eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
537 ویدیو
62 فایل
طلبه درس خارج دوست دار فقه، عدالت و کتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال، انتقاد، پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام: ‏instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر: twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
ولائ قلبهای ما از آن کیست؟ آن عشق محوری که بر قلب ما حاکم است چیست؟ دو ولائ در یک دل نگجد! به حب خدا مبتلاییم یا به حب دنیا گرفتار؟! 🔻این صحبت های شهید صدر جز آخرین ماه های زندگی اوست، او بعد از مدتی از این صحبت ها به شهادت میرسد. بعد از مدتها مطالعه پراکنده کتب شهیدصدر تصمیم گرفتم در قالب حلقه مطالعاتی خودم نیز مباحث را یک دور منظم بخوانم؛ شروعش با این صحبت های شهید صدر در کتاب بارقه ها همراه شد، لحظه ای خودم را در پای درس خارج شهید تصور کردم که روبه رویم نشسته، بر چشمانم زل زده و این تذکرات را تکرار میکند و عجب دلنشین است این کلمات که از جان دریا دلی چون او برخواسته است... روحش شاد، خدا قلبمان را از هر چه به غیر اوست پاک کند... ✍ @m_amin_rezai
🔸رهبرانقلاب: به اختلافات کمک نکنیم، هر کس اتحاد مردم را خدشه دار کند برای دشمن و در نقشه او کار کرده! سخنان آقای را از این زاویه در یک سال و اتفاقات اخیر بررسی کنید. به صراحت مینویسم دشمن امروز بخشی از را از طریق ایشان جلو میبرد! تاریخ روشن خواهد کرد. 🔻پ.ن: میدانم زدن این حرفها هزینه دارد ولی برای ایران و انقلاب باید گفت، این خبر نیست تحلیل من از مجموع رصدهای رسانه ای است و معتقدم در آینده دور یا نزدیک اسناد و خبرها این را تایید خواهد کرد. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏗 کار، محلّل سودِ سرمایه! • در مکتب اقتصادی اسلام، "کار" واحد اولیِ مالکیت است. مالکیت های بعدی که با ارث و هبه و بیع و... حاصل می شود؛ مالکیت تبعی (تابع آن کار اول) است.۱ • در این مکتب، حلال کننده (محلّل) سودبری سرمایه هم کار است.۲ یعنی یک سرمایه وقتی می تواند افزون شود که سرمایه ی کاری شود و سود ارزش افزوده ی حاصله، بین نیروی کار و سرمایه سهم بندی شود. • سودبری از دلالیِ صرف و بدون محلّلِ کار وقتی در کالاهای مصرفی مردم واقع می شود، ضربه بیشتری به زندگی مردم می زند. مصرف را گرانتر و طبقات محروم را مستضعف تر می کند. • برای نمونه: مسکن/خودرو - مسکن: از سال۵۵تا۶۵ ، حدود ۷۸٪ تقاضای مسکن مصرفی و فقط ۲۲٪ سرمایه ای بوده است. اما از سال۹۵ تا ۱۴۰۰، برعکس شده و ۷۵٪ سرمایه ای و ۲۵٪ مصرفی است. ⬅️ دلالی صرف و سود بردن از دست به دست کردن یا احتکار مسکن، در آن ۷۵٪ شکل می گیرد! - خودرو: ۲۴میلیون خودرو داریم و ۲۷میلیون خانوار! اگر این شیء مصرفی بین خانوارهای ایرانی توزیع شود ۹۰٪خانوارها خودرو خواهند داشت! اما فقط ۵۰٪ خودرو دارند! عملا ۲۴میلیون خودرو در اختیار ۱۳/۵ میلیون خانوار است! ⬅️ اینجا هم سود دلالی و سرمایه ای شدن خودرو خود را نشان می دهد! ✔️راه انتقال نقدینگی از دلالیِ صرف به تولید و چرخه واقعی کار عمدتا دو چیز است: 1⃣ مالیات بر عایدی سرمایه 2⃣ امنیت سرمایه گذاری در تولید .................................. ۱.ر.ک: فقه العقود سید کاظم حائری ج۱ص۲۹/ مجموعه آثار مطهری ج۲۰ص۴۳۱ ۲. الاسلام یقود الحیات شهید صدر محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
در سلسله جلساتی در امتدادهای اقتصادی-سیاسی که شهید صدر از نظریه استخلاف خود میگیرد این مساله را با حاج آقا بحث کردیم؛ حقیقتا یکی از نکات بسیار راهبردی است که بنیان های سرمایه داری به ویژه ورژن جدید آن نئولیبرالیسم را به چالش می کشد. سر این مساله باید در حوزه سیاست گذاری عالمانه ورود کرد و از حوزه هم خواست ورود فقهی جدی کند. نسبت مساله با بسیاری از طرح ها و برنامه ها در حوزه اقتصاد باید مشخص شود. در این بزنگاه هاست که به تعبیر امام ره تفاوت اسلام طرفدار محرومین و مستضعفین با اسلام سرمایه داری مشخص میشود. @m_amin_rezai
به دنبال این بودم در کنار ارجاعات فقهی برای درس خارج، آرا اهل سنت را هم نگاه کنم با این کتاب مواجه شدم. بدایه المجتهد و نهایه المقتصد، مولف آرا مذاهب اربعه اهل سنت را در 67 باب آورده، مجمع تقریب مذاهب در یک کار تحقیقی آرا امامیه را هم اضافه کرده و خیلی شکیل چاپ کرده است. تمام منابع به صورت جزئی از کتب فقهی شیعه و سنی ذکر شده، به ذهنم رسید احتمالا برای محققین و طلاب که در این کانال هم هستند مفید خواهد بود ✏️ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞ازدواج انقلابی! 🔸فاطمه زهرا س به عنوان دختر پیامبر ص، حاکم مدینه از میان خواستگاران اشرافی خود که مهریه 10 هزار سکه طلا را به پدرش پیشنهاد کردند با یک جوان انقلابی مجاهدِ یتیمِ فقیر با مهریه کمتر از 500 درهم و یک پوستین ازدواج کرد! (1) 🔻امروز آیا عموم دختران مذهبی و انقلابی به مقوله ازدواج چنین نگاهی دارند؟! مساله اینجاست. ⏪ برشی از سخنرانی فاطمه س زنِ زندگی، زنِ انقلاب eitaa.com/m_amin_rezai/2940 1:مناقب ابن شهر آشوب، ج3، ص 345 🎙 @m_amin_rezai
▪️بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس از بودجه ۱۴۰۲در سال آینده رشد اقتصادی۳.۱ تورم همچنان بالای۴۰٪ یارانه ۳۰۰هزار تومان و نرخ فقر کاهش نخواهد یافت! این آمار بر فرضی است که شوک اقتصادی جدیدی نباشد و اتفاقی ملی-جهانی رقم نخورد. باید آقای رئیسی صادقانه واقعیت ها را با مردم مطرح کنند. ظاهرا کشور با همان دست فرمان قبلی اداره میشود. تحول بنیادین، سیاست های مردمی کجای کار است نمیدانیم! ✍️ 🔻گزارش مرکز پژوهشها rc.majlis.ir/fa/news/show/1755772 @m_amin_rezai
🔹یک جمع‌بندی نهایی از سیاهه چالش‌ها و مسایل کشور این است که هیچ چالش اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی نیست که ریشه آن نباشد. مطالعه و تبیین و تحلیل این چالش‌ها باید چشم ما را باید به اصلاحات عدل محور بینا کند. 🔸مصرف گاز تهران در شمال تهران ۹۳ درصد، جنوب تهران ۷ درصد! 🔹با کاخ در تهران و ویلا در شمال سهم صدها خانواده را در مصرف گاز می‌بلعند و پنت‌هاوس و جکوزی می‌کنند و فحش علیه نظام و توییت و استوری می‌گذارند... 🔺عدالت هم دست دراز را قطع می‌کند، هم زبان دراز را. ✍️ مجتبی جهان‌تیغ 🎬 @Mostazafin_TV
🔹مشخص شده یکی از اعضای شورای اصولگرا شهرِ تهران فیش حقوقی دختر دهه هشتادی اش به عنوان رئیس دفتر او ۳۷ میلیون است! بزرگشان آقای چمران با ریش سفید آمده توجیه کرده که نه این معوقه است( خب پس برای روشن شدن حقیقت فیش حقوقی ماه های قبلی را منتشرکنید). حقوق این دختر فقط ۱۶-۱۵میلیون است! ( در فیش حقوقی فقط ۷،۵۰۰ میلیون پاداش ذکر شده، به اندازه حقوق یک کارگر سیستم شهرداری تشخیص داده به گل دختر ایشان پاداش بدهد!) 🔸این کثافتی است که بخشی از اصولگرایان دچارش هستند. حالا همین ها اگر یک جوان درباره یک ناعدالتی مطالبه کند چپ و راست او را میزنند که شماها موجب ناامیدی مردم میشوید! اعمال چه کسی موجب ناامیدی است؟ بعضی از شماها که خودتان و بچه هایتان سر سفره بیت المال اینجور می خورند یا حرفهای چند جوان انقلابی پاپتی که هیچ جای بازی کثیف شماها نیستند و درد مردم و انقلاب را فریاد میزنند؟! 🔻ما هر چه در حوزه نظری تلاش کنیم تا در عرصه فقاهت به نظریه برسیم و مبتنی بر آن مساله های حکمرانی را حل کنیم مردم امروز این واقعیات را می بینند. 🔻 آنچه مورد ناراحتی است متاسفانه این سیاسیون اصولگرا ایام انتخاب طوری فضاسازی میکنند که بعضی علما و چهره های موجَه بخاطر ترس از رای آوردن جناح مقابل پای این لیست ها را امضا میکنند و عملا خرج بازی های سیاسی و این افراد میشوند! ⏪: خواستم در مورد سیره حضرت امیر ع در نسبت با بیت المال و نوع استفاده و برخورد با قوم و خویش در نسبت با حکومت بنویسم که دیدم مردم بیش از ما این حرفها را میدانند. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
📚اهل تحقیق میدانند رسیدن به نظریه و استخراج نظریه هر دو کار دشوار و زمانبری است. هر عالمی به این نقطه نمی رسد و در صورت مکتوب نکردن استخراج نظریه از مجموعه آثار یک متفکر کار بسیار دشواری است. در حوزه عدالت اجتماعی کار نظری زیاد انجام شده اما این کتاب که تازه شروع کردم یک کار اصولی دقیق در استخراج نظریه عدالت ۶ نفر از متفکرین معاصر است. امام خمینی ره، رهبر انقلاب، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید صدر و در نهایت نظریه عدالت اجتماعی اسلام؛ قرار شد گاهی در کانال کتاب معرفی کنم، این اثر را به دوستان پیشنهاد میکنم. 🔻ان شاءالله تلاش میکنم مبتنی بر این کتاب و سایر آثاری که از متفکرین خواندم در فرصتی مناسب یک درس گفتار پیرامون مساله عدالت به صورت مجازی بگذارم و در این باره با هم گفتگو کنیم. ✍️ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔴 چرا عدالت آموزشی خیلی اهمیت دارد؟ [به بهانه پته‌ آموزشی، طرح جدید دولت درباره آموزش و پروش] 1⃣: در مساله آموزش و پرورش قبل از مقوله تربیت باید تکلیف جایگاه مدرسه را به لحاظ "اقتصاد سیاسی" مشخص کرد. مدرسه را سه جا می‌شود تعریف کرد ۱: نهاد اجتماعی، یک فرآیند کاملا مردمی که در دوره‌هایی ما در ایران به عنوان مکتب‌خانه یاد می‌کنیم ۲: دولت، که بعد از دوره تاسیس آموزش و پرورش مدرن ایجاد شد. بر اساس قانون اساسی ما اصل ۳۰ امر آموزش( مدرسه) ذیل دولت تعریف می‌شود ۳:بازار، که با شروع سیاست‌های نئولیبرالیسم در ۱۹۶۰ در جهان رقم خورد. در این نگاه آنچه وظیفه دولت و حق مردم بود کم کم تبدیل به کالا و بازاری شد مثل بهداشت، آموزش، امنیت و...مدرسه به عنوان پلتفرم آموزش در این دوره به مناسبات بازار وارد شد و آموزش عمومی که قبلا حق مردم بود بر عهده دولت یا در نهاد اجتماعی با اقتصادهای تبرعی و... قرار داشت، به صورت ساختاری به یک کالای سرمایه‌ای مبدل شد که کاملا قابل خرید و فروش بود! 2⃣: عدالت اجتماعی سه ساحت دارد الف: فرصت‌ها ب: منابع و امکانات ج: توزیع درآمدها عدالت در توزیع فرصت‌ها به این معناست که فرصت‌های عمومی برای رشد باید به طور برابر در اختیار همه باشد لذا عدالت در این ساحت چون فرصت‌های اولیه حاصل دستاورد کسی نیست به معنای برابری است. عدالت آموزشی اگر چه شامل هر سه ساحت می‌شود ولی بخش اصلی آن این بخش از عدالت است. اصل ۳۰ قانون اساسی که خروجی فتوای جمعی جمع زیادی از فقهاست برای تامین عدالت آموزشی است که فرصت آموزش با کیفیت را حق همه مردم و بر عهده دولت قرار داده است. 3⃣: آموزش وقتی از حق(حق فرصت رشد تحصیل)که بر عهده دولت است تبدیل به کالای سرمایه‌ای شدو مدرسه از نهاد دولت به نهاد بازار منتقل شد این ساحت از عدالت به حاشیه می‌رود یعنی فرصت پیشرفت که قرار بود عمومی باشد حالا پولی می‌شود. طبیعتا فقرا در دهک‌های پایین به خاطر نداشتن پول از این حق آموزش با کیفیت بازمی‌مانند و آموزش عملا تبدیل به یک کالای طبقاتی می‌شود وقتی فرصت‌های اولیه آموزش نابرابر توزیع شد؛ در ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر برای گروه خاصی می‌شود و در ادامه فرصت‌های شغلی بالای جامعه مثل مدیران، پزشکان، وزرا و...همه برای یک طبقه خاص سرمایه‌دار می‌شود( آمار در ایران کاملا این مساله را تایید می‌کند، ۶۷٪ پنج دانشگاه برتر از سه دهک بالا و ۸٪ از سه دهک پایین!، ۵۰٪ درصد ورودی دانشگاه شریف در رشته‌های فنی از دهک ۱۰[پولدارترین افراد جامعه]، ۸۴٪ ورودی پزشکی از سه دهک بالا ۸،۹،۱۰ و...) 4⃣: خروجی مساله کالایی شدن آموزش که بواسطه خصوصی سازی آموزش رقم می‌خورد تبعات بسیار وحشتناکی برای جامعه دارد. با این وضعیت در دهه آینده بسیاری از مدیران میانی و به تدریج بالای حکمرانی و حتی نهاد علم برای طبقه سرمایه‌دار خواهد شد و سهم طبقات محروم در مناصب تاثیرگذار بسیار اندک خواهد بود! طبیعتا خروجی سیاست‌گذاری( مالیات، توزیع امکانات و...) مدیرانی که از طبقه سرمایه‌دارند عموما ضد طبقات محروم خواهد بود و عدالت در دو ساحت دیگر را با چالش مواجه می‌کند و این برای انقلابی که بر دوش طبقات محروم و مستضعفین به پیروزی رسیده بسیار خطرناک است. امروز لیبرال‌ترین کشورها مثل آمریکا هم ترمز خصوصی‌سازی در آموزش را کشیدند. از وجوه مشترک کشورهای موفق در امر آموزش مثل کشورهای اسکاندیناوی این است که اجازه ندادند آموزش به نهاد بازار منتقل شود و دولت‌ها وظایف‌شان را کاملا برعهده گرفتند. در این کشورها آموزش کاملا دولتی است. 5⃣ دولت سیزدهم که با شعار عدالت و مردمی بودن سر کار آمد قرار شد با توجه به هزینه‌های کمرشکن مدارس غیرانتفاعی برای طبقات پایین و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و تحقق کامل عدالت آموزشی به سمت تحول و کیفیت بخشی مدارس دولتی حرکت کند اما اخیرا طرحی به عنوان نوشته شده و آقای رئیسی هم امضا و ابلاغ کردند! ایده پته آموزشی برای فریدمن تئورسیون لیبرال است که بنا بر شواهد جهانی و نظر کارشناسان خروجی آن عملا کمرنگ کردن نقش دولت در وظایف خود در آموزش و پرورش و سپردن مدرسه به نهاد بازار است!(نقد فنی) eitaa.com/m_amin_rezai/2955. eitaa.com/m_amin_rezai/2954 مساله مردمی‌سازی آموزش هم اگر ملاحظاتی که گفته شد رعایت نشود عملا مدرسه از ذیل دولت خارج و وارد بازار می‌شود. ◀️ بارها این نکته تاکید شده که سرمایه‌داری یک پدیده کاملا پیچده و به تعبیر شهید مطهری راس مسائل مستحدثه است لذا اگر از طرفی بر مبانی اسلامی مسلط نباشیم و از سمت دیگر بازی سرمایه‌داری و ورژن‌های نو آن را دقیق نشناسیم با عناوین زیبا مثل کار تربیتی یا مردمی‌سازی در بازی سرمایه‌داری قرار می‌گیریم و تحقق عدالت که مهم‌ترین وظیفه حکومت است را به دست خودمان عملا به حاشیه می‌بریم. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
-708894975_-289913122.pdf
754.1K
🔻مقاله پته آموزشي؛ حق انتخاب يا مالكيت؟ @m_amin_rezai
185016067_-1286613574.pdf
227.2K
♦️بررسی و نقد ایده پته آموزشی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان @m_amin_rezai
🔴 نفوذ اندیشه سند ۲۰۳۰ در سند تحول دولت سیزدهم در بخش آموزش و پرورش 🔰 بیانیه اعتراضی بیش از ۹۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور پیرامون سند تحول دولت سیزدهم در بخش آموزش و پرورش ( پته آموزشی) 🔻امروز با جدی شدن اراده استکبار، پیگیری سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ در حال پیشرفت است و تحت پوشش سند انتظارات دولت سیزدهم که مزیّن به اشعار انقلاب اسلامی است، اهداف خود را دنبال می‌کند. 🖇 متن کامل بیانیه را در لینک زیر بخوانید: https://bdf.cfu.ac.ir/fa/237199 @m_amin_rezai
🔻"دین" یعنی "عدل" و عدل یعنی دین. هر جا دیدید می‌گویند: دین و اسلام هست و عدالت اجتماعی نیست بدانید دین اسلامش قلابی است! ✍ شهید بهشتی @m_amin_rezai
🔸سهم مالیات در بودجه به بیشترین رقم در قرن اخیر رسیده؛ خبر خوبی است جهت عبور از نفت خواری با دوشرط ۱:طرح هایی مثل مالیات برعایدی سرمایه تصویب شود که مالیات فقط از مردم عادی گرفته نشود ۲:جلوی خصوصی کردن آنچه در قانون جز حقوق مردم است مثل آموزش وبهداشت گرفته شود. 🔻نمیشود هم مالیات داد هم پول خدمات دولتی را ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻اگر انگیزه شخصی می‌تواند در جامعه سرمایه‌داری خود را به شکل مالکیت خصوصی و تضاد طبقاتی نشان دهد، همچنین می‌تواند خود را در جامعه مارکسیستی به شکل اداره خصوصی، مرکزیت قدرت و تضاد حزبی به منصه ظهور برساند، چنانکه تاریخ تجربه مارکسیستی جدید گواه این حقیقت است. بنابراین، انگیزه شخصی، حقیقتی است که نمی‌توان آن را از طریق قانونی در روابط اجتماعی از بین برد و همچنین نمی‌توان به تضاد بین آن با منافع اجتماعی گردن نهاد. نظام اسلامی مشکل این تضاد را با ایجاد پیوند و سازگاری بین دو قطب متضاد برطرف می‌کند؛ نظام اسلامی بدون آنکه در پی متزلزل کردن انگیزه شخصی باشد یا به نابودی آن فکر کند، با استفاده از دین به این انگیزه، مفهوم تربیتی جدیدی می‌دهد که با منافع اجتماعی و ارزش‌ها و آرمان‌های آن هماهنگی کامل دارد. 📚بارقه ها؛ شهید صدر، ص ۱۱۳ @m_amin_rezai
✅ به ذهنم رسید به جای نوشه های تحلیلی یک دفعه هم برنامه روزنامه ام را بنویسم تا با ابعاد زندگی یک طلبه این موجوادات قریبِ غریب بیشتر آشنا بشید😊 🔻دیشب تا ساعت ۲.۵شب مقالاتی در مورد آمار زنان در مشارکت های اجتماعی در عرصه های مختلف را مطالعه میکردم پیرامون موضوع شناسی که در مورد یک کارگاه فقهی به عهده من سپرده شده بود البته اگر هم میخواستم بخوابم طبیعتا در تعارض بین بازی کردن رئیس خونه تسنیم کوچولو و خواب من جانب من گرفته نمیشد و محکوم بودم به شکست😊 🔻بعد نماز کمی اینترنت گردی کردم البته فقط ایتا مونده اگه اینم فبلتر نکنند. آماده شدم برای کارگاه 🔻۷:۴۵ با موتور رفتم برای کارگاه فقهی حل مساله با موضوع هندسه حضور اجتماعی زنان در نگاه شریعت؛ بحث خوبی پیرامون روایات ستر و منظومه شریعت شکل گرفت بعد جلسه با یکی از رفقا پیرامون روش های تحولی فقهی صحبت کردیم 🔻۹:۴۵تا اذان جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۲ در مرکز تحقیقات مجلس؛ مدتی دنبال چنین جلسه ای بود خیلی قابل استفاده بود 🔻۱۲:۳۰ اذان و نماز و کمی صحبت با یکی از کارشناسان پیرامون اقتصاد سیاسی 🔻۱۳:۳۰ اومدم پیش یکی از رفقا کمی استراحت کنم؛ بعد یک ربع خواب تلفن زنگ زد یکی از رفقا: حاجی اینا برات یه چیزی فرستادم چک کن، الان خوابم میاد، یک دقیقه طول میکشه. نگاه کردم برای یک پویش در مورد دستاورهای انقلاب در حوزه کشاورزی داریم یه عنوان جذاب برام بفرست! توی خواب و بیداری یه چیزی نوشتم قشنگ بود😂 دیگه تلفن بعدی؛ اینم از استراحت! 🔻۱۴:۴۵ نهار از خونه نیاورده بودم رفتم فلافل گرفتم و با یکی از رفقا خوردیم 🔻۱۵:۱۵رفتم حرم مباحثه شرایع الاسلام تا ۱۷۹ بحث خوب و عمیقی شد 🔻۱۷ تا اذان زیارت و نماز، نوشتن توئیت 🔻۱۷:۴۵ مطالعه کتاب بارقه ها شهید صدر 🔻۱۸:۳۰ حلقه مطالعاتی افق اندیشه( ارائه کتب عمومی شهید صدر برای جمعی از جوان ها) یک ساعت نیم بحث طول کشید؛ بحث خوبی بود 🔻۲۰: برگشت به خونه؛ توی راه صبح و شب پادکست رادیو مضمون قسمت تحلیل اندیشه های شریعتی را گوش دادم 🔻۲۱ شام و سریال 🔻۲۱:۳۰ حلقه مطالعاتی کتب محوری شهید مطهری؛ ارائه کتاب جامعه و تاریخ، آخر هفته ها را گذاشتم برا این جنس مطالعات و جلسات چون در طول هفته برا درس فقه و اصول هست. حلقه مطالعاتی یه طرح ۴.۵ ساله است برا مطالعه کتب متفکرین؛ اینترنت مشکل پیدا کرد جلسه افتاد برا فردا شب. 🔻۲۲:نوشتن یادداشت؛ بازی با تسنیم و... مادرم گاهی میگند: شما توی مملکت کاره ای نیستی و این همه کار؛ به شوخی میگم دیگه زندگی ما همینه؛( معنای زندگی برا من همینه؛ تکاپو بین علم و آرمان)☺️ ✍ @m_amin_rezai
🔻بودجه۱۴۰۲نشان میدهد در بر همان پاشنه می‌چرخد بلکه بدتر! ظاهرا اینگونه تقسیم شده که سخنرانی و از مردم گفتن با آقای رئیسی باشد و سیاست گذاری ضدمردمی با بعضی! حزب اللهی ها ناامید میشوید از این حرفها؟تقصیر کسانی که واقعیت میگویند نیست، آقای رئیسی را از این راه باز دارید تا دیر نشده.. eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
♦️کف حقوق کارمندان امسال ۷م اعلام شده بنا بر"قانون خدمات کشوری"فاصله۷برابری پذیرفته شده، این یعنی حقوق ۵۰م (بعلاوه اضافات و خدمات)مدیران کاملا قانونی است! به عنوان یک طلبه از فقهای شورای نگهبان می‌پرسم بر اساس کدام مبنای فقهی چنین فاصله حقوقی را پذیرفتید؟ آقای رئیسی از لایحه اصلاح حقوق ودستمزد چه خبر؟ ✍ 🔻این دو یادداشت را حتما بخوانید 🔽سیر حقوق و دستمزد و مساله تبعیض در جمهوری اسلامی eitaa.com/m_amin_rezai/2196 🔽حوزه علمیه و مساله حقوق و دستمزد eitaa.com/m_amin_rezai/2254 @m_amin_rezai
🔸لیبرال و نئولیبرال فحش سیاسی نیست که بشود به یک جناح و افراد نسبت داد. یک سری سیاست اقتصادی-فرهنگی است که عملا به نفع جریان سرمایه دار و ضد طبقات محروم و فرهنگ اسلامی است. شما میتوانید با اسم دین و انقلابی گری تمام این سیاست ها را اجرا کنید! از این جهت است که آگاهی از" اقتصاد سیاسی" بسیار مهم است. 🔻پیشنهاد میکنم این مقاله را همه؛ به ویژه فعالین انقلابی و طلاب "همه ما نئولیبرال هستیم" که قبلا هم معرفی شده، لطفا با دقت بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/2575 @m_amin_rezai
✅ پدربزرگم نامش بود. هر وقت ماه رجب می آید من بی اختیار به یاد او می افتم. آن پیرمرد زحمتکش؛ فقر و رنج روزگار او را به هجرت وادار میکند. با اهل و عیالش با الاغ میروند به کربلا، چند ماه توی راه بودند! به کربلا که میرسند در یکی از رواق های حرم حضرت ابولفضل ع ساکن میشوند. آنجا کارگری میکرده؛ دخترش همان جا به دنیا اومده، حدود ۵ سال کربلا ساکن بودند و بعدش بعضی شهرهای ایران یکی از اقوام میگفت: گاهی با دست اشاره میکرد همه این ساختمان ها را من ساختم( یعنی داخلش کار کردم) واقعش من همیشه به این افتخار کردم که اجدادم از توده مردم بودند، از طبقات پایین جامعه، من اگر هم به جایی برسم این نتیجه تلاش خودم باشد نه در امتداد ثروت و شهرت اجدادم ✅ من خیلی او را یاد نمیدهم اما به شهادت خیلی ها او آدم کثیر البکائی بود! بسیار گریه میکرد آن هم با صدای بلند؛ اشک خصوصا وقتی در راه بندگان خوب خدا باشد نتیجه قلب صاف است و روح تمیز و وسیله تقرب و اتصال است به آسمان! انسان های صاف و ساده قدیمی اینگونه بودند اقتضائات روزگار مدرن غالبا انسان ها را کدر میکند و روح اگر کدر شد اشک انسان هم خشک میشود! این تیکه صوت بخشی از تعزیه روستای ماست، پیرمردی اذان میگوید اگر دقت کنید یک صدای زمینه دارد، گریه بلند یک پیرمرد(https://eitaa.com/m_amin_rezai/2968) که با شنیدن اذان هم اینگونه ناله میکند، این پیرمرد پدر بزرگ من است! همان کربلایی رجب، من از او فقط یاد دارم وقتی برایش سوره های قران میخواندم تشویقم میکرد. ✅ دوست دارم در همه آن سالها که در جوار قبر ابی اعبدالله ع زندگی میکرده در میان اشک هایش یک بار هم در کنار ضریح آرزو کرده باشد شبیه طلبه های نجفی از نسلش عالمانی هم باشند؛ نمیدانم چنین آرزویی کرده یا نه ولی من تلاش میکنم چنین نوه ای باشم برای آن پیرمرد رنج دیده کثیر البکا؛ برای او و اجدادم که بخاطر علقه های دینی نام زیبای رجب را برایش برگزیدند. برای شادی روح همه اموات خصوصا آن پیرمرد با صفا، کربلایی رجب فاتحه ای را بخوانید. ✍ @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای گریه های او... eitaa.com/m_amin_rezai/2967
به بهانه پته‌ آموزشی؛ طرح جدید دولت درباره آموزش و پرورش؛ ⁉️ چرا عدالت آموزشی خیلی اهمیت دارد؟ 📝به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، محمدامین رضایی 🔺امروز لیبرال‌ترین کشورها مثل آمریکا هم ترمز خصوصی‌سازی در آموزش را کشیدند. از وجوه مشترک کشورهای موفق در امر آموزش مثل کشورهای اسکاندیناوی این است که اجازه ندادند آموزش به نهاد بازار منتقل شود و دولت‌ها وظایف‌شان را کاملا برعهده گرفتند. 🔺دولت سیزدهم که با شعار عدالت و مردمی بودن سر کار آمد، قرار شد با توجه به هزینه‌های کمرشکن مدارس غیرانتفاعی برای طبقات پایین و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و تحقق کامل عدالت‌آموزشی به سمت تحول و کیفیت‌بخشی مدارس دولتی حرکت کند اما اخیرا طرحی با عنوان پته آموزشی مطرح کرده است! 🔺ایده پته آموزشی برای فریدمن تئورسیون لیبرال است که خروجی آن عملا کمرنگ کردن نقش دولت در وظایف خود در آموزش و پرورش و سپردن مدرسه به نهاد بازار است! 🔺بارها این نکته تاکید شده که سرمایه‌داری یک پدیده کاملا پیچیده و به تعبیر شهید مطهری راس مسائل مستحدثه است لذا اگر از طرفی بر مبانی اسلامی مسلط نباشیم و از سمت دیگر بازی سرمایه‌داری و ورژن‌های نو آن را دقیق نشناسیم با عناوین زیبا مثل کار تربیتی یا مردمی‌سازی در بازی سرمایه‌داری قرار می‌گیریم و تحقق عدالت که مهم‌ترین وظیفه حکومت است را به دست خودمان عملا به حاشیه می‌بریم. 🖇مشروح یادداشت: https://rastakhabar.ir/?p=3808 ✔️ رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران ‌ https://eitaa.com/joinchat/4208328965C6662c183fb
🔻جناب آقای حاج علی اکبری و...که آن روزها به سبب ندانستن "اقتصاد سیاسی" سیاسیت های تعدیل اقتصادی را فتح خرمشهر و مردمی سازی نامیدید وقت آن است از مردم محروم عذرخواهی کنید. خروجی آن سیاست ها چیزی جز گران کردن زندگی و تولید ناامیدی بود؟ متاسفانه از بدنه کارشناسی لیبرال بازی خورید و ارزشها را خرجشان کردید! eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca