eitaa logo
📚لجنه علمی فقه و اصول آیة الله خویی ره
1.4هزار دنبال‌کننده
227 عکس
116 ویدیو
99 فایل
(پیشرو در راستای احیاء حوزه سنتی) https://eitaa.com/lojneesol کانال تلگرام: https://t.me/Lojnesol
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 القراءات السبعة... 🎤 زينة الفقهاء الكبار آية الله العظمى السيد ابوالقاسم الخويي رحمة الله عليه: ✔️ ان هؤلاء القراء لم يدركوا النبى الأكرم صلى الله عليه و آله ✔️ القطع بعدم تواتر هذه القراءات عنه صلى الله عليه و آله ✔️ عدم اثبات انتسابها إليه صلى الله عليه و آله بخبر الواحد و لو مرسلا فإنهم لم يدّعوه أيضا ✔️ بل انما المستند في هذه القراءات هو الاجتهاد الحاصل لهم ✔️ عدم تواترها عن نفس هؤلاء القراء، نعم بطرق الآحاد ثبت اتصالها اليهم ✔️ بعض تلاميذهم كانوا معروفين بالكذب و سائر الفسوق، كَ حفص الذي هو طريقنا إلى عاصم. •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
base.apk
25.61M
🌹 كتب فتوائي آيت الله العظمى سيستانى دام ظله 💠 با قابلیت جستجو در متون ✔️ رساله جامع ( ٤ مجلد ) ✔️ منهاج الصالحين ✔️ مناسك حج ✔️ منتخب المسائل... و ... •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ۸ شوال یوم البقیع العالمی ⚫️ آجرک الله یا صاحب الزمان ⚫️ 🎤 آیت الله العظمی حاج شیخ حسین وحید خراسانی دامت برکاته •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
2024_04_17_09_34_44.mp3
17.27M
(( ﷽ )) 📣جلسه : (چهارم) «شناخت مبانی تربیتی» استاد زرین حفظه الله تعالی ؛ چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه۱۴۰۳ 💫عناوین : ✔️ربوبیت ؛ نخستین ویژگی خدا در آیات و روایات و غرض افعال الهی. ✔️تربیت و تکامل بشر ... ✔️بررسی پیوست تربیت در تمام افعال حتی عبادت... ✔️جبر و اختیار در ربوبیت خدا ... ✔️اجبار در تربیت ... 📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
🌹 إفتاء علمائهم بالهدم و التخريب ✍ ابن تيمية (م ٧٢٨ ه‌ق) لعنة الله عليه: ⛔️ فَالْمَشَاهِدُ الْمَبْنِيَّةُ عَلَى قُبُورِ الْأَنْبِيَاءِ وَالصَّالِحِينَ مِنَ الْعَامَّةِ وَمِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ كُلُّهَا مِنَ الْبِدَعِ الْمُحْدَثَةِ الْمُحَرَّمَةِ فِي دِينِ الْإِسْلَامِ، وَإِنَّمَا أَمَرَ اللَّهُ أَنْ يُقْصَدَ لِعِبَادَتِهِ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ الْمَسَاجِدُ لَا الْمَشَاهِدُ. 📚 منهاج السنة ٢، ٤٣٧ ✍ ابن قيم الجوزية (م٧٥١ ه‌ق) لعنة الله عليه: ⛔️ فَصْلٌ وَمِنْهَا: أَنَّهُ لَا يَجُوزُ إِبْقَاءُ مَوَاضِعِ الشِّرْكِ وَالطَّوَاغِيتِ بَعْدَ الْقُدْرَةِ عَلَى هَدْمِهَا وَإِبْطَالِهَا يَوْمًا وَاحِدًا، فَإِنَّهَا شَعَائِرُ الْكُفْرِ وَالشِّرْكِ، وَهِيَ أَعْظَمُ الْمُنْكَرَاتِ، فَلَا يَجُوزُ الْإِقْرَارُ عَلَيْهَا مَعَ الْقُدْرَةِ الْبَتَّةَ، وَهَذَا حُكْمُ الْمَشَاهِدِ الَّتِي بُنِيَتْ عَلَى الْقُبُورِ الَّتِي اتُّخِذَتْ أَوْثَانًا وَطَوَاغِيتَ تُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ، وَالْأَحْجَارُ الَّتِي تُقْصَدُ لِلتَّعْظِيمِ وَالتَّبَرُّكِ وَالنَّذْرِ وَالتَّقْبِيلِ لَا يَجُوزُ إِبْقَاءُ شَيْءٍ مِنْهَا عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ مَعَ الْقُدْرَةِ عَلَى إِزَالَتِهِ، وَكَثِيرٌ مِنْهَا بِمَنْزِلَةِ اللَّاتِ وَالْعُزَّى، وَمَنَاةَ الثَّالِثَةِ الْأُخْرَى، أَوْ أَعْظَمُ شِرْكًا عِنْدَهَا، وَبِهَا، وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ. 📚 زاد المعاد في هدى خير العباد ٣ ، ٤٤٣ •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 جواب اشکالات 🎥 بیانات استاد محقق حضرت آية الله سيد جعفر سيدان دامت برکاته 💠جلسه‌ی دوم ✔️ خداوند مالک همه مخلوقات است. ✔️ خلقت به معناى تمليك نيست. ✔️ اینکه خداوند تمليك كمالات (علم و قدرت و حياة و...) به بندگان میکند درست است و ملازمه‌ای ندارد با اینکه از کمالات ذات خودش تملیک کند، خیر خلق میکند و سپس تملیک میکند. ✔️ تعبیر تملیک و املکیت خداوند تعالی درباره کمالات همچون قدرت صریح روایات است. ✔️ مملوک بودن مخلوقات ملازمه‌ای ندارد با ثبوت ماهوی آنها قبل از خلقت. ✔️ اگر هم قبل از خلقت بگوییم او مالک است به جهت آن کمالِ مالکیت ذاتی پروردگار است کما اینکه در صریح روایت است که خداوند خالق اذ لا مخلوق و رب اذ لا مربوب است. ✔️ خلقت مساوق حدوث حقيقي است. ✔️ حدوث حقيقى يعنى مسبوق باشد به عدم حقیقی ( نه اصطلاح حدوث ذاتی فلسفی ) 📚 متن گفتگو و مشاهده ویدئو با کیفیت عالیجلسه قبلی✅ •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
27.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 في المعاد الجسماني 💠 وجوب التسليم في المعارف و العقائد 🎤 استاد بزرگوار حجة الإسلام حاج شيخ حسين فرحناكى دام ظله •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
🌱 دوره «شناخت مبانی تربیتی» استاد معظم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین زرین حفظه الله تعالی (( جلسه پنجم)) چهارشنبه ۵ اردیبهشت۱۴۰۳ ساعت : ۹/۳۰ صبح 💫 برگزار خواهد شد إن شاءالله مکان: مشهد، مدرسه مرحوم آیت الله خوئی ره، فاز جدید، طبقه پایین، مدرس ۸ •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
1_10988329472_1.mp3
17.28M
📌آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله ✅ نکاتی چند در مورد حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام ✅ علت ترغیب مردم به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🕰 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ https://eitaa.com/lojneesol
🌹 معتمد المراجع العظام 💠 عند ذکر الصالحین تنزل الرحمة ❇️❇️ عالم خدوم مرحوم آيت الله حاج سيد محمد حسين مصباح موسوى طاب ثراه ✔️ ولادت: ٢٨ / ٣ / ١٣٠٥ ه‌ش مطابق با تاسوعای ۱۳۴۵ ه‌ق ✔️ رحلت: ۲۶ / ۳ / ۱۳۸۲ ه‌ش، مطابق با ۱۵ ربیع الثانی ۱۴۲۴ تحصیلات: در حوزه‌های علمیه مشهد و قم، علوم متداول حوزوی را نزد اساتید بزرگی چون: مرحوم ادیب نیشابوری (ادیب ثانی)، مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینی و آیت‌الله سید هادی میلانی فرا گرفت. ✔️ وکالت از مراجع تقلید: والد محترم ایشان آیت‌الله سید اسدالله مصباح موسوى، مؤسس بیت مصباح موسوی در مشهد مقدس، از وجوه علماى معروف به زهد و تقوی و مورد وثوق و اعتماد مراجع تقلید وقت؛ مانند حضرات آیات عظام: سید اسماعیل صدر، میرزا محمدتقى شیرازى، سید محمدکاظم طباطبائى یزدى و سید ابوالحسن اصفهانى بود و از ایشان وکالت داشت. پس از رحلت ایشان در سال ۱۳۲۲ش، فرزند ارشدش، آیت‌الله سید مرتضى مصباح موسوى جانشین وی گشته و معتمد مراجع تقلید آن زمان یعنى آیات عظام: سید ابوالحسن اصفهانى و سید حسین بروجردى بود. ✔️ پس از فوت سید مرتضی، در سال ۱۳۳۲ش، آیت الله سید محمدحسین مصباح، جای پدر و برادر را در نمایندگی مراجع تقلید گرفته و در سن ۲۶ سالگی به عنوان نماینده مرجع اعلای شیعه آیت‌الله العظمی بروجردی در حوزه علمیه مشهد مشغول انجام وظیفه شدند و عهده‌دار اقامه نماز جماعت در مسجد فیل مشهد، تدریس سطوح عالیه و تفسیر قرآن کریم شد. پس از فوت آیت‌الله بروجردی، وی همچنان به عنوان معتمد المراجع نمایندگی مراجع عظام تقلید: شاهرودی، خوئی، روحانی و سیستانی را بر عهده داشت. https://eitaa.com/lojneesol
🌹 في العموم و الإطلاق 🎤 استاد محقق آيت الله حاج شيخ محمد تقي شهيدى دامت بركاته : ✅ یک بحثی در اصول مطرح است که حذفُ المتعلق یفید العموم أم لا ؟! مثلا در " أنهاكم عن آنية الذهب و الفضة "، معلوم است كه متعلق محذوف است چون آنیه كه از افعال مكلفين نيست. لذا احتمال دارد که متعلقش مطلق استعمال بلكه مطلق انتفاع باشد چنانچه محتمل است خصوص أكل و شرب باشد. برخي از بزرگان قائل شده‌اند که بله یفید العموم. ✔️ ولی مرحوم استاد آقاى تبريزى و آقاى صدر نظرشان این بود که لا یفید العموم بل یوجب الإجمال فيجب الإقتصار على القدر المتيقن. به نظر ما هم مفید اجمال است. ✔️ البته نکته‌ای را باید توجه داشت که این موجب اجمال شدن، در صورتی است که حذف متعلق موجب ناقص شدنِ مدلول تصوری در کلام بشود مانند مثال سابق و إلا اگر مدلول تصوری کامل باشد عرف أخذ به اطلاق مي‌کند؛ مثلا " العالم یجب إكرامه " متعلق علم محذوف است ولى مدلول تصوريش ناقص نيست لذا اطلاقش شامل فقيه و نحوى و صرفى و... ميشود. ✔️ همچنین است آیه مبارکه " فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ " که اگر چه متعلق سؤال ذكر نشده است اما موجب اجمال نمیشود چون مدلول تصوری در آیه ناقص نیست و عرفا اطلاق گیری میشود. البته اطلاق در آیه شریفه از جهت دیگری محل اشکال است و آن "فاء" در فاسألوا است كه ظاهر در تفريع و اختصاص مورد سؤال به همان بحث ابتداى آيه است ( كه پیامبران پیشین هم از جنس بشر بودند نه ملک ). 📚 خارج اصول، جلسه ۱۰۹، تاريخ ٢ / ٢ / ١٤٠٣ •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
🌹مَنْ وَقَّرَ عَالِماً فَقَدْ وَقَّرَ رَبَّهُ چو كس عالمى را بدارد عزيز به تحقيق باشد ز اهل تميز خدا را نموده است او احترام بر او باد صدها درود و سلام به مناسبت فرا رسیدن نخستین سالگرد رحلت مدرس عالی مقام حوزه علمیه، استاد شهیر مرحوم آیت الله حاج آقا سید رسول موسوی تهرانی رضوان الله علیه مجلس ترحیمی «ویژه آقایان» روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴٠۳ از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۱۵ در شهر مقدس قم، مسجد رفعت (واقع در صفائیه) منعقد میشود. •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
تربیت جلسه پنجم.mp3
16.22M
(( ﷽ )) 📣جلسه : (پنجم) «شناخت مبانی تربیتی» استاد زرین حفظه الله تعالی ؛ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳ 📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
●جلسه 50 خارج طهارة : ■ قاریان سبعه ( ۱ ) •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● جلسه 51 خارج طهارة : ■ قاریان سبعه ( 2 ) •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● جلسه 52 خارج طهارة : ■ قاریان سبعه ( 3 ) •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● جلسه 53 خارج طهارة : ■ قاریان سبعه ( 4 ) •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● جلسه 54 خارج طهارة : ■ قاریان سبعه ( 5 ) •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● جلسه 55 خارج طهارة : ■ قاریان سبعه ( 6 ) •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● جلسه 56 خارج طهارة : ■ قاریان سبعه ( 7 ) ✔️جلسه آخر •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
🌹 في شرائط أصالة البراءة 💠 الأصل العملي في إعطاء الفطرة ليلة العيد ✍ سيد الطائفة آية الله العظمى السيد ابوالقاسم الخوئي طاب ثراه: ✅ أمّا الجهة الأُولى: أي مبدأ الوجوب ... و المتحصّل: أنّ أوّل وقت وجوب الفطرة بعد فجر يوم العيد. ✔️ و أمّا الجهة الثانية أي: إعطاء الفطرة ليلاً ... فمقتضى القاعدة: عدم جواز التقديم عن وقت الوجوب. و القولُ: بجواز الإعطاء ليلاً استناداً إلى البراءة عن تقيّد الواجب بالإعطاء نهاراً؛ لأنّ كل شرط أو جزء يشكّ فيه فهو مورد للبراءة. ✔️ لا يمكن المساعدة عليه: وذلك لأنّ موردها ثبوت أصل التكليف والشكّ في القيد من الجزء أو الشرط، فإذا لم يثبت أصل التكليف لم يكن مورداً للبراءة، وفيما نحن فيه قد قلنا: إنّ مقتضى الاستصحاب عدم التكليف بإخراج الفطرة قبل طلوع فجر يوم العيد فلا تكليف قبل طلوع الفجر، وعليه فلا معنى لإجراء البراءة لرفع القيد من جزء أو شرط بالنسبة إلى ما قبل الفجر مع كون الوجوب بعد الفجر، والبراءة تجري فيما كان التكليف متوجّهاً إلى المكلّف جزماً وحينئذ إذا شكّ في تقيّد التكليف بشي‏ء يرفع التقيّد بالبراءة، وكلّما كان الوجوب مقيّداً بزمان كان الواجب مقيّداً بذلك الزمان أيضاً-، وفي صورة كون الواجب بعد الفجر كيف يمكن إجراء البراءة بالنسبة إلى الليل السابق عليه. و المتحصّل: عدم جواز إعطاء الفطرة ليلة العيد؛ لعدم وجوبها ليلاً، لو لم يثبت الجواز بالروايات، وسنبحث عن الروايات إن شاء الله تعالى. 📚 فقه العترة في زكاة العترة ص ٢٢٢ •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
🌹 جلسات اعتقادى و حديثي دوره ی هفدهم سلسله مباحث حديثی برگزار می گردد: استاد: حجة الإسلام حاج شیخ محمد بيابانی دام ظله ✅ متن دروس: ١. كتاب التوحيد كافي شريف ٢. کتاب الحجة كافي شريف زمان: از روز جمعه ١٤٠٣/٢/١٤، عصرها ساعت ١٦/٣٠ الى نماز مغرب و عشاء مكان: مشهد مقدس، مطهری شمالی ۴٣، کوچه اول سمت راست، پلاک ۴۴ مؤسسه عالم آل محمد عليهم السلام المعارفية لازم به ذكر است كه إن شاء الله جلسات، حدودا هر دوماهی به صورت حضوری ادامه خواهد داشت. •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
⚫️🌹⚫️ دسته عزاداری دسته عزاداری شهادت رئیس مذهب حقه جعفری، حضرت امام صادق علیه السلام ◼️ همگام با مرجع عالی قدر جهان تشیع آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته ◼️ شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه || ساعت ۱۱ صبح ◼️ قم مقدسه، خیابان صفاییه، کوی ۲۳، فاطمیه حضرت ولی‌ عصر‌ صاحب‌ الزمان عجل‌ الله تعالی فرجه الشریف •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 معیّت با صادقین 🎤 استاد محترم آیت الله سید محمد یثربی دام ظله ✅ (( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا الله وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ )) التوبة،١١٩ 💠عَنْ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ اَلْعِجْلِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «اِتَّقُوا اَللّٰهَ وَ كُونُوا مَعَ اَلصّٰادِقِينَ » قَالَ عليه السلام: إِيَّانَا عَنَى . 📚 الكافي الشريف ١ ، ٢٠٨ 💠 عَنِ اِبْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِتَّقُوا اَللّٰهَ وَ كُونُوا مَعَ اَلصّٰادِقِينَ» قَالَ عليه السلام: اَلصَّادِقُونَ هُمُ اَلْأَئِمَّةُ وَ اَلصِّدِّيقُونَ بِطَاعَتِهِمْ . 📚 المدرك 🔶 العلامة محمدباقر المجلسي طاب ثراه في الشرح: و الصديقون عطف على الصادقين أي الصديقون في قوله تعالى: (( مِنَ اَلنَّبِيِّينَ وَ اَلصِّدِّيقِينَ ...)) هم الأئمة، و إنما سموا بذلك لطاعتهم للأنبياء في جميع ما أتوا به قبل كل أحد، و عصمتهم من الخطإ فهم صادقون من جهة القول، صديقون من جهة الفعل، فضمير طاعتهم راجع إلى الصديقين، أو عطف على الأئمة، أي الصادقون هم الأئمة و هم الصديقون، فالعطف للتفسير إشارة إلى أن المراد بالصديقين أيضا هم عليهم السلام، و الضمير كما مر و يؤيده أن في بصائر الدرجات بدون العاطف و... . 📚 مرآة العقول ٢، ٤٢١ •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•
🌹 الوَِلاية بالفتح أو بالكسر ؟! 1⃣ المحدث الأديب فخرالدين الطريحي [م۱۰۸۵ه‌ق] طاب ثراه: الولاية بالفتح: محبة أهل البيت وأتباعهم في الدين وامتثال أوامرهم ونواهيهم، والتأسي بهم في الاعمال والاخلاق، وأما معرفة حقهم واعتقاد الامامة فيهم فذلك من أصول الدين لا من الفروع العملية. 📚 مجمع البحرين ٤، ٥٦١ 2⃣ المحدث محسن الفيض الكاشاني [م۱۰۹۰ه‌ق] طاب ثراه: الولاية بالفتح بمعنى المحبة و المودة و... و بالكسر تولي الأمر و مالكية التصرف فيه. 📚 الوافي ٤، ٨٨ 3⃣ العلامة محمدباقر المجلسي [م١١١١ه‌ق] طاب ثراه: والولاية بالكسر الإمارة وكونه أولى بالحكم والتدبير ، و بالفتح المحبة و النصرة. 📚 مرآة العقول ٧، ١٠٠ 4⃣ الميرزا مهدي الإصفهاني [م۱۳۶۵ه‌ق] طاب ثراه: الظاهر أن الولاية بالكسر هي الإمارة و السلطنة و هي من أصول الدين، و بالفتح المحبة و هي من الفروع و... . 📚 معارف القرآن ج٤، ص١٠٧ و ص١٠٨ •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌• https://eitaa.com/lojneesol •┈┈••✾•🌱•✾••┈┈‌‌•