هدایت شده از اجتهاد
💢 رونمایی از «وبگاه فقیهیار» و هفت محصول جدید مؤسسه هوش مصنوعی و تمدن اسلامی
✔️همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، از هفت محصول «دانشبنیان» بدون محدودیت دسترسی و وبگاه «فقیه یار» رونمایی شد.
⬜️ وبگاه مرکزی کلانپروژه با نام «فقیهیار»
◻️از موتور جستجوی هوشمند «جهد 2.0»
◻️پایگاه ترکیبی دانش ویکیهای اسلامی «قمنت»
◻️ابر هوشمند اسناد متنی-تصویری «سحاب 2.0»
◻️سامانه پاسخیابی هوشمند سوالات دینی «پارسا»
◻️ویراستار هوشمند حوزوی گروهی «تحریر 2.0»
◻️گراف دانش علوم حدیث «ثقات»
◻️آنتولوژی قرآن کریم «هما»
👈 جزئیات بیشتر: http://ijtihadnet.ir/?p=70102
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
♦️عدالتخواهی بنیادین!
[ نقدی روشی به فضای مطالبه گری و عدالتخواهی در سطح کشور ]
🔹شهیدصدر در مقاله نظریه اسلام درباره توزیع منابع طبیعی (۱) در تفاوت اسلام با سرمایه داری در سه گانه تولید، توزیع، مصرف میگوید در اسلام ما دو توزیع داریم یک توزیع قبل از تولید و یک توزیع بعد از مصرف؛ در حقیقت یک چهارگانه شکل میگیرد: توزیع، تولید، توزیع، مصرف. اگر عدالت را در سه ساحت عدالت در منابع، عدالت در درآمدها و عدالت در فرصت ها تقسیم کنیم در نگاه شهیدصدر مهم ترین بخش که موجب تحقق عدالت در جامعه میشود #عدالت_در_منابع ( توزیع اولیه) است. مساله ای که اصل ۴۳،۴۴،۴۵،۴۸ و... پشتوانه و ظرفیت خوبی در تحقق و مطالبه آن هستند. در برابر آن #عدالت_در_درآمدها (توزیع ثانویه) است که اصل ۲۹،۳۰،۳۱،۴۶ و.. پشتوانه آن است.(۲) اگر بخواهیم یک مثال بزنیم که بهتر روشن شود. سهام عدالت، ۲۵٪ اقتصاد کشور باید تعاونی فراگیر شود در اختیار دهک های پایین و مساله تخصیص زمین و معادن به مردم و...،جز بخش #توزیع_منابع و مسائلی مثل یارنه ها، افزایش حقوق کارگران و...در #توزیع_درآمدها قرار میگیرد.
🔸سوال جدی اینجاست در این سالها تمرکز انقلابی ها که اهل مطالبه و تحول خواهی هستند بر کدام بخش بوده؟ عموما هیچ کدام از این دو قسمت! نه مساله تفسیم انفال، زمین و...با رویکرد تحقق اقتصادمردمی و نه مساله حقوق و دستمزد به صورت پروژه کلان و... آنچه ما در فضای مجازی شاهد بودیم بیشتر بر مساله سومی به نام #فساد تکیه شده؛ آیا نباید در این بخش تلاشی صورت میگرفت؟ قطعا لازم است اما مساله هزینه و فایده ای است که در این راه میدهیم. بنا بر نظر کارشناسان فساد در بدترین حالت در یک سیستم ۲.۵ درصد را شامل میشود آنچه موجب بی عدالتی میشود تبعیض هایی هست که ساختاری و قانونی رقم میخورد (۳) و اینجاست که باید مطالبه عدالت به صورت بنیادین در دو بخش منابع و درآمدها شکل بگیرد. از ظرفیت فقه، قانون اساسی، نخبگان در اینجا میشود استفاده کرد
🔻ورود در فسادهای موردی به طور طبیعی فضا را رادیکال و هزینه را بالا میرود؛ مشکل هزینه دادن نیست مساله این است با منطق هزینه-فایده دنیوی هم این روش به صرفه نیست. حتی اگر موردی حل بشود اتفاق جدی در سطح ملی رقم نمیخورد. انقلابی ها اگر تمام ظرفیت خود را در بخش عدالت در #توزیع_منابع میگذاشت حتی اگر اندکی هم محقق میشد از تمام موفقیتی که با مبارزه با فساد محقق شده بیشتر بود علاوه بر اینکه هزینه آن به مراتب کمتر است.
🔻 در یکی دو سال اخیر انسداد و بی تفاوتی در بدنه انقلابی فعال میدان شکل گرفته علاوه بر نقدهای به سیستم یکی از دلایل جدی آن انتخاب همین #راهبرد_غلط و صرف کردن انرژی و هزینه در این راه بود. احتمالا بعضی بگویند برای گفتن این حرفها دیگر دیر شده؛ آسیب شناسی را باید گفت و حرف ایجابی را ارائه داد، مساله امکان تحقق و عدم آن در جامعه امر دومی است که باید جداگانه پرداخته شود.
۱: بارقه ها، شهید صدرص ۱۳۹
۲: مشروح قانون اساسی
۳: سخنرانی ۷ موتور تبعیض( حجت الاسلام خاکی) eitaa.com/mostazafin_tv/6647
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻دولت آقای روحانی #خانه_دار_شدن را برای مردم تبدیل به آرزو کرد، دولت آقای رئیسی #ماشین_دار_شدن را هم اضافه کرد! دستاورد بزرگی است. تبریک!
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔹من تعجب میکنم از دوستانی که در ایتا مدام تذکر میدهند و گمان میکنند #فعل ناامیدی خلق نمیکند و #حرف آن هم از واقعیت سخن گفتن عامل خلق ناامیدی است!
🔸امروز اگر هم ناامیدی خلق میشود #فعل مسئولینی است که آنگونه وعده دادند و اینجور عمل کردند. مسئولینی که مانع واردات خودرو میشنود؛ مانع انحصار زدایی تولید از این دو خودرو ساز میشوند، آنهایی که خودرو را به بورس سپردند تا به نفع خودروساز باشد و مردم دو برابر بخرند و... در نتیجه امکان خودرو خریدن برای مردم طبقات پایین نزدیک به محال بشود.
حالا شما بگویید این انتقاد eitaa.com/m_amin_rezai/3053 که حاکی از درد و واقعیت است عامل ناامیدی است یا این وعده و افعال بعدش؟
🔻درباره مکانیسم خلقِ امید؛ که درد این روزهای انقلابی هاست به زودی می نویسم.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
✅ این دو یادداشت از دکتر توکلی و دکتر سبحانی که در راه انقلاب و اقتصاد موی سپید کردند و این فیلم کام
🔘 نقد مصوبه مولد سازی سران قوا
مصاحبه حجت الاسلام قنبریان با نسیم آنلاین
🎥 مشاهده فیلم کامل مصاحبه:
🔺نسخه با کیفیت:
https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2376304
🔺نسخه کم حجم:
https://t.me/nasimonline/177319
☑️ @m_ghanbarian
📚 اگر از قم خارج شویم واقعیت ها به شکل دیگری است. کاهش چاپ و خرید و فروش کتب مذهبی زنگ خطری جدی است برای جامعه ایران و حوزه های علمیه!
🔻متن یادداشت را یکی از فعالین حوزه کتاب و کتاب خوانی نوشته؛ بخوانید
@m_amin_rezai
🔸خروجی رشد اقتصادی و پیشرفت در #موقعیت_تبعیض به نفع یک اقلیت مبدل میشود! عموما گمان میکنند بین پیشرفت و عدالت و رفع فقر تلازم برقرار است در حالی که اگر وضعیت تبعیض آلود باشد همه سیاست ها و اقدامات به نفع یک اقلیت بهره برداری میشود! بهترین سیاست ها وقتی در جهت نفی و شکستن #موقعیت_تبعیض نباشد خروجی آن افزایش فاصله طبقاتی و شکاف عمیق اجتماعی و بی عدالتی در جامعه خواهد بود. این لایه پنهان و عمیق اتفاقی است که در جامعه در حال رقم خوردن است و به طور طبیعی خروجی آن بسط نارضیاتی است.
🔻این توئیت از این زاویه نقد بنیادینی به طرح #مولدسازی مطرح میکند
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
یکی از طنزهای تلخ اقتصاد ایران این است که تولیدکنندگان شوینده و لوازم خانگی، مواد اولیه خود را به نرخهای جهانی و دلار آزاد از فولادی ها و پتروشیمیها خریداری میکنند، اما سازمان حمایت یقه این تولیدکنندگان را میگیرد که حق گرانسازی شامپو و لباسشویی را ندارید! پاسخ این پرسش بسیار مهم است که چرا سازمان حمایت، قیمت مواد اولیه را رها کرده و یقه تولیدکنندگان را میگیرد؟ چرا به مس و فولاد و آلومینیوم و محصولات پتروشیمی اخطار گرانسازی داده نمیشود؟
پاسخ روشن است! بورس کالا، محلی برای فرار از دست سازمان حمایت از مصرفکنندگان شده است. دلیل اینکه خودروسازها هم میخواهند خودرویشان را در بورس کالا عرضه کنند، همین است. کم کم تولیدکنندگان شامپو و پودر لباسشویی و جاروبرقی و ماشین لباسشویی هم خواستار فروش کالاهایشان در بورس کالا خواهند شد تا قیمت همه چیز رسما جهانی و دلاری شود. جز حقوق کارگر و کارمند که نمیتوانند خودشان را در بورس کالا بفروشند...
نه به نئولیبرالیسم را از #انحلال_بورس_کالا آغاز کنیم
@syjebraily
♦️لزوم اقتصاد خواندن طلبه ها!
[ به مناسبت سالروز صدرور منشور روحانیت توسط امام خمینی ره]
🔹تقسیم بندی ابواب فقهی یکی از روش هایی است که در فقه به ما یک نگاه کلان میدهد. تقسیم بندی معروف در تبویب فقه همان چیزی است که محقق حلی در شرایع انجام داده است و شهید اول در کتاب القواعد اینگونه نقل میکند
[ و كل ذلك ينحصر في أربعة أقسام: العبادات، و العقود، و الإيقاعات و الأحكام.
و وجه الحصر: أن الحكم الشرعي إما أن تكون غايته الآخرة، أو الغرض الأهم منه الدنيا، و الأول: العبادات. و الثاني: إما أن يحتاج إلى عبارة، أو لا، و الثاني: الأحكام. و الأول: إما أن تكون العبارة من اثنين- تحقيقا أو تقديرا- أو لا، و الأول: العقود، و الثاني: الإيقاعات.] (۱)
🔸مرحوم سیدجوادعاملی صاحب مفتاح الکرامه در کتاب اجاره تقسیم بندی دیگری را طرح میکند که بین فقه و مسائل امروز ما نسبت عمیق تری برقرار میشود و فقه کارآمدتر جلوه میکند.
[ قد قسموه إلی أقسام أربعة عبادات و عقود و إیقاعات و أحکام «و إن شئت قلت عبادات و عادات و معاملات و سیاسات» أن المقصود إما انتظام أحوال النشأة الأولی أو الأخری أو کلیهما فإن کان الثانی فهو الأول أو الأول فإما أن یتعلق الغرض ببقاء الشخص أو النوع و هو الثانی أو المصالح المالیة و هو الثالث أو الثالث فالرابع]
《مى توان این اقسام چهارگانه را به صورت دیگرى مطرح کرد: اوّل عبادات، دوم عادات، سوم معاملات و چهارم سیاسات؛ زیرا مقصود از احکام فقهى یا نظم نشأه اُولى (دنیا) است و یا نشأه اخرى و یا هر دو است. اگر تنها مقصود نشأه آخرت باشد عبادات را تشکیل مى دهد و اگر مقصود نشأه اُولى باشد، اگر هدف آن بقاى شخص یا نوع است عادات را تشکیل مى دهد و اگر مصالح مالى باشد معاملات است و اگر هر دو باشد سیاسات است》 (۲)
🔹اگر چه به تعبیر شهید مطهری تبویب در فقه در غیر از عبادات که ماهیت و طبیعت آن در نظر گرفته شده در سایر ابواب رعایت نشده(۳) لذا جامعیت دین را محقق نمیکند. همین تبویب صاحب مفتاح الکرامه را میشود به گونه ای دیگر در سه گانه مشهور اقتصاد، سیاست، فرهنگ تطبیق داد. نکته مهم این است در همه این تقسیم بندی ها این است بر اساس تقسیم مفتاح الکرامه از ۵۱ کتاب فقهی ۴۶ کتاب مربوط به امور دنیا که ۲۶ کتاب آن مربوط به معمالات( امور اقتصادی) است. بر اساس تقسیم بندی لمعه و شرایع در سه گانه فرهنگ، سیاست و اقتصاد از ۵۱ باب ۳۲ باب بیش از نصف آن مربوط به مسائل اقتصادی است! البته واضح است امور اجتماعی با هم تنیدگی دارند و به طور کامل نمیتوان از هم جدا کرد اما حدودا مساله همین است.
🔻امام خمینی ره در منشور روحانیت خطاب به حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون اینگونه مینویسند:
مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهار نظر نمی کنم. آشنایی به روش برخورد با حیله ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاست ها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می کنند، از ویژگی های یک مجتهد جامع است. (۴)
🔻مشکلات اصلی امروز جامعه ما اقتصادی است. علی رغم اینکه در حوزه مکاسب خوانده میشود اما علی رغم ظرفیت فوق العاده این کتاب بخاطر عدم تطبیق با مسائل روز، به وضوح ما شاهد فقر علمی طلاب در حوزه مبانی اقتصاد اسلامی، اقتصاد سیاسی و سرمایه داری و اقتصاد خرد و کلان هستیم. حتی مطالعه و تدریس مبانی اقتصادی که متفکرینی چون شهید صدر، شهید بهشتی، مطهری و...مکتوب کردند نیز در حوزه مرسوم نیست! البته اخیرا طرح هایی شروع شده است. شهیدصدر در ابتدای انقلاب به درستی متوجه این مساله شد حالا که روحانیت توانسته حکومت تشکیل دهد مباحث اقتصادی اولویت دارد لذا طرحی اجمالی و تفصیلی از اقتصاد اسلامی نوشت که در قانون اساسی هم استفاده شد.(۵)
🔻متاسفانه آن نگاه شهید بهشتی، شهیدصدر و...در حکمرانی اقتصادی جلو نرفت یکی از دلایل جدی آن این بود که اقتصادخوانی در حوزه جدی گرفته نشد و این موجب شد بدنه کارشناسی که غالبا نگاه های سرمایه داری داشت از این خلا استفاده کرد و در سیستم ورود کرد و نتیجه اش را امروز شاهد هستیم. تاکید بر اقتصادخوانی به معنای کم اهمیتی امور فرهنگی نیست لذا حوزه باید آموزش اطلاعات اقتصادی به صورت منسجم را در سطوح مختلف فراهم کند البته طبیعتا یک عده تخصصی ورود خواهند کرد.
✍ #محمدامین_رضایی
۱:القواعد و الفوائد ج۱،ص ۳۰
lib.eshia.ir/71530/1/30
۲:مفتاح الکرامه ج ۴ص:۲
lib.eshia.ir/10240/4/2
۳:مجموعه آثار شهید مطهری، ج20، ص: 123
b2n.ir/r7845
۴:منشور روحانیت۳/۱۲/۶۷
۵:اسلام راهبر زندگی،شهید صدر فصل۲،۳
🔻@m_amin_rezai
#عکس_نوشته #استوری
♦️لزوم اقتصاد خواندن طلبه ها!
[ به مناسبت سالروز صدرور منشور روحانیت توسط امام خمینی ره]
🔻متن یادداشت
eitaa.com/m_amin_rezai/3062
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
این روزها پیرامون اجرای سیاست های نئولیبرالیسم در ایران و آثار اقتصادی آن بحث و گفتگو بسیار است. پیشنهاد میکنم برای شروع در زمینه شناخت سرمایه داری و این سیاست ها این کتب و مقاله ها را بخوانید.
📚کتاب نامه های اقتصادی به دخترم ( تاریخ مختصر سرمایه داری)
📚 کتابهای مایکل سندل ( چه چیز را را پول نمیتوان خرید و...)
📚کتاب مردان جمهوری اسلامی چگونه تکنوکرات شدند؟! (بهمن احمدی)
📚کتاب و مستند دکترین شوک
🔻مقاله مکتب نیاوران
journals.ut.ac.ir/article_57039.html
🔻یادداشت و پادکست همه ما نئولیبرال هستیم
eitaa.com/m_amin_rezai/2575
🔻یادداشت و پادکست در چطور اقتصاد به دین تبدیل شد؟
tarjomaan.com/barresi_ketab/8613/
tarjomaan.com/sound/9024/
✔️این مباحث برای شروع است طبیعی است در ادامه کتب تخصصی تر باید مطالعه شود؛ در این زمینه از اساتید حوزه اقتصاد سیاسی کمک بگیرید.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ یادداشت رسیده | لزوم اقتصاد خواندن طلبهها!
🔻امام خمینی ره در منشور روحانیت خطاب به حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون اینگونه مینویسند:
◻️ «مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهار نظر نمی کنم...داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاست ها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می کنند، از ویژگی های یک مجتهد جامع است.
مشکلات اصلی امروز جامعه ما اقتصادی است.
در حوزه مکاسب خوانده میشود اما علی رغم ظرفیت فوق العاده این کتاب بخاطر عدم تطبیق با مسائل روز، به وضوح ما شاهد فقر علمی طلاب در حوزه مبانی اقتصاد اسلامی، اقتصاد سیاسی و سرمایه داری و اقتصاد خرد و کلان هستیم...
شهیدصدر در ابتدای انقلاب به درستی متوجه این مساله شد حالا که روحانیت توانسته حکومت تشکیل دهد مباحث اقتصادی اولویت دارد لذا طرحی اجمالی و تفصیلی از اقتصاد اسلامی نوشت که در قانون اساسی هم استفاده شد.»
📎 متن کامل
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حدود یک سال و نیم در یک قرار هفتگی با جمعی از معلم های دغدغه مند پیرامون آموزش و پرورش مستند دیدم؛ یکی از آسیب های جدی نظام آموزش ما همین مساله است که رسانه کبریت @kebritmedia در این کلیپ به خوبی نشان داده؛ بین #آموزش و #زندگی در کشور ما یک گسل جدی وجود دارد که خروجی آن مسئولیت گریزی و به تعبیر صریح تر بی عرضگی است! هر چه جلوتر می رویم این آفت بسط پیدا میکند؛ جوان هایی که حتی نمیتوانند خودشان را هم اداره کنند به ویژه سمت خانم ها که به طور طبیعی مسئولیت خانه و مادری به دوش آنهاست.
🔻این را مقایسه کنید با مادربزرگ- پدربزرگ های قدیم که به اندازه چند نفر در بیرون و داخل کار میکردند. نیاز به حرفهای پیچیده نیست علاوه بر مشکلات اقتصادی و...یکی از ریشه های اصلی کاهش ازدواج و فرزندآوری دقیقا همین مساله نابلد بودن و مسئولیت ناپذیری نسل امروزی است. اگر میخواهیم ریشه ای مساله را حل کنیم در #نظام_آموزشی ما بچه ها باید برای #زندگی_کردن تربیت شوند.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
هدایت شده از مستضعفین تیوی
⭕️ حکومت طاغوتی در پارس جنوبی!
🔹 مجتمع پارس_جنوبی برای بازگشت به کار تعدادی از کارگران بازداشتی در تجمع یک اسفند، از آنها تعهدنامهای رسمی میگیرد که در صورت اخراج، حق هیچگونه شکایتی ندارند.
🔸 در این تعهدنامه بهانههای عجیبی برای اخراج و تنبیه انضباطی وجود دارد؛ ملاکش هم تشخیص مدیران است!
🔹 البته تعدادی دیگر از کارگران همچنان ممنوع الورود هستند که اگر این تعهدنامه را امضا نکنند اجازه ورود نخواهند داشت.
🔸 این در شرایطی است که ماده ۲۷ قانون کار، سازوکار حقوقی مشخصی برای رسیدگی به قصور کارگر تعیین کرده که در اینجا نقض شده است.
🔹 مماشات با ظلم و دیکتاتوری در برخی از زیرمجموعههای #وزارت_نفت، کار را به جایی رسانده که به راحتی هر قانونی را زیر پا میگذارند!
🔺 وقتی صدای #اعتراض کارگران خاموش شود، #خوی_طاغوتی مدیران شعلهور میشود و اینچنین #عدالت و #قانون را به آتش میکشد!
🎬@Mostazafin_Tv
32.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅جامعه ایران بیش از هر زمان به "معنا" نیاز دارد؛ آنچه شیعه را در تنگناهای تاریخی عبور داده الاهیاتی است که در طول تاریخ در جان مردم نشسته است. حُبّ به اهل بیت ع تبلور این الاهیات و مهم ترین عامل خلقِ معنا در جامعه ایران است. امروز در میانه رنج و غم ها همچنان این امر معنوی موجب استواری انسان میشود. برای فهم این مطلب یک لحظه تامل کنید در بعضی کشورهای غربی و شرقی که مردم از این امکانِ خلقِ معنا محروم هستند در میانه بحران ها چگونه به سرعت میکشنند!
✅شکنندگی در انسان بسیار مرتبط با دایره خلقِ معنایی است که در زندگی او جاری است. در روزگار دفاع مقدس سرودها نقش اساسی در استواری و ایستادگی ملی داشتند امروز نیز سرودهای اهل بیتی علاوه بر وجه نمادین مذهبی، آشنا کردن نسل نو با مفاهیم قدسی وجه کارکردی جدی دارد در خلقِ معنا و نگه داشتن ما در میانه رنج هایی که این روزها در کشور به آن دچاریم.
🔻پیشنهاد میکنم این سرود زیبا؛ این عشق جهانی شده...را گوش کنید.
✍️ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
هدایت شده از بیداری ملت
🔴امام خامنهای : آقایی دلار باید شکسته شود
✍ سوال ما این است که چه اتفاقی در دولت قبل و در نظامکارشناسی کشور رخ داد که فاجعه دلاریفروشی نهادههای اساسی کشور قانونی شد؟
▪️چرا باید نهادههای اساسی تولید در ایران با نرخ دلار آمریکایی و براساس قیمتگذاری انگلیسی و آمریکایی فروخته شود
▪️سالهاست دلسوزان فریاد میزنند که با پیمان پولی دوجانبه با کشورهای مستقل دلار را از معاملات خارجی حذف کنید ولی خنجر از پشت نفوذیها امروز کاری کرده که مبنای قیمتگذاری صنایع داخلی برای فروش در بازار داخلی را دلاری کردهاند
▪️همه با هم برای شکستن سلطه دلار بر بازارهای داخلی فریاد میزنیم و حذف دلار (و هر نوع ارز خارجی) را از معاملات داخلی خواستاریم
✅ شرکت در پویش👇
https://www.farsnews.ir/my/c/184386
شعار امام.mp3
3.68M
🔸شعار حسین بن علی ع برای همیشه تاریخ
✅چگونه شخصیت امت ها دچار مرگ میشود؟
🔻برشی از سخنرانی (مولفه های هویتی شخصیت و نهضت حسین بن علی ع)
eitaa.com/m_amin_rezai/2715
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai