eitaa logo
لب المیزان
6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
34 ویدیو
178 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۷۱۲۸ ⁉️سلام استاد عزیز وقت بخیر: سوالی شاید پیش پا افتاده می‌پرسم اما متاسفانه رایج امید است راهنمایی بفرمایید. در مورد صله‌ی رحم و اخلاق خوش روایت زیاد داریم و سیره‌ی اهل بیت ماست در فامیل خود شخصی داریم بسیار رک گو است، هر چه به فکرش آید بر زبانش جاری می‌شود، و اغلب باعث رنجش اطرافیان می‌شود و وقتی با مهربانی در وقتی دیگر اشاره به آن رفتار می‌کنیم کاملا حق به جانب خود را محق می‌داند و دیگران را مقصر. متاسفانه رفتارهای زننده او سبب غیبت پشت سرش توسط اقوام می‌شود برای اولین بار تذکری به او دادم و بسیار ناراحت شد و باز هم خود را محق دانست [اصلا توقع نداشت چون همیشه اوست که دیگران را نقد می‌کند و دیگران به حرمت پدرش جوابی به او نمی‌دهند]، نکته اینجاست که درون من نیز آشفته و ناراحت است، که شاید اگر نمی‌گفتم و مثل همیشه چشم‌پوشی می‌کردم بهتر بود، شاید رنجیده باشد در حالیکه حق با من بود سوال اینجاست: اولا آیا غیبت اقسامی دارد؟ هر حرفی که پشت شخص غایب مطرح شود غیبت است؟ کسی که در محافل عمومی با رفتار خود، موجبات غیبت پشت خود را ایجاد می‌کند، به طور طبیعی مردم پشت سرش صحبت می‌کنند، خود او اسباب حرف و حدیث را ایجاد می‌کند ثانیا این که گاهی رفتاری می‌کنیم که فطرت و ندای درونمان ناراحت می‌شود، لزوما نشان از اشتباه بودن آن رفتار است؟ این حس که هم ناراحت می‌شوم از او و هم دلم برای آرامش نداشته اش می‌سوزد هم غیبت توسط اطرافیان یک دوگانگی بدی در من ایجاد می‌کند و دوست ندارم اینگونه باشم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هر حال این نوع افراد، خودشان باید متوجه ضعف‌هایشان بشوند و تذکر شما در این راستا برای کمک به آن‌ها می‌باشد. به ما فرموده‌اند غیبت فرد مؤمنی که عیب خود را پنهان کرده، نکنیم تا آن عیب افشاء شود. ولی اگر خودش آن را پنهان نمی‌کند، گفتن آن غیبت به حساب نمی‌آید. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/37128 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۷۱۲۹ 💠در استقبال ماه رمضان ⁉️به ملازمان سلطان که رسانَد این دعا را / که به شکر پادشاهی ز نظر مران گدا را. سلام علیکم حاج آقا. به لطف الهی ماه مبارک رمضان، این ضیافت حقیقی در راه و بسیار نزدیک است. به کسی که سرمایه عمرش رو از دست داده و گدای حقیقی است و دستش خالی است، برای بهترین ورود به این ماه چه توصیه ای می فرمایید؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به این‌که حضرتِ معبودِ محبوب در «شهر الله» که ماه خداوند است، به سوی شما آمده؛ نظر کنید و در توحیدش افقی که مقابل شما گشوده است، توجه نمایید با ارتباطی که آن ارتباط، فوقِ مفهوم و قابل تعریف باشد. یعنی «ارتباطی بی تکیّف بی‌قیاس / هست ربّ النّاس را با جان ناس». موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/37129 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌺شرح 🌺 🔺معنای حقیقی ایمان 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/1408 🔮استاد اصغر طاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh آدرس آپارات 🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
🌺شرح 🌺 🔺معنای حقیقی ایمان 🔮استاد اصغر طاهرزاده دلبر بِرَفت و دلشدگان را خبر نکرد      یادِ حریفِ شهر و رفیقِ سفر نکرد یا بختِ من طریقِ مروت فرو گذاشت     یا او به  شاهراهِ طریقت گذر نکرد گفتم مگربه گریه دلش مهربان کنم      چون سخت بود، در دلِ سنگش اثر نکرد شوخی  مکن که مرغِ دلِ بی‌قرارِ من    سودایِ دامِ عاشقی از سر به درنکرد هر کس که دید رویِ تو بوسید چشمِ من       کاری که  کرد دیده من، بی نظر نکرد من ایستاده تاکنمش جان فداچو شمع    او خود گذر به ما چو نسیم سحر نکرد کلک زبان بریده حافظ  در انجمن     با کس نگفت راز تو تا تَرک سر نکرد 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌸دلبر بِرَفت و دلشدگان را خبر نکرد      🌸یادِ  حریفِ  شهر و رفیقِ سفر نکرد 🔺در این گزارشی که جناب لسان الغیب از طریق این غزل به میان آورده‌اند؛ بحث در ظهور و خفای حقیقت است و رخ‌برتافتنِ حقیقت در عین حضور، که معنای حقیقی ایمان همین است. ایمانی که به جهت حضور خاصی که با خود به همراه می‌آورد، انسان را همواره چون بید می‌لرزاند که نکند برود و حال جناب حافظ با همان مضایقه حضور حضرت محبوب روبه‌رو شده و این‌که دلبر او بدون آن‌که شیداشدگان‌اش را خبر کند، رفته و نه یادی از حریف شهر کرده - حریف شهر، عاشق واصلی است که دلش مانند شهر آباد شده - و نه یادی از رفیق سفر که سالکی است با طی طریق عاشقی ، با توجه به این امر ، ضمانتی برای پیوستگی وصال او هم در میان نبود؛ و این قصه ایمان است و گزارش جناب حافظ از چنین حضوری و چنین ایمانی که بسیار متفاوت است از باورهای انتزاعی و ذهنی. 🌸یا بختِ من طریقِ مروت فرو گذاشت     🌸یا  او به شاهراهِ طریقت گذر نکرد 🔺راز این‌که جناب حافظ با چنین احوالی روبه‌رو شده است را نمی‌داند، لذا می‌گوید یا بخت جناب حافظ طریق مروّت را رها کرده و کنار گذاشته که با چنین احوالی روبه‌رو شده و یا این‌که حضرت محبوب به اقتضای جلال‌اش به مسیری که مسیر شاهراهِ طریقت است؛ گذر نکرد تا همچنان دلشدگانْ متوجه حضور او شوند بلکه برعکس، شرایطی پیش آمده که حال مائیم و حالتی که به یک معنا احساس عدم حضور حضرت محبوب و نوعی از دست‌رفتن ایمان. مانند حالتی که بعد از دفاع مقدس برای‌مان پیش آمد تا آن‌جایی که با خود گفتیم: «کربلای جبهه‌ها یادش به‌خیر». 🌸گفتم مگربه گریه دلش مهربان کنم      🌸چون سخت بود، در دلِ سنگش اثر نکرد 🔺می فرماید: به این فکر افتادم برای برگشتِ آن حالت و ایمان از دست‌رفته، شاید گریه و اشک کارساز باشد و به این امید در فراغ آن حالتْ اشک‌ها ریختم، ولی قصه آن عدم حضور که نوعی احساس بی‌ایمانی بود که نسبت به حضرت محبوب پیش آمده است، چیز دیگری است و با اشک و گریه هم جبران نمی‌شود، گویا او را در این موقعیتْ مضایقه‌ای است مانند جایگاه اشک من و عدم تأثیر باران بر سنگ خارا، و لذا به ساحتی دیگر باید حاضر شد، ساحتی که ساحتِ قبلی و دیروزین نیست که با گریه جبران شود و برگردد. 🌸شوخی   مکن که مرغِ دلِ بی‌قرارِ من      🌸سودایِ دامِ عاشقی از سر به درنکرد 🔺تصور باطل نداشته باش که گمان کنی مرغ دلِ بی‌قرار من به جهت مضایقه‌ای که او از حضور خود پیش آورده سودای عشقِ او را از سر به در کنم. چنین نیست! اتفاقاً راهِ حقیقی ایمان فقط همین راه است که باید به آن نظر کرد و قبول کرد که ایمان بدون سرگشتگی و به یک معنا مضایقه از طرف او، ممکن نیست. این همان روبه‌روشدن با حضور اجمالی اوست که نه می‌توان از او دل کَند و نه آن‌چنان است که گمان کنیم او از آنِ ما باشد، مانند حضوری که نسبت به انقلاب اسلامی برای انسان پیش می‌آید به طوری که نه می‌توان انقلاب اسلامی را تملک کرد و نه آن‌چنان است که می‌توان جدای از آن  به‌سر برد، افقی است گشوده در مقابل ما که از آن بیگانه نیستیم. 🌸 هر کس که دید رویِ تو بوسید چشمِ من       🌸کاری   که   کرد   دیده من، بی نظر نکرد 🔺آری! درست است که از حضور خود مضایقه می‌کنی! ولی همه می‌دانند که نسبت به تو بیگانه نیستم و به همین جهت هرکس توفیق نظر به تو را در هر مظهری که باشی، داشت، چون چشمِ من تو را دیده است، چشم مرا می‌بوسد و «کاری که کرد دیده من، بی‌نظر نکرد» این‌که دیده من او را می‌بیند بدون نظر چنین نکرده، بلکه توانسته است به او نظر کند. مثل آن‌که آن دیده نظر کرد که خرمشهر را خدا آزاد کرد. 🌸من ایستاده تا کنمش جان فدا چو شمع    🌸او خود گذر به ما چو نسیم سحر نکرد 🔺اگر ایستاده‌ام تا چون شمع بسوزم و مانند شمع جان خود را تا آخرین مرحله فدای او کنم؛ به آن معنا نیست که گمان کنی در مقام اُنس با او هستم، نه! این‌چنین نیست. حتی او حضوری که من امیدوار به او باشم را به میان نمی‌آورد، حتی در حدّ نسیم سحری. زیرا قصه «ایمان» چیز دیگری است، به همان معنای «چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم».
می‌پرسی کجا است معنای حضور تاریخی که من باید خود را در آن حس کنم؟ آگاه باش که تا در جستجوی آن حضور هستی، همچنان در غربت به سر می بری ، مگر آن‌که به خود آیی که: «شاید رسیده باشی»، ولی نه رسیدنی که به دنبال او بودی، رسیدنی که او در پیش تو بود و تو را فرا گرفته  تا او ابژه تو نباشد که باز قرون وسطی و باز بلای بی‌تاریخی و باز عدمِ درک تاریخیِ «اصالت وجود». و اگر امیدی در این آخرین دوران برای آخرین انسان هست، همین حضوری است که جناب لسان الغیب متذکر آن شدند و از آن به یک معنا گزارش دادند.  🌸کلک زبان  بریده   حافظ   در  انجمن     🌸با کس نگفت راز تو تا تَرک سر نکرد 🔺قلم حافظ از گزارش آنچه در این مواجهه به ظهور آمده، خود را واپس کشیده و سکوت پیشه کرده و راز مضایقه و رُخ‌برتافتن از دلشدگان را در جمع افراد، با هیچ‌کس در میان نگذارد مگر آن‌که از سر جان خود بگذرد زیرا اکثر اهل دیانت این نوع ایمان را که ایمان به یاری است که بودن او عین نبودن و نبودن او عین بودن است، کفر می‌دانند و آن را نوعی انکار خدا می‌پندارند همچنان که  بسیار قلیل‌اند کسانی که متوجه حضور خدا در تاریخی مانند انقلاب اسلامی باشند و بپذیرند «جمهوری اسلامی حرم است» تا آن حدّ که حتی بنیان دیگر حرم‌ها ‌باشد و با درک معنای آن، دیگر حرم‌ها معنا خواهند داشت. والسلام 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/1408 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از لب المیزان
🌸پخش زنده 💎استاد اصغرطاهرزاده ▫️تفسیرسوره مبارکه ⏱ بعداز نماز مغرب وعشاء ▫️به صورت زنده از طریق لینک زیر👇 👉https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @soha_sima کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh آدرس آپارات 🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۷۱۳۰ ⁉️با سلام خدمت استاد اصغر طاهرزاده: در مطالعه ی آثار ایشان لازم دیدم تا برخی مطالب را که به نظرم رسید به عنوان یک مخاطب عام در میان بگذارم : ۱. با توجه به کتاب انقلاب اسلامی و جهان گمشده چنین به نظر می رسد که کلیه ی مواردی که تحت ذیل پدیده ی انقلاب اسلامی ذکر شده است را می توان تعمیم جهان شمول (یونیورسال) داد و آن را با کتاب زوربای یونانی تطبیق داد، یعنی این فضاهای گمشده در سنت ها و فرهنگ های دیگر نیز وجود دارند و مشخص نیست وجه ممیز انقلاب اسلامی با سایر تمدن ها و فرهنگ ها در این کتاب چیست؟ و در این کتاب به زبان رمزی و سمبول ها نیز اشاره کرده اید که در نهایت فرقی با صورت پرستی و بت پرستی ندارند. ۲. در کتاب گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی، به یک پدیدار ناشناخته اشاره کرده اید، اما به آفات چنین رویکردهایی اشاره نشده است، آفاتی از قبیل به دام افتادن در چرخه های باطل رسانه ای و تصویری که در نهایت یا به کمدی الهی دانته و یا هنری پنجم شکسپیر ختم می شوند و حجت دانستن زبان تاویل التقاطی ای چون فیلون اسکندرانی، و از همه بدتر توجه صرف به عالم محسوسات و غافل ماندن از آنچه نامحسوس است. در نهایت این زبان اشارت را ذیل حدیث امام صادق (ع) که اشارت قرآن مخصوص خواص است نقل کرده اید، اما حداقل آنچه به عنوان چشم انداز ترسیم کرده اید می تواند با سایر مکاتب نیز تعمیم داشته باشد، همان «وجود» در آثار شکسپیر نیز وجود دارد، همان «وجود» در یک مسابقه ی ورزشی نیز می تواند وجود داشته باشد، باید به وجه ممیز این "وجود" که در اشارات قرآنی است با «وجود» در سایر پدیدارهایی که نوعی از «وجود» را شامل می شوند نیز توجه شود. در کمدی الهی دانته نیز نوعی از «وجود» هست که امروزه غالبا در صنعت سینما و تبلیغات و... به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.و یا اینکه این «وجود» که با اشاره می توان متوجه آن بود حاصل نفسانیت باشد نه اسماءالله. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: حتماً در جریان هستید که مواجهه فکرها و فرهنگ‌ها در جهان جدید جایگاهی بس اساسی دارد. مرحوم اقای شایگان می‌گوید همراه با آقای سید حسین نصر مدت‌ها در خدمت علامه طباطبایی کتاب «اوپانیشادها» را ترجمه می‌کردیم و ایشان همواره می‌فرمودند ما هم که همین‌ها را می‌گوییم. یا آقای دکتر دینانی داستان ملاقات‌های طولانی علامه با مرحوم کربن را به میان می‌آورند. عمده آن است که در این نوع مواجهه‌ها از یک طرف متوجه تراث عمیق و توحیدیِ خود باشیم و از طرف دیگر متوجه باشیم چه نسبتی می‌توانیم با جهان جدید پیدا کنیم که در عین حضور در جهان، عالی‌ترین هویت توحیدی را به میان آوریم. تصور بنده آن است که در اینجا نقش جناب صدرالمتألّهین بسیار کارساز و اساسی است تا آن‌جایی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: به گمان ما فلسفه اسلامی در اسلوب و محتوای صدرایی جای خالی خویش را در اندیشه انسان این روزگار می‌جوید و سرانجام آن را خواهد یافت. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/37130 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۷۱۳۲ ⁉️با سلام و احترام: صوت های معاد را گوش می کنم. آیا این برداشت درست است: همین الان هم آواز وحشت آمیز نکیر و منکر در جان حوادث دنیا شنیده می شود. دنیا، یعنی انسان در رحم وحشت نکیر و منکر. وقتی که قرار است در حوادث، افق را گم نکنی؛ و این حوادث بعضا فقط تحیر است که از کجا آمده؛ بلندت می کند و انگار پادشاهی و یا به زمین می کوبد و انگار رحمی ندارد و تو باید در نقطه ی بی قضاوتی و بی واکنشی فقط به انجام وظیفه ات بیندیشی. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: و به این‌که نکیر و منکر متذکر آن می‌باشند که باید با عمق بیشتری به حیات دینی نظر کرد تا «ثُمَّ يَفْسَحَانِ لَهُ فِي قَبْرِهِ مَدَّ بَصَرِهِ ثُمَّ يَفْتَحَانِ لَهُ بَاباً إِلَى الْجَنَّة» که گشودگیِ جان است در برزخ  به سوی بهشت. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/37132 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۷۱۳۳ ⁉️سلام و رحمت خدا بر شما استاد بزرگوار: پیشاپیش رسیدن ماه مبارک رمضان رو تبریک عرض می‌کنم و از شما التماس دعا دارم. ان شاءالله اواخر اسفند راهی سفر کربلا هستیم اگر امکان داره نکته و راهنمائی بفرمائید برای بهره مندی بیشتر از این سفر و اینکه بشه کوله بار رو توی این سفر بست. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: باید با امید به لطف الهی در بستر شخصیت‌های معصوم جلو رفت و باز جلوتر. در این مورد خوب است به جزوه «همراه با زائر عتبات» https://lobolmizan.ir/leaflet/179?mark=%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AA که روی سایت هست، رجوع فرمایید. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/37133 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۷۱۳۴ ⁉️سلام علیکم: علامه طباطبایی در تفسیر آیات ۶۳ تا ۷۴ بقره درباره اینکه برنگشتن نفس متوفی به جسم در حالی که امکان استکمال دارد قسر دائمی نیست. چنین مطلبی فرموده اند: «اين نفوسی كه در دنيا از قوه بفعليت در آمده، و بحدی از فعليت رسيده، و مرده‌اند ديگر امكان استكمالی در آينده و بطور دائم در آنها باقی نمانده، بلكه يا هم چنان بر فعليت حاضر خود مستقر می‌گردند، و يا آنكه از آن فعليت در آمده، صورت عقليه مناسبی بخود می‌گيرند، و باز بهمان حد و اندازه باقی مي‌مانند و خلاصه امكان استكمال بعد از مردن تمام مي‌شود. ‏پس انسانی كه با نفسی ساده مرده، ولی كارهايی هم از خوب و بد كرده، اگر دير می‌مرد و مدتی ديگر زندگی می‌كرد، ممكن بود برای نفس ساده خود صورتی سعيده و يا شقيه كسب كند، و همچنين اگر قبل از كسب چنين صورتی بميرد، ولی دو مرتبه بدنيا برگردد، و مدتی زندگی كند، باز ممكن است زائد بر همان صورت كه گفتيم صورتی جديد، كسب كند. ‏و اگر برنگردد در عالم برزخ پاداش و يا كيفر كرده‌های خود را می‌بيند، تا آنجا كه بصورتی عقلی مناسب با صورت مثالی قبليش درآيد، وقتی درآمد، ديگر آن امكان استكمال باطل گشته، تنها امكانات استكمالهای عقلی برايش باقی مي‌ماند، كه در چنين حالی اگر بدنيا برگردد، مي‌تواند صورت عقليه ديگری از ناحيه ماده و افعال مربوط بان كسب كند، مانند انبياء و اولياء، كه اگر فرض كنيم دوباره بدنيا برگردند، مي‌توانند صورت عقليه ديگری بدست آورند، و اگر برنگردند، جز آنچه در نوبت اول كسب كرده‌اند، كمال و صعود ديگری در مدارج آن، و سير ديگری در صراط آن، نخواهند داشت، ‏و معلوم است كه چنين چيزی قسر دائمی نخواهد بود، و اگر صرف اينكه (نفسی از نفوس مي‌توانسته كمالی را بدست آورد، و بخاطر عمل عاملی و تاثير علت‌هايی نتوانسته بدست بياورد، و از دنيا رفته) قسر دائمی باشد، بايد بيشتر و يا همه حوادث اين عالم، كه عالم تزاحم و موطن تضاد است، قسر دائمی باشد.» لطفاً در این باره توضیحی بفرمایید. با تشکر ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بحث خوبی است. شاید بتوان این نکات را در این روایت جمع کرد که امام على علیه السلام فرموده‌اند: «إِنَّ الْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لا حِسابَ وَ غَداً حِسابٌ وَلا عَمَلَ.» امروز روز عمل است و حسابى در كار نيست. و فردا روز حساب است و مجالى براى عمل نيست. بنابراین در عالم خارج از زندگی دنیایی حضور، تنها حضور در نتیجه اعمال است و کمال به معنای تبدیل قوه به فعل، آن‌جا نیست مگر رفع حجاب نسبت به آنچه در عمق اراده انسان نهفته بود. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/37134 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۷۱۳۵ ⁉️سلام وعرض ادب خدمت استاد گرامی: من مادر دو فرزند هستم پسر ۱۵ ساله و دختر ۷ ساله. پسرم نمازش را وقتی مکلف شد به راحتی می خواند تا اینکه این فتنه پارسال اتفاق افتاد و فامیل همسرم و خود همسرم که به خلاف نظام شدن تاثیر بدی روی ذهن فرزندانم گذاشتند تا اینکه روسری رو از سر دخترم می‌کشیدند و به من می گفتند اینقدر به بچه ها سخت نگیر و به اونها هی تمسخر می کردند که افکار مادرتون خیلی قدیمی است و پسرم هم الا نمازش رو حتما باید بار ها و بارها یادداوری کنم تا بخواند اونم سریع و تند و اگر در مهمانی باشیم نمی خواند و من هم اصلا نمی توانم با خانواده شوهرم قطع رابطه کنم چون زندگی هم به هم می خورد و به راحتی بعضی هاشون کشف حجاب کردند و بحث با آنها فقط به دعوا می‌کشد حتی من آنها را دعوت هم به خانمان کنم بی حجاب می آیند و من جرات ندارم به خاطر شوهرم به آنها چیزی بگیم و فقط نذر می‌کنم که طوری شود به خانه مان نیایند دختر و پسرم از شدت دوست داشتن من فعلا کمی حرف گوش می‌دهند ولی از آینده خیلی می‌ترسم حتی ماه رمضان در پیش است و من جرات نمی کنم به پسرم بگویم باید روزه هایت را تا حدی که می توانی باید بگیری چون شوهرم می گوید او ضعیف هست و تو داری بیخود از او توقع می‌کنی و من رو به اینکه در خانه حوزه علمیه راه انداختی محکوم می‌کند حتی نماز صبح هم می گوید اینقدر نباید پسر مون رو صدا کنم و چند بار به دعوا کشید و می‌گوید نباید بهش بگی خودش بخواد میخونه شوهر خودم نماز رو میخونه ولی نماز صبح هر وقت تمایل داشته باشه میخونه من باید چکار کنم؟ همش سر این اختلاف عقیده ها دعوامون میشه خواهش می‌کنم راهنمایم کنید احساس می‌کنم بچه هام دارند از دست می‌رند ولی همش به خدا میگم به خودت سپردمشون ولی می‌ترسم کوتاهی کرده باشم و به شدت هم با نظام بد شد شوهرم و میدونه من با ولایت فقیه هستم من رو تمسخر میکنه و جلوی بچه ها من رو تخریب میکنه و بچه ها همیشه از من درخواست می کنند تو رو خدا با بابا بحث سیاسی نکن ولی من هم در مقابل شوهر و طایفه شوهرم موضع روشن و قاطعی دارم و مدافع رهبرم هستم حالا خواهش می کنم من رو راهنمایی کنید که چکار کنم؟ ممنون میشم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: حتماً در جریان هستید که به هر حال ما در این شرایط تاریخی با موضوع حساسی روبرو شده‌ایم که به طور مکرر در جواب کاربران محترم در این رابطه عرایضی شده است. عمده آن است که بتوانیم بدون جدال و در فضای دوستانه و در عین حال منطقی، و با کلمات فاخر و حکیمانه متذکر خطراتی شویم که جهان استکباری برای ملت‌های آزاده و انسان‌های طالب حقیقت پیش آورده و امیدوار باشید بحمدالله ظرفیت جوانان ما طوری است که إن شاءاللّه متوجه می شوند آخرین دین یعنی اسلام جوابگوی عالی‌ترین نیازها  و طلب آن‌‌ها می‌باشد. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/37135 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۷۱۳۶ ⁉️سلام و ادب این سوال بیشتر جنبه درد دل داره. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در روایات ما هست که اگر ظلمی به شما می‌شود و حقوقی از شما ضایع می‌گردد که نمی‌توانید خودتان اقدام کنید، به خداوند واگذار نمایید او بهتر از شما با ظالم برخورد می‌کند. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/37136 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan