eitaa logo
محسن قنبریان
15هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
762 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 پته ای کردن آموزش! • پته ای کردن آموزش، دادن کوپن و حواله هایی است که دولت برای ثبت نام در مدارس برگزیده می دهد. سرانه دانش آموز را جای مدرسه به والدین دادن و به نوعی مالکیت آموزش را واگذار کردن است. • پیشنهاد و مورد تاکید اقتصاددان نئولیبرال میلتون فریدمن بود و اکنون مورد حمایت بانک جهانی است. طبق معمول افزایش بهره وری(نسبت پیشرفت تحصیلی دانش آموز به مخارج آن)، رقابت و بالتبع کاهش هزینه(!) توجیه اینان است؛ تا دولت را به تنظیم گر بازار آموزشی فروکاهند و موجب افزایش مدارس خصوصی شوند. • اما تجربه های عینی مطالعه شده در کشورهای در حال توسعه نشان داده، آسیب می بیند. • اخیراً رئیس جمهور در ابلاغی در ضمن مواردی از سند تحول دولت، پته ای شدن آموزش را هم ابلاغ کرده است: https://zaya.io/pu8xyرهبر انقلاب چندین بار از منع واگذاری آموزش و پرورش در سیاستهای خصوصی سازی گفته اند: "اینکه ما مدام مدارس دولتی را مدام تبدیل کنیم به غیر انتفاعی معلوم نیست خیلی کار پخته ی درستی باشد".(۹۵/۲/۱۳) • به لحاظ فقهی نیز تبدیل حق آموزش به کالا اشکالات عمده ای دارد: https://zaya.io/rnb0r • پس از ابلاغ رئیس جمهور، ۹۰دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیانیه ای خطاب به ایشان نوشتند و "از واسپاری امر تربیت رسمی و عمومی کشور به بازار آزاد و نا ایمن ساختن مدارس از آفت اختلاف طبقاتی و ترویج نگاه اقتصادی به امر مردمی و همگانی تعلیم و تربیت" انتقاد کردند. متن بیانیه را اینجا بخوانید: https://rastakhabar.ir/?p=3744 🔺مطلب مرتبط: پارادوکس پول و آموزش محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
716250881_-212077.pdf
628.2K
📎پیوست۲: خصوصی سازی آموزش در کشورهای در حال توسعه - شواهد و پیامدها 🔻 در این گزارش یافته‌های کلیدی تحقیقات تجربی در موضوع تأثیرات شیوه‌های خاص خصوصی‌سازی مدارس به ویژه در کشورهای در حال توسعه مروری شده است. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله جلسات "با علی(ع) در انقلاب محمد(ص)" جلسه سوم / ۲۲دی۱۴۰۱ مسجد دانشگاه تهران شب میلاد صدیقه طاهره(س) ❓ معمای صدّیقه ❗️ یا صدق است یا کذب؛ بسیار راستگو چه معنا دارد؟! ▫️ ۶مرتبه صدق باتوجه به کلمات امیرالمومنین: - صدق در قول: مطابقت گفته با وضعیت الهی - صدق در نیت؛ صداق(مهریه) و صدقه از این قبیل است - صدق در عزم؛ آخربینی هرکس واقع بینانه نباشد صدق در عزم ندارد - صدق در وفا به عهد: رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه/ صدق های قبل این مرحله را ممکن می کند - صدق در عمل(قدم صدق) - صدق در حالات و مقامات؛ خوف و رجاء صادق حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⁉️ "حسنه دنیا" یا "بازگشت جاهلیت"؟! (سخنی خودمانی با حجت الاسلام و المسلمین سروش محلاتی) ▫️ ایشان در یادداشت "تنفس در هوای جاهلیت"، آلودگی هوا، تعطیلی، بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را به لحاظ دینی -در کنار نامناسب بودن تغذیه و کاهش سطح سواد- نوعی عذاب الهی و علامت انحطاط جامعه خوانده که اوج آنرا ادبیات اسلامی جامعه جاهلی می نامد. "شرّ دار" در کنار "شرّ دین" در کلمات امیرالمومنین را توصیف جاهلیت شمرده که مردم از حداقل های زندگی مانند آب سالم و غذای مناسب محروم اند(خ۲۶) توصیف ملامت بار حضرت را بدین خاطر می شمارد که ولو اعراب جاهلی چنان انحطاط زندگی دنیوی را انتخاب نکرده بودند اما آن شرایط را پذیرفته و برای تغییر و اصلاح آن تلاش نمی کردند! در آخر هم [جامعه ایرانی را] هشدار می دهد که مبادا مسلمانان پس از جاهلیت نخست بار دیگر گرفتار جاهلیت شوند! ▫️به نظر بنده: • "شرّ دار"، آب تیره و خوراک گلو آزار(خ۲۶) عرَض مفارق یکی از جاهلیت ها (عرب قبل از اسلام) بوده نه مقوّم ذات همه جاهلیت ها و نه حتی عرَض لازم و همیشگی آن است. ❗️برایم کمی عجیب بود که چطور نشانه های ذاتی جاهلیت در خطبه ۱۹۱و۱۹۵ -که بر جبهه دگر اندیش و برانداز بسیار قابل تطبیق است- از نظر ایشان دور مانده و بخاطر سودبردن از آلودگی هوا، در جاهلیت خواندنِ اوضاع، یک نشانه موقعیتی را بر جاهلیتِ قابل تکرار نشانده اند! • حال آنکه نه هر جاهلیتی آب کدر و آلودگی هوا دارد و نه هرجا چنین بود، جاهلیت است: 1⃣ آیا جامعه فرعونی در کنار نیل با توصیف بهشت گونه عجیب در قرآن (...من جنات و عیون و زروع و مقام کریم و نعمه کانوا فیها فاکهین /۲۵تا۲۷دخان) جاهلیت نبود؟! پس این شرّ دار و "تشربون الکدر و تأکلون الجشب" اش کجاست؟! 2⃣ پیامبر (ص) فرمود بین دو جاهلیت مبعوث میشود. امیر المومنین(ع) جاهلیت دیگر را حکومت اموی معرفی کرد (خ۹۳: ...و قِطَعَاً جاهلیّهً/ و خ۹۸ و...) آیا شام و سواحل زیبای مدیترانه با مناطق خوش آب و هوا، با انواع خوردنی ها و کاخ های زیبا و غنائم مرغوب، چیزی از جاهلیت آن می کاست؟! ❓چگونه انحطاط ظاهری زندگی، همه ترقی و بهترگزینی شده اما باز جاهلیتی مثل همان جاهلیت سفیانی نام گرفته است؟! 3⃣ پیامبر خاتم(ص) در همین جاهلیت توصیف شده خطبه۲۶ مبعوث شد. بجای شرّ دین، بهترین دین را آورد و مردم را "خیر امة اخرجت للناس" کرد؛ اما همه می دانیم از اول هجرت و تشکیل جامعه و حکومت نبوی تا فتح خیبر، جامعه مسلمان فقیر بود. بین ۷۰ تا ۴۰۰ نفر(۱) از اصحابش اصلا دار و منزلی نداشتند و روی سکوی مسجد زندگی می کردند! زمستان در حفره ها می رفتند!(۲) از گرسنگی سنگ به شکم می بستند!(۳) و تا فتح خیبر(سال ششم) خوب سیر نشدند!(۴) اگر خوراکی پیدا می شد خرما بود روزی یک مد برای دو نفر!(۵) یکبار وقتی نان دیدند، تکبیر گفتند!(۶) پوشاکشان از خوراکشان نامناسب تر بود آنقدر که همواره نگران ستر عورت در نماز بودند!(۷) ❓آیا چون شرّ دار و خوراک ناگوار هست، بعثت را جاهلیت بنامیم؟!! ⬅️ معلوم می شود این عنصری موثر در تعریف مفهوم جاهلیت به گونه ای که قابل تطبیق بر همه مصادیق باشد نیست. جاهلیت در این نما، نه جامع همه جاهلیت هاست نه مانعِ از شمول بر هجرت از جاهلیت ها و تحقق عقلانیت هاست. • اگر اصراری بر عرَض لازم بودن دارید، آلودگی هوا، پارگی ازن و دهها آسیب زیست محیطی، اثر جاهلیت مدرن و طرح های توسعه مادی او در زمین است؛ که بعید است منکر باشید. ❗️جامعه نجیب و صبّار ایرانی را به خاطر تحمل آلودگی هوا و برخی کمبودها، هشدار بازگشت جاهلیت دادن، نه انصاف است نه مروّت. ❗️اگر اسلامِ خمینی را شرّ دین نمی دانید -که حتماً نمی دانید- و پهلوی ها و سیاست های استکبار جهانی را ظلم می دانید؛ آنوقت ملت ایران را جای هشدار از جاهلیت باید بشارت به "حسنه دنیا" بدهید: آیه۴۱نحل، مومنانی که بعد از مظلوم شدن، بخاطر خدا از ظلم هجرت می کنند را وعده "جای گرفتن در حسنه دنیا" داده است (والذین هاجروا فی الله من بعد ما ظُلموا لنُبوِّئَنَّهم فی الدنیا حسنه...). به قرینه سیاق آیه و تایید مفسر بزرگی چون علامه طباطبایی، حسنه دنیا در این آیه "مجتمع صالح و عادلانه اسلامی" است. حتی اگر سالیانی اهل صفه و آب کدر و اکل جشب هم داشته باشد، تکرار جاهلیت نیست، شروع تحقق حسنه دنیاست. • اگر گلایه ای از مدیریت ها، تعارض منافع و مانند اینها داشتید -که آلودگی هوای مردم یکی از آثارش هست- از زشتیِ سیئه در حسنه دنیا (حکومت اسلامی) حذر می دادید* نه شائبه تکرار جاهلیت را برای انقلاب و نظام اسلام گرا القاء کنید! ............................. ۱.ر.ک: کشاف ج۱ص۳۱۸ ۲و۳.ر.ک: جامع البیان ج۲۸ص۵۲ ۴.ر.ک: صحیح بخاری ج۵ص۸۳ ۵.ر.ک: مسند احمد ج۴ص۵۴۰ ۶.ر.ک: تهذیب الکمال ج۷ص۳۹۰ ۷.ر.ک: صحیح بخاری ج۱ص۱۳۰ *مهم: مطلب مرتبط: فرق خلاف شرع های ج.ا با حکومت علی(ع) 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۱/۱ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 خابَ الوافِدونَ عَلَىٰ غَيرِك آنان که بر غیرِ تو وارد شدند ناکام شدند و خَسِرَ المُتَعَرِّضونَ إلّا لَك و آنان که به غیرِ تو روی آوردند زیان دیدند و ضاعَ المُلِمّونَ إلّا بِك و آنان که به درگاهِ غیرِ تو فرود آمدند تباه گشتند و أجدَبَ المُنتَجِعونَ إلّا مَنِ انتَجَعَ فَضلَك ، و آنان که از غیرِ فضلِ تو طلب کردند، بی‌برگ‌و‌نوا شدند بابُك مَفتوحٌ لِلرّاغِبينَ درب رحمتت بر مشتاقان باز است و خَيرُك مَبذولٌ لِلطّالِبين و خیر تو به جویندگان عطا شده است و فَضلُك مُباحٌ لِلسّائِلينَ و فضل و احسانت بر درخواست‌کنندگان مباح است و نَيلُك مُتاحٌ لِلآمِلين و وصالِ تو برای آرزومندان میسّر و مهیّاست و رِزقُك مَبسوطٌ لِمَن عَصاك و خانِ روزی‌ات برای آنکه نافرمانی‌ات کرده گسترانیده شده و حِلمُك مُعتَرِضٌ لِمَن ناواك و بردباری‌ات بر آنکه به دشمنی‌ات برخواسته شامل است عادَتُك الإحسانُ إلَى المُسيئين احسان و نیکی به بدکاران، روش و عادت توست و سَبيلُك الإبقاءُ عَلَى المُعتَدين و مدارا با متجاوزان شیوۀ توست اللٰهُمَّ فاهدِنِى هُدَى المُهتَدينَ پس خداوندا، مرا به راهِ رَه‌یافتگانْ رهنمون شو و ارزُقنِى اجتِهادَ المُجتَهِدين و تلاش سختکوشان را روزی‌ام فرما! و لا تَجعَلنِى مِنَ الغافِلينَ المُبعَدينَ و مرا از غافلانِ رانده از درگاهت قرار مده و اغفِر لِى يومَ الدّين و در روز جزا مرا بیامرز! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💸 جبران پولی! • اینکه مقایسه آقای وزیر از اساس خیالی و کاریکاتوری است بماند. جبران پولی برای سنوات تحصیل(مدرک) را از دو حیث "عدالت" و "کرامت" میشود بررسی کرد؛ فقط سه اشکال از حیث : 1⃣ اگر مدرک تحصیلی، معیار جبران مادیِ خدمت نمی بود، آن ۱۵سال تحصیل -که او هنوز دکتر نام نگرفته بود- هم شأن مناسب به نحوی برایش تدارک میشد، تا بعد از ۱۵سال نیاز به نباشد! 2⃣ حالا که استاد شده، می تواند در کنار تدریس، علمِ حامل ثروتش را به صنعت پیوند زند، در شرکت دانش بنیادی ایده پردازی کند و در از اینجا درآمد کسب کند. اما سالاریِ پول و بدیل شدنش برای همه چیز(چقدر حقوق دهیم جبران شود؟!) موجب میشود بعد از باخت از جوان دیپلم (البته به روایت وزیر) یکبار دیگر از صاحب سرمایه ببازد! سود ارزش افزوده دانش بنیادها بیشتر به جیب صاحبان سرمایه برود و استاد، تلقی شود! 3⃣ اگر او استاد علوم انسانی شده است، کرامت او به منزلت اجتماعی اوست (که بدیل ریالی و دلاری ندارد) : او اکنون باید در ساخت و تعدیل قدرتِ سیاسی به انحاء فردی و تشکلی نقش آفرین باشد. در ترتیبات نهادیِ اجتماعی هم جزو سلسله مراتب اولیاء (در فقه) قرار گرفته باشد. یعنی مثلا کفالت او برای دانشجویانش در برخی آسیب های اجتماعی و سیاسی پذیرفته و اصلاح و تربیت بدو سپرده شود! • اگر این علوم هم سرتاسر الحادند -که استادش برای این کارها نااهل است- پس چرا با بدیل ریالی، مدرک و ارتقائاتش را قلاده و بیت المال را هرز می دهید؟!! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
❗️به مناسبت حلول ماه رجب و آغاز فصل بهار سلوک معنوی ، ان شاءالله کلیپ های صوتی گزیده از جلسات "درسهایی از چهل حدیث امام خمینی" که در رمضان۱۴۰۱ توسط حجت الاسلام قنبریان ارائه شد به مرور در کانال قرار داده خواهد شد. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت اول حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله جلسات "با علی(ع) در انقلاب محمد(ص)" جلسه چهارم / ۲۹دی۱۴۰۱ مسجد دانشگاه تهران • علی(ع) از ۱۰سالگی تا ۳۳سالگی در نهضت و نظام محمدی(ص) - یعنی دوره کودکی و نوجوانی و جوانی و میانسالی • می فرماید هرگز پیامبر دروغی در گفتار و لغزشی در رفتار از من ندید! ❓ این چگونه ممکن است؟! چگونه همه اقتضائات دوره های عمر خرج یک امر مقدس شود؟! • ادوار ۵گانه عمر و اقتضائاتش در قرآن و حدیث ❗️ سبقت عامل اصلی! سَاع سَریِع نَجَی/ جُزنَا وَ هِی خَامِدَه حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت دوم حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جامعه مقدس و اعتراض! • جامعه مقدس، جامعه ای نیست که حرم دارد، اربعین دارد و از مقدسات تبرک می گیرد! جامعه ای است که به فرمایش پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع)، ضعیف بدون لکنت حق خود را مطالبه می کند(عهدنامه مالک اشتر)۱ • قبل از کمپین ها و ثبت اعتراضات در سایتهای وزارتخانه های دنیا، امیرالمومنین بیت القصص(خانه شکایات)۲ درست کرد. • نشستن کارگر معترض بر روی ریل راه آهن، بد؛ اما آن بدتر است یا نشستن ۴۰ساله روی اصل۲۷ و بستن آن؟! • نخبگان باید روی روشهای درست و کم هزینه اعتراض فکر کنند بلکه بر سر تحقق همین اصل۲۷ قانون اساسی هم! * برای قضاوت بهتر فایل صوتی کامل این سخنرانی که در تاریخ ۷آذر۱۴۰۱ ایراد شده را اینجا ببینید ................................ ۱. فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صلى الله علیه و آله و سلم یَقُولُ فِی غَیْرِ مَوْطِن، لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لاَ یُؤْخَذُ لِلضَّعِیفِ فِیهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِیِّ غَیْرَ مُتَتَعْتِع (نامه۵۳نهج البلاغه) ۲. https://zaya.io/lx0wy محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت سوم حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🔰 حرف نو و نامیرای انقلاب اسلامی چیست؟! • نانو، سلول بنیادین، موشک نقطه زن و... نوآوری هستند اما حرف نوی انقلاب اسلامی نیستند؛ اینها را بخاطر عقب نماندن از دنیا بدست می آوریم اما با حرف نوی انقلاب آمده ایم دنیای جدیدی بسازیم! • رهبر انقلاب تاکنون ۳۵بار از این حرف نو اساسی و بنیادین سخن گفته اند: https://farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=2601 • تعابیر ازحرف نو انقلاب: جمع بین مردم و ارزشهای الهی و معارف اسلامی/ جمع توحید و کرامت انسان/ جمع بین پیشرفت های مادی و رضای الهی و حفظ ارزشهای الهی/ جمع بین مردم و خدا در حکمرانی/ تلفیق آراء مردمی با افکار اسلامی/ مردم سالاری دینی/ جمهوری اسلامی/ و... ⚠️ توجه۱: این حرف نو، نه فقط در پیدایش حکومت، بلکه در حل همه مسائل حکمرانی مطرح است. مردم سالاری یعنی براساس دین و اسلام، سالار زندگیِ جامعه خود مردمند". ⬅️ راه حلهای بسیاری از محافل انقلابی برای معضلات حکمرانی این استاندارد را ندارد! ⚠️ توجه۲: این حرف نو، دو رقیب و دیگری دارد که از محافل تصمیم سازی نظام دور نیستند بلکه هریک در ادواری سهمی از دستگاه تصمیم سازی یا بدنه حزب اللهی و جناح های سیاسی را تحت تاثیر قرار داده اند: الف) اسلام لیبرال، غربگرا و... که جانب دنیا، مردم و... می ایستد و ارزشهای اسلامی را کم اهمیت می شمارد ب) اسلام تحجر، واپسگرا و... که جانب ارزشهای اسلامی می ایستد و مردم و همراهی آنها را کم اهمیت می شمارد! ⬅️ در حل هر مساله، این دو رقیب را هم باید توجه کرد! ▪︎این مجموعه فیش را در مطالعه و مداقه کنید محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین تحجر پس از انقلاب در حوزه زنان❗️ • خانم منیره گرجی فرد تنها زن حاضر در مجلس خبرگان قانون اساسی است. او همسر یک کفاش ولی سخنران پرشور قبل از انقلاب، گاه همراه طالقانی و گاه حتی در مدارس یهودی است. • وقتی وعده های برخی برای مجلس خبرگان را می شنود، برای حفظ انقلاب و با حمایت شهید بهشتی کاندید می شود و نزدیک ۲میلیون رای می گیرد. • اولین مواجهه با او در همان مجلس خبرگان است. نماینده ای می گوید: این مجلسِ گناه است! یک زن و ۷۰ مرد؟! و تهدید می کند اگر این زن بیرون نرود ما می رویم! خانم گرجی پشت تریبون می رود و می گوید: من مطمئنم گناه نمی کنم هرکس فکر می کند مجلس، مجلس گناه است تشریف ببرد! • می گوید آن مجلس سه ماهه، اندازه ۵۰۰سال رنجش داده است! و البته از حمایت هم گفته است. • درباره اش گفته اند اصول مربوط به زنان با تلاش و کوشش او بود. حتی برای حذف قید "رجل" در شرایط رئیس جمهور تلاش می کند پیش امام می رود و امام می فرماید شما نماینده اید بگویید چه کنیم؟! * قسمتی از مصاحبه شان را اینجا بخوانید: yun.ir/eqolgg * پ.ن: در ویدئو خانم گرجی فرد از تحقیر زنان می گوید که خداوند سرّ الهی را به یکی از آنان گفت اما در رادیو و تلویزیون گفته میشود: اسرار خود را به زنانتان نگویید! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت چهارم حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🔰 معرفی کتاب • اول بگویم بزرگترین خسارت، "رفتن امر سیاسی از مدرسه" است. بدون آن نسلی تربیت میشود که تمتعات شخصی اش بر مسائل اجتماعی اش پیشی گرفته است. تنوع دلبستگی های شخصی از مد و فشن تا دیگر باشی ها و... ممکن است یک دهه بعد آنها را خودآگاه و منسجم کند؛ نیم طبقه ای اجتماعی بسازد و حتی جنبش های اجتماعی موجب شود! اینبار سیاسی می شود اما برای چیزهایی غیر از آرمانهای اصیل یک انسان مسلمان! ، مجموعه داستان بازی هایی برای دوم ابتدائی هاست؛ که با تلاش جمعی از نویسندگان تالیف و انتشارات دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آنرا منتشر کرده است. • از ماجراهای انقلاب اسلامی (کاپیتالاسیون، اعتصاب کارگران صنعت نفت، فرار شاه، طوفان شن، تحریم و...) موقعیت ساخته می شود و به کمک ارزشهایی مثل "نه به قوانین ناعادلانه"، "همبستگی برای اعتراض"، "کارآمدی نظریه حکومت اسلامی"، "نصرت الهی"، "تغییر محاسبات ذهنی بعنوان یک مانع حرکت انقلابی" و... بازی هایی طراحی می شود که آن داستان واقعی را برای کودکان عینی می کند. اول روش کار کامل توضیح داده شده است و بعد در ۱۲فصل، ۱۲ماجرا با داستان و بازی به آموزش و تربیت در می آید. • قطعا اجرای این کتاب توسط مربیان آگاه نقاط قوت و ضعف کتاب را بیشتر معلوم می کند و می تواند این راه را تکمیل و تعالی دهد. مطالعه و اجرای این کتاب را در به مربیان دبستان پیشنهاد می کنم. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔖 رسانه جای رسانا را در تبیین نمی گیرد! یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
🔖 رسانه جای رسانا را در تبیین نمی گیرد! (قبل از خواندن یادداشت سخنان رهبر انقلاب در ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ را بخوانید) • در فاصله دو روز دو اتفاق مهم در حسینیه امام خمینی افتاد: ۱. نمایشگاه توانمندی های صنعتی(۱۱/۸) ۲. دیدار کارآفرینان بخش خصوصی(۱۱/۱۰) ❓نمونه توانمندی های صنعتی وقتی می آید در حسینیه مقام اول کشور خیمه می زند، ضریب ای مضاعف می گیرد؛ لکن آیا موجب تبیین میشود؟! ❗️پاسخ در دیدار ۱۱/۱۰ است!: • "یک ایده دانش بنیان"، تا "تولید"، تا "تجاری شدن" و "ایجاد اشتغال" و "رشد اقتصادی" کردن و تا به "توزیع و مصرف" مردم رسیدن ، یک زنجیره است. ⬅️ اگر همه این زنجیره خوب متصل شود، مردم پیشرفت علمی و رشد اقتصادی می شوند. چون: جوان مردم ایده پردازی اش کرده/ سرمایه مردم تجاری اش کرده/ جوانان مردم در خطوط تولید آن شاغل شده اند/ محصول با کیفیت و ارزان به عموم عرضه شده/ و مورد مصرف مردم و صادرات واقع شده است. ⬅️ اینجا خود مردم رسانای پیشرفت با علم وجدانی می شوند. • اما اگر زنجیره یاد شده بریده و ابتر شد؛ بخشهای عمده آن -به تعبیر رهبری- یک دهه تعطیل شد؛ هر چقدر رسانه سر چند جزء آن(مثلا پیشرفت علمی) مانور دهد؛ مردم با وجودی که می بینند، تبیین پیشرفت صورت نمی گیرد! • اگر در این زنجیره ظرفیت خط تولید و اشتغال، بخاطر مشکلات مجوزهای کسب و کار (که رهبری حدود ۱۰مانع موجودش را شمردند) حل نشود؛ جوان مردم ناچار به مهاجرت و -به تعبیر رهبری- موجب سرافکندگی برای ما شود؛ پیشرفت، رسانا نمی شود و رسانه نمی تواند چیزی را جبران کند! • بیفزایید: اگر کیفیت کالای تولیدی یا قیمت نهایی اش (بورسی و دلالی و...) برای مصرف کننده نامطلوب باشد؛ مردم رسانای پیشرفت نمی شوند و در جنگ رسانه ها جانب رسانه تبیین را نمی گیرند! • بیافزایم: حتی اگر همه مشکلات بنگاه های بخش خصوصی -که در دیدار گفته شد- حل شود و رشد اقتصادی مطلوب هم حاصل شود اما ۲۰ثانیه آخر سخنان رهبری -مثل ۱۷سال گذشته- محقق نشود؛ باز تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی(!) الزاما حال عموم مردم را خوب نمی کند بلکه میتواند بخاطر پیشرفت نامتوازن و بی عدالتی، انباشت منابع و ثروت در دست عده ای محدود رقم بخورد و ۵طبقه پایین جامعه هیچ احساسی از این پیشرفت و رشد اقتصادی واقعی نداشته باشند؛ بلکه حتی حامل نارضایتی و اعتراض باشند! ❗️آن ۲۰ثانیه این بود: "تعاونی های تولید می توانند یکی از کارها برای اشتغال و بخصوص برای ایجاد عدالت اقتصادی در مجموعه کشور باشند"! یعنی همان بند ب سیاستهای اصل۴۴ که بخاطر عدم اجرا در ۱۷سال گذشته، واگذاری ها و نمای واقعی این سیاستها را معوج و کاریکاتوری کرده است! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نطق دکتر ایزدخواه، در اعتراض به تصمیم اخیر سران قوا 🔹شما به امید تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی رای آوردید و به میدان آمدید؛ حال چه شده که نسخه های اصلی دولت شما پی در پی در مسیر تداوم اقتصاد سرمایه فروش و تورم زا گام بر می دارد. 🔹جراحی یارانه ها که در واقع اعوجاج در هزینه های ضروری دولت بود، حاصلش کاهش مصرف واقعی و ثبیت تورم در کانال 40 درصدی شد. حال جراحی در دارایی های دولت را در دستور قرار داده اید! 🔹چرا اینگونه شتاب زده و بی قید و بند و بدون راهبرد؟ 🔹سود خالص پالایشگاه های خصولتی امسال بالغ بر 300 همت شد که اگر اینها شتاب زده واگذار نمیشد اکنون این پول در خزانه دولت بود و کسری بودجه نیز نداشتیم. 🔴 استفاده از اهرم اذن رهبری در پاسخ به منتقدان این جهت گیری ها ما را ساکت نخواهد کرد؛ چه اینکه کلیت برجام هم اذن رهبری داشت و طرح تعدیل و تثبیت هم از طرف رهبری حمایت شد. صحبت از این است چرا هیچگاه میدان به جهت گیری های اقتصاد انقلابی که مورد تصریح رهبری است داده نمی شود! چرا احیای اقتصاد تعاون و به میدان آمدن لشگر صدهزارتایی تعاونی ها دردستور دولت قرار نمی گیرد؟ 🔘 اصلا حضرات سران! چرا اذن رهبری را در ملی کردن بانک های خصوصی که موتور تورم شده اند اخذ نمی کنید؟! ✳️ چرا اذن رهبری را در آزادسازی زمین های احتکار شده دولت به نفع نهضت مسکن و آزادسازی مراتع به نفع عشایر و آزادسازی گلوگاه های مافیایی اقتصاد به نفع دانش بنیان ها و آزادسازی بازارچه ها به نفع مرزنشینان و آزادسازی گمرکات به نفع تجار کوچک و چندین آزادسازی دیگر به نفع مردمی کردن اقتصاد اخذ نمی کنید؟ @dr_izadkhah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت پنجم حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian