eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
606 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️کف حقوق کارمندان امسال ۷م اعلام شده بنا بر"قانون خدمات کشوری"فاصله۷برابری پذیرفته شده، این یعنی حقوق ۵۰م (بعلاوه اضافات و خدمات)مدیران کاملا قانونی است! به عنوان یک طلبه از فقهای شورای نگهبان می‌پرسم بر اساس کدام مبنای فقهی چنین فاصله حقوقی را پذیرفتید؟ آقای رئیسی از لایحه اصلاح حقوق ودستمزد چه خبر؟ ✍ 🔻این دو یادداشت را حتما بخوانید 🔽سیر حقوق و دستمزد و مساله تبعیض در جمهوری اسلامی eitaa.com/m_amin_rezai/2196 🔽حوزه علمیه و مساله حقوق و دستمزد eitaa.com/m_amin_rezai/2254 @m_amin_rezai
🔸لیبرال و نئولیبرال فحش سیاسی نیست که بشود به یک جناح و افراد نسبت داد. یک سری سیاست اقتصادی-فرهنگی است که عملا به نفع جریان سرمایه دار و ضد طبقات محروم و فرهنگ اسلامی است. شما میتوانید با اسم دین و انقلابی گری تمام این سیاست ها را اجرا کنید! از این جهت است که آگاهی از" اقتصاد سیاسی" بسیار مهم است. 🔻پیشنهاد میکنم این مقاله را همه؛ به ویژه فعالین انقلابی و طلاب "همه ما نئولیبرال هستیم" که قبلا هم معرفی شده، لطفا با دقت بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/2575 @m_amin_rezai
✅ پدربزرگم نامش بود. هر وقت ماه رجب می آید من بی اختیار به یاد او می افتم. آن پیرمرد زحمتکش؛ فقر و رنج روزگار او را به هجرت وادار میکند. با اهل و عیالش با الاغ میروند به کربلا، چند ماه توی راه بودند! به کربلا که میرسند در یکی از رواق های حرم حضرت ابولفضل ع ساکن میشوند. آنجا کارگری میکرده؛ دخترش همان جا به دنیا اومده، حدود ۵ سال کربلا ساکن بودند و بعدش بعضی شهرهای ایران یکی از اقوام میگفت: گاهی با دست اشاره میکرد همه این ساختمان ها را من ساختم( یعنی داخلش کار کردم) واقعش من همیشه به این افتخار کردم که اجدادم از توده مردم بودند، از طبقات پایین جامعه، من اگر هم به جایی برسم این نتیجه تلاش خودم باشد نه در امتداد ثروت و شهرت اجدادم ✅ من خیلی او را یاد نمیدهم اما به شهادت خیلی ها او آدم کثیر البکائی بود! بسیار گریه میکرد آن هم با صدای بلند؛ اشک خصوصا وقتی در راه بندگان خوب خدا باشد نتیجه قلب صاف است و روح تمیز و وسیله تقرب و اتصال است به آسمان! انسان های صاف و ساده قدیمی اینگونه بودند اقتضائات روزگار مدرن غالبا انسان ها را کدر میکند و روح اگر کدر شد اشک انسان هم خشک میشود! این تیکه صوت بخشی از تعزیه روستای ماست، پیرمردی اذان میگوید اگر دقت کنید یک صدای زمینه دارد، گریه بلند یک پیرمرد(https://eitaa.com/m_amin_rezai/2968) که با شنیدن اذان هم اینگونه ناله میکند، این پیرمرد پدر بزرگ من است! همان کربلایی رجب، من از او فقط یاد دارم وقتی برایش سوره های قران میخواندم تشویقم میکرد. ✅ دوست دارم در همه آن سالها که در جوار قبر ابی اعبدالله ع زندگی میکرده در میان اشک هایش یک بار هم در کنار ضریح آرزو کرده باشد شبیه طلبه های نجفی از نسلش عالمانی هم باشند؛ نمیدانم چنین آرزویی کرده یا نه ولی من تلاش میکنم چنین نوه ای باشم برای آن پیرمرد رنج دیده کثیر البکا؛ برای او و اجدادم که بخاطر علقه های دینی نام زیبای رجب را برایش برگزیدند. برای شادی روح همه اموات خصوصا آن پیرمرد با صفا، کربلایی رجب فاتحه ای را بخوانید. ✍ @m_amin_rezai
به بهانه پته‌ آموزشی؛ طرح جدید دولت درباره آموزش و پرورش؛ ⁉️ چرا عدالت آموزشی خیلی اهمیت دارد؟ 📝به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، محمدامین رضایی 🔺امروز لیبرال‌ترین کشورها مثل آمریکا هم ترمز خصوصی‌سازی در آموزش را کشیدند. از وجوه مشترک کشورهای موفق در امر آموزش مثل کشورهای اسکاندیناوی این است که اجازه ندادند آموزش به نهاد بازار منتقل شود و دولت‌ها وظایف‌شان را کاملا برعهده گرفتند. 🔺دولت سیزدهم که با شعار عدالت و مردمی بودن سر کار آمد، قرار شد با توجه به هزینه‌های کمرشکن مدارس غیرانتفاعی برای طبقات پایین و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و تحقق کامل عدالت‌آموزشی به سمت تحول و کیفیت‌بخشی مدارس دولتی حرکت کند اما اخیرا طرحی با عنوان پته آموزشی مطرح کرده است! 🔺ایده پته آموزشی برای فریدمن تئورسیون لیبرال است که خروجی آن عملا کمرنگ کردن نقش دولت در وظایف خود در آموزش و پرورش و سپردن مدرسه به نهاد بازار است! 🔺بارها این نکته تاکید شده که سرمایه‌داری یک پدیده کاملا پیچیده و به تعبیر شهید مطهری راس مسائل مستحدثه است لذا اگر از طرفی بر مبانی اسلامی مسلط نباشیم و از سمت دیگر بازی سرمایه‌داری و ورژن‌های نو آن را دقیق نشناسیم با عناوین زیبا مثل کار تربیتی یا مردمی‌سازی در بازی سرمایه‌داری قرار می‌گیریم و تحقق عدالت که مهم‌ترین وظیفه حکومت است را به دست خودمان عملا به حاشیه می‌بریم. 🖇مشروح یادداشت: https://rastakhabar.ir/?p=3808 ✔️ رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران ‌ https://eitaa.com/joinchat/4208328965C6662c183fb
🔻جناب آقای حاج علی اکبری و...که آن روزها به سبب ندانستن "اقتصاد سیاسی" سیاسیت های تعدیل اقتصادی را فتح خرمشهر و مردمی سازی نامیدید وقت آن است از مردم محروم عذرخواهی کنید. خروجی آن سیاست ها چیزی جز گران کردن زندگی و تولید ناامیدی بود؟ متاسفانه از بدنه کارشناسی لیبرال بازی خورید و ارزشها را خرجشان کردید! eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با این رویکرد، خیلی هم عجیب نیست! 🔹 در کنکور ۱۴۰۱ بیش از ۹۹ درصد رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ از بودند! ۵۵ درصد از قبولی‌های دانشگاه شریف نیز سهم دهک دهم بود! از طرف دیگر طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، فقط در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل بیش از یک میلیون نفر است. 🔸 به عبارتی وقتی تبدیل به کالا شود، پول‌دارها کالای با کیفیت‌تری می‌گیرند؛ ندارها هم یا کالای کم کیفیت‌تری می‌گیرند یا کلاً از آڼ محروم می‌شوند. 🔹 احتمالاً عمده‌ی این ندارهای بی‌مدرک هم یا به لشکر بی‌کاران اضافه می‌شوند یا به سراغ کارگری می‌روند! 🔸 حالا وزیر علوم می‌فرمایند که «این فرد زیر دیپلم، چون زودتر وارد بازار کار شده از یک فارغ التحصیل دکتری، ۱۵ سال در زندگی جلوتر است! بنابراین ما چقدر حقوق بدهیم که این ۱۵ سال عقب‌ماندگی را بتوانیم جبران کنیم؟!» 🔹 این در حالی است که دولت برای محصلین سال‌ها هزینه‌ی مادی و معنوی می‌دهد و منزلت اجتماعی، امکان اشتغال و درآمد بهتر را برای‌شان فراهم می‌کند. در عوض -به جز برخی رشته‎‌ها- هیچ تعهد و تضمینی هم از آنها برای خدمت نمی‌ګیرد. 🔸 حالا گذشته از کسانی که دنبال مهاجرت یا اشتغال در بازار آزاد هستند؛ برخی برای خدمت در دولت، با چنین استدلال‌هایی -شبیه آقای وزیر- حقوق‌های چندین برابری نسبت به آن طبقه بازمانده از تحصیل برای خود مطالبه می‌کنند. 🔺 و اینگونه ، را تقویت می‌کند. 🎬 @Mostazafin_TV
🔻 ثبت نام شرکت در مراسم اعتکاف قم از 25 دی تا 7 بهمن 1401 https://itikaf.ir/?p=1053 🔻سامانه اعتکاف: https://itikaf.ir 🔻کانال رسمی ستاد مرکزی اعتکاف در ایتا: eitaa.com/itikaf_ir 🔻سامانه ثبت نام خادمان اعتکاف قم https://itikaf.ir/?p=439 🔹علاقه مندان ثبت نام کنند تا در صورت کمبود خادم، در خدمت عزیزان باشیم 🔺 روابط عمومی ستاد
بازگشت || محمدامین رضایی
🔻 ثبت نام شرکت در مراسم اعتکاف قم از 25 دی تا 7 بهمن 1401 https://itikaf.ir/?p=1053 🔻سامانه اعتکاف
به همه به ویژه دوستان جوانم پیشنهاد میکنم در سال یک فرصت هایی را برای خودتون اختصاص بدید ما در دنیای مدرن به ویژه با گسترش فضای مجازی بیش از حد در "جلوت" زندگی میکنیم. یک فرصتهایی نیاز داریم به "خلوت" مشکلات معیشتی، کار، درس و... همه را میدانم ولی ما بیش از هر چیز انسانیم، موظفیم گاهی خلوت را، انزوا را، تنهایی را به معنای درستش تجربه کنیم،برای خودِ خودمون وقت بگذاریم، اعتکاف چنین فرصتی است. هر جای ایران هستید این فرصت را از دست ندید @m_amin_rezai
🔸شخصا به این وعده دولت اعتماد کردم و حالا مثل خیلی ها دیگر برایم امکان خرید وسلیه نقلیه نیست. حقیقتا به اعتماد مردم خیانت شد! 🔻اول قرار شد تولید خودرو افزلیش پیدا کند و قرعه کشی حذف و قیمت ها ارزان شود، بعد واردات خودرو مطرح شد، بعد آب باریکه قرعه کشی هم بسته شد و خودرو به بورس آمد تا عملا گران تر به دست مردم برسد حالا هم باید از قبل همه پول ماشین در حساب باشد و الا حتی نمیتوانی ثبت نام کنی! دولت آقای روحانی خانه دار شدن را به رویا تبدیل کرد ظاهرا دولت آقای رئیسی ماشین دار شدن را هم میخواهد اضافه کند! این چه نوع سیاست گذاری است که خروجیش به نفع سرمایه داران و ضرر مردم است؟ چه باید گفت که به اسم دولت مردمی اینگونه به مردم ظلم و توهین می‌شود؟ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔸این را با همه وجودم می‌گویم کاش مرگ من می رسید و این روزها را نمیدیدم که به اسم انقلابی گری و مردمی سازی اینگونه در حق مردم و دانش آموزان محروم این سرزمین ظلم میشود!😔نتیجه این سیاستها چیزی جز ، حذفِ طبقات محروم از فرصت پیشرفتهای علمی و مناسبات حکمرانی نیست. 🔻بیش از این درباره عدالت آموزشی زیاد نوشتم و مستدل طرح کردیم از آثار ضد عدالت کالایی کردن آموزش؛ نمیدانم دیگر نوشتن اثری داشته باشد؛ درد اینجاست در دولتی که شعار عدالت و انقلاب سر میدهد چنین اتفاقات ننگینی در حال رخ دادن است! جز این فریادهای بغض آلود چیزی برای ما نمانده است! ✍ @m_amin_rezai
💠تشدید کالایی‌سازی آموزش 🔹مدرسه به‌عنوان یک نهاد عمومی و اجتماعی نباید تبدیل به مرکز و سازوکاری برای بازتولید مناسبات طبقاتی شود. ما به تمام معنا آموزش را به کالا تبدیل کرده‌ایم. شاید طنز باشد، ما یک زمانی در دانشگاه یا در کارهای پژوهشی باید اثبات می‌کردیم که آموزش در ایران کالایی شده، از آن طرف مقامات آموزش و پرورش این موضوع را نمی‌پذیرفتند؛ اما الان خود مقامات عالی آموزش و پرورش صراحتاً با مقایسۀ مدرسه با پمپ بنزین یا رستوران اظهار می‌کنند که هرکس پول بیشتری بدهد، طبیعی است که از مدرسه و امکانات آموزشی باکیفیت‌تری برخوردار باشد؛ یعنی قبح قضیه ریخته است و مسئله را عادی و موجّه جلوه می‌دهند. عادی جلوه‌دادن این مسئله از جانب مسئولان وزارت آموزش و پرورش فاجعه‌بار است. وزارتخانه‌ای که باید مانع از کالایی‌شدن آموزش شود، به نهادی تبدیل شده که همۀ سیاست‌هایش در راستای کالایی‌کردن آموزش است. 🔹بعد از انقلاب هم به‌تدریج فضایی ایجاد شد تا گروه‌های مذهبی درون قدرت و طبقات بالا خودشان را از بقیه جدا کنند و مدارس خاص خودشان را داشته باشند؛ اما این روند کالایی‌شدن با تجاری‌شدن آموزش هم همراه شد و در مدارس خصوصی متوقف نماند؛ بلکه انواعی از مناسبات بازارگرایانه به درون مدارس دولتی تعمیم داده شد و در دهه اخیر تحت عنوان الگوی اقتصادی آموزش در دستور کار قرار گرفت؛ اینکه مدرسه باید درآمدزایی کند و دستش به جیب خودش باشد؛ سیاست‌هایی نظیر خرید خدمات آموزشی، ایجاد مدارس چارتری یعنی خرید ظرفیت خالی مدارس خصوصی، واگذاری اداره مدارس دولتی به بخش خصوصی، و حالا هم کوپنی‌سازی مدارس در دستور کار دولت قرار گرفته است. 🔹کوپنی‌سازی مدارس صرفاً نوعی بازارسازی برای مدارس خصوصی است و هیچ رقابتی بین مدارس دولتی ایجاد نمی‌کند و اساساً خود این رقابتی‌کردن مدارس هم برگرفته از روایت بازارگرایانه و بنگاه‌داری است و مورد نقدهای جدی قرار دارد. کوپن‌ها سقفی دارند و هرکس مدرسه بهتری می‌خواهد، باید رقمی بالاتر از رقم کوپن از جیب بپردازد. یعنی رقم کوپن می‌شود مبنای ضعیف‌ترین نوع مدرسه‌ها و مدارس دولتی را هرچه فقیرانه‌تر می‌کند. کوپنی‌سازی مدرسه در اکثر کشورهایی که تجربه شده، پیامدهای منفی داشته است. 🔹در ایران هم ادعا این است که ما مدارس خصوصی یا غیرانتفاعی را تأسیس کردیم که یک رقابتی ایجاد شود تا مدارس دولتی هم خودشان را ارتقا دهند‌ اما چنین اتفاقی نیفتاده بلکه چون هدف صرفاً مالی بوده از یکسو به گسترش مدارس خصوصی غیراستاندارد و بی‌کیفیت و از سوی دیگر به کشاندن مناسبات بازاری به درون مدارس دولتی منجر شده؛ چیزی که تحت عنوان خصوصی‌سازی پنهان از آن یاد می‌شود که همگی در راستای تشدید کالایی‌سازی آموزش است. حالا می‌بینیم دولت به‌صورت هم‌زمان هم کوپنی‌سازی مدارس و هم افزایش سهم مدارس هیئت امنایی (که دولتی هستند اما با شهریه‌های کلان اداره می‌شوند) را در دستور کار قرار داده که هر دو تداوم یک سیاست غلط هستند. 🔹در تابستان اخیر همایشی دربارۀ عدالت آموزشی برگزار شد، یکی از وزرای پیشین آموزش و پرورش نکته قابل‌اعتنایی را گفت که کمتر به آن توجه شد. ایشان البته از منظر نقد می‌گفتند که ما در ایران شش، هفت نوع مدرسه داریم، منتهی مهم‌ترین دلیل این تنوع‌دادن‌ به مدرسه‌ها ایجاد جاذبه برای خانواده‌ها بوده که بتوان از آنها راحت‌تر پول گرفت. ایشان در تأیید این گزاره مثال جالبی هم زدند و گفتند در یکی از مناطق تهران نزدیک به ۳۰ درصد دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدایی منطقه در مدرسۀ تیزهوشان ثبت‌نام شده‌اند؛ درحالی‌که استاندارد ثبت‌نام حدود ۳ درصد است و این میزان ثبت‌نام صرفاً با هدف دریافت شهریه انجام شده است. ✍ رضا امیدی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane