eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
763 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام: مال‌اندوزی، مشکلات اخلاقی، میل به زندگی تجمّلاتی و اشرافیّت؛ اینها چیزهایی است که ما مسئولین جمهوری اسلامی باید خیلی مراقب باشیم. وَ سَکَنتُم فی مَساکِنِ الَّذینَ ظَلَموِّا؛ خب، اینکه ما در همان ساختمانی که آن طاغوت حکمرانی میکرد حکمرانی کنیم، مثل او هم عمل بکنیم که نشد، [در این صورت] ما با او فرقی نداریم. روشمان بایستی با روش بندگان شیطان و اَتباع شیطان متفاوت باشد.۹۸/۰۲/۲۴ #هفته_دولت ☑️ @m_ghanbarian
🌀الناس علی دین ماها! "یک وقت هست که ما جلوی چشم مردم یک مانور اشرافیگری می دهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همه اش حرام است؛ بخاطر این که تعلیم دهنده ی اشرافیگری است... واقعا "الناس علی دین ملوکهم". ملوک در این جا به معنای پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شماها هستید؛ الناس علی دین ماها." (رهبرمعظم انقلاب ٨۴/۶/۸) #هفته_دولت ☑️ @m_ghanbarian
🔅پ.ن: ۱.علامه طباطبائی، "دین" را "سبک زندگی" می داند. مردم نوعا به سبک زندگی حاکمان خود در می آیند. در زمان یزید شب نشینی و مطربی و میگساری شایع شد. در زمان پهلوی ها به تبع شاه، غربزدگی فرهنگ عمومی شد و... می پرسی: اگر زندگی راحتِ اشرافی سهم مردم شود چه عیبی دارد؟! میگساری و غربزدگی که نیست! آن دولت اشرافی خدا بیامرزی هم دارد که چنین کند! ۲. مشکل این است که جای همه ملت در بالاشهر و ویلاهای ۱۰۰۰متری نمی شود!درصد بسیاری زیرخط فقرند! اما سبک اشرافی حاکمان، اینان را هم "اشرافیت دوست" می کند! رویای پنت هاوس و مازراتی با جیب خالی و بیکاری یعنی "بعلاوه ی فقر"! یعنی "فقر بتوان ۲"!: فقر مادی بعلاوه فقر روحی (فقر نفس). واین یعنی پذیرش نظام طبقاتی و طبقه اشراف! چون آنها تحقق رویاهای ملت فقیرند! لذا امام عزیز اصرار داشت خوی اشرافی را از "ملت" بگیرید؛ باوجودی که ملت حلبی آباد سهمش بود! ۳. وقتی میشود فقیر، سودای اشرافیت داشته باشد و به سبک اشراف در نداری خود، اولویت بچیند و دنبال تجملات بیافتد؛ پس "قوی" هم می تواند مثل زبون و ضعیف مشی کند! نگرانی از دولتمردان فقط در اشرافیت شان نیست. می ترسیم "ترس از دشمن" را هم سبک زندگی مردم کنند. با زبونی و ترس سراغ حل مسأله روند و آنرا تنها راه حل بپندارند؛ و ملت قوی و مقتدر را هم چنین تابع کنند! آن روز مبادا! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعجاز روضه ی جانسوز! متن حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید👇 ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ اعجاز روضه ی جانسوز! ✅ صدوق در أمالی اش از امام صادق(ع) روایت میکند: فما أنغص ذکر الحسین(ع) للعیش: یاد حسین(ع) زندگی را چه گلوگیر کرده است! ✅ خصوصیت روضه بر سید الشهداء(ع) -البته وقتی جانسوز و مدام شود- این است: 🔺طعم دنیا و مافیها را می گیرد [انغص] و انسان را از آلودگی به آن می رهاند. لذت جاه و جلال و مقام و شهوات را می کاهد. چنانچه امیر(ع) فرمود: حزن القلوب یمحص الذنوب: حزن قلب، قلب را از آثار گناهان تمیز می کند. امام صادق(ع) وقت نوشیدن یک جرعه آب آنگونه فرمود و یاد حسین(ع) را مستحب کرد چه رسد به وقت گناه و لذات باقی مانده از آن. امام رضا(ع) فرمود شیعیان ما با دیدن شراب و قمار یاد می کنند حسین (ع)را [و مجلس یزید]! یعنی از شراب تا آب از حرام ترین تا حلال ترین، گلوگیری روضه حسین(ع) با گریه کن اوست. لذا روضه به آن دو شرط سکوی پرتاب سالک و کندن او از طبیعت است. 🔺خصوصیت دیگرش این است که سینه سوختگان سید مظلومان را دوست داشتنی می کند. هرکه آن مصائب گلوگیرش شده و از چراگاه زمین پریده را در راه ملاقات می کند. برترها و مقربترها را می یابد و زمین خورده ها را تماشا می کند. لذا روضه -بدان دوشرط- دوست یاب و رفیق ساز است (اکرمنی بمعرفتکم و معرفه اولیائکم). ✅ جانم به فدای عالمان پاکی که "ذکر حسین (ع)" را با گلوگیری و غصه شان بر گوش ما خواندند. رحمت خدا بر عالم وارسته ای که پیری وکسوت مرجعیت مانع نشد که هنوز دهه محرم هرکجا که باشد روضه ی گلوگیر حسین(ع)بر مردمش بخواند و آنرا (العیاذ بالله) کسر شأن نداند. (حفظه‌الله) (ع) ☑️ @m_ghanbarian
🔆نمائی از بحث: بی پرده از انقلاب و تقلّب (قطعه خوانی از کتاب دو امام مجاهد مقام معظم رهبری/گفتار چهارم) ۹۸/۶/۷ ✅ویروسی در جلسات مذهبی! جلسات مذهبی اگر مراقبت نشود این ویروس را می پذیرد که از اهداف این جلسات غافل وبه حال کردن با این جلسات تنزل کند رهبری :"وقتی ملتی از یک داستان آموزنده ،آموزش نمیگیرد ، فاجعه است. وآن کسانی که در طول تاریخ سعی کردند این درسها، این سرمشق ها رایا بکلی پاک کنند یا اگر اینجا روی تخته سیاه مانده، زیرش بنویسند که این جمله قابل تقلید نیست، فاجعه آفرینان واقعی هستند...از آنها استادتر، از آنها واردتر، ازآنهاکاربلدتر آن کسانی هستند که این واقعه را از صورت آموزش دهی خارج کردند"(ص۱۵۹). این سخنان رهبری است نه شریعتی ؛دوامام مجاهد است نه شیعه علوی صفوی! ✅هدف قیام حسین(ع) همان هدف پیغمبر یعنی انقلاب در جامعه است(ص۱۶۱و۱۶۲). 🔹معنی صحیح انقلاب"عبارت از این است که در یک جامعه ای بیایند و آن وضع اجتماعی جامعه را به هم بزنند"(ص۱۶۳).زیر وزبر کردن طبقات اجتماعی. ✅انقلاب ارتجاعی! مقابل انقلاب محمد (ص)، "انقلاب عقب گردانه"،"ارتجاعی"می شمارند(ص۱۶۹وص۱۷۵و۱۷۶). ما نام اینرا براساس آیه ۴٨توبه"تقلب"نامیدیم. واژگون کردن امر و برگرداندن تحولات انقلابی بجای اولش! ✅اهداف انقلاب محمد(ص): سه هدف می شمارد: 1⃣از بین بردن تبعیض طبقاتی:که آقازاده قرشی با غیر او ویک دهاتی فرقی نکند(ص۱۶۷تا۱۶۹) 🔸همان تقوا که معیار جدید امتیاز است مایه امتیاز مادی نمی شود:" قابل توجه اینجاست که همین چیزهایی که از نظر اسلام مایه ی امتیاز اند(تقوا، علم و جهاد)، مایه ی امتیاز مادی و مالی نیستند. پس اینطور نیست که آدم باتقوا یک درهم ازبیت المال بیشتر بدهند؛ابداً. "(ص۱۷۰و۱۷۱/هم ص۱٨۶) آیا به این لوازم ان اکرمکم عندالله اتقاکم توجه داشتید؟آیا این لوازم یقه نمیگیرد؟!آیا چالش های ما نیست؟! 2⃣گستراندن تفکر توحیدی ونفی طاغوت: اطاعت از طاغوت شرک است.(ص۱۷۳) 3⃣تکریم انسان: "انسان-یعنی اصل انسان، جوهره ی انسانیت-قبل از آنکه اسلام بیاید ذلیل بود؛عزت مال پول ومقام بود نه مال انسان...این از اصول انقلابی و انقلاب آفرین اسلام است"(ص۱۷٥). ✅تقلّب یا انقلاب ارتجاعی در این سه: 1⃣اشرافی شدن حاکمان (ص۱۷٨) عثمان اولین کاخ ساز و کعب الاحبار تئوریسین آن اشرافیت بود. رشید رضا در جلد۲۷المنار ص۷٨۲درباره اش این ضرب المثل عربی را آورده"فی کل واد اثر من ثعلبه:هرجا می روی یک اثر از روباه مکار حیله گر هست"(ص۱۷۰) 2⃣ازبین رفتن توحید و روی کار آمدن طاغوت "اصل الاصول اسلام یعنی توحید از بین رفت وطاغوتها روی کار آمدند. طاغوت چه کسی بود؟ معاویه . برای خاطر رفاقت باخلیفه دوم اورا استاندار شام کردند..."(ص۱۷۷)⬅️طاغوت فقط پهلوی نیست روی کار آوردن ناشایست ها باگزینش های رانتی طاغوت سازی است. 3⃣از بین رفتن برابری افراد جامعه وکرامت انسانی(ص۱٨۰) رهبری:"به شما بگویم که هرجا این اختلاف وجود داشت ، اسلام در آنجا نیست؛قرص ومحکم بدانید این را:هرجا اختلاف طبقاتی بود اسلام نیست؛هرجا شرک بود اسلام نیست؛هرجا تبعیض بود اسلام نیست؛چون اسلام آن چیزی است که با تمام این بنیانهای پلید فاسد، بشدت مبارزه می کند. "(ص۱٨۲و۱٨۳) ✅انقلاب حسین(ع) انقلاب حسین برای احیای آن سه هدف و ازبین بردن تقلب در آن سه بود. ٭مبحث کامل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه اول ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها (۱): 🔸 مومن مصلوب در قرآن به مقام بلند "انّا الی ربنا منقلبون"می رسد حتی اگر مثل سحره فرعون ،جحود طولانی و دشمنی با خدا و تکذیب رسل در کارنامه داشته باشد. 🔸 الی ربنا منقلبون غیر از الیه راجعون است. منقلب شدن در اینجا یعنی وجه الله شدن و جلوه رب شدن. 🔸 مسلم بن عقیل از کودکی تا شهادت مطیع خدا ورسول وائمه بوده واولین هاشمی است که صلیب میشود اوج "الی ربنا منقلبون"را مسلم بن عقیل دارد... 🔹تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
❗️بعلت تعدد منابر دهه محرم امکان بارگذاری همزمان در کانال نیست لذا در دهه محرم فقط بحث "تحلیل قدسی روضه ها" بارگذاری میشود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه دوم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۲) 🔸 از "رضی الله ،رضانا اهل البیت" و "فینا"، مقام فناء سیدالشهدا معلوم است .نفرمود هرکس حاضر است "فی سبیل الله "خون خود تقدیم کند؛فرمود:" فینا" !او خود سبیل الله شده واین با قرب نوافل عاید میشود. 🔸 من کان باذلا فینا مهجته ، نه یعنی من کان یبذل ...! اولا سخن از بذل و هدیه خون خود در راه اهلبیت است ثانیا این بذل باید انجام شده باشد. اسم فاعل(باذلا) برای بذل در آینده مجاز است. ثالثا:بذل ، عقد است ودوطرف دارد هم باذل میخواهد هم قبول وقبض طرف مقابل. عبدالله و منذر اسدی با همت بسوی حسین آمدند اما بذل نشد و قبول نشدند...آن مرد کوفی حسین سراغش رفت اما او راه کج کرد... 🔸 بذل مهجه به تعبیر شاعر یعنی قلب بر زره پوشیدن نه برعکس. مثال عالی اش سعیدبن عبدالله حنفی است که ۱۲۰۰فرسخ بخاطر حسین راه رفته(دو رفت وبرگشت از کوفه تا مکه)به ازاء هر ۱۰۰فرسخ یک تیر خورد جلوی روی اباعبدالله در نماز؛وتازه پرسید :وفاکردم؟! 🔹 اگر این عهد وبذل است ما اصلا بی خبرانیم! تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه سوم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها۳ 🔸حضن یعنی دامن و آغوش. حاضنه کسی است که دایه گی وسرپرستی کند.امام سجاد(ع)حاضنه خود را مادر خواند. 🔸ام ابیها ، دختری است که نوعی حضانت برای پدر کند!حمزه سیدالشهدا ، پیامبر و امام کاظم هرسه ام ابیها داشتند. 🔸مقتل درباره دختر سه ساله وسر اباعبدالله مینویسد:"حاضنه له"! مثل یک مادر و دایه اول از مصائب سر در آغوش گرفته گفت بعد مصائب خود.. خرابه، رقیه را "ام ابیهای"حسین کرد عجب اینکه این سر هیچ جا -حتی دیر راهب و...-اینجور آرامش و راحت نگرفت بعد رقیه دیگر نه سنگ خورد ونه خاکستر !روانه دفن شد... 🔹 مفصل مطلب را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🔴جریمه روح بزرگ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه چهارم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۴) 🔸 شب عاشورا برای اصحاب "کُشف الغطاء"شدو جایگاه بهشتی خود را دیدند. برخی مشاهده شان فردا هم ادامه داشت. برخی مشاهدات برتری هم یافتند و مثلا رسول الله را دیدند. 🔸 بیتوته و استغفار شب عاشورا تا صبح ، بعد از کشف غطاء است. این رسیدن به مقام عبادت احرار است.و فردا در "مستمیتون"(طالبان موت)در چشم دشمن ظاهر شدند. 🔸 دسته اول با وجود مشاهده شب ، در مقابل آن فجایع دشمن ارتعاش بدن داشت!که دسته دومی ها به آنها تسلی می دانند... 🔸 ببینید فجیعه های دشمن چقدر زیاد است که سیدالشهداء در احتجاج با دشمن به آیه ۲۰دخان تمسک می کند واز "رجم شدن"پناه به خدا میبرد! شبث بن ربعی فرمانده رجّاله ها و کلوخ اندازها بود... 🔹 تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۵) 🔸ما غیر از روح ، اقلا دو بدن داریم:بدن مُلکی وبدن ملکوتی وبرزخی. بدن ملکی متأثر از وراثت ومحیط پدید آمده اما بدن برزخی متأثر از ایمان واعمال ما انشاء میشود. 🔸اثر بدن برزخی بر بدن ملکی ،ممکن است مثلا نورانیت آن ، اینراهم نورانی کند. اینکه در مقتل آمده که نافع بن هلال گفت صورتی نورانی تر از سید الشهداء ،آغشته به خون ندیم از این قبیل است... 🔸اما اثر بدن ملکی(نه اعمال آن)بر بدن برزخی شاذ ونادر است. مثلا کسی پایش قطع شد، پای برزخی قطع نمیشود! با این حال ببینید مصیبت کربلا با سیدالشهدا چه کرده که وقتی از خون خویش سر و محاسن را خضاب کرد فرمود میخواهم اینگونه باشم تا وقتی که جدم را ملاقات کنم!با وجودی که این ملاقات در ملکوت و برزخ عالم است و بدن برزخی. در روایت بحار هم روز قیامت در احسن وجه اما بی سر برای صدیقه طاهره(س) ممثل میشود! جنایت عاشورا تأثر بدن برزخی امام را هم -به اذن خودش- داشته است! ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه ششم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۶) 🔸سیدالشهدا در دعای عرفه دیدن ثار و عاقبت کار خود را خواست(ارنی فیه ثاری ومآربی و اقر بذلک عینی)... 🔸بالای سر قاسم (ع) فرمود:" هذا یوم والله کَثُرَ واتره وقَلَّ ناصره" -خودش الوترالموتور است یعنی تنها گذاشته شده وقتیلی که یک بازمانده دارد ویاوری برای انتقام ندارد. -واتر آن کسی است که کسان او را میگیرد و موجب تنهایی اش میشود. -بالای سر قاسم فرمود امروز روز زیادی واتر و کمی ناصر است 🔸 در مقتل قاسم هم حرف عرفه را تکرار کرد ثار وانتقام گیر را خواست. تو بگو کنارنعش قاسم ، امام عصر (ع) -منتقم خونش-را خواست واز نبود او شکوه کرد... 🔹 تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️"دو محتسب نهضت حسینی!" 🔸برای اینکه از یاران خطا سر نزند و نهضت از تقدس نیافتد در کوفه و کربلا محتسب قرار داده شد. 🔸خطای یاران سر رهبر نهضت را پایین می آورد. کار من و شما حزب اللهی پای رهبر انقلاب می رود. باید همه "احتسبتَ" را واجد شویم... ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه هفتم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۷) 🔸تأویل، برگرداندن آیتی است به حقیقت اصلی و مصداق اکمل. 🔸 "ناقة الله" در قرآن تأویلش سیدالشهداء و علی اصغر است! پس از شهادت شیرخواره فرمود:" والله لأنت اکرم علی الله من الناقة"! 🔸 دستور این بود:"ناقة الله وسقیاها" این ناقه الهی است سیرابش کنید (۱۳شمس).اما "فعقروها"!عقر کردن یعنی از ریشه کندن چیزی ! ناقه صالح، فصیل(شیرخواری) داشت، عقروها یعنی خودش وفصیلش را کشتند. 🔸 تفسیر برهان آورده شقی ای از اشقیاء ، ضربه اول را زد بعد از قوم کسی نماند الا اینکه به شمشیر زد ... 🔸 ناقه صالح آب شرب یک روز شهر را میخورد. امام صادق علت عقر آن را همین مطلب می شمارد؛اصغر اما یک جرعه آب میخواست... 🔹 تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه هشتم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۸) 🔸قرآن درباره خون وگوشت قربانی میفرماید :به خدا نیل نمی کند !تقوای شما به خدا میرسد(۳۷حج)؛اما درباره حضرت مسیح(ع) میفرماید:"رافعک الیَّ"به سمت خودم بالایت میبرم(۵۵آل عمران)واقعا هم عیسی (ع)آسمان رفت... 🔸 در روایات صحیح تر از مقاتل درباره علی اکبر (ع)داریم:" بأبی أنت و أمی دمک المرتقی به الی حبیب الله"! خون تو به سوی رسول الله بالا رفت."یرفع دمک بکفّه الی أعنان السماء لایرجع منه قطره"پدرت با کف دست خون ترا به آسمان بالا می داد ویک قطره هم برنگشت.(کامل الزیارات ص۲۳۹). ⬅️خون علی اکبرهم رافع به سمت پروردگار شد .این مقام مسیحایی داغ او را بر سیدالشهدا سنگین تر کرد : " یبکی علیک محترقا قلبه "در حالیکه قلبش آتش گرفته بود برتو می گریست. "لا تسکن علیک من ابیک زفره": دیگر پدرت از ناله جانسوز آرام نمی شد. 🔸 لذا در ادب زیارتش حضرت فرمود به موضع قبر علی اکبر که رسیدی "تضع خدَّیک علیه"گونه ات را بر قبر بگذار(شبیه کار سیدالشهدا با او) "وتقول اللهم ربّ الحسین ٳشف صدر الحسین"! پس معلوم است جراحت سینه حسین از شمر نیست از داغ علی اکبر است ... 🔹تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه نهم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian