هدایت شده از تعلیقات
دردهای مزمن جبهه انقلاب
(حاشیهای بر واکنشهای این روزهای جبهه انقلاب)
🔻 در کنار همه امتیازات #جبهه_انقلاب اما به آسیبهایی دچار هستیم که باید چارهای برای آنها اندیشید. اینکه جبهه به سرعت واکنش نشان میدهد یعنی جبهه انقلاب زنده است، دارای دغدغه است، نمیخواهد بی تفاوت باشد، اینها همه مزیت ماست. اما اینکه نمی داند کجا، در چه اندازه، و با چه روشی واکنش و کنش داشته باشد، یعنی از پختگی لازم برخوردار نیست و هنوز به #فرهیختگی لازم نرسیده است. برخی از آسیب هایی که دچار هستیم:
تسرع منهای تأمل
🔻 ذهن بخشی از جبهه انقلاب خیلی سریع بهم می ریزد، خیلی سریع به واکنش می افتد، خیلی سریع به نفی و طرد می رسد، خیلی سریع تحلیل می کند، خیلی سریع محکوم می کند. همه این ها نشان دهنده ضعف های ساختاری است. ضعف هایی که اگر چاره نکنیم همچنان در #انفعال می مانیم. کافی است یک اتفاق در عرصه #فضای_مجازی برجسته شود، همه ذهن، کنش و دغدغه ما را به خود معطوف می کند.
بی مسئلگی
🔻 بخشی از جبهه انقلاب حتی خیلی سریع #اولویت هایش تغییر می کند. کسی اولویت ها و مسئله هایش سریع تغییر می کند، یعنی اساسا فاقد مسئله است و اولویتی ندارد. به همین دلیل می بینیم کل همّ و غمّ جبهه گاهی در حد یک هفته می شود واکنش به مثلا انتشار عکس فلانی با فلانی یا خواندن یک شعر غلط از طرف فلان مداح...
غلبه روحیه نفی و طرد
🔻 ما دارای چنان قدرتی هستیم که می توانیم با واکنش های حساب نشده اما پرحجم و تند و تیز به سرعت یکی را به مرز نفی و #طرد از انقلاب برسانیم. اصلا گویی کاری جز طرد نداریم. این به معنای نادیده گرفتن خطوط قرمز نیست، به معنای پافشاری بر اصول نیست، بلکه به معنای فقدان سیاست اقدام است.
خود مرکزپنداری
🔻 یکی از مشکلات اساسی ما #نارسایی_تئوریک است. تعریف روشنی از #انقلابی بودن و انقلابی نبودن نداریم. حتی تعريف صحیح و جامعی از #بصیرت نداریم. وقتی چنین شد، بر اساس آنچه حدود انقلابی بودن می دانیم دیگران را قضاوت می کنیم و فعل خود را مصداق بصیرت افزایی میپنداریم.
🔻 یکی را نفی و طرد می کنیم و دیگری را محکوم و مطرود. فقط هم قرائت خودمان از آقا را قبول داریم. جهت گیری ما گاهی به سمت کشف حقیقت نیست، بلکه به سمت اثبات مواضع خومان است و این هم بد است. حالا هم که یاد گرفته ایم تا کسی حرفی خلاف میل ما می زند اسم او را صورتی می گذاریم.
افراط در در واکنش
🔻 گاهی نسبت به برخی مسائل باید واکنش نشان داد و قطعا وظیفه است. مثلا کسی شعر غلطی خوانده است، باید #تذکر_مشفقانه داد، اما ما چنان بلایی به سر طرف می آوریم و او را تا مرزهای کفر بالا می بریم که به غلط کردن بیافتد. این شیوه امامان ماست؟ این شیوه رهبری است؟ پس مروت و #اخوت چه می شود؟
کسی شک ندارد شعری که #هلالی خواند غلط است، کسی شک ندارد تطهیر خاتمی غلط است، کسی شک ندارد هزارتا مسئله دیگر وجود دارد، مهم نحوه مواجهه ما با هر یک از این مسائل است.
#آسیبشناسی
#جبهه_انقلاب
#نارسایی_تئوریک
#فضای_مجازی
#انقلابی
🆔 @taalighat
🔻اولین محصول #جامعه_طبقاتی ذبح "ارزش ها" و "ارزشی ها"ست. نتیجه طبیعی جامعه طبقاتی عصر بنی امیه ذبح عدالت، اخلاق و حسین بن علی ع و یارانش بود.
"سخنرانی زمینه های اقتصادی قیام کربلا"
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
جلسه شش.mp3
39.39M
زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه ششم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل چهارم، عصر خلفا (۲)
اقدامات اقتصادی عثمان
اعطای پولهای کلان به اقوام
خویشاوند سالاری خلیفه سوم
تشکیل جامعه طبقاتی و دولت رانتی
توصیف شخصیت خلیفه سوم در خطبه۳
تصویری از زندگی اشراف در عصر خلیفه سوم
اعتراضات ابوذر به اشرافی گری عثمان
جایگاه امر به معروف در اسلام
🔻خلاصه سخنرانی
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#استوری #عکس_نوشته
🔻 #روح_کوچک به دنبال خواهشهای تن می رود، هرچه را که تن فرمان بدهد اطاعت می کند. روح کوچک به دنبال لقمه برای بدن می رود اگر چه از راه دریوزگی و تملّق و چاپلوسی باشد. روح کوچک تن به هر ذلت و بدبختی می دهد برای اینکه می خواهد در خانه اش فرش یا مبل داشته باشد، آسایش داشته باشد، خواب راحت داشته باشد.
🔻متنبی می گوید:وقتی که #روح_بزرگ شد جسم و تن چاره ای ندارد جز آنکه به دنبال روح بیاید، به زحمت بیفتد و ناراحت شود. حسین بن علی ع یک روح بزرگ و یک روح مقدس است. اساساً روح که بزرگ شد تن به زحمت می افتد. روح بزرگ آرزو می کند که در راه هدفهای الهی و هدفهای بزرگ خودش کشته شود؛ فرقش شکافته می شود، خدا را شکر می کند روح وقتی که بزرگ شد، خواه ناخواه باید در روز عاشورا سیصد زخم به بدنش وارد شود.
🔻آن تنی که در زیر سم اسبها لگدمال می شود، جریمه یک روحیه بزرگ را می دهد، جریمه یک حماسه را می دهد، جریمه حق پرستی را می دهد، جریمه روح شهید را می دهد.
✍شهید مطهری
@m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️اگر چه هر کس در زمانه خود کربلایی دارد اما معتقدم همه ما که سال۶۱ه نبودیم تا خونمان پای حسین ع بریزد دچار یک"بی توفیقی تاریخی" هستیم ولو امروز خونمان در راه حسین ع بریزد. برای این بی توفیقی که محصول جبر تاریخی است جا دارد از غصه دق کنیم
زمان ما را عقب انداخت وآن روز امام ما را غریب ومظلوم سربریدند...
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
صدا ۰۸۱.m4a
32.73M
امام حسینی که در کربلاست؛ امام حسینی که در ذهن ماست
[ مولفه های هویتی شخصیت و نهضتی حسین بن علی ع ]
#جلسه پنجم( آخر): کربلا یک نهضت مردانه نیست
📆 شام غریبان/تهران،مرداد ۱۴۰۱
-جواب نامه یکی از خواهران پیرامون امر به معروف و نهی از منکر
تفاوت اولویت های حاکمیت با مردم
عدم تفرقه و ایجاد دودستگی
اولویت های نهی از منکر در سیره امام حسین ع
زنان و حضور در متن ماجرای کربلا نه حاشیه آن!
دو نحوه حضور زنان در نهضت کربلا
-الف: اقدامات تکمیلی
همراه بودن قلبی زنان و دختران با کاروان کربلا
تشویق کردن برای حضور و مبارزه در کربلا
حمایت عاطفی
-ب: اقدامات مستقیم
جهاد نظامی
روایت کربلا ( جهاد تببیین و جنگ نرم)
زنان کربلا ترکیب شور و عاطفه+ عاطفه
خواندن و تفسیر خطبه فوق العاده فاطمه صغری ( فاطمه بنت الحسین) در گوفه
-اقدام های حضرت زینب س در نهضت کربلا
حمایت عاطفی
حمایت از جان امام سجاد ع
تبیین نهضت کربلا و برهم زدن روایت اموی از ماجرا
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اینقدر روضه های ضدجمهوریتی نخوانید!
🔻میگویند امام حسین ع را مردم کشتند! کدام مردم؟ همان اشراف و مترفین که جامعه طبقاتی خلق کردند همان ها چون حسین ع که کلید واژه اش"بازگشت به سیره جدم، رسول الله( آرمان های اول انقلاب)" بود را مانع سیاست های خود در ساحت #قدرت و #ثروت میدیدند لذا او را به طرز فجیعی در بیابانی به نام کربلا کشتند و از سر راه برداشتند! در این راه با تهدید و تطمیع و قطع یارانه( عریف)و...یک عده مردم معمولی را با خود همراه کردند و الا صحنه گردانان اصلی قتل ابی عبدالله ع اشراف و مترفین بودند.
▪️برشی از سخنرانی: زمینه های اقتصادی قیام کربلا(شب آخر)
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
ملئت بطونکم من الحرام
دعوا شد سر کشتن امام
ملئت بطونکم من الحرام
دعوا شد سر غارت خیام
ملئت بطونکم من الحرام
تو سروصدا نمیرسه صدام
أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامی بِلا مُعین
سلام بر آن مدافعِ بى یاور
أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ
سلام بر آن مَحاسنِ بخون خضاب شده
أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّریبِ
سلام بر آن گونه خاک آلوده
أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلیبِ
سلام بر آن بدنِ برهنه
أَلسَّلامُ عَلَى الثَّغْرِ الْمَقْرُوعِ بِالْقَضیبِ
سلام بر آن دندانِ چوب خورده
أَلسَّلامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوعِ
سلام برآن سرِ بالاى نیزه رفته
أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسامِ الْعارِیَةِ فِى الْفَلَواتِ
سلام بر آن بدن هاى برهنه و عریانى که در بیابان هاىِ کربلاء
تَنْـهَِشُهَا الذِّئابُ الْعادِیاتُ وَ تَخْتَلِفُ إِلَیْهَا السِّباعُ الضّـارِیاتُ
گُرگ هاى تجاوزگر به آن دندان مى آلودند و درندگان خونخوار بر گِردِ آن مى گشتند...
زیارت ناحیه مقدسه
التماس دعا
@m_amin_rezai
▪️همین دقایق بود که یکی از لشکریان دشمن فریاد زد: کار ح س ي ن تمام شد😭
السلام علیک یا ابا عبدالله
@m_amin_rezai
این گره ذهنی، این سوال بی جواب هیچ زمان برایم حل نخواهد شد
چرا ما هر سال روایت قتل امام غریب مان، سید مظلوم مان، آقای سربریده را میشنویم و #دق نمیکنیم؟! چرا هر سال زنده می مانیم؟ این جان سختی عجیب عذاب دهنده است...
السلام علیک یا ابا عبدالله
@m_amin_rezai
جلسه 7 زمینه های اقتصادی عاشورا.mp3
12M
زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه هفتم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل پنجم، عصر امیرالمؤمنین ع
وضعیت اقتصادی جامعه ای که حضرت امیر ع تحویل گرفتند( خطبه۱۲۹)
تفاوت جامعه طبقاتی با جامعه دارای طبقه
نظر اسلام درباره جامعه طبقاتی
اصلاحات اقتصادی امیرالمؤمنین ع
۱:تقسیم عادلانه بیت المال
۲:تسریع بر تقسیم بیت المال
۳:مصادره اموال نامشروع
۴:تغییر نگاه به بیت المال(مال برای مردم و کارگزار صرفا امانت دار است)
شاخص بودن علی ع
۵:تجمیع نقش هاو نهی از کار تجاری کردن مسئولین
۶:تاسیس و نظارت بر بازار
اصلاحات سیاسی امیرالمؤمنین ع
تحمیل سه جنگ(دو جنگ مستقیم)از سمت اشراف به امیرالمؤمنین ع
رفع فقر نسبی در حکومت علوی و طبقاتی ماندن جامعه
🔻خلاصه سخنرانی
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai