eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
765 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه ششم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۶) 🔸سیدالشهدا در دعای عرفه دیدن ثار و عاقبت کار خود را خواست(ارنی فیه ثاری ومآربی و اقر بذلک عینی)... 🔸بالای سر قاسم (ع) فرمود:" هذا یوم والله کَثُرَ واتره وقَلَّ ناصره" -خودش الوترالموتور است یعنی تنها گذاشته شده وقتیلی که یک بازمانده دارد ویاوری برای انتقام ندارد. -واتر آن کسی است که کسان او را میگیرد و موجب تنهایی اش میشود. -بالای سر قاسم فرمود امروز روز زیادی واتر و کمی ناصر است 🔸 در مقتل قاسم هم حرف عرفه را تکرار کرد ثار وانتقام گیر را خواست. تو بگو کنارنعش قاسم ، امام عصر (ع) -منتقم خونش-را خواست واز نبود او شکوه کرد... 🔹 تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️"دو محتسب نهضت حسینی!" 🔸برای اینکه از یاران خطا سر نزند و نهضت از تقدس نیافتد در کوفه و کربلا محتسب قرار داده شد. 🔸خطای یاران سر رهبر نهضت را پایین می آورد. کار من و شما حزب اللهی پای رهبر انقلاب می رود. باید همه "احتسبتَ" را واجد شویم... ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه هفتم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۷) 🔸تأویل، برگرداندن آیتی است به حقیقت اصلی و مصداق اکمل. 🔸 "ناقة الله" در قرآن تأویلش سیدالشهداء و علی اصغر است! پس از شهادت شیرخواره فرمود:" والله لأنت اکرم علی الله من الناقة"! 🔸 دستور این بود:"ناقة الله وسقیاها" این ناقه الهی است سیرابش کنید (۱۳شمس).اما "فعقروها"!عقر کردن یعنی از ریشه کندن چیزی ! ناقه صالح، فصیل(شیرخواری) داشت، عقروها یعنی خودش وفصیلش را کشتند. 🔸 تفسیر برهان آورده شقی ای از اشقیاء ، ضربه اول را زد بعد از قوم کسی نماند الا اینکه به شمشیر زد ... 🔸 ناقه صالح آب شرب یک روز شهر را میخورد. امام صادق علت عقر آن را همین مطلب می شمارد؛اصغر اما یک جرعه آب میخواست... 🔹 تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه هشتم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۸) 🔸قرآن درباره خون وگوشت قربانی میفرماید :به خدا نیل نمی کند !تقوای شما به خدا میرسد(۳۷حج)؛اما درباره حضرت مسیح(ع) میفرماید:"رافعک الیَّ"به سمت خودم بالایت میبرم(۵۵آل عمران)واقعا هم عیسی (ع)آسمان رفت... 🔸 در روایات صحیح تر از مقاتل درباره علی اکبر (ع)داریم:" بأبی أنت و أمی دمک المرتقی به الی حبیب الله"! خون تو به سوی رسول الله بالا رفت."یرفع دمک بکفّه الی أعنان السماء لایرجع منه قطره"پدرت با کف دست خون ترا به آسمان بالا می داد ویک قطره هم برنگشت.(کامل الزیارات ص۲۳۹). ⬅️خون علی اکبرهم رافع به سمت پروردگار شد .این مقام مسیحایی داغ او را بر سیدالشهدا سنگین تر کرد : " یبکی علیک محترقا قلبه "در حالیکه قلبش آتش گرفته بود برتو می گریست. "لا تسکن علیک من ابیک زفره": دیگر پدرت از ناله جانسوز آرام نمی شد. 🔸 لذا در ادب زیارتش حضرت فرمود به موضع قبر علی اکبر که رسیدی "تضع خدَّیک علیه"گونه ات را بر قبر بگذار(شبیه کار سیدالشهدا با او) "وتقول اللهم ربّ الحسین ٳشف صدر الحسین"! پس معلوم است جراحت سینه حسین از شمر نیست از داغ علی اکبر است ... 🔹تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه نهم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۹) 🔸 عالم ملک حیاتش پنهان و عالم آخرت حیات در آن آشکار است(لهی الحَیَوان). اما اگر جمعی به "حیات طیب"رسیدند نبات وحیوان پیرامونشان هم تأثیرگرفته حیات برتری آشکار می کنند. سگ اصحاب کهف استثناء سگها نبود هر سگی با آن جمع ، آن می شد. همه سنگها شهادت سیدمظلومان را درک کردند اما سنگهای کربلا آشکار کردند.اسبها، همه در نهان امام شناسند ، اما ذولجناح آشکار کرد (مهمهماً باکیاً)... 🔸 آب نخوردن ابالفضل در علقمه ، فضیلت عباس(ع) نیست؛ذولجناح هم نخورد(شال رأسه ولم یشرب )... 🔸 دوبال بجای دستهای قلم شده، فضیلت اوست اما اختصاصی اونیست. غیر از جعفر طیار، مومنینی که عفاف و قناعت عالی داشته اند با بال محشور می شوند(ر.ک:مواعظ عددیه آیت الله مشکینی). 🔸فضیلت اختصاصی عباس(ع) ، رفعت ذکر ویاد او در علیین است(رفع ذکرک فی علیین)! علیین مقام لایدرک قرآن است که مقربان خاص از آن خبر دارند حال در آن مقام خاص الخاص، ذکر ونقل زبان ابالفضل است!... بزرگی مثل محقق اصفهانی اینرا می فهمد وشعر می کند: ...بل فی سماء عالم الاسماء /کالقمر البازغ فی السماء... 🔸 این مقام را با سه قدم برای امام خود برداشت:ایثار، ابتلاء، فدا(فلقد آثر وأبلی وفدی اخاه بنفسه) . هر احسانی ایثار نیست؛گذشتن از حق وسهم خود بخاطر کسی ایثار است که "اعلی مراتب ایمان"و"افضل عبادت"است. ابتلاء، بعد ایثار است . برداشتن بلاء کسی و دچار ابتلاء شدن بخاطر کسی است. فدا، از ابتلاء هم بالاتر است. ابتلاء کسی را به تمامه برداشتن تا او رخاء و گشایش ببیند ، فداست. پدری که به بچه ی مبتلای خود می گوید من فدایت شوم یعنی دردت به جان من آید وتو نجات یابی. ابالفضل(ع)برای سید مظلومان این سه مرتبه را واجد شد که ذکر ویادش در حلقه علیین رفعت گرفته است... 🔹 تفصیل را در فایل صوتی بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نماز ظهر و عصر اباعبدالله درروز عاشورا ☑️ @m_ghanbarian
🎙سلسله جلسات "عاشورا؛ نهضت مقدس" 🔸قابل توجه دوستان مومن و انقلابی! از شنبه ۲۳شهریور فایل صوتی و چکیده مباحث "عاشورا؛ نهضت مقدس" که ظهرهای دهه اول محرم توسط حاج آقا قنبریان ایراد شده، در کانال بارگذاری میشود. 🔸این سلسله سخنرانی بارویکرد سیاسی-اجتماعی و ادبیاتی انقلابی ایراد شده است. سرمایه شیعه یک "نهضت مقدس"(عاشورا) و یک "دولت مقدس"(حکومت امیرالمومنین) بیان شده و به ویژگی های نهضت مقدس پرداخته شده است. همه نهضت ها و انقلابهای اصیل با تأسی از این نهضت مقدس و ارکان آن خواسته شده است و گریزهای اجتماعی-سیاسی ای به زمانه معاصر و حرکت اصیل انقلاب اسلامی ایران زده شده است. 🔹گوش دادن کامل مباحث را به دوستان انقلابی و مومن به نهضت اسلامی توصیه می کنیم ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠عاشورا، نهضت مقدس جلسه اول ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
💠عاشورا؛ نهضت مقدس(۱) 🔸مقدس یعنی مبرا از "نقص"و هم از "عیب".بعلاوه" داشتن همه کمالات". اینجور"مَثَل اعلاء" میشود برای همه تابعان.(فلکم بی اسوه) 🔸 دوکارکرد مثَل اعلاء و نهضتِ معیار: -شاغول وخط کش شدن برای نهضت های بعد تا آنها را رزش گذاری و نمره دهد. -موجب تجدید پذیری نهضت ها شود. مثل الگوی لباس است که لباس مندرس را تجدید می کند. مندرس شدن عیب بعدی ها نیست، جاودانگی حُسن نهضت مقدس است. 🔸 نامقدسی حاصل از نقص بشری است هم" نقص درکی" او هم" نقص تحریکی "او. گاه در تشخیص خطا یا گناه می کنیم ،مبالغه می کنیم یا کم تشخیص می دهیم. وگاه در عزیمت و حرکت ،تند روی یا کوتاهی می کنیم وسر جمع کار را نامقدس می کنیم. 🔸نهضت حسینی چون محورش معصوم بود در هیچکدام نقص وعیب نیافت. -تشخیصش درباره یزید ،بعدها نقض نشد ؛هرچه زمان گذشت روشنتر شد. در واقعه حره، آنچه او در خشت دیده بود آینه شد. یزید میمون باز ، ۷۰هزار آدم را میمون باز کرد !خود با زنده اباقیس بازی کرد واینان را وادار به بازی با مرده اش کرد!(تشییع جنازه اباقیس وعزای عمومی برای او). حسین از اول زیر بار یزید نرفت این آدمها حالا عقب وعقب تر باید بنشینند. نظرشان بود ،میمون بازی اش برای خودش ،آبادانی درست کند وشهرها را آباد کند سگ بازی اش برای خودش!حالا می بینند زیر تابوت میمونش را نگیرند باید گردنشان را بدهند!اینها درسهای مهم امروز است. -حسین در روش هم بی خطا بود نه سازش کرد ونه تروریست شد که بهانه سرکوبش شود. از جنگ طلبی پرهیز داشت مطلقا هم زیر بار ذلت نرفت و بهترین راه را تصویر کرد.ابن ابی الحدید او را سید اهل اباء از ننگ می خواند که دیگر هر ننگ ناپذیری زیر پرچم اوست. 🔸 نهضت بی عیب ونقص نه فقط در رهبرش در یاران هم نباید گناه باشد. حسین برای این حسابرسی دو "مُحتسب" دارد یکی در کوفه(مسلم) یکی درکربلا(ابالفضل). در زیارتنامه هردو آنها را چنین می خوانیم(واحتسبت).حساب کشی از خود واز یاران مهم است تا نهضت سربلند باشد از افراط وتفریط ها دور باشد. اگر مسلم ، عبیدالله را در خانه هانی میزد ، پیروزی ظاهری وسقوط کوفه قطعی بود اما سر رهبر نهضت پایین بود چون "الاسلام قیّد الفتک":اسلام ترور غافلگیرانه را ممنوع کرده است هرکه خونش هدر است باید اعلام شود(مثل سلمان رشدی)ودرباره ابن زیاد نشده بود. ببین چقدر نیروی انقلابی باید محتسب خود ودوستان انقلابی باشد تا سر رهبر انقلاب پایین نیاید... ☑️ @m_ghanbarian
❇️ متن کامل مصاحبه خبرگزاری مهر با حجت الاسلام قنبریان را با عنوان "بسط توحید، مبارزه با اشرافیت و تکریم انسان؛ سه هدف قیام عاشورا" در لینک زیر مطالعه کنید. http://mehrnews.com/news/4714620
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠عاشورا، نهضت مقدس جلسه دوم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
💠 عاشورا؛ نهضت مقدس(۲) 🔸هرنهضت وقیامی حتی علیه ظلم و جور ، مقدس نیست. گاه فداکاری و عزت و ذلت ناپذیری هم هست اما چون برای "منافع خود" است نه "مصالح نوع" ، مقدس نیست. 🔸 قیام یزید بن مهلب در۱۰۲هجری علیه امویان از این قبیل است.با۴برادرش کشته وخانواده اش اول گروگان وبعدا تعقیب وکشته میشوند، سازش وفرار هم نمی کند، شعر وحماسه هم برایش سروده میشود؛لکن نهضت مقدس نمیشود. پس از او نیز قیامها با شعار "یالثارات الحسین" است! چون اوخود جزیی از دستگاه اموی بود، پول هنگفتی اختلاس کرد وپس نداد و مطالبه آن توسط خلیفه را بهانه قیام قرار داد و احیاء سنت رسول الله را شعار کرد! 🔸 مقدس یعنی مبرای از "عیب" و "نقص" و "واجد کمالات"؛نهضت حسینی این است. فرمود: "لم اخرج اشراً ولا بطراً ولاظالما و لامفسداً قیامم نه از روی شرارت بوده نه زیاده خواهی ،نه ظلم ونه فساد". "خداخواه"بود، چون که صد آمد نود هم پیش ماست. خلق، عیال ونان خور خدایند ، خدا زن وبچه دیگری ندارد که بخواهی به آنها بخاطر خدا خدمتی کنی ، همین مردم عیال اویند. 🔸 او که از منفعت طلبی های فردی وگروهی وجناحی و... درآمده نهضتش این رکن نهضت مقدس را دارد. به پول خودش ارزش می دهد ، جای خود خوردن و فاضلاب کردن، گرسنگان را سیر و نورش می کند. به علم خود ارزش می دهد وجای هوش سیاه، به تعالی مردم کمک می کند. به جان خود ارزش می دهد ، خون خود را در راه خدا تقدیم و امتی را زنده می کند... 🔸 او که زیر سم اسبان لگد مال میشود دارد جریمه روح بزرگ خود را می دهد. برای حسین نباید ذلت بار روضه خواند. یک دهه برسینه زدن برای روح بزرگی چون حسین، باید مارابزرگ کند... (جملات عالی شهید مطهری درباره روح بزرگ را در فایل صوتی بشنوید) ☑️ @m_ghanbarian
💡آیا بیت رهبری نیاز به سخنگوی رسمی ندارد❓ صفحه ۱ از ۲ ✅مقدمه: رهبر انقلاب تنها مقام عالیرتبه ای است که اقلا سالی چند نوبت خود را در معرض پرسش جوانان دانشجو وطلبه و اساتید قرار می دهد. این سخن ایشان را باید بر تارک جمهوری اسلامی نوشت که: ✔️"نباید از آزادی ترسید واز مناظره گریخت ونقد وانتقاد را به کالای قاچاق و امر تشریفاتی تبدیل کرد"(۱٦بهمن۸۱). اما واضح است نقد وانتقاد درست مبتنی بر اخبار راست و شفاف است. بسیاری از پرسشهای متعرض به حوزه رهبری مبتنی بر اتفاقاتی است که ابعاد آن حتی برای نخبگان هم روشن نیست. پس هم آن نقدها در فضای ابهام می زاید و هم دفاع از سوی مدافعان "مِن٘ عندی" می شود! از اینرو بنظر میرسد بیش وپیش از مطالبه پاسخگویی نهاد رهبری -که هراز چند گاهی از سوی برخی طرح می شود- باید از لزوم شفاف شدن وقایع مربوط به ایشان سخن بگوییم. به تقریب بسیاری از سؤالات و ابهامات و انتقادات با این روشنگری و شفافیت از اساس حل میشود. یک سخنگوی رسمی برای بیت رهبری میتواند جای ده ها مرکز پاسخگویی به شبهات پیرامون ولی فقیه را بگیرد. ✅ برخی از دلایل این نیاز: 1⃣ در امور مهمه و فضاهای فتنه گون اخبار مربوط به تدابیر ایشان می تواند زودتر جامعه را آرام کند. پس از قریب ۱۰سال تازه اخباری از برخوردهای آزادمنشانه و بزرگوارانه ایشان با موثرین فتنه٨٨ دارد خاطره گوئی می شود؛ در حالیکه انعکاس این اخبار در آن روزهای پرالتهاب، قطعا لازم تر و موثرتر در آرامش جامعه بود. نمونه ها بسیارند فقط از باب مثال: 🔅دیدار آقای موسوی در۲۴خرداد با رهبری و دستور رهبری بر رفع فیلتر سایتهای مربوط به ایشان جهت راهبری معترضان به روشهای قانونی(که البته ایشان جور دیگر استفاده می کند)! https://www.farsnews.com/13971022000117 🔅آیا اگر مداخله سریع و فوری ایشان درباره منع بازداشت معترضان ۱٨تیر٨٨ در زندان کهریزک -که توسط دبیر شورای امنیتی وقت به دادستان وقت ابلاغ میشود- همان روزها(نه مرداد ماه وپس از فاش شدن کهریزک وفوت برخی بازداشت شدگان)به اطلاع عموم میرسید؛ آن اتهامات برای نظام پدید می آمد؟! آیا موج فتنه ازادعای تقلب، به کهریزک وحواشی اش منتقل می شد؟! دیدیم با کار رسانه ای دشمن انگشت اتهام سوی رهبری معظم آمد وایشان در اذهان برخی خطاکار جلوه داده شد. 🔆 امیرالمومنین(ع)به مالک اشتر زمانش در منشور حکومت داری اش به همه مالک اشترها می نویسد:"هرگاه مردم [یا بخشی از آنها]گمان ستمکاری تو برَند، آشکارا عذر خویش رابرآنان عرضه کن وبا بیان عذر خویش، بدگمانی آنان را از خود برگردان"(نامه ۵۳). بسیاری از جلسات و پیامهای آن روزها عذرهای موجه بلکه حجت های رهبری بر فتنه خواهان بود که حالا دارد کم کم خاطره گوئی می شود! 2⃣اینکه برخی اعضاء بیت نظرات و مداخلاتی دارند که پای رهبری نوشته میشود، سالیانی است در مجلس و برخی شوراهای عالی و...شنیده می شود. برخی معتمدین رهبری حتی آنها را نظر رهبری نمی دانند! برای نمونه: 🔅آیت الله اراکی -منصوب رهبری در سازمان تقریب- می گوید:"ممکن است افرادی در دفتر مقام معظم رهبری وجود داشته باشند که به ذوق وسلیقه خودشان عمل کنند(!)گاهی خیال می کنند ذوق وسلیقه ای که دارند همان است که آقا گفته، یعنی اشتباه در تطبیق می کنند. آقا آنچنان که آنها خیال می کنند، نفرموده اند. گاهی هم با اینکه می دانند که آقا برخلاف آنها گفته اند، اما مصلحت آقا را در چیزی می دانند که خود آقا نفرموده(!)" http://fna.ir/da636v 🔅آقای ضرغامی هم از یکی از معاونان بیت برای مداخله در نصب دبیر شورای انقلاب فرهنگی گله کرد https://www.mashreghnews.ir/news/925332 🔅یکی از رؤسای سابق صدا وسیما از درخواست بیت برای تعطیلی برنامه ۹۰گفت! http://www.jahannews.com/video/699556 🔅نامه نگاری های اخیر برخی فعالین جبهه فرهنگی انقلاب، مبتنی بر این ادعاست که معاونی از بیت و جمعی خاص، متصدی نصب رئیس صداوسیما وبالتبع سیاستهای آنند! ودر مقابل مدافعین بعلت عدم وضوح مساله مورد ادعا، خوبی آدمها و اعتماد ۳۰ساله رهبری را به پاسخ می برند! ⬅️نمی خواهم ادعا کنم اینها ومثل اینها درست یا خطا گفته اند، اماشاید اینها نمونه های خوبی برای لزوم سخنگویی رسمی وبیان شفاف نظر بیت وحضرت آقا باشد. توجه داشته باشیم راه حل چیدن آدمهای یک دست در بیت نیست؛ غیر جناحی بودن بیت وحضور دیدگاههای مختلف در آن یک حُسن هم هست؛ مشروط به اینکه هرنظری از آنها پای رهبری نظام نرود؛واین با یک سخنگویی رسمی شدنی است. ⏬ادامه متن در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
💡آیا بیت رهبری نیاز به سخنگوی رسمی ندارد❓ صفحه ۲ از ۲ 3⃣ غیر از مهملبافی های مضحک برخی رسانه ها درباره نزدیکان رهبری، هراز چندگاهی خبرهاو شایعاتی درباره بیت روی زبانها می افتد که مبهم ماندنش، بسیار مضرّ به اعتقاد عمومی جامعه نسبت به رکن اصلی نظام می باشد. 🔅سالیانی سهمی از فروش هرخودرو یا سهمی از شهریه هر دانشجوی دانشگاه آزاد برای رهبری ادعا میشد! که نزد بیت ارزش تکذیب نداشت یا تکذیب تاریخ٘ گذشته می گرفت! این سالها در فضای بالارفتن ارزهای خارجی خبرهایی از گرفتن مبالغ بالای ارز دولتی توسط بیت توسط اتاق بازرگانی تهران، رسانه ای می شود! http://tccim.ir/economic/FullDoc.aspx?nid=439&itm=2 کسی که در کف خیابان با عامه ارتباط دارد واز طرح دستی های رسانه های معاند واثرش بر عامه خبر دارد، می داند عدم توضیح وشفافیت در این امور یا تکذیبهای تاریخ گذشته، با باورهای عمومی نسبت به اسلامی ترین چیز نظام چه می کند! 4⃣ شایعات وشبهاتی درباره قول وفعل شخصی افراد اصلی وکلیدی بیت در جامعه نیز گاه ابهاماتی می آفریند که بی نیاز از توضیح نیست. نهادهای قانونی دیگر(مثل شورای نگهبان وسپاه و...)هم در این قبیل امور از طریق سخنگو آن قول یا فعل را تکذیب یا به حساب گوینده می گذارند ونهاد قانونی را از آن مبرا می کنند(که مجال ذکر نمونه ها نیست) 🔅 حرف وحدیثها بر سر سمتهای آقازاده یکی از ارکان بیت -که توسط خودی ها ومعتمدین طرح میشود-هنوز محتاج توضیح شفاف است http://yon.ir/FOxGF 🔅 سخنان موهن مأمور ویژه رهبری درباره معاون اول حتی اگر منطقا به حساب شخصیت حقوقی بیت و حضرت آقا نرود، متأسفانه در عرف عام به حساب آن می رود! https://www.khabarfoori.com/detail/206826 ❓آیا نمونه اول واقعیت دارد؟ واقعا رانتی بوده است یا جنگ رسانه ای است؟ ❓در نمونه دوم آیا اینگونه ادبیات مورد تأیید رهبری است؟ آیا مبرا نکردن رهبر عزیز انقلاب وبیت از این ادبیات(نه الزاما از آن فرد)، فرهنگ قالتاق پروری را باب نمی کند؟ جوانان انقلابی مطالبه گر را از فرهنگ اسلامی مورد تاکید رهبری دور نمی کند؟! ⬅️واضح است شأن این مثالها، آن نیست که رهبری خود در بیانات تذکری دهد یا حتی بیت بیانیه دهد؛ اما درصورت بودن سخنگو و جلسات مکرر با اصحاب رسانه در فرآیندی طبیعی وعادی مورد پرسش واقع میشود و جواب درخور میگیرد. 5⃣ حواشی برخی احکام وحوادث که غیر مستقیم به رهبری وبیت ربط پیدا می کند. مثلا: 🔅 مسئول نهاد رهبری در دانشگاهها -که خود منصوب ایشان است- از تحت فشار قرار گرفتن یکی از اساتیدی که در نشست رمضانی با رهبری سخن انتقادی گفته، سخن می گوید http://kayhan.ir/fa/news/165284 🔅 دادگاهی متهم را ملزم به مطالعه اجباری و رونویسی برخی آثار رهبری می کند! https://www.farsnews.com/13971220000482 ظاهرا در هیچ یک از نمونه ها بیت مستقیما دخالتی نداشته است؛ در نمونه دوم وقتی دفتر نشر آثار حضرت آقا درباره حکم دادگاه موضع گرفته وآنرا بدسلیقگی می خواند واعلام می دارد:" انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی واندیشه ونیز زندگی وسیره اخلاقی واجتماعی معظم له است وبکار گیری آن بعنوان مجازات یک مجرم بدسلیقگی و مغایر بااثربخشی وروح کار فرهنگی است"؛ چنین موضعی موجب سربلندی مدافعان ولایت میشود. بعکس نمونه اول-بفرض صحت- حتی اگر بی ارتباط با بیت باشد موجب سرافکندگی سینه چاکان ولایت میشود چراکه این حسینیه باید مأمن پناهجویان ومنتقدان باشد وآزادی پس از بیانشان نیز تأمین باشد. چنین حرکاتی مسلّماً با اخلاق نقدپرور و مخالف پذیر رهبری ناسازگار است اما آیا در مرتبه اول، محکوم کردن(مثل نمونه دوم)و در مرتبه بعد، پیگیری وحل کردن وخاطر جامعه را آسوده کردن وظیفه بیت نیست؟ وآیا انجام این وظایف وخبررسانی اش، یک سخنگوی رسمی والبته زبده نمی خواهد؟ آیا ارزش چنین کاری از مثل نشریه حزب الله-که باز بخشی از بیت است ونه الزاما مُرّ فرمایش آقا- کمتر است؟ از سایر مداخلات ریز ودرشت ادعائی کم فایده تر است؟! 🔆 در حجاب شدن ولیّ امر فقط به دیده نشدن وحرف نزدنش با جامعه نیست؛ به مبهم وپنهان شدن جوانب وحواشی امورش هم هست لذا امیرالمومنین(ع) به مالک های خود نوشت:"هرگز خود را برای مدتی طولانی از مردم پوشیده مدار، که در پرده ماندن، گونه ای از تنگی وسبب بی خبری از امور است"(نامه۵۳) 📝محسن قنبریان۹۸/۶/۲۶ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 امامی٘ن انقلاب! 🔸فرق امام خمینی و امام خامنه ای چیست؟ 🔻امام خمینی، محو شدن اسرائیل را در جهان اسلام "گفتمان غالب" کرد؛ امام خامنه ای برای تحقق آن "سازمان" بخشید و روز شمار گذاشت. 🔻امام خمینی با دَم قدسی اش جوانان اسلام را بیدار و "راهبرد هسته های مقاومت" را پیشنهاد کرد؛ امام خامنه ای، هسته های مقاومت را "سازمان" داد و باهم متشکل کرد؛ دیروز حزب الله امروز حشدالشعبی و انصارالله و... 🔻برافراشتن پرچم توحید در افق جهان نزدیک است... (دوره بصیرتی مرکز امامت/۹۷) ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏘 زیرنویسی بر "دارا و ندار" نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید⏬ ☑️ @m_ghanbarian
🏘 زیرنویسی بر "دارا و ندار" 📝محسن قنبریان 🔸بهبهان، مطالبه گرانش کم از طراز مطالبه گران و عدالتخواهان کشور ندارد. فعالانی که خائیز را مسأله ملی کردند یا مستند کوتاه امشب در ثریا(دارا و ندار) هر یک نشانه ای است. 🔸اما مسئولان چه؟! در امیدیه و برخی نقاط دیگر شورای شهر یا شهردار علم مبارزه با تبعیض، رانت خواری، زمین خواری و... را برداشتند. در چهارباغ و برخی نقاط دیگر قاضی و دادستان علمدار شدند. در لواسان و برخی نقاط دیگر امام جمعه؛ و در... ❓در بهبهان چه؟!! 🔸آیا درمقابل پروژه موصوف به کوه خواری خائیز، تبعیض کوره جبور با چاه ماری و چندین نمونه دیگر جز جوانان انقلابی و عدالتخواه یا فعالان محیط زیست، مسئولی واقعا در صحنه است؟! یک موضع گیریِ صرف منظور نیست؛ که بعضا "مصرف داخلی" دارد و برای راضی کردن معترضین است. علمداری و میانداری برای حل کردن مساله منظور است. ❓واقعا آقای زندی ما -که البته خبرهایی امیدوارم کرد- ، مثل قاضی احمد زاده چهارباغ میشود؟ ❓کدام قانون است که به احمد زاده ابلاغ شده و به دادگستری بهبهان نشده؟! ❓کدام تخلّف است که در باستی هیلز و شهرک زیارت و... "تخلّف" است اما در خائیز و چاه ماری و... "مجوّز"؟!! ❗️اگر منظور از مجوّز چیزی است که در جیب صاحبان این تصرفات است، همه نمونه های کشوری دارند؛ و اگر آنها تخلف است(که در یک روز ۴۰۰تایش ویران میشود)، ظاهرا اینجا هم هست! ⬅️پس ظاهرا فرق در همان علمداری و میانداری است! 🔸نمیدانم چرا تخریب سایه بان چهار قبر مرده اولویت اینجا میشود❓اما اولویت جاهای دیگر تخریب تصرفات غیرقانونی و پس گرفتن اراضی ملی و حفاظت از محیط زیست است❓ تا خوب زندگی نکنیم، خوب نمی میریم. زندگان، مهمترند تا مردگان. ❗️مناطق بسیار روستایی و حاشیه نشین روزی فقط چندساعت آب دارند که فقط دبّه شربشان را پرکنند، اما چاه ماری، استخرهای پر آب برای تفریح آخر هفته(بامجوّز یا بی مجوز) دارد❗️ 🔸ترسم این است فردا صبح بچه های مطالبه گر و سازندگان مستند دارا و ندار جای متصرفان مراتع زیر سؤال باشند❗️ از کنجی ایراد گرفته و همه حرف را به محاق برند❗️ جوّ بسازند و ندارها را هم باخود همراه کنند که: بهبهان نباید روزی رنگ زیبایی و شکوه بگیرد؟! سالیانی است تفریح گاه های از مابهتران شکوه و آبروی شهر، اتیکت خورده؛ اما جوانان مان برای اشتغال آواره ماهشهر و عسلویه اند(تازه اگر برایشان جور شود)❗️ منتظر عکس العمل مسئولان شهر می مانیم. خدا کند میانداری برای حقوق عامه باشد. دست بوس همه خادمان مردم و عدالت هستم.۹۸/۶/۲۷ ☑️ @m_ghanbarian
🎪تلوّن رنگ نفاق! 🔅آقای دکتر اگر دنبال رنگ تشیع می گردد نه سیاه است نه سفید و نه گلگون! به شرطی که تشیع را "اسلام ناب" بدانند و دین را هم نزد خدا "فقط اسلام" (=تسلیم مطلق) بدانند(۱۹آل عمران)؛ آن وقت رنگ تشیع(اسلام ناب)، رنگ خداست:"صبغه الله ومن احسن من الله صبغه"(۱۳۸بقره)! و رنگ خدا، "بی رنگی" است. بی رنگیِ تسلیم، با هر رنگی می سازد سرجای خود: در احرام ومناجات، سفید؛ برای شادی همسر ونشاط خانواده، زرد وگلگون؛ برای دوری از تزویر سیاه جامگان عباسی، کراهت سیاه؛ وبرای عزای سید مظلومان، مشکی راجح می شود. غیر از عرف باستانی ومعاصر ملل در سیاه برای عزا، سیره و سنت سیاه پوشی برای عزای سیدمظلومان را ارج می نهد تا به رنگ خدا(تسلیم)بماند. 🔅برعکس -دور از جان آقای دکتر- "تلوّن" و رنگی به رنگی، در ادبیات و ابدیات، "رنگ نفاق" است و شاهد برآن بسیار... نفاق، مقابل اسلام و تسلیم است؛ مخالفت با حقیقتی اما نه برملا؛ بلکه جنگیدن با جلوه هایش، ولاجرم درآمدن به تلوّن! ولاء و پیوند قلبی با سیدالشهداء را یک روز، "اسراف" می بیند! روز دیگر، "آلودگی شهرها" با ظروف یکبار مصرف!روزی دیگر، عامل "افسردگی و خودکشی" !و... آمار هم که می دهی: بیشترین انفاق از همین مجالس است؛ سیاهپوشان او دل بخواه جمع آور زباله های شهرند؛ عزایش، "غصه شیرین" است و موجب نشاط درون و...؛ جلوه ای دیگر برای ستیز می یابد. خوب فرمود:"دوست نمی دارد ترا جز مومن(تسلیم)ودشمن نمی دارد جز منافق"! 🔺مطلب مرتبط: چند کلام اورژانسی در نقد حرف وزیر بهداشت #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠عاشورا، نهضت مقدس جلسه سوم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
💠 عاشورا؛ نهضت مقدس(۳) 🔸 نهضت مقدس" محافظه کار "نیست چون قرار است چیزی از عیب ونقص نداشته باشد.محافظه کاری، یعنی چیزی در وضع مطلوب نباشد، نهضت آنرا دست نزند ودر همان وضع ،حفاظتش کند. این شائبه عیب ونقض می آورد ونهضت را نامقدس می کند. 🔸 توجه:ممکن است در "اقدام عملی" همه در اولویت مساوی نباشد ، اما در"بیان موضع"، نهضت نباید سانسور کند .مثلا مشکل اساسی امیرالمومنین، امام مجتبی و سیدالشهدا، طاغوت اموی است و این سرلوحه اقدام است اما این موجب نمیشود انحرافات دیگر بیان نشود. 🔸 سیدمظلومان، مشکل اساسی را یزید وامویان می داند و نوک تیز اقدام علیه آنان است لکن در منا ، علماء اسلام را جمع و از "علماء ساکت" و"علماء سوء" نکوهش می کند!نمیگوید دشمن تراشی نکنم بگذار این چهار ریش سفید برایم اقلا ساکت بمانند واقلا یزید نشوند!اگر این ملاحظه کاری را میکرد نهضتش مقدس نبود. 🔸 (خواندن ترجمه خطبه گرانقدر منا)...این سخنان مطلع نهضت حسین است چرا جای روضه های بی سند این خوانده نمیشود؟! مذمت علمائی که در مقابل شکستن عهد خداوند درباره ضعیفان و محرومان ساکت اما درمقابل کوچک خللی به خود غیورند ، جزء بیانات نهضت حسین است... 🔸 امام عزیز ما از حسین آموخت . مساله اول اقدام را آمریکا واسرائیل معرفی کرد اما در بیان مواضع انقلابی ،محافظه کاری نکرد. کنار "آمریکا" ، جبهه"اسلام آمریکائی" هم باز کرد وعلیه آن هم شورید. با آنها جنگ آغاز نکرد اما در موضع گیری هم سانسور نکرد. عجیب تر اینکه اسلام آمریکائی را منحصر به سعودیهای وشاهان منطقه نکرد ودرون کشور هم شعبه برایش باز کرد!اسلام مرفهان بی درد را اسلام آمریکائی خواند.قبل از انقلاب از"آخوند درباری"گفت در حالیکه مساله اول اقدامش ، شاه بود. عجیب تر بعد انقلاب تا سال آخر، دست از روحانیت منحرف، متحجر، غیر اصیل ، اشرافی و دنیا زده برنداشت. نگفت دشمن داریم حالا ولش کن! کسی می تواند ادعا کند تا سال ۶۷روحانیت اصیل وغیر اصیل(ادبیات امام)داشته ایم اما بعدش همه خوب شدند؟!! حضرت آقا صریحا می فرماید مشکل نداشتن ریش آن طاغوتها بود؟ یعنی" اشرافیت ریش دار"،اشرافیت نیست؟!اشرافیت روحانی وسردار ، اشرافیت مجاز است؟!! اینها مواضع یک نهضت انقلابی وحسینی است که نباید فراموش شود وباید تکرار شود. 🔸 روحانیت اصیل تشیع به برکت نهضت حسین و خطبه منا وفریاد سید مظلومان بر علماء ساکت وسوء شکل گرفت که در طول تاریخ علیه استبداد و استعمار وپناه محرومان بودند. در دفاع مقدس به ازاء هر دو شهید از هرصنف، روحانیت ۵شهید دادند. طلبه ما امروز این احادیث را نخواند، مبلّغ ما امروز علیه این انحرافات منبر نرود، فردا مجتهد شود علیه آن مفاسد فتوا هم نمی دهد... 🔸یکی از مشهورین مرید امام این ایام به بنده می گفت :روحانیت دشمن دارد شما چرا این حرفها[مثل آنچه که در برنامه تلویزیونی گفته شد]می گویید؟! گفتم :بگویید این خط وتمایز بین روحانیت اصیل و غیر آن را من باز کردم یا خمینی باز کرد؟گفت:امام باز کرد!گفتم: پس چرا ما آنرا هم بیاوریم ویکی اش کنیم؟آنوقت که امام گفت هم آمریکا بود وجنگ هم داشتیم و...! 🔹(به مخاطبینی که فقط متن گفتارها را ملاحظه می کنند توصیه می کنیم این جلسه صوت کامل را هم گوش کنند نکات ریز ودرشت زیادی از این چکیده جاماند) ☑️ @m_ghanbarian
🏫عکسها از داخل مدرسه علمیه ولیعصر هم با شروع سال تحصیلی رسانه ای شد! #نقدی_که_جواب_نگرفت #از_یک_مسأله_گوی_ساده_به_مجتهدی_عالی_مقام ☑️ @m_ghanbarian