eitaa logo
دروس حجت الاسلام قنبریان
1.5هزار دنبال‌کننده
1 عکس
3 ویدیو
0 فایل
جهت بارگذاری فایل برخی از دروس عمومی حجت الاسلام محسن قنبریان کانال اصلی: @m_ghanbarian
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جامعه مجاهد
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸روز اول رویداد : فیلم کامل گفتگو با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین (قسمت سوم) جامعهٔ مجاهد ویژه کنش‌گران انتخابات eitaa.com/j_mojahed
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه سوم: تقریر امام موسی صدر از اندیشه اقتصادی مارکس و نقد این نظریه ۱۴اسفند۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 کارگاه آموزشی فقه الاقتصاد جلسه دوازدهم ۱۴۰۲/۱۱/۵ پرونده دوم: مصرف حجت الاسلام قنبریان حوزه علمیه مروی تهران ☑️ @doros_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 کارگاه آموزشی فقه الاقتصاد جلسه سیزدهم ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ پرونده دوم: مصرف حجت الاسلام قنبریان حوزه علمیه مروی تهران ☑️ @doros_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 کارگاه آموزشی فقه الاقتصاد جلسه چهاردهم ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ پرونده دوم: مصرف حجت الاسلام قنبریان حوزه علمیه مروی تهران ☑️ @doros_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مهدویت و پایان تاریخ در نهج البلاغه حجت الاسلام قنبریان ۱۶اسفند۱۴۰۲ *⃣ چند گزاره کلیدی از مهدویت در نهج البلاغه: 1⃣ رابطه مستقیم وضعیت دین و وضعیت امام: • فَهُوَ مُغْتَرِبٌ إِذَا اغْتَرَبَ الْإِسْلَامُ(خ۱۸۲) - طلوع اسلام ناب هم مطلع رفع غربت امام است! • توضیح از خطبه های ۱۴۷و۱۸۷ 2⃣ تصرفات سیاسی اجتماعی امام غائب: أَلَا وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَكَهَا مِنَّا يَسْرِي فِيهَا بِسِرَاجٍ مُنِيرٍ وَ يَحْذُو فِيهَا عَلَى مِثَالِ الصَّالِحِينَ، لِيَحُلَّ فِيهَا رِبْقاً وَ يُعْتِقَ فِيهَا رِقّاً وَ يَصْدَعَ شَعْباً وَ يَشْعَبَ صَدْعاً، فِي سُتْرَةٍ عَنِ النَّاسِ لَا يُبْصِرُ الْقَائِفُ أَثَرَهُ وَ لَوْ تَابَعَ نَظَرَهُ(خ۱۵۰) - امام غائب فقط مغیث و دارالشفاء نیست... 3⃣ مهیا شدن قومی از درون آن تصرفات برای ظهور: ثُمَّ لَيُشْحَذَنَّ فِيهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَيْنِ النَّصْلَ تُجْلَى بِالتَّنْزِيلِ أَبْصَارُهُمْ وَ يُرْمَى بِالتَّفْسِيرِ فِي مَسَامِعِهِمْ وَ يُغْبَقُونَ كَأْسَ الْحِكْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ.( خ۱۵۰) - گزارش حدیث لوح از یاران غیبت هم همین است... 4⃣ استعاره های پرمعنا: • برای غیبت: ضَرَبَ بِعَسِيبِ ذَنَبِهِ وَأَلْصَقَ الاَْرْضَ بِجِرَانِهِ (خ۱۸۲) • برای ظهور: فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ، ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ، فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ (ح۱) - شما به آرزویتان می رسید(خ۱۰۰) - هوی به دین برمی گردد(خ۱۳۸) ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 کارگاه آموزشی فقه الاقتصاد جلسه پانزدهم ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ پرونده دوم: مصرف (مالیات بر اشرافیت) حجت الاسلام قنبریان حوزه علمیه مروی تهران ☑️ @doros_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 اندیشه اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه چهارم ۲۷فروردین۱۴۰۳ - سهم هر یک از عوامل تولید (کار، سرمایه و ابزار تولید) در ارزش افزوده چه میزان است؟ - طرح نظریه ارزش از منظر مکتب اقتصادی اسلام و نقد نظریه‌های رقیب - مکتب اقتصادی اسلام حتی از مکتب اقتصادی مارکسیسم هم توجه بیشتری به کارگر دارد! حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @doros_ghanbarian
⚪️ فصل جدید از کلاس مبانی فقهی و حِکمی مشروح مذاکرات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (ابتدای فصل حقوق ملت از قانون اساسی) 🎙 با تدریس حجت الاسلام والمسلمین استاد محسن قنبریان ✅ ویژه طلاب سطح ٣ و ۴ حوزه های علمیه ✅ و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری رشته‌های مرتبط 🗓 زمان: چهارشنبه‌ها (از ۵ اردیبهشت)؛ از ساعت ٨ صبح 📍 مکان: تهران، بازار بزرگ تهران، حوزه علمیه مشکوة (مدرسه صدر) 📝 جهت ثبت نام، اطلاعات خود را به نام کاربری @sajadbeygi در پیام رسان‌های بله یا ایتا ارسال نمایید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه پنجم بررسی نظریه مالکیت ۳اردیبهشت۱۴۰۳ - مالکیت در اسلام و مالکیت در سرمایه‌داری، دو مفهوم متفاوت! - مالک در اسلام، امین و مسئول است(استخلاف). مثلا حق اسراف و تبذیر ندارد هرچند اصطلاحا مال خودش باشد. - لازمه دوگانه مالکیت در سرمایه‌داری: ۱.جنگ دائمی و درگیری مداوم انسان بر سر تملک بیشتر ۲.از بین بردن و کم‌ارزش کردن تلاش افراد و طبیعت. - بررسی نقد مارکسیسم به نظریه مالکیت و الغای مالکیت خصوصی. این نقد به مفهوم اسلامی مالکیت وارد نیست مگر اینکه تقریر اشتباهی از مالکیت در اسلام ارائه شود! - کار، مهم‌ترین و اولی‌ترین چیزی که باعث ایجاد مالکیت می‌شود. حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @doros_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه ششم نظریه عدالت ۱۱اردیبهشت۱۴۰۳ با اختلاف طبقاتی چه کنیم؟ - مارکس: الغاء مالکیت خصوصی - غرب: دولت رفاه و تأمین حداقل معیشت - اسلام: 1. اصلاح توزیع پیشینی (قبل از تولید) 2. اصلاح توزیع پسینی (حدود مربوط به مالکیت و همچنین تمام تبرعات اسلام) 3. اختلافات فردی را هم نیاز نیست از بین ببریم. این اختلاف اساسا رحمت است و منشأ خیر! 📎 ارجاعات این جلسه: - پیامبران جدید سرمایه - حق، نباید کالا شود! حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @doros_ghanbarian