eitaa logo
گوشه‌گیر
99 دنبال‌کننده
96 عکس
68 ویدیو
13 فایل
کاغذپاره‌های یک ذهن گوشه‌گیر طلبه هنردوستِ سیاست‌ندوست @Alamdar_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
خیلی حق بود
هدایت شده از وحید یامین پور
بسیاری از حیوانات مرزهای قلمرو خود را با استفاده از ادرار و مدفوع خود مشخص می‌کنند. برخی مانند گَند راسوها با بوی بد دیگران را فراری می‌دهند. این ساده‌ترین نحوه‌ی توسعه قدرت و طرد «دیگری» در طبیعت است. رویه‌ای که اینک در فضای مجازی توسط انسان عصر ارتباطات در پیش گرفته شده. افشاگری، دریدگی و تولید انبوه زباله‌های تصویری و زبانی چونان مرزگذاری با مدفوع یا تراوش بوی متعفن به عنوان راهی برای تعیین مرزهای قلمرو سیاسی. در تایملاین فارسی، پهلوی‌دوستان و بهائیان در این‌گونه از کنش حیوانی سرآمد و پیشرو هستند. ➕️ @Yaminpour
هدایت شده از محسن قنبریان
⁉️ کدام "من زنده ام"؟! سردار در مصاحبه با آقای موگویی درباره نقشه ترورش توسط اسرائیل به دیالوگ فیلم پاپیون استناد کرد و گفت: حروم زاده ها من هنوز زنده ام! در پاسخ به حواشی انتشار غیر اخلاقی دخترش در هتل لوکس اسپیناس هم همان دیالوگ را تکرار کرد: حروم زاده ها...! من فیلم پاپیون را تا امروز ندیده بودم؛ اما این جمله (البته بدون: آهای حروم زاده ها) برایم از کسی دیگر معروف و مشهور بود. هردو گفتند: "من زنده ام" ؛ اما این کجا و آن کجا؟! تجسم فرهنگ استعماری غرب است. گاوصندوقْ زنی که به کارفرمای خود نارو می زند! مقداری از جواهرات را برای خود برمی دارد! برایش پاپوش ساخته می شود و به جرم قتل، در مستعمره گویان زندانی می شود... بقیه فیلم تلاش چند باره برای فرار است. زنده ماندن دزدی مقابل حروم زاده بازی استعمارگرانِ گویان. قاتل نبود؛ اما مجرم چرا! البته تسلیم هم نمی شود و به تعبیر فیلم نمی شکند! او هم خاطرات زندان و فرارش را منتشر می کند و کتاب پر فروش فرانسه میشود. "من زنده امِ" دوم ، انسان انقلاب اسلامی و است. دختری اسیر حزب بعث در دفاع مقدس که او هم خاطرات خود را به نام کتاب کرد. شهید سلیمانی شیفته کتاب او شد و دو تقریظ برآن نوشت. اولی را در بغداد: «خواهرم، مثل همان برادرهای اسیرت همه جا با تعصب مراقبت می کردم کسی عکس روی جلد کتابت را نبیند. و در تمام کتاب با ناراحتی و استرس بدنبال این بودم که آیا کسی به شما جسارت کرد؟ آخر مجبور شدم روی عکست را با کاغذ بچسبانم تا نامحرمی او را نبیند. برادرت سلیمانی.» اگر به آن خواهر گرامی جسارتی هم می شد او گناهی نداشت؛ لکن هیچ لکه خاکستری ای هم در پرونده او نبود؛ حتی ناخواسته! این از نامه دوم سردار دلها معلوم است: «خواهر خوبم. در آن اسارت، اسارت را به اسارت گرفتی! سعی کن در این آزادی اسیر نشوی انشالله کتابت را به همه زبان ها ترجمه می کنم تا همه بدانند زینب بنت رسول الله چگونه بوده است وقتی کنیز او معصومه [ی آباد] اینگونه بوده است. به تو بعنوان خواهرم، بعنوان معرف دختر مسلمان شیعه، معرف ایران اسلامی، معرف تربیت خمینی افتخار می کنیم. حقیقتا شگفت زده شدم و هزاران بار به تو و دوستانت مرحبا گفتم». این فرق انسان انقلاب اسلامی و مولود غربی است. نمیدانم چرا دلم می خواست رزمنده و فرمانده دفاع مقدسِ اول و مجروح دفاع مقدسِ ۱۲ روزه، "من زنده امِ" دوم را به رخ دشمن و بدخواهان می کشید؛ نه "آهای حروم زاده ها من هنوز زده امِ" یک متقلبِ مظلوم! سزاوارتر بود شمخانی معرف تربیت خمینی باشد؛ نه پاپیونِ غرب وحشی! در تقابل با دشمن، مثل معصومه آباد ماندن یا خدای نکرده مثل پاپیون شدن، دو اثر متفاوت بر مردم و جامعه دارد: اولی فقط کتابش را نمی خوانند، پای آن راه و مسلک همراهی و مقاومت هم می کنند! پاپیون را ولی همان فرانسوی ها هم فقط کتابش را می خوانند و فیلمش را می بینند؛ اما راه و رسمش، مکتبی نمی شود و مقاومتی را تقویت نمی کند! انقلاب اسلامی، آدمش اولی است نه دومی! ✍🏻 محسن قنبریان ۱۴۰۴/۷/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از علیرضا زادبر
تفاوت آیت الله العظمی خامنه ای با دیگران من فکر میکنم چند دهه دیگر اگر سیاست پژوهان و مورخین سیاست بخواهند درباره آیت الله العظمی خامنه ای سنجش و قضاوتی داشته باشند بر روی تفاوت او با دیگران تاکید خواهند داشت. او پنجاه سال است که یک ایده ثابت دارد. یعنی آیت الله یک جای ثابت ایستاده و اجازه نمی‌دهد هیچ امری او را از ایده ثابت اش دور سازد. ۱. دشمن اصلی را بشناسید. ۲. ایران باید به پیشرفت و سپس قدرت پایدار برسد. سخنان روز گذشته رهبر همین است. او اصلا رژیم صهیونیستی را دشمن اول نمی‌داند. در سخنانش "دشمن اصلی" را معرفی می‌کند و آمریکا را مخاطب قرار میدهد.[امام هم اینگونه بود] دشمنی که چند هفته ایرانیان را در مواضع تحقیر کرد، آیت الله هم در خطابه و با فن بیان همیشگی اش پاسخ را داد. آقای خامنه ای هم در عمل و هم در بیان از اقتدار ایران کوتاه نمی آید. پیام ضعف صادر نمی‌کند. در این سن و با صدای گرفته در دیدار با جوانان قهرمان ورزشی و علمی همان حرفهای ثابت جوانی خودش را میزند‌. همان جلساتش در مشهد و خطبه های نمازجمعه اول انقلاب! . اما دومی مهمتر است. او ایران را پیشرفته میخواهد. اصل ایده و پروژه او این است. پنجاه سال است که در این نقطه ایستاده است که با دین میشود به پیشرفت رسید. دقت دارد. تصور از آینده و آرزو می سازد. ایرانی رفتار می‌کند یعنی هم به زبان فارسی غیرت دارد، هم به ورزش باستانی ایران! هم به دستاورد علمی و ورزشی جوانان ایران. آنجا که دسترسی به واکسن خارجی در کرونا دارد صبر می‌کند تا واکسن ایرانی برسد. ایرانی بودن و وطن دوستی برای او یک نمایش سیاسی نیست. اصل است. . رهبر ایده دارد. سیاست ورزی او با تولید حاشیه پیش نمیرود. سوار بر ذهن مردم با جنگ روانی نمیشود. دوگانه کاذب موشک و مردم نمی سازد. تمام این پنجاه سال منطق ثابت خودش را با قاطعیت و صداقت پیش برده است. حواسش پرت از ایده اصلی نمیشود. مردم را سرگرم فلان رقابت سیاسی یا انتقام از فرد و‌ گروه نمی‌کند. وقایع کوی دانشگاه در تیر ۱۳۷۸، فتح سنگر به سنگر حجاریان، وقایع سنگین سال ۸۸، حضور روحانی در قدرت و آن ۸ سال سخت، وقایع ۱۴۰۱ همه و همه او را از ایده اصلی دور نمی سازود. کوتاه نمی آید. ایران باید به پیشرفت و قدرت پایدار در تمامی زمینه ها برسد. . سخنان روز گذشته رهبری منطق قاطع و غیرقابل خدشه ای دارد. حتی ایرانیان مخالف هم از سر غیرت ملی نمیتوانند آن استدلال ها را رد کنند. . در آینده دور مورخین منصف از او بعنوان آیت الله ایراندوست و قدرت ساز یاد خواهند نمود. برای چند دهه بعدتر هم قدرت تولید کرده است. اگر قدر بدانیم. . @Politicalhistory
این پیامای طولانی رو میذارم میخونید دیگه؟
هدایت شده از ناشناس من
📪 پیام جدید https://eitaa.com/the_lonelyMind/491 نه چون تو کانالای خودشون خوندیم. یاح یاح یاح
گوشه‌گیر
📪 پیام جدید https://eitaa.com/the_lonelyMind/491 نه چون تو کانالای خودشون خوندیم. یاح یاح یاح #دای
احسنت. ممبر فاخر ✊🏻 (از بی‌نمکیت بخاطر فاخر بودنت چشم‌پوشی میکنم)
هدایت شده از ناشناس من
📪 پیام جدید https://eitaa.com/the_lonelyMind/491 بله ، هشت یا نه باررر
هدایت شده از ناشناس من
📪 پیام جدید اگه صاحب کانال ها پیام های کانال های دیگه رو می خوندن الان سواد فاخر نوشتن نداشتن