eitaa logo
📚لجنه علمی فقه و اصول آیة الله خویی ره
1.4هزار دنبال‌کننده
225 عکس
115 ویدیو
98 فایل
(پیشرو در راستای احیاء حوزه سنتی) https://eitaa.com/lojneesol کانال تلگرام: https://t.me/Lojnesol
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله سید احمد مددی.mp3
1.04M
📣📢📣📢📣📢📣📢📣📢📣 🖊 فرقه طهرانی برای اثبات حقانیت خود متوسل به دروغ شده است. 🖊 نسبت دروغ به آیت الله مددی!!!!! 🖌مکالمه تلفنی با آیت الله مددی حفظه‌الله. 👌 بسیار شنیدنی @lojneesol
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
چندی پیش کتابی بی محتوا و داستان گونه ای به نام «محک» توسط طلبه ای جوان از جریان لاله زاری به چاپ رسید که انگیزه آن نقد منتقدان عرفان لاله زاری بوده است. نویسنده در این کتاب از قول آیت الله سید احمد مددی(از اساتید درس خارج قم و از شاگردان حضرات آیات خویی و سیستانی ) عبارتی را نقل کرده که خواننده گمان میکند این مطالب مورد قبول ایشان بوده است و مطلبی مشهور و مسلم است که از افراد خبره و آگاهی صادر شده است! و حال آنکه واقعیت چنین نیست و تمام این مطالب مشتمل بر کذب و تدلیسهای متعدد است! عبارت کتاب چنین است: «آیت الله سید احمد مددی که از اساتید مطرح درس خارج حوزه علمیه هستند نقل میکنند که برخی از قدمای نجف، کسانی که حلقه های اول درس آقای خوئی را دیده بودند تصریح داشتند بر اینکه علامه طهرانی با آیت الله سیستانی هم بحث بودند و علامه طهرانی در آن دوره از هم بحث خودشان اقوی بودند. آیت الله خوئی نیز درس خودشان را موقوف به حضور آیت الله سیستانی و علامه طهرانی نمودند.» ولی طی تماسی که با این استاد حوزه علمیه قم برقرار شد کذب مطلب و رسوایی دیگری برای جریان سراسر تزویر لاله زاری آشکار گردید. ۱_ ادعای اقوی بودن آقای طهرانی از آیت الله سیستانی توسط شیخ محمود قوچانی ( پسر شیخ عباس قوچانی، استاد سیر و سلوک آقای طهرانی ) مطرح شده است وی متولد سال۱۳۲۶ است و حلقه های اول درس آیت الله خویی را درک نکرده است. علاوه اینکه اظهار نظر وی در این قبیل مسائل چنان اهمیتی ندارد. لذا مولف کتاب محک ناچار شده واسطه را حذف کند تا این ادعا به آیت الله مددی منتسب گردد. ۲_ ادعای دوم که آیت الله خوئی درس فقه خود را موقوف بر حضور دو فرد مذکور کرده باشد نیز نه تنها از آیت الله مددی صادر نشده بلکه معظم له این ادعا را غلط میدانند. آری، طرفداران جریان لاله زاری برای ادعاهای خود از انواع تدلیسها و دروغها ابائی ندارند... این در حالی است که امثال آیت الله مددی در قید حیات هستند و مطالب منتسب به ایشان را میشود پیگیری کرد. اما نسبتهای دیگری که توسط این فرقه به مرحومین داده میشود چگونه است ...!!! چه بهتر است اعضاء این جریان اگر دنبال دروغ پراکنی و چسباندن قول ناصواب به بزرگان برای تایید علامه خودخوانده خود هستند اول تنها از خواب و مکاشفه بهره بگیرند. 🔼حتما صوت تکذیبه آیت الله مددی حفظه الله را گوش کنید: 📚منبع: محک ص۷۸-۷۹/محمد حسن وکیلی/ناشر:موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام/مشهد۱۴۰۰ @lojneesol
🌹صلی الله علیک یا مولانا صاحب الزمان🌹 💠 بیانی قدیمی از مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تغمده الله برحمته: اينجانب با تبريك اين ايام خجسته، مانند همیشه از ملت سر افراز ایران و از همه شیعیان جهان، درخواست داشته و دارم که دهه مبارکه مهدویت را به بهترین وجه گرامی داشته و آن را با شکوه و عظمت تمام جشن گرفته و به دنیا اعلام کنند که امام همه انسان های آزادی خواه و رهبر واقعی استقلال طلبان و پیشوای خوبی ها و مهربانی ها خواهد آمد، و جهان پر از فتنه را به جهان پر از صفا و نشاط و عدالت تبدیل خواهد کرد و وعده‌ی حتمی الهی تحقق خواهد پذیرفت. @lojneesol
امروز باید به تحلیل سخنان دیروز آیت الله سیستانی نسشت که با یک نگاه بسیار عمیقی اوضاع کشورهای اسلامی و خصوصا ایران و عراق را بررسی نموده و بدعت های رایج در این دو منطقه را بخوبی شناسائی نموده اند . 🔻 توصیه های آیت الله سیستانی در عصر غیبت 🔸وظیفۀ همه این است که از افتادن در شبهه‌های گمراه‌کننده و فتنه‌های ویرانگری که در غیبت آن حضرت پدید می‌آید برحذر باشند. 🔸بدترین آنها آن است که باورهای مردم را سست کند تا آنان از حوزۀ دین یا دایرۀ ولایت ایشان (علیهم السلام) گمراه شوند. 🔸یکی از آنها افتادن در دام کسانی است که با ادعای نیابت خاص امام و ارتباط دائم با ایشان، تعالیم خاصی را از آن حضرت (علیه السلام) نقل می‌کنند؛ اینان راهزن عقیدۀ دیرین شیعیان در رجوع به اهل بیت (علیهم السلام) هستند؛ 🔸از دیگر بدعت‌های ویرانگر، فراخوان به پیروی از هر مطلب منسوب به ائمه (علیهم السلام) است، بدون شناخت و تخصص لازم در نقد و بازشناسی متون؛ که نتیجه‌اش این است که افراد ناآشنای به احادیث و اصول نقد و بازشناسی نصوص دینی جایگزین علمای عامل متخصص در این زمینه شوند. 🔸یکی دیگر از بدعت‌های ویرانگر، انکار اصول دین و امور ثابت آن ، با القای هر گونه شک و شبهه است. 🔸و نباید کسی که عمل به دستور‌های دینی برای وی دشوار است به انکار یا تردید در آنها بپردازد؛ زیرا آن که نافرمانی کند تنها یک گناه دارد، اما کسی که به انکار و تردید رو بیاورد مرتکب دو گناه شده است./ شفقنا @lojneesol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جهل ما در معرفت به حضرت ولي عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف ✅وظیفه ما در عصر غیبت 🎤 شيخ الفقهاء و المجتهدين آيت الله العظمى وحيد خراساني سلّمه الله تعالى و أبقاه @lojneesol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ و أشرقت الأرض بنور ربها ... 🎤 آيت الله العظمى حاج شيخ حسين وحيد خراساني مد ظله الوارف @lojneesol
🌹اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سَبِيلَ اَللهِ اَلَّذِي مَنْ سَلَكَ غَيْرَهُ هَلَكَ🌹 💠 سروده‌ی مرحوم آیت الله حاج میرزا علی اکبر نوقانی قدس سره { م ۱۳۷۰ ق } افسوس که عمرى پى اغیار دویدیم از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم سرمایه ز کف رفت و تجارت ننمودیم جز حسرت و اندوه متاعى نخریدیم بس سعى نمودیم که ببینیم رخ دوست جان ها به لب آمد رخ دلدار ندیدیم ما تشنه لب اندر لب دریا متحیر آبى به جز از خون دل خود نچشیديم اى بسته به زنجیر تو دلهاى محبان رحمى که در این باديه بس رنج کشیدیم رخسار تو در پرده نهانست و عیانست بر هر چه نظر کردیم رخسار تو دیدیم چندانکه بیاد تو شب و روز نشستیم از شام فراقت چو سحرگه ندمیدیم تا رشته‌ی طاعت‏ به تو پیوسته نمودیم هر رشته که بر غیر تو بستیم بریدیم شاها به تولاى تو در مهد غنودیم بر یاد لب لعل تو ما شیر مکیدیم اى حجت‏ حق پرده ز رخسار بر افکن کز هجر تو ما پیرهن صبر دریدیم ما چشم براهیم به هر شام و سحرگاه در راه تو از غیر خیال تو رهیدیم اى دست‏ِ خدا دست‏ برآور که ز دشمن بس ظلم بدیدیم و بسى طعنه شنیدیم شمشیر کجت راست کند قامت دین را هم قامت ما را که ز هجر تو خمیدیم شاها ز فقیران درت روى مگردان بر درگهت افتاده به صد گونه امیدیم 📚 اشعار و احوال مرحوم حاج ميرزا علي اكبر نوقاني ص ٣٠ @lojneesol
🌹اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اَللهِ وَ خَلِيفَةَ آبَائِهِ اَلْمَهْدِيِّينَ🌹 💠 سروده‌ی عالم متقی و خطیب محترم مرحوم حاج شیخ مرتضی علم الهدی قدس سره ای حجت حق شاه زَمَن مهدی موعود بر خلق جهان قائد شايسته‌ی محمود در غيبت تو خون شده دلهای محبان باشند پريشان و ضعيفان و غريبان دشمن نكند رحم بر ايشان ز عداوت بر باد دهد هستیِ ايشان ز قساوت تا كى به وصال تو بنالند شب و روز اندوه و غم افزون شود امروز ز دیروز آيا شود اين ديده منور ز جمالت اين دورى ما گشته مبدل به وصالت گردد به جهان عزت اسلام نمودار نابودی باطل به بر خلق پديدار در عرصه‌ی گيتى همه جا پر شود از داد ديگر نزند كَس ز ستم ناله و فرياد ثقلين شود در همه جا حاکم و معمول حق چهره نمايد نبود غائب و مجهول افراخته گردد علم نصر من الله معبود نباشد به همه دهر جز الله مردم همه جا گشته نكوكار و نكوحال در وسعت و آسایش و آرام و نكوبال ای كاش بود "ملتمس" آن روز ببيند بر مسند شاهنشهى آن شاه نشیند 📚 ندای ملتمس ص ۱۶۸ @lojneesol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌼🌹 سنت هرساله‌ی شب نیمه شعبان : ۱. تلاوت سوره مبارکه یس و هدیه به آن حضرت علیه السلام ۲. قرائت زیارت شریفه آل یس ۳. ساعت ۱۱، دعای فرج ( إلهي عظم البلاء...) ... أللَّهُمَّ بِحَقِّ لَيْلَتِنَا وَ مَوْلُودِهَا وَ حُجَّتِكَ وَ مَوْعُودِهَا ... أَدْرِكْ بِنَا أَيَّامَهُ وَ ظُهُورَهُ وَ قِيَامَهُ، وَ اِجْعَلْنَا مِنْ أَنْصَارِهِ ... @lojneesol
✅ في فضيلة الدعاء لإمام الزمان و سلطان أهل الإيمان صلوات الله عليه 💠 السيد الأجل علي بن طاووس رحمة الله عليه (بعد نقل فضائل الدعاء للإخوان بظهر الغيب): فأقول: إذا كان هذا كلّه فضل الدعاء لاخوانك فكيف فضل الدعاء لسلطانك الذي كان سبب امكانك، و أنت تعتقد ان لولاه ما خلق الله نفسك ولا أحدا من المكلفين في زمانه و زمانك، و ان اللطف بوجوده صلوات الله عليه سبب لكل ما أنت و غيرك فيه و سبب لكل خيرٍ تبلغون إليه. فإياك ثم إياك ان تقدم نفسك أو أحدا من الخلايق في الولاء والدعاء له بأبلغ الامكان، و احضر قلبك و لسانك في الدعاء لذلك المولى العظيم الشأن. و إياك ان تعتقد انني قلت هذا لأنه محتاج إلى دعائك هيهات هيهات ان اعتقدت هذا فأنت مريض في اعتقادك و ولائك، بل انما قلت هذا لما عرفتك من حقه العظيم عليك واحسانه الجسيم إليك، و لأنك إذا دعوت له قبل الدعاء لنفسك و لمن يعزّ عليك كان أقرب إلى أن يفتح الله جل جلاله أبواب الإجابة بين يديك لان أبواب قبول الدعوات قد غلقتَها أيها العبد باغلاق الجنايات، فإذا دعوت لهذا المولى الخاص عند مالك الأحياء والأموات يوشك أن يفتح أبواب الإجابة لأجله فتدخل أنت في الدعاء لنفسك ولمن تدعو له في زمرة فضله وتتسع رحمة الله جل جلاله لك وكرمه وعنايته بك لتعلقك في الدعاء بحبله. ولا تقل فما رأيت فلانا وفلانا من الذين تقتدي بهم من شيوخك بما أقول يعملون وما وجدتهم الا وهم عن مولينا الذي أشرت إليه صلوات الله عليه غافلون وله مهملون فأقول لك اعمل بما قلت لك فهو الحق الواضح و من أهمل مولانا وغفل عما ذكرت عنه فهو و اللهِ الغلط الفاضح. 📚فلاح السائل ص ٤٤ @lojneesol
فقط به خودت مراجعه كن ! 💠 القلبُ یهدي إلى القلب ... 🌹 في محبة الله تبارك و تعالى قال الرسولُ الأعظم صلى الله عليه و آله: وَ مَنْ كَانَ يُحِبُّ أَنْ يَعْلَمَ مَنْزِلَتَهُ عِنْدَ اَللهِ فَلْيَنْظُرْ كَيْفَ مَنْزِلَةُ اَلله عِنْدَهُ فَإِنَّ اَلله تَعَالَى يُنْزِلُ اَلْعَبْدَ حَيْثُ أَنْزَلَ اَلْعَبْدُ اَللهَ مِنْ نَفْسِهِ. بحارالانوار ٩٠ /١٦٣ و قال الإمام أمير المؤمنين عليه السلام: وَ مَنْ أَرَادَ مِنْكُمْ أَنْ يَعْلَمَ كَيْفَ مَنْزِلَتُهُ عِنْدَ اَلله فَلْيَنْظُرْ كَيْفَ مَنْزِلَةُ اَلله مِنْهُ عِنْدَ اَلذُّنُوبِ كَذَلِكَ مَنْزِلَتُهُ عِنْدَ اَلله تَبَارَكَ وَ تَعَالَى. المدرك ١٠/ ٩٥ و قَالَ الإمامُ الصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : مَنْ أَرَادَ أَنْ يَعْرِفَ كَيْفَ مَنْزِلَتُهُ عِنْدَ اَلله فَلْيَعْرِفْ كَيْفَ مَنْزِلَةُ اَللهِ عِنْدَهُ فَإِنَّ اَلله يُنْزِلُ اَلْعَبْدَ مِثْلَ مَا يُنْزِلُ اَلْعَبْدُ اَللهَ مِنْ نَفْسِهِ . المدرك ٦٨ / ١٥٦ و عنه عَلَيْهِ السَّلاَمُ أنه قَالَ: مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَعْلَمَ مَا لَهُ عِنْدَ اَلله فَلْيَعْلَمْ مَا لِله عِنْدَهُ. المدرك ٦٧ / ١٨ 🌹 في محبة الإمام عليه السلام عن مَسْعَدَةِ بْنِ اَلْيَسَعِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَلله جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِنِّي وَ اَللهِ لَأُحِبُّكَ، فَأَطْرَقَ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ علیه السلام: صَدَقْتَ يَا أَبَا بِشْرٍ، سَلْ قَلْبَكَ عَمَّا لَكَ فِي قَلْبِي مِنْ حُبِّكَ، فَقَدْ أَعْلَمَنِي قَلْبِي عَمَّا لِي فِي قَلْبِكَ . الکافی الشریف ۲/ ۶۵۲ عَنِ ابْنِ اَلْجَهْمِ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ أَشْتَهِي أَنْ أَعْلَمَ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ فَقَالَ اُنْظُرْ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ . بحارالأنوار ٦٧/ ٥٤ 🌹في محبة المؤمن قَالَ الإمامُ الباقر عَلَيْهِ السَّلاَمُ: اِعْرِفِ اَلْمَوَدَّةَ فِي قَلْبِ أَخِيكَ بِمَا لَهُ فِي قَلْبِكَ. المدرك ٧٥/ ١٧٤ و عَنْ صَالِحِ بْنِ اَلْحَكَمِ قَالَ سَمِعْتُ رَجُلاً يَسْأَلُ أَبَا عَبْدِ اَلله عليه السلام: عَنِ اَلرَّجُلِ يَقُولُ إِنِّي أَوَدُّكَ، فَكَيْفَ أَعْلَمُ أَنَّهُ يَوَدُّنِي؟ قَالَ عليه السلام: اِمْتَحِنْ قَلْبَكَ فَإِنْ كُنْتَ تَوَدُّهُ فَإِنَّهُ يَوَدُّكَ. المدرك ٧١/ ١٨٢ @lojneesol
✅ توصيه‌ای به مبلغان محترم ... 💠 عنصر اصلى در تبليغ ... ✏️ مرحوم آیت الله میرزا مهدی اصفهانی قدس سره : ((... أوصيكَ يا أخي ثمّ أوصيك: بدَعوةِ الناسِ و تَوجيهِ قلوبِهم و ألسنتِهم إلىٰ إمامِ زمانِهم و مَلاذِهم صلواتُ اللهِ عليه ... .)) 📚 در نامه‌ای به مرحوم حاج شیخ محمد باقر ملکی میانجی علیه الرحمة. @lojneesol
🌹 تَذْکِرَةٌ مُبٰارَكَة 🌹 ✅ تکلیفی از تکالیفِ رعيت در برابر امام عليه السلام ... 💠 عالم متقی مرحوم آقا صدر الإسلام ميرزا على اكبر همدانى أعلى الله مقامه {م۱۳۳۴ق} : از جمله تکالیف أنام در غیبت إمام علیه الصلاة و السلام رقم کردن اسم مقدس آن حضرت است در ابتدای دفاتر و کتب و نوشتجات، و محترم داشتن اسم مبارک آن حضرت را در نوشتن و تکلم کردن و حفظ کردن قراطیس و خواتیم و طلسمات و الواح و درهم و دنانیری که اسم مقدس او و اجداد طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین در آنها ثبت و رسم شده، و با طهارت استعمال نمودن، و در زیر دست و پا و مواضع غیر مطهره نگذاشتن، و ذکر نمودن آن حضرت است در ابتدای مواعظ و خطب و دروس و مباحثه و مطالعه و روضات و تعازی و ابتدای اذان و آخر آن و ابتدای قرآن و ختم آن و ابتدای دعوات و ختم دعوات و نزد خطبه نکاح و عقود و ایقاعات و اکل و شرب و قیام و قعود و ذهاب و ایاب و سفر و حضر و برّ و بحر و غیر ذلک که حاجت به دلائل و شواهدی ندارد؛ آنچه من گفتم به قدر فهم توست : ((قُل لَّوۡ كَانَ ٱلۡبَحۡرُ مِدَادٗا لِّكَلِمَٰتِ رَبِّي لَنَفِدَ ٱلۡبَحۡرُ )) الکهف/ ۱۰۹ 📚 تکالیف الأنام في غيبة الإمام عليه السلام ص ٣١٦ @lojneesol
4_5780651570936940896.pdf
6.38M
💠 دو تاليف از دو نواده‌ی مرحوم وحید بهبهانی قدس الله ارواحهم ✅ كتاب نفيس " فضائح الصوفية " ✍ مرحوم علامه آقا محمد جعفر ابن محمد علی ابن محمد باقر الوحید البهبهانی. ✅ و كتاب شريف " تنبيه الغافلين " ✍ و مرحوم آيت الله حاج شيخ محمود ابن محمد علی ابن محمد باقر الوحید البهبهانی. @lojneesol
🌹 لأهل التحقيق خاصةً🌹 ✅ الفرق بین القرآن الشریف و الحدیث القدسی ... 💠 بعض المنابع للتحقیق: 1⃣ المیرداماد { م۱۰۴۱ق }، الرواشح السماوية ص ٢٠٥ 2⃣ الشیخ فخر الدین الطریحی { م۱۰۸۷ق }، مجمع البحرین ۶/ ۳۷۱ 3⃣ السید علی خان الحسینی المدنی الکبیر { م۱۱۲۰ق }، الطراز الاول ۳ / ۳۶۷ 4⃣ الميرزا مهدی الإصفهانی { م۱۳۶۵ق }، معارف القرآن ۱ / ۲۴۴ @lojneesol
37.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘👤آیت الله وحید خراسانی حفظه الله و زاد الله فی عمره الشریف. 🔘🆕 🎥تفسیر سوره مبارکه یس 🔘🔞ویژه طلاب و اساتید سطوح عالیه 🔘📝جلسه 4⃣ : ☑️مرجع در تعریف موضوع علم تفسیر منحصر در ۳ مقام است.. ☑️خطبه امیر المومنین علیه السلام در تعریف قرآن : ۴۲ عنوان : ☑️ لا یدرک قعره ▪️نکات: ۱/صیغه مجهول ۲/تعبیر بحر از قرآن ۳/درک نشدن قعر این بحر ☑️ریشه این مطلب در قرآن : ⚫️وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ .. ▪️۱» بر همه کائنات شیء اطلاق میشود حتی مکون الکون هو شیء لا کالاشیاء.. ▪️۲»مصدر شدن مفهوم شیء به ادات عموم(کل) ▪️۳»جمع بین اطلاق و عموم.. ▪️۴»کتابی که تبیانا لکل شیء است اگر فهمیده شود ؛ کلام امیر المومنین علیه السلام درک میشود : لا یدرک.. ⚫️كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ الی النور : ▪️انسان (ناس) نسخه ی مختصره ی لوح محفوظ است که با جمیع مراتب ،از جمیع ظلمات ،به وسیله این کتاب خارج میشود به سوی نور مفرد ⚫️فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ : ▪️سرچشمه ذکر رکوع این آیه است ⚫️فَلَا اُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ . وَ اِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ : ▪️دو عظیم در این دو آیه.... ▪️لو، نشانه تغییر خطاب در این آیه.. ⚫️ اِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ . فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ : ▪️کتاب مکنون که مستور از کل خلق است ☑️کیست علی علیه السلام را بشناسد: لا یدرک قعره... ☑️روایتی که حجت را بر تمام مذاهب اسلامی تمام میکند: ▪️علی مع القرآن و القرآن مع علی ⚫️⚪️⚪️⚫️🔘🔘🔘⚫️⚪️⚪️⚫️ ⚛لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خوئی رحمه الله @lojneesol
أحسن الأوقات لزيارة الروضات ... 💠 في الخلوة أو في الإزدحام؟! ✍ العالم النحرير المحدث الجليل السيد نعمة الله الجزائري {م۱۱۱۲ق} طيّب الله ثراه: فائدة كتبتُها في المشهد الرضوي عليه السلام؛ و هي أن الناس سيما الأعاظم و كثير من العلماء يمضون إلى زيارة الروضة المقدسة في وقت الخلوة من خروج الزوار و ازدحام الناس في القبة المنورة و هكذا في النجف الأشرف و كربلاء حذراً من الإزدحام و الكثرة رعايةً لوقوع الزيارة على طريق اجتماع الحواس و عدم تقسّم القلب. و أما مؤلف الكتاب وفقه الله تعالى فكنت أتعمّد الكثرة و الإزدحام و أدخل فيها، ذلك لما روي من أن عبادة المؤمنين إذا وقعت مجتمعين فيها صعد بها الملائكة علي تلك الهيئة الإجتماعية و لا ريب أن الخلق الكثير قلّما يخلون من رجل مؤمن مستجاب الدعوة بينهم مقبول الطاعة فيقبل الله سبحانه جميع تلك الطاعات لأجلها، لأنه من باب بيع الصفقة إما أن يردّ كلها أو يقبل كلها و الأول مناف للعدل و الثاني أقرب إلی التفضل. و من أجل هذا جاء في الخبر الصحيح عن السادة الأطهار صلوات الله عليهم إذا كان لك إلى الله حاجة فابدأ بالصلاة على محمد و آله و اختم بها و اذكر حاجتك بين الصلاتين فإن الله سبحانه أكرم من أن يقبل الطرفين و يدع الوسط، و من أجل هذا أمرت هذه الأمة المرحومة بصلاة الجماعة كيما إذا رفعت مجتمعة لا تخلو من مؤمن مقبول الصلاة فتقبل تلك الصلوات لأجلها، و كذلك الإجتماع للدعاء يوم عرفة و لو في الأمصار، و كذلك ورد أن من جملة انتفاع المصلّي بصلاته أول الوقت أن إمام العصر سلام الله عليه يوقع صلاته أول وقتها فتصعد الصلاتان معاً فتقبل صلاة ذلك المصلّي ببركة صلاة الإمام عليه السلام و فروعه كثيرة مذكورة في محالّها. 📚 زهر الربيع ص ٤٧٩ @lojneesol
🌹 توشه‌ای از برای مبلغان ارجمند ... 💠 بایسته‌های تبلیغ ✍ عالم ربانی مرحوم سید زین العابدین طباطبایی ابرقویی {م۱۳۷۲ق} رضوان الله علیه: ... دست از [منبر رفتن و] مرثيه خوانى بر نداريد إن‌شاءالله، ولی بشرطها و شروطها که بعضی از آن ها را جسارت می‌نمایم: اولا: آنکه در مصیبت خوانی و نوحه سرائی هتاکی ننمائید اگرچه در مقاتل هم نوشته باشند بلکه با کمال ادب و با تعبیرات عزتانه و اشارات بزرگانه مردم را مستفیض فرمائید که چه اشخاصی را دیدم و می‌بینم که در منابر بی پرده و هتاک‌وار روضه می‌خوانند همه به بی‌چاره‌گی و نکبت گرفتار و در انظار بی وقر و اعتبارند. و ثانیا: آنکه غیر از مقاتل معتبره از جائی دیگر نقل ننمائید. و ثالثا: تکبر ننمائید هر جا که وعده خواهی می‌نمایند تشریف ببرید و لو خانه پیره زنی و بی نوائی و بی مستمعی بوده باشد. و رابعا: آنکه نظر به وجوهات ابدا نداشته باشید، هر که هر چه داده داده و نداده نداده، شما نظر به مولای خود داشته خودش درست می‌کند ان‌شاء‌الله. و خامسا: در بالای منبر غیر از حدیث و مرثیه حرف عادی نزنید، و ابدا کار بکار کسی نداشته باشید و اسم احدی را نبرید و کنایه و اشاره به احدی ننمائید و لو حدیثی که در او کنایه دار است نخوانید که مفاسد زیادی در این امورات است، و اگر چنانچه از اهل منبری بدی شنیدید تلافی ننموده صبر کنید خداوندِ منتقم جل شأنه انتقام خواهد کشید. 📚 ولایة المتقين ص ٢٤٨ @lojneesol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌توصیه های پدرانه در مورد ماه مبارک رمضان. ✅عارف وارسته حقیقی مرحوم آیت الله سید جواد حیدری. 🖊جایش خیلی خالیست در بین ما .... @Lojneesol
🔰 حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی امروز در پیامی به مبلغین ؛ دعوت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه را وظیفه‌ی هر مبلغ دینی در این ایام مبارک دانستند. 🔻متن پیام معظم له بدین شرح است 🔶بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 این ماه ؛ ماه ضیافت خداست. کسانی که پای منبر شما مینشینند همه‌شان میهمانان خدا هستند. ❓در ، با میهمانان خدا ، وظیفه‌ی شما چیست؟ 💢 وظیفه ی شما در دو کلمه است ترویج دین ؛ دعوت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) اوست که باب الله الاعظم است. ﻷن يهدي الله على يديك رجلا خير لك مما طلعت عليه الشمس 🔸 اگر توفیق پیدا شد و یک نفر به دین و امام زمان (علیه السلام) هدایت گردید، عبد آبقی را به آغوش مولایش برگردانده‌اید آن وقت است که اجر شما قابل وصف و درک نیست. قدر خودتان را بدانید که چنین توفیقی نصیب تان گردیده است. 🔸درپایان باز متذکر میشوم دعوت به خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را فراموش نکنید. 📅 ۱۳/فروردین/۱۴۰۱ @Lojneesol
🖊به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مرکز تحقیقات اسلامی در مشهد مقدس تقدیم می نماید: ✅گفتمان معرفت ۵ @Lojneesol
✅ البداء ... ✍ العامل العامل و الفقيه الورِع الحاج الميرزا محمد تقي الموسوي الإصفهاني {م۱۳۴۸ق} قدس الله نفسه: 💠 إن المراد بالبداء هو أن يقدر الله عز و جل شيئا ثم يقدر خلافه. و هذا أمر ممكن عقلاً و واقع نقلاً لعموم قدرته تعالى و دوام قدرته و لدلالة الآيات القرآنية و الأخبار المتواترة. و إنما أنكره المخالفون زعماً منهم أن ذلك يستلزم أن يكون الله عز و جل جاهلاً بالأمر الثاني غافلاً عن مصلحته تعالى الله عن ذلك علوا كبيرا. ✔️ ... و تحقيق الكلام في ذلك بحيث يرتفع غواشي الأوهام عن وجوه الأفهام أن يقال: إن الأمور كما ورد في الأخبار على قسمين محتومة و موقوفة. و المراد بالمحتومة ما لا يكون تحققها وجودا أو عدما موقوفاً علي شيء بل قضاها الله تعالى و أمضاها و حتمها، و بالموقوفة ما يكون وجودها أو عدمها موقوفاً في علم الله تعالى على حصول شيء أو انتفاء شيء. و هذا القسم أيضاً على قسمين : أحدهما: ما بيّن الله تعالى لأنبيائه أو ملائكته أو أوليائه عليهم السلام كونه موقوفا. و الثاني: ما لم يبين لهم ذلك بل هو محتوم في نظرهم و علمهم و لكنه موقوف في علم الله عز و جل. ✔️ و البداء الذي نقول به و دلّت عليه الروايات المروية عن أئمتنا عليهم السلام إنما هو في هذين القسمين دون القسم الأول. و هذا كما ترى لا يستلزم جهلاً لله سبحانه. و مثال ذلك: أن يقدر الله سبحانه أن يعيش زيد عشرين سنة إن لم يصل رحمه و يعيش ثلاثين سنة إن وصل رحمه، فإنه تعالى قدّر العشرين فإذا عمل زيد بالشرط الموقوف عليه زيد في عمره عشر سنين، فزيادة العشر بداء في تقدير العشرين، و الله تعالى كان عالما بذلك من أزل الآزال لكن في ذلك التوقيف حِكمٌ جليلة لتقدير الخالق المتعال، فظهور ما قدّره الله تعالى - مشروطاً عند تحقق شرطه و قد خفي علينا - يُسمّىٰ بداء. 📚 مكيال المكارم في فوائد الدعاء للقائم عليه السلام ج ١ / ۳۵۷ ( في ذيل المكرمة الثانية و العشرين) @lojneesol
لمعه چهارم.pdf
162.7K
💠 العُزلة أو الخلطة ؟! أيهما أرجح و أفضل؟!... ✏️ في كلام غوّاص بحار الأنوار، العلامة المجلسي اعلی الله مقامه الشریف ✔️ لقد أجاد فيما أفاد @lojneesol