eitaa logo
محسن قنبریان
15.8هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
802 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی ( بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه هفدهم - وجود بهشت و جهنم درحال حاضر محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✅آنچه که در جلسه هفدهم میشنوید: یک بحثی بین علمای اسلامی وجود دارد تحت عنوان اینکه بهشت و جهنم الان موجود است یا بعداً موجود می شود. وقتی ما مردیم و و قیامت برپاشد آنوقت بهشت و جهنم هم برپامی شود بحث بهشت و جهنم و ارتباط آن با امیرالمؤمنین و اولاد طاهرینش چیست؟ نظریات در مورد بهشت و جهنم در الان: ١.نظرا اغلب علمای اسلام و تقریبا همه ی شیعیان ‌که بهشت و جهنم الان موجود است. ٢.معتزله،‌ خوارج و ‌گروهی از زیدیه‌ که بعدا آفریده می شود. بهشت و جهنم در فرهنگ قرآنی همان تجلی عقاید و اخلاق و عمل است. هم عمل و هم اخلاق و هم عقاید، هرسه مهم است. در این جلسه به جایگاه مخلَصین هم اشاره می شود. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلوک با فاطمه بخش دوم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی ( بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه هجدهم - صراط محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✅آنچه که در جلسه هجدهم میشنوید: قیامت هم مواقفی دارد. در بعضی روایات به ٥٠ موقف هم اشاره شده است که ظاهراً همه با برخی از آنها بر صراط است. در این جلسه این مباحث روشن می شود: ۱.صراط پلی است بر روی جهنم ۲.انحاء رد شدن ٣.مواقف صراط که هفت جایگاه بازرسی دارد. ٤.تفسیر صراط ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلوک با فاطمه بخش سوم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی (بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه نوزدهم - مسئله شفاعت محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی ( بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه بیستم - قانون سعی محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
❗️سلسله مباحث "توحید و توّحد قائمین بالقسط" دهه آخر رمضان برقرار است. تعقیب این بحث را به علاقمندان سلوک و هم انقلابیگری توصیه می کنیم. بعداز نماز ظهر و عصر/ بهبهان مسجد بلال. صوت این مباحث پس از اتمام سلسله مباحث یا در دهه ذیحجه در کانال بارگذاری خواهد شد. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مناجات شب قدر محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی (بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه بیست و یکم - نامه اعمال محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی (بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه بیست و دوم - نامه اعمال محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی (بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه بیست و سوم - نامه اعمال محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی (بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه بیست و چهارم - شاهدان قیامت محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی ( بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه بیست و پنجم - میزان محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سلسله سخنرانی ( بررسی نقش تقوی در کیفیت و کمیت سیر آخرت) 1393 - 1435 ✅جلسه بیست و ششم - جلوه گری مقربان محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆"سه سوغات رمضان" -این سه یادگاری را از ماه مبارک اقلا تا عرفه ببرید: ۱.سحر خیزی ولو کوتاه. ۲.روزه اخلاقی بدون امساک از صبح تا شب. ۳.ضیافت اولیاء الله در هر روز هفته. تفصیل را در فایل صوتی بشنوید محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخنرانی: امام خمینی و نظام انقلابی ۹۸/۳/۱۴ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📝گزارشی از سخنرانی رحلت امام۹۸ "امام خمینی و نظام انقلابی". ✅ سخنرانی در پیوند بیانیه گام دوم و نظرات انقلابی امام بود. ✅ سخن مرکزی بیانیه: "نظریه نظام انقلابی" است که از ترکیب و تناسب "جوشش انقلابی" با "نظم سیاسی-اجتماعی" شکل میگیرد. از هفت محور بیانیه "عدالت اجتماعی" در راستای درک بایسته های نظام انقلابی در اینباره تعقیب شد. ✅ رقبای نظریه نظام انقلابی مفهوما و مصداقا(در جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی)معلوم شد. ✅ ریل گذاری بحث در سه فصل: ۱.تخصیص عادلانه منابع اقتصادی ۲.توزیع عادلانه درآمدها ۳.شخصیت ها و چهره ها دوتای اول پیام اصلی انقلاب در حوزه عدالت است که در جملات امام، شهیدان صدر، مطهری و بهشتی و بعد قانون اساسی بازتاب دارد. ✅ نمونه هایی از جوشش های انقلابی در این محورها هم در افکار انقلابی بزرگان انقلاب و هم عمل انقلابیون بیان شد. و وضع موجود و فاصله با آن آرمانها با مثال معلوم شد. فاصله ای که رهبری در بیانیه موجب عذاب وجدانهای آرمانخواه می خواند و البته آنرا طی شدنی میخواند. ✅ پس از بیان جوشش ها سخن به سر نظم موجود آمد جاهایی که نظم های مجود سیاسی اجتماعی باید چابک و انقلابی شود و مواردی بیان شد و وظیفه نیروهای انقلابی در کنار راه حل جناحهای موجود بیان شد. ✅ در فصل آخر سخن سراغ شخصیت ها و موضوع عدالت رفتند که محور سخن رهبری در بیانیه بود که "طهارت اقتصادی را شرط مشروعیت همه مقامات" می شمارد. با ذکر نمونه هایی لوازم این فتوای فقهی تعقیب شد. ✅ همه جوانان عدالت خواه و انقلابی را به گوش دادن دقیق فایل صوتی توصیه می کنیم. ☑️ @m_ghanbarian
🌀پیوست سخنرانی رحلت امام(امام خمینی و نظام انقلابی) 🔹چون جملاتی از حضرت آقا درباره نقش رضایت و حتی عواطف مردم در مشروعیت نظام سیاسی اشاره شد که مجال قرائت سخنان ایشان نشد چند سخن صریح ایشان را در زیر ببینید: 1⃣رأی مردم یک رکن مشروعیت: "در اسلام مردم یک رکن مشروعیتند نه همه پایه مشروعیت. نظام سیاسی در اسلام علاوه بر رأی و خواست مردم بر پایه اساسی دیگری هم که تقوا و عدالت نامیده میشود، استوار است"(۸۲/۹/۲۶) http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=5703 2⃣رضایت و حتی عواطف مردم پایه مشروعیت: "مردم تعیین کننده و تصمیم گیرنده هستند واگر مردمی حکومتی را نخواهند این حکومت در واقع پایه ی مشروعیت خودش را از دست داده است نظر ما درباره مردم این است" بالاتر از این خطوط دارند:"بنابراین خواست و اراده وایمان مردم حتی بالاتر از این عواطف آنها پایه اصلی حکومت است این نظر اسلام است وما هم به همین معتقدیم "۷۷/۱۲/۴ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7571 3⃣کارآمدی هم رکن مشروعیت است: "مشروعیت همه ما بسته به انجام وظیفه و کارآیی در انجام وظیفه است بنده روی این اصرار وتکیه دارم که بر روی کارآییها و کارآمدی مسئولان طبق همان ضوابطی که قوانین ما متخذ از شرع و قانون اساسی است بایست تکیه شود هرجا کارآمدی نباشد،مشروعیت از بین خواهد رفت"(۸۳/۶/۳۱) http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3250 (برای آنها که میخواهند محققانه و همه جانبه نظری را بیابند) ☑️ @m_ghanbarian
⚠️غفلت از برجام داخلی! 🔸غیر از برجام معروف با آمریکا و اصابت به ترامپ، برنامه جامع اقدام مشترکی هم در داخل کشور بین دولتها و کسانی که حالا معلوم شده اغلب سرمایه داران زالو صفت و اسلام آمریکایی -به تعبیر امام- و برخی نهادهای خاص بوده اند منعقد شد! : 🔹از ۱۹۹۱ همراه با سه موج خصوصی سازی جهانی بخصوص در کشورهای بلوک شرق پس از فروپاشی شوروی، ماهم به دنبال کوچک کردن دولت به سمت واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی(بخوانید سرمایه داران یا بخش خصولتی) رفتیم. 🔹امام از ضرورت "دخیل کردن توده های میلیونی مردم محروم در تولید" برای تحقق عدالت اجتماعی گفته بود(صحیفه نور ج۲۱ص۱۲۸و۱۲۹). در تبصره۴۱ قانون برنامه دوم توسعه(۷۳/۵/۱۲) هم واگذاری درصدی از شرکتها به کارگران پیش بینی شد؛ اما آنچه سرانجام پس از دو دهه تحقق یافت این است که می بینیم! 🔹برجام داخلی از شرکتهای دولتی به بنگاه های بزرگ اقتصادی که اصل۴۴ در انحصار دولت خوانده بود هم دست درازی کرد! مذاکره کنندگانش در مجمع تشخیص از اختیارات ولایت مطلقه بجای رفراندم و تغییر قانون اساسی خواستند تا اجازه این واگذاری ها هم صورت گیرد! 🔹از ۷۷ تا ۸۱ روی پیش نویس کار کردند. اما رهبری آنرا عودت داد! دوباره ۲سال دیگر مذاکره کردند و ۸۳طرح را ارائه کردند. ۴بند از ۵بند را قبولاندند. رهبری باز ۴پرسش اساسی درباره این خصوصی سازی ها(مربوط به بند ج) طرح و حرف امام را تکرار کرد: "گسترش مالکیت عموم مردم" در این منابع ثروت! اما آنچه بنام واگذاری به مردم انجام می شد، واگذاری به سرمایه داران و بعضا رانت خواران و هم برخی نهادهای خاص بود! 🔹حالا اجماعی نسبی در ناموفق بودن این برجام و بدعهدی طرفهای آن در کشور شکل گرفته است. از رهبری تا چهره های جناح های معروف، از مرکز پژوهش های مجلس تا اکثریت مردم ایران در پیمایش های سنجش ارزشها و نگرشهای ایرانیان! برخی مسأله را ساده و مثل برجام خارجی در حد بدعهدی ترامپ و سادگی روحانی و ظریف تقلیلش داده از ضمانت ناکافی گله دارند! اینجا هم مثلا مسئول خصوصی سازی را مقصر و از لزوم برکناری یا ممنوع الخروج بودنش(بخاطر ذی نفع شدن) می گویند. برخی مثل برجام خارجی، بازی مقصر کیست را دنبال می کنند! چرا رهبری دخالت بازدارنده نکرد؟! و... برخی مثل برجام از ضرورت این مذاکرات اما توافقی بهتر می گویند! و برخی از اساس غلطش می خوانند! (البته تطابقی بین مخالفین برجامها نیست و ممکن است مخالفترین های برجام خارجی موافق ترین برجام داخلی باشند!) 🔸یکبار خوب است نقش این برجام و توافق داخلی در بن بستهای اقتصادی موجود و فشار بر گُرده طبقات محروم بررسی شود و حتی اثر گذاری تحریم ها و بدعهدی های برجام خارجی در بستره این توافق ناموفق سنجیده شود. چگونه این توافق عمدتا رانتی موجب شده شعارهای اقتصادی بیش از یک دهه رهبری در حد شعار و بنر و همایش و نوشته ای ۱۳روزه بالای صفحه تلویزیون بماند؟! و... شاید خروج از این توافق و برجام علیه محرومین و قاطبه ملت هم در دستور کار قرار گرفت! بازاندیشی جدی، شاید به آرمان امام ("دخیل کردن توده های میلیونی مردم محروم در تولید") برگشت مان داد و چیزی بهتر و بیشتر از سهام عدالت را موجب شد! ٭(تدوینی از قسمتی از سخنرانی "امام خمینی و نظام انقلابی" /۱۴خرداد۹۸) ☑️ @m_ghanbarian
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️بعد از یادداشت "غفلت از برجام داخلی" این ویدئوی تأثیر گذار را از آیت الله جوادی آملی ببینید! ❗️توجه: اگر منابع ثروت عادلانه تقسیم نشود، دادن بخشی از درآمد به فقیر (مثل یارانه) مشکلی از فقرا حل نمی کند! ☑️ @m_ghanbarian
🌀انتقاد از نهادهای زیر نظر رهبری 🔸یک آسیب درنهاد مربوط به رهبری را جوانان انقلابی تذکر دهند، به نظر بعضی میشوند ضد ولایت فقیه! همان آسیب در همان نهاد مورد توجه مسئولی واقع شود، میشود انقلابی و مصلح !: 🔹مثلا اگر قبل از آقای رئیسی از فساد یا سرمایه گذاری آستان قدس در مال مشهد اعتراض و انتقاد سازنده می شد، چون تولیتش منصوب رهبری است برخی این کار را تضعیف نهادهای ولایت و خود ایشان یا زدن بازوهای ولایت می خواندند! اما وقتی آقای رئیسی حکم تولیت گرفت و از برخی فسادها پرده برداشت و سرمایه را از مال مشهد خارج کرد؛ کار انقلابی و بجا خوانده شد! 🔹اگر جوانان انقلابی همین نحوه انتقاد بسیج دانشجویی از نماکاری ساختمان بنیاد مستضعفان میکردند، شاید به دید برخی، شروع انحراف آنها و احتمال مواجه با ولایت تفسیر می شد! اما همان کار بسیج دانشجویی، انقلابی و به جا خوانده میشود(البته باز نه به نظر همه محافظه کاران)! 🔹حال اگر مهمتر از نماکاری یک ساختمان از عملکرد برخی هلدینگهای بنیاد پرسش یا انتقاد شود؛ یا از تعارض شرکت ساختمانی رویال(یکی دیگر از بنیادها) در سازه های مجلل پایتخت با خانه ومدرسه سازی همان بنیاد در مناطق محروم پرسش شود؛ این سطح از انتقاد میشود تضعیف ولایت؟!! 🔸فکرش را بکنید اگر آن رئیسی به آستان قدس و این بسیج دانشجویی به بنیاد توجه نمی کرد؛ آیا واقعا آسیب مرتفع می شد؟! و آیا زیاد شدن این آسیبها بیش از نقد و انتقادها چهره ولایت را تخریب نمی کند؟! آیا بهتر نیست مردم را واقعا بدانیم و "جوشش انقلابی" آنها در راستای ارزشها و آرمانهای انقلاب را مارک و مُهر ضدیت با انقلاب و ولایت نزنیم؟! از آن جوشش های انقلابی برای تصحیح و ترقی نظم و نظام اداری موجود استفاده و پشتوانه ای برای یک "نظام انقلابی" مطلوب قرار دهیم؟! ٭(تدوینی از قسمتی از سخنرانی "امام خمینی و نظام انقلابی" ۱۴خرداد۹۸) ☑️ @m_ghanbarian
✅ اگر سعودی ها با وجود جنایت علیه شیعیان بحرین و یمن حاضر شوند حرم مجللی در بقیع احداث کنند موافقید یا مخالف؟ ✅ حرم سازی در اجتهاد انقلابی امام چه معیاری دارد؟ ⬅️ دراین باره متن سخنرانی ۸شوال ۹۷ بنام "تعمیر و توسعه مزار معصومین در فقاهت انقلابی امام" را بخوانید. ❗️خواندن این متن را به فضلای حوزه و طلاب انقلابی فقه پژوه بیشتر توصیه می کنیم. ☑️ @m_ghanbarian