eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
545 ویدیو
63 فایل
طلبه درس خارج دوست دار فقه، عدالت و کتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال، انتقاد، پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام: ‏instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر: twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ان شاءالله صوت و برش هایی از گفتگو در کانال گذاشته خواهد شد
🔻چه تضمینی ست فاجعه ای که امروز در اصفهان وخوزستان شاهدیم چند سال دیگر در خراسان جنوبی شاهد نباشیم؟من هنوز قانع نشدم چرا در استان کویری ما باید صنایع آب بر مثل فولاد و...تاسیس و توسعه پیدا کند؟ مسئولین سابق و فعلی به ویژه نماینده قائن و زیرکوه که پیگیر جدی این طرحند توضیح بدهند ✍ @m_amin_rezai
✅🔴✅ 🔻موسسه علمی-فرهنگی مدرسه انقلاب اسلامی برگزار می‌کند: ❇️دوره غیرحضوری "حکمت فاطمی" به هدف بررسی ماهیت و چگونگی کنش اجتماعی زنان در ایران اکنون❇️ 🔻محورهای دوره و اساتید در پوستر👆 🔻زمان برگزاری: جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۷ 🔻جهت ثبت‌نام تا تاریخ ۳/آذر/۱۴۰۰ نام و نام خانوادگی، تحصیلات و استان خود را به شماره 09027949119 ارسال کنید. 💢هزینه ثبت‌نام قطعی ۳۰ هزار تومان 💥 جهت اطلاعات بیشتر به کانال مدرسه انقلاب اسلامی بپیوندید: Eitaa.com/madresah57ac T.me/madreseh57ac Instagram.com/57ac_ir
⭕ اینجا بسیج مستضعفینه 🔸بسیج اگر بسیج مستضعفین باشد و جنگ حق و باطل را در دو گانه های اصیلی چون جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ مرفهین بی درد و پابرهنه ها و مستکبرین و مستضعفین بداند، حرفش را رُک و صریح می زند، نه شیرینی می گیرد و نه گندم ری، افراد برایش هیچ موضوعیتی ندارند. 🔸عملکرد اشخاص را براساس حاصل جمع و برآیند همه ویژگی‌های شخصی، اجرایی و عملی آنها و پایبندی و عمل واقعی و نه شعاری افراد، نسبت به آرمان‌های انقلاب، منویات امامین انقلاب، مردمش و صدای فرو خفته‌ی مستضعفانش می‌سنجد، نه بر اساس آنچه خوشمان یا خوششان می‌آید یا خوشمان یا خوششان نمی‌آید. 🔸چرا کسی از سه کارکرد مهمی که روح الله برای بسيجيانش ترسیم کرد سخن نمی‌گوید؟ مخالفت با استکبار، مخالفت با پول پرستی، مخالفت با تحجر گرایی و مقدس مابی. بسم الله، آقایان گزارش بدهند، کجای عملکرد دستگاه های عریض و طویل تان بوی مقابله با پول پرستی و مقدس مآبی می دهد؟ پس ده‌ها سال تریبون‌داری و میدان‌داری تان، کجاست رویکردهای ضد تحجر و کجاست ضدیت با مقدس‌مآبی نیروهای انقلاب؟ کجاست کنش‌های ضد پول پرستی تان؟ 🔸مگر غیر این است که جریانی محافظه کار، سالهاست تمایل دارد نقش بسیج را به جریان سازمانی خدماتی فروبکاهد؟ قرائتی تخدیری از بسیج که رسالت خود را محدود در اردوهای جهادی و کویر زدایی و یادواره شهدا گرفتن و ایستگاه صلواتی زدن و... تعریف میکند. 🔸مقدس مآبی در نگاه امام نه صرف توجه به احکام فردی و به ظاهر دینی، بلکه غفلت از آرمان ها و مسولیت های اجتماعی و غفلت از خصم ظالم و عون مظلوم است. مگر غیر این است که عده ای خواسته یا ناخواسته در پی آنند که در بسیج، اسلام فردی و مناسکی محض را برجسته تر از اسلام انقلابی و اجتماعی کنند؟ اسلامی که حاضر است صدها ساعت کتاب های شهید مطهری را بخواند اما یک دقیقه بر سر اشرافیت و طبقه مرفه جدید و نوکیسگان انقلاب فریاد نزند! اسلام مبارزه اجتماعی را باهمین دست فرمون سالهاست که به محاق برده و و و سلام علیکم حاج آقا و التماس دعا حاج آقا را جایگزین آن کرده اند. 🔸امروز حزب‌‌الله را می‌بینیم که نه فقط از نقش و کارکرد خمینیستی خود بازمانده، بلکه از هویت اصیل خود نیز خلع شده است. چه کسانی خلع کرده اند؟ همان کسانی که برای ما جا انداخته اند بسیجی خوب بسیجی‌ای است که در حاشیه فلان منطقه محروم سرویس بهداشتی می‌سازد؛ بسیجی خوب بسیجی‌ای است که دوره تربیت مربی بیانیه گام دوم را گذرانده و گواهی آن را در جیب دارد، بسیجی که گشت شبانه و هیات و نماز جماعت و... را هفته ای یکبار می رود و تمام. آن بسیجی‌ای که دنبال مسائل خصوصی‌سازی ماشین‌سازی تبریز و پالایشگاه کرمانشاه و نیشکر هفت تپه می‌رود، «مورد» امنیتی و قضایی دارد و انحرافی وقس علی هذا. بسیجی خوب، بسیجی مرده است. 🔸این قرارمان نبود؛ در قاموس آنی که بسیج را وجود بخشید و حزب‌الله را متولد ساخت، نقش و کارکرد بسیج این نبود. هویت و غیریت حزب‌الله این حرف‌ها نبود. امام روح‌الله بسیج را برای مخالفت با می‌خواست. جانشین امام روح‌الله و روحِ الهی عصر ما، از طبقه جدیدی می‌گفت که به واسطه پول‌پرستی به وجود آمده است؛ از رسالت نیروهای «مخلص» انقلاب اسلامی در مقابله با سخن می‌گفت. خمینی و خامنه‌ای عهد و عصر دیگری را طلب می‌کردند؛ ما شاید لشکر مخلص خدا بودیم اما نیروی مخلص انقلاب نبودیم؛ دچار ناخالصی‌هایی بودیم که هر روز بر فراز منبری و بولتنی، ما را به امری می‌خواندند غیر از آن‌چه امامان‌مان می‌گفتند و می‌گوید. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رهبرانقلاب در خرداد۱۴۰۰ محور بحث شان "جمهوریت" بود، از داعش به عنوان پدیده "اسلام منهای مردم" نام بردند! امام ره، شهید مطهری، بهشتی و...از این مساله به عنوان یک اصل حرف زدند نه تاکتیک موقت، آن وقت اینگونه مقابل مردم می ایستند و گام دوم انقلاب را عصر عبور از جمهوریت و تحقق سلطنت بزرگ ایران می نامند! ولایت فقیه را ذیل سلطنت و ولی فقیه را سلطان نامیدن و یک قرائت امنیتی را با زبان هنری تبیین کردن آن هم با استدلال های سخیف جدا موجب تاسف و تعجب است. 🔻در نگاه شیعی ولایت جز با مردم نه معنی پیدا نمیکند و نه محقق میشود. علاوه بر این شرعا امام و بعدا ولی فقیه بدون اصلا نمیتواند حکومت کنند. لذا حضرت امیر ع می فرمایند "ان هذا امرکم لیس لاحد فیه حق الا ما امّرتم" این حکومت برای شماست برای کسی حقی نیست مگر اینکه خود شما رضایت بدهید. به بعضی باید گفت دیکتاتوری اسلامی میخواهید بفرمایید در جوار آل سعود، در فقه شیعی و انقلاب خمینی ره مقبولیت و مشروعیت حکمرانی به مردم است ‌والسلام. ✍ @m_amin_rezai
هر چه فکر کردم جز این جمله به ذهنم نرسید همه با هم علیه مردم! البته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصاحبه کردند که تصمیم برا افزایش ظرفیت های پزشکی داریم، منتظر می مانیم. 🔻در زمینه تعداد پزشک وضعیت ما از بسیاری از کشورها از جمله سوریه هم بدتر است فقط چون ورودی پذیرش پزشکی ما محدود است و هر سالها چند هزار جوان با استعداد از پزشکی باز می مانند. ✍ @ m_amin_rezai
🔻ضمن تقدیر از کار ابتکاری ستاد نماز جمعه امیدوارم در هفته های بعد در نماز جمعه های کشور شاهد پخش فیلم و مستندهایی که در حوزه عدالت اجتماعی تولید شدند مثل فیلم "دیدن این فیلم جرم است" باشیم. ✍ @m_amin_rezai
🔸در تابستان امسال با محوریت حاج آقای قنبریان با جمعی از طلاب، دانشجویان و متخصصین حوزه برنامه و بودجه بحثی جدی داشتیم پیرامون "فقه حقوق و دستمزد و جبران خدمات" حالا که در مساله حقوق و دستمزد در سطح ریاست جمهوری ورود شده موقعیت خوبی است مسئولین سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور این مباحث علمی که با رویکرد اسلامی و عدالت محور بحث شده را در اصلاح و تدوین در نظر بگیرند. همچنین فرصت خوبی است حوزه علمیه هم در دروس فقه نظام در این مورد جدی تر ورود کند 🔻بخشی از یادداشت های عالمانه حاج اقای قنبریان پیرامون حقوق و دستمزد https://eitaa.com/m_ghanbarian/2228 ✅ در زمینه حقوث و دستمزد دو یادداشت نوشتم 🔻حقوق و دستمزد و مساله تبعیض https://eitaa.com/m_amin_rezai/2196 🔻حقوق طلبه ها و حقوق های نجومی https://eitaa.com/m_amin_rezai/2189 @m_amin_rezai
خوانش-شماره2.pdf
1.27M
✨مـنـتـشـر شد✨ 🔹ماهنامه طلاب حوزه عاصمه🔹 《باسلام خدمت اساتید و طلاب گرامی》 🔸 به مناسبت هفته بسیج و سالروز صدور فرمان تشكيل بسيج طلبه و دانشجو از سوی امام(ره) دومین شماره نشریه خوانش به همت معاونت تهذیب و بسیج طلاب مدرسه علمیه بقیه الله(عج) تقدیم شما عزیزان می‌شود. 🔹 عناوین مطرح شده در این شماره: ۱. بسیج فراتر از یک سازمان خدمتگزار(آقای داودوندی) ۲. بسیجی عدالتخواه(مصاحبه با آقای شهبازی) ۳. رسالت طلبگی(آقای مستاجران) ۴. تحول، حرکت، پیشران(مصاحبه با آقای دارابی) ۵. پرونده تحلیلی پیرامون: نماز جمعه و مسئله عدالت( محمدامین رضایی) ۶. بسیج طلاب مسلخی برای روحانیت اشرافی(آقای صراف) ۷. اخلاق عدالتخواهی(آقای مرحمتی) ۸. ویژگی های بسیجیان(آقای سید جلالی) ۹. معرفی کتاب 🔺قبلا از نکات انتقادی همه خوانندگان استقبال و تشکر می‌کنیم🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸این کلیپ را ببینید وقتی میگوییم ساختارهای بروکراسی ضدعدالت و تبعیض آفرین است یعنی این، حالا ما صدها جمله بخوانیم که در عدالت خواهی باید انصاف و اخلاق رعایت شود، مگر کسی منکر آن حرفهاست؟ اصلا مگر مساله ما یک فرد و گروه است؟ اصلا مصداق را بگذاریم کنار مساله ساختار ضدعدالت است، نظام حکمرانی ما بدون اینکه کسی نجومی بگیرد و اختلاس بکند خودکار فاصله طبقاتی را عمیق تر میکند، باید یک گفتمان عمومی علیه ساختارهای ضد عدالت شکل بگیرد، مساله اصلی اینجاست درگیر امور جزئی و دوگانه ها و دوگانه سازها نشوید 🔻ما در چند مرحله راهکارهایی داریم 🔹۱: همه اداره ها و سازمان ها ذیل یک نظام حقوق و دستمزد قرار بگیرند( در این زمنه قانون مدیریت خدمات کشوریhttp://rkj.mcls.gov.ir/fa/moghararaat/ghavanin/ghanoonkeshvari سال۸۶ تصویب شد در این مدت به تدریج بسیاری از سازمانهای دولتی و نهادهای انتصابی از ذیل این قانون خارج شدند همه باید در ذیل یک نظام تعریف بشوند 🔹۲: تمام سازمان ها موظف شوند حقوق ها و دستمزد کارمندان شان را در یک سایت به طور شفاف اعلام شود، کاری خوبی که دولت به تازگی شروع کرده است ✍ @m_amin_rezai
🔻یک جریان جدی در بین حزب اللهی ها به دنبال حذف حوزه از بستر حاکمیت است! در حوزه هم جمع بندی در حال شکل گیری است که نظام سیاسی بستری است برای تحقق احکام، قرار نیست تمام اعتبار و سنت تاریخی خود را خرج بعضی سازمان ها در جمهوری اسلامی کنیم که واضح است دغدغه ای برای مردم و دین ندارند ✍ @m_amin_rezai
🔻امشب داخل مغازه شدم تخم مرغ بگیرم، آقایی اومده بود مرغ بخره یه مرغ گذاشت رو ترازو، شد ۷۰هزارتومان! کیلویی۳۲، کارت داد کشید موجودی نداشت مرغ گذاشت سرجاش گفت ۲تیکه رون بدین شد۴۰ تومان کارت داد گفت اول یه موجودی بگیرید، تخم مرغ گرفتم اومدم بیرون، دیدم دست خالی از مغازه اومد بیرون رفت سوار موتورش شد و رفت. برای از هم پاشیدن پایه های یک حکومت من آه و حسرت مردم مستضعف در این لحظه ها را از موشک های بالستیک دشمنان این مرز و بوم خطرناک تر میدونم، حتی مواد غذایی را خیلی ها نمیتونند بخرند! آقایان خیلی وقت ندارید، وقت زیادی ندارید ✍ @m_amin_rezai
به عنوان یک طلبه با استناد به کلام و سیره عملی بزرگانی چون امام ره، رهبر انقلاب، آیت الله سیستانی، بروجردی و شهید صدر و..‌.داشتن مسجد در مناطق سنی نشین استان خراسان جنوبی را حق شرعی و قانونی برادران اهل سنت میدانم. امروز بزرگترین گناه ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی است. @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ در اسلام گفتن بعضی مسائل نه تنها لازم که نگفتن آن ممنوع(حرام) است! 🎙سیدعلی خامنه ای نماز جمعه ۱۸/۲/۶۶ @m_amin_rezai
🔴 میرزا کوچکِ بزرگ 🔹از میانه جغرفیا قدم میزنم و تاریخ این تراژدی غمگین،این اسطوره ساز بی رحم،این ترکیب حماسه و غم را ورق میزنم، دلم جا می ماند در میانه حادثه ها،در کنار قهرمان ها. ، این عامل حیات و حرکت، این دلیل مبارزه و عشق، این مولد حماسه وقهرمان، من در تاریخ به دنبال آرمانم. 🔸تاریخ معاصر را که ورق میزنم، در این سرزمین که قدم میزنم دلم می ماند،بدجور هوای پریدن میکند، دلم میخواهد آنجا بودم و نفس می کشیدم، در آن لحظات که تاریخ دارد چند پله بالا میرود و انسان مسلمان ایرانی طعم، حماسه، هویت، آزادی، آرمان،جهاد و عشق را با هم می چشد، از آن سه، میخواهم به یکی بپردازم 🔺دوست داشتم در جنگل های گیلان، همراه با بودم، این بزرگ مرد تاریخ. در آن سال های بعد از مشروطه که جوانان مجاهد مسلمان دچار یاس و سرخوردگی شده بودند میرزا کوچک خان طرحی نو درانداخت و در عصر تسلیم و نتوانستن، ایستادگی و توانستن را آموخت. دلم میخواست با او بودم، در کنار دکتر حشمت، خالو قربان و...در شب های سرد زمستانی، در میانه جنگل های سبز گیلان، در آن لحظه های تاریخی مبارزه، در آن روزهای پیروزی و امید، در میانه آن باد بهاری جنگل،در کنار کوه و رودخانه شبیه میرزا کوچک کلاهی به سر و تسبیح در دستم خطبه میخواندم و دردهایم و آرمان هایم را فریاد میزدم 🔹 در دل جنگل همراه با مجاهدان جنگلی نماز جماعت میخواندیم، به ساختن مدرسه، به آباد کردن شهر و روستاها، رفع فقر و گرسنگی، به تحقق عدالت، استقلال و آزادی و ساختن فکر میکردیم و برایش برنامه می‌ریختیم در میانه جنگل، روی اسب ها، کنار آتش، در دل سرما، چای آتشی میخوردیم، اسلحه هایمان را تمیز میکردیم و درباره عاقبت نهضت مان، درباره سرنوشت گیلان و ایران حرف میزدیم و به تاریخی که از ما روایت خواهد شد فکر میکردیم. بعد از فتحی نو کنار هم با همان لباس های جنگلی عکس می‌گرفتیم تا یادگار بماند برای جوانان ایرانی. 🔸حالا یک قرن از آن روزها میگذرد، از آن لحظه شکوه و حماسه، از آن روزهای خوب و این ماییم و این میرزا کوچک خان، نهضت جنگل با همه فراز و نشیب ها، درست و غلط ها که باید درباره آن بخوانیم و بدانیم. 🔹 دلم نیامد بگذرم، دلم میخواست در آن تراژدی بزرگ، در آن لحظه خیانت و باز با میرزا کوچک بودم، هر کاری که از دستم بر می آمد انجام میدادم تا میرزا در دل کوه ها میان برف ها یخ نزند، تا نهضتش بماند،تا تاریخ یخ نزند، تا امید منجمد نشود، تا ایران و ایرانی زیر چکمه های انگلیس و روس و رضاخان تحقیر نشود، اگر از دستم کاری ساخته نبود دلم میخواستم من نیز شبیه میرزا سر از تنم جدا میشد و به جمع قهرمانان سربریده دنیا اضافه می شدم، به کاروانی که حسین بن علی ع سر سلسه جنبان آن است، آنوقت از دوباره آرمان ها را، دوباره حماسه را فریاد بزنم و تاریخ این گنگ خواب آلود را بیدار کنم و به مقاومت و حرکت دعوت کنم 🔺حالا ۴۲ سال میگذرد، از تحقق آرزوی میرزا کوچک آن هم نه در گیلان که در وسعت ایران! خمینی ره بار تمام رویاهای آن مجاهدان را به دوش کشید، ۱۵ سال رنج تبعید دید، بسیاری از یاران او طعم تبعید، زندان را چشیدند و خون شان شبیه جنگلی ها ریخته شد، تاریخ زنده شد، آن خون ها از مشروطه تا نهصت جنگل،از دلواری تنگستان، ستارخان در تبریز و ملی شدن نفت، فیضیه قم، خرداد ۴۲، ۱۷ شهریور مشهد، میدان ژاله تهران و...رسید به ۵۷.خمینی ره تمام تاریخ را، تمام آرزوها را به دوش کشید و به مقصد رساند و ما شدیم میراث دار همه آن روزها و آروزها 🔘این روزها اما حال دلمان خوب نیست، احساس می کنیم با آنچه در ۵۷ میگفتیم خیلی فاصله داریم، گرفتار مسئولینی شده ایم که بعضی گرفتار دنیا و اشرافیت شده، گروهی به خیانت روی آورده و عده ای نیز چنان گرفتار مصلحت سنجی و محافظه کاری شدند که رسما استحاله شده اند. البته آرمان ها همچنان زنده است، فساد و ناکارآمدی زیاد شده، در تحقق و آزادی عقب مانده ایم اما دستاوردمان کم نیست، ما در لبنان عراق و یمن تکثیر شدیم، آدم کم نداریم، توقع مان زیاد است چون این تاریخ را از سر گذارندیم، چند کشور چنین تاریخ پر از قهرمان وخونینی دارد؟! 🔘 باید دوباره تاریخ رامرور کنیم،بلند شویم و با آنهایی که میخواهند نهضتمان را استحاله کنند وآرزوهای مان را بکشند، نباید بگذاریم کمرمان را بشکنند،نباید تنها بشویم و در غربت یخ بزنیم، باید گرم بمانیم، باید آتش درومان شعله ور باشد تا آتش بزنیم همه زباله ها را، تا خالص شویم، تا حرکت کنیم،عدالت و آزادی را رقم بزنیم، نباید زحمات مجاهدین را هدر بدهیم ✅ ما هنوز به پایان بازی نرسیدیم،فتح اسرائیل، سرنگونی آل سعود، سقوط آمریکا و نماز جماعت تاریخی در و دادن پرچم به دست امام فتح و قیام مسیری است که باید برویم... ✍ @m_amin_rezai
✅ تا تاریخ یخ نزند، تا نهضت گرم بماند 🔻استوری هایی درباره میرزا کوچک خان ✍ @m_amin_rezai
💠 با همکاری مرکز نوآوری های اجتماعی برگزار می کند: 💢 دوره تخصصی "رسالت روحانیت در دانشگاه" 🔹 ویژه طلاب برادر سراسر کشور 🔸 حضوری و مجازی ⏰ زمان: یکشنبه ها ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ 📅 مدت زمان دوره: ۲۱ آذر الی ۲۲ اسفند 🏫 مکان: قم، خیابان گلستان 🔰 ثبت نام اولیه: ارسال عدد ۵ به سامانه ۵۰۰۰۵۹۵۹۲۲۰ ⏳ آخرین مهلت ثبت نام: سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۸ ✅ اعطای گواهینامه معتبر سازمان تبلیغات و اولویت همکاری در دانشگاه های سراسر کشور @Mobtada_org
🔴 چقدر فریاد زدیم؟ 🔸۱: حضرت امیر ع: شریح به من خبر دادند كه خانه اى با هشتاد دينار خريده اى و سندى براى آن نوشته و گواهانى آن را امضا كرده اند؟ شريح گفت: آرى اى اميرمؤمنان، حضرت نگاه خشم آلودى به او كرد و گفت( نامه ۳ نهج البلاغه ) 🔸۲: میانگین زمان انتظار مسکن دار شدن در ایران به ۴۰ سال رسیده! بین ۴۰ تا ۶۰درصد در آمد مردم صرف مسکن (اجاره و..) میشود. در تهران زمان انتظار خانه دار شدن دهک اول ۱۷۸ سال، دهک دوم و سوم به ترتیب۱۰۹ و ۷۹ سال طول میکشد (منبع فرهیختگان و تسنیم) 🔻۳:حجت الاسلام موسوی (امام جمعه اهواز): مسئولی را می‌شناسم که در یکی از مناطق اهواز در خانه‌ای ۱۰هزار متری سکونت دارد و باید آن را هر چه سریع‌تر تخلیه کند، در غیر اینصورت شخصا به موضوع ورود می‌کنم. ثروت‌های قانونی برخی مدیران به اندازه‌ای است که حیوانات خانگیشان هم زندگی مرفهی دارند! (نماز جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰) 🔸۴: این دو روایت 🔻 الف: حضرت امیرع: ما اَخَذَ اللهُ عَلَى الْعُلَماءِ اَلاّ یقارّوا عَلى كِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظْلومٍ لاَلْقَیتُ حَبْلَها عَلى غارِبـِها اگر خداوند از علما پیمان نگرفته بود كه با پرخورى ظالم و گرسنگى مظلوم آرام نگیرند، زمام خلافت را به حال خود رها مى‌كردم. (نهج البلاغه، خطبه۳) 🔻ب: امام حسین ع: وَ الْعُمْی وَ الْبُکْمُ وَ الزُّمْنُ فی الْمَدائِنِ مُهْمَلَة، لا ترْحَمُونَ؛ وَ لا فی مَنْزِلَتِکُمْ تَعْمَلُونَ وَ لا مَنْ عَمِلَ فیها تُعینُونَ  کوران، گنگان و بیماران زمین‌گیر در شهرها به حال خود رها شده‏ اند و به حال آنان رحم نمی‌کنید و به کارى که شایسته جایگاه شما (علما است بر نمی خیزید؟ و کسانی را هم که در حق آنان بخواهند کاری کنند یاری نمی‌کنید.(خطبه منا) 🔸۵: چقدر فریاد زدیم؟! ✍ @m_amin_rezai
☑️ ستون های تهران از یک طرف و ستون های فلسفه و حکمت در حوزه علمیه یکی یکی دارد فرو میریزد، حوزه آنقدر به نهال فروشی و طلبه های سازمانی مبتلا شده که با این فرمان انسان به یقین میرسد به زودی بلاد ایران از داشتن چنین علمای جامعی تقریبا محروم خواهد بود جمع اندکی از بزرگان خواهند بود که طبیعتا در مرکز (قم) درس و بحث شان به راه خواهد بود. ▪️خدا رحمت کند آیت الله سید رضی شیرازی(ره) را که استوانه ای در تهران بودند ✍ @m_amin_rezai
مرور بیانات 12.09.79.pdf
544.5K
📊 بیانات مهمّ و راهبردی رهبر معظّم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام به تاریخ ١٢ آذر ١٣٧٩ @qom_khamenei_ir