eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
623 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ♦️ فلسطین آرمان هر جوان آرمان خواه است آرزوی هر آزادی خواه و نقطه عزیمت هر مجاهد رنج ها و مشکلات داخلی نباید ما را از این آرمان بدور کند زمانی که انقلاب اسلامی از آرمان فلسطین دست بکشد بدون شک شده است فلسطین نقطه حیثیتی و حیاتی ما در جهان اسلام و فضای بین المللی است پرچم حمایت از فلسطین را ما بلند کردیم‌ ما نیز باید به قدس برسانیم خیلی ها از جمله ترکیه میخواهند این پرچمداری را از ما بگیرند حتی اگر ایدوئولوژیک هم نگاه نکنیم آوردهای این حمایت برای ما خیلی بیشتر از هزینه های آن هست 🔸اسرائیل آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی است. برنده منطقه آن کشوری است که بتواند این پاشه آشیل را به زانو درآورد. تا ۲۰ سال قبل این تخیل هم یک خیال باطل بود اما حالا آمریکا ضعیف شده، کرونا این ضعف را بیشتر لو داد؛ اسرائیل هم که روزگاری جهان عرب را با پیروزی هایش تحقیر کرده بود حالا با سه شکست پیاپی از یک گروه مبارز، بسیار ضعیف شده است. 🔹در حال حاضر اسرائیل به مهره ای تبدیل شده که چه زدن و چه حمایت از او به یک مساله حیثیتی در جهان تبدیل شده است، امروز شرایط آنقدر فراهم شده که ایده را حتی متوان روی کاغد هم ترسیم کرد. برنده آن کسی که بتوان سریع تر نقشه را بکشد و به نقشه اش فاز عملیاتی بدهد. در این روزگار پا پس کشیدن از ایده حمایت از فلسطین شبیه کار دونده ای است که به خط پایان نزدیک است و ناگهان بایستد! 🔻امروز را می نامند روزی که صدها هزار فلسطینی از سرزمین شان اخراج شدند و استقلال رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شد. ✍ @m_amin_rezai
🔴 امیر المومنین و فضای آزاد سیاسی! ..... ..... ✅در دولت علوی، ، دیده نمی‌شود. فهم این امر برای ما که ادعای داریم بسیار مهم است. اینکه چگونه با و خود برخورد می کند. این روش و منش باید الگوی امروز ما باشد.  این بدان معنا نیست که در  حکومت حضرت، کسی مرتکب علیه نمی‌شد، بلکه به عکس، در آن  دوره به دلیل   خوارج، شورش طلحه و زبیر، و شرارت‌های معاویه، اوضاع جامعه از نظر سیاسی بسیار ملتهب بود، به خصوص که چون خوارج و اصحاب جمل، از  میان یاران حضرت انشعاب پیدا کردند و با تبلیغات گمراه‌کننده‌ی ضدِ حضرت، عضو گیری می‌کردند، ارتکاب جرائم علیه حکومت فراوان اتفاق می‌افتاد. آن گروه‌ها، پس از شورش مسلحانه، با مقابله‌ی حضرت و جنگ رو به رو شدند، ولی قبل از آن، زندانی نداشتند در حالی که برخی از آن‌ها ، برخی دیگر به و می‌پرداختند، برخی هم تشکیل می‌دادند و…. شگفت آور است که در آن شرائط حادّ امنیتی و سیاسی، حتی نام “چند نفر” که زندانی شده باشند، دیده نمی‌شود! در حالی که مخالفان، افراد سرشناسی بودند و حبس آن‌ها در تاریخ ثبت می‌شد. شگفت آورتر آنکه در همان اوضاع، افراد متعددی از مسئولان دولت منصوب خود امیر المومنین به دلیل تخلفات خود، در زندان بودند! 🔵 کثیر حضرمی، می‌گوید فضای آزاد سیاسی به حدی بود که در مسجد کوفه، گروهی علیه امیرالمؤمنین که حاکم حکومت بود، صحبت  می‌کردند و یکی از آن‌ها قسم خورد که حضرت را خواهد کشت، من او را گرفتم وخدمت حضرت آوردم حضرت فرمود: آزادش کن! توقع‌داری که قبل از اقدام به  قتل،  او را بکشم!? گفتم: به شما اهانت می‌کرد! فرمود: تو هم به او اهانت کن یا رهایش کن. این را بگذارید کنار قوانین خودمان که جرمی به نام در دادگاه ها داریم. حضرت امیر اصلا چنین تخلفی را جرم نمی دانستند. 🔴 نکته بسیار حیرت انگیز دیگر که امروزه یک عرف پذیرفته شده امنیتی است، حضرت امیر .ع. آن را ظلم می دانست. امروزه حکومت‌ها معمولاً، مخالفان را پیش از اقدام علیه حکومت دستگیر می‌کنند، سایت هاشان را تعطیل می کنند، رهبرانشان را بازداشت می کنند، تا فرصت اقدامات ضد حکومتی را از آنان بگیرند، ولی امیرالمؤمنین شیوه‌ی دیگری داشت. مثلاً خرّیت بن راشد، سر به عصیان برداشت و خروج کرد، برخی اصحاب اصرار داشتند که حضرت او را دستگیر کند و حتی در این باره به حضرت اعتراض کردند، ولی پاسخ حضرت این بود که تا جنایتی اتفاق نیفتاده نمی‌توان کسی را زندانی کرد، و الّا باید زندان را از متهمان پر کنیم:  انا لو فعلنا هذا لکل من نتهمّه من الناس ملأنا السجون منهم. یا روایاتی مبنی بر اطلاع حضرت از نقشه ابن مجلم برای قتلشان و امتناع ایشان از قصاص پیش از جنایت آن ملعون، همگی سیره ای را نقش کرده که امروزه برای ما عجیب می نماید. 🔵 امیرالمومنین تا لحظه ای که دشمنان دست به اقدام عملی نمی زدند، یا دست به سلاح نمی بردند، با آنها درگیر نمی شد. .... ... @khamenism
بازگشت || محمدامین رضایی
🔹مثل روز روشن بود و از بدیهیات بود و هست که رئیس مجلس آقای قالیباف خواهد شد، آنهایی که برای ریاست سا
🔹جبهه پایداری دوباره به تکاپو افتاده تا اختلاف و تنشی جدید خلق کند! وقتی مینویسم این پتانسیل وجود دارد که مشعل دار خط اختلاف در مجلس آقای آقا تهرانی باشد یعنی همین. عجیب هست که آقای محصولی از بیرون میخواهد برای داخل مجلس تعیین تکلیف کند! 🔸 البته رفتار جوانان منتخبی که اجازه میدهند ابزار چنین افرادی قرار بگیرند هم مایه تاسف و تعجب هست. شما نماینده اید مستقل از بیرونی ها خودتان تصمیم بگیرید چه کسی رئیس مجلس باشد چه کسی هیئت رئیسه. 🔹 من قبلا هم نوشتم از جهات متعدد واضح هست که آقای قالیباف رئیس مجلس میشود این اقدامات بعضی ها هم فقط اتلاف انرژی و کار بی فایده هست. آنهایی که تجربه و فهم دقیقی از میدان سیاست داشتند اصلا پا به میدان نگذاشتند جون متوجه بودند این سر صداهای بیخود غیر از بیشتر شدن شدن اختلافات هیچ ثمره و نتیجه ای نخواهد داشت ✍ @m_amin_rezai
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کدام علی ع؟ کدام روایت؟ [ مقایسه ای بین دو رویکرد روایتی متقاوت درباره زندگی و سخنان حضرت علی ع در محافل رسمی و رسانه ملی] 🔹متن یادداشت را در کانال بخوانید @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴کدام علی ع؟ کدام روایت؟ [ مقایسه ای بین دو رویکرد روایتی متقاوت درباره زندگی و سخنان حضرت علی ع در
‍ ‍ 🔴کدام علی ع؟ کدام روایت؟ [ مقایسه ای بین دو رویکرد روایتی متقاوت درباره زندگی و سخنان حضرت علی ع در محافل رسمی و رسانه ملی] 🔹علی ع را با کدام تصویر با کدام روایت باید روایت کرد؟ بعضی ها تنها برای شناخت علی ع فضیلت میگویند اما علی ع را نه تنها با فضیلت هایش که باید با حرف ها و دردهایش با نهج البلاغه و فریاد هایش باید روایت کرد. خیلی ها به دنبال آن هستند که علی ع را طوری روایت کنند که همه خوششان بیاید اما به نظرم علی ع را باید طوری روایت کرد که بعضی ها بدشان بیاید! نباید پای سفره علی ع بمانند، زیر علم علی ع سینه بزنند، علی ع را نباید طوری روایت کرد که همه او را "مصرف" کنند، حرفها و نام علی ع باید "هزینه" تولید کند علی ع را باید درست و نه درشت روایت کرد. 🔸سفره علی ع برای همه جا ندارد، بعضی او را آنقدر بزرگ و دوست داشتنی تعریف میکنتد که همه سر سفره اش جا بشوند! نه، معاویه صفتها همیشه در تاریخ باید رسوای حرفهای علی ع، فکر علی و فرهنگ علی ع باشند. باید از فریادهای علی ع بر سر مفسدین و اشراف گفت تا عده ای از پای این سفره بلند شوند، علی ع محب نمیخواهد شیعه میخواهد، به دنبال ابوذرها و عمارها و مالک هاست، معاویه صفت به درد علی ع نمیخورند، نیاز نیست دور و بر علی شلوغ باشد، اتفاقا باید حرف هایی زد که دور و بر علی ع خلوت شود، آدم های حسابی پای کارش بمانند، بقیه گورشان را گم کنند، باید این فریاد های علی را فریاد زد که "به خدا اگر ببینم املاکی را که قبل از من به ناحق کسانی به شما داده‌اند و مهریه زنانتان قرار داده‌اید، یا با پول فروش آن، کنیز خریده‌اید، ملاحظه نمی‌کنم و همه‌ی آنها را برمی‌گردانم". 🔹 "فضیلت محوری" صرف یا "حقیقت محوری" و رویکردی است که علی ع را میتوان با آن روایت کرد. میتوان علی را آنقدر بزرگ و بلند مرتبه تفسیر کرد که نتوان از سیره او درس گرفت، حرفها و عملکرد علی شاقول رفتار مسئولین نباشد چون او علی ع هست و هیچ کس علی ع نمیشود و رفتار دیگران را نباید با بزرگی چون علی ع قیاس کرد! میشود آنقدر علی ع را بی خطر و خوب معرفی کرد تمام مفسدین و رانت خواران، تمام مسئولین بی کفایت اشرافی، تمام عالمانی که برای و مردم هزینه ای نمیدهند، تمام آنهایی که زندگی شان ربطی به علی ع ندارد، تمام آنهایی که شمشیر علی ع برای پایان دادن با آنها بود همه آنها علی ع را دوست داشته باشند و فکر کنند میتوانند با همان عملکرد در جبهه علی ع باشند، برای علی هزینه کنند، جلسه های اشرافی بگیرند، در شهادت علی ع گریه کنند و در شادی او کف بزنند و خودشان را پشت نام و محبت علی ع قایم کنند. 🔹در این سال ها بعضی مسئولین ما هم همین روایت را دوست داشتند، صدا وسیما و نهادهای رسمی کم کم در این سال ها به سمتی رفته اند که بیشتر چنین رویکردی از ائمه ع را ترویج میکنند، زیاد خبری از ع بر سر اشراف و معاویه ها، اخراج و عزل بی کفایت ها، احقاق حقوق مردم توسط علی ع نیست! زیاد خبری از فریادهای ابی عبدالله ع در خطبه منی بر سر علمای محافظه کاری که توجیه گر ستم و وضع موجود هستند در رسانه ما نیست، هست اما خیلی کم! رسانه ها در این سال ها افرادی را بزرگ کردند که بیشتر به دنبال روایت های بی خطر از سیره ائمه ع و توجیه وضع موجود هستند تا تبیین واقعیت ها و گفتن حرفایی که هزینه تولید میکند! 🔻نمونه اش را در این شب ها میتوانید در برنامه ماه من در سحرهای ماه رمضان شبکه ۳ مشاهده کنید. صحبت های آقای در این شب ها را با سخنان آقای در کتاب علی ع و شهر بی آرمان که متن سخنرانی ایشان در شب شهادت حضرت علی ع در شبکه ۵ در سال ۷۹ هست را با یکدیگر مقایسه کنید، انسان احساس میکند گویا دو علی ع وجود دارد! ۳۰ روز در بهترین شبکه و بهترین ساعت یک نفر می نشیند و فقط فضیلت های امیرالمومنین ع را میگوید، یک علی ع را روایت میشود که فقط فضیلت های زیادی دارد و گویا دیگر خبر از آن علی ع که برای خیلی ها هزینه ایجاد میکند نیست، تصور کنید۳۰ روزهر روز اینگونه حضرت علی روایت میشد چه اتفاقی می افتاد، تفاوت این دو رویکرد و روایت از حضرت علی کاملا و نتایج آن کاملا واضح هست، صداوسیما در این سال ها و در این ماه رمضان چند برنامه دارد که حضرت علی ع را آنطور که در "علی ع و شهر بی آرمان" آمده روایت کند؟ میدانید چرا اینگونه روایت ها کم شده چون چنین روایت ها و سخنانی تولید میکند، خیلی مسائل را زیر سوال میبرد طبیعی است محافظه کاران چنین روایت هایی از علی ع را دوست ندارند، ترجیح میدهند افرادی سخن بگویند حرف های گفته شود که توجیه گر یا بی خطر باشد. ✍ 🎞 کلیپ را ببینید @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹میشود آنقدر علی ع را بی خطر و خوب معرفی کرد تمام مفسدین و رانت خواران، تمام مسئولین بی کفایت اشرافی، تمام عالمانی که برای و مردم هزینه ای نمیدهند، تمام آنهایی که زندگی شان ربطی به علی ع ندارد، تمام آنهایی که شمشیر علی ع برای پایان دادن با آنها بود همه آنها علی ع را دوست داشته باشند و فکر کنند میتوانند با همان عملکرد در جبهه علی ع باشند، برای علی هزینه کنند، جلسه های اشرافی بگیرند، در شهادت علی ع گریه کنند و در شادی او کف بزنند و خودشان را پشت نام و محبت علی ع قایم کنند. 🔻بخشی از یادداشت کدام علی؟ کدام روایت؟ ✍ @m_amin_rezai
⭕️فریاد سهم من است ✅ مولا ویلا نداشت... 🔹ای دوست از من جان بخواه اما، فریاد سهم من است چنان که سهم ابوذر بود دیشب در نهج البلاغه با کسی بودم که مرا پا به پای خویش، تا نخلستان های کوفه برد از نخلستان صدای گریه می آمد. دیشب به مضامین مظلوم نهج البلاغه می اندیشیدم که ابوذر از راه رسید این بار پا به پای ابوذر رفتم از نخلستان تا خیابان. از چار راه درد گذشتیم از چار راه فقر که اعتراض ابوذر مرا به خود آورد اینان برادران علی (ع) هستند من می گذشتم و ابوذر از کنار این همه تفاوت نمی گذشت. دردا که به ابوذر تنه می زدند دردا که به ابوذر طعنه می زدند دردا که اعتراض ابوذر در لابه لای همهمه ها گم شد. و از روی قصد کوچهَ شهید صداقت را کوچهَ اعتصام السلطنه بنامد. دیروز در خیابان زنی را دیدم که مانتوهای سبک سامورایی را تبلیغ می کرد با آستین های تنگ مخصوص آنان که با تیمم نماز می خوانند! و تاجری سه تیغه را که به مرد شش میلیون دلاری محل نمی گذاشت! هزار تا چاقو می ساخت همه اش را احتکار می کرد در یک گوشه مردم با دو حلقه لاستیک خوشبخت می شدند در بالای شهر به نیت چهارده معصوم، آپارتمان های چهارده طبقه می ساختند. قاضی ای در یک روز از دو طرف سه بار سفارش شد. من کلاهم را قاضی کردم جهنمی شد! من اما به واقعیتی می اندیشیدم که در تاریکی شب، سطل های زباله را می کاوید! امشب به علی (ع) خواهم گفت: اینجا کسی انبان نان به دوش نمی گیرد اینجا چقدر دروغ می گویند اینجا عقیل درد فقیری نمی کشد من خبر موثق دارم هنوز در بیمارستان های بلوار کشاورز هیچ کشاورزی پذیرش نمی شود! و با پول بیت المال رپرتاژ تسلیت چاپ می کنند. بیایید به دلارها به چشم یک اجنبی نگاه کنیم بیایید با ماشین بیت المال به خانه باجناقمان نرویم. بیایید مظلومیت علی (ع) را صادر کنیم و صداقت امام را، بیایید استقلال را در ورزشگاه آزادی جست و جو نکنیم باور کنید حمام های سونا ما را بی بخار بار می آورد! دریغا که هنوز شاعری خود را به آب و آتش می زند و آب از آب تکان نمی خورد! ای کاش دندهَ اخلاصمان نمی شکست 🔹بیا به آفتابی نهج البلاغه برگردیم چرا نهج البلاغه را جدی نمی گیریم ؟ مولا ویلا نداشت معاویه کاخ سبز داشت پیامبر به شکمش سنگ می بست امام سیب زمینی می خورد البته به شما توهین نشود بعضی برای جنگ شعار می دهند و خودشان از جادۀ شمال به جبهه می روند. 🔹بگذار اندیشه های شاعری دق مرگ شود ، بگذار چانۀ شاعری درد بگیرد قانون ماست مالی شود. بگذار حاجی آقا برای امام حسین(ع) بوقلمون بکشد و مرغ کوپنی برایش واژه خنده داری باشد. بگذار صغری سر بچه هایش را با سیراب و شیردان گرم کند ، زینب همچنان پیه آب کند ، مادر سه شهید دق کند ، امام خون دل بخورد ، حلیمه به خاک سیاه بنشیند ، و حاجی آقا صیغۀ چهاردهمش را بخواند ! خدایا به ما اسلام ناب آمریکایی عطا کن تا از هر اتهامی مبرا باشیم ✍🏻 @m_amin_rezai
🔴آیا در ماه امت و در عمومی ترین تریبون ایران، طرح بحثهای اختلافی رواست؟! 📌سیدعلی سیدان در صفحه اینستاگرام خود، نقدی بر بحثهای سحرگاه این شبهای ماه مبارک رمضان آقای حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی که از شبکه سوم سیما در برنامه ماه من مطرح میشود و ناظر به پست اخیر ایشان که نوشته بودند: «غربت عقاید واضح و اولیه شیعیان در کشور امام زمان سلام الله علیه خیلی عجیب است» نوشت: ۱.اگر حرف هایی که چند شب است میزنید اینقدر واضح، اولیه، بدیهی و روشن است اصلاً چه لزومی دارد که این همه روی آن تاکید کنید و وقت شیعیان امیرالمومنین را با این حرف های بدیهی تلف کنید؟ ۲.مسئله اصلی صحت و سقم گزاره‌ها و احکام نیست که در این سخنرانی ها مطرح می شود، مسئله اصلی آن پایگاهی است که این حرف‌ها از آنجا صادر می شود. اینکه گوینده کجا ایستاده و به کدام نقطه نگاه می کند. ۳.تاکید بر اثبات ولایت امیرالمومنین و دفاع از حریم اعتقادی و تاریخی تشیع، آن هم در فراگیرترین تریبون ایران(شبکه ۳) و آن هم در ماه رمضان که ماه همه مسلمانان است، مبین این است که گوینده بر خلاف امام و رهبری اولویت شناسی صحیحی ندارد! امام میگوید «تمسک به ولایت امیرالمومنین این است که همان عدالت او را به قدر وسعمان پیاده کنیم». مخاطب این حرف حتی غیر مسلمانانی هم هستند که فطرتاً عدل را دوست دارند. اما مخاطب این حرف که «توحید بدون ولایت توهم است» کیست؟ نتیجه چنین طرح بحثی چیست؟ ثَبَتَ ولایة أميرالمؤمنين؟! همین؟ آیا پس از انقلاب اسلامی ما گامی فراتر از این نرفتیم؟ آیا این مدل طرح مسئله ما را به قعر چاه بحث های کلامی نمی کشاند؟ بحث هایی که در عمومی‌ترین تریبون ایران به سمت مخاطب پرتاب شده است. در مکتب امام کجا دیدیم که ایشان بگومگوها و جدل های کلامی را بر مسائلی مانند عدالت، وحدت، ضرورت حکومت، خودباوری مسلمانان و... برتری دهند؟ نکند می‌خواهیم حال سنی‌ها را بگیریم؟! یا میخواهیم پاس گلی به پروژه غلط و ضد مکتب امام و رهبری «شیعه سازی» بدهیم؟ زمین بازی و بحث ما اینجاست. وگرنه همان امام خمینی کتابی دارد که در آن هزار هزار برابر دقیق تر و عمیق تر توضیح می دهد که چگونه عالم زیر شهبره ولایت اداره می شود... @okhowahmag 📎https://www.instagram.com/p/CALHqAxF3bQ/
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴آیا در ماه امت و در عمومی ترین تریبون ایران، طرح بحثهای اختلافی رواست؟! 📌سیدعلی سیدان در صفحه اینس
🔹این یادداشت از زاویه دیگر بحث های آقای را نقد کرده که این هم درست است، در رویکرد وحدت گرایانه امام ره و رهبر انقلاب هم چنین برنامه هایی با این غلظت و استمرار برای تبلیغ تشیع جایگاهی ندارد، البته یادداشت من با عنوان ( کدام علی ع؟ کدام روایت؟) به بحث های ایشان از زاویه دیگر هست، از همان روزهای اول ماه رمضان میخواستم بنویسم وقت نشد دیروز نوشتم. جنس صحبت های ایشان مناسکی و تاریخی هست و همان طور که نوشتم در برنامه امسال شان از یک علی ع بی خطر خنثی بیشتر سخن میگویند که زیاد معلوم نیست برای امروز ما به چکار می آید ✍ @m_amin_rezai
♦️تبریک علی ع دنیا را ترک کرد 🔸متن یادداشت در کانال @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
♦️تبریک علی ع دنیا را ترک کرد 🔸متن یادداشت در کانال #بازگشت ✍ #محمدامین_رضایی @m_amin_rezai
♦️تبریک اشراف مدینه و کوفه معاویه های روزگار علی ع مقدس نماهای جاهل صحابه فاسد اشرافی دشمنان عدالت وحق تبریک میگویم روزگار تحقیر و رسوایی تان به پایان رسید دوباره روز از نو روزی از نو روزگار شما آغاز شد از امروز دوباره میتوانید راه بیندازید با اسب و خانه های میلیاردی تان تفاخر کنید از پشت مرکبتان به مردم بنگیرید و حالشان را بپرسید! پایتان را روی دوش محرومین بگذارید خردشان کنید و بالاتر بروید قصرهایتان را پر کنید از کنیزکان خوش بر ورو و به عیش و نوش بپردازید کارگران فقیر را در باغ های تان به خدمت بگیرید روزگار شما دوباره فرا رسید دیشب ذبح شد کار علی ع تمام شد دیگر کسی نیست که شما را رسوا کند کسی نیست که شماها را عزل کند حساب های بانکی تان که از پر کرده اید به بیت المال برگرداند دیگر کسی نیست که شما رشوه بگیران را در وسط بازار و نماز جمعه تادیب کند ابوذر نیست که بر سر شما و کاخ سبزتان فریاد بزند مالک تکیه گاه علی ع نیست عمار نیست که افشایتان کند و علی ع استوانه عدالت دیگر نیست روزگار روزگار شماست؛ بتازید بخوردید، ببلعید و کیف دنیا را ببرید بتازید، تا کربلا بتازید تا روی جنازه حسین ع بتازید آتش بزنید زندگی محرومین را خانه را آتش بزنید تا برسید به خیمه حسین ع دیگر تمام شد علی ع دیشب دنیا را ترک کرد خلیفه ای با لباسی پینه بسته و نعیلنی وصله شده جهان را ترک کرد و عدالت را با خود برد کاخ هایتان را بلند تر بسازید با مرکب های لوکس تان آقازاده هایتان کوچه پس های کوفه و مدینه را زیر پا بگذارند روزگار شما سر رسید روزگار بالا نشین ها و پایین نشین ها روزگار کوخ نشین ها و کاخ نشین ها روزگار جاهلیت نو علی ع دیگر نیست عدالت را دیشب به خاک سپردند هر غلطی که میخواهید بکنید تمام... ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو روایتی چند ثانیه‌ای از طولانی‌ترین و ظالمانه‌ترین اشغال تاریخ است. روایت پیرمردی به نام ابو سمیر که خانه‌اش در ۱۹۴۹ در روستای إجزم در جنوب حیفا غصب شده. حالا ابوسمیر ۷ دهه بعد بیرون خانه ایستاده و ۲ اسرائیلی از داخل خانه‌ نگاهش می‌کنند و می‌گویند: «چه می‌خواهی؟» @m_amin_rezai