eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
620 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
بازگشت || محمدامین رضایی
🔻آنچه در نماز جمعه تهران در مواجهه با آقای ظریف رقم خورد قطعا محکوم است. جامعه ایران بیش از هر زمان
( تکمیل توییت) 🔻متشنج کردن فضای جامعه به نفع کشور نیست انسجام اجتماعی در شرایط فعلی بسیار مهم است. البته اینگونه نیست ما از اصول خودمون کوتاه بیایم و تبدیل بشویم به یک آدم مذبذب تا کسی به ما چیزی نگوید؛ به هیچ عنوان نباید منفعل شد. اصول ما چیست؟ عدالت، آزادی، جمهوریت، اسلام ناب؛ به اسم تعامل نباید سر اینها معامله کنیم. کسی که یک جمعیت چند میلیونی را طالبان می‌خواند خودش یک سر طیف هست. اینکه می‌گویم باید با هر دو سر طیف از آنهایی نقد را با رویکردهای افراطی تعطیل و تشنج ایجاد می‌کنند ایستاد یک بخشش همین است. نیروی انقلابی عاقل و پخته و اهل تعامل است اما منفعل، مذبذب و اهل معامله نیست. ✍ ایتا | بله | تلگرام | توییتر | اینستاگرام
ما قول دادیم به مردممون شما به برجام برمی‌گردی، تا آخر می‌مونی دیگه؟ -آره بابا، اصلا دورهمی می‌گیریم با هم گلابی‌های برجام می‌خوریم. از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد! ✍ ایتا | بله | تلگرام | توییتر | اینستاگرام
13.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نتیجه طبیعی جامعه طبقاتی، ذبح ارزش ها( عدالت، اخلاق، احکام) و ارزشی ها( حسین ع و...) است! 🔻برشی کوتاه از جلسه دهم/محرم۱۴۴۵، مرداد ۱۴۰۲ ▪️توضیحات: امسال محرم هفت فصل در ده جلسه پیرامون "زمینه های اقتصادی قیام کربلا eitaa.com/m_amin_rezai/3708 صحبت کردم و سعی کردم زاویه جدیدی را به تصویر بکشم که برای امروز ما بسیار مهم و کاربردی است. پیشنهاد میشود اگر نمی‌توانید همه جلسات را گوش کنید. جلسه ۵،۶،۸ و ۹ را گوش کنید تا ببنید چگونه از خلیفه دوم مسیر به لحاظ اقتصادی منحرف می‌شود و جامعه طبقاتی می‌شود و قرار گرفتن ثروت در دست یک اقلیت فرهنگ و سیاستی دگر می‌سازد و شکل می‌گیرد. ▪️ و در دست یک اقلیت قرار می‌گیرد. خواص(صحابه و علما و...) یا به سکوت و توجیه گرفتار( ادهان) یا با آن اقلیت ساخت و پاخت کرده بودند(مصانعه) اکثریت مردم به حداقل های زندگی مشغول و به بی تفاوتی گرفتار و فرزندان صحابه به خوش گذارنی مشغول بودند. در این موقعیت گروه آرمان خواهان که معتقد به بازگشت به ارزش های صدر انقلاب بودند( سیره رسول الله) به پرچم داری ابی اعبدالله ع در اقلیت قرار می‌گیرند و در بیابانی(کربلا) نزدیک به پایتخت قبلی جهان اسلام(کوفه) غریبانه ذبح می‌شود. ✍ @m_amin_rezai
☑️ سخنرانی زمینه‌های اقتصادی قیام کربلا [نگاهی کلان و متفاوت به آنچه در سال۶۱هجری رقم خورد و برای امروز ما نیز درس آموز است ] 🔻 جلسه اول صوت متن 🔻جلسه دوم صوت متن 🔻جلسه سوم صوت متن 🔻جلسه چهارم صوت متن 🔻جلسه پنجم صوت متن 🔻جلسه ششم صوت متن 🔻جلسه هفتم صوت 🔻جلسه هشتم صوت 🔻جلسه نهم صوت 🔻جلسه دهم صوت 🎙 @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کربلا محصول عشقه! 🔻کاسب‌ها نمیتونند کربلایی بشند! [برشی از سخنرانی کربلا محصول عشق و حماسه] 📆محرم، تیر۱۴۰۳،شهرستان بیرجند 🎙 @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻در مسیر برگشت به قم در بین راه سری زدم به مرقد شاعر و عارف شوریده حال ابوسعید ابوالخیر( قرن ۴-۵) در روستای میهنه، این رباعی ناب از او سر قبرش نوشته شده بود ما کشتهٔ عشقیم وجهان مسلخ ماست ما بیخور و خوابیم وجهان مطبخ ماست ما را نبود هوای فردوس از آنک صدمرتبه بالاتر از آن دوزخ ماست @m_amin_rezai
هدایت شده از انجمن یاس
تنها ٣ روز فرصت باقی است ❌ 📣 فراخوان دعوت به همکاریِ داوطلبانه 💌 به جمع دانشجویان داوطلب ما بپیوندید و با اشتراک دانش و مهارت خود، آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزانِ مستعدِ حاشیه شهر مشهد رقم بزنید. 🌟 هر قدمِ کوچک، پیشرفتی بزرگ است...    🔗 عضویت و آشنایی بیشتر با یاس: Anjomanyas.com 🔖 لینک کمکی فرم عضویت در یاس ⁉️ آیدی روابط عمومی یاس در تلگرام: @Anjomanyas 🔆 انجمن یاس 🆔 @Anjoman_YAS
⛔️ درباره انتخاب وزاری دولت چهاردهم در اتاق بازرگانی، «آدام اسمیت» پدر اقتصاد «لیبرال» در کتاب ثروت ملل می‌گوید: 📖 منافع بازرگانان و صنعتگران، همیشه از برخی جهات با منافع عموم متفاوت و حتی متضاد است، بازرگانان مایل هستند با لابی و فشار بر دولت، مقرراتی تعیین کنند که به نفع خودشان و به ضرر مصرف‌کنندگان باشد. 📖 بازرگانان ممکن است تلاش کنند تا با تبانی و توافق‌های پنهانی و تشکیل کارتل‌ها، رقابت را محدود کرده و «قیمت‌ها» را به نفع خود بالا ببرند. 📖 آن‌ها همواره تمایل دارند که برای کاهش رقابت و افزایش سود خود، به توافق برسند. این توافق‌ها معمولاً به ضرر مصرف‌کننده‌ها و برخلاف منافع عمومی است. 📖 دولت‌ها باید در مقابل نفوذ لابی‌های اقتصادی مقاومت کنند و سیاست‌های خود را بر اساس منافع عمومی و نه منافع گروه‌های خاص تعیین کنند. 📖 پیشنهاد هر قانون یا مقررات جدیدی که از سوی این دسته از افراد مطرح می‌شود، باید با احتیاط فراوان شنیده شود و تا زمانی که به‌طور کامل و با دقت فراوان مورد بررسی قرار نگیرد، نباید تصویب شود. 📖 چون این پیشنهادها از جانب گروهی از افراد است که منافعشان هرگز دقیقاً با منافع عمومی یکسان نیست و عموماً منافعی در فریب و حتی ظلم به عموم دارند. 📖 افراد یک حرفه تجاری به ندرت برای خوشی و تفریح گرد هم می‌آیند، اما گفتگوی آن‌ها معمولاً به «توطئه‌ای علیه مردم» و یا نقشه‌ای برای «افزایش قیمت‌ها» منتهی می‌شود. 📍حتی پدر لیبرالیسم هم این سبک انتخاب وزرا را خسارت بار و مبتذل میداند. @Economics_Finance
19.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 🔻اینجا آرمگاه ابوسعید ابوالخیر است. او در پایان قرن چهارم از همین جا روستایش مهنه به مرو و سرخس میرود برای فقه و حدیث آموختن‌ و‌ البته عرفان و به نیشابور مرکز علم میرود و با عارفانی چون ابوالقاسم قشیری، خواجه عبدالله انصاری و سفرهایش با ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی نشست و برخواست داشته است!مذهبش را شافعی میدانند و او را صوفی میخوانند اما نقل است که گفته «ما به موکبی که در آن نام اهل بیت ع نباشد نمی‌رویم.» 🔻 آن نقل مشهور ابوعلی سینا درباره ابوسعید در دیدار با او حکایت از مقام بالای اوست«آنچه ما می‌دانیم او می بیند». در عین مشغولیت به ذکر و روحیه عدالت‌خواهانه در مواجهه با اصحاب زر داشته و آنچه برایم جالب بود در پایان عمر به همین جا روستایش باز میگردد. این منش بزرگان در قدیم خصوصا عارفان برای امروز ما نیز درس آموز است؛ بزرگان از تجمع در یکی دو شهر که مرکز علمی است پرهیز و حداقل پایان عمر در شهر و روستاهای مختلف ساکن شوند. شبیه آنچه اخیرا از علامه حسن زاده دیدیم. ✍ @m_amin_rezai
🔻انتخاب آقای دکتر به معاون اولی یک پیام واضح دارد؛ بر خلاف حرفهای قبلی در باب وحدت ملی و تشکیل «دولت ائتلافی» ما با یک البته در سالهای اول و لایه اول دولت غیررادیکال طرف هستیم. برای فهم جدی از لوازم و آثار این نوع از دولت باید به اوایل دهه ۸۰ رجوع و تاریخ را بازخوانی کرد @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca