmizan.ir/post/1778 🔴 : 🔺http://lobolmizan.ir/special/cat/11#tab5 🔵حضرت محمّد (ص) http://lobolmizan.ir/sound/1147 🔴 http://lobolmizan.ir/quest/cat/29 🌐www.lobolmizan.ir کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🌸 💠سوال شماره30499 💠این است معنای یگانگی بین ذهن و عین. 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️با سلام خدمت استاد محترم: در تفسیر سوره زمر روی اسم الله بحث نمودید که مقام جامع منبسط در هستی است، و روایت: «ما رایت شیا الا و ...» قبل از شی و با هر شی و بعد شی، الله را دیدم. در مورد مقام نبی هم فرمودید که مقام اسم الله هست. هر دو موضوع به یک مفهوم است؟ این یعنی باطن هرچیز نور نبی است یا در آینه نبی باید باطن هر شی را که الله است دید؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! از یک طرف رسول خدا «صلوات‌الله‌علیه‌وآله» مأمورِ دعوت به حضرت الله‌اند به حکم آن‌که قرآن می‌فرماید: «قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ» بگو این است راه من که به الله دعوت می‌کنم. و از طرف دیگر عالَم آینه‌ی نور حضرت الله می‌باشد، پس با شریعت نبوی می‌توان منوّر به نور الله شد و با آن نور، عالم را آینه‌ی الله یافت. این است معنای یگانگی بین ذهن و عین. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30499 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30501 💠امکان، ذاتیِ ممکن‌الوجود است ولی تحقق آن به اذن الهی است در نظام احسن 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️با عرض سلام و تبریک عید مبعث: با توجه به اینکه اعطای وجود در ید حق تعالی است لکن ظاهرا چگونگی آن را خود ظهورات رقم می‌زنند. سوالی که پیش می آید اینست که به نحوه وجود وجودات که نظر می‌کنیم طراحی هوشمندی مشاهده می‌شود که بخصوص در جمادات اسناد آن به خود موجود که علی الظاهر از شعور عاری اند محل تامل است. مثلا نحوه انقباض و انبساط آب که بر خلاف اکثر ماده ها است و باعث می‌شود دریاچه ها و .. کاملا یخ نزنند که امری بسیار حیاتیست درین مورد و سایر موارد دست مبارک الله قابل مشاهده است ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: نظام عالَم به اعتبار آن‌که از طرف حضرت حق، خلق و تدبیر می‌شود؛ نظام اَحسن است و امکان تحقق هر ممکن‌الوجودی مشروط به جای‌گرفتن در نظام احسن الهی می‌باشد. آری! امکان، ذاتیِ ممکن‌الوجود است ولی تحقق آن به اذن الهی است در نظام احسن. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30501 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30502 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️با عرض سلام: سوالی در مورد طلسم و جادو داشتم. آیا طلسم و جادو وجود دارد؟ در صورت وجود جادو برای رفع اثر آن در زندگی چه ذکر یا عملی توصیه می‌شود؟ سوال دیگری داشتم بنده هرچه تلاش می‌کنم هیچ پیشرفتی در زندگیم ایجاد نمی‌شود و آرامش زندگیم بهم ریخته و کوچکترین تغییر مثبتی یا اجابت دعاهام انجام نمی‌شود. جو سنگینی زندگیم را فرا گرفته است مرا راهنمایی فرمایید. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ۱.خوب است در این مورد کتاب «جایگاه جن و شیطان و جادوگر» را که روی سایت هست، مطالعه فرمایید. http://lobolmizan.ir/book/1213  ۲. با خوش‌خُلقی و ایثار و صله‌ی رحم و تواضع إن‌شاءالله مشکل حل می‌شود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30502 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30503 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️با سلام استادبه مطلب مدتیه ذهنمودرگیرکرده واون اینکه مگرنه اینکه حقیقت کعبه امام امیرالمومنین ع هستن پس نمازاوناکه درمسیرقبلشون اول امیرالمومنین هست بعدکعبه درست تره یه بار ایستاده بودم نمازحس میکردم کسی صورتمومیچرخونه به سمت کربلا استاداین موضوع راچطورمیشه توجیه کرد؟2استادنقشه جغرافیای جهان وبحث جغرافی هم بومی نیست؟3استادعزیزبهترنیست قسمت خصوصیات که در قسمت بالای سایت قرارگرفته اونجاچه ایمیل ونام خانوادگی یاجنس براارسال پرسش میخادشهرراهم اضاف کرد مدیریت بهتری نمیشه کرد؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: کعبه محاذیِ بیت‌المعور است و بیت المعمور محاذی عرش است و عرش بر چهار اسمی که در تسبیحات اربعه متذکر می‌باشد، حمل می‌شود و از این جهت کعبه قبله‌ی مسلمانان می‌باشد. آری! مولایمان علی«علیه‌السلام» مظهر انوار عرشی بیت المعمور است ولی آن حضرت که نمی‌شود قبله‌ی مسلمانان بشود 2- نمی‌دانم 3- مسئول سایت إن‌شاءالله توجه فرمایند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30503 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30504 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام در سوال 20763 عرض فرمودید که دستگاه عرفانی محی الدین و مولوی اعلی الله مقامهما الشریف دو دستگاه عرفانی متفاوت است لکن احقر با اینکه تا پیش ازاین جز محی الدین به کسی چندان راغب نبودم اما چندیست که جذبه مولانا مرا ربوده است و بین این دو احساس یگانگی می کنم گر چه یکی بیشتر به عرفان نظری پرداخته و دیگری به عملی اما دوگانگی نیافتم حضرتعالی اگر مصداقی سراغ دارید متذکر شوید ظاهرانقل است که یکی از فضلا به یکی از عرفا گفت که قصد دارم کتابی در باب عرفان حافظ عرفان مولوی و ... بنویسم آن ظریف فرمود وقتی خدا یکیست چند عرفان چه معنی دارد باری دوگانگی ندیدم البته جناب شمس طعنه ای در مقالات به محی الدین گویا زده اند : نيكوهمدرد بود، نيكومونس بود، شگرف مردى بود شيخ محمد؛ اما در متابعت نبود و جناب مولوی هم نامی از محی الدین نمیبرند گرچه با توجه به سلوکی که با جناب قونوی دارند عمق تعلق خاطرشان به ابن عربی را میتوان احساس نمود عمری دو مرد عرفان گفتی سخن ز وحدت در بین این دو واحد هرگز نبوده کثرت ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همان‌طور که متوجه هستید راهِ عرفان، راهِ رجوع به خداوند است و تفاوت‌ها را می‌توان با نظر به روایت «الطُرُقُ إلَی الله بِعَدَدِ أنفَاسِ الخَلائِقِ» دانست آن‌هم به جهت آن‌که ذوق‌ها متفاوتند. معلوم است که جناب مولوی با ذوق خود می‌تواند با حضرت محبوب مأنوس شود و این نفیِ ابن‌عربی نیست. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30504 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30505 💠وظیفه‌ی ما نسبت به زلزله‌زدگان سی‌سخت 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️با سلام خدمت استاد ارجمند این حقیر به اتفاق خادمان قرارگاه مردمی شهید ردانی پور،قریب به یک هفته است که جهت خدمت رسانی وارد شهرستان سیسخت شده ایم. این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب دارای جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد و همین موضوع سبب شده که عده ای با نظر به توریستی بودن این شهر سطح تمکن مردم را در حد عالی تصور کرده و از امداد رسانی به اقشار با سطح تمکن پایین نیز امتناع ورزند.در صورتی که با تحقیق و بررسی متوجه شدیم زندگی و اشتغال همه ی سطوح زندگی در این شهرستان تحت تاثیر قرارگرفته است. لازم به ذکر است که قریب به ۱۰۰۰واحد مسکونی بر اثر زلزله تخریب ۱۰۰درصد و ۱۵۰۰ خانه نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کرده اند. از محضر جنابعالی خواستارم نظر خود را در این زمینه مطرح بفرمایید. از لطف شما سپاس گذارم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در هر حال مصیبت سنگینی به هموطنان عزیز ما وارد شده و در کمک‌رسانی به آن‌ها هرگز نباید کوتاهی کرد. جناب حاج آقا لادانی نگران بودند که نسبت به این مردم کوتاهی شود. إن‌شاءالله هرکس هر اندازه از دستش برمی‌آید در این کار خیر که با ایثار خود وارد تاریخی می‌شود که شهدا در آن تاریخ ورود کرده‌اند، کوتاهی نکنند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30505 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30508 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام در کدامیک از تالیفاتتون موضوع عقل نظری و عقل رو تشریح کردین؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به طور مستقیم بحثی در این مورد نداشته‌ام. شاید در کتاب «ادب خیال و عقل و قلب» نکاتی به‌دست آورید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30508 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30509 💠شهداء در افسون گل سرخ شناور شدند 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️با سلام استاد قبلا که مطالب کمتری نمیدونستم خیلی بابحث عشق به حق جلومیرفت حتی توارزوهام همش بودعاشق واله خداواهل بیت باشم گاه هم ازپیاله این مستی چیزی میرسید ولی خیلی وقته نمیتونم باخداعشق بازی کنم دعاواینامیخونم ولی عاشقانه نیست وله ندارم چکارکنم اون محبت و عشق دوباره برگرده مسیرمحبت سرعتش برامن که خانم هم بودم سرعت عجیبی داشت وباتوجه به اینکه مباحث عقلانی هم یه چیزهایی میفهمیدمن شخصیت دوست داشتنی داشتم ولی مدتیه اونطورنیستم گاه ازشدت عشق دلم میخاست سربه بیابانهابگذارم پدرمادراذیت میشدن نمیتونم. بخاطر ناراحتی اونهادورشدم یامسیله چیزدیگه است استادادم تادرخانه پدرمادراذیت که اینطوربعدهم اگرواردزندگی باهمسرشودنمیشه اونطورکه دلش میخادباخدای خودش مانوس شه شرایط اقتصادی هم که برامجردهانیست بخان مستقل باشن دراین دوموردلطفاراهنمایی کنید باتوجه به اینکه آدم تاباخودم کنارنیادنمیتونه. افراد دیگه را واردزندگی خودش کنه ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: امروز و در این تاریخ مسیر عشق حقیقی را در شهدا و رهبر معظم انقلاب می‌توان دنبال کرد و دل را باید به این مسیرها کشاند. عشق حقیقی و نورانی در این مسیرها تجربه می‌شود همچنان‌که با شهید حججی و شهید حاج قاسم سلیمانی تجربه شد شهداء در افسون گل سرخ شناور شدند، به جای آن‌که کارشان شناختن گل سرخ شود. سمینار آفتاب‌شناسی نگذاشتند، به سوی آفتاب رفتند. فرق است بین آفتاب‌شناسی و به سوی آفتاب‌رفتن. من و شما آمده ایم به زیارت شهدا تا به سوی آفتابِ زمانه آمده باشیم و حالات و احوالات خدای شهداء را احساس کنیم. این نوع «بودن»، شناورشدن در افسونِ گل سرخ است تا به زیبایی‌هایی که حضرت روح اللّه«رضوان­ الله­ تعالی­ علیه» در این عالم گشوده نظر کنیم و تماشاگرانه محو آن شویم و این یعنی قصّه‌ی شهادتِ این شهداء. این یعنی در افسون گل سرخِ این دوران، شناورشدن. حال هرچه می‌خواهد بشود، باداباد!  2- در کنار سایر انسان‌ها می‌توان مطابق تکالیف شرعی عمل کرد و نگران نبود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30509 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از لب المیزان
💠استاد 🌐www.lobolmizan.ir 🌸ارسال پرسش http://lobolmizan.ir/quest/aid/5 🌸مشاهده کلیه پرسش ها وپاسخ ها http://lobolmizan.ir/quest/aid/1 🔻کانال لب المیزان(حاوی جدیدترین پرسش هاوپاسخ ها،اطلاع رسانی جدیدترین آثار استاد اعم از صوت،کتاب،یادداشت ویژه وجزوه) 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان(حاوی سخنرانی های استاد طاهرزاده) 📱 @sound_lobolmizan 🌹پیام رسان سروش 🔻کانال لب المیزان 📱sapp.ir/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱sapp.ir/sound_lobolmizan 🌹پیام رسان ایتا 🔻کانال لب المیزان 📱eitaa.com/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱eitaa.com/sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://instagram.com/asghar_taherzadeh
🌸 💠سوال شماره30510 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️بسم الله الرحمن الرحيم سلام عليكم استاد بزرگوار با توجه به فرمايشات شما و ديگر اساتيد بزرگوار به اين نتيجه رسيده ام كه امروزه، زنان بايد براي تعالي جامعه قدم بردارند. با توجه به تجربه اي كه از حضور در جامعه دارم و خصوصا مشكلات جامعه زنان، راهكارهاي ارزشمند دين من جمله تعدد زوجات، متعه( در صورتي كه سبك زندگي زن نباشد و به دليل كوتاهي مسئولين و تامين نيازهاي مالي و به كررات نباشد)، قواميت مرد و ... در صورتي كه عاملان آن مردان هوسباز و متاثر از قاجار نباشند به نفع جامعه زنان است. تفكرات فمينيستي بيشترين آسيب را به جامعه زنان وارد كرده است چراكه مانع شناخت خود و طي كردن مسير زنانه زنان شده است. وليكن استاد بزرگوار دلسوزاني در مقام تبيين و تبليغ به شيوه اي اين قواعد فقهي را بيان مي كنند كه زنان از دين دلزده مي شوند. همانطور كه فرموديد در ابتداي انقلاب گاهي امر به معروف و نهي از منكر كردن هاي انقلابيون باعث طرد شدن افراد و پيوستن به جبهه مقابل مي شد. گاهي شاهد تحقير و توهين به زن از طرف اين بزرگواران در مقام تبيين احكام الهي هستم و بهانه شان هم مقابله با فمينيسم است. شما اين حد از قاطعيت و اين شيوه تبيين را با توجه به كثرت تعداد دختران لازم مي دانيد؟ از آنجايي كه به عنوان معلم نظام حقوق زن در اسلام قصد فعاليت دارم از شما خواهشمندم راهنمايي بفرماييد چگونه عمل كنم تا گرفتار افراط و تفريط نشوم و در كجا بايد قاطعيت داشت و در كجا بايد ملايمت و ملاطفت به خرج داد؟ چگونه از تعدد زوجات حضرت رسول صلوات الله عليه بگويم كه غيرت زنانه، در عدم پذيرش اين امور باعث كنار گذاشتن دين و زير سوال بردن دين و ديانت نشود؟ در نهايت چگونه عمل كنم كه انجام وظيفه كرده باشم؟ سپاسگزارم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در این مورد خوب است به نظر رهبر انقلاب توجه شود :در نظر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بنابر ادله‌ی معتبر دینی چند همسری مردان، مباح اما غیر مستحب است، اما از آنجا که مطابق دلایل قرآنی جواز آن مشروط به اطمینان از رعایت عدالت بین همسران شده است، بنابراین هر گاه از نظر عقلایی عدم تحقق رعایت عدالت بین همسران محتمل باشد، ازدواج مجدد شوهر جایز نیست. همچنین در نگاه کلان معظم‌له به خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی در زندگی انسان و ضرورت شکل‌گیری خانواده و مراقبت و حفاظت از آن، عواملی در استحکام این بنیان الهی و شکل‌گیری آن مؤثر است از جمله: حفظ محبت و اعتماد متقابل زوجین، اصالت نقش مادری و تربیتی بانوان، پرهیز از راه یافتن نگاه مادی به خانواده و تجمل‌گرایی و رقابت‌های مادی خانواده‌ها، ترویج ازدواج آسان و نقش مهم و مؤثر والدین در آن، وظیفه دستگاه‌های حکومتی و رسانه‌ها در تسهیل امر ازدواج جوانان.بر این اساس از آنجا که در جامعه و کشور ما ازدواج مجدد مردان غالبا به ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است، نگاه معظم‌له به آن خوشبینانه و مثبت نیست و از این روست که این جمله در بیان ایشان تکرار شده است که:   «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی» موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30510 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30513 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️بسمه تعالی باعرض سلام.درمسئله زن مطالب شمارادنبال می کنم.استاد وقتی شنیدم درگروه های موسسه خود شما ازتدریس خانمها ممانعت میشود دچار تناقض شدم . شما وبسیاری اساتید دیگر زنان را تشویق به حضور فعال در جامعه میکنید درحالیکه به جرات میتوانم بگویم بستر مناسب وانسانی برای حضور زن هنوز درجامعه ما شکل نگرفته .درتفسیر سوره زمر فرمودید زن مثلا شهردارغرفه حیا نداردچگونه یک زن هم درجامعه باشد هم نباشدودرغرفه حیا هم حضور پیدا کند. سوال بعدی اینکه بسیاری چون حجاب دختران ورزشکار حجاب محسوب نمیشود مواضع رهبری را در تشویق ایشان درست نمیدانند.جوابی که بنده به خودم میدهم دقت نظر ایشان در پررنگ کردن همان حجاب حاقل هست تاروزی حداکثرش هم درست شود.نظر جنابعالی چیست. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هیچ وجه بنده و رفقا معتقد نیستیم که زنان نباید تدریس کنند حتی برای آقایان. در سالگرد شهادت حاج قاسم ملاحظه فرمودید سلسله بحث‌هایی تحت عنوان «زینب‌های حاج قاسم» در مرکز «سُها» با مدیرت خواهران شکل گرفت که بسیار هم خوب بود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30513 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره30514 🌹استاداصغرطاهرزاده ⁉️بسمه تعالی باعرض سلام،استاد عزیزمدتی است کلیپی از پیشگویی جناب بهلول مبنی بر ظهور در سال 1400 شمسی پخش شده وروحانی هایی هم تبلیغ می کنند .قبلا فرموده بودید عارف بوی پیراهن یوسفی میشنود وخودش به درک غیب حضرت نایل شده ربطی به تحقق خارجی حتمی ندارد.کلا اگر این بشارات مربوط به خود احوالات ایشان میشود چرا عنوان می کنند تیعات سوء بسیار دامنگیر جامعه میشود وسسنی در عقیده پیش میاید چون سالها می گذرد وخبری نمی شود. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: فکر نمی‌کنم کار درستی باشد. اساساً نباید به این امور دامن زد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/30514 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan