eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
866 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📢ضرورت احیای ادبیات عدالت خواهی نهج البلاغه! نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📢ضرورت احیای ادبیات عدالت خواهی نهج البلاغه! نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید ☑️ @m_ghan
📢ضرورت احیای ادبیات عدالت خواهی نهج البلاغه! 🔹اعتراض بر گرسنگی گرسنگان و سیری اغنیاء یا ساخت و پاخت نکردن (لایقارّوا)برآن ادبیات امیر عدالت(ع) است. ضرب آهنگ آن از سال۵۳ و سخنرانی های"طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" در سخنان رهبر انقلاب بوده است. 🔹قبل از اینکه در مثل پیام برائت امام، سعودی ها(و ولیدهای تکفیری حاضرشان) مجسمه و مثَل اعلای "اسلام آمریکایی" شوند؛ در ادبیات امام و شاگردان اصیلش-از جمله حضرت آقا-اسلام آمریکایی، نام اسلام سیران ظالم(کظه ظالم)بود. "مرفهان بی درد"، "زالوصفتان" و ثروت اندوزانی که در بی عدالتی ها و تبعیض ها از فقرا و گرسنگان بالارفته اند... 🔹اسدالله عسکراولادی -از اعضاء پرسابقه اتاق بازرگانی- از اینگونه روایت خوانی و یقه گیری های شهید بهشتی در بین ثروتمندان اتاق بازرگانی خاطره دارد: فرموده بود: "شما بازرگانان باید به صورت ماهیانه ۱۵۰۰۰تومان از سود خود را نگاه دارید و باقی مانده را به حساب ۱۰۰امام واریز کنید!" -اسدالله:"هزینه اتومبیل من۵۰۰۰تومان است!" -بهشتی:"حق ندارید چنین خرج کنید پیکان بخرید!" -اسدالله:"دوست ندارم پیکان سوار شوم. شریک تجاری خارجی من به ایران می آید اگر مثلا با موتور به دیدار وی بروم از من خرید نمی کند(!)وقتی خریدار خارجی را به انبارم می برم باید سوار بهترین ماشین باشم!" -بهشتی:"انبارت را کوچک کن! ۱۰۰۰متر برایت کافی است و راننده هم نمی خواهد داشته باشی!" -اسدالله عسکر اولادی از شهید بهشتی خواهش می کند هنگام سخنرانی در اتاق بازرگانی از اینگونه مسائل سخن نگوید!اما شهید بهشتی نپذیرفت و همان مسائل را طرح کرد..."(ر.ک:سرگذشت پنجاه کنشگر اقتصادی ایران ص۴۶۸). 🔹دهه هایی است که دیگر مثل آن روایات خوانده نمیشود بقیه مجتهدان نگهبان و قضاء و حکومت مثل بهشتی نمی گویند! اما "صیرفی" ها توثیق شده اند! مجتهد و عامی بنام "امنیت سرمایه گذار" حق را جای بهشتی به عسکراولادی ها داده اند! 🔹خواندن حدیثی در اینباره توسط رهبری و موعظه ای نرم از آن، تأخیر یکماه در پخش نمیخواهد! جای سایت و کانال ایشان جامعه عدالتخواه خوب است آنرا بسیار تکرار کند. از بسیاری حرفهای تکراری مهم تر است. روایت خوانی رهبری دراینباره را بشنوید👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42122 📝محسن قنبریان ۹۸/۱/۱۲ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ برای شیوع گفتمان انقلابی عدالت این ویدئو را نشر دهید ☑️ @m_ghanbarian
💠دردمندی ؛جوهر پیغمبری! 🔸شهید مطهری در "انسان کامل" بحق انسان را به" درد مندی" تعریف می کند...سعدی هم همین را مد نظر داشت وقتی می سرود: توکز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی 🔸پیغمبران،"انسان"برتر و کاملند نه "فراانسان".از اینرو هرچه گوهر انسان است را بیشتر دارند نه چیزی که انسانها ندارند!حتی وحی مولود دردمندی است.پیامبران با وحی دردمند بشر نمی شوند بلکه دردمندی ،مشاعر برتر آنها را فعال و به آسمان متصلشان می کند. 🔸اصلا خصوصیت درد این است که حواس انسان را جمع تر می کند.درد جسمی حواس ظاهری و دردهای روحانی و عقلانی ،حواس باطنی را متوجه می کند.از اینرو امیربیان فرمود:"کل عارف مهموم"(غررالحکم)آن مرشد کامل خود را"حلیف الهموم"(هم سوگند دردها)معرفی می کند(نامه۳۱نهج البلاغه).شبی که موسی از نگرانی گوسفندی گم شده تا صبح دردمندی داشت به پیامبری انتخاب شد ولوبعدا صدای "اناالله"را در طور شنید.ثبوتا " دردها "واسطه پیغمبری اندو" نداها"نشانه اثبات آنند نه بیشتر. 🔸درد غیر از قوای ادراکی واندیشه ای، قوای تحریکی وانگیزه ای را هم شکوفا می کند و از همین رو جوهر انسان زیستن است .امیرالمومنین فرمود:"بقدر الهمم تکون الهموم"(همتها =دردهاست).پیامبر یک شب تا دیر وقت را دنبال محتاج گشت تا ۴درهم را به خانه خود نبرد . 🔸تصویر قرآنی پیامبر اعظم (ص) دردمندی مضاعف است: -عزیز علیه ماعنتّم حریص علیکم -انک باخع نفسک... -ماانزلنا القرآن علیک لتشقی. -ویضع علیهم اصرهم و الاغلال التی کانوا علیهم... -و... هرکه دردمند تر به نبی خاتم نزدیک تر! ➕علاقه مندان به تفصیل این بحث مجموعه ی"همّ و هموم"که چند جلسه درس اخلاق برای طلاب حوزه علمیه است را گوش کنند ☑️ @m_ghanbarian
✴️ دردمندی که جوانترین فرمانده دفاع مقدس شد! دبیرستانی که بود یکی دو روز غایب شد. فردا در جواب ناظم گفت برای بررسی وضعیت مردم سیل زده به ماهشهر رفته!مردم وضعشان بد نیست اما گوسفندها چیزی برای خوردن ندارند! فردایش چند نفر از دوستان را بسیج و کامیونی را از علفهای صحرای بهبهان پُر و برای گوسفندان سیل زده ی همجوار برد! دوران دفاع مقدس در ۱۹سالگی جوان ترین فرمانده شد! راهش پر رهرو (سخنرانی مبعث ۹۸) #شهید_مسعود_پیشبهار #جوانان_انقلابی #دردمندی ☑️ @m_ghanbarian
✅ تلاقی سیل و شعبان این فراز از صلوات شعبانیه را به اجابت آورده که: "وار٘زُق٘نی مُواساةَ مَن قَتَّرتَ عَلَی٘هِ مِن٘ رِز٘قِکَ بِما وَسَّع٘تَ عَلَیَّ مِن٘ فَض٘لِک": روزی ام کن که کمک مالی دهم بر کسی که روزیت را بر او تنگ کردی با گشایشی که از فضل خویش به من دادی. #ماه_شعبان_ماه_صدقه #کمک_به_سیل_زدگان #سیل_مهربانی ☑️ @m_ghanbarian
🌀ضریب اباء از ضیم یا ننگ ناپذیری! 🔹برای نمونه در جوامع پیشرفته برای هر۵۰۰نفر یک پزشک و میزانی از امکانات درمانی تعریف میشود تا "ضریب سلامت" بالا رود. در یک جامعه مرفه، سرانه ملی را۳۰۰۰۰ دلار در سال تعریف می کنند و ضریب رفاه می سازند. ❓برای اینکه جامعه سرافراز باشد و هیچ وقت ننگ نپذیرد چه لازم است؟چند درصد، انسان مقاوم و ننگ ناپذیر لازم است؟! ضریب ننگ ناپذیری عمومی چگونه معین می شود؟! چه رفتارهایی موجب کاهش این ضریب است؟! چه خصوصیت هایی باید در دولتمردان و رجال سیاسی افزایش یابد تا این ضریب نشکند؟! 🔸در روانشناسی و علوم مرتبط با آن از سه تیپِ: "سلطه پذیر"، "پرخاشگر" و "جرأت مند و عزیز" بحث میشود که کمی به این موضوع نزدیک است. توماس موریاریتی در تحقیقاتش برای تعیین "میزان مقاومت جرأت مندانه" به نتیجه وحشتناکی در جامعه آمریکا برخورد و نتیجه گرفت:"ما ملتی از قربانیان مشتاقیم"! 🔅در ادبیات دینی ما ،"ضیم"، وخیم تر از ظلم و آن است که روح انسانها را جریحه دار و شرف آنها را تحقیر می کند. کسانی که از پذیرش ضیم اباء دارند؛ "أباة الضیم"(=أباة جمعِ"آب"،اسم فاعل از اباء کننده است)، "نفوس أبیه" نام گرفته اند. امام صادق(ع) برای خداوند کسانی می شمارد که چشم اومی شوند[تا تجاوز و ضیم ها را ببینند] گوش خدا میشوند[تا داد مظلومان را بشنوند] و زبان او می شوند[تا خوابها را بیدار و براهل ظلم فریاد کنند] "بهم یدفع الضیم"(با اینها خداوند ننگ را از جامعه دفع می کند). 🔸دنیایی که متجاوز و زورگو دارد، تحمیل ننگ و ضیم در آن همیشه محتمل است. آیه۳۴نمل از سیره مستمره ملوک و ابرقدرتها برای تحقیر کردن عزیزان جامعه انسانی و ذلیل کردن آنها می گوید. خصوصیت نفوس أبیه (جانهای دور از ننگ)این است که "پیشتر" و "بیشتر" از دیگران ضیم را درک و واکنش نشان می دهند. از اینرو بودن نصابی از آنها جامعه را از ننگ پذیری بیمه می کند. ❓این نصاب چقدر است؟! ضریب اباء در علوم اجتماعی-سیاسی جای تحقیق ونظریه پردازی دارد. جادارد دراینباره رساله های دکتری برای تولید علوم انسانی اسلامی ارائه شود. 🔸مثلا در قبال ۵میلیون لبنانی ۱۰۰۰۰نیروی حزب الله موجب بیمه لبنان از پذیرش ننگ است. شهدای دفاع مقدس ۰/۳۸درصد کل جمعیت ایران و رزمندگان سرجمع حدود ۶٪جمعیت بودند یعنی به ازاء هر ۱۰۰نفر ۶مجاهدِ مقاوم کافی بود تا یک وجب از خاک خود را به دشمن ندهیم و ننگ را از خود دفع کنیم(طبعا" ضریب فتح" از"ضریب إباء"بیشتر است) 🔆ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه اش ذیل خطبه ۵۱؛ سید وسرور اهل اباء وعدم پذیرش ضیم -که به مردم غیرت و مرگ زیر سایه شمشیر درمقابل پذیرش پستی آموخت- را اباعبدلله الحسین معرفی می کند.(ج۳ص۲۴۹). ماربین آلمانی وجوزف فرانسوی در کتاب "رولیسیون کبیر"(یا سیاست حسین)آنرا حس رولیسیونی(تن ندادن به ظلم و ضیم)خوانده می نویسند:"حس رولیسیونی در این قوم(شیعیان)به واسطه عزاداری حسین(ع)پیدا شده وتا وقتی که این عمل را ملکه خود داشته باشند پستی و زیر دستی را قبول نتوانند کرد"(ص۳۷). ٭برای تفصیل بیشتر سلسه بحث نسل مستشهد و یادداشتهای آنرا در این کانال ببینید. ☑️ @m_ghanbarian
✅ دهه۶۰ همین حوالی تا شوش گونی های سنگرش را پُر میکرد؛ امروز باطلبه ها و جوانان انقلابی شهرش گونی های سیل بند حمیدیه را. آنروز فرمانده یا جانشین سپاه بهبهان بود امروز امام جمعه مردمی و ساده زیست و مسئول حوزه علمیه این شهر. امیر(ع) درباره مثل اینان فرمود: "انما طبائع الأبرار طبائع محتمله للخیر فمهما حُمِّلت٘ منه احتَملت٘ه"(جز این نیست که طبع و سرشت نیکوکاران، بردارنده ی خوبی ها و خیرات است هروقت خیری پیش آید بَرَش می دارند". #امام_جمعه_بهبهان #روحیه_جهادی #سیل_مهربانی #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📢احیای روز مستضعفین بجای فستیوال شادی! 🔅پیشنهادی برای جشن های نیمه شعبان: 🔹با پیروزی انقلاب اسلامی، نیمه شعبان به روز جهانی مستضعفین نام گرفت تا نماد وعده الهیِ ائمه شدن مستضعفان زمین(۵/قصص) باشد. 🔹اما به مرور این جهت کم رنگ، و اصلا واژه مستضعف در ادبیات سیاسی-اجتماعی کم فروغ شد. از آرزوی امام در "تشکیل حزب بزرگ مستضفین در تمام دنیا"(۱) تنزّل کردیم. در بُعد داخلی آنها را "قشر آسیب پذیر" (آدمهایی که خود آسیب را می پذیرند!) خواندیم و در بُعد خارجی هم از امپریالسیم و استکبار جهانی -بخاطر شبهات برخی بریده ها و خسته ها از مبارزه- قرائتی ملی(نه جهانی)عرضه کردیم! مثلا آمریکا و استکبار جهانی چه خسارتی به منافع ملی ما زده؟! و استکبار ستیزی چگونه تامین کننده "منافع ملی ایران" است؟!دیگر از ابعاد جهانی استکبار جز نمونه هایی در چند سرود یا سخنرانی نگفتیم. غافل از اینکه استکبار ستیزی در قواره منافع ملی ایران، مصرفش هم برای مخاطب ایرانی است نه مستضعفین جهان.(۲) 🔹جشن های نیمه شعبان هم از ابعاد روز مستضعفین خالی تر شد و حتی در مذهبی ترین و انقلابی ترین شهرهای ما -حتی قم- به فستیوال شادی تنزّل کرد!صرف ریسه و شربت و حداکثر مولودی و کف زنی! گاهی هم با چاشنی های زهرماری! تو گویی طواف به گرد بیت المعمور بود که به "مُکاء و تصدیه"(صوت و کف) فروکاسته میشد. غافل از اینکه به حسب روایات متکثر اولین مستضعف واقعی خود ائمه اطهار و بخصوص امام در غیبت است(۳) و به تبع آن استضعاف بزرگ و ضخیم است که بشر دچار استضعاف جبّاران واقع شده است. جایی از سیری بسیار و جایی از گرسنگی می میرند، برده داری سفید وحشتناکتر از سیاه در حال رواج است و دهها استضعاف دیگر. 🔅یک تجربه: در برخی حضورهای تبلیغی از برگزار کنندگان جشن نیمه شعبان خواسته شد با تبلیغات پیشینی و بخصوص مجازی از شرکت کنندگان بخواهند هر یک تصویری از یک استضعاف و قصه ای از مستضعفی را رصد و همراه بیاورند. درضمن برنامه برگزیده هایی جایزه بگیرند و همه تصاویر -جای افزون کردن ریسه های چراغ- جلوی چشم مخاطبان نمایشگاه شود. سخنران و مداح در آن راستا بگویند و بسرایند و از آن نمونه ها شاهد بیاورند تا برای یک شب هم که شده استضعافِ حاصل از غیبتِ امامِ عدل یکجا جلوی چشمها بیاید و بر ذهن ها و قلبها بنشیند و "درک اضطرار به امام" را افزون کند . 🔹امام زمانی های عزیز یاری کنند و "احیای روز مستضعفین" را با تجربه ها و طرح های نیکو از سر بگیرند الحمدلله خندوانه های زیادی برای مردم جور است و نیاز نیست سالروز طولانی تر شدن غیبت امامِ "فرید و طرید" (تنها ورانده شده ی) بشر، بهانه جُنگ و تردستی و دلقک بازی و مطربی شود! در نشر این یادداشت یاری ام کنید. ......................................... پی نوشت: ۱.در جستجوی راه امام کلام امام دفتر اول ص۵۵ ۲.از آن بدتر برخی نه تنها استکبار جهانی را به رژیم سیاسی آمریکا فرو کاستند که حتی آن هم به ترامپ و تیم او فروکاسته شد! ۳.برای نمونه ر.ک: تفسیر برهان ج۴ ص۲۴۹ الی ص۲۵۴حدود۱۵روایت. 📝 محسن قنبریان ۹۸/۱/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian
🔰 تحیّر یا تیر؟! آقاجــان! نه این که بین من و یاران عاشورایی حسین نسبتی است! پس قیاس ام، ادعا نیست. اما: واقعا تحمل تحیّر سخت تر است یا تیر؟! ندانم برای غیبت هر هفته افزونت چه باید کرد؟! کلیشه های دعا و صدقه، جوابم نشود و آرامش در از یاد بردنت بشود! خوش به حال سعید بن عبدالله حنفی که دانست برای امامش چه کند! بد به حال منی که نمی دانم برایت چه باید کرد! از راه می رسند بهاران و عیدها مانده ولی به راه تو چشم امیدها #غروب_جمعه #امام_غایب محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💠وجوب حضور مردمی! 🔸شهید بهشتی، "احتجاب مسئولین" (دوری و پوشیده از مردم بودن آنها) را "حرام مطلق" می دانست. یعنی حتی احتمال ترور هم نمیتواند عذری برای دوری و دیده نشدن در مردم شود! گرچه "حفاظت" از ترور، مشروع است، اما نباید به "حاجب" بدل شود! (ادله فقهی این فتوا بماند فرصتی دیگر). 🔸از سوی دیگر وجوب مردمی بودن حاکمان و در حجاب نبودنشان، واجبی "توصلی" است. یعنی مثل عبادات(نماز و روزه) نیست. قصد قربت و اخلاص شرط امتثالش نیست و بدون آن هم واجب عمل شده است(مثل امر به معروف) . البته با اخلاص، کمال یافته؛ توشه ی اخروی هم میشود. 🔸تظاهر و تبلیغش اگر موجب تشویق دیگر مسئولین برای دوری از تشریفات زائد است، لازم و نیکو هم می باشد. دعوت به اخلاصِ بیشتر و استقامت بر رفتارهای درست هم جای خود محفوظ و یک وظیفه دیگر است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🎉چند ایده نیمه شعبانی از دوستان: 1⃣گروهی جهادی یا هیأت و کانونی فرهنگی برنامه جشن خود را در محرومترین نقطه شهر یا منطقه شان با تصویرکردن آن محرومیت تبلیغ کند و قبل از آن ضروری ترین نیاز اهالی را شناسایی و اطلاع رسانی کند و: الف)با جذب خیّرین مومنی به آن نیازها وعده تأمین بخشی از آن نیازها را شب جشن اعلام کنند. فراموش نکنیم امام زمان(ع) به علی بن مهزیار با وجود ۲۰سال سفر به تمنای دیدار امام، گله کرد که: "ولی شما به زیاد کردن اموال خود و فخر فروشی بر ضعفای مومن روی آوردید..."(۱) و از سوی دیگر هم امام صادق(ع) فرمود: "هرکس قادر نیست صله و هدیه اش را به ما اهلبیت برساند، به شیعیان صالح ما بدهد که ثواب صله به ما را دارد"(۲) از این بابت میشود هدایای مومنین به امامشان در شب تولدش را هم جذب به رفع نیاز شیعیان امام اختصاص داد. ب)با مسئولین شهری درباره نیازی جدی و ضروری در آن منطقه از قبل جلسه گرفته و وعده حل اقلا یک نیاز را بگیرند که رسول الله(ص)فرمود: "هرکس حاجت نیازمندی را که توانایی ابلاغ ندارد به صاحب منصبی برساند خداوند در قیامت قدمهایش را برصراط استوار دارد"(۳). ج)زمینه دیدار و گردشی کوتاه برای مومنین حاضر شده در جشن را در آن منطقه محروم یا حاشیه نشین فراهم کنند تا دیدن محرومیت ضعفاء، "احساس دردمندی" در آنها پدید آورد و امام زمان خواهی را با حج و عمره تکراری (مثل ابن مهزیار)و سایر اعمال اینچنین دنبال نکنند. (چون خوزستانی ام پیشنهاد دیدن برخی مناطق سیل زده این استان حتی مثل عین دو در خود اهواز را هم می افزایم که قبل از سیل هم وضعیتی نابسامان تر از برخی مناطق سیل زده اخیر کشور داشته اند!) 2⃣جلسات و هیأت و تکیه های بزرگ که احیانا امکان برگزاری در مناطق محروم حاشیه را ندارند میتوانند از جوانان یمن یا بحرین و...(که در دانشگاه و حوزه ایران هستند یا در رسانه ها حضوری داشته اند) دعوت تا بی واسطه استضعاف عجیب معاصر و کنار دست ما را برای مخاطبین توصیف کنند و اضطرار به ظهور ولیّ مطلق را در مخاطبین بیفزایند. شاید برخی گروههای فعال جهادی در مناطق بسیار محروم کشور خودمان هم بتوانند جایگزینی دیگر باشند . با تشکر از ایده خوب احیاء روز جهانی مستضعفین. ............................................. ۱)دلائل الامامه ص۵۴۱و۵۴۲ ۲)من لایحضره الفقیه ج۲ص۷۳ ۳)تحف العقول قسمت جملات قصار پیامبر(ص). ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐مستضعفان روستای کندلی هرپی! یادداشت زیر را بخوانید⏬ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🌐مستضعفان روستای کندلی هرپی! یادداشت زیر را بخوانید⏬ ☑️ @m_ghanbarian
🌐مستضعفان روستای کندلی هرپی! 🔹مستضعف، فقط گرسنگان و بی خانمان ها نیستند. در تعریف قرآن دو قید دارد: -لایستطیعون حیلة -لایهتدون سبیلا(۹۸نساء) حیلة یعنی چاره. یعنی آنچه "حائل" بین انسان ها با مناسبات غلطِ جوامع کفر شود. پس مستضعف یعنی کسانی که توان بر چنان حائلی ندارند و به راهی درست هم هدایت نمی شوند. 🔹روستای (conde les herpy) در قلب فرانسه محل سکونت تعدادی شیعه فرانسوی الاصل است که از مناسبات جاهلیت مدرن رهیده اند اما فرانسوی ها آنها را هموطن خود نمی دانند! اهالی این روستا همه منتظر امام غائب و نمونه ای از نگهداری ایمان مثل آتش در کف دست و یا دست کشیدن بر شاخه های تیغ دارند. (ویدئوهای بیشتر از این روستا در اینترنت موجود است) 🔹تازه، اهالی کندلی هرپی، "راه را یافته اند" و برای حیلة و حائل تلاش می کنند. آماری از این گونه گروههای مستضعف در سراسر زمین دارید؟! آنهایی که به ستوه آمده اما هنوز به امام حق هم راهنمایی نشده اند بسیار بیشترند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
❗️قرن۲۰ پایان بردگی اعلام شد... آیا بردگی تمام شد؟ ☑️ @m_ghanbarian
❗️قرن۲۰ پایان بردگی اعلام شد... آیا بردگی تمام شد؟ ☑️ @m_ghanbarian
❗️قرن۲۰ پایان بردگی اعلام شد... آیا بردگی تمام شد؟ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
👑 جوانگرایی؛ امانِ از امارة الصبیان است! ❓"جوان گرایی" چه فرقی با "امارة الصبیان"(حکمرانی بچه ها)دا
✅ بمناسبت روز جوان مطالعه یادداشت جوانگرایی امان از امارة صبیان را پیشنهاد می کنیم. متن دربالای صفحه سنجاق شده است. ☑️ @m_ghanbarian
⁉️پرسش و پاسخی درباره یادداشت مستضعفان روستای کندلی هرپی: ❓سؤال: روستایی اینچنین در اطراف طالقان ایران هم وجود دارد(۱)؛ آیا میشود آنها را هم رهیده از مناسبات غلط شمرد؟! آنوقت فرق جمهوری اسلامی و دولت مدرن فرانسه چیست؟! ❗️پاسخ: تفاوت این دو روستا را میتوان در این روایت کافی دید که امام صادق(ع) میفرماید: "خداوند برای دین دو دولت(دوره)قرار داده است: دولت و دوره آدم[خلیفه خداوند] و دولت ابلیس! پس دولت آدم، دولت خداوند است. هروقت خداوند اراده کند که آشکارا پرستش شود، دولت آدم را نمایان می کند و هر وقت اراده کند که نهانی پرستش شود دولت ابلیس[مجال می یابد]..."(۲). 🔸آن مقدار از انزوای روستای طالقان که از مناسبات تمدن جدید است، که مشترک با روستای پاریس است؛ و برای حائل و حیله از نجاست های جاهلیت مدرن است. 🔸اما انقلاب اسلامی، نقطه شروع بیداری اسلامی و مقدمه ظهور دین حق است(ان شاء الله). پس وقت پرستش علنی خدای متعال و تلاش برای اعتلاء کلمه توحید است. از اینرو روستای طالقان باید با روستای پاریس فرق کند. تلاش و مجاهده برای به ثمر رسیدن انقلاب و باز شدن افق ها جلوی دید جهانیان برای طلوع خورشید ولی مطلق با این نحوه انزوا نمی سازد. 🔸البته سطحی از استضعاف برای کل حرکت انقلابی مردم ایران و جنبش ها و نهضت های وابسته به آن هست که همان مصاف جدی انقلاب با فرهنگ و خوی استکباری در عرصه های مختلف است از این حیث تهران و شهرهای مدرن شده ما هم در فشار این استضعافند. که باز به معنای پذیرش ضعف و زبونی نیست. مبارزه ای است که در عرصه هایی اقتدارمان علنی شده و در عرصه هایی درگیریم و منتظر "روز قدرت اسلام" هستیم. (برای تفصیل از این دو رویکرد سلسله مباحث "بقیة الله" -بخصوص جلسه۱۰- را تعقیب کنید) ............................................. ۱.روستایی در شرق طالقان و اطراف ساوجبلاغ متشکل از حدود۱۴خانواده (۴۰،۵۰نفر) که از سال۱۳۶۹تا الان تاسیس شده است خالی از ابزار تکنولوژی و بدون شناسنامه اند و جزء آمار ایران نیستند. سواد مکتب خانه ای در حد واجب و حرام فقهی و عقاید دارند و عمدتا مقلد و پیرو میرزا صادق مجتهد تبریزی(متوفی۱۳۱۱ق) هستند که با اندیشه تجدد و دستاوردهایش مطلقا مخالف بود حکومت را مال معصوم می دانست و پیروانش به اهل توقف معروف شدند(توقف در قبل از مدرنیته ونپذیرفتن آن).حسین قلی ضیایی بخاطر احادیث مدح طالقان در آستانه ظهور این روستا را اطراف طالقان بنا کرد و زندگی موعود گرایانه ای را بنا نهاد. به رویای صادقه معتقد وآیین انتظاری در کنار رودخانه دارندو... ۲.الکافی ج۲ص۳۷۲/ج۸ص۱۵۸ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
❗️بچه های سیاه (استضعاف فرهنگی)... #احیای_روز_جهانی_مستضعفین #نیمه_شعبان_روز_مستضعفین #طرحی_نو_دراندازیم ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری 🔰 مدد امام زمان به فاتح لانه جاسوسی و بازی دراز #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔰 از مقام حله تا بازی دراز! 1⃣ در شهر حله بقعه ای است موسوم به مقام امام زمان(ع) که سابقا خانه شیخ علی حلاوی از عابدان و زاهدان حله بوده است. او از تأخیر ظهور گله داشت و فقط در حله ۱۰۰۰فداکار مخلص را به رخ امام زمان می کشید! امام زمان(ع) در امتحانی واقعیت را بر او عیان کرد که جز او و یک قصاب کسی واقعا پذیرش ندارد. وقتی ۴۰برگزیده در خانه شیخ علی جمع شدند، امام عصر(ع) که قبلا با خود دو بزغاله هم پشت بام برده بود، قصاب را صدا زد. او بالا رفت و به دستور امام یک بزغاله را سر برید و خونش را در ناودان جاری کرد. مردم پنداشتند قصاب سربریده شده است!سپس شیخ علی صدا شد و بزغاله دوم! حالا دیگر کسی در صحن خانه نمانده بود! نه یقینی ماند که امام زمان، بی گناه کش نیست و نه عشقی بود که "به تیغم گر زنی دستت ببوسم"! 2⃣ بازی دراز قله ۱۱۰۰متری در جبهه غرب است که محسن وزوائی می خواست آزادسازی اش را در فروردین۶۰ به امام خمینی عیدی دهد. او اولین بالارونده ی لانه جاسوسی آمریکا هم بود. فتح این قله با عدم همکاری بنی صدر مواجه بود. همه نیروهای عمل کننده کشته شدند و محسن فقط با ۶نفر زخمی قله را فتح کرد درحالیکه هنوز بیش از ۳۰۰کماندو عراقی برفراز قله بودند و حیرت زده و ترسیده اسیر آن ۶مجروح خسته شدند! ماجرای جلوداری امام عصر(ع) در بازی دراز را عراقی های اسیر هم گفتند. شهید وزوائی هم در مصاحبه این امداد الهی را به رخ کشید که اگر فرمانده کل قوا(بنی صدر) کمک نکند امام زمان(ع) میکند. بنی صدر در تنگنا افتاد و به طعنه رو آورد در روزنامه انقلاب اسلامی نوشت: اگر اسب سفید در کار است چرا به جنوب نیامده و فقط به غرب رفته است؟![جریان تشرف در جبهه موسیان را هم میتوانید درکتاب گلهای سپید اثر کمیل رضوان خواه ص۳۱۰و۳۱۱بخوانید]. شهید بهشتی درمقابل بازی دراز را خانقاه عرفان ما خواند. 3⃣ امام کاظم(ع) فرمود: ۲۰۰سال است[تا عهد ایشان] که آرزو شیعه را تربیت کرده است(الغیبه/نعمانی/ص۳۰۵) ازخانه شیخ علی حلاوی تا ارتفاعات بازی دراز راه زیادی است. جوانان شیعه به اوصاف یاران دوران غیبت قائم(ع) در حدیث لوح نزدیک شدند: زمین از خونشان رنگین می شود، کشته می شوند و در آتش سوزانده می شوند و سرهایشان به هدیه داده می شود و...(کمال الدین/صدوق) صبح نزدیک است... (تدوینی از سخنرانی نیمه شعبان۹۴) ☑️ @m_ghanbarian
🌀انقلاب اسلامی واضطرار به امام زمان؟! 🔸"مضطر به امام"شدن شرط فرج است .فرقی نمی کند فرج شخصی(مثل جواب شده ها)یا فرج جمعی و عمومی بشر. 🔸در دستگاه ظلمه درک این بی پناهی و اضطرار آسان است .بنی اسراییل زود از دست فرعون ها مضطر وبا تضرع شان ،منجی را زودتر از موعد آوردند!شیعیان بحرین-درقصه انار-با اضطرارشان سه روزه از امام زمان جواب گرفتند و... 🔸اما در دوره جانشینان حضرت، اضطرار چگونه حاصل شود؟!جامعه که شیعی است!حاکم هم مرجع شیعیان ونائب امام زمان است!چگونه میتوان مثل دستگاه ظلمه مضطر شد؟!آیا باید حتما از حکومت ولایت فقیه عبور کرد و ضد انقلاب شد تا اضطرار به امام را درک کرد؟!یا اینجا دیگر اضطرار لازم نیست و با رضایت از وضع موجود هم فرج می آید؟!! 🔸اضطرار قهری و غیر اختیاری، اضطرار اصیل نیست.(۶۵عنکبوت). همان بنی اسرائیل اضطرار حاصل از صولت فرعون را بلافاصله پس از گذر از نیل از دست داده و ولیّ خدا را رها کردند. 🔸اضطرار عارفانه و اختیاری ،اضطرار فرج سازی است که عهد نمی شکند و کار به سر انجام میرسد. با امام زمان مثل اولیاء گذشته رفتار نمیشود وتا رسیدن به آخرین نقطه هدف(عدالت جهانی)مقاومت میشود. 🔸اضطرار اختیاری ،عارفانه و درکی است در امنیت نسبی و رشد نسبی جبهه حق و حتی حاکمیت بخشی آن هم ممکن است .عارفی که مثل غریق بلکه شدیدتر از او خود را مضطر الهی می یابد و تمنا و تضرع دارد در چشم ظاهر بین نه مشکل جانی دارد نه مالی ونه... این اضطرار شرط فرج است و از قضا فقط در اردوگاهی پیدا می شود که مقداری از راه را رفته و مقدماتی را فراهم کرده است. 🔸ارکان درک این اضطرار ،"درک تنگناهای نظری و عملی" است. سید حسن نصراله از تنگناهای پیش روی مقاومت با حضرت آقا سخن گفت ؛ایشان جواب داد من هروقت کار برایم سخت میشود به جمکران پناه می برم. 🔸تنگناهایی که درون انقلاب زمینه ساز هم میتواند اضطرار عمومی به ولی مطلق را بیاورد مثل چه؟: 1⃣ تقیه های جهانی(حتی لایستخفی بشیئ من الحق مخافه احد من الخلق). بخاطر تقیه های جهانی نمی توانیم به مظلومین بحرین کمک کنیم !به داد کودکان یمن برسیم !ولو مقتدریم و توانش را داریم! 2⃣ در دانش(مثلا)رتبه دار منطقه و جهانیم؛اما در عدالت اجتماعی عقب ماندیم!یعنی مانع جهل رفع شدنی تر است تا مانع ضخیم تبعیض !هنوز دهک دهم(مرفه ترین ها)۷برابر اقشار محروم یارانه(البته پنهان)می گیرند (۲۱میلیون تومان)!این سخت جانی تبعیض وبی عدالتی است از تدارک امنیت و جایگاه علمی و پیشرفت ظاهری سخت تر است. 3⃣ جمع بین "صلاح "و"رضایت عمومی"! گاه چیزی درست تر و صلاح دین و دنیاست اما سوی عمومی ملت نمیشود یا اولویت اول نمی شود!و گاه خدای نکرده بخاطر صلاحی ،رعایت رضایت عمومی کم رنگ میشود. جمع بین این دو واقعا سخت است و اضطرار به ولی دلها می خواهد"أین مؤلف شمل الصلاح و الرضا"! (چکیده ای از سخنرانی شب ۹۸) صوت سخنرانی بزودی گذاشته می شود. ☑️ @m_ghanbarian
sokhanrani.mp3
37.16M
⚜سخنرانی: انقلاب اسلامی و اضطرار به امام زمان(عج) شب نیمه شعبان ۹۸/۱/۳۱ ☑️ @m_ghanbarian