eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
489 ویدیو
57 فایل
طلبه درس خارج دوست دار فقه، عدالت و کتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال، انتقاد، پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام: ‏instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر: twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️در روزهایی که از در و دیوار می بارد برای دلسرد شدن ما طلبه ها از این راه مقدس؛ چنین خوش ذوقی هایی حقیقتا موجب دلگرمی است. 🔸شاعر و مجری این اثر را نمی شناسم؛ اما عمیقا ممنونم از این دخترخانم نجیب و مادر خوش ذوقش که این شعر را به زیبایی سروده و به دخترش آموخته تا اینگونه موجبات دلگرمی و استورای ما را فراهم کنند🌱 @m_amin_rezai
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نطق دکتر ایزدخواه، در اعتراض به تصمیم اخیر سران قوا 🔹شما به امید تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی رای آوردید و به میدان آمدید؛ حال چه شده که نسخه های اصلی دولت شما پی در پی در مسیر تداوم اقتصاد سرمایه فروش و تورم زا گام بر می دارد. 🔹جراحی یارانه ها که در واقع اعوجاج در هزینه های ضروری دولت بود، حاصلش کاهش مصرف واقعی و ثبیت تورم در کانال 40 درصدی شد. حال جراحی در دارایی های دولت را در دستور قرار داده اید! 🔹چرا اینگونه شتاب زده و بی قید و بند و بدون راهبرد؟ 🔹سود خالص پالایشگاه های خصولتی امسال بالغ بر 300 همت شد که اگر اینها شتاب زده واگذار نمیشد اکنون این پول در خزانه دولت بود و کسری بودجه نیز نداشتیم. 🔴 استفاده از اهرم اذن رهبری در پاسخ به منتقدان این جهت گیری ها ما را ساکت نخواهد کرد؛ چه اینکه کلیت برجام هم اذن رهبری داشت و طرح تعدیل و تثبیت هم از طرف رهبری حمایت شد. صحبت از این است چرا هیچگاه میدان به جهت گیری های اقتصاد انقلابی که مورد تصریح رهبری است داده نمی شود! چرا احیای اقتصاد تعاون و به میدان آمدن لشگر صدهزارتایی تعاونی ها دردستور دولت قرار نمی گیرد؟ 🔘 اصلا حضرات سران! چرا اذن رهبری را در ملی کردن بانک های خصوصی که موتور تورم شده اند اخذ نمی کنید؟! ✳️ چرا اذن رهبری را در آزادسازی زمین های احتکار شده دولت به نفع نهضت مسکن و آزادسازی مراتع به نفع عشایر و آزادسازی گلوگاه های مافیایی اقتصاد به نفع دانش بنیان ها و آزادسازی بازارچه ها به نفع مرزنشینان و آزادسازی گمرکات به نفع تجار کوچک و چندین آزادسازی دیگر به نفع مردمی کردن اقتصاد اخذ نمی کنید؟ @dr_izadkhah
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات طرح مولدسازی 👤دکتر روح الله ایزدخواه: 🎥 می‌خواهند ۱۰ هزار هزار میلیارد تومان از اموال دولت را در یک فضای بسته بفروشند/ به مجلس و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هم اجازه نظارت نمی‌دهند! 🔻پنج اشکال کوتاه به طرح مولد سازی eitaa.com/m_amin_rezai/2988 @dr_izadkhah
🔻دل آدم میسوزد برای بچه های اتقلابی و متاسفانه طلبه هایی که عده ای در اندیشه شان قدسیت را از آرمانهای مقدس به نظام و ساختار تسری دادند،سپس این قدسیت به افراد تسری داده شد و حالا هم دولت مقدس شده و غیرقابل نقد! پشت صحنه، بدنه کارشناسی لیبرال که تغییر نکردند به این خوشباوری می‌خندد و کار خودش را میکند! ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
✅ این روزها عمیقا احساس خوشبختی میکنم از آن جهت که با خوبی آشنا شدم. هر جلسه نشست برخواست با آنها قدم را بزرگتر و افق نگاهم را بلندتر و البته عطشم را بیشتر میکند. در این روزها که دارایی یعنی سرمایه مادی؛ من همچنان شبیه قدما معتقدم دارایی بزرگتر از هم کلامی و آموختن از مردان علمی نیست. الحمدلله. 🔻 بارها گفتم هیچ موقعیتی باعث نخواهد شد تا ابد خودم را شاگرد ندانم و محتاج علم؛ این روزها بیشتر است چون سن خوشه چینی و کسب است، اما همیشه خواهد بود ✍ @m_amin_rezai
🔻تشکر می‌کنیم بابت این توضیح مستدل و حکیمانه؛ جناب آقای رئیس جمهور! @m_amin_rezai
♦️درباره مصلح اجتماعی شدن! ✅دیروز یکی از دانشجوهای بی قرار آمد پیشم به قول خودش با یک کوله سوال! یکی از بحث ها در این بود برای راهبری اجتماعی چه رشته ای را باید بخوانم؟ به او گفتم: رشته یک تقسیم بندی علمی است بخصوص در عالم مدرن که این همه چیز تجزیه شده؛ واقعیتش آنچه تو میخواهی و این بی قراری که من در تو سراغ دارم اصلا با یک رشته علمی خواندن در نمی آید باید به سمت شدن حرکت کنی و بین مصلح و متخصص و عالم تفاوت های بسیاری است. چند موردی به ذهم آمد و بلند بلند فکر کردم و گفتم: ✔️۱: مصلح مسلمان باید کلیت و مسائل رئیسیه علوم اسلامی را بداند و بعد در یکی دو مورد تخصصی تر ورود کند چرا که حیطه ورود و کنشگری مصلح مسائل عمومی جامعه است نه یک بخش خاص که فقط یک رشته علمی خاص بخواهد ✔️۲: بر خلاف عالم متخصص که بخاطر علاقه یا استعداد و نیاز در یک علم ورود میکند و بعد به جامعه می اید برای خدمت مصلح معکوس از آرمانها و نیازهای اجتماعی به اقتضا به سمت یادگیری علوم کشیده میشود ✔️۳: عالم در کتابخانه می ماند آنقدر که مرز علم را جابجا کند اما مصلح در متن جامعه است لذا بجای علم محض نیاز دارد به ارتباطات گسترده و ساختن وجهه اجتماعی برای خود، مصلح بجای بستر علمی نیاز توامان به خلق فرصت ها و بسترهای علمی-اجتماعی با هم دارد ✔️۴: مصلح باید یا در مرکز علم( شهرهای علمی) مستقر باشد یا ارتباط مستمری داشته باشد به این مراکز مگر اینکه خودش آنقدر بزرگ باشد که محیط ساز بشود ✔️۵: مصلح چون وسط میدان هست نیاز دارد مستمرا با استاد یا یک گروه علمی مرتبط باشد تا وقت و بی وقت بیاموزد و مسائل اجتماعی را در خلوت طرح کند و جواب بگیرد ✔️۶: بر خلاف عالم متخصص که رویکرد فردی دارد مصلح باید رویکردش تشکیلاتی باشد؛ در سدد همراهی با جمع ها یا خلق جمعیت باشد تا بتواند پروژه ها را به مقصد برساند ✔️۷: مصلح نیاز دارد به اندازه چند شخصیت علمی کار کند چون گستره مسائل اجتماعی بسیار بالاست و به فراخور زمان و نیاز شما باید در همه موارد حرفی برای گفتن داشته باشید ✔️۸: مصلح بودگی را در بهترین حالت تا ۶۰٪ میشود به قاعده درآورد، از سایر مصلحان آموخت بخش قابل توجهی از مصلح بودگی یک شدن است که برای هر کس با توجه به جامعه و زمانه متفاوت است و قابل الگو برداری نیست ✔️۹: مصلح باید یک زمان جدی را به علم آموزی بگذاراند و البته در این زمان ارتباطش با جامعه نباید قطع شد مثلا روزگاری ۷۰٪ علم و ۳۰٪ فعالیت اجتماعی و بعد در روزگار بلوغ این عدد معکوس شود ✔️۱۰: بر خلاف عالم که یک مساله را میگیرد و تا آخر جلو میرود تا به مرز علم برسد مصلح نیاز دارد برای اینکه در جامعه تکراری و تمام نشود هر چند وقت یک تغییر شیفت بدهد و مساله ای متفاوت را طرح کند این اقدام همیشه او را در میدان نگه خواهد داشت و از حافظه ها پاک نخواهد شد البته یکی از لوازم این امر این است در روزگار علم آموزی در ساحات مختلف مطالعه داشته باشد ✔️۱۱: هر کس زمانه خودش را دارد در مورد مصلح این امر مهم تر است نمیشود برای همه سن خاصی طرح کرد ولی معمولا بعد از ۳۰ تا ۴۰ سالگی تازه زمانه یک فرد در ساحت مصلح اجتماعی بزرگ است. باید تا آن وقت صبر کرد و بیشتر آموخت و البته از فرصت های خرد استفاده کرد برای ساخت وجهه اجتماعی زمانه اش که رسید به وسط میدان آمد و کنشگری کرد و... 🔺این نکات فی البداهه در جلسه به ذهنم رسید؛ البته این مساله از دغدغه های شخصی خودم بوده و هست و معتقدم ما در جهان امروز بیش از متخصص به مصلح نیازمندیم؛ مدتهاست پیرامون این مساله بسیار فکر میکنم و اشخاص را آنالیز می کنم. به ذهنم رسید اینجا هم به اشتراک بگذارم شاید برای کسی مفید بود، در این مورد باز تاملاتم را به اشتراک خواهم گذاشت. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻اینجا مسجد جامع قم است در یکی از محله های قدیمی شهر؛ سادگی در اوج شکوه و پایداری! این سه شب اینجا بودم بدور از فضای مجازی، شبها گاهی قدم میزدم و به آسمان نگاه میکردم، آسمان از اینجا خیلی زیبا بود. آفتاب گرمش در روز هم عالی بود، شبها با نگاه به این تصویر آدم حس میکرد در روزگار صفویه در وسط میدان نقش جهان ایستاده؛ لذت عجیبی دارد. ما با کنار گذاشتن معماری اصیل ایرانی-اسلامی در ساختمان سازی حقیقتا بخشی از روح خود را کنار گذاشتیم! 🔻حتی عموم مراکز مذهبی ما امروز از این اصالت تهی شده، آن همه تاکید روایات که مسجد باید برای ما مثل خانه باشد در چنین مساجد روح نوازی قابل تحقق است. معماری روح ساختمان است چیزی که ما آن را با تجمل و امکانات عوض کردیم. ساخت و احیا مساجدی با این سبک ساده، حیاط دار و.... بی شک در محور قرار گرفتن مسجد نقشی بی بدیل خواهد داشت ✍ @m_amin_rezai
✅در خلوت این روزها هنگام مطالعه امتحان کردم ببینم آیا چشمه شعر در من خشکیده یا هنوز باقی است؟ این چند بیت نشان داد هنوز این چشمه باقی است، الحمدلله ای هست ترین، منم که هستم در تو شیدای تو گشته ام، که هستم در تو؟ جز نیستی از من اثری نزد تو نیست من مفتخرم که نیست گشتم در تو این عشق اثری تازه برایم دارد از خویش تنم مرا ز خود بردارد من با تو شروع مستمری هستم من با تو جهانی که پر از در دارد @m_amin_rezai
این اصل ۴۴ قانون اساسی کشور است. شما مخاطب عزیز از این اصل چه برداشتی دارید؟! آیا جایی به فروش اموال دولتی به بخش خصوصی و واگذار کردن منابع ملی و دولتی به صاحبان ثروت مطلبی آورده شده است؟! پس چگونه است رئیس سازمان خصوصی سازی و سایر مسئولان دولتی و اجرایی کشور وقتی صحبت از فروش و واگذاری اموال بیت المال می شود به این اصل استناد می کنند؟! خوانش برعکس از این اصل که به صراحت بخش دولتی را توضیح و به جزئیات تبیین کرده، عجیب نیست؟!! به هنر حکمرانی و توسعه بپیوندید👇 @hokmraniirani
از موؤده تا محرره.pdf
812.1K
💠 از موءودة تا مُحرّرة تالیفی از سه جلسه سخنرانی فاطمیه و یک جلسه درسهای نهج البلاغه حجت الاسلام محسن قنبریان در حوزه و امر به معروف و ولاء اجتماعی *اگر پسندیدید نشر دهید ☑️ @m_ghanbarian