『🕊✨』
♦️ به این حرف فکر کنیم !
همچون کسی که با خطاب او را صدا می زنند و از گیجی و گنگی و خواب آلودگی او را مسلط و مسیطر به خویشتن می نمایند ،
خطابات قرآن کریم برای خواننده ،
وجود پیامبر اکرم و مقام ولایت را در او بیدار و به پادشاهی سرزمین وجودش می رسانند .
این کتاب و کلمات آن ربط میان حقیقت محمدیه (ص)و خدای علی اعلاست .
با خواندن درست و مداوم آن ، شما حضور کسانی بلند مرتبه را در وجود خود خواهید یافت .
چیزی که تا پیش از آن نبود ...
✍ المکتوبات فی النجف الاشرف
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
توجه به بودن امام زمان علیه السلام در زندگی ، حکم روغن موتور ، برای ماشین را دارد . یعنی انگار ماشین راه می افتد . حرکت می کند . وقتی نیست ماشین می سوزد . نمی تواند راه برود . شما هر چقدر که توجه به حضرت را در وجود خودتان قوی بکنید و هر چقدر احساس بکنید که او حاضر و ناظر است و « عین الله الناظره » و « أذن الله السامعه » است . یعنی دارد ما را نگاه می کند . آن مایه این می شود که کم کم ، و به تدریج خواطر کنار برود و انسان بزرگ می شود . انسان ، این طوری کوچک ، بار می آید که مدام موبایلش را بگیرد ؛ سلام بچه ها ! من دارم فلان کار را می کنم ! من در فلان حالت هستم ! یک جزئی از خودش را برای یک جزئی از مردم نشان می هد ، که دچار تکثر بشود . در صورتی که در حضور امام عصر علیه السلام ، انسان هویتش علی الاطلاق باز هست و او هم علی الاطلاق در حال تجلّی است .
♦️ جلسهٔ شانزدهم ، دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل .
💠توجه به حقیقت مرأی و مسمع مقام ولایت، راهکاری مهم برای کنترل خیال
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
آن کس که در این دنیا خام بماند و عشق جانش را به آتش نکشد ، تخمِ آدمیت در وجودش رشد نکرده است . آدم آن است که در دیوانگی به مردانگی رسیده باشد ؛ نه در خیال آدمیت حیوانی باشد که در پندارهایش ، صبح را به شب می رساند و شب را به صبح . این قبرها که همچون قفس در گورستان ها ، ناز و نعمتِ خوش خیالان را به چنگال کشیده اند ، وجدانِ نعره زن انسان هایی است که عمری آرزوی تحول داشته و حیات خویش را به تسویف و فرافکنی گذرانده اند .
♦️ #کهکشان_نیستی | #فصل_۴٠
☑️ @m_h_esfahani
هدایت شده از همکاری عمومی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنونس فرآیند همکاری_مرحله ی اول
این پیام را به دست دوستان متخصص یا در مسیر تخصص برسانید.
حتما فیلم را به صورت کامل از یکی از طرق زیر مشاهده کرده و سپس پرسشنامه را تکمیل بفرمایید
لینک آپارات🔻
https://aparat.com/v/23jE7
لینک یوتویوب🔻
https://youtu.be/oElQ3rywseI
آنونس فرآیند همکاری_مرحله ی اول
این پیام را به دست دوستان متخصص یا در مسیر تخصص برسانید.
حتما فیلم را به صورت کامل از یکی از طرق زیر مشاهده کرده و سپس پرسشنامه را تکمیل بفرمایید
لینک آپارات🔻
https://aparat.com/v/23jE7
لینک یوتویوب🔻
https://youtu.be/oElQ3rywseI
♦️(لینک پرسشنامه ی همکاری_مرحله ی اول_تفصیلی)🔻
https://survey.porsline.ir/s/QixGkYxr
@team_110
شعله ی طور
آنونس فرآیند همکاری_مرحله ی اول این پیام را به دست دوستان متخصص یا در مسیر تخصص برسانید. حتما فیلم
بنا به امر دوستان زمان این کار بنا شد فعلا محدودیتی نداشته باشد.اگر علاقه مند هستید پی گیری بفرمایید
『🕊͜͡✨』
در روایت آمده : التوحید نفی التوحید : یعنی شما آن حالت توحیدی که تصور می کنید عالی ست را حتی باید نفی کنید ، و بالاتر بروید . چه برسد به اینکه من دو دقیقه سر نماز بنشینم و ذهنم هزار جا برود . پس نکته اینجاست که ما باید جلوی ورودی های چشم ، گوش و.. را ببندیم و آن را مدیریت کنیم .
پیشنهاد : کتاب گزینش تکنولوژی از دریچه بینش توحیدی از استاد اصغر طاهر زاده .
راه اول کنترل ورودی هاست . باید جدولی تهیه کنیم و مقرر کنیم در روز چه اندازه از موبایل و.. استفاده کنیم ؟ چه اندازه باید دید و شنید ؟ آیا به جای مشغول شدن در این فضا ، وظیفه نداریم به خانواده رسیدگی کنیم یا حتی در آمد زایی کنیم ؟ وظیفه نداریم به شوهر و زندگی مان برسیم ؟ وظیفه نداریم سری به پدر و مادر بزنیم یا تلفنی به اقوام ؟ وظیفه نداریم آموزشی به کسی بدهیم ؟ نتیجه افراط در استفاده از فضای مجازی ، ورود ورودی هایی در وجودمان که مشخص هم نیست کجا می رود !!!
♦️ جلسهٔ سیزدهم ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل
💠 کنترل ورودی ها در جهان مدرن برای تصحیح خیال
☑️ @m_h_esfahani
♦️این متن بیش از پنج سال پیش نوشته شده است.چه بسا در حال حاضر مبتلا به تر از قبل باشد.♦️
🔻برای باز شدن گره های بسته🔻
گاهی با خودم گمان می کنم این حجم از فرافکنی در ما از کجا نشأت گرفته است.
روح هر کس حکایت گر قضایا و هواجسی است که او صبح تا به شب با آن درگیر است.
در قشر مذهبی توجیهات و فرافکنی های محیّر العقولی را می بینم که نمیدانم واقعا باید چه گفت!
روزی نیست که کسی به بنده نگوید که من مشکلی دارم ،مسئله ای دارم،دردی دارم که فلان است و دیگر به انتها رسیده ام و فقط باید به من یک عارفی ،صاحب نفسی ،روشن ضمیری ،صاحبدلی نشان داده شود تا او بفهمد که این درد بی درمان من چه راهکاری دارد.آن ها هم که فضای معنوی تر دارند تمام اموراتشان لنگ اینست که استاد کاملی می خواهند که اسفار اربعه را طی کرده باشه و بیاید و به ایشان از صقع ملکوت دستور بدهد که این ذکر و یا این فعل از پستوی عنقای اسرار برای تو به تحفه تنزل یافته و این آنست که عمری در به درش بودی،به قول آیت الله بهجت ره بعضی ها منتظرند کسی از پشت کوه قاف بیاید و دستشان را بگیرد و مشکلات را حل کند،بدانید که نخواهد آمد.
🔻گاهی در طوفان این سخن ها با خود می گویم واقعا ما در حال رفتن به کجا هستیم و تا وقتی صاحبان ولایت هستند چرا ما تا به این حد آواره و در به دریم!
شیطان و تحرکات قوه ی خیال تا چه حد در وجود ما استیلا یافته است.
نتیجه ی خواندن چند کتاب عرفانی و زندگینامه به جای اینکه ما را توحیدی بار بیاورد و ما را متوسل به ساحت وجود اهل بیت علیهم السلام و این قرآنی که در حال خاک خوردن روی میز است بنماید، حلّ مشکلات غیر قابل حل ما به خیال خودمان را حواله به کنجی از از کنج ها و پیری از پیر ها می دهد که خدای متعال هنوز برای حل مشکل چنین زاویه ای و چنان پیری را خلق نکرده است.
🔻نمی گویم اولیاء نیستند اما چرا ما متوجه نمی شویم حاضر شدن نزد اهل باطنی که برایمان نتیجه بخش باشد نتیجه ی توسل و انجام مو به موی شریعت و تحمل تشنگی و ها گرسنگی های متعدد در این راه است وگرنه که شمر درگودال قتلگاه چهره ی مظلوم اباعبدالله را می دید و دلش باز راهی به حقیقت نیافت حتی اعماق وجود تاریکش صوت لایتناهی حسین ع را نشنید که برایم قدری آب بیاور و باز هم نانجیبانه سر از گریبان حقیقت هستی جدا نمود.
🔻اهل دل که زیادند اما
مهم دلی است که اهل باشد و قابلیت حضور نزد آنان را در خود بیابد.
وقتی ما به التزامات اولیه و پی گیرانه ی شریعت پایبند نیستیم واقعا چرا از لابلای کتب عرفانی به این نتیجه میرسیم که مشکلمان فقط در دست موجودی خیالی است که نمیدانیم کیست و کجاست.
پس چه می شود این همه خون دل اهل بیت علیهم السلام و اولیاء در توصیه به التزام و استقامت در قرائت قرآن روزانه ،مراقبه ی جدی به ترک گناه به هر شکل که هست و از مهم ترین آن ها رابطه ی میان زن و شوهر است که طرفین باید در کمال صمیمت و گذشت و بدون اصطکاک کشتی زندگی شان را به ساحل برسانند،زن توجه کند مرد با هویت مدیر بودن خلق شده است و در اموری که شرع دستور داده باید حرفش پذیرفته شود و مرد توجه داشته باشد که زن موجودی لطیف،شکننده و عاطفی است که از کوچکترین عملکردی بزرگترین رنج ها برایش خلق می شود.
وقتی ما ساحت انجام واجب و ترک محرم را منحصر در نماز و روزه تعریف کردیم آن هنگام که مشکلاتمان که ناشی از عملکرد و انتخاب های خودمان است،سر برآورد تازه به فکر استاد و اهل دل و اهل معنا می افتیم.
🔻بیایید به جای خیال بافی،
التزام به ترک گناه،
نماز اول وقت،
دوام وضو،
قرائت قرآن مرتب روزانه(حداقل هفت صفحه در روز)،
نماز شب
و برای حوائج خاص الخاص تمسک به اهل بیت علیهم السلام و تکرار مکرر نماز جناب جعفر طیار را نصب العین قرار دهیم،
که بسیاری از کسانی که عمری دنبال کسی بودند تا مشکلاتشان را حل کند با این دستورات به نتیجه رسیده اند و اگر لازم بوده باشد به محضر اولیاء هم حاضر شده و از همه مهم تر با امام عصر روحی له الفداء ارتباط گرفته اند و حضرت حتی برای تربیت معنوی آنان را به کسی از اولیاء خویش حواله داده اند،نمی شود تا ما زندگینامه ی چند بزرگوار را خواندیم سینه سپر کنیم و حالت سیر در ملکوت بگیریم و منتظر باشیم از کرّوبیان جملگی خادم ما باشند .
گذشتگان قائل بوده اند که برای سلوک لازم است هر سه روز یکبار قرآن کریم ختم شود ما کجا و این ملاکات کجا..
از قطره ی مفاهیم تا اقیانوس وجود راهی دراز در پیش است.
🔻گشایشات و ترقی ها در خارج از وجود فرد تعریف نشده اند، این خیالات یکسر امواجی است که از زاویه ی شیطان در دنیای مدرن برای اهل ایمان و اهل دقت طراحی شده است تا ایشان را در عقبات حفظ ایمان در آخرالزمان زمینگیر نماید.
الغرض آنکه مطلقا حقایق راخارج از خود جستجو نکنیم جهان مدرَک هر کس تمثلی از حقایق درون اوست که با اولویت بندی خودش برایش به جلوه در آمده اند .
@m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
بدن ما نازله ی روح است ، به تعبیری بدن آن مرتبه از وجود است که ظهور مراتب عالی انسانی را با خود دارد ، به طور مثال وقتی غذایی می خوریم می دانیم چقدر از آن جذب می شود ، چگونه و چقدر از آن دفع می شود . اما در غذای روحانی چشم ما بسته است ، نمی دانیم در تهاجم اطلاعات و افکاری که مهم و ضروری تلقی نمی شود حتی اگر خوب هم باشد ، چه بلایی قرار است سرمان بیاید و چه مشکلاتی ایجاد شود و این یعنی دور شدن از مسیر .
♦️ جلسهٔ سیزدهم ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل
💠 کنترل ورودی ها در جهان مدرن برای تصحیح خیال
☑️ @m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️انسان یک منظومهی عجیب ..!
☑️ @m_h_esfahani
『🕊✨』
مرحوم آیت الله قاضی رحمت الله علیه قبل از شروع ماه رجب ، نامه ای برای شاگردانشان نوشته اند با این عبارت که "قرائت قرآن اقل از یڪ جز نباشد"، البته در آن نامه دستورات ذکری دیگری نیز آمده برای آن سطح از شاگردان ، که به نظر می رسد فضای قدیم نجف اشرف که این افراد در آن تنفس می کردند ، فضائی بوده که خیال ها در آن آرام بوده ، خواطر کم بوده ، حاکمیت افکار شیطانی فوق العاده کمتر از الان بوده است ، به دلیل کم بودن تهاجمات ، البته آن زمان هم مشکلات و سختی هایی از قبیل ، گرما ، فقر ، مریضی و ... وجود داشته اما نکته این است که با وجود کمتر بودن خواطر در آن زمان ، در آن سطح هم ایشان به عنوان اولین قدم می فرمایند "و قرائت قرآن اقل از یڪ جزء نباشد". بنده فعلا به کمیت کاری ندارم . مهم این است که ایشان در ذکر لفظی ، توجه به قرآن کریم داشتند ...
♦️دریچه سلوک در طبقات وجود انسان کامل
- جلسه ی بیست و سوم ( قرائت قرآن؛ شاهڪار انقلاب شاڪله )
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
♦️#معرفت_النفس |
انسان توجه دائمی داشته باشد به اینکه "ذا نفس ناطقه" و مجرد است .
خاصیت دو بال فڪر و ذڪر این است که انسان دائم ، متوجه این باشد که من فقط این بدن نیستم ! من موجودی بزرگتر از اینها هستم . به این کرامت نفس میگویند . یعنی نفس انسان کریم است شامل مقامات است . چرا خود را محدود کنیم به دنیایی که امیرالمومنین علیه السلام فرمود دنیای شما نزد من پست تر از عرق خوک کف دست آدم جذامی است . چرا خود را آلوده کنیم به این دنیا ؟! توجه به این مساله قدم اول است .
قدم دوم ؛ عملِ محڪم!
انسان باید به آنچه به او گفته اند ، "عمل" ڪند .
☑️ @m_h_esfahani
دوستانی که حیله های مدرن را می بینند
به دو نکته توجه کنند.
۱-حتما به ترتیب ببینند.
۲-اصل قضایای جدی و مهم از عنوان ۱۲ به بعد طرح شده است.گاها می شنوم در بعضی فضاها تا عنوان ۱۲ آپلود شده است.
قسمت جدی و مهم این طرح از عنوان ۱۲ آغاز می شود.اما این بدین معنا نیست که می توان از قسمت ۱۲ آغاز کرد.خیر.باید حتما ۱۱ عنوان به ترتیب دیده شود و سپس مباحث جدی و اساسی را از عنوان ۱۲ پی گرفت.سوالاتی که برای شما در عناوین اولیه پیش می آید در روند مباحث عمدتا خود به خود پاسخ داده خواهد شد.
♦️برای دیدن حیله های مدرن احتیاجی به پلتفرم خاصی نیست و می توانید به ترتیب داخل آپارات از طریق لینک زیر مشاهده کنید.🔻
http://www.aparat.com/m_h_esfahani_aparat
@m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
آن کس که در این دنیا خام بماند و عشق جانش را به آتش نکشد ، تخمِ آدمیت در وجودش رشد نکرده است . آدم آن است که در دیوانگی به مردانگی رسیده باشد ؛ نه در خیال آدمیت حیوانی باشد که در پندارهایش ، صبح را به شب می رساند و شب را به صبح . این قبرها که همچون قفس در گورستان ها ، ناز و نعمتِ خوش خیالان را به چنگال کشیده اند ، وجدانِ نعره زن انسان هایی است که عمری آرزوی تحول داشته و حیات خویش را به تسویف و فرافکنی گذرانده اند .
♦️ #کهکشان_نیستی | #فصل_۴٠
☑️ @m_h_esfahani
♦️نکته ای برای ماه رجب
شاید مایه ی حسرت باشد اگر نتیجه ی زیارت های ظاهری قبلی ما منجر به این نشده باشد که حرم مطهر مولی الموحدین علی علیه السلام را به قول مرحوم آيتالله سید علی قاضی مشهد اعظم نیافته باشیم.مگر میشود مکانی مشهد اعظم باشد اما صاحب آن مکان که ولیّ مطلق است منحصر در زمان و مکان باشد.
نتیجتا اگر این فکر در ذهن ما خلجان کرد که ای کاش زیارتی میرفتیم و صرفا آنجا زیارت رجبیه را میخواندیم و بس چه توفیقی خواهد بود،باید بدانیم که بی جهت خود را محروم کرده و محصور در خیالات و توهمات شده ایم.
همانطور که عالم محضر خداست محضر ولیّ خدا نیز هست.
زیارت رجبیه را هر روز ماه رجب هر کجای این جهان که هستید بخوانید که صاحب و مزور آن منسلخ از زمان و مکان است.
السَّلامُ عَلَیْکُمْ إِنِّی قَصَدْتُکُمْ...
زیارت رجبیه.
المکتوبات فی النجفالاشرف
@m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
قرآن کریم و روایات به ما می گویند تو لازم نیست که تلاش کنی دیده شوی ، تو داری دیده می شوی ! تو وسط یک معرکه ای هستی ، بازیگر یک صحنه ای هستی که مهم ترین افراد دارند تو را می بینند ، نه یک مشت آدمی که معلوم نیست اینها قیمت خودشان چقدر باشد !. یا به خاطر یک توانایی که تو داری ، یا به خاطر بدنی که تو داری ، یا به خاطر چهره ای که داری ، یا به خاطر یک چیز سطح پایینی که تو داری اینها افتادند دنبال تو و به محض اینکه این در تو زائل شود ، آنها هم خواهند رفت . نمونه اش هم خیلی از این بازیگر های سلبریتی که یک دوره مصرف دارند ، تمام می شود می رود . اما چیزی که قرآن کریم و اهل بیت به ما ارائه می کنند به ما می گویند ای انسان ! تو داری دیده می شوی ، تو می توانی طوری باشی که آن بالا اسمت را بخوانند ، مشهور باشی . و در لحظه ، توسط مهمترین حقایق عالم داری دیده می شوی .
♦️ جلسهٔ پانزدهم ، دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل .
💠 انسان بازیگر صحنه ی هستی و رفع خواطر با توجه به سائق و شهید
☑️ @m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
『🕊͜͡✨』
♦️قضایای سلوکی برای عده خاصی نیست!
💠 جلسه دوم ، دریچهٔ سلوڪ در طبقات وجود انسان کامل
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
مرحلهٔ اول در تطهیر قوه خیال و ایجاد تمرکز این است که : ١- در انجام واجبات و ترک محرمات توجه کنیم به اینکه ما از طرف بالا مأموریم به این کار و باید انجام بدهیم ، بسیار انسان را جمع می کند . ٢- انجام واجبات و ترک محرمات را به این شکل انجام بدهیم که این آخرین بار است که توفیق و فرصت و موقعیت انجام آن را دارم .
مرحله دوم یعنی تصور کنم این نماز واجبی که الان می خوانم ، آخرین نماز من است ، این خمسی که می دهم آخرین خمس من است ، این روزه آخرین روزهٔ من است ، این سجده آخرین سجده است ، ممکن است ديگر اين توفیق فرصت و موقعیت بدستم نیاید . این باعث تمرکز می شود . ما عادت کرده ایم که فقط بشنویم . اهل بیت علیهم السلام برای ما شنیدنی زیاد آورده اند . ولی از ما عمل خواسته اند . ما باید پیگیری کنیم تا به منازل عمل وارد شویم . بعد از آن راه به ما نشان داده خواهد شد .
♦️ جلسهٔ یازدهم ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل .
💠 فکر در وحدت با توجه به فرصت برای آخرین امکان عمل و یاد مرگ
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
بزرگان در شیوه اخلاقی خود، به "تروک" سفارش میکنند. یعنی میفرمایند کارهایی را انجام ندهید. عمده مشکلات ما بخاطر انجام دادن برخی اعمال است. یعنی ما اشتباهاتی داریم که مرتکب شدن به آنها باعث میشود دائما در مسیر رسیدن به قله، پرت شویم به سمت پایین. روایت هم داریم که ترک گناه، خودش عبادت است. یعنی همین ترک فعل را برای شما مینویسند و بخاطر آن شما را بالا میبرند.
♦️حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها؛ رازگشای سرّ انسان
جلسه ی سوم، فاطمیه ی دوم ۱۴۴۱
☑️ @m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
『🕊͜͡✨』
♦️ هر انسانی برای خدا ویژه است
💠 المحاضرات فی النجف الاشرف
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
🔻آیه :
وَقِيلَ الْيَوْمَ نَنْسَاكُمْ كَمَا نَسِيتُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا وَمَأْوَاكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ نَاصِرِين (۳۴_جاثیه)
🔻دقت روحانی در آیه :
| باطن نسیان تنهایی است |
عبارت « و ما لکم ناصرین » اوج این آیه است و اشاره به حقیقتِ تنهایی انسانِ فراموشکارِ حقیقت در عالم دنیا ؛ "مِن" بیانیه ، اشاره به نبود جنس هیچگونه یاور و ناصری برای فراموشکاران دارد و تنها آتش شاید جوهره ی وجودیشان را برگرداند . نکته ی مهم دیگر اینست که فراموش کاران و غافلان تنهای تنهای تنهای تنهایند . چون عالم قیامت ظهور بطن نشئه ی دنیاست و این تنهایی راز غم اهل دنیا و غافلان و کسانی است که خدا و مالکیتش و سیطره ی اسمائش بر هستی را از یاد برده اند . در واقع میتوان گفت اگر حس تنهایی بر ما غلبه دارد باید بدانیم ریشه در فراموشی مالکیت هستی برای خدا و غفلت از روز دیدار و ظهور اسماءالهی در عوالم بعدی دارد .
♦️ روح القرآن
-
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
انسان موجودی لایه به لایه خلق گشت و چون اشرف مخلوقات بود ، به دنیا و پایین ترین سطح عالم هستی آمد تا مالکیت و سلطنت خداوند در تمام طبقات هستی را به نمایش بگذارد . خلافت الهی رسالتی است که نه جنیان از عهدهٔ آن بر آمدند و نه ملائک . شریعت گوهری است که التزام به آن ، انسان را به پادشاهی در نازل ترین سرزمین هستی می رساند و هر کس در این مرتبه از عالم به شاهی برسد ، در طبقات دیگر هم پادشاه ممالک غیبی خواهد شد . از اینجا بود که اهل بیت علیهم السلام تحفهٔ خلافت الهی را برای انسان به ارمغان آورند و راه سلطنت و خداگونه شدن را در تعبدِ محض از دستورات شریعت معرفی کردند .
♦️ #کهکشان_نیستی | #فصل_١٣
☑️ @m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
『🕊͜͡✨』
♦️همت بلند دار که مردان روزگار / از همت بلند بجائي رسيده اند ..
* حضرت خضر باب الورود امام عصر (؏)
* برخی اهل معنا آثار وجودی امام (؏) را حس می کنند .
* توجه ما به امور مختلف زیاد شده است .
* برای نزدیک شدن به امام عصر (؏) ، به توحید ، به مقام احدیت ، به مقامات عالی ، باید تمرکز پیدا کنیم ، باید متمرکز بشویم .
* دستورات شریعت تمرکز آور هست ..
💠 المحاضرات فی النجف الاشرف
☑️ @m_h_esfahani
يا من هو مظهر العجائب
يا من هو مظهر الغرائب
يامن هو منجز المواعيد
يا من هو منجح المطالب،
يامن هو قاتل الطواغيت
يا من هو قامع الکتائب
اي تيغ تو همچو برق لامع
وي تير تو چون شهاب ثاقب
در وصف مدايح تو عاجز
صد صابي و صد هزار صاحب
در نعت فضائل تو ابکم
صد صابر وصد هزار صائب
يامن هو دافع البلايا
يا من هو عالم العواقب
جانم به لب آمد از اعادی
روزم بشب آمد از نواصب
قد ذاق من العدي الأحباء
في غيبة ابنک المصائب
بر جان ضعيف ما ببخشا
يا من هو طالب و غالب
برگير بدست تيغ و بگذار
بر دست مهين امير صاحب
پور تو که در همه عوالم
بر مسند امر تست نائب
يک بوسه بزن بچشم مستش
آن تيغ دو سر بده بدستش
میرزا حبیب الله شهیدی خراسانی.
شب ۱۳ ماه رجب
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
#بازنشر
♦️تجلیات برای نفوس مختلف به اشکال گوناگون است.
قضاياي متعددی وجود دارد که شیعیان خالص مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام پس از مراقبات طاقت فرسا و دلداری و مواظبت از حقیقتشان
با مشاهدات گوناگونی روبرو شده اند.
بعضی اهل ذکر تمام عالم را در حال ذکری که مشغولند مشاهده میکنند
مثل ذکر یونسیه که در همان حین در و دیوار و درخت و زمین و آسمان را در ادای ذکر هماهنگ با خویش می یابند.
بعضی نفوس در باطن خویش هنگام قرائت قرآن کلمات قرآن را پیش از جاری شدن بر زبانشان در دل به شکل نور و یا تلقین می یابند.
و یا برای مثال
پیرمردی در نجف اشرف بود که خدا او را قرین رحمت توحیدی خود کند که می فرمود سید هاشم حداد ره آیات قرآن را که قرائت میکرد كلماتي که از زبان مبارکش خارج می شد در وجودش فرو می رفت.
و بعضی دیگر تجلیاتی از مقام ولایت و اوحدی از افراد مشاهدات توحیدی به معنای خاصش خواهند داشت.
تمام اینها از حقیقتی لا افق و بی نهایت و واجبی بالغیر به نام نفس و سرّ انسان نشئت میگیرد که حقیقتی ذومراتب جز ولایت مولی الموحدین علی علیه السلام نیست.
همانجور که خالق کریم سبحان در حدیث قدسی فرمود:
🔻الانسان سرّی و انا سرّه
انسان سرّ من است و من سرّ انسان.
حد شهود و شکار ا این سرّ درون را غلبه ی سرّ بر کثرات و حجاب های ساتر حقیقت نفس تعیین می نماید.
همانطور که امیرالمومنین علی علیه السلام در حدیث حقیقت به جناب کمیل فرمودند:
🔻الحقیقه هتک الستر بغلبه السرّ.
حقيقت خرق پرده ها به سبب غلبه ي سر است
الغرض باید فکری به حال هم نشینی و هم صحبتی و دلداری این حقیت در خویش کنیم چرا که گویا در عمده ی ما به شکلی کتک خورده و خونین زیر آوار گناهان و کثرات و تعلقات در حال خفگی و جان دادن است.
آن چنان مست است عاشق کز شراب آمد به هوش
آن چنان فاش است شاهد کز خودش آمد حجاب
هیچ می هرگز نخواهد زین می مست تر
هیچ شاهد فاش تر زین برنیندازد نقاب
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani