eitaa logo
کانون و گروه فرهنگی‌🇵🇸_تبلیغی مرصاد
295 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
241 فایل
مدیر کانال: @Sardarhajizadeh313 @Jahedi
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ زیارت امام حسین علیه السلام، بدبخت را خوشبخت می‌کند ☑️ (راوی گوید:) از امام صادق علیه السلام پرسیدم: 🔹 کسى که به زیارت امام حسین(ع) برود، در حالى که معرفت دارد و هیچ استکبار (خود بزرگ پنداری) و استنکافى (سرپیچی) از زیارتش نداشته باشد چه اجر و ثوابى دارد؟ ▫️ فرمود: 🔸 براى او ثواب هزار حجّ و هزار عمرۀ مقبول مى‏‌نویسند و اگر شقى و بدبخت بوده، خوشبخت می‌شود و پیوسته در رحمت خدا غوطه‌ور است. 📜 عنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا لِمَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَیْنِ (ع) زَائِراً عَارِفاً بِحَقِّهِ غَیْرَ مُسْتَکْبِرٍ وَ لَا مُسْتَنْکِفٍ؟ قالَ یُکْتَبُ لَهُ أَلْفُ حِجَّةٍ وَ أَلْفُ عُمْرَةٍ مَبْرُورَةٍ وَ إِنْ کَانَ شَقِیّاً کُتِبَ سَعِیداً وَ لَمْ یَزَلْ یَخُوضُ فِی رَحْمَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. ⬅️ کامل الزیارات صفحه ۱۵۶ 🏷 علیه السلام
نگویید جا مانده‌ایم! ▪️ کسی که ‎قلب و روحش رفته جامانده نیست. جامانده کسی است که عشق و شور و طلب زیارت ‎اربعین به ذهنش هم نمی‌رسد و علاقه‌ای ندارد. اگر به هر دلیلی اشتیاق رفتن هست و شرایطش نیست، خیری بوده و ثواب نیت را برده‌اید. شاکر باشید و نگویید جامانده ایم _آیت‌الله‌جوادی‌آملی‌حفظه‌الله‌ تعالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصاویری از شهید رئیسی در پیاده روی اربعین حسینی 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤
◼باتوجه به نزدیک شدن دهه آخرصفر مبلغین عزیز لطفا نحوه حضورشون رودرسه روزپایانی صفراطلاع دهند: ❇مستقری موکبهای بین راهی ❇مستقری اسکانهای داخل شهری ❇ترددی اسکانهای داخل شهری ◼لطفا تعدادروزوساعتهای حضور راجهت برنامه ریزی وحکم به آیدی یاشماره ذیل اطلاع دهید ۰۹۳۸۷۶۶۸۲۱۸ @Sardarhajizadeh313
🔴فاجعه آتش سوزی سینما رکس آبادان توسط عُمّال رژیم پهلوی 28 مرداد 1357 ♦️در فاجعه آتش سوزی عمدی سینما رکس آبادان که از سوی ساواک و عوامل رژیم سفّاک پهلوی جهت بدنام کردن انقلاب اسلامی مردم ایران به وقوع پیوست، 377 نفر به طرزی فجیع کشته شدند. در جریان این آتش سوزی، تماشاگران سینما که در آن روز، حدود 700 نفر بودند برای فرار از مهلکه به طرف درهای خروجی روی آوردند، ولی درها را بسته یافتند. انتشار این خبر و نمایش فیلم ها و عکس های این فاجعه، افکار عمومی را به شدت جریحه دار ساخت. ♦️اما رژیم شاه با متهم کردن نیروهای انقلابی در این حادثه ضد انسانی، قصد داشت تا انقلابیون مسلمان را افرادی متحجّر و مخالف با هُنر و ضد مردم نشان دهد که در این هدف خود ناکام ماند و مردم بیشتر حرف مخالفان را که رژیم را در این فاجعه متهم می کرد، می پذیرفتند. پس از وقوع جنایت هولناک آتش سوزی سینما رکس آبادان، حضرت امام خمینی(ره) در 31 مردادماه سال 1357، در پیامی از نجف اشرف خطاب به اهالی آبادان، ضمن اعلام خطر به اینکه ممکن است رژیم پهلوی، اعمال وحشیانه مشابهی در شهرهای ایران انجام دهد، از گویندگان خواستند وظیفه آگاهی بخشی به مردم را دنبال کنند. ♦️در بخشی از پیام مهم امام به مناسبت این فاجعه آمده بود: من گمان نمی کنم هیچ مسلمانی، بلکه انسانی، دست به چنین فاجعه وحشیانه ای بزند، جز آن که به نظایر آن عادت نموده است. گفتار شاه که تظاهرکنندگانِ مخالفِ من "وحشت بزرگ" را وعده می دهند و تکرار آن پس از واقعه که این همان وعده بوده است، شاهد دیگری بر توطئه است. این مصیبت دلخراش برای شاه، شاهکار بزرگی است تا به تبلیغات وسیع در داخل و خارج دست زند و به بوق ها و مطبوعات دست نشانده داخل و نفع طلب خارج دستور دهد که هرچه بیشتر برای اغفال مردم، این جنایت را منتشر و به ملت محروم و مظلوم ایران نسبت دهند تا در خارج، ملت حق طلب ایران را، مردمی که به هیچ ضابطه انسانی و اسلامی معتقد نیستند معرفی نماید. ♦️پیام امام خمینی (قدس سره) به مردم مسلمان درباره فاجعه به آتش کشیدن سینما رکس آبادان: بسم الله الرحمن الرحیم خدمت عمومی اهالی محترم آبادان ایدهم الله تعالی دریافت خبر بسیار فجیع به آتش کشیدن چند صد تن هموطنان ما با آن وضع حساب شده موجب تاثر و تاسف شدید گردید. من گمان نمی کنم هیچ مسلمانی بلکه انسانی دست به چنین فاجعة وحشیانه ای بزند جز آنانکه به نظایر آن عادت نموده اند و خوی درندگی و وحشگیری آنان را از انسانیت بیرون برده باشد. من تاکنون اطلاع کافی ندارم لکن آنچه مسلم است این عمل غیر انسانی و مخالف با قوانین اسلامی از مخالفین شاه که خود را برای حفظ مصالح اسلام و ایران و جان و مال مردم به خطر مرگ انداخته اند و با فداکاری از هم میهنان خود دفاع می کنند به هر مسلکی باشند، نخواهد بود و قرائن نیز شهادت می دهد که دست جنایتکار دستگاه ظلم در کار باشد که نهضت انسانی ـ اسلامی ملت را در دنیا بد منعکس کند. آتش را به کمربند در سراسر سینما افروختن و بعد توسط مأمورین درهای آن را قفل کردن، کار اشخاص غیر مسلط بر اوضاع نیست. ♦️گفتار شاه که تظاهر کنندگان مخالف من وحشت بزرگ را وعده می دهند و تکرار آن پس از واقعه که این همان وعده بوده است شاهد دیگری بر توطئه است، نه اینکه واقعاً شاه یک غیبگوی بزرگ است! مصاحبه سابق شاه که ایران را با ملت نابود می کنم نیز شاهد این مدعاست. اظهار تأسف و تأثر در بوق های تبلیغاتی از اشخاصی که هر روز دستشان تا مرفق به خون هم میهنان ما فرو رفته است شاهد بزرگی است بر نقشه شیطانی شاه و همدستانش، هم آنان که در اکثر شهرهای ایران دست به کشتارهای فجیع زده اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چه شد که کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد ♦️مصدق که با اعتماد به آمریکا به آن‌ها پناه برده بود، ناگهان با خیانت ایالات متحده و کودتای مشترک‌اش با انگلیس مواجه شد. او از قدرت سرنگون شد تا اولین تجربۀ ایرانی‌ها در مواجهه با غرب رقم بخورد: آمریکا قابل اعتماد نیست! 🎞با تصاویری مستند از وضعیت خانۀ مصدق پس از کودتا
🏴قدمهای آسمانی تاامام مهربانی 🚩 مشارکت در برپایی موکب مردمی پذیرایی واستقبال از زائران وکاروانهای پیاده عزادارامام رئوف در محور جاده کلات واسکانهای داخل شهری مشارکت نقدی با واریز وجوه به شماره کارت: 💳
6037997700404024
(بزنین روش کپی میشه👆) لطفا پس از واریز وجه، رسید آن را بفرستید: ۰۹۳۰۵۹۴۲۹۹۴ @Sardarhajizadeh313 کسب اطلاعات بیشتروهدایای غیرنقدی: 09387668218 ———————————— @m_merssad
🎨 برشی از پی‌نمای «سیلی تاریخ» ۱. روایت رهبر انقلاب از عبرت کودتای ۲۸مرداد ۱۳۳۲ 🔍 ادامه👇 khl.ink/f/53588
🎨 برشی از پی‌نمای «سیلی تاریخ» ۲. بازگشت مصدق به نخست‌وزیری در سال۱۳۳۱ 🔍 ادامه👇 khl.ink/f/53588
🎨 برشی از پی‌نمای «سیلی تاریخ» ۳. هشدار کودتا 🔍 ادامه👇 khl.ink/f/53588
🎨 برشی از پی‌نمای «سیلی تاریخ» ۴. کودتای ۲۸مرداد۱۳۳۲ 🔍 ادامه👇 khl.ink/f/53588
🎨 برشی از پی‌نمای «سیلی تاریخ» ۵. غارت نفت ایران 🔍 ادامه👇 khl.ink/f/53588
🎨 برشی از پی‌نمای «سیلی تاریخ» ۶. مصدق به آمریکا اعتماد کرد، کتکش را هم خورد 📥 نسخه افقی و عمودی 🔍 نسخه چاپی👇 khl.ink/f/53588
مسير عشق.mp3
12.17M
⚜اقای علیرضا میرزازاده استان گیلان شهرستان رودسر شهر واجارگاه سن۲۲ مسیرپیاده روی از نجف تا کربلا ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽توصیهٔ مرحوم استاد فاطمی نیا برای کسانی که اربعین کربلا مشرف نمی شوند..!
♥️ صبحی دیگر رسید و من در انتظار دیدار شما چشم می‌گشایم و پنجره دل می‌گشایم به سوی امید و نور... و دلم لبریز است از شوق صبح موعود، لحظه دیدار، و به پایان رسیدن لحظه های انتظار... 🌤
سلام بر آنان که مشتاقانه ندا سر می‌دادند سوی دیار عاشقان، سوی خدا می‌رویم به « کربلا » می‌ رویم ...💔
🔻امام سجاد علیه‌السلام: 🔸هرکس به خاطر خدا به زیارت امام حسین علیه‌السلام برود، خدا او را مثل یک نوزاد، از گناه خارج می‌کند. فرشته‌ها بدرقه‌اش می‌کنند و با چترى از بال‌‏هایشان، بر سرش سايه مى‌‏افكنند تا آنگاه كه به نزد خانواده‌اش بازگردد. فرشتگان آمرزش او را از خدا می‌خواهند و رحمت آسمانی از هر سو او را می‌گیرد. فرشته‌ها به او ندا می‌دهند: درود و پاکیزگی بر تو باد و بر آنکه زیارتش کردی! و خانواده‌اش (در غیاب او) حفظ می‌شوند. 🔹 مَنْ زَارَهُ يُرِيد بِهِ وَجهَ اللَّهِ أَخرَجَهُ اللَّهُ مِن ذُنُوبِهِ كَمَوْلُودٍ وَلَدَتهُ أُمُّه و شَيَّعَتهُ الْمَلَائِكَةُ في مَسِيرِهِ فَرَفرَفَت عَلَى رَأْسهِ قَد صَفُّوا بِأَجْنِحَتهِمْ عَلَيهِ حَتَّى يَرْجِعَ إِلى أَهْلِهِ و سَأَلَتِ الملائكةُ الْمَغفِرَةَ لَه مِن رَبِّهِ و غَشِيَتْه الرَّحمَةُ مِنْ أَعْنَانِ السَّمَاءِ و نَادَتهُ الْمَلَائِكَة طِبْتَ و طابَ مَن زُرتَ و حُفِظَ في أَهْلِهِ 📚کامل الزیارات، ص۱۴۵.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔دری که سالهای سال بازه! 🔷مادری اینجا چشم به راهه تا قامت رعنای جوانش را ببیند... 🌷شهید احمد خلیلی 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤
‍ ‍ ◾️عنایات اباعبدالله علیه السلام به مشتاقانی که به زیارت اربعین نرفتند(۳) نکته‌ی دیگری هم که شاید باز خوب است به آن توجّه کنیم این است؛ که ببینید این زیارت ظاهری که ما از وطن خودمان حرکت می کنیم، راهی طی می کنیم و بالاخره به کربلای معلّی مشرّف می‌شویم و وارد حرم اباعبدالله عليه‌السّلام می شویم و در حرم آن حضرت عرض سلامی به محضر آن بزرگوار داریم، گرچه بسیار بزرگ است، بسیار عظیم است، بسیار گرانبهاست، امّا بدانیم، این مجاز است. این زیارت مجازی است. ↩️ زیارت حقیقی دیدار خود اباعبدالله الحسین عليه‌السّلام است. حرم حضرت، در حقیقت، قلب مؤمن است. القلب حرم الله. قلب مؤمن حرم خدا و حرم اولیای خداست. فرمودند: فی قلوب من والاه قبره. قبر اباعبدالله در قلوب اهل ولایت است. در قلوب اهل محبّت است. زائر حقیقی زائری است که از مجاز عبور کند و به حقیقت راه پیدا کند. از این عالم ظاهر و عالم کثرت، توشه‌ای بگیرد برای اینکه به عالم حقیقت راه پیدا کند. برای اینکه خود اباعبدالله الحسین عليه‌السّلام را دیدار و ملاقات کند. عرض کردم این به معنای این نیست که خدایی ناکرده تشرّف به کربلای معلّی و حرم اباعبدالله عليه‌السّلام را کوچک بشماریم؛ بسیار عظیم است. امّا اعظم از این، دیدار خود اباعبدالله است؛ ملاقات و زیارت آن حضرت در حرم دل است. و حالا اگر اینگونه نگاه کنیم، ممکن است این تعبیر را هم کنیم؛ که خدای متعال برای اینکه ما را از قنطره و پل مجاز عبور دهد و به وادی حقیقت رهنمون شود، مانع این اشتغال ما به مجاز شد تا راه را باز کند و به ما به حقیقت نائل شویم؛ این هم یک تعبیر. ↩️ همه ی اینها نشان می دهد که عطای بزرگی پشت این عدم موفقیّت برای تشرّف است در عین شور و علاقه و عشقی که به این تشرّف وجود دارد. و ان‌شاءالله خدای متعال توفیق دهد که انسان اهل غفلت نشود. غافل نشود. هیچ چیزی او را از مقصد غافل نکند. چه معصیت چه طاعت؛ غفلت موجب محرومیّت عظیم است. و غفلت در محضر بسیار خسارت بارتر از غفلت در غیبت است. در بحث زیارت عرض کردیم، در همین زیارت ظاهری که اگر زائر در حرم اهل‌بیت عليهم‌السّلام حواسش جای دیگری باشد، چقدر زشت است. حجّت خدا حواسشان به ماست و ما خدایی ناکرده در ذهن و فکرمان و دلمان، جای دیگری هستیم. قطعاً غفلت موجب محرومیّت خواهد شد؛ خدا نکند که محرومیّت ظاهری ما، اثر غفلت ما باشد. البته برای دوستان شایسته و وارسته‌ی ما غفلت از جنبه‌های ظاهری و دنیوی نیست که متاسفانه بعضاً وجود دارد که افراد برای تجارت، سیاحت، استراحت یا برای هر چیز دیگری به سفرهای زیارتی می روند، به حج می روند، به عمره می روند، اعتاب مقدّسه می‌روند، که آن دیگر خیلی خسارت است. آن غفلت در جنبه‌های دنیوی، و گاهی اوقات همانطور که عرض کردم، غفلت در جنبه‌های معنوی هم ممکن است برای زائری پیش بیاید و آن غفلت یقیناً خسارت بار است؛ یقیناً تبعات محرومیّت را در پی می آورد. ادامه دارد... 🎤 استاد مهدی طیب
عنوان: "در مسیر عشق: قدم‌هایی که دل را جلا می‌دهد" بسم الله الرحمن الرحیم چمدانم را بستم، اما نمی‌دانستم که با قلبی پر خواهم برگشت. راهی شدم به سوی سرزمینی که عطر شهادت می‌داد، به سوی کربلا، به سوی حسین (ع). اولین قدم که بر خاک عراق گذاشتم، انگار دنیا رنگ دیگری گرفت. هوا پر بود از بوی اسپند و صدای صلوات. چشم که می‌چرخاندی، می‌دیدی جمعیتی را که همه یک دل و یک صدا، "لبیک یا حسین" می‌گفتند. پیاده‌روی شروع شد. هر قدم، انگار سبک‌تر می‌شدم. خستگی معنا نداشت. پاهایم درد می‌کرد اما دلم، دلم پر می‌کشید برای رسیدن. در طول مسیر، موکب‌هایی دیدم که با عشق برپا شده بودند. مردمانی از هر نژاد و زبان، دست در دست هم، خدمت می‌کردند. یک روز تصمیم گرفتم در یکی از این موکب‌ها خدمت کنم. وقتی دست‌هایم را به کار گرفتم تا غذایی آماده کنم، حس کردم قلبم لبریز از عشق شده. هر لقمه‌ای که آماده می‌کردم، انگار برای حضرت زینب (س) آماده می‌کردم. چه حس شیرینی بود وقتی زائری خسته را می‌دیدم که با لبخند تشکر می‌کرد. شب‌ها، وقتی صدای نوحه و زیارت در فضا می‌پیچید، اشک بی‌اختیار بر گونه‌هایم جاری می‌شد. یاد مصیبت‌های اهل بیت (ع) که می‌افتادم، دلم می‌خواست تمام دردهایشان را به جان بخرم. در این سفر، معنای واقعی ایثار را دیدم. پیرمردی را دیدم که کفش‌های زائران را می‌شست و می‌بوسید. جوانی را دیدم که آخرین قرص نانش را با لبخند به دیگری تعارف می‌کرد. زنی را دیدم که با وجود درد پا، دیگران را ماساژ می‌داد. وقتی به حرم رسیدم، حس کردم تمام وجودم می‌لرزد. ضریح را که دیدم، انگار تمام غم‌های عالم بر دلم نشست. اما همزمان، آرامشی عجیب وجودم را فرا گرفت. دعا کردم، گریه کردم، خندیدم. حس می‌کردم سبک شده‌ام، انگار تمام گناهانم شسته شده بود. برگشتن سخت بود. دل کندن از آن فضای معنوی، از آن حس و حال، از آن عطر و بو. اما می‌دانستم که این سفر، تازه آغاز راه است. قول دادم که این حس را، این عشق را با خودم به شهر و دیارم ببرم. حالا که برگشته‌ام، هر روز با یاد آن لحظات زندگی می‌کنم. هر وقت دلم می‌گیرد، یاد قدم‌هایی می‌افتم که در راه حسین (ع) برداشتم. یاد نگاه‌های پر از مهر زائران، یاد دست‌های پینه بسته خادمان، یاد صدای "یا حسین" که در گوشم زنگ می‌زند. اربعین برایم فقط یک سفر نبود، یک تحول بود. یاد گرفتم که چطور عاشق باشم، چطور خدمت کنم، چطور ببخشم. یاد گرفتم که زندگی، یعنی قدم برداشتن در مسیر عشق، یعنی دل سپردن به راهی که حسین (ع) نشانمان داده. حالا هر روز، با امید دیدار دوباره، زندگی می‌کنم. و می‌دانم که این مسیر عشق، هرگز پایان نخواهد یافت. چرا که عشق به حسین (ع)، عشقی است که هر لحظه تازه‌تر می‌شود. یا حسین (ع)... ✍ سعید سپاهی ۳۰ساله ازمشهدمقدس
اقای حسین جوانبخت ۴۷ساله ازخراسان جنوبی
؛﷽ 🔵 🍁محراب لحظه‌های دعايت چه ديدنی‌ست قرآن بخوان چقدرصدايت شنيدنی‌ست... 🍁آقا بگو قرار شما با خدا كی است؟ آياحيات ما به زمانت رسيدنی‌ست؟
؛﷽ 🔵حدیث روز امام على عليه السلام: دل هاى پاك بندگان، نظرگاه هاى خداوند سبحان است. پس هر كه دلش را پاك سازد خداوند به آن بنگرد 📚غررالحكم حدیث ۶۷۷۷
عنایات اباعبدالله علیه‌السّلام به مشتاقانی که به زیارت اربعین نرفتند(۱) ◾️💔 دل شکسته‌ای داریم، قلب محزونی داریم، هم به مناسبت مصائب آل الله در اربعین حسینی عليه‌السّلام و هم به مناسبت محرومیّت از زیارت اربعین اباعبدالله الحسین عليه‌السّلام که فضیلت فوق‌العاده عظیمی دارد. به این مناسبت دو سه نکته‌ را اشاره می‌كنم. گمان می‌كنم گره از این مشکل در ذهن ما باز كند. ♥️‌نکته اوّل: چرا از دید منفی نگاه کنیم و بگوییم حضرت عنایتش را از ما دریغ کرده؛ ما اینگونه دلمان پر می زند برای اینکه در اربعین به آستان حسینی عليه‌السّلام مشرّف باشیم و حضرت این توفیق را به ما ندادند؟! چرا نگاه منفی داشته باشیم؟! تمام این محبّتی که ما نسبت به اباعبدالله الحسین عليه‌السّلام داریم، و اینکه دلمان پر می‌كشد برای تشرّف به آستان اباعبدالله الحسین عليه‌السّلام، همه‌ي اینها بازتابی است از محبّتی که اباعبدالله الحسین عليه‌السّلام به ما دارند. می‌دانيم که از جانب بزرگ محبّت آغاز می‌شود. و آنچه که در قلب کوچک از محبّت احساس می‌شود بازتاب شعاع محبّتی است که ابتدا از آن بزرگ تابیده و آغاز شده بر آینه دل مؤمن و حالا به سوی آن مبدا دارد برمی‌گردد. قطعا محبّتی که ما به اباعبدالله الحسین عليه‌السّلام داریم، قابل مقایسه با محبّتی که آن حضرت نسبت به دوستانشان دارند، نیست. آن محبّت اعظم است. از او حبّ حقیقی است و از ما تحبّب است. بنابراین چنین تعبیر تلخی نکنیم. ↩️ آیا نمی‌توان اینگونه نگاه کرد؟ که خب سال‌ها دوستان حضرت با پای پیاده با آن عشق و صفا، با آن شور و سوز، در اربعین به محضر اباعبدالله الحسین عليه‌السّلام مشرّف می‌شدند؛ و حالا امسال حضرت فرموده باشند که من قصد دارم به بازدید شما بیایم. امسال دیگر شما نیایید، من به دیدار شما خواهم آمد. آیا تشرّف ما و زیارت ما بزرگتر است یا عنایت اباعبدالله؟ و اینکه آن حضرت به ما بفرمایند که بر جای خودتان بنشینید و منتظر باشید که من به دیدار شما بیایم. و واقعیّت همین است. اینگونه اگر نگاه کنیم، دیگر آن معنای تلخ را نخواهد داشت. اگر موفّق به تشرّف نشديم، بدانیم که کار دست خدا و اولیای خداست. این عوامل ظاهری‌اي که در این عالم اسباب و مسبّبات هست، با دید توحیدی هیچ کاره‌اند. این را بارها با هم بحث کردیم، گفت‌وگو كرده‌ايم که در این عالم غیر خدا احدی کاره‌اي نیست. احدی مؤثّر نیست. بنابراین هیچ‌یک از عواملی که در جنبه‌هاي عالم کثرت، ذهن ما را به خود مشغول می‌كند، در عالم وحدت اصلاً وجود ندارد. اگر بدانیم که این خدا بود و این ولیّ اعظم خدا بود که رفتن ما را مانع شد، آن وقت با آن حسن ظن که نسبت به خدا و اولیای خدا داریم، این عدم موفقیّت در رفتن را تعبیر مثبت خواهیم کرد. و همان تعبیری که عرض کردم. فرمودند این همه شما به دیدار ما آمدید، حالا شما بنشینید تا ما به دیدار شما بیاییم؛ بازدید شما را پس دهیم. ↩️ گاهی اوقات عبد چنان مشغول فعل، عبادات، طاعات، ریاضات و زیارات خودش می‌شود، که حواسش از آن مقصد و مقصود پرت می‌شود. از آن مقصد و مقصود غافل می‌شود. درواقع فاعلیّت عبد، حجابی می شود که خدا و اولیای خدا را دیگر نمی‌تواند ببیند. اینجاست که خدا و اولیای خدا برای اینکه این عبد را از این محرومیّت نجات دهند، امکان فعل را از او سلب می‌كنند. به او می‌گويند این همه تقلّا کردي، این همه هر سال بلند شدی به سرزمین عراق آمدی و از نجف تا کربلا با پای پیاده راه را طی کردی و به آمدی، خيلي غرق فعل خودت هستي؛ خیلی داري این کار خودت را می‌بيني. ما را دیگر نمی‌بيني. خود پیاده‌روي اربعین برایت موضوعیّت پیدا کرده است. فاعلیّت ما را در این کار خودت نمی‌بيني؛ خودت را فاعل می‌بيني؛ خودت را مؤثّر می‌بيني. اینجاست که در احادیث قدسی هم هست، که خدای متعال فرمود که من توفیق این عمل را به صورت ظاهر از این عبد می‌گيرم تا این عبد از حجاب فاعلیّت خودش نجات پیدا کند. و بتواند من را ببیند، بتواند اولیای من را ببیند. فاعلیّت من را در عالم ببیند. فاعلیّت خودش حجاب شده برای دیدن فاعلیّت من. اگر او فاعل است من فعّال هستم. فاعلیّتش او را از فعّال بودن من غافل کرده است. و برای اینکه این غفلت را از او بگیرم، و او را از این حجاب نجات دهم، برای مدّتی امکان فعل را برای او سلب می‌كنم. و آن وقت هست که من را خواهد دید. بنابراین اگر از این منظر هم نگاه کنیم، می‌بينيم که عنایت ویژه‌اي است. ادامه دارد.... 🎤 استاد مهدی طیب