eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
587 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹سه نکته مهم @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت پایانی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار بارهبری: جریانی پیدا شده که انواع رسانه‌ها(ی سپاه و صداوسیما) را در اختیار دارد و عدالتخواهان را ابن ملجم و به حساب می آورد. @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
‍ ‍ 🔴کدام علی ع؟ کدام روایت؟ [ مقایسه ای بین دو رویکرد روایتی متقاوت درباره زندگی و سخنان حضرت علی
🔹از آقای حامد کاشانی بخاطر صحبت های امشب ایشون در نقد اشرافیت مسئولین و تطبیقش با روزگار حضرت امیر ع تشکر میکنم؛ البته یادداشت من سر جایش هست از ابتدای ماه رمضان چند قسمتی از صحبت های ایشون را دیده بودم که عموما با رویکرد فضیلت محوری بود و بعضی اساتید هم به آن نقد داشتند، بنده هم کوتاه نوشتم چرا در حال حاضر صرفا این رویکرد به زندگی اهل بیت ع درست نیست، البته اختلاف نگاه ما در مساله عدالتخواهی و وحدت هم سر جایش باقی است اما انصاف حکم میکرد اگر آن یادداشت را نوشتم این کوتاه نوشته را هم بنویسم، اختلافات فکری و رویکردی را به دشمنی تشبیه نکنید، آنچه اصالت دارد گفتگو و برادری است. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا عدالت بر ولایت مقدم است یا ولایت بر عدالت؟ 🔸تبیینی دقیق از دوگانه ساختگی ولایت و عدالت 🎙 @m_amin_rezai
🔹دیدن این عکس های مصطفی حسن عکاس فلسطینی تصویر و احساس خوبی را انتقال میدهد. فلسطین آرمانی است فراتر از همه سلیقه ها و افراد، رنج ها و مشکلات نباید او را در ذهن ما به فراموشی بسپارد، به اندازه یک عکس یا یک خط هم که شده مظلومیت فلسطین را بازگو کنید و منادی ندای این مردم مجاهد خستگی ناپذیر باشید ✍ @m_amin_rezai
🔴لایو اینستاگرام 《حزب اللهی ها و مساله فلسطین》 🔹این گفتگو یک کلاس فلسطین شناسی است. در این لایو قرار هست نوع مواجهه جریان مذهبی و خصوصا حوزه علمیه با مساله فلسطین را نیز آسیب شناسی کنیم 🔻علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه امت واحد، فعال بین المللی 🔻محمدامین رضایی طلبه، فعال فرهنگی اجتماعی ✅اینستاگرام https://www.instagram.com/M_amin_rezai 📆جمعه ۳ خرداد ساعت ۲۳ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آرمان فلسطین یکی از بهترین بسترها برای حفظ نسل نوجوان در گفتمان انقلاب و مقاومت هست. کاش مسئولین فرهنگی ما این را درک کنند. 🔹این نماهنگ زیبا را ببینید ✍ @m_amin_rezai
🔴 مبارزه برای آزادی قدس؛ عدالتخواهانه ترین حرکت بین المللی 🔹سیاست مبارزه با دولت های زورگو در عرصه بین المللی، منحصر در دین و مکتبی نیست بلکه زیبنده هر انسان، دولت و ملت با شرفی است که مقابل ابرظالمان عالم می ایستند. 🔹ظلم، ظلم است و از سوی هر کسی در هر لباس و با هر رنگ پوستی و قومیتی و جغرافیایی فرق نمی کند و هر آزاده ای در این جهان می تواند مقابل ظلم بایستد. از چگوارا گرفته تا نلسون ماندلا و گاندی، از ادواردو آنیلی و محمدعلی کلی گرفته تا امام موسی صدر و حاج عماد مغنیه و مصطفی چمران و احمدشاه مسعود و شیخ زکزاکی و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ... . هر کسی در هر سطحی از مسئولیت و تأثیرگذاری، و با هر دین و مکتبی می تواند مدال افتخار و مبارزه با ظلم را برگردن خود بیاویزد. 🔹اما تعجب ما از آن انسان ها، دولت ها و ملت هایی است که خود را مسلمان می نامند و بویی از انسانیت نبرده اند. هم ظالم اند هم ظلم پذیرند! در داخل کشور یا خارج از مرزها؛ فرقی نمی کند. بی تفاوت و بی رگ اند. 🔹اسلام تنها دینی است که می گوید: «لاتَظلمون و لاتُظلمون»(بقره - آیه 279). یعنی نه ظلم کنید و نه ظلم را بپذیرید. مگر ممکن است کسی مسلمان باشد، اعتقاد به اسلام داشته باشد، درعین‌حال ظلم و زور را از هر کسی قبول کند؟ 🔹اگر مسلمان نمایی پیدا شود که اهل اختلاس و رشوه و دزدی از بیت المال مسلمین باشد مسلمان نیست. در مسلمانی اش باید شک کرد. هرچند خود را اهل ذکر و نماز و روزه بداند و مگر می شود کسی ادعای اسلام و انسانیت کند اما در برابر ظلم بی حد وحصر علیه ملت فلسطین بی تفاوت باشد؟ @modaresian
🔴 عيد فطر نماد وحدت است . 🔹هیچ فکر کرده ایم چرا واژه «اداره» را برای بخش های حکومت بکار می بریم؟ چون «گردش» است و گردش حول یک محور است. تمام چرخ ها در صنعت دایره هستند. چرا بیضی نسیتند؟ چون بیضی دو کانون دارد؛ آیا اداره یک مملکت از قانون صنعت و اجتماع می تواند جدا باشد؟ 🔸در مسئله رویت هلال اگر بر مبنای شهادت شهود فردی عمل کنیم و در نتیجه اختلاف نظر حاصل شود، بعضی باید روزه را واجب بدانند که خوردن آن کفاره آنچنانی دارد و بعضی باید روزه را حرام بدانند و در نماز عید شرکت کنند. 🔹آیا با اختلاف در مساله جشن عید، جشن ما و عزای دشمن خواهیم داشت یا عزای ما و جشن دشمن؟ عقل می گوید حرام و واجب قرار دادن روزه برای آن بوده که همه با هم بگیرند و همه با هم افطار کنند. 🔸اگر روزه عید حرام نبود، بسیاری به عنوان بدرقه رمضان روزه می گرفتند و وحدت حاصل نمی شد. پس حکیمی که فکر حفظ وحدت از راه حرام کردن روزه در بعد از ماه را کرده بود، فکر حفظ وحدت در اعلام رؤیت و عدم رؤیت را هم کرده است و اگر نه، پس امام برای چیست؟ 🔸عید گرفتن یا آخر رمضان دانستن مثل ذکر رکوع نیست که مومنین در انتخاب آن آزادند. بلکه هماهنگی در شروع و اتمام رکوع است. اضافه شدن چند رکوع [در نماز جماعت] و به خاطر اشتباه ماموم پذیرفته است؛ اما [اضافه شدن رکوع] در نماز فرادا پذیرفته نیست. 🔹حال که اسلام جهانی نیست که همه مسلمین جهان در یک روز عید بگیرند، لااقل در هر کشور به یک مرکز اکتفا شود و این زیبایی را بر زیبایی دیگر بیافزاییم. ✍ @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴 عيد فطر نماد وحدت است . 🔹هیچ فکر کرده ایم چرا واژه «اداره» را برای بخش های حکومت بکار می بریم؟ چون
🔸درباره عید فطر هر کس به حکم مرجع تقلید خود عمل کند اما به نظرم شارع به این همه اختلاف و تحیّر مسلمین راضی نیست، مساله این هست خیلی ها به وجه حِکمی و نتایج اجتماعی یک حکم فقهی توجه نمیکنند و فقط به دنبال حل مساله به صورت فقهی فردی هستند. ✍ @m_amin_rezai