eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
565 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
خلق دوگانه هایی چون سنی و شیعه، قاین-بیرجند(سایر شهرستان ها) از سمت افراد خصوصا نماینده مردم پذیرفته نیست. توقع این است مسئولین به توصیه بزرگان و دلسوزان اعتنای بیشتری کنند تا بعضی ناپختگی ها موجب خسارت و انشقاق در شهرستان نشود.شهرستان ما بیش از هر زمانی نیاز به خدمت و وحدت دارد. ✍ @m_amin_rezai
🔻آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در دیدار وزیر خارجه: ✅ طرف ما باید بداند خروج یکطرفه از برجام، امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند ◻️ باید به طرزی توافقات را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود؛ اگر کشوری توانست یکطرفه و یکجانبه از توافق و قرارداد صورت گرفته خارج شود، این یعنی این قرارداد نوشته شده است! این یعنی همه جوانب کار دیده نشده است. ◻️مذاکره با جهان، یک فکر جهانی لازم دارد! ما از جهان جدا نیستیم، چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم و با آنها دست بدهیم، اما بعد از آن حتما باید انگشتان خود را بشماریم! ◻️در نظام بین‌الملل به هیچکس اعتماد نیست اما در عین حال هیچ کس از مذاکره و تبادل با دیگر کشورها هم بی‌نیاز نیست. لذا مذاکره با کشورهای جهان یک کار سنگینِ علمیِ عمیقِ حقوقی - سیاسی در حوزه بین الملل است. ◻️ منیفست نظام بین المللی بر اساس حق و عدل نیست! آنها اساساً این مفاهیم را قبول ندارند. آنچه آنها قبول دارند و ما باید بر اساس آن با آنها مذاکره کنیم، یک عقل استدلالی است؛ باید طرف ما بداند که خروج یکطرفه از برجام، امنیت بین المللی را تهدید می‌کند، تا قرارداد ما با امنیت بین المللی گره نخورد ضمانت اجرا نخواهد داشت، قرارداد هسته ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد و همه جوانب حقوق بین الملل در آن دیده شود. بله! ادب بین‌المللی را رعایت می‌کنیم، دست هم می‌دهیم، اما پس از دست دادن انگشتان خود را هم می شماریم! ◻️ اگر اختلاس و حقوق‌نجومی و سوءمدیریت در این کشور نباشد، این مملکت کاملا می‌تواند خود را اداره کند. @m_amin_rezai
✅ معنای عقیله بنی هاشم درباره حضرت زینب س ✍علامه جوادی آملی 🔻متن کامل در @m_amin_rezai
🔴معنای عقیله بنی هاشم درباره حضرت زینب س 🔹برخی عاقل نیستند و به دنبال تحصیل عقلند؛ برخی عاقلند و عقل برای آن ها به صورت حال است، یعنی وصفِ دیرپا نیست [بلکه] گاهی هست و گاهی نیست؛ برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزلۀ یک وصف مَلکه است؛ و برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزلۀ فصل مقوّم است. کسانی که عقل برای آن ها به منزلۀ فصل مقوّم است، بتمام معنای کلمه، عقیله اند. حسین بن علی (سلام الله علیهما) "عقیلة بنی هاشم" است و زینب کبرا (سلام الله علیه) نیز "عقیلة بنی هاشم"؛ این "تاء"، "تا"ی مبالغه است، نه "تا"ی تأنیث. وقتی می گویند انسان خلیفةالله است به همین صورت است. آدم خلیفةالله است نه خلیف الله، چرا؟ برای این که این "تاء"، "تا"ی مبالغه است. همان طور که می گوییم فلان شخص علامه است. بنابراین هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبرا؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود 🔸اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند؛ ذات اقدس الاهی دربارۀ وجود مبارک پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) نفرمود تو دارای خُلق عظیمی یا متخلّق به خلق عظیمی؛ بلکه فرمود: «إِنَّک لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ»؛ برای این که آن حضرت مسلّط بر عدل و فضیلت بود. کسانی می کوشند که فضیلت، آن ها را رها نکند و برخی از افراد می کوشند که فضیلت را حفظ کنند. اگر ذات، بالا بیاید و خلیفۀ خدا شود و نورانی شود، از ذات نورانی وی، خُلق عظیم نشأت می گیرد. فرمود: «إِنَّک لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ» یعنی تو بر خُلق، مسلّطی و خُلق در اختیار تو است؛ نه آن که تو بخواهی با اخلاق، کامل شوی. کمالِ اخلاق در این است که از تو نشأت می گیرد.  ✍علامه جوادی آملی @m_amin_rezai
امام صادق ع: إنَّ الحُرَّ حُرٌّ على جميعِ أحْوالِهِ إنْ نابَتْهُ نائبَةٌ صَبرَ لَها ، و إنْ تَداكَّتْ علَيهِ المَصائبُ لَم تَكْسِرْهُ و إنْ اُسِرَ و قُهِرَ و اسْتُبْدِلَ باليُسرِ عُسرا، كما كانَ يُوسُفُ الصِّدِّيقُ الأمينُ صلواتُ اللّه ِ علَيهِ : لَم يَضْرُرْ حُرِّيَّتَهُ أنِ اسْتُعِبدَ و قُهِرَ و اُسِرَ . آزاده در همه حال آزاده است. اگر بلا و سختى به او رسد شكيبايى ورزد و اگر مصيبتها بر سرش فرو ريزند او را نشكنند هرچند به اسيرى افتد و مقهور شود و آسايش را از دست نهاده به سختى و تنگدستى افتد . چنان كه يوسف صديق امين، صلوات اللّه عليه ، به بندگى گرفته شد و مقهور و اسير گشت اما اين همه به آزادگى او آسيب نرساند. حضرت زینب س بانوی آزادی و آزادگی بود که یزیدیان را در تاریخ شکست داد و نشکست. @m_amin_rezai
وضعیت بجایی رسیده که در جمهوری اسلامی برای تحقق عدالت در سه حوزه آموزش، سلامت و خودرو باید با در ساختار رسمی کشور بامافیای آموزش، مافیای پزشکی، مافیای خودرو جنگید و هزینه داد، این جنگ نیاز به خون هم دارد تا مردم بتوانند شهر را از مافیا بگیرند. ✍ @m_amin_rezai
🔻شاهد یک رویکرد رسانه زده از امر عدالت حتی در بین مطالبه گران هستیم ✍ @m_amin_rezai
⭕️ اولین گزارش از سامانه شفافیت حقوق و مزایا در برنامه ثریا 🔸 از شفافیت حقوق ها تا حرکت به سمت عدالت در نظام پرداخت 🔹 آیا حرکت بخش دولت سیزدهم در زمینه شفاف سازی حقوق ها به اجرای عدالت منتج می‌شود؟ 🔸 اجرای ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه( شفافیت حقوق ها) آرزویی که پس از حدود چهار سال امتناع دولت و دستگاه ها از قانون، در حال تحقق است. 🔹از شفافیت حقوق ها تا حرکت به سمت شفافیت اموال و دارایی مسئولان مطالبه‌ای که باید ادامه یابد. 🕚 امشب ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما @m_amin_rezai
🔻حجت الاسلام قنبریان در برنامه ثریا: پیشنهاد می‌کنم حاج آقای رئیسی و اعضای هیئت دولت داوطلبانه حدود۳۰٪ از حقوق های خود را به بیت المال برگردانند و این را به طور شفاف به مردم اعلام کنند. در کنار این دولت تلاش کند به (یک نظام حقوق و دستمزد) برسد تا به تحقق عدالت نزدیک تر بشویم ✍ @m_amin_rezai
‼️دو پیشنهاد حجت الاسلام قنبریان به آقای رئیسی در برنامه ثریا درباره رفتن به سمت حقوق و دستمزد عادلانه: 1⃣ آقای رئیسی و هیات وزیران داوطلبانه ۲۰تا ۳۰٪ از حقوق خود را به بیت المال برگردانند و به مردم اعلام کنند، تا بتوان از پرداختی های مازاد و نجومی دیگران هم جلوگیری کرد. 2⃣ در ظرف ۶ماه لایحه یک قانون نظام پرداخت واحد برای همه کارکنان دولت تدارک شود و از این خروج متعدد قانونی دستگاهها که موجب پرداخت های بالا هم شده جلوگیری شود. فقط همین اقدام، خدمت شایانی به عدالت در پرداخت است. *بیشتر بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2096 ☑️ @m_ghanbarian
هتک حرمت به ساحت مطهر اهل بیت ع در نزد شیعه و سنی محکوم و با عامل هتاکی باید برخورد جدی شود. البته جوانان شیعه باید بدانند خطای یک شخص مجوز توهین به بزرگان و مقدسات اهل سنت نیست، چون تو با بد بد کنی پس فرق چیست؟ وحدت برای ما نه یک استراتژی که یک ایدوئولوژی و از آب خوردن ضروری تر است برهم زننده وحدت در جهان اسلام از هر مذهب و فرقه ای باشد محکوم است. ✍ @m_amin_rezai
🔻حوزه علمیه در مقوله در منفعل ترین وضع ممکن قرار دارد! در گزارش رسمی سازمان استخدامی حقوق۲۸۰میلیونی هم داریم اگر چه این افراد تعدادشان کم است! میانگین حقوقی ۳۵ و ۴،۵ میلیونی بین مدیران و کارمندان که در بودجه امسال آمده با همه تعدیلی که شده گویای همه چیز است. ما در حوزه یک "درس فقه حقوق و دستمزد" نداریم که این امور بررسی شود. اگر یک مسابقه دوچرخه سواری زنان برگزار شود صدها نفر معترض صدایشان بلند میشود در حکومت اسلامی بیت المال اینگونه ظالمانه و تقسیم میشود عموما ساکتند و صدای کسی بلند نمیشود! 🔻بماند این وسط بخش زیادی از مردم جامعه از دهک های پایین که مستقیما حقوق بگیر دولت هم نیستند در اولیات معیشتی خود مانده و از فقر و نداری در حال خورد شدن هستند( بر اساس آمار بیش از ۳۰٪ مردم زیر خط فقرند) سهم شان از انفال و بیت المال بسیار اندک و میشود گفت تقریبا هیچ است. 🔻درباره سیر حقوق و دستمزد و تبعیض اینجا بخوانید https://eitaa.com/m_amin_rezai/2196 @m_amin_rezai
🔻درباره شیوه ناعادلانه تقسیم حقوق و دستمزدها حوزه علمیه چرا اینگونه ساکت است؟ 🔻درباره سیر حقوق و دستمزد و تبعیض اینجا بخوانید https://eitaa.com/m_amin_rezai/2196 @m_amin_rezai
🔻مصداق تام "آش نخورده و دهن سوخته" حوزه علمیه است. یک مجموعه حدودا۲۰۰هزار نفری که تقریبا۹۰٪ طلاب در بدترین وضع معیشتی و زیر خط فقر زندگی میکنند.هرسال ایام انتشار بودجه متهم به گرفتن بودجه کلان از دولت است.حوزه امروز نه از حاکمیت مانده نه نیروهایش تامین میشود! @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آنچه از حوزه های علمیه نمی دانید ✅ در مراسمی با حضور حضرت آیت الله اعرافی و آیت الله شب زنده دار، مدیر حوزه های علمیه و عضو فقهای شورای نگهبان؛ از آثار جدید حوزه در موضوعات و ... رونمایی شد. ✅ در این مراسم جذاب از اقدامات و برنامه های نیز رونمایی شد: برگزاری دروس خارج در موضوع قانونگذاری و تفکیک قوا، پول، بورس، رمزارزها و ... ✅ تدوین کتب تخصصی با حاشیه بر جدیدترین نظریات بین المللی در جنبه های حقوقی پول، اخلاق هوش مصنوعی، ارز بین المللی اس دی آر ✅ نقد جامع سند پیش نویس اخلاق هوش مصنوعی یونسکو و ارسال به اجلاسیه پاریس ✅ تالیف کتاب اجتهادی «شخص حقوقی و احکام آن» ✅ بسترسازی برای تعاملی جدید در تیم سازی حوزوی دانشگاهی و تاثیرگذاری بر ادبیات المللی دانش ✅ تجلی همکاری و حوزه و دانشگاه ✅ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید: https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
کار و تولید در اسلام ۱ ۲۰۲۱۱۲۱۷_۲۲۰۷۵۱.m4a
7.08M
🔸کار و تولید در اسلام اول ▪️ فاطمیه ۱۴۰۰ -پیوند کار (معیشت) و عبادت -شیعه مکتب عمل گرا -مجموع روایات نشان میدهد در اسلام ارزش و اصالت با کار است -نظریه شهید صدر در مورد کار، تولید و توزیع منابع طبیعی -سیره حضرت زهرا س در مورد کار 🔻متن (خلاصه) سخنرانی eitaa.com/m_amin_rezai/2263 🎙 @m_amin_rezai
متن (خلاصه) سخنرانی 《کار و تولید در اسلام》 🔻 سخنرانی کامل را اینجا گوش کنید eitaa.com/m_amin_rezai/2262 اول فاطمیه ۱۴۰۰ 📋بر خلاف تصور بعضی در اسلام کار (معیشت) از بندگی( عبادت)، زندگی ( لذت) جدا نیست، لذا در روایت کسی که برای معیشت خانواده اش زحمت میکشد را مجاهد خوانند (الکاد علی عیاله کالمجاهد فی سبیل الله( 📋شیعه نه یک مکتب عمل زده است( پراگماتیسم) نه ایمان گرا ( مرجئه) بلکه یک مذهب (عمل گرا) است، هم عمل مهم است هم نیت مهم، لذا عمل ریایی هر چقدر بزرگ باشد قبول نیست، ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات مانیفست شیعه هست. حضرت زهرا( س) به صراحت از عمل حرف میزنند: ان کنت اعمل بما امرناک و تنتهی عما زجرناک عنه فانت من شیعتنا و الا فلا 📋کار عملی که انسان با جوارح به وسیله ابزار در جهت تغییر و اثر ایجاد کردن است که در قبالش دستمزد دریافت میکند. مجموع روایات نشان میدهد در اسلام منصب، نسب و سرمایه هیچ کدام اصالت و ارزش ندارد، ارزش با کار است (لیس الانسان الا ما سعی) روایات بیکاری را موجب فساد، قساوت قلب میدانند و مذمت میکنند. کار را موجب بخشش گناهان، عزت و محشور شدن با انبیا و...میداند و ترویج میکند، جوان بیکار در نگاه پیامبر ص هیچ جایگاهی ندارد. (روایت ها را در صوت گوش کنید) 📋نظریه شهید صدر در مورد اسلام، تولید و توزیع منابع طبیعی: در اسلام قُرق نداریم، حیوان بدون شکار موجب مالکیت نمیشود، چشمه و معدنی که بدون تلاش کار کشف شود موجب مالکیت نمیشود. در اموال منقول مثل سنگ ها،شن و ماهی ها بدون حیازت( کار) ملکیت محقق نمیشود. همه این فتاوا نشان میدهد مالکیت جز با کار محقق نمیشود و ارزش انسان به سعی و تلاش است 📋 در سیره حضرت زهرا(س) هست آن‌قدر با مشک (یا سطل) آب کشیده بودند که جای آن بر بدنشان باقی مانده بود، و آن‌قدر آسیاب نموده بودند که دستانشان پینه بسته بود. روایت شده است که رسول خدا(ص)، دخترش زهرا(س) را دید که عبایى از پوست شتر پوشیده و با یک دست، مشغول آسیاب کردن و با کمک دست دیگر مشغول شیردادن به فرزندش می‌باشد. چشمان پیامبر(ص) پر از اشک شد و به فاطمه(س) فرمود: "دخترم! تلخی‌هاى دنیا را در مقابل شیرینى آخرت قرار بده" 🔺در نگاه اسلام کار و تولید اصالت دارد. ارزش انسان نیز به همین امر است @m_amin_rezai
🔹فایده شفافیت دقیقا همین است که عیار ساز وکارها و افراد مشخص و تناقض ها آشکار شود. با این نامه حالا دو سوال جدی طرح میشود 🔻۱: با این دلایل چرا خیلی از قبلی ها من جمله آقای روحانی در دور دوم تایید شدند؟ 🔻۲: اساسا مرز تشیخص شورای نگهبان و تشخیص مردم[انتخابات] کجاست؟ ✍ 🔘متن شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی t.me/m_amin_rezai/3457 🔘متن نامه علی لاریجانی https://www.sharghonline.com/fa/tiny/news-338341 @m_amin_rezai
▪️حضرت فاطمه س یک زن نهضتی است اگر جایی انحراف و بی عدالتی ببیند نه در سطح مسئولین میانی که با بزرگان حاکمیت به مبارزه بر میخیزد و مقابل شان می ایستد. ساختن تصویری صرفا عاطفی "یک مادر-همسر غمگین عاشق" از حضرت زهرا س یک تصویر خنثی، جعلی و انحرافی و ظلم در حق ایشان است. ✍ @m_amin_rezai
🔴شورای نگهبان و وضعیت اَرّه 🔹مرز سیاسی و اختلاف جدی ما با آقای لاریجانی کاملا مشخص است. آنهایی که هر کس دلسوزانه دهان میگشود با این جمله "شورای نگهبان به مرّ قانون عمل میکند" او را نه ضد انقلاب که به مرز کفر میرساندند دلایل رد صلاحیت در نامه شورای نگهبان (۱) و جوابیه آقای لاریجانی(۲) را بخوانند تا متوجه شوند چقدر استدلال ها سست، تناقص ها مشهود و بستر برای گزارش های غلط و تحقق خطاهای فاحش فراهم است. 🔸نامه شورای نگهبان و مجموع ۷ دلیل رد صلاحیت آقای لاریجانی که را بررسی می‌کنیم فارغ از آشکار شدن سوالات و تناقضات بسیار از تایید صلاحیت های قبلی که در جوابیه آقای لاریجانی هم مفصل بحث شده یک سوال مبنایی شکل می گیرد اساسا مرز تشیخص شورای نگهبان به عنوان نهاد ناظر که امر نظارت و صیانت از قانون و جمهوریت را به عهده دارد با تشخیص مردم[ انتخابات] کجاست؟ اگر در این حد شورا میتواند ورود کند آیا این مصداق یک انتخابات دوازه نفره قبل از انتخابات مردم نیست؟ در همان ابتدا که این نهاد در قانون اساسی گذارده شد واقعا کار ویژه اش تحقق این وضعیت بود؟ آیا این حالت که هیچ ساز و کار معین، مشخص و قابل سنجش برای رد و تایید صلاحیت ها نیست به انتخابات ضربه نمیزند؟ اساسا در این رویه که در انتخابات ۱۴۰۰ شاهد بودیم جایی هم برای نقش آفرینی مردم باقی می ماند؟ آیا این وضعیت جمهوریت که رکن اصلی جمهوری اسلامی، مایه مشروعیت و مورد تاکید امامین انقلاب است را تحت الشعاع قرار نمی دهد؟ 🔹 درست است این کلام امام ره در یک مورد دیگر است اما آیا این وضعیت شائبه تحقق این هشدار امام ره را در ذهن نخبگان و عموم جامعه فراهم نمی کند؟ آنجایی که امام ره اینگونه صریح هشدار دادند(۳): یک نقشه دیگر کشیدند، و آن این است که انتخابات حق مجتهدین است، انتخابات یا دخالت در سیاست حق مجتهدین است. دانشگاهیها بدانند این را که همان طوری که یک مجتهد در سرنوشت خودش باید دخالت کند، یک دانشجوی جوان هم باید در سرنوشت خودش دخالت کند. فرق مابین دانشگاهی و دانشجو و مثلا مدرسه‌ای و اینها نیست، همه‌شان با هم هستند. اینکه در دانشگاه رفتند و یک همچو مطلبی را گفتند، این یک توطئه‌ای است برای اینکه شما جوانها را مأیوس کنند.ترفند جدید دشمن در جهت مأیوس کردن ملت بیدار باشید، توجه کنید....حالا می‌گویند که سیاست حق مجتهدین است یعنی، در امور سیاسی در ایران پانصد نفر دخالت کنند، باقیشان بروند سراغ کارشان. یعنی مردم بروند سراغ کارشان، هیچ کار به مسائل اجتماعی نداشته باشند، و چند نفر پیرمرد ملّا بیایند دخالت بکنند. این از آن توطئه سابق بدتر است برای ایران. برای اینکه، آن یک عده از علما را کنار می‌گذاشت، منتها به واسطه آنها هم یک قشر زیادی کنار گذاشته می‌شوند، این تمام ملت را می‌خواهد کنار بگذارد.] (صحیفه امام: جد ۱۸ ص ۳۶۸) 🔸این ها سوالات جدی و خطراتی است که قابل پیش بینی هم بود لذا سیاست های کلی انتخابات(۴) نوشته و توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد در این قانون اصل ۱۰ و۱۱ برای همین بود که از این آسیب ها جلوگیری کند متاسفانه بستر تحقق این قانون در شورا فراهم نشده و لذا ما در انتخابات ۱۴۰۰ به این وضعیت رسیدیم. اگر سازو کارهای رد و تایید صلاحیت ها مشخص بود احتمالا امروز شاهد این وضعیت عجیب نبودیم که اعتبار شورا و حتی اعتبار نظام و جمهوریت مخدوش و زیر سوال برود، امر سیاسی به این حد از ابتذال برسد و تشکیک نقدهای جدی در مورد ساختار سیاسی آن هم نه در بین معاندین که در نزد دلسوزان انقلاب شکل بگیرد. و شورای نگهبان در وضعیت اَرّه قرار بگیرد. متاسفانه این جمله تلخ را باید گفت و هشدار داد، امروز بزرگترین منتقد شورای نگهبان عملکرد این شوراست. اگر یک اصلاح جدی در ساز و کار نظارتی این نهاد مهم صورت نگیرد بیم آن است این نهاد در آینده به بی اعتباری محض دچار و زمینه ضربه اساسی به انتخابات و نظام سیاسی جمهوری اسلامی را فراهم کند. ✍ 🔘۱:متن شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی t.me/m_amin_rezai/3457 🔘۲:متن نامه علی لاریجانی https://www.sharghonline.com/fa/tiny/news-338341 ۳:کلام تاریخی امام ره در مورد انتخابات farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/18/page/368 ۴:سیاست های کلی انتخابات www.shora-gc.ir/fa/news/5897/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8 @m_amin_rezai instagram.com/M_amin_rezai
بعضی ها با رویکردهای امنیتی دنبال مدل حکمرانی هستند که زمینه را فراهم میکند. اگر جمهوری اسلامی بخواهد روزی این رویه را پیش بگیرد دیگر قابل دفاع نیست. چون خلاف اسلام ناب و نص صریح رهبران انقلاب مثل امام ره، مطهری و رهبری است. اسلام منهای مردم همان داعش است. ✍ @m_amin_rezai
قبلا نوشته بودم جهان آینده، جهان جنبش های ضد طبقانی است؛ امروز گابریل بوریچ 35 ساله به عنوان یک جوان چپ گرا رئیس جمهور شیلی شد. او در یکی از سخنرانی های خود گفته: اگر شیلی بهشت نئولیبرال ها طی دهه ها شده است امروز ما آن را به جهنم نئولیبرالیسم تبدیل خواهیم کرد. ✍ @m_amin_rezai
کار و تولید در اسلام2.m4a
24.95M
🔸کار و تولید در اسلام دوم ▪️ فاطمیه ۱۴۰۰ -تفاوت اسلام و کاپیتالیسم (سرمایه داری) در توزیع منابع طبیعی -ارزش و جایگاه کارگر در روایات -ارزش و اهمیت کشاورزی در روایات -سیره حضرت زهرا س درباره کار در خانه -راز تسبیحات حضرت زهرا در نسبت ترجیح کار و نفی رفاه طلبی و آقازادگی 🎙 @m_amin_rezai