eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
761 ویدیو
104 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عدالت در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) 🔺 از نظام امت و امامت تا امامتِ امت! 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان: ▪️ بدون مردم، خمینی یک نائینی و یک شیخ انصاری است؛ مردم بدون خمینی هم به جایی نمی‌رسند! ▪️ این دو به هم رسید و نظام امت و امامت تشکیل شد. منتهی آن را امام امامتِ امت می‌خواند همه مردم رهبر می‌شوند! 🔗 مشاهده‌ی این گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/VJfsy 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مقاومت فئه، مقاومت همه گزینشی خیلی فشرده از بحث مهم: مسئولیت اجتماعی فاطمیه اول۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان 📒 جزوه را اینجا ملاحظه کنید 🔈 فایلهای صوتی جلسات را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🔰 رمی برئ!کدامیک بیشتر دل می سوزاند؟: • بی گناهی را "آیت الله اعدام" و "قصاب تهران" بخوانند و علیرغم دکتری، به "۶کلاسه" متهم کنند و...؟! یا • ممتد نیروهای اصیل انقلابی ای که رانده شدگان دائمی طراحی و اجرای نقشه توسعه کشور بوده اند، را مقصر پیامدهای بد برنامه های توسعه بخوانند؟! فقر و نابرابری و رکود اقتصادی و... را گردن آنها بیاندازند در حالیکه "برئ" و برکنارند! 🔅 برای پاسخ، اول رجوعی به قرآن کنید! "خط ترانزیت بهتان" در قرآن دو درجه و مرتبه دارد: 1⃣ به بی گناهی نسبت ناروا داده و اذیت و آزارش دهند در حالیکه تقصیری ندارد (بغیر ما اکتسبوا)! آیه۵۸ احزاب: "كسانى كه مردان مؤمن و زنان مؤمن را بى‌هيچ گناهى كه كرده باشند مى‌آزارند، تهمت و گناه آشكارى را بر دوش مى‌كشند." 2⃣ از آن بدتر، خطا و گناه خود را گردن بی گناه انداختن (یرم به بریئاً) است! آیه ۱۱۲نساء: "هر كس خطا يا گناهى مرتكب شود؛ سپس آن را به بى‌گناهى نسبت دهد، قطعاً بهتان و گناه آشكارى بر دوش كشيده است". این "حمل بهتان" (فقد احتمل بهتاناً) از اولی بدتر است! ❗️آقای جهانگیری مرداد۱۴۰۰ جوانمردی کرد و در جلسه اعتراض عشایر اهواز اعتراف کرد: "من به عنوان آدمی که عمرم در توسعه گذشته است باید اعتراف کنم توسعه ای که اجرا کردیم متاسفانه عوارضش اینچنین نشان داده می شود! توسعه ای که رضایت مردم درش نباشد توسعه نیست؛ امروز توسعه وقتی معنا پیدا می کند که مردم از آن تبعیض و بی عدالتی و نابرابری متوجه نشوند...!"۱ دهها رسانه و کاندید انتخابات در سالیان متمادی نتایج همین برنامه های معیوب (با اجرای ناقص) -که وضع موجود اقتصاد است- را گردن جریان انقلابی نظام انداخته اند! درحالیکه همیشه الگوهای توسعه غربی شعار آنها بوده و مجاری برنامه ریزی و اجرای آن هم (حتی وقتی به حسب ظاهر، دولت دست آنها نبوده) دست کارشناسان آنها بوده است. این مصداق واضح "من یکسب خطیئه او اثماً ثم یرم به بریئاً فقد احتمل بهتاناً و اثماً مبیناً" است. جریان انقلابی (مثل بهشتی و جهاد سازندگی اش) وقتی شعار "همه با هم جهاد سازندگی" را محقق و در مجامع جهانی مورد توجه کرد؛ تمجید امپراطور ژاپن را در پی داشت طوری که از آقای رفسنجانی پرسید: "چطور این نهاد توانسته در مدت کوتاهی مردم مناطق محروم را با خود همراه کند و بسیاری از مناطق را توسعه [بخوانید: پیشرفت] دهد؟!"۲ در تجارب و ادوار دیگر برای حل مشکل مسکن و اشتغال و... از مثل این الگوها پیروی شد. توسعه غربی، هر نوع پیشرفت اقتصادی نیست؛ صورت و تعیّنی خاص بر فرآیند اقتصاد و سیاست و فرهنگ است. امروز اگر اعتراف آقای جهانگیری -بعنوان یک مدیر باسابقه در توسعه- به رخ جریان توسعه غربی کشیده شود، عذر بدتر می آورند که: عوارض نامطلوب، بخاطر اجرای ناقص برنامه های توسعه است! اجرای کامل آن شامل عرصه فرهنگ و توسعه انسانی هم می شود که تئوری پردازی از آنها گفت: جامعه ای که سالی ۳میلیون زائر جمکران دارد، به مدرنیته [و توسعه] نمی رسد! منتظر باشید ببینید بهتان پیامدهای این برنامه های معیوب و اجراهای غلط را اینبار بعد از رئیس جمهور شهید گردن کدام نیروی متعهد انقلابی می اندازند! ........................... ۱. اینجا ببینید: yun.ir/9obfba ۲. کتاب رسم جهاد ص۱۳ * این یادداشت را هم ببینید 📝 محسن قنبریان ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مکتب امام در مدرسه اراده سخنرانی در تجمیع هیاتهای دانشجویی دانشگاه های تهران/ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام /۱۴خرداد۱۴۰۳ ❓با بودن مکتب اسلام و پیامبر(ص)، چرا مکتب امام؟! ❗️وقتی تشیع انگلیسی و تشیع تاجگذار پهلوی هست، شیعه-سنی آدرس غلط است! ▫️مکتب امام، کلیات ابوالبقاء نیست؛ دوگانه های ممتاز برای جداکردن دیگری هاست: • جمع بین دین و دنیا (جوهر اصلی مکتب امام) • توحید - کرامت انسان (جداکننده از اسلام داعش و لیبرالیسم) • مشیت الهی - همت مردم • معیارهای اسلامی - گزینش مردمی و... • اجرای احکام الهی در کنار رعایت اقتضائات و مصلحت های عمومی - مصلحت پابرهنگان/ نه عقلانیت مدرن • رعایت حال ضعفا و اصرار بر عدالت اقتصادی - در کنار تولید ثروت • انسجام و وحدت ملی - رسمیت شناختن تنوع آراء و گرایش های سیاسی - جمع بین وحدت و خلوص • طهارت اقتصادی مسئولان - کارآمدی و کار بلدی (دو رکن مشروعیت کارگزاری) ▫️امام: زندگی در دنیای امروز، زندگی در مدرسه اراده است. مکتب امام با اراده های جوانان، محقق و جهانی میشود 📎منابع: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1710 https://farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=2601 ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مردم ایران دهه هاست در موضع مقاومت هستند. 🔺مقاومت، ریاضت نیست. 🔺خودآگاه نمودن مردم نسبت به این هویت، یکی از وظایف اصلی دستگاه تبلیغی است. 🔺کشف حجاب نکردن قاطبه زنان ایران، مرحله ای از مقاومت فرهنگی است. حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔖 حیثیت و صلاحیت (برگی از قانون اساسی) • اصل۲۲ قانون اساسی: حیثیت‏، جان‏، مال‏، حقوق‏، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که‏ قانون تجویز کند. حیثیت افراد در شرع از موارد است که به آسانی نمی توان متعرض آن شد. • لذا در مشروح مذاکرات قانون اساسی چند نفر پیشنهادشان این بود که بجای کلمه "قانون"، در این اصل، "شرع" گذاشته شود: "مگر در مواردی که شرع تجویز کند"! • استدلالشان این بود: - شرع ثابت و از قبل وجود دارد پس کسی نمی تواند به وسیله آن سوء استفاده کند اما قانون را بعدا وضع می کنند و مزاحمتهایی برای مردم ایجاد می کنند(دانش راد/ ص۶۳۲) - چون درباره حیثیت و... است شرع ثابت و لایتغیر است(طاهری اصفهانی/ص۶۳۳) - در گذشته بنام قانون کارهای خلافی انجام دادند و هر کار خلافی را به نام قانون انجام می دادند و به حقوق مردم تجاوز می کردند(خانم گرجی/ص۶۳۳) - این موضع گیری که ما خلاف احتیاط می کنیم و کاملا همه حدود و ثغورش را ببندیم، این هم صحیح نیست(آیت الله صافی/ ص۶۳۳) ⬅️ سرجمع آنها نگران بودند گروهی حاکم شوند و به وسیله قانون، متعرض حیثیت افراد شوند و اجازه دسترسی به احوال شخصی و... داده شود. • پاسخ مقابل این بود که انقلاب شده و قوانین مطابق با شرع خواهد بود... عملا فتاوای متعدد هم کار را به هرج و مرج می کشاند پس برای رویه واحد، همان قانون بهتر است. ⬅️ کلا دوگانه شرعیت-کارآمدی چالش جدی ای در قانون گذاری از جمله قانون اساسی است. قانون گذاران به حسب اینکه لابد در جمهوری اسلامی همه تعرض ها به حیثیت و حریم اشخاص با قانون خواهد بود و قانون هم حتما به امضاء فقهاء شورای نگهبان می رسد این دوگانه را جمع کردند! • جالب تر نظر تفسیری شورای نگهبانِ اول از این اصل است: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال۶۰ وقتی وزارت کشور که مجری انتخابات بود از مرکز اسناد انقلاب اسلامی درخواست سوابق کاندیداها را کرد تا براساس آن صلاحیت ها را احراز کند؛ مرکز اسناد بخاطر اصل۲۲ با دو نامه از شورای نگهبان در خواست نظر تفسیری کرد.۱ یکی از آنها چنین بود: خواهشمند است نظر خود را درباب سوابق نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از سوی مسئولان و ارگان های مختلف دولتی انجام می پذیرد با توجه به اعطای مصونیت سیاسی و اهمیت رعایت مسائل حفاظتی به این مرکز اعلام فرمایید. شواری نگهبانِ اول به دبیری آیت الله صافی دو پاسخ به مرکز اسناد داد از جمله: در صورتی که از سوی مسئولین قانونی تشخیص صلاحیت داوطلبان نمایندگی در حدود موانع مذکور در ماده۱۰ قانون انتخابات پرسشی شود، مرکز اسناد می تواند در خصوص نفی یا اثبات هریک از موانع مذکور پاسخ دهد.(مجموعه نظریات شورای نگهبان تفسیری و مشورت ص۷۰ و۷۱) ⬅️ چنانچه واضح است اینجا هم شدت احتیاط در حیثیت افراد لحاظ شده است و به اقل ممکن بسنده شده است. • پ.ن: امروز شورای نگهبان خود جای وزارت کشور برای تایید صلاحیت ها نشسته است و به جای مرکز اسناد، مراکز قضایی و اطلاعاتی و ضابطین قرار دارند. اینکه بین رعایت حق کاندیداها برای تایید و عدم اثرگذاری ضابطین در فرآیند تایید / با حفظ حیثیت آنها (که عدم شرح و تفصیل سوابق است) چگونه جمع می شود، چالش شرعی و قانونی شورای نگهبان در رعایت اصل۲۲ قانون اساسی است. تکلیف ستادها و طرفداران که چنان وظیفه قانونی ای هم ندارند پرواضح است. .................. ۱. yun.ir/8la684 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۳/۱۷ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣 صدای را می شنوید 💠 چرا امام جواد ، به جواد مشهور شد ❓ ما هم باید کار مردم رو اینطوری راه بندازیم 👌 📍مسجد متفاوت المنتظر را دنبال کنید ✋ @Almontazar_Mashhad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 پیوست دخترانه تاریخ فشرده ای از سخنرانی شب ولادت حضرت معصومه(س) حجت الاسلام والمسلمین * فایل کامل را اینجا بشنوید * چکیده را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید 🔺 دیده‌بانِ انقلاب اسلامی 🔹 دانشجو باید جای مدیران بنشیند و محذورات آنها را درک کند. 🔸 حرکت های فیک انجام ندهید. 🎙️ حجت‌الاسلام محسن قنبریان 📚 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 🆔️ @eslamenaab_ir
🇵🇸 موسی از ماست! رژیم صهیونیستی به کمک یک یگان آمریکایی توانست با بمباران بازار و کشتن و زخمی کردن بیش از ۶۰۰زن و بچه، کماندوهای خود را در النصیرات نفوذ داده و ۴اسیر را آزاد کند! بعد از ۸ماه برای این جنایت جشن گرفتند! ❓ این اسطوره برایتان آشنا نیست؟! يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ! (۱) قربانی کردن مستمر(۲) بچه های بنی اسرائیل بخاطر تمدید حیات فرعون! شنکجه ای زشت و تحمیلی(۳) ❗️اگر اسرائیل ادامه آن بنی اسرائیل باشد، اسطوره اش از دست رفته است! او نماد فرعون شده است؛ اوست که برای یک روز حکومت بیشتر کودکان را می کشد و زنان را...! در آن اسطوره، موسی(ع) از بین بچه های ذبح شده برمی خیزد نه از سپاه فرعون! اسرائیل اگر دهه ها خود را وارث بنی اسرائیل و قربانیِ فرعون ها و هیتلرها جلوه داد و بدین طریق، "صهیونیزم" را "موسای مدرن" خویش جا زد؛ در جام غزه رسوا شد. دیگر موسی(ع) از او نیست، چنانچه هیچ وقت نبوده است! موسی(ع) از غزه و فلسطین، از اسلامِ و مسلمینِ مظلوم بر می خیزد! آخر "يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ"، "ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ"۴ است! روز بزرگ خدا برای شهرِ "صَبَّار شَكُور"! ۵! ..................... ۱. آیه ۴۹ بقره ۱. تذبیح (در :یذبحون) مبالغه در ذبح است کشتن و قربانی کردن دائمی و مکرر. ۳. "سُوم" در "یَسُومُونَکم سوءَ العذاب" مفید همین معنای تحمیل است. ۴و۵. آیه۵ ابراهیم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا از مکتب امام حرف می زنیم؟ 🎙 حجت الاسلام قنبریان در مراسم ابراهیم فرزند روح الله در زنجان؛ ◽باید پژوهشگران ما برایشان روشن شود که این مکتب چه فرقی با مکتب غربی، مکتب شرقی و رهبانیت و سلطنت دارد؟! 🕌حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سنّی بودن اهل غزه دلیل سکوتِ حتی بعضی از عظمای جریان انقلابی 📌حجت الاسلام محسن قنبریان 🔸در ماجرای غزه نه شیرازی ها چیزی نگفتند، انصافا بعضی از عظمای جریان انقلابی هم هیچی نگفتند. چیز در خوری نگفتند. گردن می‌گیرم جرم‌شون سنی بودنه. 🔸من یادمه شبی که طوفان الاقصی شروع شده بود، فضلای حوزه بودن من خیلی هاشون رو می‌شناسم به عنوان مثلا مجتهدین حوزه مطرح‌اند، بحث این بود که این آدمی که الان در فلسطین کشته شده است توسط اسرائیل ما بهش بگیم شهید یا نگیم شهید؟! واقعا مساله این‌قدر تقلیل؟! هیچ مساله‌ی دیگری نبود که فقه تو در اون پژوهش کنه؟ 🔸اینا اون چیزایی‌است که ما الان درگیریم. والله اینا بعضیاشون چفیه‌هم زیر عباشون هست. والله اینا امام امام از دهن‌شون نمیوفته. اما این سطح مساله‌یابی‌هاشون ایناست.اینا همش عدم درک اون خطی ‌است که امام (ره) باز کرد. ‌    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اسلام نه سلطان دارد نه ولیعهد - "امام" و "وصی" در مقابل "سلطان" و "ولیعهد" - اسلام نه سلطان دارد نه ولیعهد! - خون اباعبدالله بر سر ولایتعهدی یزید ریخته شد - تعریف وصایت و ولایتعهدی؟ نقش مردم؟ حجت الاسلام قنبریان شهادت جوادالائمه(ع) ۱۷خرداد۱۴۰۳ 📍هیئت‌ ثارالله‌ زنجان ☑️ @m_ghanbarian
روایت مقاومت قنبریان2.pdf
652.6K
🔰دوران کارآمدی مقاومت 💡 چرا گفتگو پیرامون مقاومت، جامعه پذیری بالایی دارد؟ 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان
🔘 کربلای جدید! به نوشته روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، یحیی السنوار در نامه‌هایش از آمادگی‌اش «برای مرگ در میدان نبرد» می‌نویسد. در نامه جدید خود نبرد کنونی در غزه را به نبرد امام حسین(ع) در کربلای معلی در قرن هفتم میلادی و شهادت ایشان تشبیه می‌کند و می‌نویسد: «باید در همان مسیری که شروع کرده‌ایم پیش برویم. یا بگذار باشد». پ.ن: ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه ذیل خطبه۵۱ (جلد۳ص۲۴۹)، سیدالشهداء را سید اهل اباء از ضیم (ظلم همراه با ننگ) می شمارد که به مردم مرگ زیر شمشیر را در مقابل پذیرش پستی و خفت آموخت. * مرتبط: حسین(ع) آنجاست که "عاشورا" آنجاست! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دوگانه های: پیشرفت و عدالت/ انسجام ملی و رسمیت شماری گرایش های سیاسی 🎙 حجت‌الاسلام اجتماع هیئات دانشجویی 🏴 مراسم عزاداری رحلت (ره) 📆 دوشنبه؛ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ 🕌 مسجد دانشگاه تهران ☑️ @m_ghanbarian
❗️ حجت الاسلام قنبریان حساب توییتر ندارند! باتوجه به اینکه هر نرم افزار مجازی اقتضاء خاص خود را دارد و صرفا کپی مطالب کانال در آنها رعایت آن اقتضاء نیست؛ حجت الاسلام قنبریان تا کنون راضی به حساب توئیتری نشده اند. برخی دوستان ایشان هم که از طرف خود حسابی بنام ایشان باز کردند، نهی شدند و آنها بسته شد. اخیراً هم حسابی بنام ایشان باز شده که امکان پیام گیری را بسته است؛ بدین طریق به همه دنبال کنندگان مطالب ایشان اعلام میشود: ایشان تاکنون هیچ صفحه مجازی جز همین صفحات ایتا، تلگرام و اینستاگرام ندارند. از بزرگواری که حساب توئیتری بنام ایشان زده اند نیز خواهش می کنیم نام ایشان را تغییر دهند و اگر آن مطالب را خیلی لازم می دانند با حساب رسمی خود از کانال ایشان کپی و نقل قول کنند. دوستان عزیز لطفا اطلاع رسانی نمایید! ☑️ @m_ghanbarian
🗳 بخاطر جمهوریت...۱ این روزها زیاد با این دو پرسش مواجهم: ۱. چرا در انتخابات بطور کلی ورود مصداقی نمی کنید؟ ۲. چرا برای کاندیدی که به او رای می دهید حمایت علنی و تبلیغ نمی کنید؟! * * * دومی را به بعد انتخابات وا می گذارم چون اگر تبلیغات بر من واجب نباشد، تضعیف قطعا حرام است! از اولی هم می خواستم با سکوت بگذرم اما دیدم همه در طول سال از جمهوریت و مردمسالاری می گوییم اما در بزنگاهش، هریک به نوعی لوازمش را زیر پا می گذاریم و حتی به ضدش دچار می شویم؛ لذا اشاراتی لازم شد. 1⃣ بیّنه یا قیّم؟ با چند کارویژه مواجه ایم: معرفی اصلح، ستاد تبلیغی شدن، کمک متخصصانه کردن، قیّم شدن! ✔️ در مکتب امام، "معرفی کردن اصلح" به مردم -که میزان، رای آنهاست- فقط از باب "شهادت عدول" و "بیّنه" است نه بیشتر.(۱) بیشتر از معرفی کردن، "موج های تبلیغاتی" است که چیزی بر تعریف و شناخت نمی افزاید و قطعا وظیفه همه نیست. مرز این ورود(چه معرفی چه تبلیغ) هم "قیّم" نشدن برای ملت است. هرگونه کار که به قیم شدن بیانجامد، دیگر نقض مردمسالاری دینی است و جایز نیست.(گونه های قیّم شدن را خواهم گفت) این از محکمات مردم سالاری دینی امام خمینی است. 🔸 بر این اساس: 🔺 در معرفی کردن، کاندید، نباید برای رای دهنده خود اجلی و آشکارتر از معرِف باشد؛ و الا تحصیل حاصل و افتادن در امواج تبلیغاتیِ له و علیه است که وظیفه همه از جمله علماء نیست. 🔺 البته اگر حقیقتی پنهان یا اتهامی دروغ مطرح است که معرفی کننده شهادتی خلاف آن دارد، کتمان جایز نیست؛ حتی اگر به نفع غیر اصلح باشد! ⬅️ طلبه کوچکی مثل بنده نه از خفایای کاندیدهای میدان خبری دارم که سکوتم کتمان شهادت شود و نه برای جامعه هدف، اشتهاری اطمینان بخش تر از آنها -با رزومه چندین دوره کاندید بودن- دارم، تا اجلای از معرَف باشم! 🔺 برای مرددین، ساختن زمینه مقایسه با برخی برنامه های تلویزیونی و...، کمک خوبی است تا به تصمیم شخصی برسند؛ چون اصل در مردمسالاری دینی همین است نه اتکاء به تشخیص دیگران.(۲) 🔺 کمک دادن متخصصان به عامه در جمع بندی مناظرات و میزگردها و... البته کاری خوب و لازم است؛ اما باید اولا متخصصانه و بعد منصفانه و غیر جانبدارانه و غیر تبلیغاتی باشد؛ لذا الزاما به معرفی یک کاندید بعنوان اصلح نمی انجامد بلکه کمک هایی در بخش های مختلف(اقتصادی، فرهنگی و...) است تا درست از غلط معلوم شود و هربار ممکن است نتیجه به نفع یک کاندیدای متفاوت بیافتد. ⬅️ بنده ناچیز در همه زمینه ها تخصصی برای این جمع بندی های مقایسه ای ندارم؛ در قسمتهایی هم فضای تبلیغات زده مانع طرح جمع بندی های منصفانه و عالمانه است. ❓ کجا قیّم می شویم؟! 🔺 وقتی نه قضاوتِ کارشناسی و منصفانه و نه معرفی اصلح(با شرایط پیش گفته) است؛ بلکه افتادن به گونه ای از کمپین تبلیغاتی است که به نام وظیفه خواص در معرفی اصلح، دنبال جنگ گلادیاتورها و الهکم التکاثر و رو کم کنی هاست. باید توجه کنیم قیّم مآبی پدرخوانده ها می تواند تبدیل به قیّم گونگی فرزندخوانده ها شود! جوانان عزیز انقلابی که آسیب دیده های اولی اند خود باید مراقب دومی باشند. اگر کارشناسی از هو شدن ترسید، وظیفه خود در کمک به قضاوت عمومی را ترک کرد، انتخاب آگاهانه -که شرط مردمسالاری دینی است- آسیب می بیند. اگر بزرگانی از مشاهیر در معرفی اصلح، ترس کامنت گذاران برداشته، وظیفه را خوب انجام ندادند، باز در واقع بینی، مردمسالاری دینی متضرر می شود ! مقصر ایندو قیّم مآبی فرزندخوانده ها هم می تواند باشد؛ نه حتماً محافظه کاری آنها. جوانان انقلابی همانطور که از پروپاگاندای تخریبی قیّم مآبانه برخی جناح ها دورند، از فشار روانی بر مشاهیر جبهه انقلاب هم دورند. همان طور که براساس انتفاع های خود و مجموعه شان تصمیم نمی گیرند، موقعیت کسی را هم بخاطر اظهار نظر یا سکوتش به مخاطره نمی اندازند! جوانان انقلاب بهترین عناصر برای زمینه سازی انتخاب آگاهانه و التزام به همه جهات جمهوریت اند. ................................ ۱و۲. برای نمونه ر.ک: امام خمینی۶۲/۱۰/۱۳ شاید ادامه یافت... 📝 محسن قنبریان ۲۶خرداد۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
🕋 اذان حج حج هم مثل نماز اذانی دارد؛ اذن و اعلامی دارد و آن است: وَأَذَانٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِيءٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ۙ وَرَسُولُهُ ۚ و این، اذان و اعلامی است از ناحیه خدا و پیامبرش به (عموم) مردم در روز حج اکبر [= روز عید قربان‌] که: خداوند و پیامبرش از مشرکان بیزارند!(آیه ۳ سوره توبه) این حجِ قرآن را امام خمینی دوباره احیاء کرد و حضرت آیت الله خامنه ای امسال موکداً علیه اسرائیل، حج برائت نامید. مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل محسن قنبریان / روز عرفه ۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
🗣 معرفی اصلح! "معرفی اصلح"، واقعا کاری اجتهادی و غیر از شناخت ویژگی های کلی، نیازمند شناخت شرائط و هم شناخت دقیق نامزدهاست. با "اظهار شهادت کردن"، با "موج هواداری و تبلیغاتی" و با "مشورت کارشناسی دادن" فرق دارد.۱ لذا در استفتاء رهبر انقلاب اسلامی، برای "علماء و خواص"، "حداکثر دقت" شرط شده و "دخالت بدون بصیرت و حجت هم خطرناک" بیان شده است که متاسفانه فقط آنطرفش خوانده می شود که: "عدم دخالت خطرناک است"! این موجب شده هرکس خود را خواص پنداشته و گاهاً شناخت بسیار اجمالی یا مبهم خود بعلاوه میلش به یک طرف یا تنفرش از اطراف دیگر را پنداشته و مثل جواب استفتاء، نظر درباره اصلح دهد! نظرات بیشتر، حیرت و تردید بیشتر موجب شده است؛ که اگر از اول انتخاب برعهده خود مردم گذاشته می شد تفاوتی نمی کرد! قالَ الامام الجواد(ع): لَوْسَكَتَ الْجاهِلُ مَااخْتَلَفَ النّاسُ. امام جواد(ع): چنانچه افراد جاهل[در امری که تخصص ندارند]، ساكت باشند، مردم دچار اختلاف نمی شوند. ............................... ۱. درباره تفاوت اینها از هم اینجا بخوانید! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۳/۲۸ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ نماهنگ | «نظام امامت» 🎬 برشی از سخنرانی: نظام امت و امامت در هیئت مسلم بن عقیل (ع) کرمانشاه 🎙️ حجت‌الاسلام والمسلمین استاد محسن قنبریان 🔸 امامی که می‌خواهد پرستش خدای متعال را در روزگار بگستراند و پرستش غیر خدای متعال را از زندگی بندگان حذف کند یک عهدی با مردم لازم دارد. 🔸 یک دسته ارزش‌های الهی که همه فطرت‌ها آن ارزش‌ها را می‌شناسند (مثل اینکه زیر بار ظلم نباید بروی) این‌ها را سرِ دست می‌گیرد و یک عهدی می‌شود بین امام و امتِ خودش 🔸 به این عهدی که بین امام و امت‌ها بسته می‌شود، می‌گویند «نظام امامت» خودِ امام، همه ارزش‌ها درش هست. نظامش زمانی می‌شود که دستشان به هم می‌رسد. 🔸 در تاریخ، مستضعفین در زمینی بودند اما امام حقی پیدا نمیشد برای آن‌ها، یعنی یک وقت مردم هستند اما پناهگاهی ندارند، امامی ندارند. یک وقت هم امام هست ولی مردمی ندارد. کسی او را نمی‌شناسد یا نمی‌گذارند کسی او را بشناسند. ☑️ @m_ghanbarian 📱 اینستاگرام | آپارات 🆔 @heyat_ehya
⚠️ تنزل سیاست ورزی به کارشناسی! ❓این مناظرات چه کمکی به انتخاب بهتر می کند؟! سؤالات تخصصیِ اقتصادی، چه با پاسخ های کارشناسی دقیق و چه پاسخ های عوام فریب، چه عاید مردم می کند؟! تا پاسخ ها نامربوط نشود، جذابیت نگاه کردن هم برای عموم ندارد! (ویرال های فردا را ببینید!) ❗️نمیدانم برای اینگونه سؤالات دانشگاهیِ اقتصاد چرا مثلا ۳پزشک باید تایید صلاحیت شوند اما اقتصادان هایی مثل دکتر حسن سبحانی (با رزومه ای مثل برخی حاضرین) هر دوره رد شوند؟! ❗️رئیس جمهور از حیث سیاسی و بَعد سیاستگذاری با اقتصاد و فرهنگ مواجه است نه صرفاً از حیث علمی و دانشگاهی. لذا و هرچه مانع تحقق نظریات درست در ساختارهای موجود است باید تخصص او باشد نه ارائه نظر علمی مثلا درباره نسبت نقدینگی و تورم یا...! از این تخصص با نگاه دقیق به میدان و آرمان باید ای برای دولتش خلق کند و از لوازم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی آن دفاع کند. اینها کجای آن سؤالات است؟! سؤالات شده و آن هم نوعا برآمده از یک مکتب خاص اقتصادی، توانایی نامزدی در ریاست دولت با آن وظیفه را معلوم نمی کند! ❗️متاسفانه به خاطر برخی تجربیات بد، به اسم اخلاق از مواجهه دادن های اصولی نامزدها به هم هراس داریم؛ لذا کار را مهندسی شده می خواهیم که بین کارشناس اقتصادی و برنامه ساز تلویزیونی در می آید! اگر هر نامزد ایده مرکزی سیاسی خود را وسط می گذاشت و دیگران از لوازم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی اش چالش می کردند، بهتر توان ها و تمایزها معلوم می شد. تنزل از ایده های مرکزی سیاسی، به بسته های سیاستی، مکتبی تر ها را هم بین حرفهای تکنیکال و شعار دفن می کند! فرصت نامربوط گویی را هم به بی برنامه ها می دهد تا با تعرض به امر سیاسی توجه جلب کنند بدون اینکه ایده جامعی داشته و از لوازمش دفاع کنند! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۳/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian