eitaa logo
لب المیزان
5.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
164 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32015 ⁉️سلام استاد عزیزوقتتون بخیر دانشجوی ارشد رشته مشاوره دانشگاه چمران هستم باتوجه به اینکه همه روانشنان بزرگ و درمانگران روش درمانی خود را وامدار فلاسفه غرب هستن.. بنا دارم موضوعی از فلسفه صدرایی که قابلیت طرح در حوزه روان درمانی نوجوان داشته باشد را برای پایان نامه کار کنم ..موضوعی به ذهنتون میرسه پیشنهاد بدین ؟ ممنونم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر بنده جلد هشتم اسفار جناب صدرا که در رابطه با معرفت نفس است، نکات ارزنده‌ای در این مورد در اختیار شما می‌گذارد.ترجمه آن مجلد در سایت هست. https://lobolmizan.ir/book/268?  موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32015 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32016 ⁉️با سلام وعرض ادب استاد بزرگوار برا حل شدن گره های کور زندگی چه توصیه ای میفرمایید تشکر ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همان رجوع به دستورات اخلاقی مثل کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل» از حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه». موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32016 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از لب المیزان
▪️انسان و افق ابدی که در پیش است. 💎 جلسه تفسیر قرآن شنبه‌های استاد ▫️تفسیرسوره مبارکه () ⏱ بعد از نماز مغرب و عشا ▫️به صورت زنده از طریق لینک https://dialog.sohasima.ir/ch/tafsir @soha_sima کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32017 ⁉️سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید استاد گرامی،استاد امروز داشتم فایل صوتی شما در مورد تفسیر سوره نساء فایل آفات تمناهای غیرلازم گوش میدادم و اینکه حساب روی کارهای خدا بوده برای ما و جریان زندگی خودتون رو میفرمودن،تلنگری خوردم به زندگی خودم گفتم شاید با عنوانش برای دوستان سایت ایجاد امیدواری بشه در اونها و خیری در اون باشه ان شاالله بحث ازدواجم معضلی شده بود اونی که من میخواستم نمیشد و اونی که نمیخواستم میخواست محقق شه و کلافه شده بودم،از لحاظ عقیدتی هم فوق العاده آدم ضعیفی بودم که از دیانت فقط نماز و روزه سطحی رو داشتم و حجاب و پوشش افتضاح بود و خیلی مورد انتقاد اطرافیان قرار میگرفتم که این چه وضع آرایش و پوششه ،غرق دنیا و تجملات و ظواهر اون بودم و فقط و فقط دنیا برام مهم و اصلا آخرت برام مهم نبود میگفتم من دنیام به سامان باشه دیگه آخرت هر چی میخواد بشه حتی اگر برم جهنم مهم نیست،اعتقادات سطحی هم که داشتم داشت از دست میرفت،خیلی به خدا گله و شکایت داشتم و میگفتم توی اون دنیا که قراره حساب و کتاب بشیم،اول من باید از خدا حساب بکشم که این چه زندگیه که واسه من درست کردی و زندگی منو طلسم کردی و خدا شما باید حساب پس بدی به من کلا طلبکار بودم و خشمگین،تا اینکه وارد یک فضای خلوت و تفکر و تنهایی شدم نمیدونم چی شد معجزه بود چی بود تلنگر شدیدی خوردم زندگی و عقاید من ۱۸۰ درجه متحول شد شدم یه آدم کاملا متفاوت با قبل،نماز اول وقت ترک نمیشد تهجد و نماز شب مستمر ،حساب و کتاب روزه و نماز قضا رو کردم و حدودا یک سال تمام من روزه بودم به جز روزهای خاص که نمیشد روزه گرفت،نمازای قضام رو خوندم،رد مظالم و حق ناس و این جور برنامه ها،پوشش هم شد چادر ،حالا از این طرف بهم انتقاد میکنن که ای بابا دین هم اینقدر سخت نمیگیره که تو سخت میگیری و خودتون اینجوری میپوشونی ،منی که عاشق دنیا بودم ،شدم عاشق و شیفته خدا و قیامت ،از عشق خدا و نماز شب،شب خوابم نمیبرد،میگفتم من این دنیا رو نمیخوام فقط خدا و اون دنیا ،واسم مضحک میومد که چرا مردم اینقدر حرص دنیا رو میزنن،آخه این دنیا چی داره که چسبیدین بهش ،برین عاشق خدا بشین میفهمین آرامش چیه خوشبختی چیه،اگر قرار بود خواستگار بیاد عزا میگرفتم و گریه میکردم که اینا میخوان منو از خدا جدا کنن من نمیخوام فکرم قلبم درگیر کسی جز خدا باشه من اصلا نمیتونم کسی رو جز خدا دوس داشته باشم غرق عشق بازی با خدا بودم هر جایی که بودم حتی توی جمع که نشسته بودم فقط جسمم اونجا بود و روحم پیش خدا و در دل با خدا نجوا میکردم ،حالا چند سالی از این موضوع گذشته و بنده همچنان مجردم اما اصلا از این وضع ناراحت نیستم و نه تنها ناراحت نیستم بلکه خدارو شکر میکنم چون اگر توی این وضع و با اون سلیقه ازدواج میکردم توی منجلاب غرق بودم و هلاکتم حتمی بود ،میگم خدایا اگر واسه فقط همین نعمتت یعنی هدایت و بیداری که نصیبم کردی تا ابد هم شکر کنم بازم کمه ،خدایا من راضی ام به رضای تو ،اگر مجردی صلاح منه سمعا و طاعتا و اگر متأهلی بازم راضی ام به رضای تو،تو فقط منو دوس داشته باش و از من راضی باش و منو کمک کن اون بنده موحدی که تو میخوای بشم دیگه هیچی برام مهم نیست و هیچی نمیخوام فقط تورو داشته باشم. ببخشید که خیلی طولانی شد،احساس کردم شاید گفتنش خالی از فایده نباشه برای کاربرای دیگه،خدا بهتون سلامتی و طول عمر و قرب مطلق و همیشگی بده استاد بزرگوار ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! در این مورد خطاب جناب مولوی به چنین روح‌هایی را داریم که می‌فرماید: عاشق شده ای، ای دل سودات مبارک باد... از جا و مکان رستی، آنجات مبارک باد از هر دو جهان بگذر تنها زن و تنها خور.... تا مُلک و مَلَک گویند، تنهات مبارک باد ای پیشرو مردی، امروز تو برخوردی.... ای زاهد فردایی فردات مبارک باد کفرت همگی دین شد تلخت همه شیرین شد.... حلوا شده ای کلی حلوات مبارک باد در خانقه سینه غوغاست فقیران را.... ای سینه بی‌کینه غوغات مبارک باد این دیده دل دیده اشکی بد و دریا شد.... دریاش همی‌ گوید دریات مبارک باد ای عاشق پنهانی آن یار قرینت باد.... ای طالب بالایی بالات مبارک باد ای جان پسندیده جوییده و کوشیده.... پرهات بروییده پرهات مبارک باد خامش کن و پنهان کن بازار نکو کردی.... کالای عجب بردی کالات مبارک باد با همه این حرف‌ها در مورد ازدواج، نباید سخت‌گیری کرد. همین‌که طرف مقیّد به رعایت واجبات و ترک محرمات باشد، کافی است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32017 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32018 💠سایه‌های ذهنی چه اندازه حجاب حقیقت می‌شوند ⁉️سلام و وقت بخیر خدمت استاد عزیز و گرانقدر استاد قبلا سوالی در مورد سایه نداشتن ائمه و رسول اکرم مطرح شد پاسخ دادین که "شاید غلبه‌ی روح مبارک رسول خدا«صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله» بر عالم جسم چنین اقتضایی را در پی داشته باشد که جسم آن حضرت سایه ندارد، با این همه معنای درست این خبر را نمی‌دانم." استاد ، چرا سایه نداشتن نمی تواند مقوله ای از جنس همین مفاهیم که می فرمایید باشد (همه مطالب نقل از سخنان حضرتعالی می باشد) "ما عموماً، با سایه های ذهنمان زندگی می کنیم و به حقیقی ترین بُعد زندگی که همان ابدیت است رجوع نداریم هنگامی که حضرت طوری سخن می گویند که ما مجبور می شویم این سایه ها را کنار بگذاریم، از خود می پرسیم پس چه کار بکنیم چون کار دیگری نداریم" . " کسی که دنیا را جدّی گرفت با سایه های ذهن اش زندگی می کند، چه از آن سایه ها بترسد و از آن ها فرار کند و چه با آن سایه ها رفیق شود و با آن ها دل خوش کند، در هر دو صورت از واقعیت بیگانه است، چون سایه های ذهنی واقعیت ندارند. راه نجات از این که انسان بازیچه ی سایه های ذهنی نشود، یک راه بیشتر نیست و آن جدّی گرفتن حیات ابدی است" . " آن هایی که از مسیر رسیدن به خدا منحرف شدند برایشان عذاب دردناکی است، به جهت آن که یَوْمُ الحساب را فراموش کردند. اگر قیامت و حیات ابدی برای افراد جدی شود سایه های ذهنی قدرت و توانایی شان را از دست می دهند" "ما باید سایه ها را از روی ذهن و قلبمان برداریم تا بتوانیم کاملاً آزاد نفس بکشیم، اگر شما از کسی که علناً کار حرامی را انجام می دهد و در تاریکی زندگی می کند، نپرسید که این چه وضعی است؟ او از شما می پرسد که چرا اینقدر خودت را به احکام دین مقیّد کرده ای." " اگر انسان آسمانی شود و پناه روح و جان خود را خدا بداند از این نوع فشارهای روحی راحت می گردد. دیگر سایه ها در ذهن او حکومت نمی کنند که با درهم پیچیده شدن سایه ها او هم درهم پیچیده شود، بلکه خدا بر او حکومت می کند" "اهداف وَهمی غیر واقعی است و نباید به فکر برآوردن اهدافی این چنینی برآمد و فکر کنیم چون این شخص رئیس است پس مهم است و یا چون این سنگ گرانقیمت است پس مهم است، اینها نسبت و اعتباریاتی است که اذهان بشری ساخته اند و ریشه در سایه ذهن انسان ها دارد. و از این جهت نباید وقت خود را صرف اهداف وَهمی نمود". "علم باید طوری باشد که بتواند ما را به خودمان بشناساند نه اینکه یک «منِ» بدلی به ما بدهد که سایه ی ذهن ما شود. بعضی علم ها یک «منِ» بدلی به انسان می دهد". "بدبخت آن کسی است که چیزی جز اجسام و ظواهر را نمی شناسد، زیرا مرگ، همه چیز او را نابود می کند ولی اگر ماوراء زندگی دنیایی، به مالک مرگ نظر داشت هیچ وقت با نابودی مطلوباتش روبه رو نمی شد. اگر انسان توجه داشت که کل حیات، در زندگی دنیایی اش خلاصه نمی شود و اگر خود را وسیع تر از تنفس بدنی اش، در دست خالقی حکیم احساس کرد، هرگز سایه ی تنگ و تاریک دنیاگرایی بر او فشار نمی آورد تا گمان کند همه چیز تنها در دنیا یافت می شود، آیا در زندگی با انسان هایی روبه رو نشده اید که نگران لباس های مستعمل با آرنج های سوراخ و کفش های مندرس خود نیستند ولی نگرانند که مبادا ستارگان بر جانشان ندرخشند؟ این ها ماوراء مرگ و زندگی، با خدا زندگی می کنند. با خدایی که در همه چیز و از همه چیز می توان سراغ او را گرفت.". "باید خود را از سایه های آن ذهنی که همواره ما را به خود مشغول می کند و از نظر به خداوند باز می دارد آزاد کرد" . " همین که همه همت انسان این باشد که منِ مستقل از حق، یعنی مَن وَهمی را حفظ کند، از مسیر درست دور می افتد و به مقصدی که باید برسد، نمی رسد و عملاً با سایه زندگی خود زندگی می کند در حالی که سایه زندگی، اصل زندگی نیست، انسان را به اهداف دروغین عادت می دهد و اندیشه اش را در مسیر همان اهداف دروغین به کار می برد". " تو ابدیت داری ولی دنیا ابدیت ندارد، پس تو برای دنیا خلق نشده ای، خود را مواظب باش که به دنیای ناپایدار گره نزنی. خیلی عجیب است که آدم خود را در سایه های زندگی مصرف کند. سایه ها می میرند و او می ماند، ولی بدون هیچ محتوایی. کسی که وقتش را صرف سایه کرد، سایه چون حقیقت ندارد، می رود، اما او نمی رود." "سایه های ذهنی ما که ما را از حیات ابدی غافل کرده بود، همه و همه کنار می روند و در آن حالت شما زنده می شوید و زندگی حقیقی شروع می گردد. ". محو او گشتند آخر بر دوام / سایه در خورشید گم شد والسّلام ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: نکات خوبی را مطرح فرموده‌اید مبنی بر این‌که سایه‌های ذهنی چه اندازه حجاب حقیقت می‌شوند و مسلماً رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» از چنین سایه‌های ذهنی مبرّا بوده‌اند. به قول شاعر بزرگوار آقای رافعی:  اگر همسایه ها بی سایه بودند/ حصار خانه ها سنگی
نبودند. که منظور ایشان نیز همین سایه‌های ذهنی است. ولی اگر واقعاً رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» هنگامی که در بین مردم بودند، جسم‌شان سایه نداشته است، قضیه غلبه روح بر جسم به میان می‌آید. ولی احتمالاً شاید بتوان گفت همان هنگامی که بین مردم بودند، مردم آن‌چنان از حضور آن حضرت بهره‌مند می‌شدند و احساس آرامش می‌کردند که اصطلاحاً این حالت نداشتن سایه قلمداد می‌شد. و به همین جهت در مورد ائمه«علیهم‌السلام» نیز در بعضی روایت‌ها داریم که آن‌ها نیز سایه نداشتند، گویا به معنای روان بودن حضور آن‌ها برای روح‌های مخاطبین‌شان بوده است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32018 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32019 ⁉️سلام حقیر مربی پرورشی هستم سعی در صمیمیت با هنرجویان دارم و لکن گاه سوءاستفاده میکنند و حتی برخی که جنبه ندارند توهین میکنند حال چه باید کرد رو به خشونت بیاورم؟ البته نه فیزیکی بلکه دفتر انضباطشان با منست نمره کم کنم یا به دفتر معرفی کنم و ... ✅ باسمه تعالی: سلام علیکم: تا می‌شود باید با جوانان مدارا کرد. ولی گاهی چنانچه نفس امّاره آن‌ها به میان آید که جز خوف، آن را کنترل نمی‌کند این‌جا است که باید بحث تنبیه به میان آید و نه در مواقعی که بیشتر به جهت نادانی‌شان حرکاتی را انجام می‌دهند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32019 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32020 ⁉️سلام و عرض ادب. بنده دانشجوی ارشد هستم و موضوع پایان نامه ام، تبیین بعد عاطفی دعای عرفه است. با توجه به اینکه این دعا شرح های زیادی نداره و اکثرا بعد سیاسی و عبادی دعا بررسی شده، میشه اگر کتاب، سخنرانی و منبعی در این زمینه سراغ دارید معرفی کنید؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: حضور ذهن ندارم. ولی آخر کتاب «آن‌گاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود» قسمتی از فراز دوم آن دعا شرح داده شده است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32020 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32021 💠آیا ما با دستگاه فکری «اشوه» به اسلام باید رجوع بکنیم؟ ⁉️با سلام. در مباحثه ای در مورد نماز با فردی که بنظر نیتشان باطل نمی آید و آگاهیشون میتونم بگم از من بیشترهست و سابقه بیشتری در مطالعه و تحقیق عرفان داشته اند از عرفان های اوشو واین مکاتب اینچنینی شروع کردند تا اکنون که به عرفان اسلامی رسیده اند به قول خودشون عرفان اسلامی از نوع ایرانی! به بن بست رسیده ام و چون پیج آگاهی دارند در اینستاگرام.. و مطالبشون در دیگران تاثیر داره چون اکثر مطالبشون به حق منطبق با شریعت هست و خدمتتان آورده ام که مرا لطفا راهنمایی کنید چون این مباحثه همچنان متوقف شد به دلیل اینکه بنده آگاهی کافی ندارم و فکر میکنم جنابعالی میتوانید در این راستا ما را راهنمایی فرمایید. به این جا رسیدیم که ایشون اولا که گفتند _گاهی اوقات نماز نمی خوانند اولین دلیلشان این بود که کاهلند ولی با اصرار بنده گفتند که زیرا دچار منیت می شوم. ×ببخشید پس بنابراین شما مطلقا پیرو راه اهل بیت نیستید بلکه راه خود رو میروید _من خودم رو پیرو اهل بیت می دونم اگه لایق بدونند. اما درک من از راه و روش اهل بیت متفاوته ×نماز واجب بوده فکر میکنم _نماز به چه معنایی واجب بوده؟ اصلا واجب بودن در شریعت معنا پیدا می کنه یا در طریقت؟ چطور شمر و علی هر دو نماز می خوندند. چطور نمازی بخونیم که شبیه علی باشیم آیا نماز حتما باید به شکل گفته شده خونده بشه؟ چون شما در هنگام نماز انرژی زیادی رو از کیهان دریافت می کنید ، لذا این انرژی اگر با خود باشید و خود پرست نفس شما را فربه تر می کند و اگر خدا پرست باشید حکم طنابی را دارد که شما را از چاه بیرون می آورد. ایشون میگن که هر چه انسان با ساختارهای روانی خود بیشتر آشنا بشه خب روش هایی برای خودش تعبیه میکند که سریعتر میتونه اتصال پیدا کنه و این روش ها مدام در حال تغییر هست و در شریعت فرق میکنه و هدف همان اتصال هست و ابزار وسیله هست. صلاه چیزی بیشتر از یک ابزار نیست. اما حقیقتا ابزار قدرتمندی هست. اما زمانی که شما رو به روی کسی نشسته باشید دیگه نیازی نیست از تلفن استفاده کنید تا بهش زنگ بزنید و صحبت کنید. مگر اینکه برای مناسبات اجتماعی و تربیت سالکان کاری رو انجام بدین که بهش نیاز ندارید."""" ××خب جالبه این درسته ولی آیا منظورتون این هست که اگر فردی مسلمان به این درجه از آگاهی بالای جهان ذهنی برسه دیگه به نماز به این شکل که هست نیاز نداره ؟ _اون تشخیص خود فرد هست وچند روز بعد دیدم که استوری گذاشته اند و حرف از نماز بدون کلمات و اصوات گفتند.. و در توجیه و دفاعیه خود گفتند صرفاشکل نماز یک مراسم کدگذاری شده برای عبورهست و بنده هم ابتدای مسیر تفکراتی مثل تفکرات الان شما داشتم که تعصب روی شکل نماز دارید.همچنین مثالی زدند؛ "عارف مسلمانی رومی شناختم که آگاهی بالایی داشت یک بار از ایشون پرسیدم چرا نماز نمی خونید فرمودن بنده یک رکعت درست نماز خوندم و در پیشگاه حق قبول شد. دیگه نیازی ندارم...". به استحضار میرسانم که من به ایشان گفتم اون عارف شاید درست گفته ولی حرفش به این میمونه که من به اندازه کافی حذ بردم از نماز دیگه نمیتونم ازش فیض ببرم.. وگرنه او هرچقدر در خداوند حل بشه نمیتونه در مقام یک جسم بجای خداوند فکر بکنه که تو نمازمو قبول کردی و دیگه استراحت کنم. و چه جهادی بهتر از نماز؟ و جناب استاد آن فرد در جواب گفتند که شما حرف ایشون رو با درک خودتون می سنجید. در واقع منظور ایشون این بوده که حذ بنده در همين لحظه که اینجا نشستم با زمانی که در نماز هستم تفاوتی نداره. چون وحدت به روح جسم و جان من نفوذ کرده. عشق و عاشق و معشوق یکیست! در چنین جایگاهی فرق کعبه و بت خانه چیه؟ فرق انسان نشسته و در رکوع و در سجود و ایستاده چیه؟ هیچ تفاوتی ندارن. چون کثرتی وجود نداره. هرچه هست نمازه هرچه هست اوست هرچه هست برکت و حضور. وقتی دوییت نباشه. فرق بین جهاد و استراحت و خواب و بیداری هست؟ 🙂 و من نیز نظرم را اینگونه بیان کردم که آره.. فرق هست.. فرقش اینه فرد در طول روز رها میشه .. یک جور عبادت و خلوت باید داشته باشه در مثالی دیگر مولانا را یاد کردند که ""مولانا می گفت ما از اسلام مغز را برداشتیم پوست را بهر سگان (خران) بگذاشتیم به نظرتون غرور بوده؟"" و بعد هم در آخر پیشنهادشون به بنده این هست که"" این بخاطر درک ناقص ما از مقام وحدت. بنده پیشنهادم بهتون اینه که مکاتب دیگه ای رو هم مطالعه کنید و دنبال حقیقت در همه جا بگردین."" آخرین مثال ایشان را هم میآورم که گفته اند؛ نقل است که شیخ ابوسعید ابوالخیر، به دهی رسید. آنجا زاهدی بود در خودمانده و دماغی در خود پدید کرده. شیخ او را به دعوت خواند. او اجابت نکرد. گفت :"من زاهدم و سی سال است تا به روزه‌ام و خلق دانند که چنین است." شیخ گفت: "برو و غربالی کاه بدزد تا از خود برهی" یک دن
یا تشکر❤💚💛 ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هر حال باید پرسید آیا ما با دستگاه فکری «اشوه» به اسلام باید رجوع بکنیم؟ یا با دستگاه خود اسلام و معرفت نفس به اسلام رجوع نماییم تا سیره پیامبر خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» را ملاک قرار دهیم؟ پیامبری که تا آخر عمر در رعایت دستورات شرع مقدس، کوچک‌ترین کوتاهی نداشتند. و اتفاقاً برای حفظ آن حضور، همواره بیش از بقیه در انجام وظایف دینی تلاش می‌کردند. در این رابطه از عرفا داریم که:    محنت قرب ز بُعد افزون است‏ جگر از محنت قربم خون‏ است‏ نيست در بعد جز اميد وصال‏ هست در قرب همه بيم زوال‏ پس در مقام قربِ الهى همواره بيم زوال و جداشدن از آن مرتبه هست و لذا براى دفع هرگونه عامل غفلت به استغفار نياز است. وقتى انسان هنوز در مقام قرب نيست مى‏‌گويد إن‌‏شاءالله مى‌‏رسم اما وقتى در مقام قرب وارد شد همواره نگرانى زوال آن حالت، او را به تلاش و عبادات بيشترى وارد مى‏‌كند و لذا مى‌‏گويد «جگر از محنت قربم خون است» حالا كه حضرت رسول «صلوات‌الله‌علیه‌وآله» به قرب و به نبوت رسيدند هر شب نماز شب برايشان واجب است، تمام مستحبات كه امامان معصوم (عليهم السلام) مقيدند انجام دهند به جهت حفظ مقام قرب است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32021 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32022 💠وجود در دیدگاه مارتین هایدگروصدرالمتألهین ⁉️بسمه تعالی بازخوانی هویت دینی و ملی محضر طربناک استاد سلام علیکم تفاوت ساحت وجود در دیدگاهی که جناب مارتین هایدگر متذکر آن میشوند با آنچه صدرای جان بشر، صدرالمتالهین متذکر آن میگردند در چیست ؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: جناب صدرالمتألّهین از «وجود» شروع می‌کند و حقیقت «وجود» را در مظاهرِ آن دنبال می‌نماید. و جناب هایدگر در دازاین یا انسان به معنای خاصِ آن، به «وجود» نظر دارد و اساساً سراغ «وجود» به معنای مطلق آن نمی‌رود و بلکه «وجود» را در نسبت انسان با سایر مخلوقات دنبال می‌کند. که البته هر دو نگاه به «وجود»، لازم است و حکایت از دو وجه از وجوه فلسفیِ انسان دارد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32022 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32023 ⁉️بسمه تعالی بازخوانی هویت دینی و ملی محضر طربناک استاد سلام و احترام چه تفاوت است بین آنکه همه ی هم و همت خود را در این گذاشته است که به بشریت خدمت کند ؟ و آنکه همه هم و همت خود را گذاشته تا در بهترین نحوه بودن خود حاضر گردد؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: مسلّم بهترین «بودن» برای انسان وقتی فراهم می‌شود و ظهور می‌کند و انسان خود را در هستی احساس می‌نماید که همه همّت خود را در مسیر خدمت به خلق قرار دهد، ولی با رویکردِ حضور در آغوش خدا. و این یعنی همان مقام «رحمةٌ للعالمین» بودنِ آخرین پیامبر. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32023 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32024 ⁉️بسمه تعالی بازخوانی هویت دینی و ملی محضر طربناک استاد سلام و احترام آیا بر اساس این دو آیه از قرآن که می فرماید ( الذی خلق فسوی) و ( الذی قدر فهدی ) نمیتوان نتیجه گرفت نظر جناب شیخ الرئیس که عالم ، موجودی است که وجود دارد ، و نه وجودی که این چنین موجودیت یافته است ، صحیح میباشد ؟ اگر طبق آیه خداوند خلق کرده و سپس هماهنگی بخشیده و یا تقدیر و اندازه گیری کرده و سپس هدایت کرده پس نظر جناب صدرا مبتنی بر نحوه وجود غلط و نظر جناب شیخ صحیح میباشد . ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هر حال در آیه «الّذی خلق فسوّی» هم نظر در حضور خداوند است که به مخلوقات «وجود» می‌دهد. و جناب شیخ‌الرئیس هم از این جهت منکر اصالت وجود نیست.  آقای دکتر غلامحسین دینانی با اشاره به کلام مشهور ابن سینا که می‌فرماید: «ما جعل الله المشمشه مشمشه بل اوجدها»گوید: این کلام نشان دهنده این است که وی معتقد به اصالت وجود بوده است؛ اگرچه آن را به صراحت اعلام نکرده است.موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32024 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32025 ⁉️بسمه تعالی بازخوانی هویت دینی و ملی محضر طربناک استاد سلام علیکم درخواست تبیین بیشتر سوال 32022 آیا نگاه جناب هایدگر به وجود ،طبق آنچه در پاسخ سوال 32022 مقرون فرمودید ، به نوعی متذکر نگاه اومانیستی و انسان محور غرب نیست؟ و یا بر خلاف آن جناب هایدگر با طرح چنین وجودی در پی از بین بردن دوگانگی سوبژه و اوبژه بوده اند؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بحث این موضوع مفصل است زیرا هایدگر در ادامه نگاه کانت و بر مبنای سوبژه‌ شدن انسان برای خود، کار را ادامه می‌دهد و هنر او در آن است که در دلِ همان سوبژگیِ انسان، انسان را طوری در نسبت با جهان معنا می‌کند که نه گرفتار دوگانگی بین سوبژه و ابژه شویم و نه آن نوع سوبژگی که به تبعِ نگاه کانت خواسته و نخواسته پیش می‌آید، سیطره پیدا کند. به همین جهت بحث دازاین به معنای «در جهان بودگی» به میان می‌آید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32025 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32027 ⁉️با سلام وعرض ادب .ببخشید استاد من تازه از الان میخوام تفسیر المیزان را شروع کنم راهنمایی میفرمایید تفسیر المیزان علامه طباطبایی را با کدام مترجم خریداری کنم ؟واینکه ایا شما تدریس تفسیر را دارید ؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ترجمه مرحوم موسوی همدانی که امروزه در بازار هست، ترجمه نسبتاً خوبی است. مباحث قرآنیِ روی سایت، عموماً بر مبنای تفسیر المیزان مطرح شده است. می‌توانید به آنجا رجوع فرمایید.  https://lobolmizan.ir/category/3?tab=sounds موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32027 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32031 💠لینک آدرس کانال های مربوط به گروه المیزان ⁉️با سلام بعضی از دوستانی که با گروه فرهنگی المیزان به کمک کانال های مختلف کار می کنند لینکی را در گوکل گذاشته اند که خوب است کار بران محترم را با آن اشنا بفرمایید تا بهتر در جریان کار ها قرار گیرند و انشاء الله سبب استفاده بهتر شود به آدر س https://zil.ink/ostadtaherzadeh ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: اتفاقا آن کار را دیدم کار بسیار خوبی بود . امید دارم کار بران محترم بتوانند بهترین استفاده را ببرند. ان شاء الله . موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32031 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔸سوره ( ) ⏱زمان:شنبه ها-بعدازنماز مغرب وعشاء 🌸جلسه 13 🌸مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/sound/844 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
ج13_تفسیرسوره دهر.mp3
14.23M
🔸 🔸سوره ( ) 💠حضور خواست خداوند در ملکوت روح انسانی 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏰جلسه13 (1400/9/20) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32034 ⁉️سلام در سایتی ادبی شعری بود ظاهرا سیاسی و مخالف نظام. حقیر بنا به مصالحی اثر را به صورت عرفانی تاویل کردم و نکات عدیده ای ذیلش نگاشتم همچنین همین بلا را سر چند اثر دیگر هم درآورده ام حال سوالم اینست که با توجه به اینکه این بندگان خدا روحشان ازین مطالب بی خبر است آیا امکان ندارد قرآن و احادیث هم خالی از عرفان (مقصود عرفان محی الدینی یا سایر دستگاه های عرفانی اگر باشند) باشد و استنادها همه تاویل باشند (عجیب این شیوه تاویل شیخ اکبر در نقد شعرها به کارم می آید) ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در قرآن و احادیث، مبنا و ملاک، توحید است و لوازم توحید. حال اگر تأویلاتی که بزرگان دین دارند در بستر توحید و لوازم آن باشد، پذیرفته می‌شود زیرا حضرت صادق(ع) در مورد قرآن مي‌فرمايند: «كِتَابُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْيَاءَ عَلَى الْعِبَارَةِ وَ الْإِشَارَةِ وَ اللَّطَائِفِ‏ وَ الْحَقَائِقِ‏ فَالْعِبَارَةُ لِلْعَوَامِّ وَ الْإِشَارَةُ لِلْخَوَاصِّ وَ اللَّطَائِفُ لِلْأَوْلِيَاءِ وَ الْحَقَائِقُ لِلْأَنْبِيَاء»[1] كتاب خداى عزّ و جلّ داراي چهار چيز است: «عبارت»، «اشارت»، «لطايف» و «حقايق». «عبارت» براى عوام است و «اشارت» براى خواص و «لطايف» براى اولياء و «حقايق» براى انبياء. ملاحظه بفرمائيد کتاب خدا که بهترين متن براي تفکر است بر چهارگونه است. آدم هاي عادي از طريق عبارتش با آن رو به رو مي‌شوند. ولي اين کتاب بر اشارت هم استوار است. حال سؤال اين است که در کتاب خدا اشارت به کجاست؟ شما با عبارت روبرو مي‌شويد و آن را مي‌فهميد ولي مي‌فرمايند: اين قرآن علاوه بر عبارت، بر اشارت هم استوار است و معلوم است اگر بخواهيم به اشارات کتاب خدا دست يابيم بايد شخصيت ديگري از خود را به ميان آوريم و به تعبير روايت بايد از خواص بشويم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32034 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32035 ⁉️سلام استاد در مورد اون دوستی که گفته دیگه نیاز به نماز ندارم و دراویش و صوفیه و تیپ جریاناتی که میگن ما رسیدیم به حقیقت و دیگه از ظاهر عبور کردیم. استاد اینها هیچی تو ذهنشون نیست و به هیچ جایی هم نرسیدن و صرفا یه چیزایی به گوششون خورده و از حد پایین ترین مراتب توحید هم بالاتر نرفتن! خیلی فرق هست بین فهم و چشیدن اینکه همه ی وجود از خداست و بین اینکه یه چیزی از این موضوع به گوشمون خورده باشه، اصولا ماها دوتا بیت شعر میخونیم و دوتا صفحه در مورد وحدت وجود و یچیزایی تو ذهنمون شکل میگیره و فکر میکنیم این مطلبی که بهش رسیدیم اوج توحیده و اوج خداشناسیه فکر میکنیم و توهم میکنیم که خدا را موثرمطلق میدونیم و خودمون رو فانی میبینیم ولی قلبمون و حتی ذهنمون فرسنگها با حقیقت این موضوع فاصله داره وبهتره بگم هیچ بویی نبرده ، من وقتی کلمات و رفتار امام خمینی رو میخونم میفهمم حقیقت توحید نوری هست که به قلب باید بتابه و این تابیدن با خون جگر حاصل میشه، راهیه که انبیا و اولیا با بیداری و شب زنده داری و نخوردن و نخوابیدن و ترک دنیا کردن و تلاوت و روزه و دعا وگریه راه رو طی کردن و بعد هم فریاد زدن ما عرفناک حق معرفتک... حالا این دوستان هندزفری تو گوششون اهنگ ولوم بالا ،پیتزاشون رو خوردن گشتاشون رو زدن همه فیلما رو دیدن ،تمام مظاهر غرب دلشون رو پاره پاره کرده ، عظمت امریکا و تکنولوژی قلبهاشون رو آتیش زده زیر لحاف دراز کشیدن بدون هیچ حرکتی میگن سجود و رکوع و نماز خوندن و نخوندن ما فرقی پیش خدا نداره، ما خدا رو یافتیم و شناختیم وچون شناختیم در اوج توحیدیم و‌نیاز به نماز نیست وکافیست!! باور کنید استاد ما خدا رو نمی بینیم ،یچیزی از وحدت وجود به گوشمون خورده، یچیزی از لا حول ولا قوة شنیدیم و فکر کردیم که عارف شدیم و بدمستی میکنیم، فاز میگیریم از خود گذشتیم به فنا رسیدیم ، بحثای فنایی میکنیم! فنا کجا و خوددیدن سراسری کجاا خیلی عجیبه توی نفسشون و منیت و پوچی و توهمشون غرق شدن ، خودشون که هلاکن سنگ راه حقیقت هم میشن، به خدا پناه میبریم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این افراد در اصل و در واقع به خودشان ضرر می‌رسانند، زیرا از نور توحیدی که جان سالکان را با شراب طهور مست می‌کند؛ محروم می‌شوند. در احوالات مرحوم قاضی طباطبایی هست که فرموده باشند گفته شده در بهشت، نماز نیاز نیست، پس این بهشت به چه دردی می‌خورد؟! مقایسه کنید سلوک چنین عرفایی را با آن مدعیانی که می‌گویند ما از نماز گذشته‌ایم و دیگر نیاز به نماز نداریم!!! موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32035 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌺شرح 🌺 🔺دل شکسته وبزرگترین عطای الهی 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/907 🔮استاد اصغر طاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🌺شرح 🌺 🔮استاد اصغر طاهرزاده 🔺دل شکسته وبزرگترین عطای الهی بسم الله الرحمن الرحیم   🌸کسی که حُسن و خط دوست در نظر دارد     🌸محقق است که او حاصل بصر دارد **** 🌸چو خامه در ره فرمان او سرِ طاعت       🌸نهاده‌ایم، مگر او به تیغ بردارد ---- 🌸کسی به وصل تو چون شمع یافت پروانه     🌸که زیر تیغ تو هر دم سری دگر دارد ----- 🌸به پای بوس تو دست کسی رسید که او     🌸چو آستانه بدین در همیشه سر دارد ----- 🌸ز زهد خشک ملولم، کجاست باده ناب؟      🌸که بوی باده مدامم دماغ تر دارد ----- 🌸ز باده هیچ‌ات اگر نیست، این نه بس که تو را     🌸دمی ز وسوسه عقل بی‌خبر دارد ----- 🌸کسی که از ره تقوا قدم برون ننهاد          🌸به عزم میکده اکنون ره سفر دارد **** 🌸دل شکسته حافظ به خاک خواهد برد     🌸چو لاله داغ هوایی که بر جگر دارد =========== 🌸کسی که حُسن و خط دوست در نظر دارد     🌸محقق است که او حاصل بصر دارد 🔺هر آن‌کس که توانسته است در هر منظری به حُسن و خط حضرت دوست نظر کند و همه عالم برای او آینه ظهور زیبایی‌های حضرت حق باشد، چنین فردی حقیقتاً صاحب بصیرت است و متوجه وجوه حقّانی هر آن‌چیزی است که به ظهور آمده، لذا در هر چیز حُسن و خط او را مدّ نظر دارد. 🌸چو خامه در ره فرمان او سرِ طاعت       🌸نهاده‌ایم، مگر او به تیغ بردارد 🔺همانند قلم که در دستان نویسنده و به اراده او حرکت می‌کند، ما در نسبت با حضرت دوست همانند قلمی که در دست نویسنده است، خود را در اختیار فرمان او نهاده‌ایم و سرِ طاعت بر زمین او گذارده‌ایم مگر آن‌که خود او به تیغ و شمشیر آن را بردارد. مثل آن‌که نویسندگان در گذشته سر قلم را با تیغ می‌تراشیدند تا بهتر بتوانند از آن استفاده کنند. ما نیز خود را در مسیر اطاعت از او با تمام وجود آماده کرده‌ایم. راهی بس زنده و روح‌افزا برای رسیدن به محبوبی که در پی آن هستیم به همان معنایی که در بیت بعد فرمود: 🌸کسی به وصل تو چون شمع یافت پروانه      🌸که زیر تیغ تو هر دم سری دگر دارد 🔺کسی به معشوق خود می‌رسد و مانند شمع پروانه‌ای را در گرداگردِ خود می‌یابد که در راستای اطاعت از تو هر دم از سرِ خود بگذرد و از بلاهایی که در این مسیر به سراغ او می‌آید، هراسی به خود راه ندهد. مانند شمع که در سوختن خود هر لحظه سری دارد که می‌سوزد و با سری دیگر سوختن خود را ادامه می‌دهد. این راز علاقه‌مندی پروانه به شمع است و هر آن کس که خواست با عنایات پیوسته الهی روبه‌رو شود باید از این سر دادن‌ها هراسی نداشته باشد و به گفته حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه»: «مگر بيش‏ از اين است كه فرزندان عزيز اسلامِ ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبه‏هاى دار مى‏روند؟ مگر بيش‏ از اين است كه زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مى‏شوند؟ بگذار دنياى پست ماديت با ما چنين كند ولى ما به وظيفه‏ى اسلامى خود عمل كنيم.» زیرا در مسیر همین انجام وظیفه است که در وصیت‌نامه الهی سیاسیِ خود خبر دادند در چه جایگاهی قرار دارند؛ آن‌گاه که فرمودند: « با دلى‏ آرام‏ و قلبى مطمئن و روحى شاد و ضميرى اميدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوى جايگاه ابدى سفر مى‏كنم» 🌸به پای بوس تو دست کسی رسید که او     🌸چو آستانه بدین در همیشه سر دارد 🔺کسی می‌تواند در محضر تو قرار گیرد و فقر خود را نسبت به غنای تو احساس کند که مانند آستانه همواره سر در مقابل تو فرود آورد و در این مسیر خود را بپروراند و مواظب باشد امور روزمرّه این عزم بزرگ را سُست نکند و اطاعت را در محدوده ظاهریِ آن‌ها محدود ننماید و با توجه به این امر در بیت بعدی می‌فرماید: 🌸ز زهد خشک ملولم، کجاست باده ناب؟      🌸که بوی باده مدامم دماغ تر دارد 🔺می‌فرماید از زهدی که مسیرش به باده ناب و حضور و شوق ایمانی نکشد، ملول و سرخورده‌ام زیرا از آن طریق نمی‌توانم به مطلوب خود برسم. زیرا جناب حافظ به دنبال آن نوع سرمستی است که روح و روان و جانش را تازه و تازه‌تر نگه دارد و هر لحظه احساس کند در آغازی دیگر حاضر است. مانند پیاده‌روی اربعین، مانند باده‌ای که با خواندن سرگذشت شهدا جان را سرمست می‌کند. مثل اشک‌هایی که با خواندن کتاب «تنها گریه کن» برای خواننده پیش می‌آید. مثل اشک‌هایی که در نماز بر جسم مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی به ظهور آمد. اشک‌هایی که انسان را نه‌تنها از وسوسه‌های عقل فضولی می‌رهاند بلکه متوجه حقایقی می‌کند فراعقلی و در بیت بعدی به خوبی متذکر این امر می‌شود و می‌فرماید: 🌸ز باده هیچ‌ات اگر نیست، این نه بس که تو را     🌸دمی ز وسوسه عقل بی‌خبر دارد 🔺کم‌ترین کاری که شوق ایمانی به انسان عطا می‌کند، عبور از وسوسه‌های عقل است، که ظاهر عقلانی دارند ولی انسان را گرفتار انواع حیله‌هایی می‌کند که اهل دنیا با فخرفروشی‌های خود گرفتار آن هستند. اینان اگر مزه مناجات با خدا را چش
یده بودند، هرگز روح و روان خود را به وسوسه‌های به ظاهر عقلانیِ دشمنان نظام اسلامی نمی‌سپردند. آری! کم‌ترین بهره جهت ورود به عالم اُنس با حضرت محبوب چنین است که فرمود وگرنه باده نابی که جناب حافظ متذکر آن می شوند، جهان و جهان‌هایی مقابل انسان می‌گشاید که موجب حضور در احوالاتی است که انسان در طلب آن است. 🌸کسی که از ره تقوا قدم برون ننهاد          🌸به عزم میکده اکنون ره سفر دارد 🔺آن کسی‌که در مسیر بندگی، همواره تقوای الهی را پیشه کرد و در نگاهبانی خود نسبت به لغزش‌هایی که در مسیرش پیش می‌آید حساس است، به لطف الهی کارش به جایی می‌رسد که در محدوده ظاهرِ عبادات متوقف نمی‌شود و عزم سفر به میکده عشق و انس با آن باده ناب را در خود احساس می‌کند و این عطایی است که در إزای رعایت تقوا در پیش روی خود می‌یابد. مژده‌ای است در راستای محبت بیشتر به حضرت محبوب که جناب حافظ به سالکانِ ره دوست می‌دهد، آن‌گاه که در عفاف و حیاء پایدار باشند. 🌸دل شکسته حافظ به خاک خواهد برد       🌸چو لاله داغ هوایی که بر جگر دارد 🔺با این‌همه تلاش، دلِ شکسته حافظ، داغ فراق از محبوب را به خاک خواهد برد، مانند گل لاله که در وسط خود داغی سیاه در جگر و در دل خود دارد و از آن جداشدنی نیست. زیرا هر اندازه به حضرت محبوب نزدیک‌تر شویم و حجاب‌های بین ما و او رقیق‌تر شود، شوق انسِ با او شعله‌ورتر می‌گردد و دل انسان نسبت به آن فراق بیشتر احساس شکستگی می‌کند. به همان معنایی که حضرت حق در حدیث قدسی فرمودند: «أنَا عِنْدَ قُلُوب الْمُنْکَسِرَةِ» من در دل شکسته جای دارم. و این بزرگ‌ترین عطایی است که حضرت محبوب در مسیر رعایت تقوا به سالک إلی الله  عطا می‌کند.[1]                                                             والسلام [1] - با توجه به همین امر می‌فرماید: در کوي ما شکسته دلي مي‌خرند و بس. 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/907 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
📚 🌸جلسه 46 ⏱زمان:2شنبه ها-بعدازنمازعشاء مکان:اصفهان-ابتدای اتوبان ذوب آهن-خ قائمیه-گلزار1-مسجدخدیجه کبری(س) 🔮استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/820 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
ج46_خطرحجاب جاودانگی دردنیا.mp3
9.11M
📚 ✅خطرحجاب جاودانگی دردنیا 🔮استاداصغرطاهرزاده 🕕جلسه46 (1400/09/22) 🌐https://lobolmizan.ir/sound/820 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan