eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
587 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴حقوق-دستمزد و مساله تبعیض 1⃣:سیر حقوق و دستمزد در جمهوری اسلامی 🔻الف: تفاوت ۷ برابری حقوق ها در برنامه قانون خدمات کشوری که شورای نگهبان هم تایید کرد. (سقف حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر نباید از(۷) برابر حداقل حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر تجاوز کند.) فصل ۱۰ ماده ۷۶ https://divan-edalat.ir/khadamat 🔻ب: اضافه شدن سه برابر علاوه بر۷ برابر (سقف خالص پردختی ماهیانه به سایر مقامات و کلیه مدیران و کارکنان مشمول این مصوبه پس از کسر قانونی و مالیات نباید از 3 برابر سقف حقوق تعیین شده در ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری تجاوز نماید. متوسط این سقف به طور سالیانه ملاک محاسبه خواهد بود) http://made29.ir/ 🔻ج: سقف حقوق قانونی ۲۱ برابری برخی مدیران( ۷×۳) برابر ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه http://made29.ir/ 2⃣: این دو اتفاق در دولت سیزدهم افتاد 🔻الف: دکتر عین‌اللهی، وزیر بهداشت سیزدهم در نامه‌ای به آقای محسن رضایی بیان کرده حقوق پزشکان ماهی ۱۵برابر حداقل حقوق (ماهی ۶۰میلیون تومان) کم است و حقوق ۲۱ برابر حداقل حقوق (ماهی ۸۴ میلیون تومان) را درخواست کرده است https://eitaa.com/joinchat/623771648C854b150d47 🔻: در روزهای اخیر خبری منتشر شد که یکی از مشاوران جوان وزیر نفت دولت سیزدهم ۳۲ میلیون حقوق میگیرد، در فضای مجازی اعتراضاتی گسترده شکل گرفت، وزارت نفت در اطلاعیه ای گفت: درخصوص حقوق و مزایای پرداختی، مبنای محاسبه و میزان پرداختی مطابق قوانین جاری صنعت نفت و پس از اخذ مجوز قانونی از وزیر نفت صورت گرفته و رقم آن کمتر از سقف حداکثر پرداخت حقوق در صنعت نفت است! https://www.eghtesadnews.com/fa/tiny/news-451543 3⃣: در حوزه علمیه حتی یک درس در مورد "نظام حقوق و دستمزد در اسلام" وجود ندارد و صدها درس خارج در باب عبادات است. نظام برنامه بودجه کشور کامل بی نسبت با فضای فقه و حوزه جلو میرود. در فضای دانشگاهی و اندیشکده ای یک بسته پژوهشی جامع عدالت محور در مبانی، راهبردها نیست. در فضای مطالبه گری گرچه نسبت به بعضی افراد و حقوق های نجومی یک مطالبه رسانه ای شکل گرفته اما عجیب است از این رویه تبعیض آمیز کسی سوالی نمی پرسد! 4⃣: بر اساس قانون جدید که در کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۰ گذاشته شد حقوق ها از ۲۱ به ۱۵ برابری تقلیل یافته است http://www.google.com/amp/s/www.eghtesadonline.com/fa/amp/news-499759 مساله این است هیچ کس نمیپرسد چه کسی به شما حق داده ۱۵ برابر حقوق را تصویب کنید، یا ۲۱ برابر حتی۷ برابر که شورای نگهبان تصویب کرده است؟ کدام فقه و فتوا پشت این مصوبات است؟ ۱۲۸ هزار نفر کارمندان دولتی میانگین ۲۶ میلیون حقوق به طور قانونی می گیرند (۵۰ میلیونی هم داریم) در مقابل ۲ میلیون دیگر کارمند دولت دهک پایین آن حدود ۳،۵۰۰ میلیون تا ۵ تومان بگیرند؟ https://www.google.com/amp/s/www.eghtesadonline.com/fa/amp/news-521798 در این بین ۱۳ میلیون کارگر بین ۳ تا ۴میلیون دریافتی داشته باشند http://www.e-estekhdam.com/%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82 5⃣: ما با یک مسیر کاملا تبعیض آمیز مواجهیم که موجب شکاف جدی طبقاتی میشود اما نه در دانشگاه نه در حوزه یک مطالبه جدی برای اصلاح این وضع دیده نمیشود! اصلا این مباحث مطرح نیست که در حوزه از حلیت و حرمتش و در دانشگاه ها و اندیشکده ها از مدل های دیگر عدالت محور حقوق و دستمزد حرفی به میان آید. شهید مطهری را اگر ایدئولوگ انقلاب و یک مجتهد میدانیم پس به این حرفهای او هم میتوان فکر کرد، ما به یک انقلاب در حوزه حقوق و دستمزد نیاز داریم 🔻شهید مطهری: اینکه در یک اجتماع، یک مدیرکل بی مصرف ماهی دو هزار، سه هزارتومان( الان ۲۰،۳۰ میلیون) حقوق میگیرد ولی یک کارگر روزی ده تومان، که اگر همه روزه بگیرد ماهی ۳۰۰تومان می شود، یک کار ظالمانه است! هیچ دلیلی ندارد که حقوق رفتگر نباید از ۳۰۰تومان مثلا بالاتر باشد و حقوق یک وزیر نباید از ۳۰۰۰تومان کمتر باشد! درست است که کارهایی نظیر کار یک وزیر برای نبوغ و ابتکار و سطح عالی کار و کار فکری و مغزی ارزش بیشتری دارد ولی امتیاز آن کارها به افتخاری است که نصیب صاحب آنها می گردد؛ و برای رفتگر خود رفتگری نوعی مجازات است و نباید حقوق و مزد اینها را کمتر فرض کرد!...(مجموعه آثار ج۲۰ص۴۹۹) ✍ @m_amin_rezai
🔻بجای فراموشی ۹۸ به عنوان یک تجربه تلخ همیشه باید مقابل چشم حمکرانی ما باشد که چگونه میتوان با یک تصمیم نابخردانه آن هم در جامعه ای که تاب آوریش به صفر رسیده بیش از ۲۳۰ انسان را به کشتن داد! بدون شک بخشی از کشتگان بیگناه بودند و هیچ برای اسلام مهمتر از حفظ "خون و آبرو" نیست. ✍ @m_amin_rezai
🔻فَإِنَّ الْعُمْرَانَ مُحْتَمِلٌ مَا حَمَّلْتَهُ وَ إِنَّمَا يُؤْتَى خَرَابُ الْأَرْضِ مِنْ إِعْوَازِ أَهْلِهَا وَ إِنَّمَا يُعْوِزُ أَهْلُهَا لِإِشْرَافِ أَنْفُسِ الْوُلَاةِ عَلَى الْجَمْعِ وَ سُوءِ ظَنِّهِمْ بِالْبَقَاءِ وَ قِلَّةِ انْتِفَاعِهِمْ بِالْعِبَرِ ... علّت خرابى زمين فقر و تنگدستى اهل آن زمين است و فقر و ندارى آنان ناشى از زراندوزى توسط مسئولین و بدگمانى آنان به بقاء حكومت، و كم بهره گيرى آنان از عبرتها و پندهاست نامه ۵۳نهج البلاغه @m_amin_rezai http://Instagram.com/m_amin_rezai
🔻وصیتنامه نویسنده منتقد و مبارز انقلاب اسلامی ، مرحوم استاد ،حاج حیدر رحیم پور ازغدی(1) یک دل که برَد رنج ، ز رنج دگران کو؟ یک تن ز غم خلق، به عالم، نگران کو ؟ یک همت آزاده که فریاد برآرد وارسته ز خود، در پی سود دگران کو ؟ بسم الله الرحمن الرحیم ۱. در آستانه آخرت ، با قلبی مالامال از امید به رحمت خداوند ، اینک حیدر رحیم پور ازغدی ، فرزند مرحوم حاج محمد علی، او را سپاس می گوید بر تفضل مسلمانی و تشیع جعفری، و بر دریافت اسلام با تعریف آخرین سخنگوی آسمان و مرسل آخرالزمان، که صلوات خدا و فرشتگانش بر او ، و نیز برنعمت شناخت قرآن با تفسیر اوصیائ او، ائمه اثناعشر ، علیهم السلام ،حجت های تمام ، از غدیر تا فرج بزرگ در پایان تاریخ. هزار سپاس ،خدای را که نه تسلیم اسلام ، بل مومن بدان بودم و به رسم محمد ص، نه تمکین، که عشق ورزیدم و هرچه پیرتر شدم این عشق جوانتر شد و با من خواهد ماند زیرا با هرچه در این عالم ، مانوس تر باشیم، در عوالم پس از مرگ ، محشور تر خواهیم بود. و امان از روز حسرت و خوف بزرگ ، چه قیامتی که آبها آتش گیرند، کوهها چون پنبه ، ازهم بگسلند، خورشید تاریک شود ، ستاره ها فروپاشند، گورها بشکافند و اولین وآخرین برای محاکمه بزرگ ، برون آیند و هر کس بر شاکله ای که خود را برآن ساخته و پرداخته ، برانگیخته شود و ازخویشان ، و بلکه از خویش نیز بگریزد ، کودکان پیر شوند و مادران ،فرزند بر زمین گذارند.... اما خدایی که من میشناسم ،ما را از شر خودمان ، پناه خواهد داد و ما را با خودمان تنها نخواهد گذارد و ما هکذا الظن بک. شیعه علی ع چنین گمانی در حق پروردگار ندارد. ۲. سپاس افزون تر ، آنکه روزگاری دراین جهان موقت زیستم که پس از قرن ها برای نخستین بار، پرچم دین اینچنین با عزت ، بدست خمینی بزرگ بالا رفت و خدای را که دگرباره فرو نیفتد و حاشا که به قصور و تقصیر ما. و سپاس دوباره ، عنایت خاص خدای را که دست مرا در دست اساتید و بزرگانی چون حاج شیخ ( مجتبی قزوینی خراسانی ) گذارد و به اشاره او، دست دیگرم از همان سال ۴۱ تا پایان در دست خمینی بود . خجسته آن روز که در رکاب شیخ در آغاز نهضت ، برای بیعت به قم رفتیم و از آن پس در هیچ صحنه ای امام را تنها نگذاردم. پس از او خامنه ای ، صالح برای امامت امت بود که پیش از انقلاب ، مجاهد بود و از سر وظیفه و نه هوس ، سیاست می ورزید و پس از انقلاب ، زاهد ماند و تغییر مسیر نداد . 🔻۳. تصمیم گیران کشور را دعوت میکنم به خواندن آن نقدها که در این چهل سال از باب نصیحت ائمه مسلمین کردم و آن هزاران برگ که با سه قوه و دانشگاه و حوزه ، باخون دل نوشتم تا بفهمند تولید کار و شغل، بدون اصلاحات انقلابی نمیشود و تا ادارات دولتی و دستگاه قضا ، بازنگری و بازسازی نشوند، بخدا سوگند انقلاب اسلامی در خطر است و ناکارآمدی و بیعدالتی ، علاج نمیشود. اما گرچه بانک ها و دیوان سالاری غیر عاقلانه ، تولیدکننده را بخاک سیاه نشاندند اما مشکل مسکن، کشاورزی، صنعت ،دامداری و... بسرعت قابل حل است و ایران براحتی آباد و ثروتمند میشود اگر و اگر....!! یقین دارم شبکه ای از جاسوسها در ادارات کشور ، کمر به قتل تولید بسته اند و هیچکس نمی فهمد. دانشگاهها طوطی وار هرساله ، هزاران فارغ التحصیل بیکار یا ناکارآمد تحویل جامعه می دهند و هیچکس حرئت بازنگری ندارد. مسئولان میایند و میروند و نمیتوانند یا نمیخواهند ریل گذاری ها را تغییر دهند و به رنگ انقلاب درآورند. بااینهمه، خدای را سپاس که هرگز حتی وسوسه هم نشدم که راه طی شده را بازگردم. کم نبودند همرزمانی که از دهه بیست تا کنون ، هریک به دلیلی یا علتی لغزیدند و سست شدند و یا پی کار خود رفتند. یکبار پس از کودتای ۳۲ و یکبار پس از خرداد ۴۲ و تبعیدامام ، شاهد چند موج ریزش از سر ترس و یاس میان یاران سابق بودیم . گروهی نیز پس از انقلاب ، از سر طمع و مزدطلبی و سهم خواهی یا شتابزدگی از نهضت خمینی بریدند ودر لجاج افتادند و برخی نیز درون دولت های پس از انقلاب ، مکتب و هدف را به پول سیاه ،معامله کردند ، دنیا خریدند و آخرت فروختند ، اما سپاس، خدای را که نه شبهه ای از دشمن، ذهن مرا و نه لقمه ای از بیت المال ، دهان مرا آلود. ادامه دارد @m_amin_rezai
🔻 بخش دوم وصیت نامه حاج حیدر رحیم پور ازغدی(2) هفتاد سال در دفاع از پیشوایانم و مکتب امیرالمومنین ع کوشیدم و گفتم و نوشتم ، حتی اگر نبینند و نشنوند ونخوانند اما هرگز "وجوب تکلیف" را مشروط به "نتیجه محسوس" ندانستم. کجا لغزیدیم ؟ هرجا که در خدا و آخرت ، شک کردیم و شک نکردن ، میان اینهمه وسوسه ، کار سهلی نیست، اما شک های برنامه ریزی شده و عمدی ، همه از سر طمعی یا خوفی بود و علاج آن ، نه "آگاهی" ، که "بیداری" است. ۴. اکنون که مسافر عالم دیگر ودر آستانه جهانی بس فراخ تر ایستاده و ابعاد دیگر هستی و عالم بیکران الهی را شهود خواهم کرد که مشخصاتش را رسولان او پیش تر بما گفته بودند ، به فضل و رحمت خداوند و به شفاعت پیشوایانم، اولیائ دین و به دعای امام خمینی و حاج شیخ مجتبی ، دلگرمم و میدانم که حمید شهیدم به استقبال من خواهد آمد. از مال دنیا دیگر جز زمین پنجراه... ندارم و همه آرزویم این بود که بتوانم آن را بفروشم و پس از تصفیه بدهی ها وحل مشکلات فرزندانم ، پول آن را خرج خوابگاهی برای طلاب بویژه دختران غریب و مهاجر غیر ایرانی کنم اما هرچه کوشیدم، موانع اداری و شهرداری و....نگذاشتند و زمین بفروش نرفت و همکاری نشد و کاش پس از مرگ من چنین شود. ۵. بدن مرا بی سروصدا گرچه با یک وانت به روستای ....( محل کار وزراعت ) ببرید و غسل دهید . کفن من آماده است. هزینه کفن و دفن و حتی آب غسل را از پولی بپردازید که علاوه برخمس معمول ،خمس دیگریاز آن نیز احتیاطا جهت تطهیرمال ازآلودگی های اجتناب ناپذیری که مقتضای تمدن کج و معوج بشری است ، پرداخت شده باشد سپس در حرم امامم علی بن موسی الرضا ع،جنازه مرا پشت پنجره ضریح مطهر بر خاک بگذارید و زیارت بخوانید و از مولایم بخواهید در محضر خداوند ، شفاعت کنند تا مرا بپذیرند. پیرامون محل دفن، نه از مال خودم و نه ازمال دیگری، وجهی فراتر از میزان حداقلی داده نشود و به فرهنگ تجارت قبر، دامن نزنید بویژه که طبق روایات ، پس از مرگ، ذره وجودی هر کس ،توسط فرشتگان نقال، به همان عالمی در برزخ،منتقل میشودکه متناسب با نوع زندگانی این جهانی اوست و حیات پس از مرگ، با میزان پول مقبره ، تغییر ماهیت نمیدهد و حیات برزخی و قیامتی انسان، مولودعقائد واخلاق و اعمال او خواهد بود. به علاوه اگرحتی یک نخ از لباس نماز نیز حرام و غصبی باشد گرفتار و محروم از فیض عبادتی خواهیم بودکه با تضییع حدود خدا و غصب حقوق الناس همراه باشد پس چه بر سر کسی می آیدکه خانه آخرتش نیز آلوده به حرام و ستم باشد. تکاثر و تجمل حتی در تشریفات مرگ و تفاخر بر قبور؟ ۶. خبر مرگ من درحدی بیش از اطلاع رسانی به آشنایان نباشد و هیچ هزینه ای بویژه از بیت المال ، صرف تسلیتهای روزنامه ای وپرده نویسی و...نشود و اگر دیگران پرده یادسته گلی آوردند به مسجد راه ندهید.سخنران مجلس ختم ، به مدح بنده یا دیگران نپردازدوبا مستمعان ، از مرگ و آخرت بگوید تابیاد آورندکه خود نیز زودتر از آنچه بپندارند، نامشان میان درگذشتگان شنیده و بتدریج در دنیافراموش خواهند شد. مستمعان را تکان دهید تا فردای خود را ببینند و به آنچه در پیش دارند، با چشمهایی کاملا باز بنگرند. 🔻هرچه خرج مکتب کنید، به هدف رسیده و هرچه خرج خود کنیم، هدر داده ایم و هبائ منثورا شده است. در مجلس ختم ، حلوا، شیرینی، میوه و قهوه و چایی توزیع نشود. نام اشخاص و مشاهیر ، جدا از نام مردم ، برده و تجلیل نشود.بنویسید هر که میخواهد برای امور بی حاصل وبدعت آلودی چون خرید گل سر قبر و.... ، هزینه بپردازد آن را تبدیل به دعا و استغفار و صدقه و انفاق بر محرومان ، تهیه لوازم التحریر برای طلاب و دانشحویان تنگدست کرده وخانواده ،چند برابر بر آن بیفزایند و اگر خواستند از صاحب این قلم یاد کنند بگویند این هدیه نویسنده‌ای است که پیش و پس از انقلاب، قلمش به حرام آلوده نشد و شما را به آنچه خود عمل کرد،وصیت میکند. ۷.اما طلاب و دانشجویان که به راستی نور چشم من بودند و در نشر افکار مرا یاری کردند ، در مسجدی و پس از نمازی ، بدون خرج و پس از کلمات خداوند، فاتحه ای بخوانند و به ادامه این راه بیندیشند.هرکه خواست هزینه کند ، صرف تبلیغ هدف و تربیت شاگردانی کند که تداوم این مسلک باشند. و کاش حوزه بفهمد که جامعه به تکثیر علمایی امثال جوادی آملی و مصباح یزدی و...چه محتاج و از بعضی دیگر، چه بی نیاز است. ۸.در خصوص اطعام ، گرچه میدانم فرزندانم به وظیفه خود، آگاهند اما دستکم هزارخانواده در روستاهای اطراف مزرعه ، اطعام و همزمان درخصوص نماز و روزه و پرهیز از حرام ، توجه و آگاهی داده شوند . در شهر نیز درمحلی که مشهور به تقوی و معنویت باشد و آلوده به عیش اغنیای بیدرد نباشد، اطعام شود. و دیگر، التماس دعا. این آخرین کلمات در پایان دنیا و آستانه آخرت است و "الوداع" تا دوباره شاید یکدیگر را در قیامت، دیدیم و ان شالله، با روی سپید. 🔻کانال بازگشت @m_amin_rezai
به عقب که برمیگردم از زمانی که خودم را پیدا کردم حسرت داشته های مادی دیگران را به هیچ عنوان نخوردم، خیلی چیزها را می خواستم اما حسرت نداشتنش در دلم جایی نداشته جز یک چیز، کتاب هایی که دوست داشتم داشته باشم و مدت ها باید صبر میکردم برای خریدنش، این امر مرا مجبور میکند خیلی وقت ها به کتابخانه و کتاب امانی پناه ببرم، این تنها حسرت زندگی من بوده و خواهد بود ان شاءالله 📚اینجا کتابخانه و زندگی من است. روز کتاب و کتاب خوانی مبارک ✍ @m_amin_rezai
بله دهه شصت نیست که اگر بود شغل، مدرسه، شهرک، هیئت، سینما، رسانه و بیشتر شئون زندگی شماها اینقدر از مردم جدا نمیشد اینقدر از متن مردم دور نمی شدید اینقدر در نگاه مردم غریبه و غیرخودی به حساب نمی آمدید اینقدر از چشم ها نمی افتادید بله دهه شصت نیست که اینقدر بی اعتبار شدید! ✍ @m_amin_rezai
📚 اگر بپرسی چند ساعت با کتاب هستی؟ ✍ @m_amin_rezai
🔹مناظره گفتمانی با موضوع: عدالت خواهی در چه جایگاهی و چگونه؟! 🔻حجت الاسلام رضایی 🔻دکتر حسین عبادی 📆شنبه ۲۹ آبان ماه، ساعت ۱۸:۳۰ ▪️زنجان، سالن ابن سینا، دانشگاه علوم پزشکی @m_amin_rezai http://Instagram.com/m_amin_rezai
✅ ان شاءالله صوت و برش هایی از گفتگو در کانال گذاشته خواهد شد
🔻چه تضمینی ست فاجعه ای که امروز در اصفهان وخوزستان شاهدیم چند سال دیگر در خراسان جنوبی شاهد نباشیم؟من هنوز قانع نشدم چرا در استان کویری ما باید صنایع آب بر مثل فولاد و...تاسیس و توسعه پیدا کند؟ مسئولین سابق و فعلی به ویژه نماینده قائن و زیرکوه که پیگیر جدی این طرحند توضیح بدهند ✍ @m_amin_rezai
✅🔴✅ 🔻موسسه علمی-فرهنگی مدرسه انقلاب اسلامی برگزار می‌کند: ❇️دوره غیرحضوری "حکمت فاطمی" به هدف بررسی ماهیت و چگونگی کنش اجتماعی زنان در ایران اکنون❇️ 🔻محورهای دوره و اساتید در پوستر👆 🔻زمان برگزاری: جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۷ 🔻جهت ثبت‌نام تا تاریخ ۳/آذر/۱۴۰۰ نام و نام خانوادگی، تحصیلات و استان خود را به شماره 09027949119 ارسال کنید. 💢هزینه ثبت‌نام قطعی ۳۰ هزار تومان 💥 جهت اطلاعات بیشتر به کانال مدرسه انقلاب اسلامی بپیوندید: Eitaa.com/madresah57ac T.me/madreseh57ac Instagram.com/57ac_ir
⭕ اینجا بسیج مستضعفینه 🔸بسیج اگر بسیج مستضعفین باشد و جنگ حق و باطل را در دو گانه های اصیلی چون جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ مرفهین بی درد و پابرهنه ها و مستکبرین و مستضعفین بداند، حرفش را رُک و صریح می زند، نه شیرینی می گیرد و نه گندم ری، افراد برایش هیچ موضوعیتی ندارند. 🔸عملکرد اشخاص را براساس حاصل جمع و برآیند همه ویژگی‌های شخصی، اجرایی و عملی آنها و پایبندی و عمل واقعی و نه شعاری افراد، نسبت به آرمان‌های انقلاب، منویات امامین انقلاب، مردمش و صدای فرو خفته‌ی مستضعفانش می‌سنجد، نه بر اساس آنچه خوشمان یا خوششان می‌آید یا خوشمان یا خوششان نمی‌آید. 🔸چرا کسی از سه کارکرد مهمی که روح الله برای بسيجيانش ترسیم کرد سخن نمی‌گوید؟ مخالفت با استکبار، مخالفت با پول پرستی، مخالفت با تحجر گرایی و مقدس مابی. بسم الله، آقایان گزارش بدهند، کجای عملکرد دستگاه های عریض و طویل تان بوی مقابله با پول پرستی و مقدس مآبی می دهد؟ پس ده‌ها سال تریبون‌داری و میدان‌داری تان، کجاست رویکردهای ضد تحجر و کجاست ضدیت با مقدس‌مآبی نیروهای انقلاب؟ کجاست کنش‌های ضد پول پرستی تان؟ 🔸مگر غیر این است که جریانی محافظه کار، سالهاست تمایل دارد نقش بسیج را به جریان سازمانی خدماتی فروبکاهد؟ قرائتی تخدیری از بسیج که رسالت خود را محدود در اردوهای جهادی و کویر زدایی و یادواره شهدا گرفتن و ایستگاه صلواتی زدن و... تعریف میکند. 🔸مقدس مآبی در نگاه امام نه صرف توجه به احکام فردی و به ظاهر دینی، بلکه غفلت از آرمان ها و مسولیت های اجتماعی و غفلت از خصم ظالم و عون مظلوم است. مگر غیر این است که عده ای خواسته یا ناخواسته در پی آنند که در بسیج، اسلام فردی و مناسکی محض را برجسته تر از اسلام انقلابی و اجتماعی کنند؟ اسلامی که حاضر است صدها ساعت کتاب های شهید مطهری را بخواند اما یک دقیقه بر سر اشرافیت و طبقه مرفه جدید و نوکیسگان انقلاب فریاد نزند! اسلام مبارزه اجتماعی را باهمین دست فرمون سالهاست که به محاق برده و و و سلام علیکم حاج آقا و التماس دعا حاج آقا را جایگزین آن کرده اند. 🔸امروز حزب‌‌الله را می‌بینیم که نه فقط از نقش و کارکرد خمینیستی خود بازمانده، بلکه از هویت اصیل خود نیز خلع شده است. چه کسانی خلع کرده اند؟ همان کسانی که برای ما جا انداخته اند بسیجی خوب بسیجی‌ای است که در حاشیه فلان منطقه محروم سرویس بهداشتی می‌سازد؛ بسیجی خوب بسیجی‌ای است که دوره تربیت مربی بیانیه گام دوم را گذرانده و گواهی آن را در جیب دارد، بسیجی که گشت شبانه و هیات و نماز جماعت و... را هفته ای یکبار می رود و تمام. آن بسیجی‌ای که دنبال مسائل خصوصی‌سازی ماشین‌سازی تبریز و پالایشگاه کرمانشاه و نیشکر هفت تپه می‌رود، «مورد» امنیتی و قضایی دارد و انحرافی وقس علی هذا. بسیجی خوب، بسیجی مرده است. 🔸این قرارمان نبود؛ در قاموس آنی که بسیج را وجود بخشید و حزب‌الله را متولد ساخت، نقش و کارکرد بسیج این نبود. هویت و غیریت حزب‌الله این حرف‌ها نبود. امام روح‌الله بسیج را برای مخالفت با می‌خواست. جانشین امام روح‌الله و روحِ الهی عصر ما، از طبقه جدیدی می‌گفت که به واسطه پول‌پرستی به وجود آمده است؛ از رسالت نیروهای «مخلص» انقلاب اسلامی در مقابله با سخن می‌گفت. خمینی و خامنه‌ای عهد و عصر دیگری را طلب می‌کردند؛ ما شاید لشکر مخلص خدا بودیم اما نیروی مخلص انقلاب نبودیم؛ دچار ناخالصی‌هایی بودیم که هر روز بر فراز منبری و بولتنی، ما را به امری می‌خواندند غیر از آن‌چه امامان‌مان می‌گفتند و می‌گوید. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رهبرانقلاب در خرداد۱۴۰۰ محور بحث شان "جمهوریت" بود، از داعش به عنوان پدیده "اسلام منهای مردم" نام بردند! امام ره، شهید مطهری، بهشتی و...از این مساله به عنوان یک اصل حرف زدند نه تاکتیک موقت، آن وقت اینگونه مقابل مردم می ایستند و گام دوم انقلاب را عصر عبور از جمهوریت و تحقق سلطنت بزرگ ایران می نامند! ولایت فقیه را ذیل سلطنت و ولی فقیه را سلطان نامیدن و یک قرائت امنیتی را با زبان هنری تبیین کردن آن هم با استدلال های سخیف جدا موجب تاسف و تعجب است. 🔻در نگاه شیعی ولایت جز با مردم نه معنی پیدا نمیکند و نه محقق میشود. علاوه بر این شرعا امام و بعدا ولی فقیه بدون اصلا نمیتواند حکومت کنند. لذا حضرت امیر ع می فرمایند "ان هذا امرکم لیس لاحد فیه حق الا ما امّرتم" این حکومت برای شماست برای کسی حقی نیست مگر اینکه خود شما رضایت بدهید. به بعضی باید گفت دیکتاتوری اسلامی میخواهید بفرمایید در جوار آل سعود، در فقه شیعی و انقلاب خمینی ره مقبولیت و مشروعیت حکمرانی به مردم است ‌والسلام. ✍ @m_amin_rezai
هر چه فکر کردم جز این جمله به ذهنم نرسید همه با هم علیه مردم! البته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصاحبه کردند که تصمیم برا افزایش ظرفیت های پزشکی داریم، منتظر می مانیم. 🔻در زمینه تعداد پزشک وضعیت ما از بسیاری از کشورها از جمله سوریه هم بدتر است فقط چون ورودی پذیرش پزشکی ما محدود است و هر سالها چند هزار جوان با استعداد از پزشکی باز می مانند. ✍ @ m_amin_rezai
🔻ضمن تقدیر از کار ابتکاری ستاد نماز جمعه امیدوارم در هفته های بعد در نماز جمعه های کشور شاهد پخش فیلم و مستندهایی که در حوزه عدالت اجتماعی تولید شدند مثل فیلم "دیدن این فیلم جرم است" باشیم. ✍ @m_amin_rezai
🔸در تابستان امسال با محوریت حاج آقای قنبریان با جمعی از طلاب، دانشجویان و متخصصین حوزه برنامه و بودجه بحثی جدی داشتیم پیرامون "فقه حقوق و دستمزد و جبران خدمات" حالا که در مساله حقوق و دستمزد در سطح ریاست جمهوری ورود شده موقعیت خوبی است مسئولین سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور این مباحث علمی که با رویکرد اسلامی و عدالت محور بحث شده را در اصلاح و تدوین در نظر بگیرند. همچنین فرصت خوبی است حوزه علمیه هم در دروس فقه نظام در این مورد جدی تر ورود کند 🔻بخشی از یادداشت های عالمانه حاج اقای قنبریان پیرامون حقوق و دستمزد https://eitaa.com/m_ghanbarian/2228 ✅ در زمینه حقوث و دستمزد دو یادداشت نوشتم 🔻حقوق و دستمزد و مساله تبعیض https://eitaa.com/m_amin_rezai/2196 🔻حقوق طلبه ها و حقوق های نجومی https://eitaa.com/m_amin_rezai/2189 @m_amin_rezai
خوانش-شماره2.pdf
1.27M
✨مـنـتـشـر شد✨ 🔹ماهنامه طلاب حوزه عاصمه🔹 《باسلام خدمت اساتید و طلاب گرامی》 🔸 به مناسبت هفته بسیج و سالروز صدور فرمان تشكيل بسيج طلبه و دانشجو از سوی امام(ره) دومین شماره نشریه خوانش به همت معاونت تهذیب و بسیج طلاب مدرسه علمیه بقیه الله(عج) تقدیم شما عزیزان می‌شود. 🔹 عناوین مطرح شده در این شماره: ۱. بسیج فراتر از یک سازمان خدمتگزار(آقای داودوندی) ۲. بسیجی عدالتخواه(مصاحبه با آقای شهبازی) ۳. رسالت طلبگی(آقای مستاجران) ۴. تحول، حرکت، پیشران(مصاحبه با آقای دارابی) ۵. پرونده تحلیلی پیرامون: نماز جمعه و مسئله عدالت( محمدامین رضایی) ۶. بسیج طلاب مسلخی برای روحانیت اشرافی(آقای صراف) ۷. اخلاق عدالتخواهی(آقای مرحمتی) ۸. ویژگی های بسیجیان(آقای سید جلالی) ۹. معرفی کتاب 🔺قبلا از نکات انتقادی همه خوانندگان استقبال و تشکر می‌کنیم🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸این کلیپ را ببینید وقتی میگوییم ساختارهای بروکراسی ضدعدالت و تبعیض آفرین است یعنی این، حالا ما صدها جمله بخوانیم که در عدالت خواهی باید انصاف و اخلاق رعایت شود، مگر کسی منکر آن حرفهاست؟ اصلا مگر مساله ما یک فرد و گروه است؟ اصلا مصداق را بگذاریم کنار مساله ساختار ضدعدالت است، نظام حکمرانی ما بدون اینکه کسی نجومی بگیرد و اختلاس بکند خودکار فاصله طبقاتی را عمیق تر میکند، باید یک گفتمان عمومی علیه ساختارهای ضد عدالت شکل بگیرد، مساله اصلی اینجاست درگیر امور جزئی و دوگانه ها و دوگانه سازها نشوید 🔻ما در چند مرحله راهکارهایی داریم 🔹۱: همه اداره ها و سازمان ها ذیل یک نظام حقوق و دستمزد قرار بگیرند( در این زمنه قانون مدیریت خدمات کشوریhttp://rkj.mcls.gov.ir/fa/moghararaat/ghavanin/ghanoonkeshvari سال۸۶ تصویب شد در این مدت به تدریج بسیاری از سازمانهای دولتی و نهادهای انتصابی از ذیل این قانون خارج شدند همه باید در ذیل یک نظام تعریف بشوند 🔹۲: تمام سازمان ها موظف شوند حقوق ها و دستمزد کارمندان شان را در یک سایت به طور شفاف اعلام شود، کاری خوبی که دولت به تازگی شروع کرده است ✍ @m_amin_rezai
🔻یک جریان جدی در بین حزب اللهی ها به دنبال حذف حوزه از بستر حاکمیت است! در حوزه هم جمع بندی در حال شکل گیری است که نظام سیاسی بستری است برای تحقق احکام، قرار نیست تمام اعتبار و سنت تاریخی خود را خرج بعضی سازمان ها در جمهوری اسلامی کنیم که واضح است دغدغه ای برای مردم و دین ندارند ✍ @m_amin_rezai
🔻امشب داخل مغازه شدم تخم مرغ بگیرم، آقایی اومده بود مرغ بخره یه مرغ گذاشت رو ترازو، شد ۷۰هزارتومان! کیلویی۳۲، کارت داد کشید موجودی نداشت مرغ گذاشت سرجاش گفت ۲تیکه رون بدین شد۴۰ تومان کارت داد گفت اول یه موجودی بگیرید، تخم مرغ گرفتم اومدم بیرون، دیدم دست خالی از مغازه اومد بیرون رفت سوار موتورش شد و رفت. برای از هم پاشیدن پایه های یک حکومت من آه و حسرت مردم مستضعف در این لحظه ها را از موشک های بالستیک دشمنان این مرز و بوم خطرناک تر میدونم، حتی مواد غذایی را خیلی ها نمیتونند بخرند! آقایان خیلی وقت ندارید، وقت زیادی ندارید ✍ @m_amin_rezai
به عنوان یک طلبه با استناد به کلام و سیره عملی بزرگانی چون امام ره، رهبر انقلاب، آیت الله سیستانی، بروجردی و شهید صدر و..‌.داشتن مسجد در مناطق سنی نشین استان خراسان جنوبی را حق شرعی و قانونی برادران اهل سنت میدانم. امروز بزرگترین گناه ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی است. @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ در اسلام گفتن بعضی مسائل نه تنها لازم که نگفتن آن ممنوع(حرام) است! 🎙سیدعلی خامنه ای نماز جمعه ۱۸/۲/۶۶ @m_amin_rezai
🔴 میرزا کوچکِ بزرگ 🔹از میانه جغرفیا قدم میزنم و تاریخ این تراژدی غمگین،این اسطوره ساز بی رحم،این ترکیب حماسه و غم را ورق میزنم، دلم جا می ماند در میانه حادثه ها،در کنار قهرمان ها. ، این عامل حیات و حرکت، این دلیل مبارزه و عشق، این مولد حماسه وقهرمان، من در تاریخ به دنبال آرمانم. 🔸تاریخ معاصر را که ورق میزنم، در این سرزمین که قدم میزنم دلم می ماند،بدجور هوای پریدن میکند، دلم میخواهد آنجا بودم و نفس می کشیدم، در آن لحظات که تاریخ دارد چند پله بالا میرود و انسان مسلمان ایرانی طعم، حماسه، هویت، آزادی، آرمان،جهاد و عشق را با هم می چشد، از آن سه، میخواهم به یکی بپردازم 🔺دوست داشتم در جنگل های گیلان، همراه با بودم، این بزرگ مرد تاریخ. در آن سال های بعد از مشروطه که جوانان مجاهد مسلمان دچار یاس و سرخوردگی شده بودند میرزا کوچک خان طرحی نو درانداخت و در عصر تسلیم و نتوانستن، ایستادگی و توانستن را آموخت. دلم میخواست با او بودم، در کنار دکتر حشمت، خالو قربان و...در شب های سرد زمستانی، در میانه جنگل های سبز گیلان، در آن لحظه های تاریخی مبارزه، در آن روزهای پیروزی و امید، در میانه آن باد بهاری جنگل،در کنار کوه و رودخانه شبیه میرزا کوچک کلاهی به سر و تسبیح در دستم خطبه میخواندم و دردهایم و آرمان هایم را فریاد میزدم 🔹 در دل جنگل همراه با مجاهدان جنگلی نماز جماعت میخواندیم، به ساختن مدرسه، به آباد کردن شهر و روستاها، رفع فقر و گرسنگی، به تحقق عدالت، استقلال و آزادی و ساختن فکر میکردیم و برایش برنامه می‌ریختیم در میانه جنگل، روی اسب ها، کنار آتش، در دل سرما، چای آتشی میخوردیم، اسلحه هایمان را تمیز میکردیم و درباره عاقبت نهضت مان، درباره سرنوشت گیلان و ایران حرف میزدیم و به تاریخی که از ما روایت خواهد شد فکر میکردیم. بعد از فتحی نو کنار هم با همان لباس های جنگلی عکس می‌گرفتیم تا یادگار بماند برای جوانان ایرانی. 🔸حالا یک قرن از آن روزها میگذرد، از آن لحظه شکوه و حماسه، از آن روزهای خوب و این ماییم و این میرزا کوچک خان، نهضت جنگل با همه فراز و نشیب ها، درست و غلط ها که باید درباره آن بخوانیم و بدانیم. 🔹 دلم نیامد بگذرم، دلم میخواست در آن تراژدی بزرگ، در آن لحظه خیانت و باز با میرزا کوچک بودم، هر کاری که از دستم بر می آمد انجام میدادم تا میرزا در دل کوه ها میان برف ها یخ نزند، تا نهضتش بماند،تا تاریخ یخ نزند، تا امید منجمد نشود، تا ایران و ایرانی زیر چکمه های انگلیس و روس و رضاخان تحقیر نشود، اگر از دستم کاری ساخته نبود دلم میخواستم من نیز شبیه میرزا سر از تنم جدا میشد و به جمع قهرمانان سربریده دنیا اضافه می شدم، به کاروانی که حسین بن علی ع سر سلسه جنبان آن است، آنوقت از دوباره آرمان ها را، دوباره حماسه را فریاد بزنم و تاریخ این گنگ خواب آلود را بیدار کنم و به مقاومت و حرکت دعوت کنم 🔺حالا ۴۲ سال میگذرد، از تحقق آرزوی میرزا کوچک آن هم نه در گیلان که در وسعت ایران! خمینی ره بار تمام رویاهای آن مجاهدان را به دوش کشید، ۱۵ سال رنج تبعید دید، بسیاری از یاران او طعم تبعید، زندان را چشیدند و خون شان شبیه جنگلی ها ریخته شد، تاریخ زنده شد، آن خون ها از مشروطه تا نهصت جنگل،از دلواری تنگستان، ستارخان در تبریز و ملی شدن نفت، فیضیه قم، خرداد ۴۲، ۱۷ شهریور مشهد، میدان ژاله تهران و...رسید به ۵۷.خمینی ره تمام تاریخ را، تمام آرزوها را به دوش کشید و به مقصد رساند و ما شدیم میراث دار همه آن روزها و آروزها 🔘این روزها اما حال دلمان خوب نیست، احساس می کنیم با آنچه در ۵۷ میگفتیم خیلی فاصله داریم، گرفتار مسئولینی شده ایم که بعضی گرفتار دنیا و اشرافیت شده، گروهی به خیانت روی آورده و عده ای نیز چنان گرفتار مصلحت سنجی و محافظه کاری شدند که رسما استحاله شده اند. البته آرمان ها همچنان زنده است، فساد و ناکارآمدی زیاد شده، در تحقق و آزادی عقب مانده ایم اما دستاوردمان کم نیست، ما در لبنان عراق و یمن تکثیر شدیم، آدم کم نداریم، توقع مان زیاد است چون این تاریخ را از سر گذارندیم، چند کشور چنین تاریخ پر از قهرمان وخونینی دارد؟! 🔘 باید دوباره تاریخ رامرور کنیم،بلند شویم و با آنهایی که میخواهند نهضتمان را استحاله کنند وآرزوهای مان را بکشند، نباید بگذاریم کمرمان را بشکنند،نباید تنها بشویم و در غربت یخ بزنیم، باید گرم بمانیم، باید آتش درومان شعله ور باشد تا آتش بزنیم همه زباله ها را، تا خالص شویم، تا حرکت کنیم،عدالت و آزادی را رقم بزنیم، نباید زحمات مجاهدین را هدر بدهیم ✅ ما هنوز به پایان بازی نرسیدیم،فتح اسرائیل، سرنگونی آل سعود، سقوط آمریکا و نماز جماعت تاریخی در و دادن پرچم به دست امام فتح و قیام مسیری است که باید برویم... ✍ @m_amin_rezai