eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
624 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
[موضوعاتی که در شب اول در منبر طرح خواهد شد] ▪️جلسه اول 🔸موضوع: زمینه های اقتصادی قیام کربلا 🎙سخنران: حجت الاسلام محمدامین رضایی ♦️مقدمات مقدمه اول: چند نمونه از مواجهه های غلط و تقلیل یافته به واقعه کربلا ۱: تاریخ گویی به جای امتداد گیری از تاریخ -تاریخ درکلام حضرت امیر ع ۲: تحلیل واقعه کربلا از اول محرم سال۶۱ نهایت ذی القعده ۶۰هجری -در بحث امسال مبتنی بر این آسیب شناسی برای تحلیل قیام کربلا بجای چند روز بیش از یک قرن را برسی تاریخی می‌کنیم -مقایسه کربلا با جنگ جهانی دوم ۳: غلبه روایت لهوف از امام حسین ع به جای روایت عرفه و منا مقدمه دوم: زمینه های اقتصادی، زاویه ای جدید در تحلیل قیام کربلا شروع بحث اقتصاد یعنی چی؟ زمینه های اقتصادی قیام کربلا یعنی چی؟ ☑️دفتر اول: وضعیت اقتصادی عصرجاهلیت ۱: شرایط جغرافیایی مکه و مدینه ۲: مساله تجارت در مکه و نقش اجداد پیامبر در توسعه آن ۳: اقدامات حضرت عبدالمطلب در تحقق عدالت اقتصادی ۴: جنبش حلف الفضول 🚩هیئت حسین‌جان(ع) @hosseinjan_rmz
▪️همچون مادر جوان مُرده باید برایت دق کرد، ای امام مظلوم، ای غریب بی سر...😭 صلی الله علیک یا ابا عبدالله @m_amin_rezai
☑️در منطق"اسلام ناب"مردم موضوعیت دارند نه صرفا طریقیت؛ مقبولیت و مشروعیت یک حکمرانی وابسته به "پذیرش جمهور" و در ادامه"همراهی مردم"است. از این جهت مسلم بن عقیل می‌گوید: تامرتم علي الناس بغير رضي منهم(لهوف ص۵۷)بدون رضایت مردم بر آنها حکومت می‌کنید. خوانش از حکمرانی یک خوانش اموی است. 🔻درباره این موضوع در سخنرانی"امام حسین ع و مبارزه با فساد سیاسی" مبسوط تر توضیح دادم eitaa.com/m_amin_rezai/2710 @m_amin_rezai
🎥 پخش زنده سخنرانی دهه اول محرم از کانال ایتا @m_amin_rezai 🔹موضوع: زمینه های اقتصادی قیام کربلا حجت الاسلام محمدامین رضایی ⏱ساعت: ۲۱:۴۵ 🔻صوت جلسات نیز در کانال بارگزاری خواهد شد eitaa.com/m_amin_rezai
⭕️سه آزادی، سه انتخاب! ▪️برنامه ویژه ده شب اول ماه ۱۴۰۲ 🔹سخنران: حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🔸زمان: ۲۰:۳۰ 🔹مکان: بهبهان - مسجد المهدی 🔺پخش زنده از کانال ایتای مستضعفین‌ تی‌وی به نشانی: eitaa.com/mostazafin_tv 🎬 @Mostazafin_TV
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲ -وصیت مسلم بن عقیل: ۷۰۰درهم قرض در کوفه دارم اسبم را بفروشید و ادا کنید. -امام حسین ع شب عاشورا:لا يُقتل معي رجل علیه دَيْنٌ(هرکس قرضی دارد با من کشته نشود) شرط کربلایی شدن است. نمیشود زندگی اقتصادی ما مبتنی بر رانت، رشوه،اختلاس، ربا و کلاه برداری باشد و خودمان را حسینی بدانیم. ▪️درباره طهارت مالی این دو مطلب را نگاه کنید 🔻مساله عاقبت بخیری و طهارت اقتصادی eitaa.com/m_amin_rezai/3326 🔻 قران و طاهر بودن eitaa.com/m_amin_rezai/3215 @m_amin_rezai
m7.mp3
45.31M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه اول محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز -چند نمونه از تحریف و تقلیل قیام کربلا تاریخ گویی بجای امتدادگیری تحلیل واقعه در حد کربلا امام حسین ع به روایت لهوف! زمینه های اقتصادی قیام کربلا به صورت کلان و خرد فصل اول:اقتصاد جاهلیت -اقدام های اقتصادی عبدالمطلب -جنبش حلف الفضول 🔻خلاصه سخنرانی eitaa.com/m_amin_rezai/3607 🎙 @m_amin_rezai
زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه اول محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز حجت الاسلام محمدامین رضایی 🔻کربلا عنصر هویت شیعه است که بخاطر تقلیل و تحریف در روایت اصیل ما تصویر واقعی و کاملی از آن نداریم ♦️چند نمونه از روش ها و مواجهه هایی که موجب تحریف-تقلیل کربلا شده است 1⃣تاریخ گویی به جای امتداد گیری از تاریخ سه نوع تاریخ داریم ۱: تاریخ نقلی: صرف ذکر وقایع در گذشته ۲: تاریخ تحلیلی: مجموع حوادث پیرامون یک موضوع را بررسی کردن و یک تحلیل ارائه کردن ۳: فلسفه تاریخ: کشف قوانین عام حاکم بر تاریخ 🔸حضرت امیر ع در نامه ۳۱ نهج البلاغه: أَيْ بُنَيَّ، إِنِّي وَ إِنْ لَمْ أَكُنْ عُمِّرْتُ عُمُرَ مَنْ كَانَ قَبْلِي فَقَدْ نَظَرْتُ فِي أَعْمَالِهِمْ وَ فَكَّرْتُ فِي أَخْبَارِهِمْ وَ سِرْتُ فِي آثَارِهِمْ حَتَّى عُدْتُ كَأَحَدِهِمْ، بَلْ كَأَنِّي بِمَا انْتَهَى إِلَيَّ مِنْ أُمُورِهِمْ قَدْ عُمِّرْتُ مَعَ أَوَّلِهِمْ إِلَى آخِرِهِمْ پسرم درست است كه من به اندازه پيشينيان عمر نكرده ام، امّا در كردار آنها نظر افكندم، و در اخبارشان انديشيدم، و در آثارشان سير كردم تا آنجا كه گويا يكى از آنان شده ام، بلكه با مطالعه تاريخ آنان، گويا از اوّل تا پايان عمرشان با آنان بوده ام. 🔻تاریخ را باید عبرت وار خواند نه قصه وار، کربلا غالبا به صورت تاریخ نقلی بیان شده، لذا در سال۶۰ هجری جامانده است. 2⃣واقعه کربلا را از محرم ۶۱ نهایتا از سفر امام ع از مدینه بحث می‌کنند جنگ جهانی دوم ۱۹۳۹ محصول شکست آلمان عقده های فروخورده جوانان نازی آلمانی در جنگ جهانی اول۱۹۱۴ است. بعد دو دهه از جنگ جهانی اول هیتلر سربرآوردو جنگی راه انداخت که ۸۰ میلیون انسان کشته شدند از جهت اهمیت کربلا در جهان اسلام از جنس جنگ جهانی دوم در جهان بود. لدا برای وقایع و انسان های مثل کربلا و ابی عبدالله ع محرم باید از صدر اسلام تازمانی که واقعه کربلا به وقوع پیوست را بررسی کنیم 3⃣ امام حسین ع غالبا با لهوف روایت می‌شود در حالی که دو نوع روایت دیگر نیز وجود دارد ۱:خطبه منا که یک نوع تحلیل اجتماعی سیاسی از امام حسین ع است ۲:دعای عرفه که بُعد عرفانی و انسان شناختی امام را در بر دارد ♦️مقدمه دوم زمینه های اقتصادی قیام کربلا یک بُعد جدید و کاربردی است تعاریف معمول از اقتصاد: ۱. رابطه بین تولید - توزیع - مصرف ۲. رابطه بین تولید،تجارت و عرضه پول در یک منطقه یا کشور علم اقتصاد: تبیین و توصیف قوانین اقتصادی اندیشه و مکتب اقتصادی: بایدها و نبایدهای اقتصادی 🔹درباره موضوع سخنرانی ۱:زمینه اقتصادی قیام کربلا به صورت کلان یعنی در عصر خلفا و حکمرانی اموی چگونه اقتصاد رقم خورد که آن تبعیض فقر رقم خورد که امام حسین ع در خطبه منا گزارش می‌دهند ۲. در سطح خرد را در زمینه انگیزه های اقتصادی افرادی که در واقعه کربلا حضور داشتند مثل عمرسعد ♦️فصل اول وضعیت اقتصادی مکه در زمان جاهلیت شغل های موجود در مکه ۱: دامداری ۲. غارت ۳. برده داری ۴. تجارت( هاشم بن عبد مناف جد چهارم پیامبر بواسطه پیمان هایی که با پادشاه یمن، شام، عراق و...بست تجارت خارجی را بین مکه-یمن و شام برقرار کرد بسیار بسط داد. 🔻دو اقدام در جهت عدالت اقتصادی 1⃣پیامبرص: یا علی! عبدالمطّلب در عصر جاهلیت پنج سنّت را پایه گذاری کرد که در اسلام مورد تأیید قرار گرفت( سه اقدام اقتصادی بود) ۱. ازدواج فرزندان را با زنان پدرانشان حرام کرد؛ ۲. از گنجی که یافته بود، یک پنجم ( خمس ) آن را صدقه داد. ۳. پس از حفر چاه زمزم آن را (سقایة الحاج) نام گذاری کرد. ۴. دیه و غرامت کشتن یک انسان را صد شتر قرار داد. ۵. طواف به دور خانه خدا را هفت ( شوط ) قرار داد. 2⃣پیمان حلف الفضول در دفاع از مظلومان پیامبر در ۲۰ سالگی قبل از بعثت عضو این جنبش شد و در زمان حکومتش میگفت اگر دعوت شوم قبول میکنم ▪️تفصیل در صوت سخنرانی گوش کنید eitaa.com/m_amin_rezai/3606 @m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳ 🔻در جنگ زیدبن حارث در سال۳ه-ق علیه کاروان تجاری قریش کل سرمایه کاروان۱۰۰ هزار درهم بود (المغازی،ج۱ص۱۹۸) ابن هشام کل ثروت قریش را ۵۰۰هزار درهم میداند -عثمان(۲۳تا۳۵ه-ق) فقط به دامادش مروان بن حکم خمس غنیمت آفریقا به مبلغ ۵۰۰ هزار دینار(سکه طلا) و۱۰۰ هزار درهم بخشید. 🔻مروان سال ۶۰ ه-ق خطاب به ولید:شبانه در پى حسين‌ بفرست اگر بایزید بيعت نكرداو را گردن بزن! جمله معروف "على الاسلام السلام اذ قدبُليت الامة براع مثل يزيد"در جواب تلاش مروان برای بیعت گرفتن گفته شد اینگونه کربلا محصول آقازاده های اشرافی صحابه پیامبر ص بود که و جامعه اسلامی رابه دست گرفته بودند @m_amin_rezai
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برنامه علامت عاشورا، در صیغه مونث با حضور حجت الاسلام محسن قنبریان 📆 از چهارشنبه دهه اول محرم ساعت ۲۲:۳۰ و تکرار ۱۴ و ۱۷:۳۰ کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما ☑️ @m_ghanbarian