eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
571 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آن روز که این جمله به ذهنم آمد، آن روز که این جمله را نوشتیم، در ۲۲ بهمنی که این جمله را بالای دست گرفتم، استقبال مردم که دیدند در میان پلاکاردهای سازمانی خنثی چند نفر حرف دلشان را بالای دست گرفته اند. برخورد آن مامور امنیتی که میخواست این را هر جور شده پایین بیاورد و دفاع مردم از من که اصلا حرف انقلاب یعنی همین پلاکارد برو رد کارت! 🔸از ان روز خیلی میگذرد ولی من گمان میکنم این جمله یک آسیب شناسی بزرگی را مطرح میکند، یک درد که همچنان درد ماست. به اندازه یک یادداشت میشود درباره این جمله نوشت حتی بیشتر. مساله این است و زندگی جمع قابل توجهی از مسئولین رده بالای ما تغییر کرده است. انگار دوگانه مردم-مسئولین دارد شکل میگرد و این یکی از عوامل تاثیرگزار در تحقق بیگانگی است. 🔺 اگر شعارهای انقلاب از دل توده، از کف جامعه به یک طبقه خاص تعلق بگیرد، اگر یک گروه خاص بخاطر شرایط خاص و منطقه خاص مدافع نظام سیاسی بشوند و بقیه به زندگی بپردازند، به مهاجرت تن دهند این یعنی زنگ خطر، زنگ هشدار که ای انقلابیون مواظب باشید همه چیز از دست نرود، مراقب باشید انقلابیگری برای یک طبقه نشود. انقلاب مخصوص یک منطق و منطقه نشود. ✍ @m_amin_rezai
🔹بازگشت یا اسم قبلی "بازگشت به خویشتن" از آن کتابهایی است که خواندش را بسیار توصیه میکنم. ایده ها و روحیات شریعتی در این کتاب به خوبی انعکاس یافته است. بازگشت تنها درد نیست درمان هم میگوید. برای این روزهای کشور ما در مسائل اجتماعی، فرهنگی هن هم حرف بسیار برای گفتن دارد. 🔸خصوصا در مساله کم رنگ شدن سنت های ایرانی-اسلامی در جامعه که نسل جدید به آن مبتلا هستند و یک جمعی در حال شکل گرفتن است. این کتاب را در روزهای آموزشی سربازی خواندم، چون از عالم مجازی بدور بودم با تمرکز بسیار به نکات آن فکر میکردم و چقدر حرفها را اصیل می یافتم. @m_amin_rezai
🔹فقر اصالت ندارد، نتیجه اشتباه در توزیع و انحراف است. ✍شهیدصدر اقتصادنا صفحه۳۶۷ @m_amin_rezai
♦️حزب اللهی استاندارد! ✍ @m_amin_rezai
✅۶۰ گیگ اینترنت هدیه در انتظار دانشجویان 🔹وزیر ارتباطات: به دلیل حجم زیاد شکایت دانشجویان برای رایگان نبودن استفاده اینترنت ِسایت‎های آموزش مجازی، با دستور رئیس‎جمهور بسته اینترنت ۶۰ گیگی به دانشجویان داده می‎شود. 🔹دانشجویان و طلاب ۲ هفته وقت دارند برای دریافت این بسته در سامانه ictgifts.ir ثبت‎نام کنند و ظرف ۲ هفته بسته برای آن‎ها فعال می‎شود. @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
« تنم در وسعت دنیای پهناور نمی‌گنجد روان سرکشم در قالب پیکر نمی‌گنجد مرا اسرار از این گفته‌ها بالاتر است ، امّا به گوش خلق ، از این حرف بالاتر نمی‌گنجد به سینه دست نادانی مزن ارباب دانش را اگر علمی تو را در مخزن باور نمی‌گنجد عجب نبوَد که این خوابیدگان را نیست بیداری اذان صبح اندر گوشهای کر نمی‌گنجد مرا خواب آن زمان آید ، که در زیر لَحَد باشم سر پُرشور اندر نرمی بستر نمی‌گنجد ز بس راه وفاداری سریع و آتشین رفتم سخنهای وفایم در دل دلبر نمی‌گنجد توانگر را مخوان در گوش دل اسرار ِ درویشی که در خشخاش ، خورشید بلندْاختر نمی‌گنجد دل سرگشته‌ام هر لحظه آهنگ عَدَم دارد که رسوایی چو من در عالم ِ دیگر نمی‌گنجد نشان قبر مگذارید بعد از مرگ یغما را شهاب طارم ِ اسرار ، در مقبر نمی‌گنجد 🔘شاعر خشتمال نیشابوری، وفات ۲ اسفند۶۶ @m_amin_rezai
41.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢برنامه ثریا ۲۶بهمن۹۹/برش دوم ✔️عدالت اجتماعی و اقتصاد مردمی ▫️بین "مردمی کردن اقتصاد" و "تبعیض در توزیع منابع عمومی" در بیانیه گام دوم، نسبت هست ▫️باید سه دهک پایین و بیکاران در ۲۵درصد اقتصاد کشور شاغل-مالک می شدند! و ۳۰درصد سود فروش دشت مغانها و... برای تشکیل تعاونی های آنان هزینه می شد! ▫️با لیبرالها کاری ندارم چرا کاندیدهای ولایی و حزب اللهی در این ۱۵سال این ابلاغ را شعار خود نکردند؟! ▫️تعاونی های فراگیر، شدنی است؛ نمونه های مدرن و کهن ایرانی! *در یادداشتها و مصاحبه های این ایام مدارک و منابع این ادعاها خوانده شده است: - بازگشت انقلابی به مردم ۱ و ۲ - ایده انقلاب برای اقتصاد مردمی - میشود؛ توانسته بودیم ☑️ @m_ghanbarian
🔴تحجر، موضوع مرکزی منشور روحانیت 🔹انقلاب ها زمانی به انحراف مبتلا و به مرگ تدریجی دچار میشوند که "شخص ها" جای "شاخص ها" را بگیرند. شاخص هایی که توسط رهبران صدر انقلاب صادر شده است. آن زمان که "شاخص ها" در پیچ و خم تاریخ بخاطر مبتلا شدن انقلابیون به محافظه کاری و منفعت طلبی و آن زمانی که بخش هایی از انقلاب به ناکارآمدی گرفتار شود این آغاز یک تراژدی بزرگ است. منشور روحانیت که امام ره در سال آخر عمرش به یادگار گذاشت جز معدود متن هایی است که امام ره اینقدر به صراحت از سخن به میان آورده است. دال مرکزی این منشور را میتوان "تحجر" نامید. 🔸تحجر همان مفهومی است که در همه این سالها در برابر مفاهمی مثل لیبرالیسم و سکولاریسم مغفول ماند و حال آنکه به تعبیر یادگار امام مرحوم حاج سیداحمد خمینی ره "پیروزی سیاسی انقلاب در ۲۲ بهمن مترتب بر پیروزی‌هایی بوده است که در میدان‌های سخت مبارزه طولانی امام با متحجرین و مقدس‌نماهای احمق و دین به دنیافروشان به دست آمده بود. انقلابی به مراتب دشوارتر از انقلاب سیاسی لازم بود تا طلسم‌های تحجر شکسته شود." مرحوم احمدآقا در جایی آنچه موجب شدن امام ره میشود را اینطور توصیف میکند: "ما فقیه و فیلسوف و عارف بسیاری داشتیم؛ اما این‌ها هیچ‌کدام امام نبودند. هنر امام تنها در مبارزه با آمریکا نیست؛چراکه سیاسیون بسیاری در داخل و خارج با آمریکا جنگیدند؛اما آن‌ها هم امام نیستند. من معتقدم آن‌چه امام را امام کرده و باعث اوج‌گیری نهضت تاریخی واسلامی امام شده است، مبارزه پیگیر حضرت ایشان با متحجرین و مقدس‌مآبان و واپس‌گرایان احمق بوده است." 🔹ابتلای به تجدد وخصوصا تحجر بزرگترین آسیبی است که حوزه علمیه به عنوان مادر انقلاب در خطر آن هستند.امام ره در منشور به خوبی به آن اشاره کرده اند و میتوان ادعا کرد این روزها بیش از آن روزها حوزه در معرض خطر این بزرگ هست چنانکه رهبر انقلاب صراحتا از مساله انقلاب زدایی در حوزه سخن میگویند! تحجر یک معنای واحد ثابت و صرفا به معنای قدیمی بودن و سنت گرایی نیست، هر عصری نوع تحجرش متفاوت است. گویا متحجرین شبیه متجددین در هر عصر خودشان را بازآفرینی میکنند! تحجر دهه ۶۰ با تحجر دهه ۹۰ تفاوت ماهوی دارد. مخالفت با تمام مظاهر تمدن غرب، نفی مطلق طب مدرن و انکار کامل علم و تجربه پزشکی جدید، دهه سازی های متعدد برای عزاداری،مخالفت مطلق با فضای مجازی، اعتقاد به کاربرد فقه فردی در این روزگار و عدم فهم فقه سیستمی و نظامند و...را میتوان جز مصادیق تحجر در روزگار امروز ما دانست 🔸اگر مهم ترین شاخص،دال مرکزی منشور روحانیت را تحجر بنامیم، بزرگترین مصداق مفهوم تحجر رویکرد است. اسلامی که تمام ظرفیت و رسالت فقه ش مطهرات و عبادیات فردی است و هیچ ارتباطی با تمدن سازی ندارد. اسلامی که در قبل و اوایل انقلاب انجمن حجتیه ای ها وبعضی گروه های دیگر علمش را بالای دست گرفتند چنانکه امام ره در منشور مینویسند:"دیروز، مقدس‌نماهاى بی‌شعور میگفتند: دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است،امروز میگویند مسؤولان نظام کمونیست شده‏ اند..دیروز <حجتیه‏ اى ها> مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات، تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نیمه‌شعبان را به نفع شاه بشکنند،امروز انقلابی‌تر از انقلابیون شده‏ اند!" 🔹متحجرین در ارائه اسلام در این روزها اسلام فردی راطوری دیگر معنی میکنند. اسلامی که نه نظام اقتصادی دارد،نه از آن نظام سیاسی در می آید پیامبرش صرفا یک است که میخواهد اخلاق را ترویج کندهمین! تقلیل دین در این حد را نمیتوان چیزی نامید جز خروجی نگاه متحجرانه به ظاهر متجددان. این روزها که به دلایل مختلف نظام دچار نقاط ضعف جدی در اقتصاد و فرهنگ است انگار روز شادی متحجرین است.بی تکلیفی و پاسخگو نبودن، تلاش نکردن برای تغییر شرایط موجود به مطلوب چیزی است که این روزها خیلی از متحجرین به دنبال آن هستند.وقتی مذهب در نگاهشان در حد اخلاق و مناسک صرف که امام ره آن را مناسک میان تهمی معنی میکند این خروجی ها از آن طبیعی است.مساله اصلی ما با متحجرین بحث "اسلام اجتماعی" است 🔸اسلامی که درمتن جامعه نفس میکشد،نظام و نهاد میسازد و ما را به سمت تمدن میبرد. متاسفانه جریان تحجر امروز در بین حوزه تلاش میکند این نگاه را حذف یا کمرنگ کند تا حوزه برگردد به روزهایی که تمام دغدغه اش مساله های فردی و خرد بود نه آنچه امام ره با انقلاب پیش روی ما گذاشت،نگاهی که در آن حوزه باید نرم افزار ساخت یک در تمام ساحت ها و عرصه های مختلف را بسازد، این کجا و آن کجا.ترویج این نوع نگاه تمدنی یک اقدام ضد تحجر است شاخصی که امام خطر در دام افتادن آن را به حوزه وانقلابیون گوشزد میکرد وامروز همچنان مساله و چالش ماست ✍ http://www.vatanemrooz.ir/?nid=3153& @m_amin_rezai
♦️مبارزه با تحجر، موضوع مرکزی منشور روحانیت 🔹یادداشتی به مناسبت ۳ اسفند سالروز صدور منشور روحانیت 🗓 روزنامه وطن امروز http://www.vatanemrooz.ir/?nid=3153&pid=5&type=0 🔺متن کامل در لینک و کانال بازگشت موجود است ✍ @m_amin_rezai
681103-manshoor-rohaniat.pdf
169.9K
✅نمودار | منشور روحانیت امام خمینی(ره) @m_amin_rezai
منشور روحانیت.pdf
646.1K
♦️متن کامل کتاب منشور روحانیت امام خمینی(ره) @m_amin_rezai
🔰🔰قال المهدی (عج): « وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ » 🌺🌺 افتتاحیه و اولین جلسه هیئت هفتگی «راه فاطمه» (سلام الله علیها) در شب ولادت مولود کعبه امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) 🌺🌺 🔰🔰سلسله درس‌های نهج‌البلاغه 🔹سخنران: استاد قنبریان 🔸 مولودی خوانی: امیرحسین علیزاده 📆زمان: چهارشنبه 99/12/6 ⏰ ساعت: 19 ✅مکان: میدان روح الله، جنب دبیرستان ماندگار امام صادق، حسینیه هنر 🔴 لینک پخش زنده: https://instagram.com/rahe_fatemeh 💥 ان شاءالله شام مهمان سفره امیرالمؤمنین (ع) هستیم. 🌐 @rahe_fatemeh
📖سلسله درسهای نهج البلاغه /جلسه اول/ شب ولادت امیرالمومنین(ع)۹۹/قم المقدسه 💢درسی که دو ۱۸ذی الحجه می دهد!:۱۸ذی‌الحجه ۱۰هجری(غدیر) و ۱۸ذی‌الحجه ۳۵هجری(بیعت پس از عثمان)! ❓فرق این دو بیعت چه بود؟! ❓بیعتی که فاطمه(س) دنبالش بود با بیعتی که مالک اشتر و بقیه اصحاب منعقد کردند چه تفاوتی داشت؟! 🔅بیعت اول و آنچه فاطمه(س) دنبالش بود، بیعت با علی(ع) بود بعنوان یک "امام"، "ولیّ قدسی" که سند از خداوند خورده است. مرکز عدالت است. با او عدل سیاسی شروع و بقیه اجزاء عدالت اجتماعی جمع میشود. ⬅️این بیعتِ غدیر نقض شد و فراخوان فاطمه(س) اجابت نشد. لذا جامعه شیعی و حکومت امامت در فرهنگ شیعه به بار ننشست! 🔅بیعت دوم(ذی حجه۳۵هجری)، بیعت با همان علی(ع) است اما به عنوان یک "ولیّ عرفی"، "حاکمی مثل خلفای قبل" که برای "عدالت اجتماعی" و "وحدت" برگزیده اند! 🔸امیر(ع) در نامه۶ به معاویه می نویسد:"همان مردمی که با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردند، با همان شرایط("علی ما بایعوهم علیه") دست بیعت به من دادند". واضح است مردم با آن سه بعنوان امام برحق و ولیّ قدسی بیعت نکرده بودند! امام(ع) بیعت خود را مشروط به قبول امامتش نکرد و با حضور مردم به حاکم شدن برآنها در حد یک رهبر سیاسی-اجتماعی موافقت کرد. 🔸برای عدالت اجتماعی: شروع نهضت علیه نظام تبعیضی اموی توسط ۹نفر از اصحاب امیرالمومنین در عراق کلید خورد. به شام و دوباره کوفه و حمص تبعید شدند. با سعید بن عاص(والی کوفه) و معاویه(در شام) بحث کردند و از حمص به مصر و بصره و کوفه رفتند و مخالفان را شوراندند. از کوفه۲۰۰نفر، از بصره۱۰۰نفر و از مصر۳۰۰نفر، به مدینه آمدند و ۴ماه عثمان را محاصره کردند که به قتل او انجامید! بعد همه به همراه اهل مدینه به امیر(ع) هجوم آوردند و با او بیعت کردند(خ۵۴و۹۲و۱۳۶و۲۲۹). امام وقت بیعت به مردم وعده داد:"ای مردم مرا در کار اصلاح خودتان یاری دهید. به خدا سوگند که داد مظلوم را از ظالم می گیرم و افسار ستمکار را می کشم تا او را به آبشخور حق در آورم هرچند آن را خوش ندارد"(خ۱۳۶) عدالت گستری را علت پذیرش چنین حاکمیتی معرفی کرد:"اگر نبود حضور مردم و تمام بودن حجت برمن به جهت وجود یاور، و پیمانی که خداوند از عالمان گرفته که در برابر پُرخوری ستمکاران و گرسنگی ستمدیدگان ساکت ننشینند، بی تردید دهنه شترحکومت را بر کوهانش می افکندم..."(خ۳) 🔸برای وحدت مسلمین: ابتدا نمی پذیرفت، وقتی گفتند خبر قتل عثمان و معلوم نشدن خلیفه، تفرقه درست می کند راضی شد(الامامه و السیاسه/ ابن قتیبه/ الجزء الاول ص۴۶و۴۷) ⬅️یعنی امام قدسی، منتظر شیعه شدن همه نشد و بخاطر عدالت و وحدت به همان حاکمیت عرفی راضی شد. علی(ع) رهبر عامه و سنی ها شد! در سپاهش به فقه شیخین نماز می خواندند! 🔺تشیع سیاسی متولد شد. کسانی که به علی(ع) اعتقاد دینی نداشتند و ولایت او را شرعی و جعل الهی نمی دانستند؛ اما با وحدت، علیه قاسطین (ضد عدالتها/ حزب اموی) شدند. امیر(ع) همه را علیه قاسطین بسیج کرد و باز حین بیعت گفت:"من خوب زیر و روی این امر را بررسی کردم تا آنجا که خواب را از چشمم ربود. تنها دو راه پیش روی خود یافتم: یا با آنها(قاسطین) بجنگم یا آنچه را که محمد(ص) آورده، انکار کنم!"(خ۵۴) 🔅امام خمینی و این درس: ولایت فقیه برتر از ولایت معصوم نیست. به تعبیر سردار سلیمانی در وصیتنامه اش برخی آنرا بعنوان "اعتقاد دینی" قبول دارند و برخی(سنّی ها) به عنوان "اعتقاد عقلی". عده کمی در ایران و اکثری در جهان اسلام، رهبری امام را از جانب خدا و معصوم قبول نکردند بلکه آنرا برای وحدت مسلمین و برای عدالت و مقابله با مستبدین و مستکبرین خواستند. امام هم روی دو چیز تاکید داشت: ۱.تشکیل حزب بزرگ مستضعفین ۲.وحدت مسلمین ❗️عجب اینکه نه پیروان شیرازی، بلکه برخی محافل و حتی علمای انقلابی این ضرورت را خوب پاس نداشتند! ❓آیا کمیل و مالک و صعصعه و... در زمان ولایت عام و عرفی علی(ع) سنّی شدند؟!! چگونه شیعه گری کردند که راهبرد امیر(ع) برای وحدت علیه استکبار اموی ضربه نخورد؟! ❓چگونه از آن ولایت عام، ولایت خاص نتیجه گرفته شود؟! چگونه جامعه مسلمین ازعدالت، به عدل سیاسی(امامت) راهبری شود؟! اینها درسهایی است که باید از امام تشیع و ولیّ مستضعفین در نهج البلاغه یاد بگیریم... ادامه دارد... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
سلسله درس های نهج البلاغه۱.mp3
8.92M
📖سلسله درسهای نهج البلاغه جلسه اول ۹۹/۱۲/۶ هیأت راه فاطمه(س) قم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدت ها بود دلم لک زده بود برای محفلی که ترکیب شور و شعور باشد، جایی که جان را بشورد، فکر را پرواز بدهد و عقل را بزرگ کند، از اسلامی سخن گفته شود که به گفته حضرت روح الله محرومان را عزیز و ظالمان را حقیر بدارد، از عدالت این آرمان بزرگ انسانی از زبان علی ع بشنویم و سیراب شویم و برای تحقق آرمان های ۵۷حرکت کنیم. ان شاءالله در "راه فاطمه" س چنین قدمی را بر خواهیم داشت. @rahe_fatemeh @m_amin_rezai
✅ تا ابد آزادی خواهان و عدالتخواهان جهان خواهی بود، حضرت روح الله. @m_amin_rezai
✅🔴✅ دوره «حکمت مدنی انقلاب اسلامی» محفلی برای درنگ درباره ایران اکنون 🔹مشخصات اساتید، سرفصل‌های اجتماعی و اقتصاد سیاسی و تاریخ برگزاری کلاس‌ها در پوستر👆 ✅ پذیرش از خواهران و برادران دانشجو، طلبه و فعالان اجتماعی در سراسر کشور 💻دوره به صورت مجازی برگزار می‌شود. ⏱مهلت ثبت نام: تا تاریخ ۱۲ اسفند 👈جهت انجام مراحل ثبت نام مشخصات ( نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات و محل سکونت) خود را به شماره 5000267149 پیامک کنید. 🔻 تلفن: 09198516656 💥 به کانال مدرسه انقلاب اسلامی بپیوندید: 🌐 @madresah57ac
✅یکی از بزرگترین مساله های انسانِ جهانِ امروز است. زندگی که تهی از معنا شود انسان به پایان میرسد. تلاش میکند این پایان یافتگی را به نحوی تحقق ببخشد گاهی با انتخاب مرگ دفعی(خودکشی) گاهی هم با انتخاب مرگ تدریجی! ارتباط با حقیقت معنای عالم، با کتاب و گزاره های معنا بخش، با همراهانی که او را در مسیر عشق و معنا نگه دارند میتواند انسان قرن بیست و یکمی را معنا ببخشد و نجات بدهد. ✍ @m_amin_rezai
💠با آزار جنسی کودکانمان مقابله کنیم در همه دنیا، ارایه هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) به کودکان ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه می‌شود. هنرمندان حرفه‌ای در آثار دارای مخاطب کودک و نوجوان از بازیگران هرزه‌نگاری (پورن‌استارها) استفاده نمی‌کنند و یک باور جمعی برای مقابله با کودکان وجود دارد. اما متاسفانه «ساسان حیدری یافته» (مشهور به ساسی) در آخرین نماهنگ خود از یک پورن‌استار استفاده کرده و برای دیده‌شدن بیشتر، آتش به خرمن تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی زده. آن هم در شرایطی که شیوع کرونا باعث شده کودکان برای یادگیری از راه دور، به اینترنت دسترسی وسیعی پیدا کنند و هنوز بسیاری از خانواده‌ها، آموزش لازم را برای استفاده صحیح کودکان از اینترنت ندیده‌اند. و البته از یاد نبرده‌ایم که او در یک نماهنگ دیگر خود، شبکه‌ای را در برخی مدارس کشور ایجاد کرده بود تا دانش‌آموزان آهنگهایش را همخوانی کنند. من به عنوان پدر سه فرزند به شدت نگرانم. نه فقط من که پدرها، مادرها و کارشناسان بسیاری نگران هستند. مهم نیست ما چه باوری داریم. مهم نیست ما ملحد یا مومن، مسلمان یا مسیحی، انقلابی یا برانداز، چپ یا راست، یا هر دوگانه دیگری باشیم. حتی مهم نیست ما ساکن ایران یا خارج باشیم. مهم این است که ایران آینده را فرزندان ما خواهند ساخت و ما باید امروز برای حفاظت از آینده، دست در دست هم با آزار جنسی کودکان و تشویق آنها به تماشای پورنوگرافی مقابله کنیم. ۱. از خانواده، دوستان و دوستداران آقای ساسان حیدری می‌خواهم او را نصیحت کنند تا از این مسیر نادرست برگردد. ۲. از ایرانیهای ساکن خارج کشور درخواست می‌کنم مستقیما یا از طریق انجمنهای حمایت از حقوق کودکان، با این رویه ساسی مانکن مقابله کنند و براساس بند الف ماده۳۴ کنوانسیون حقوق کودک یا دیگر قوانین کشورهای خودشان، از او شکایت کنند. ۳. از والدین و مربیان تقاضا می‌کنم به همدیگر خطرات این اقدام و تبعات تماشای هرزه‌نگاری توسط کودکان را گوشزد کنند. ۴. از فعالان فضای مجازی می‌خواهم با صفحاتی که محتواهای اینچنینی را منتشر می‌کنند، مقابله و ضمن گزارش این صفحات، نارضایتی خودشان را اعلام کنند. ۵. از دادستانی، وزارت ارتباطات و پلیس فتا درخواست می‌کنم براساس بند۶ماده۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با کسانی که به این محتوای مبتذل، دسترسی کودکان را ایجاد می‌کنند یا آن را به آنها ارایه می‌دهند؛ برخورد کنند. × ما برای آینده ایران و فرزندانمان باید جلوی این خطای بزرگ بایستیم. ✍دکتر محمد سرشار، رئیس شبکه کودک 🔻کانال بازگشت @m_amin_rezai
‍ ✍️ انتخابات 1400، بیم‌ها و امیدها سید سالار کاشانی، معاون پژوهشی ایسپا 🔷 ایسپا در پیمایش ملی بهمن‌ماه 1399 با تعداد نمونه 1583 نفر و با جامعه‌ی آماری از شهروندان 18 سال به بالای کل کشور از پاسخگویان پرسیده است: «فکر می کنید شرکت مردم در انتخابات تا چه حد می تواند در حل مشکلات فعلی کشور موثر باشد؟». 28.6 درصد شهروندان مشارکت در انتخابات را «کاملاً مؤثر» و 26.5 درصد «تاحدی مؤثر» دانسته‌اند. 🔷 بسیاری از ایرانیان گمان می‌کنند دولت صاحب جایگاه، امکانات و منابعی است که با به کار بستن درست آن‌ها می‌توان از مشکلات امروز ایران کاست. آن‌ها احساس می‌کنند با تغییر در قوه‌ي مجریه و به تبع آن تغییر در رویکردهای مدیریتی دولت، ممکن است اوضاع بهتر شود؛ اما ناگفته پیداست که امیدواری آن‌ها محدود به تغییر نام‌ها و آدم‌ها در هیأت دولت نیست. ایرانیانی که به بهبود وضعیت کشور با تغییر دولت در سال 1400 امیدوارند، در انتظار چاره‌اندیشی‌های دولت‌ جدیدند. آن‌ها فکر می‌کنند با راه حل‌هایی متفاوت از رویه‌های جاری اداره‌ی کشور می‌توان چالش‌های اقتصادی و اجتماعی موجود را مدیریت کرد،‌ اما ابهام اصلی در این‌جاست: مردم چه راه حلی را ترجیح می‌دهند؟ 🔷 در پیمایش ملی ایسپا در بهمن‌ماه 1399 از شهروندان خواسته شده است بگویند به نظر آن‌ها دولت آینده از میان گزینه‌های «آزادی»، «بهبود روابط با کشورهای خارجی»، «عدالت»، «حمایت از تولید داخلی» و «امنیت در برابر تهاجم خارجی» بهتر است کدامیک را در اولویت کاری خود قرار دهد. هر یک از این گزینه‌ها بازنمای یکی از شیوه‌های محتمل اداره کشور است که دولت آینده می‌تواند در پیش گیرد. 31.2 درصد شهروندان در پاسخ پرسش مذکور عدالت را برگزیده‌اند، حمایت از تولید داخلی و همچنین بهبود روابط با کشورهای خارجی انتخاب 20 درصد پاسخگویان بوده است، 10.7 درصد پاسخگویان گزینه امنیت در برابر تهاجم خارجی و 3.5 درصد گزینه آزادی را انتخاب کرده‌اند. 🔷 سهم برابری از جمعیت طرفدار اولویت دادن به دو رویکرد در اداره‌ی کشورند: 20 درصد پاسخگویان فکر می‌کنند دولت باید سیاست‌های مبتنی بر حمایت از تولید داخلی را در مرکز برنامه‌های خود قرار دهد و 20 درصد نیز معتقدند راهکار اصلی برای فائق آمدن بر مشکلات بهبود روابط با کشورهای خارجی است. 🔶 متن کامل یادداشت را در سایت ایسپا مطالعه کنید http://ispa.ir/Default/Details/fa/2286/ 🆔 @ispa_polling
⭕️ پاسخ به یک شبهه: بالا بردن حداقل دستمزد کارگران، باعث بحران اقتصادی می‌شود؟ 🔹احتمالاً بمباران اخبار در رسانه‌های رسمی و غیررسمی نمی‌گذارد همه‌ی اخبار را بشنوید؛ خصوصاً خبرهایی که جریان پول و رسانه، تلاش می‌کنند تا آن‌ها را از چشم ما پنهان کنند. در روزهایی که رسانه‌ها و تریبون‌دارها درگیر انتخابات ۱۴۰۰ هستند، تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ هم یکی از خبرهایی‌ست که کمتر کسی از آن حرف می‌زند. 🔸این روزها که جلسات تعیین دستمزد کارگران در حال برگزاری است، تلاش کنیم به جای رسانه‌های رسمی، تریبون کارگران باشیم؛ کارگرانی که هر سال سفرۀ کارگران، کوچک و کوچک‌تر می‌شود 🔹مهدی موحدی بکنظر، استاد اقتصاد دانشگاه شاهد، یکی از کسانی‌ست که این روزها، سعی دارد کلیشه‌هایی که دربارۀ افزایش دستمزد کارگران باور کرده‌ایم -در واقع تلاش شده تا باور کنیم(!)- را به چالش بکشد. او در صفحه‌ی توییتر خود نوشته: 🔻طبق نص صریح ماده ۴۱ قانون کار، افزایش هر ساله باید دو شرط را به طور همزمان احراز کند (هرچند هیچگاه بدان عمل نشده است): ۱. پوشش هزینه سبد معیشت کارگر ۲. افزایشی حداقل به اندازه نرخ تورم سالانه بنابراین عدم عمل به نصِّ صریح قانون تا قبل از تغییر آن به هیچ وجه جایز نیست. 🔻هر چند برای جبران قانون‌گریزی دولت‌ها در اجرای کامل ماده ۴۱ قانون کار، افزایش ۳۰۰-۲۰۰ درصدی در لازم است. اما برای حمایت از ساختار فکستنی تولید نمی‌توان به جبران دفعی این عقب‌ماندگی پرداخت؛ بلکه برای رعایت حال کارگران باید از مطالبه افزایش ۱۰۰٪ حداقل دستمزد حمایت کرد. 🔻چرا کارفرما لاجرم، افزایش قیمت متناسب با تورم کالاهای اولیه و کالاهای سرمایه‌ای را می‌پذیرد؛ اما در مقابل افزایش حتی کمتر از تورم نیروی کار مقاومت می‌کند؟ -چون کارگر قدرت چانی‌زنی (صدا) ندارد. -چون کارفرمای گرفتار در بین مشکلات، به کمک رانتی اواخر اسفند دولت عادت نموده 🔻طبق بسیاری از مطالعات: 1️⃣ افزايش ، آن اثرِ منفی مورد ادعا بر را ندارد. به دلیل: -تحریک تقاضای مؤثر کل -افزایش انگیزه انباشت سرمایه انسانی و اخراج بلندمدت کمتر -بی‌کاری بسیار حداقلی برای نیروی کار غیرماهر 2️⃣ افزايش ، آن اثر منفیِ مورد ادعا بر را هم ندارد. به دلیل: -تحریک تقاضای موثر کل -افزایش بهره‌وری نیروی کار -امکان انتقال بخش قابل توجهی از فشار هزینه‌ای به افزایش کالاها و خدمات نهایی 3️⃣ همچنین این افزایش، اثرِ منفی مورد ادعا بر را ندارد. خیلی بدبینانه ۳۰ درصد افزایش در حداقل دستمزد حداکثر ۱٫۵ درصد به تورم بخشی دامن می‌زند. بماند که: -با قبول پولی بودن پدیده تورم (در بلندمدت)، دستمزد، معلول تورم است نه علت آن -هزینه‌های رفاهی-حمایتی دولت نیز کمتر می‌شود 🎬 @Mostazafin_TV
🔹دیدار آیت الله سیستانی با پاپ فرانسیس دیدار بسیار مهمی بود، کم تکرار و خاص. البته امام موسی صدر را میتوان جلودار این مساله نامید آن روز تاریخی که رفت در کلیسای کبوشیین لبنان برای مسیحیان خطبه خواند. 🔸 گر چه به اسم مذهب نیز در تاریخ جنگ ها و جنایت ها به راه انداخته اند اما من گمان میکنم در این روزگاری که جهان دارد از بی هویتی رنج میبرد، غرق در فساد و فحشا شده و به لحاظ تئوریک به بی معنایی و پوچی رسیده دستی از آسمان میتواند این جهان و انسان را نجات دهد. زمین بیش از پیش به آسمان محتاج است، مذهب که قرار بود در قرن ۲۰ بمیرد در قرن ۲۱ همچنان زنده است و ضرورت بودنش بسیار درک میشود و میتواند حیات ببخشد، این اصل مساله است که باید پیرامونش گفتگو کرد و اندیشید. 🔺البته اینجا به صراحت باید گفت: شیعه یا حتی جهان اسلام اگر رهبر و امامی واحد بتوان برایش معرفی کرد بی شک آن شخص آیت الله العظمی سید علی خامنه ای است. خناس ها به دنبال شیطنت و تضعیف و تفرقه نباشند، جایگاه و موقعیت افراد مشخص است. ✍ @m_amin_rezai
🔴 پاسخ صریح امام خمینی(ره) به نامه پاپ در سال ۵۸ 🔹در پی اشغال لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸، پاپ در تاریخ ۱۹ آبان ۵۸، نامه‌ای را از طریق نماینده خود اسقف هانیبال بوگینینی به قم، بیت امام خمینی(قدس) ارسال کرد و با میانجیگری تقاضای آزادی این افراد مطرح کرد. پاسخ امام اما تاریخی و شنیدنی بود! 🔺«...چه شده است که ما پنجاه سال کشته دادیم؛ کشته‌های دستجمعی، در حبس بودیم؛ حبس‌های غیرانسانی که بهترین افراد این ملت را در آنجا شکنجه‌های‌ غیر انسانی می‌دادند، و یک میانجیگری در کار نبود. و اعظم به فکر این نیفتادند که از این ملت مستضعف پشتیبانی کنند، یا لااقل میانجیگری کنند که ایشان دست از سر این مستضعفین بردارند. چه شد که امروز که ملت ما، جوان‌های ما که سال‌های طولانی تحت فشار و تحت رنج بودند، رفته‌اند و این چند نفری که در آن لانه جاسوسی به سر می‌بردند و عامل توطئه و جاسوسی بر ضد ملت ما بودند، بلکه بر ضد منطقه، و قراین و شواهد در این امر زیاد است.» @m_amin_rezai