eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
549 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج دوست دار فقه، عدالت و کتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال، انتقاد، پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام: ‏instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر: twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله میرباقری: 🔰نظام ✔️ اختلاف طبقاتی ایجاد می‌کند؛ ✔️ثروت متمرکز ایجاد می‌کند، ✔️ تولید متمرکز ایجاد می‌کند، ✔️ توزیع متمرکز ایجاد می‌کند، ✔️ تولید و توزیع متمرکز، ایجاد می کند. ✔️ اهرم‌های اجتماعی را ‌جوری تنظیم می‌کنند که اموال برود و در سازمان قدرت مصرف شود. [ریشه مشکلات، این‌جاست.]» ۹۶/‌۱۰/۹ @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] جلسه دوم _فصل اول، ابتدای فصل دوم کتاب سه خصوصیت سرمایه داری _درباره مساله زمین و فئودالیسم در فقه شیعه _درباره اسلام و جامعه طبقاتی 📆 ۱۱تیر ۱۴۰۱ اصفهان، مجتمع سُها 🎙 @m_amin_rezai
📸حلقه جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] 📆اصفهان، تیر ۱۴۰۲، مجتمع سُها 🔻سرمایه داری عالم جدید تصنعی است که یک اقلیت بر اکثریت مردم جهان غالب کردند و آن را طبیعی جلوه دادند. این جهان علم، عالم و حتی دین خودش را دارد. مناسبات دینی و عقود اسلامی در نسبت و در تقابل با سرمایه داری باید فهم و عمل شود. برای این ما نیاز داریم در مرتبه اول سرمایه داری را عمیقا بشناسیم و الا با دغدغه شریعت مداری و انقلابی گری خدمتکار و جاده صاف کن این عالم ضدانسانی خواهیم بود. @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️نشست : شهید بهشتی و عدالت اجتماعی حجت الاسلام محسن قنبریان/ مدرسه معصومیه/ ۶تیر۱۴۰۲ • "دین یعنی عدل و عدل یعنی دین" • چالش سه وجهی پیش پای بهشتی: - ساختار و روابط اقتصادی سرمایه داری که توازن اجتماعی را بهم ریخته! - احکام فرعیه ای که عملا موجب عدالت نشده! - مارکسیست هایی که احکام دین را عامل نظام طبقاتی می شمارند! ⬅️ سه درگیریِ: عینی، میدانی، فکری با این سه چالش - دفاع از احکام فرعیه مقابل مارکسیست ها - پس مشکل بی عدالتی از کجاست؟ (دو سطح بحث با فقه گرایان) - در مواجهه عینی با سرمایه داری! • سه اصل اساسی نظام بهشتی... - از ۹ اصل به ۷ اصل و بعد به سه اصل بنیادی تر می رسد... ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] جلسه سوم 📆 ۱۲تیر ۱۴۰۱، اصفهان، مجتمع سُها -گسترش تجارت تا ص۶۹ کتاب، پیدایش طبقه کارگر -چرا سرمایه داری در جزیره العرب که شهر تجاری بود محقق نشد؟ -چطور بعضی عقود اسلامی، اقتصاد تبرعی و عدالت در تقسیم منابع مانع شکل گیری سرمایه داری و جامعه‌ طبقاتی در اسلام شد؟ -سرمایه داری و طبیعی نشان دادن شرایط! 🎙 @m_amin_rezai
پیام دو تن از بزرگواران که مورد اعتماد و تایید هستند، به هر مبلغی که میتوانید به مناسبت عید غدیر در جهت کمک به محرومین کمک کنید 🔻«الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین به ولایه امیرالمونین و ابنائه المعصومین» بنا داریم به مناسبت عید غدیر، در محلات دروازه غار و هرندی تهران تعدادی غذای گرم توزیع کنیم؛ در صورت تمایل جهت مشارکت در اطعام روز عید، مبالغ مورد نظر خود را به شماره کارت زیر واریز نمایید: 6104337322026632 بانک ملت، کوثر قاسمی 🔻داریم برای عید غدیر توی منطقه دراویش خوزستان برنامه ریزی میکنیم پخت غذا محصولات فرهنگی آب هویج ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۵۸۵۲۵۸۸ سجادمرادی @m_amin_rezai
⭕️ چرا اتاق بازرگانی در بیش از صد نهاد حاکمیتی عضو است؟! 📝محمد امینی رعیا: 🔹مسئله اصلی این است که اولا چرا باید عضو شوراهای متعدد حاکمیتی باشد و ثانیا چرا از مسیر قانون مجلس باید برای آن بودجه (بدون پاسخگویی) تعریف شده باشد. اگر این دو رانت بی‌منطق از اتاق گرفته شود، اینکه رئیس آن چه کسی با چه دیدگاهی باشد کلا اهمیتی ندارد! 🔹قاعده درب گردان می‌گوید بعد از مسئولیت حاکمیتی، فرد نمی‌تواند تا چند سال وارد بخش خصوصی شود. حالا اینکه یک فرد که شغل خصوصی دارد (به عنوان کارشناس غیر رسمی) یا نماینده رسمی بخش خصوصی (اتاق بازرگانی) همزمان با اشتغال خود در جلسات مهم تصمیم‌گیری حاکمیتی باشد، حتما رانت ایجاد می‌کند. 📝محسن مقصودی: 🔸این حرف مهمی است. اساساً رانت‌هایی که قانون به داده باید پس گرفته شود. 🔸آیا میلیون‌ها کارگر و معلم و پرستار و اقشار مختلف فرهیخته و معمولی مردم هم در شوراهای عالی کشور نماینده صنفی دارند؟ چرا باید بازرگانان و عمدتا واردکنندگان عضو شوراهای حاکمیتی باشند؟ 🔺پ.ن: گرچه برخی از اختیارات محدود و ناچیز این نهاد حرف می‌زنند اما اتاق بازرگانی ایران در ۱۰۶ نهاد دولتی و حاکمیتی عضو ناظر و مشورتی دارد! به صورت تفکیک شده این نهاد در ۲۳ کارگروه، ۲۲ شورا، ۱۸ کمیسیون، ۱۱ کمیته، ۱۰ هیات، ۹ ستاد و ۴ مجامع نماینده دارد. همچنین ۹ سهم نیز در سایر نهادها یا مراکز تصمیم‌گیری و مشورتی دارد. 🎬 @Mostazafin_TV
📸اعتراضات فرانسه۲۰۲۳ 🔻آن روزها که در قرن۱۷طبقه تجار بعد از بهره بردن از "دولت" به سمت "حداقلی کردن دولت(سیاست)" به نفع "سرمایه دارها(اقتصاد)" رفتند و آدم اسمیت با ایده "دست پنهان بازار همه چیز را مدیریت و میشود" سودجویی سرمایه دارها را تئوریزه کرد احتمالا کسی گمان نمی‌کردروزگاری لیبرالیسم اینگونه بی اعتبار شود. ✍ @m_amin_rezai
🔻 نیامده که صرفا جشنی بگیریم و"وعده غذا تبرکی"به مردم یا فقرا بدهیم. غدیر آمده بسازد که در آن کسی محتاج آب، غذاو مسکن نباشد. چنانکه حضرت امیر ع نتیجه حکمرانی خود را چنین گزارش می‌دهند. در کوفه پایین ترین شغل ها نان گندم میخورند،خانه دارندو از آب گوارا می نوشند. بحارالأنوار،ج40 ص327 @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] جلسه چهارم 📆 ۱۳تیر ۱۴۰۱، اصفهان، مجتمع سُها -کتاب از ص۶۷ طبقه کارگر -تحقق عدالت با تقسیم منابع اولیه در اسلام( معادن، زمین، جنگل و‌.‌..) -شناخت تمدن غرب با رویکرد عینی- ذهنی از چهار طریق فلسفه و دین، اقتصاد، هنر، سیاست - تفاوت اختراعات و اکتشافات در تمدن اسلامی و نظام سرمایه داری - سرمایه داری و کالایی شدن 🎙 @m_amin_rezai
27.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 🎥مسجدجامع اصفهان، شب عید غدیر 🔻امام علی ع: العَدلُ حَياةُ الأحكامِ عدالت، مايه حيات احكام [الهى ]است. (غرر الحكم ص386) 🔻حضرت زهرا س: العَدلَ تَسكينا لِلقُلوبِ . خداوند عدالت را براى آرامش دلها واجب فرمود. ( علل الشرائع : ج۲۴۸/۲) 🎙 @m_amin_rezai
🔻 روز ولایت،روز پیوند مؤمنین با امام است اما یکی از مستحبات بین خود مومنین است. رازش این است"ولایت طولی"بین امام و مأمون در عرصه اجتماعی زمانی محقق می‌شود که"ولایت عرضی"و بین مومنین برقرار شود.جامعه ای که بین مردم گسست و نفرت باشد ولایت اجتماعی امام نیز محقق نخواهد شد. @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در سفر اخیر به اصفهان برایم مسجل شد در اصفهان بر خلاف بعضی شهرهای صنعتی ما اصالت محض پیدا نکرده و شما غلبه رسوم و ارزش ها بر بازار را به وضوح می بينيد. آنهایی که از عدم امکان مقاومت در مقابل موج های سنگین سرمایه داری و پذیرفتن بازاری شدن همه چیز می‌گویند اصفهان بخصوص بازارهای سنتی آن یک مثال نقص بر ادعایشان است. معماری اصیل، فرهنگ ریشه دار، روح اسلامی-ایرانی شهر، ارتباط بازاری ها با مسجد و علما جز عوامل اصلی این است. این ظرفیت‌ها برای بازتولید تمدن اسلامی مان بسیار مغتنم است. ✍ @m_amin_rezai
🔻مساله اینجاست ما با برنامه های توسعه و رویکرد نئولیبرال چون آموزش، درمان،مسکن و...را و به بازار واگذار کردیم و از طرفی ظرفیت های مردمی در حوزه را نادیده گرفته و به سمت سازمانی و بسیاری از امور رفتیم.این اشتباه راهبردی ما در عرصه سیاست گذاری است. virasty.com/m_amin_rezai @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] جلسه پنجم 📆 ۱۴تیر ۱۴۰۱، اصفهان، مجتمع سُها -ص۷۵ کتاب - خلق طبقه کارگر در عصر سرمایه داری -پروتستان دین سرمایه داری -توجیه حرص اندوزی و فرد گرایی -دوره اول سرمایه داری مرکانتلیسم دوره دوم -فیزیوکراسی و توجیهات الاهیاتی برای خلق و مشروعیت بخشی به ایده بازار آزاد 🎙 @m_amin_rezai
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
1⃣ رهبرانقلاب:یک مطلب دیگر مسئله‌ی برون‌سپاری است. این فکر در گذشته در بعضی از مسئولین کشور وجود داشته که ما آموزش‌وپرورش را از دولت جدا کنیم بدهیم دست بخشهای خصوصی و این خرج سنگین و این بودجه‌ی سنگین را از دوش آموزش‌وپرورش برداریم! دستشان درد نکند؛ برای نابود کردن کشور، این فکر خوبی است. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است؛ هیچ نظامی نمیتواند این شأن را از خودش دور کند.۱۲/۳/۱۴۰۲ 2⃣🔻چرا عدالت آموزشی خیلی مهم است؟ چگونه حکمرانی به دست یک طبقه سرمایه دار می افتد؟به تفصیل قبلا در این یادداشت نوشتم؛ حتما بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/2953 3⃣در این کلیپ آمار نگران‌کننده از ورودی‌های کنکور را بشنوید تا عمق فاجعه را درک کنید.بخشی از این آمار را قبلا ذکر کردم 4⃣بی تعارف افراد و نهادهایی که در جهت واگذاری امر آموزش به بازار با توسعه مدارس خصوصی قدم برداشتند و به تعبیر رهبری برای نابود کردن کشور اقدام کردند! باید به میزمحاکمه کشیده بشوند.چرا هیچ کس از آنها صریح سوال نمی‌پرسد و یقه آنها را نمی‌گیرد که با چه منطقی بجای کمک به کیفیت بخشی۱۴میلیون دانش آموز در مدارس دولتی قارچ گونه مدارس خصوصی زدید؟! از اصولگرایانی چون آقای حداد عادل و آقازاده شان، از حاج اقای میرلوحی(داماد حاج آقای پناهیان) این مناظره آقای میرلوحی را ببینید b2n.ir/x88704 تا اصلاح طلبانی چون آقای حجاریان و‌‌...‌امروز خیلی ها باید پاسخگو باشند. 5⃣ما رسما به سمت نظام آموزشی طبقاتی هخامنشیان در حرکتیم، طبقات پایین فقط می‌توانند در شغل های سطح پایین قرار بگیرند، این بازی باید بهم بخورد. ✍ @m_amin_rezai
رویداد حضوری الف‌تا 🔰مدرسۀ تحوّل‌آفرین؛ تمدن آینده 👤با حضور: 🔸️مدارس و معلمان برتر 🔹️ ‌هنرستان‌های خلاق و کارآفرین 🔸️ مؤسسات نوآور تربیتی 🔹️و با شرکت مدارس چند کشور همسایه 📆زمان: ۱۸ تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ 📍مکان: تهران، مصلای امام خمینی (ره) @boesna_news
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] جلسه ششم 📆 ۱۴تیر ۱۴۰۱، اصفهان، مجتمع سُها -ص۹۵ -حذف کلیسا از معادلات اقتصادی-اجتماعی -چگونه اقتصاد سیاست می سازد؟ -خوانشی نو از استعمار توسط کشورهای غربی -عصر صنعتی شدن 🎙 @m_amin_rezai
🔹توفیق شد با چند تن از طلبه ها خدمت آیت الله جوادی اصفهانی از شاگردان آقارحیم ارباب و میرزا علی آقا شیرازی(استاد نهج البلاغه) برسیم. پیرمرد۹۷ ساله که همچنان سرزنده بود. میگفتند:دیگر نمیتوانم مثل جوانی که گاهی چنان غرق مطالعه میشدم که شام فراموشم میشد الان مطالعه کنم؛ ولی از قرآن خواندن خسته نمی‌شوم. خاطره ای از آقارحیم ارباب نقل کردند و گفتند: در این مسیر طلبگی همه چیز را برای مردم بخواهید، برای خودتان چیزی نخواهید. نه اینکه فقیر بمانید اما برای خودتان فقط نخواهید. مرحوم ارباب ثروت پدری زیادی داشت اما آنقدر به مردم می بخشید آخر عمری که از دنیا رفتند هیچ چیزی نداشتند. روزهای آخر می‌گفتند:خوشحالم مثل فقرا دارم این دنیا را ترک میکنم. تاکید زیادی بر خواندن وسائل الشیعه داشتند، از ما خواستند که دعا کنید عاقبت بخیر شوم، این طلب عاقبت بخیری امر عجیبی است. فتنه ها بگونه ای در آخرالزمان است که پیرمردی که عمرش را به فقه و آیات و روایت گذرانده همچنان هراس دارد خدا به ما رحم کند. برای ما جوان ها این هم نفس شدن با علما از آب خوردن لازم تر است. 🔻مصاحبه خبرگزاري حوزه با ایشان را می‌توانید اینجا بخوانید b2n.ir/r26671 @m_amin_rezai
🔻سفرم رو به پایان است؛من در اصفهان عمیقا زندگی دیدم. این شهر به معنای واقعی کلمه روح دارد؛ همان چیزی که کلان شهرهایی چون تهران علی رغم امکانات بسیار از آن تهی شده است. اساسا آن رویای نهایی تمدنی ما در بعضی شهرها و با بعضی معماری ها محقق نخواهد شد، جز اینکه به ظرفیت های تاریخی-معماری خود بازگردیم. ✍ @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] جلسه هفتم 📆 ۱۷تیر ۱۴۰۱، اصفهان، مجتمع سُها -ص۱۰۲ - توضیح نسبت فرد و جامعه -خصوصیات لیبرالیسم کلاسیک -کار ارزش یا شر لازم؟ -شروع دولت زدایی از لیبرالیسم کلاسیک -چگونه رای دادن( سیاست) در نئولیبرالیسم بی اعتبار میشود؟ -نظریات آدم اسمیت 🎙 @m_amin_rezai
🌱 ⁉️تا حالا شده فکر کنید نظام اقتصادی اسلام چه اهمیتی داره ؟ 🤔 ⁉️آیا اسلام رهیافتی برای مشکلات اقتصادی داره ؟ 🧐 برای آشنایی بیشتر دعوت میکنم شما رو به👇👇👇 📚حلقه مطالعاتی افق اندیشه دانشجوی مسلمان🌱 با موضوع ✨ نظام اقتصادی اسلام ✨ 🔸با حضور حجت‌الاسلام محمد امین رضایی 💻بصورت مجازی 📆 زمان برگزاری : شنبه ها و چهارشنبه ها ⏳ مهلت ثبت نام : پنجشنبه ۲۲ تیرماه 🔻برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا یا بله پیام دهید: ✨@heidari_33 ‌ ┅═══✼❉💠❉✼═══┅ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد سلمان فارسی شیراز ┅═══✼❉💠❉✼═══┅ ☑️ @rouyesh_fars
🔻۱:در حوزه استادی در کنار تدریس در مناسبت های مختلف منبر میرود دیگری به عنوان استاد ممحض ده بار رسائل ومکاسب را تدریس کرده،کدام یک جایگاه بالاتری دارند؟ 🔻۲:طلبه ای جوان برای تامین معیشت به سمت استخدام در ارگانهای دولتی-نظامی می‌رود دیگری درس و تبلیغ طلبگی را ادامه می‌دهد،ما کدام را موفق تر میدانیم؟ خروجی طبیعی این وضعیت فرعی شدن امر در حوزه است. @m_amin_rezai
نشست تخصصی نقد و بررسی بخش آموزش و پرورش برنامه هفتم توسعه ارائه دهنده: آقای علی علیزاده دبیر علمی: حجت الاسلام محمدامین رضایی زمان: پنجشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۶ مکان: قم، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، خیابان سمیه، خیابان شهیدرجایی، پلاک۷۸ لینک مجازی نشست: https://www.skyroom.online/ch/m.faghih64/cmir