eitaa logo
لؤلؤ و مرجان
1.6هزار دنبال‌کننده
530 عکس
89 ویدیو
16 فایل
مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا يَبْغِيَانِ يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ 💠ڪانال معرفتے لؤلؤ و مرجان نشر معارف حقہ اهل بیت علیهم السلام ارتباط با خادم کانال جهت تبادل و طرح سوال: @MojtabaMdy
مشاهده در ایتا
دانلود
لؤلؤ و مرجان
💐✨ #مصارع_عشاق ✨💐 🌾🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌾 قسمت ۴۸ ✨ حضرت زینب سلام الله علیها هم احیاگر نبوت است هم احیاگر ولای
💐✨ ✨💐 🌾🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌾 قسمت ۴۹ ✨ وقتی که حضرت زینب کبری سلام الله علیها این سر مبارک را دید، از او به هلال تعبیر کرد؛ یا هِلالاً لَمّا استَتَمَّ کمالا غالَهُ خَسفُهُ فَأَبَدا غُروبا فرمود ای هلال... تعابیر مختلفی به کار برده‌اند که چرا حضرت از هلال استفاده کرده‌اند. ماه شب دوم یا سوم را هلال گویند. برخی به حیث ظاهری تأویل کرده‌اند که حضرت زینب بعد از روز عاشورا تا دو روز سر مبارک اباعبدالله الحسین را ندیده بود. روز سوم همین که سر را دید گفت یا هلال... ای ماه نو که چون به کمال رسیدی، خسوف تو را گرفت و پنهان شدی... عده‌ای می‌گویند در شب های اول ماه را غبار گرفته است و نمی‌توان او را دید، سر و روی مبارک ارباب را نیز غبار گرفته بود لذا حضرت از هلال استفاده کرد. سپس فرمود: ما توهمت يا شقيق فؤادي كان هذا مقدرا مكتوبا ای پاره‌ی دلم، نپنداشته بودم که چنین روزی برسد و چنین چیزی اتفاق بیفتد... خلاصه اینکه این هلال جلوه گری کرد؛ بر زن خولی به گونه‌ای خود را نشان داد، وقتی که فهمید این سر، سر امام حسین علیه السلام است، گفت که من دیگر در این منزل نمی‌مانم... جلوه‌ی دیگر در دیر راهب بود که او را مسلمان کرد. این سر ۷۲ جلوه داشته و هرجا چیزی گفته است و یا آیاتی خوانده. این سَر که ولایت است در دو جا تجلی به ذات کرد؛ یک جا برای حضرت رقیه و جایی برای حضرت زینب سلام الله علیهما که به تجلی این سَر، این دو نفر به آن کمال ممکنه‌ی خودشان رسیدند. در اینجا حضرت زینب به آن نگاه ولایی که داشت از سر اباعبدالله که مظهر ولایت است همین را می‌خواهد. می‌گوید که: یَا أَخِی فَاطِمَة الصَّغِیرَة کَلِّمْهَا فَقَدْ کَادَ قَلَبُهَا أَنْ یَذُوبَا ای برادر من، با دختر سه ساله‌ات صحبت کن، عن قریب است که قلبش از فراق تو ذوب شود... یَا أَخِی قَلْبُکَ الشَّفِیقُ عَلَیْنَا مَا لَهُ قَدْ قَسَى وَ صَارَ صَلِیبَا ای برادر، چگونه است که این دل مهربان تو بر ما سخت گشته است؟ عرض کردیم، در برخی موارد معشوق به این راحتی روی خودش را به عاشق نشان نمی‌دهد. دیده‌اید که شعرا معشوق را با چه عباراتی مخاطب قرار می‌دهند؛ بی‌وفا، سنگدل... عاشق هم همینطور دست و پا می‌زند... باید هم دست و پا بزند، وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا. این دست و پا زدن همین جهاد است. باید کار کنی... درست است که به تعبیر جناب حافظ، «گر چه وصالش نه به کوشش دهند»، اما «هر قدر ای دل که توانی بکوش»... ✨ حالا سوال، اینکه اینهمه از عشق و عاشق و معشوق گفتیم، هدفمان چه بود؟! به این دلیل که می‌خواهیم عاشق امام حسین علیه السلام شویم. اگر عاشق او نشویم که زندگی فایده‌ای ندارد... من که می‌خواهم عاشق شوم باید چه کنم؟ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُم... باید تبعیت کنم. اگر می‌خواهم امام حسین بیشتر دل مرا ببرد، اگر می‌خواهم بیشتر به این خاندان دلبسته باشم، با اینها باشم و زندگی کنم، باید چه کنم؟ تبعیت... اقامه‌ی عزای امام حسین علیه السلام این نیست که لباس مشکی بپوشی و در و دیوار خانه‌ات را مشکی کنی، اقامه‌ی عزا یعنی پیاده شدن اهداف اباعبدالله الحسین علیه السلام در وجودت لذا اقامه‌ی عزا در وجود شماست. این روضه ها، دور هم جمع شدن ها و گریه کردن ها همگی مقدمه است... اگر از این مقدمه استفاده نکنیم و درون خودمان را با عمل به شریعت الهی، اخلاقیات و دستورات دین و دوری از گناهان آباد نکنیم که فایده‌ای ندارد. با حلوا حلوا گفتن که دهان شیرین نمی‌شود. این که گفتیم عاشق و معشوق، عاشق و معشوق شدیم و تمام شد؟! باید محیط کارت، زندگی ات، فرزندات همگی مصداق كُونُوا لَنَا زَيْناً باشد. باید زینت اهل‌بیت باشی. برای این مقصود باید چه کنی؟ به دستوراتشان عمل کن. اهل‌بیت علیهم السلام از ما خواسته‌اند تا ببینیم آنان چگونه زندگی کرده‌اند، ما نیز همانگونه باشیم. بخیل نباش، حسود نباش، دروغ نگو، غیبت نکن، نمام و سخن چین نباش، دزد نباش، انسان الهی باش، هر کسی در هر جا تو را دید تو را با انگشت نشان دهد و بگوید این عاشق امام حسین علیه السلام است، آدم خوبی است، خوب زندگی می‌کند. اگر خوب زندگی کنی خوب می‌میری... 🍃🌸 @lolo_marjan 🌸🍃 🍃 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼 https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g 🍃 عضویت در کانال ایتا 👇🏼 http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f 🍃 لینک کانال در سروش 👇🏼 https://sapp.ir/lolomarjan
لؤلؤ و مرجان
💐✨ #مصارع_عشاق ✨💐 🌾🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌾 قسمت ۴۹ ✨ وقتی که حضرت زینب کبری سلام الله علیها این سر مبارک را دید،
💐✨ ✨💐 🌾🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌾 قسمت ۵۰ (پایانی) ✨ جناب مولوی داستانی نقل می‌کند که بسیار عمیق و لطیف است. می‌گوید که شاعری وارد شهری شد و دید که اهالی عزا گرفته‌اند. گفت در اینجا چه خبر است؟ لابد شخص بزرگی از میان شما رفته است که اینچنین ماتم گرفته‌اید. به او گفتند که ای بی خبر! تو نمی‌دانی که امروز عاشوراست؟! روز عاشورا نمی‌دانی که هست ماتم جانی که از قرنی بِهَست آن شخص اهل معرفت بود و گفت بله، می‌دانم امروز چه روزیست! منتها شما به جای اینکه بر حسین عزا بگیرید بر خود عزاداری کنید. پس عزا بر خود کنید ای خفتگان زانک بد مرگیست این خواب گران روح سلطانی ز زندانی بجست جامه چه درانیم و چون خاییم دست چونک ایشان خسرو دین بوده‌اند وقت شادی شد چو بشکستند بند سوی شادروان دولت تاختند کنده و زنجیر را انداختند ✨ اگر برای امام حسین گریه می‌کنید، اینها که به فوز اعظم راه پیدا کردند، اینها که از این زندان رها شدند. تصور کنید ده نفر را به زندان می‌اندازند، دو نفر آزاد می‌شوند و آن هشت نفر عزا می‌گیرند که چرا اینها آزاد شدند! حالا سوالی که مطرح است این است که آیا اقامه‌ی عزا نکنیم؟ چرا... ما امر شده‌ایم که گریه کنیم و اقامه‌ی عزا کنیم. اگر اقامه‌ی عزا می‌کنی و اعتقاد داری که معاد هست، اگر به حشر اعتقاد داری، اگر باور داری که اینجا حد است و باید به عالم ابدیت بروی، این لا به لا بر خودت گریه کن... گریه کن که تو مولایی داری که او تمام بندها را رها کرد و کُنده و زنجیر را افکنده و سوی شادروان دولت تاخته اما من و شما اینجا مصداق اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ هستیم... چرا خو کرده‌ای در لای و در گل از این لای و گلت برگو چه حاصل دلا تو مرغ باغ کبریایی یگانه محرم سرّ خدایی تو را ز کنگره‌ی عرش می‌دهند صفیر ندانمت که در این دامگه چه افتادست ✨ آری گریه کن اما بر خودت گریه کن. آمده‌ایم که عاشق شویم. رسم عاشقی چیست؟ تبعیت از معشوق تا از این بندها رها شویم؛ «الدُّنْيَا سِجْنُ المُؤْمِنِ وَ جنَّةُ الكَافِرِ». اینجا برای کافر بهشت است. تو که عاشق حسینی، اینجا برایت زندان است. حفره کن زندان و خود را وارهان... این به این معنا نیست که برویم و بمیریم، برویم کشته شویم، شهید شویم! نه! همین گونه زنده زنده که هستی بمیر! مُوتُوا قَبلَ أن تَمُوتُوا. دل از تعلقات بکن. دل را به صاحبدل بده. هرچه او می‌خواهد زیباتر است. باید عاشق شویم... یکی از اساتیدی که بنده سالیان سال است که خدمت او می‌روم فرمود: یکی از اولیاء را در خواب دیدم. به من گفت که به مردم رسم و رموز عاشقی را یاد بده، مردم عاشق امام زمان ارواحنا فداه شوند... باید پیوسته عاشق باشیم، می‌بینی که ناگهان بانگ برآمد که خواجه برفت... إِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ، اجل ما ثانیه ای جابجا نمی‌شود. با دست خالی، ابد هم در پیش داریم... در مسافرخانه‌ی دنیا که یا خوابیم یا مشغول چیزهای دیگریم. شخصی به قبرستانی در شهری رفت و دید که روی قبر ها نوشته یک ساله، پنج ساله، شش ماهه و... . نزد بزرگشان رفت و گفت اینجا همه کودک مرده‌اند؟ او گفت نه، ما سن معنوی افراد را می‌نویسیم. چه بسا شخص ۸۰ ساله است اما فقط ۶ ماه در راه خدا حرکت کرده! در حکمت ما، به کسی می‌گویند بالغ که از هوی و هوس رهیده باشد؛ نیست بالغ جز رهیده از هوی... من هر کاری دلم خواست بکنم، دروغ بگویم و غیبت کنم و... و بگویم روضه‌ام را هم می‌روم! اینطوری نمی‌شود! پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود که وقتی شما صلوات می‌فرستید خدا به شما باغی می‌دهد. گفتند که یا رسول الله! پس ما باغهای بسیاری داریم، حضرت فرمود که بله دارید لکن از بس از دنیا آتش می‌فرستید همه را از بین می‌برید. عاقبت اندیشی از ویژگی های عاقل ها است. دقت دارید که در زندگی دنیا چقدر عاقبت اندیشی می‌کنیم؟ چطور برای یک امر موقت عاقبت‌اندیش هستیم اما برای ابدیت عاقبت اندیش نیستیم؟! والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته محرم الحرام ۱۴۴۱ 🍃🌸 @lolo_marjan 🌸🍃 🍃 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼 https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g 🍃 عضویت در کانال ایتا 👇🏼 http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f 🍃 لینک کانال در سروش 👇🏼 https://sapp.ir/lolomarjan
❗️اطلاعیه❗️ 🏴 مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🏴 با سخنرانی استاد محمدی 🔸 سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی ماه از ساعت ۲۰ 🔸 اسلامشهر - میدان نماز - شهرک الهیه - کوچه بهار ۷ - پلاک ۲۱ 🔴 مجلس برادران و خواهران @lolo_marjan 🏴🏴
لؤلؤ و مرجان
🏴 #شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🏴 ۴ فقره شریف ✨وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ✨ #ملائکة_الله عالَم قوا دارد.
۵ فقره شریف ✨وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ✨ 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 حورالعین، مَلِک نظام هستی است. او نفس ناطقه‌ی عالم است. چطور شما نفس دارید و تمام مراتب شما ظهور نفس شما است، حق متعال نیز یک حور آفریده است که نفس ناطقه‌ی عالم است. به نقل از اکابر حکما أوَّلُ ما خَلَقَ الله مَلِك کَرُّوبي. این روایت های أوَّلُ ما خَلَقَ الله... خیلی زیبا هستند. اول حقیقتی که خدا از خودش ظاهر کرده است ملک است، از این ملک به حورالعین، نور اهل‌بیت علیهم السلام، صادر اول و... تعبیر می‌شود. خدا یک ظهوری دارد که سایه و ظل خدا است. این حقیقت درست مثل نفس ناطقه‌ی من و شما ملک است، در مراتب مادون خودش ظهور و تجلی دارد. نام این حقیقت از آن حیثی که به همه‌ی مخلوقات عالم رزق می‌دهد میکائیل است. همین حقیقت از آن حیثی که در صُوَر می‌دمد و صورت ها را در عالم ایجاد می‌کند اسرافیل نام دارد. راجع به امیرالمؤمنین علیه‌السلام آمده است که ایشان المُهَندِس في غیوب اللّاهوتیه است. این هندسه‌ی هستی را او ایجاد می‌کند. این حقیقت که خود ملک است و هیچ صورتی ندارد، او به هر صورتی می‌گوید باش، می شود؛ إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَن يَقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ... گفتیم که ملک مربوط به عالم امر است، امر ما به هر چیزی بگوید باش می‌شود. این حقیقت از این حیث اسرافیل نام دارد و آن به آن در کار است، همین الان حضرت امیرالمؤمنین در شما می‌دمد و شما می‌شوید. امامت اینگونه است! عَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَيِّ الْقَيُّومِ (طه/۱۱۱). ما غافل هستیم آقا جان! نفس کشیدنمان، پلک زدنمان، وجودمان و حیات و ممات و خلاصه همه چیزمان، آن به آن در ید مبارک حضرت بقیة الله الاعظم است... خود ایشان فرمود که نَحنُ صَنائِعُ رَبُّنا وَ الخَلقُ مِن بَعدُ صَنائِعُنا، ما مخلوق خداییم و مطلق خلایق صنعت ما هستند. حضرت آن به آن دارد در صور که همان صُوَر است می‌دمد، من و شما صورت های حضرت هستیم... همین حقیقت از حیثی که به همه‌ی انبیاء و اولیاء افاضه‌ی علوم می‌کند اسمش جبرائیل است. همین حقیقت از آن حیثی که صورت نازله را به مرتبه‌ی کمال می‌رساند عزرائیل نام دارد. موت تکامل است، ما بیچاره‌ایم! مردم از جناب عزرائیل می‌ترسند در حالی که باید از اسرافیل بترسند! البته که نباید بترسند، کمی عوامانه صحبت می‌کنم، چرا باید از اسرافیل بترسند؟ چون او ما را از عالم نامتناهی وحدت به عالم صورت آورده است، او ما را در بند و زنجیر حدود مقید کرده است، در حالیکه جناب عزرائیل ما را از عالم صورت و کثرت به عالم وحدت می‌برد‌... او ما را به نزد مولای خودمان می‌برد، به نزد کسی می‌برد که هر لحظه دارد در حقیقت ما می‌دمد... امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود من هستم که در صور می‌دمم... می‌فرماید این حقیقت من است که افاضه‌ی علم می‌کند... 🌺لؤلؤ و مرجان🌺 🍃🌸  @lolo_marjan  🌸🍃 🌱 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼 https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g 🌱 عضویت در کانال ایتا 👇🏼 http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f 🌱 لینک کانال در سروش 👇🏼 https://sapp.ir/lolomarjan
❗️اطلاعیه❗️ 🏴 مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🏴 سخنران: استاد محمدی با نوای مداحان گرامی، کربلایی محمدرضا رجبی و کربلایی جواد طاهری 🔸 دوشنبه و سه‌شنبه ۷ و ۸ بهمن، از ساعت ۲۰ 🔸 اسلامشهر - میدان نماز - شهرک الهیه - کوچه بهار ۷ - پلاک ۲۱ 🔴 مجلس برادران و خواهران @lolo_marjan 🏴🏴
🏴 صلوات جناب محی الدین بر حضرت فاطمة الزهرا سلام الله علیها ✨🏴✨🏴✨🏴✨🏴✨ صَلَواتُ اللهِ و مَلائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و‌ سَمائِهِ‌ علَی الجوهَرةِ القُدسیَّة في تعیُّنِ الإنسیّة، صُورةِ النَّفسِ الکُلیّةِ، جوادِ العالَمِ العَقلیّةِ، بِضعَةِ الحَقیقَةِ النَّبویّةِ، مَطلَع الأنوارِ العَلویّةِ، عَینِ عُیونِ الأسرارِ الفاطمیّة، النّاجیةِ المُنجیّةِ لِمُحبّیها عَن النّار، ثَمَرة شَجَرة الیَقین، سَیِّدَة نِساء العالَمین، المَعرُوفَة بالقَدْر، المَجهُولةِ بِالْقَبرِ، قُرّةِ عَین الرَّسولِ، الزَّهراءِ البَتول، مَحبُوبة ذات الغِیبیة، سِرِّ الحَقیقَة المُحمدیة، روح الوِلایَة المُرتَضویة، اُسوة الخلافة المَهدویة، اُمّ الأئمة الهاشمیة، بَقيّة النُبُوة، شَمسُ الرِّسالَة، مَعدن العِصمَة وَ الحِکمَة، شَفیعة کُبری یَوم‌ القِیامة، فاطِمة بِنت رَسُول الله صلواة الله علیها ✨🏴✨🏴✨🏴✨🏴✨ @lolo_marjan 🏴🏴🏴
🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان... شهادت جانگداز یگانه بانوی دو عالم، ام الأئمه، حضرت فاطمة الزهرا سلام الله علیها را به محضر حضرت حجة ابن الحسن ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و یکایک شیعیان و محبان آل الله تسلیت عرض می‌کنیم. @lolo_marjan 🏴🏴
🏴✨ نکته_ناب ✨🏴 بسمه تعالی شانه ✨ در روایتی مفصل و فوق عرشی، رسول الله صلی الله علیه و آله در عظمت مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌فرماید: «آنگاه که روز قیامت برپا شود، دخترم فاطمه سلام الله علیها در حالی که سوار بر ناقه‌ای از ناقه‌های بهشتی است ظاهر می‌شود و دو طرف ناقه آن حضرت مزین است و مهار آن از مروارید تازه و سبز رنگ و پاهای آن از زمرد سبز و دم آن از مشک خوشبو و چشمانش از یاقوت سرخ است. بر بالای آن ناقه قبه‌ای از نور است که ظاهرش از باطنش و باطنش از ظاهرش پیداست و داخل آن نور عفو الهی و خارجش رحمت الهی است. بر سر آن حضرت تاجی از نور است که هفتاد رکن دارد و هر رکن آن با دُر و یاقوت مزین است و همانند ستاره درخشان در افق آسمان می‌درخشد و هفتاد هزار ملک از جانب راست و هفتاد هزار ملک از جانب چپ آن حضرت را همراهی می‌کنند و جبرئیل در حالیکه مهار ناقه آن حضرت را در دست گرفته است با صدای بلند ندا می‌دهد: «غضوا ابصارکم حتی تجوز فاطمه بنت محمد فلا یبقی یومئذ نبی و لا رسول و لا صدیق و لا شهید الا غضوا ابصارهم حتی تجوز فاطمه فتسیر حتی تحاذی عرش ربها جل جلاله» و در روایت دیگر می‌فرماید: «إذا کان یوم القیامة نادی منادٍ من بطنان العرش: یا اهل الجمع نکّسوا رؤسکم و غضّوا ابصارکم حتّی تمرّ فاطمة بنت محمد» چند نکته عرشی در این احادیث است که از باب تداعی معنا معروض می‌دارم چه اینکه روایات ما دارای بطون هستند و فهم کنه کلام معصوم در غایت صعوبت است، کما قال معصوم علیهم السلام: إِنَّ حَدِيثَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ... ✨ قیامت در منظر عارفان بالله و حکیمان متاله مقام فوق عالم مثال و برزخ و مسمی به جبروت عالم  و فوق آن است که وصول بدان مرتبه عبارت است از فنای بالله و تجرد تام از حدود و قیود عالم ماده و حتی ملکوت (برزخ)، لذا اهل قیامت کسانی هستند که نفوسشان در مرتبه جمعیت توحیدی قرار دارد هر چند و شاید دیگران قیامت را در نگاه مبتنی بر معاد جسمانی عبارت از زنده شدن بعد از مرگ‌ و بعد از توقف در عالم برزخ بدانند یعنی زنده شدن در عالم ماده و طبیعت. اما عارف الهی که سخنانش مبتنی بر شهود و برهان و صد البته قرآن و روایات وارده است اینگونه نمی‌اندیشد لذا اهل قیامت عبارتند از انبیاء و مرسلین و شهداء و صدیقین و در یک کلام اولیاء الهی، البته قیامت صغری مقامی است و قیامت کبری مقامی دیگر. قیامت صغری را مقام جمعی یا فناء فی الله می‌گویند و در تعریف قیامت کبری می‌فرمایند مقام بقاء بعد فناء و صحو بعد المحو که عبارت از مرتبه جمع الجمعی توحیدی است که عارف در آن موطن با کل خلائق حشر توحیدی پیدا می‌کند یعنی در قیامت صغری ظهور وحدت در قلب عارف است که کثرات در وحدت مضمحل می‌شود و همه‌ی تعینات در وحدت حیثیت اندماجی پیدا می‌کند اما در توحید خاص الخاصی که قیامت کبری است شهود وحدت در کثرت و کثرت در وحدت به نحو توأمان خواهد بود کما اینکه روایت مؤید بر آن است که الجمع بینهما التوحید. لذا قشریون معنای حشر کلی خلائق را در نمی‌یابند و گمان می‌کنند قیامت یعنی سیر قهقراء به عالم ماده و رجوع مجدد از فعلیت به قوه!!! ای برادر ایمانی! وفقک الله فی درایة رواية المعصوم! بدان تا فکر و عقیده‌ی توحیدی و مبداء اصلاح نشود معاد حل نخواهد شد! ✨ خدا از بطنان عرش ندا می‌دهد یا اهل القیامة... و حضرت در این حضور محاذی عرش ذات الهی تجلی دارد و عرش خدا محل ظهور صفات اتم اوست و اگر کسی مظهر این مقام اطلاقی نباشد با لباس قید نمی‌تواند به مطلق نظر کند. پس حضور حضرت فاطمه در قیامت جلوه او برای اهل قیامت است که به اهل جمع نیز تعبیر شده است و اگر مراد از اهل جمع را خلائق هم بگیریم کما اینکه برخی روایات مشابه مشیر بدان است خللی در بحث پیش نمی‌آورد چون قیامت برای اهلش وصول به توحید حقیقی است که در او کثرات مندرج و به حیثیت اندماجی مستکن هستند. ⬇️⬇️⬇️ ادامه ⬇️⬇️⬇️
⬆️⬆️⬆️ ادامه ⬆️⬆️⬆️ ✨ حق متعال به اهل قیامت می‌فرماید که ای اهل جمع، چشمانتان را فرو بندید و سرهایتان را بیفکنید تا حضرت فاطمه عبور نماید سپس روایت اهل قیامت را معنی می‌فرماید: «فلا یبقی یومئذ نبی و لا رسول و لا صدیق و لا شهید...» و چون نبی و رسول و... در سیاق نکره آمده است دلالت بر همه انبیاء و رسولان می‌کند حتی خاتم ایشان صلوات الله علیه و آله و علیهم؛ یعنی رسول و نبی مکرم اسلام هم به حیث رسالت و نبوتش نمی‌تواند به آن مقام اعلای فاطمی نگاه کند اما به حیث امامتش و بلکه مقام اطلاقی احدی فاطمی اش با آن حضرت اتحاد وجودی دارند؛ «کلنا نور واحد» و خود حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه و آله رائد و قائد این مسیر است، اما اگر به حیث نبوت نگاه کنیم امام و امام آفرین از نبی و رسول جلوترند و هیچ رسول و نبی ئی نیست مگر اینکه به ولایت و محبت حضرت فاطمه و اولاد طاهرینش سلام الله علیهم مبعوث شده است. این خطابِ «یا اهل الجمع» و «یا ایها الناس» و «یا معشر الخلائق» خطاب تکوینی است لذا به دو نحو تبیین می‌شود؛ اول اينكه مرتبه احدی فاطمی مقامی است که تمام موجودات دون شأن آن مقام هستند چون او مطلق است و موجودات و خلائق و ناس مقید. تفسیر دوم اینکه به کسانی که قیامت مشرب هستند خطاب می‌شود که «نکسوا روسکم و غضوا ابصارکم...». این افراد به حیث ظهور قیامتشان با همه‌ی ناس و خلائق حشر توحیدی دارند که عالم مأکول و معقول انسان است؛ جهان انسان شد و انسان جهانی... لذا چون ایشان در مقاماتی از مراتب قیامت قرار دارند که دارای ماهیت است مثل نبوت و رسالت و یا صدیق بودن و شهید بودن و حضرت زهرا در رتبه اطلاق قسمی است که ام الماهیات و ماهیة الماهیات است به ایشان خطاب می‌شود «نکسوا روسکم و غضوا ابصارکم»... این انبیاء و مرسلین و شهداء در ظرف قیامت در مقام تجرد و فعلیت هستند لذا تک مردان عالم هستی و موحدین روزگارند اما مرتبه‌ی استأثاری فاطمی کجا و مقام واحدیت و جامعیت اسماء الله کجا که او ام اسماء و ام ابیهاست... ✨ روایت جابر را ببینید که از امام صادق علیه السلام می‌پرسد: «لم سمیت فاطمة الزهراء زهراء فقال لان الله عزوجل خلقها من نور عظمته فلما اشرقت اضاءت السماوات و الارض بنورها و غشیت ابصار الملائکه و خرت الملائکة لله ساجدین و قالوا الهنا و سیدنا ما هذا النور فاوحی الله الیهم هذا نور من نوری و اسکنته فی سمائی خلقته من عظمتی اخرجه من صلب نبی من انبیائی افضله علی جمیع الانبیاء و اخرج من ذالک النور ائمة یقومون بامری یهدون الی خفی و اجعلهم خلفائی فی ارضی بعد انقضاء وحی». سبحان الله از عظموت این نور عظمت ذات!!! ✨ ببینید روایت می‌فرماید این نور وقتی اشراق می‌کند دیدگان مطلق ملائکه بسته می‌شود و این نور مضاف به یای ذات شده است؛ می‌فرماید نوری! این نور احدی فاطمی بر تمام انبیاء فضیلت دارد... جمیع الانبیاء مشیر به این است، حتی خاتم الانبیاء!!!  و از این نور عظمت ذات غیب الغیوبی نور ائمه خارج شده است، «سللت منها انوار الائمه» لذا کنیه آن حضرت ام اسماء، ام العلوم و ام الکتاب و ام ابیها و ام الائمه و... اشاره به این افضلیت جایگاه نسبت به حضرات دارد. ✨ در روایت دیگر از پیامبر به شجره و ائمه اطهار فروع آن و از حضرت صدیقه طاهره به عنصر و اصل و ریشه‌ی این درخت یاد شده است. مهم نقل روایت که نیست، مهم فهم و درایت روایت است، به تعبیر یکی از مراجع عظام حاضر، فقه آن است که انسان، معنای سخنان و گفته‌های معصومین و پیامبر صلی الله علیه و آله را که می‌فرماید رُبَّ حامل فقه غیر فقیه، دریابد. ناظر بدین رتبت  فاطمی، حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه و آله از دست حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌بوسد و او را در جای خود می‌نشاند و به حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: «انفذ لما امرتک به فاطمه» و این تعارف نیست که تعارف دون شأن عصمت است بلکه تواضع است و تواضع به جهت عظموت رتبه می‌باشد نه عواطف صرف پدری... وقتی امیرالمؤمنین علیه السلام آن کلام فوق عرشی را از فاطمه سلام الله علیها شنید یرجع بقهقراء... آیا این یرجع بقهقراء یک تعارف بود یا در واقع جلوه اعظم فاطمی او را چنین کرد؟! بحث نیت خوانی حضرت رسول یا حضرت امیر سلام الله علیهما نیست، مسئله شناخت جایگاه امامت است که از امام رفتار تعارفی و احساساتی سر نمی‌زند بلکه وقتی دست حضرت زهرا را می‌بوسد و او را ام ابیها خطاب می‌کند از نفس الامری خبر می‌دهد که آنجا حق تبارک و تعالی می‌فرماید: «لولا فاطمه لما خلقتکما» نکته ها چون تیغ پولاد است تیز گر نداری تو سپر واپس گریز سه شنبه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۱۴۴۱هجری قمری @lolo_marjan 🏴🏴🏴
✨جناب نوح کشتی ساخت، گفت هرکسی سوار این کشتی شود در امنیت است. وارد شده که پیرزنی از مؤمنین بود که جناب نوح فراموش کرد به او خبر بدهد‌. وقتی طوفان شد و همه سوار شده بودند ناگهان جناب نوح یاد این پیرزن افتاد. گفت سبحان الله! من او را فراموش کردم! طوفان که تمام شد، ایشان به محل منزل این پیرزن رفت تا ببیند اثری از او مانده یا خیر، دید که خانه‌ی او سر جایش است و آن پیرزن نیز سالم است و در باغچه منزلش مشغول کشت و کار! جناب نوح متحیر شد و گفت پس شما در این طوفان کجا بودید؟! آن پیرزن گفت کدام طوفان؟! جناب نوح گفت آن طوفانی که وعده داده بودم رخ داد! آن پیرزن با تعجب گفت که آیا آن طوفان واقع شد؟! دقتی کرد و گفت آری، دیدم که ته تنورم‌ نَمی آمده بود... یار مردان خدا باش که در کشتی نوح هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را این کشتی نماد است، در واقع انسان باید در حیطه‌ی ولایت انسان کامل وارد شود... با بیرون کاری نداشته باش، بلکه جانت را تحویل امام بده. امام حسین علیه السلام را در درون خودت قرار بده، آنگاه خواهی دید که از تمام طوفان‌ها و از تمام بلایای ارضی و سمایی، ظاهری و باطنی مصون خواهی بود... @lolo_marjan 💐🌷🌹
🍃🌷 🌷🍃   قسمت ۳۹ 🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌼🍃 به هر طرف که بنگری تجلی انسان کامل است. فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ (بقره/۱۱۵)، امام معصوم نیز فرمود أنا وَجْهُ اللَّه. هر طرف که نگاه کنی صورتی می‌بینی، او صورة الصور است. آن نور واحد، بی‌منتها صفت و کمال دارد. حضرات اهل‌بیت علیهم‌ السلام همه‌ی آن صفات اتمّ را دارند منتها در مرتبه‌ی نور واحد. وقتی این نور واحد به عالم فعل می‌آید، از آن صفات بی نهایتی که دارد، یک صفت در هر کدام از این انبیاء و اولیاء ظهور و غلبه‌ی بیشتری دارد. فرض کنید انسانی هست که زحمت کشیده و در علوم مختلف صاحب کمال شده است. هم فیزیکدان است، هم شیمیدان است، هم طبیب است و هم فیلسوف و خطاط، اما در هنر خط، خودش را بیشتر نشان داده است. جناب حافظ رحمة الله علیه آیت الله العظماء بوده است، فقیه بوده، عارف و فیلسوف بوده، اما چون ظهورش در هنر شعر بیشتر بوده است همه او را به شاعری می‌شناسند. آیا حافظ فقط شاعر است؟ نه... او عارف است، فقیه است، منجم است، ایشان چقدر در اشعار خود اشاره به علم نجوم می‌کند! به دلیل جلوه‌گری بیشتر شعرهای او، همه او را به عنوان شاعر می‌شناسند. ائمه‌ی اطهار علیهم السلام نور واحد هستند اما هر کدام از این ائمه‌ی ما یک صفتی را بیشتر از دیگر صفات ظهور داده‌اند‌، هم در عالم طبیعت و هم در عالم قیامت، یک صفت از صفات ائمه غلبه‌ی بیشتری دارد و با آن صفت دستگیری می‌کنند. مثلا حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام در عالم طبیعت باب الحوائج است. آیا این به این معنی است که سایر ائمه علیهم السلام باب الحوائج نیستند؟! چرا... همه‌ی آنها باب الحوائج هستند اما این صفت در حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام غلبه‌ی بیشتری دارد لذا می‌گوید که هرگاه در زندان افتادی و یا گرفتار شدی به در خانه‌ی حضرت موسی بن جعفر برو... می‌فرماید که اگر مقام و سلطنت می‌خواهی به در خانه‌ی حضرت زین العابدین علیه‌السلام برو، غلبه‌ی ایشان در این صفت بیشتر است. اگر ولایت یا علم می‌خواهی باید به در خانه‌ی حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی علیه آلاف التحیة و الثناء بروی. این موارد در عالم طبیعت اینگونه است وگرنه همه‌ی ائمه در مقام نورانیتشان یکی هستند و همه‌ی اسماء و صفات را دارند. اگر هدایت می‌خواهی باید به در خانه‌ی امام هادی علیه السلام بروی، اگر جود می‌خواهی باید خواسته‌ات را به امام جواد علیه‌السلام عرضه کنی. اگر رزق می‌خواهی، رزق با امام جواد علیه‌السلام است. اگر در امر دنیایی و عقبایی خودت مضطر شدی و کارد به استخوانت رسید، کم آوردی و مستأصل شدی، به در خانه‌ی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه برو... مضطر شدی بگو یا صاحب الزمان ادرکنی... او مظهر یا غیاث المستغیثین است... او عزیز عالم وجود است... يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُّزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا... چرا ما اینهمه دعا می‌کنیم و طلب ظهور می‌کنیم و خبری نیست؟ می‌فرماید که اگر آنگونه که یک لیوان آب را طلب می‌کنید فرج را طلب کنید، فرج حاصل می‌شود. چرا؟ چون انسان مضطر، به سمت آب می‌رود. باید حتما تشنه شوی و سمت آب بروی. آیا آنگونه که به سمت آب می‌روی سمت امام هم آمدی؟ اینها همه روضه است! آیا همانطور و با همان حالتی که وقتی کفش خودت را گم می‌کنی به دنبال کفشت هستی به دنبال حضرت هم آمده‌ای؟! 🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌼🍃 🕊🌷 لؤلؤ و مرجان 🌷🕊 🍃🌸  @lolo_marjan  🌸🍃 🌱 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼 https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g 🌱 عضویت در کانال ایتا 👇🏼 http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f
لؤلؤ و مرجان
🍃🌷 #حسین_منی_و_انا_من_حسین 🌷🍃   قسمت ۳۹ 🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌼🍃 به هر طرف که بنگری تجلی انسان کامل است. فَأَيْ
🍃🌷 🌷🍃   قسمت ۴۰ 🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌼🍃 قَالَ سَیّد الکُونَین: «حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» حضرات اهل‌بیت علیهم السلام در مرتبه‌ی نورانیت خود با هم یکی هستند و نور واحد می‌باشند که این نور واحد از حق متعال مشتق شده‌ است. همچنین ایشان در عالم فعل و در مرتبه‌ی ظهور در عالم طبیعت نیز به حیث دارا بودن کمالات یک حقیقتند اما بر هرکدام از آن ذوات اقدس، برخی اسماء و صفات غالب است و بسته به آن صفت و مشخصه، ظهور متفاوتی دارند‌. می‌خواهیم به موضوع اشتقاق نور اهل‌بیت علیهم السلام از حق متعال بپردازیم. این نور واحد از ذات حق متعال و خدای نظام هستی که حقیقتی واحد است مشتق شده است. اشتقاق ادبی، نمودار و نمونه‌ای از این اشتقاق حقیقی است چون در سلسله‌ی طولی عالم وجود، در جمیع احکام، حقیقت و رقیقت از همدیگر حکایت می‌کنند، یعنی آنچه که در عالم طبیعت هست نمونه و نموداری از عالم حقیقت است. در اشتقاق ادبی نیز می‌بینیم که اسم و فعل مشتق از مصدر است. مصدر اصل است و اسم و فعل هرچه دارد از مصدر خودش دارد و از آن مشتق شده است. مثلا همین مصدر فعل که جزو اصلی ترین موضوعات در علم نحو است و بیشتر علما نیز همین را به عنوان مثال قرار می‌دهند‌. تعینات مختلفی از این فعل که مصدر است ظاهر شده است. از آن حیثی که این مصدرِ فعل، انجام دهنده است، به او فاعل می‌گویند، از آن حیثی که مورد فعل واقع می‌شود به او مفعول می‌گویند و... . به همین وزان، نظام هستی و عالم وجود یک خدایی دارد که این خدا مصدر و مبدأ همه‌ی امور است و از این مصدر، افعال و اسمائی صادر و مشتق شده است. بزرگترین اسمی که از حق متعال صادر شده، این نور واحد است و همه‌ی افعال و اسماء و سطور و کلمات وجودی از این اسم اعظم مشتق شده‌اند؛ «نَحنُ صَنائِعُ رَبُّنا وَ الخَلقُ مِن بَعدُ صَنائِعُنا». این حدیث را هم حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نامه‌ای که به معاویه نوشته‌اند بیان فرموده‌اند و هم در توقیع شریف حضرت بقیةالله الاعظم روحی فداه، این حدیث از ناحیه مقدسه حضرت صادر شده است. «نَحنُ صَنائِعُ رَبُّنا» یعنی ما از حق متعال مشتق شده‌ایم و «وَ الخَلقُ مِن بَعدُ صَنائِعُنا»، همه‌ی مخلوقات از ما اعنی از نور ما مشتق شده‌اند. شاعر می‌گوید مصدر به مثل هستی مطلق باشد عالم همه اسم و فعل مشتق باشد اگر بخواهیم مثل بزنیم، هستی مطلق و خلیفه‌ی هستی مطلق و نور واحد و نور ائمه‌ی اطهار علیهم السلام در مثل مصدر هستند و عالم و تمام مخلوقات فعل و اسم هستند که از این مصدر مشتق شده‌اند و شراشر وجودی آنها همان مصدر است و از خودشان هیچ ندارند. چون هیچ مثال خالی از مصدر نیست پس هرچه در او نظر کنی حق باشد در علم نحو نیز ریشه‌ی اسم و فعل به مصدر بازمی‌گردد، «كُلُّ شَيْءٍ يَرْجِعُ إلَي أصْلِه». تا مصدر واژه‌ای را نفهمی، معنای آن را نیز نمی‌فهمی، این مصدر است که معنا می‌دهد. عالم نیز همینگونه است، شراشر عالم وجود و معنای آن از حق متعال است. همه‌ی اسماء، کلمات، مخلوقات، مخلوقات عالم عِلوی، مخلوقات عالم سِفلی، ملائکةالله، اسماء و صفات حسنای الهی، همگی از حق متعال و از این نور واحد مشتق شده‌اند... 🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌼🍃 🕊🌷 لؤلؤ و مرجان 🌷🕊 🍃🌸  @lolo_marjan  🌸🍃 🌱 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼 https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g 🌱 عضویت در کانال ایتا 👇🏼 http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f