eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
565 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آیا در ماه امت و در عمومی ترین تریبون ایران، طرح بحثهای اختلافی رواست؟! 📌سیدعلی سیدان در صفحه اینستاگرام خود، نقدی بر بحثهای سحرگاه این شبهای ماه مبارک رمضان آقای حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی که از شبکه سوم سیما در برنامه ماه من مطرح میشود و ناظر به پست اخیر ایشان که نوشته بودند: «غربت عقاید واضح و اولیه شیعیان در کشور امام زمان سلام الله علیه خیلی عجیب است» نوشت: ۱.اگر حرف هایی که چند شب است میزنید اینقدر واضح، اولیه، بدیهی و روشن است اصلاً چه لزومی دارد که این همه روی آن تاکید کنید و وقت شیعیان امیرالمومنین را با این حرف های بدیهی تلف کنید؟ ۲.مسئله اصلی صحت و سقم گزاره‌ها و احکام نیست که در این سخنرانی ها مطرح می شود، مسئله اصلی آن پایگاهی است که این حرف‌ها از آنجا صادر می شود. اینکه گوینده کجا ایستاده و به کدام نقطه نگاه می کند. ۳.تاکید بر اثبات ولایت امیرالمومنین و دفاع از حریم اعتقادی و تاریخی تشیع، آن هم در فراگیرترین تریبون ایران(شبکه ۳) و آن هم در ماه رمضان که ماه همه مسلمانان است، مبین این است که گوینده بر خلاف امام و رهبری اولویت شناسی صحیحی ندارد! امام میگوید «تمسک به ولایت امیرالمومنین این است که همان عدالت او را به قدر وسعمان پیاده کنیم». مخاطب این حرف حتی غیر مسلمانانی هم هستند که فطرتاً عدل را دوست دارند. اما مخاطب این حرف که «توحید بدون ولایت توهم است» کیست؟ نتیجه چنین طرح بحثی چیست؟ ثَبَتَ ولایة أميرالمؤمنين؟! همین؟ آیا پس از انقلاب اسلامی ما گامی فراتر از این نرفتیم؟ آیا این مدل طرح مسئله ما را به قعر چاه بحث های کلامی نمی کشاند؟ بحث هایی که در عمومی‌ترین تریبون ایران به سمت مخاطب پرتاب شده است. در مکتب امام کجا دیدیم که ایشان بگومگوها و جدل های کلامی را بر مسائلی مانند عدالت، وحدت، ضرورت حکومت، خودباوری مسلمانان و... برتری دهند؟ نکند می‌خواهیم حال سنی‌ها را بگیریم؟! یا میخواهیم پاس گلی به پروژه غلط و ضد مکتب امام و رهبری «شیعه سازی» بدهیم؟ زمین بازی و بحث ما اینجاست. وگرنه همان امام خمینی کتابی دارد که در آن هزار هزار برابر دقیق تر و عمیق تر توضیح می دهد که چگونه عالم زیر شهبره ولایت اداره می شود... @okhowahmag 📎https://www.instagram.com/p/CALHqAxF3bQ/
🔹این یادداشت از زاویه دیگر بحث های آقای را نقد کرده که این هم درست است، در رویکرد وحدت گرایانه امام ره و رهبر انقلاب هم چنین برنامه هایی با این غلظت و استمرار برای تبلیغ تشیع جایگاهی ندارد، البته یادداشت من با عنوان ( کدام علی ع؟ کدام روایت؟) به بحث های ایشان از زاویه دیگر هست، از همان روزهای اول ماه رمضان میخواستم بنویسم وقت نشد دیروز نوشتم. جنس صحبت های ایشان مناسکی و تاریخی هست و همان طور که نوشتم در برنامه امسال شان از یک علی ع بی خطر خنثی بیشتر سخن میگویند که زیاد معلوم نیست برای امروز ما به چکار می آید ✍ @m_amin_rezai
♦️تبریک علی ع دنیا را ترک کرد 🔸متن یادداشت در کانال @m_amin_rezai
♦️تبریک اشراف مدینه و کوفه معاویه های روزگار علی ع مقدس نماهای جاهل صحابه فاسد اشرافی دشمنان عدالت وحق تبریک میگویم روزگار تحقیر و رسوایی تان به پایان رسید دوباره روز از نو روزی از نو روزگار شما آغاز شد از امروز دوباره میتوانید راه بیندازید با اسب و خانه های میلیاردی تان تفاخر کنید از پشت مرکبتان به مردم بنگیرید و حالشان را بپرسید! پایتان را روی دوش محرومین بگذارید خردشان کنید و بالاتر بروید قصرهایتان را پر کنید از کنیزکان خوش بر ورو و به عیش و نوش بپردازید کارگران فقیر را در باغ های تان به خدمت بگیرید روزگار شما دوباره فرا رسید دیشب ذبح شد کار علی ع تمام شد دیگر کسی نیست که شما را رسوا کند کسی نیست که شماها را عزل کند حساب های بانکی تان که از پر کرده اید به بیت المال برگرداند دیگر کسی نیست که شما رشوه بگیران را در وسط بازار و نماز جمعه تادیب کند ابوذر نیست که بر سر شما و کاخ سبزتان فریاد بزند مالک تکیه گاه علی ع نیست عمار نیست که افشایتان کند و علی ع استوانه عدالت دیگر نیست روزگار روزگار شماست؛ بتازید بخوردید، ببلعید و کیف دنیا را ببرید بتازید، تا کربلا بتازید تا روی جنازه حسین ع بتازید آتش بزنید زندگی محرومین را خانه را آتش بزنید تا برسید به خیمه حسین ع دیگر تمام شد علی ع دیشب دنیا را ترک کرد خلیفه ای با لباسی پینه بسته و نعیلنی وصله شده جهان را ترک کرد و عدالت را با خود برد کاخ هایتان را بلند تر بسازید با مرکب های لوکس تان آقازاده هایتان کوچه پس های کوفه و مدینه را زیر پا بگذارند روزگار شما سر رسید روزگار بالا نشین ها و پایین نشین ها روزگار کوخ نشین ها و کاخ نشین ها روزگار جاهلیت نو علی ع دیگر نیست عدالت را دیشب به خاک سپردند هر غلطی که میخواهید بکنید تمام... ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو روایتی چند ثانیه‌ای از طولانی‌ترین و ظالمانه‌ترین اشغال تاریخ است. روایت پیرمردی به نام ابو سمیر که خانه‌اش در ۱۹۴۹ در روستای إجزم در جنوب حیفا غصب شده. حالا ابوسمیر ۷ دهه بعد بیرون خانه ایستاده و ۲ اسرائیلی از داخل خانه‌ نگاهش می‌کنند و می‌گویند: «چه می‌خواهی؟» @m_amin_rezai
🔴خوارج عدالت خواه [حواشی و فواید یک یادداشت] 🔹تقریباً تمام مطالبی که در نفع و نقد یادداشتی که تلویحا عدالت خواهان را خوارج نامیده بود را دیدم، با آنکه توقع بود چیزی ننوشتم تاهمه حرف ها را دیده باشم. به نظرم بهترین جواب به یادداشت خود آقای علی مهدیان هست!واکنش های بقیه هم این راتایید میکند. این یادداشت به لحاظ محتوا و ادبیات آنقدر مبتذل بود که صدای آنهایی که آدم فکر نمیکرد را هم در آورد! به لحاظ محتوا هم هیچ شخصیت اهل علم و تحقیقی چنین تحلیلی را تایید نکرد بلکه بسیاری آن را رد کردند. 🔸جریان معتقد به گفتمان عدالتخواهی هر کار میکرد نمیتوانست به اندازه این یادداشت جریان مقابلش که دچار شده و حاضر است بخاطر منافع حزبی، جناحی اش از اصول بگذرد را به جامعه بشناساند و دست شان را رو کند. با تسامح میشود آن را عدو شود سبب خیر... دانست. برای خیلی ها مشخص شد حقیقت و حرف و عمق استدلال و دلایل جریان و افراد مقابل عدالتخواهی چیست، مخاطبی که اهل انصاف و به دنبال حقیقت هست اصل حرف را کاملا فهمید و بیشتر به حقانیت و ضرورت عدالتخواهی پی برد. 🔹حالا به این یادداشت لایو امشب آقای مهدی صدرالساداتی با آقای را هم اضافه کنید(لایو ذخیره شد)آقای بی آزار به معنی واقعی کلمه هیچ حرفی برای گفتن نداشت، مخاطب هم خوب متوجه این مساله شد، مخاطب با خود گفت وقتی یکی ازبزرگان جریانی که به عدالتخواهی نقد دارد اینقدر دستش خالی هست بقیه مخالفین که جای خود دارند. حرف من نشان دادن حقیقت، خروجی و جنس استدلال دو این دو اندیشه هست و به هیچ عنوان تایید کامل شخصیت و عملکرد آقای نیستم مساله این هست جریانی که خودش را مدافع ولایت میداند و دوگانه ولایت-عدالت میسازد و به جریان عدالتخواهی برچسب ضد ولایت میزند چقدر دستش خالی است، هم در حوزه عملکرد به او نقد وارد است در حوزه دفاع نظری هم حرفی برای گفتن ندارد. 🔸 البته جریان عدالت خواهی باید خودش مستمرا دست به خود انتقادی بزند، سعی کند عملکردش دقیق تر و عمیق تر باشد تا به دست افراد و نهادهایی که نگاه امنیتی و محافطه کاری دارند بهانه ندهد. درست است جریانی که به دنبال تخطئه هست رسانه و قدرت دارد اما آنچه مهم است سرمایه انسانی است. عدالتخواهی در این روزها با سرعت شگفت انگیزی دارد سرمایه انسانی اش بیشتر و گفتمانش قوی تر میشود، مهم ترین مولفه پیروزی یک گفتمان هست که میتواند او را به یک جریان اجتماعی بزرگ تبدیل کند، البته جریان عدالتخواهی برای برون رفت از بعضی حاشیه ها وبسط اجتماعی نیازبه یک مساله هم دارد که دریادداشت بعد مینویسم ✍ @m_amin_rezai
✅ ثُمَّ يَأْتِي مِنْ بَعْدِ ذَٰلِكَ سَبْعٌ شِدَادٌ يَأْكُلْنَ مَا قَدَّمْتُمْ لَهُنَّ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّا تُحْصِنُونَ(۴۸ یوسف) از آن پس هفت سال سخت مى‌آيد، و در آن هفت سال آنچه برايشان اندوخته‌ايد بخورند مگر اندكى كه نگه مى‌داريد. امشب در پایان ریاست حسن روحانی دلار ۱۸ سکه هم ۷/۶۰۰ملیون شد، کمیسیون پژوهش های مجلس رشد اقتصادی در ۸ سال گذشته را صفر درصد اعلام کرد! این ها همان هایی بودند که بقیه را به کار غیر علمی در کشور داری متهم میکردند، و حالا کشور را به این وضعیت فلاکت بار رساندند. علی برکت الله. ✍ @m_amin_rezai
🔵🔴⚪️ عدالتخواهی و مطالبه گری در کلام رهبر حکیم انقلاب ♦️معیارها بسیار واضح و عینی هستند و براحتی میشود عملکرد جریانات مختلف فکری سیاسی را با آن سنجش کرد. این مجموعه فرامین، به نظر بنده پایانی بر دوقطبی کاذب و زرگری  است که برخی  با مساعدت گروهی از  ها و ، در ماههای گذشته راه انداخته بودند. در خانه اگر کس است، یک حرف بس است. 1⃣ مطالبه کنید حتی اگر اجرایی نباشد! 🔻«ممکن است همه مطالبات قابل اجرا نباشد اما مهم این است که بازگو شود تا اصل بسیار با ارزش آرمانخواهی همچنان زنده و پرنشاط بماند و اجازه ندهد راه انقلاب گم یا منحرف شود» 2⃣ آرمانخواهی و حصول به تمدن اسلامی، از مسیر مبارزه با فساد و بی‌عدالتی می گذرد. 🔸«عدالت خواهی، مبارزه با فساد و در نهایت ایجاد تمدن اسلامی از مظاهر آرمان خواهی هستند.» 3⃣ طبیعت اعتراضی و غلبه نگاه سلبی در مطالبه گری 🔹«در مطالبه گری طبعاً نوعی اعتراض و تاکید بر رفع مشکلات و نقایص موجود است.» 4⃣ مطالبه گر نمی تواند نسبت به اثراث حقیقی و القا شده حرفهایش بر کلیت نظام بی توجه باشد. ⭕️«در مطالبه گری طبعاً نوعی اعتراض و تاکید بر رفع مشکلات و نقایص موجود است اما باید جدا مراقب و هوشیار بود که نحوه بیان و ارائه مطالبات به گونه ای نباشد که اعتراض به نظام تلقی شود و یا نظام بتواند آن را اعتراض به نظام القا کند.» 5⃣ اگر عدالتخواهی نکنید زمینه ساز ضربه ی دشمن به نظام اسلامی خواهید بود! ♦️«اگر جوانان مومن و پاک این پرچم را زمین بگذراند، ممکن کسانی آن را سر دست بگیرند که هدفشان ضربه زدن به نظام اسلامی است نه حل مشکلات مردم» 6⃣ مرزهای فکری خود را در عدالت‌خواهی با جریانات چپ مارکسیستی مشخص کنید! 🔸«جریان چپ مارکسیستی دیگر در دنیا آبرویی ندارد و از فقر اندیشه ورزی و فقر سیاسی و فقر نیروی میدانی کارآمد در رنج است اما به هرحال همیشه ممکن است عده ای با تصاحب شعارهای خوب، سواستفاده کنند» 7⃣ غلبه انتقاد واعتراض در مطالبه گری شما را از ذکر راهکارهای ایجابی حل مسئله غافل نکند! 🔻«مطالبه گری و انتقاد و اعتراض را با پیشنهادهای خوب و قابل اجرا همراه کنید که فایده جدی و ماندگار داشته باشد. همچنان که در اسلام نهی از منکر همراه با امر به معروف یعنی بیان پیشنهاد های خوب و راهگشا و خوب توصیه شده است.» 8⃣ مطالبه گری همراه با توهین و پرخاش ممنوع! 🔺«تخریب فضای گفتگو را مسدود می کند، بنابراین مطالبات را با استدلال و منطق و بدون پرخاش و اهانت مطرح کنید» 9⃣ راه عملی رسیدن به دولت جوان حزب اللهی، گفتمان شدن عدالتخواهی در افکار عمومی است. 🔹«از جمله برکات این جلسه این است که مطالب بیان شده به تدریج در افکار عمومی، ذهنیت و جهتگیری مشخص ایجاد می کند و در نهایت می تواند به گفتمان تبدیل و در پرتو اقبال عمومی، در انتخاب مدیریت ها تاثیر گذار شود.» 0⃣1⃣ تکثر را بپذیرید. به بهانه ی لزوم حفظ وحدت جریان انقلاب، دوقطبی سازی نکنید. منحرف دانستن دیگران به دلیل اختلاف فکری ممنوع! 🔺«برخی به مبانی انقلاب معتقدند اما ممکن است در برخی موارد با شما اختلاف سلیقه داشته باشند. آنها را طرد نکنید و هرچه می توانید جبهه انقلاب را با جذب اینگونه افراد گسترش دهید» @edalatkhahi https://www.instagram.com/p/CAVQsu0AVND/?igshid=wtt9a7fbq6qe
⚡️اصل بودن عدالت در دین‌داری ✍مهدی_مسائلی چندی پیش حجت الاسلام حامد کاشانی در برنامه سحرگاهی تلویزیون، فهم عدالت را فرع بر پذیرش ولایت دانست. ایشان شعارها و عملکرد خوارج را نمونه‌ای از انحراف در فهم عدالت دانست. این سخنان برای بعضی این توهم را ایجاد کرد که عدالت دائر مدار ولایت است و در جایی که ولایت نباشد اصلا مصداق صحیحی برای عدالت نمی‌توان فرض نمود. دراین‌ باره چند نکته بگویم: ۱. عدالت در دین‌داری، چه در مسیر نبوت و چه در ولایت، اصل است نه فرع. چنانچه خداوند می‌فرماید: "لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند"(حدید:آیه۲۵) ۲. عدالت بحثی انتزاعی و صرفا معنوی نیست، بلکه تبیین آن وابسته به تعیین حقوق انسان‌ها است، قسمتی از این حقوق را عقل مشخص می‌کند و قسمتی از آنها را دین. اما بعد از آن‌که حقوق انسان‌ها و مؤمنین توسط عقل و شرع مشخص شد، اجرای عدالت امری اصلی است و بر هر امر دینی دیگری مقدم است و حتی بر شئون دیگر نبوت و ولایت نیز غلبه دارد. در مقام اجرای عدالت نیز آنچه مهم است تقوا و خداباوری و مقدم نداشتن مصالح شخصی است که امام علی(ع) در این باب کامل‌ترین بود. ۳. امام علی(ع) به‌خاطر ترجیح عدالت بر ولایت ظاهری، از مکر و خُدعه و غَدر اجتناب ورزیدند و مصلحت اجرای عدالت را بر مصلحت استمرار ولایت بدون عدالت ترجیح دادند. ۴. چه در دوران کنونی که ولایت سیاسی برای نهاد دینی شیعه وجود دارد و چه در گذشته که ولایت فقهی برقرار بود، بعضی با مقدم داشتن ولایت بر عدالت، به بیراهه رفته‌اند و هر امری در راستای تقویت و استمرار ولایت را عین عدالت دانسته‌اند که این موضوع به انحراف معنا و مقصود از ولایت انجامیده است. انعطاف‌پذیری در امر حکومت و سیاست یکی از اقتضائات اجرای عدالت است، ولی نباید عدالت را به صورت تعبدی در آورد و آن را تابع مصالح ولایت دانست. ۵. اختلاف در فهم دینی را نباید به عدالت مرتبط ساخت، اختلاف خوارج با امام علی(ع) در اجرای عدالت نبود، بلکه اختلاف آنها در مقام تشخیص حق بود که بر اجرای عدالت مقدم است. کسی نیز خوارج را به عنوان یک گروه عدالتخواه معرفی نکرده است. همچنان‌که کسی داعش را در زمان کنونی جریانی عدالتخواه نمی‌داند. ............... @azadpajooh
🔹سه نکته مهم @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت پایانی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار بارهبری: جریانی پیدا شده که انواع رسانه‌ها(ی سپاه و صداوسیما) را در اختیار دارد و عدالتخواهان را ابن ملجم و به حساب می آورد. @m_amin_rezai
🔹از آقای حامد کاشانی بخاطر صحبت های امشب ایشون در نقد اشرافیت مسئولین و تطبیقش با روزگار حضرت امیر ع تشکر میکنم؛ البته یادداشت من سر جایش هست از ابتدای ماه رمضان چند قسمتی از صحبت های ایشون را دیده بودم که عموما با رویکرد فضیلت محوری بود و بعضی اساتید هم به آن نقد داشتند، بنده هم کوتاه نوشتم چرا در حال حاضر صرفا این رویکرد به زندگی اهل بیت ع درست نیست، البته اختلاف نگاه ما در مساله عدالتخواهی و وحدت هم سر جایش باقی است اما انصاف حکم میکرد اگر آن یادداشت را نوشتم این کوتاه نوشته را هم بنویسم، اختلافات فکری و رویکردی را به دشمنی تشبیه نکنید، آنچه اصالت دارد گفتگو و برادری است. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا عدالت بر ولایت مقدم است یا ولایت بر عدالت؟ 🔸تبیینی دقیق از دوگانه ساختگی ولایت و عدالت 🎙 @m_amin_rezai