eitaa logo
مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی
869 دنبال‌کننده
326 عکس
83 ویدیو
13 فایل
🔰 مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی ارتباط با ادمین @Seyedahari 🔸لینک کانال @m_zoha
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰دوره عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 🔻نشست با حضور حجت الاسلام 🔅مهدی طالعی اردکانی 🔸یپنجشنبه 22 اردیبهشت 1401 ساعت 16 الی 18 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤حجت الاسلام مهدی طالعی اردکانی 🔅 دروس خارج حوزوی تخصصی فقه الاجتماع و کارشناسی روان شناسی و ارشد فلسفه علوم اجتماعی 🔻استاد حوزه و دانشگاه 🔻عضو سابق گروه علمی مدیریت فرهنگی دانشگاه مجازی المصطفی 🔻طراح و مدیر دوره های بین المللی مدیریت فرهنگی در جامعه المصطفی با رویکرد کارآفرینی فرهنگی و آموزشی 🔻مؤسس کانون فرهنگی تبلیغی آرام، طراح و مجری طرح «خانواده ی جامع بین الملل» 🔻طراح و مدیر طرح فرایند یاددهی_ یادگیری نخبگانی با رویکرد اجتهاد گروهی 🔻مترجم زبان عربی و آشنا به شش زبان 📎برخی از تألیفات ▫️تصحیح نسخه خطی خلاصه الحساب شیخ بهایی (چاپ) ▫️تصحیح نسخه خطی تفسیر صوافی الصافی(چاپ) ▫️نظریه ی کلامی_اجتماعی شأن و منزلت اجتماعی (در دست چاپ) ▫️درآمدی بر کلان اندیشی فقهی (در دست چاپ) ▫️مبانی انسان شناختی جامعه پذیری دینی از منظر علامه طباطبایی 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰دوره عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤با حضور حجت الاسلام و المسلمین قائمی نیا 🔻8 اردیبهشت 1401 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰 🔅بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله علی الدوام و الصلات والسلام علی رسوله و اهل بیته الکرام ▫️آقای دکتر قائمی نیا ارائه خود در موضوع دوره را با تحلیل رویکرد معرفت شناختی به بحث آغاز کردند. در اندیشه ایشان رویکرد معرفت شناختی به عقلانیت اجتماعی از مزیت های خرد و کلانی بهره می برد که اهم آن عبارت اند از: 1- پرسشگری و توجه به مبانی و پیش فرض ها 2- قرار داشتن عقلانیت اجتماعی در تعینات معرفت اجتماعی ▫️البته مراد از رویکرد معرفت شناختی اتخاذ زاویه دید انتقادی به بحث است که با معرفت شناسی به عنوان مجموعه مسائل مرتبط با معرفت در دانش فلسفه متفاوت است. ▫️دکتر قائمی نیا با تفکیک میان عقل (reason) و عقلانیت اجتماعی (rationality) به صمیم بحث ورود کردند و در تعریف عقلانیت اجتماعی آن را مشعر به شبکه پیچیده بینشی-گرایشی همراه با الگوهای رفتاری دانستند که می تواند خواستگاه عقلی و غیر عقلی داشته باشد. ▫️با توجه به تعریف، عقلانیت در مقام تحقق و عینیت می تواند از تکثر برخودار باشد به بیان دیگر در یک جامعه انسانی امکان تحقق عقلانیت های متفاوت و رقیب وجود دارد. ▫️گام سوم توجه دادن به تمایز میان عقلانیت در مقام تعریف و عقلانیت در مقام تحقق است. منشا این تفکیک نگاه پیشینی به عقلانیت در مقام تعریف و شمول آن بر ثابتات شبکه پیچیده عقلانیت و اختصاص عقلانیت در تحقق به متغیرات در چارچوب ثابتات است. ▫️البته باید توجه کرد که در عقلانیت مقام تحقق با وجود حاکم بودن اصول کلان ثابت، مکانیزم پیش روی آزمون و خطا است؛ همانطور که شهید صدر در نظریه منطقه الفراغ آن را صورت بندی کرده اند. ▫️گام پایانی در مقدمات، بررسی تمایز و تفاوت میان عقلانیت سکولار و دینی است. به اعتقاد دکتر قائمی نیا دو وجه عمده تفاوت میان این دو عقلانیت وجود دارد: نخست نوع نگاه به عقل به عنوان یک منبع معرفتی است که عقلانیت سکولار معتقد به عقلانیت خود بنیاد و عقلانیت دینی با وجود پذیرش عقل معتقد به محدودیت آن است، و تفاوت دوم در وجود ثابتات در عقلانیت دینی و محوریت آزمون و خطا در متغیرات است، برعکس عقلانیت سکولار که آزمون و خطا را در تمام سطوح معیار می دانند. ▫️دکتر قائمی نیا راهکار امتداد و پیش برد عقلانیت انقلاب اسلامی در دروان تثبیت و دوام را استفاده از یک کنش جمعی انباشتی می دانند. به بیان دیگر با وجود گذشت 40 سال از انقلاب، منطق گسستی بر تاریخ معاصر حاکم بوده است که در تغییر سیاست ها، برنامه ها و حتی مدیران با تغییر دولت ها نمود دارد درحالی که باید تلاش کرد تا با اعتبار بخشی به حوزه عمومی و کنش ارتباطی در ذیل چتر ثابتات عقلانیت انقلاب اسلامی، امکان دست یابی به الگوهای رفتاری متناسب با شرایط را فراهم نمود و از انباشت تجربیات گذشته و اندیشه های حاضر به بهترین نحو استفاده نمود. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰امّت و امامت ▫️تصویر اسفار اربعه به عنوان مسیر عینیت بخشی به امامت و امّت در نگاه قرآن و عبور از امامت در قوس نزول گاها موهم اشکالاتی است که اهم آنها از قرار ذیل هستند: ▫️1-امام کسی است که عموم جامعه او را به رهبری برگزینند و تا زمانی که اقبال عموم به فردی نباشد او امام نخواهد بود، پس دیدگاه عرفانی با نگرش اهل سنت در مسأله جانشینی پیامبر تلاقی دارد. ▫️2- براساس شرح مسأله نخست، تفاوتی میان دموکراسی اسلامی و دموکراسی سکولار وجود ندارد؟ ▫️۳- پذیرش عموم مردم مساوی با خواست رهبر است و هر آنچه اراده رهبر در جهت صلاح باشد متکامل کننده امّت خواهد بود (دیکتاتوری مطلقه) ▫️برای پاسخ به این سه اشکال تعمّق در نظریه اسفار اربعه ضروری است. ▫️ورود انسان به عالم دنیا مساوی است با قوه بودن تمام کمالات و طی طریق یا به عنایت و فیض الهی است یا اکتساب. ▫️طریق اول مخصوص انبیا است که به عنایت الهی مسیر را پیموده اند و ثمره اسفار انبیا به تناسب مقام ادیان الهی است که در نهایت به دین اسلام به عنوان خاتم ادیان و اکمل و اتمّ شرایع الهی می رسیم که با ظهور پیامبر اسلام و پذیرش عمومی جامعه مدینه محقق شد. ▫️با شکل گیری امّت اسلامی به رهبری پیامبر (ص)، سایرین برای طی طریق به نقشه راه پیامبر خاتم (ص) محتاج اند که همانا قرآن و سنّت نبوی است و یکی از مفاد دین اسلام مسأله جانشینی منصوص نبی اکرم در خاندان عترت و طهارت است. ▫️به بیان دیگر پیامبر (ص) خود طریق شناخت امام را به امّت شناسانده بود و جامعه مسلمان اگر به متن دین عمل می‌کرد امامت حق محقق می شد. بنابراین با پذیرش اسلام و پرداخت دین به ملاک رهبری و امام راه برای خلافت باز نخواهد بود چراکه مسیر طی طریق برای امام و امّت به سوی کمال، التزام به دین اسلام است. ▫️محور قرار گرفتن اسلام در جامعه مسلمان مانع از به رسمیت شناخته شدن دموکراسی غربی است بدین معنا که محل بحث در اینجا جامعه ای است که به اصل توحید التزام علمی و عملی دارد. در چنین جامعه ای اراده عمومی به تبعیت از اسلام تعلق گرفته است که معنا و مفاد دموکراسی اسلامی است،‌ به بیان دیگر حق و تکلیف در بستر اسلام. ▫️از طرف دیگر با محور شدن اسلام باب دیکتاتوری بسته خواهد شد و عملکرد هر آن کس که رهبری جامعه را برعهده می گیرد با متن دین قضاوت خواهد شد و این راز تفاوت ولایت مطلقه با دیکتاتوری است. ▫️نکته آخر اینکه به جهت پر رنگ شدن حکومت در اندیشه انقلاب اسلامی همواره رهبری جامعه در رهبری سیاسی خلاصه می شود، اما باید توجه کرد که بسیاری از امامان شیعه در بستر عدم تصدی حکومت به تدبیر جامعه اسلامی پرداختند و به نظر می‌رسد در طول تاریخ امامت، ائمه شیعه در کل جامعه اسلامی به عنوان هادیان اجتماعی شناخته می شدند. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔅برنامه نشست های دوره 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی🇮🇷 👤 اساتید: حجت الاسلام خان محمدی دکتر معینی پور دکتر شجاعی زند دکتر شهرستانی 🔸مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤حجت الاسلام کریم خان محمدی 🔅 سطح خارج حوزوی دکتری فرهنگ و ارتباطات 🔻عضو هیات علمی در دانشگاه باقر العلوم(ع) 🔻مدیر گروه مطالعات روحانیت در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔻عضو شورای تخصصی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔻عضو شورای پژوهشی پژوهشکده ارشاد اسلامی 🔻ریاست پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات. 🔻مشاور پژوهشی ارشاد اسلامی به مدت چهار سال از ۷۸ تا ۸۳ 🔻سردبیر فصلنامه علمی- پژوهشی شیعه شناسی ازشماره ۱ تا ۱۰ 🔻عضو هیات تحریریه فصلنامه نامه قم سال ۸۳-۷۹ 🔻سردبیر و عضو هیات تحریریه فصلنامه دین و رسانه 📎برخی از تألیفات و مقالات ▫️قرآن و عقلانیت ارتباطی ◾️عقلانیت وحیانی در نظام معرفتی قرآن کریم ◾️مقایسه عقلانیت ­ارتباطی با عقلانیت ­وحیانی ◾️آثار اجتماعی ارتباطات دینی ◾️مفهوم شناسی عقلانیت و دور باطل آن در غرب ◾️مفهوم شناسی توسعه و موانع آن از نگاه قرآن ◾️جستاری نظری بر امکان طرح جامعه شناسی دینی 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤جناب آقای دکتر مسعود معینی پور 🔅دکتری مطالعات انقلاب اسلامی دانش آموخته دروس خارج حوزوی 🔻مدیر شبکه چهارم سیما 🔻هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) 📎برخی از تألیفات ▫️مدنیت،عقلانیت و معنویت در بستر اربعین ▫️الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام ▫️مجموعه مقالات و گفتگوهای علوم انسانی ▫️اسلامی ▫️مجموعه مقالات حج در اندیشه سیاسی اجنماعی مقام معظم رهبری ▫️مجموعه مقالات حج و انقلاب اسلامی 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
▫️نشست با حضور دکتر مسعود معینی پور،‌ پنجشنبه 29 اردیبهشت، ساعت 11:30 صبح. 🔴 دوستانی که به صورت حضوری تشریف می آورند،‌ حتماً‌ به مکان جلسه توجه داشته باشند.
🔻اطلاعیه🔺 ▫️نشست با حضور دکتر شجاعی زند، امروز برقرار نخواهد بود.
🔰دوره عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤با حضور حجت الاسلام پیروزمند 🔻30 فروردین 1401 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند 🔻دوره عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 🔅بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله علی الدوام و الصلات والسلام علی رسوله و اهل بیته الکرام ▫️حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند که در تاریخ 1401/2/18 در سلسله جلسات عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی به ارائه بحث پرداختند مطالب خود را در قالب بک مقدمه و چارچوب مفهومی شرح نمودند. ▫️مقدمه مباحث به تحلیل چرایی و ضرورت اندیشه ورزی در باب عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی اختصاص پیدا کرد. ▫️به اعتقاد ایشان اصالتا هیچ حرکتی بدون عقلانیت بسط اجتماعی پیدا نمی کند چه اینکه بتواند چهار دهه استمرار و دوام داشته باشد، به خصوص برای یک اندیشه تمدنی نوین که در پی سامان بخشی به نوع جدیدی از روابط انسانی است. ▫️این درحالی است که در فضای آکادمیک و مدیریتی کشور تلاش می شود تضاد بین عقلانیت و انقلاب برجسته شود و اینگونه القا می شود که آرمانگرایی ابتدای انقلاب برای هیجان بخشی و ایجاد شور اجتماعی امری لازم است، اما بعد از گذار از شرایط انقلاب باید واقع نگر بود و از آرمانهای دور و دراز دست کشید. ▫️این چالش با توجه به آن واقعیت (نیاز یک حرکت به عقلانیت در تحقق و استمرار) ضرورت تبیین و تحلیل عقلانیت اسلامی را آشکار می کند. ▫️حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند در بخش دوم صحبت های خود تلاش کردند تا با ارائه یک چارچوب مفهومی براساس برش های سه گانه رویکردی، کارکردی و سطح بندی، الگوی عقلانیت اجتماعی را تحلیل کنند. البته ایشان عقلانیت را در معنای عام یعنی به کارگیری قوه عقل و اندیشه ورزی معنا نمودند. ▫️برش اول عقلانیت اجتماعی ناظر به رویکردها است که در سه گونه یونانی (اصالت الماهیت و منطق صوری)، سکولار (عقلانیت سیستمی، خودبنیاد) و تکاملی ( عقلانیت سیستمی مبتنی بر جهت گیری ایمانی و توحیدی) تقسیم می شود. ▫️ضعف گونه نخست در نگاه انتزاعی و تجزیه ای به واقعیت، بدون در نظر گرفتن نسب و روابط است با این امتیاز که با ورود آن به جهان تشیع در قالب فلسفه مشاء و در نهایت حکمت متعالیه یک جهت گیری توحیدی پیدا کرد، اگر چه امکان زایش را ندارد اما گونه دوم قدرت تحلیل نسب و روابط را دارد و کارآمد است، در عین اینکه جهت گیری آن عقل گرایی افراطی در جهت بسط تسلط بر عالم طبیعت برای ارضای تمایلات انسانی است. ▫️حال رویکرد تکاملی به دنبال جمع نقاط قوت (رویکرد ایمانی با نگاه سیستمی) تحت تعالیم انبیای الهی است. این عقلانیت هم خود متکامل است هم تکامل آفرین. ▫️برش دوم عقلانیت را براساس کارکرد ملحوظ قرار داده است در یک سطح معطوف به تولید و مهندسی اجتماعی و محصولات متنوع است. در سطح دوم به دنبال یک فقه نظام ساز و تمدن ساز متناسب با خروجی تمدنی است و در بالاترین مقام به دنبال تحلیل شناخت و حرکت مبتنی بر اندیشه توحیدی است. ▫️در برش پایانی نیز سطوح خرد، کلان و فراکلان مد نظر قرار گرفته است که در سطح فراکلان تقابل جبهه حق و باطل مورد لحاظ قرار می گیرد. ▫️این سه برش را در نسبت با یکدیگر و در تعامل با هم میتوان تحلیل کرد. به طور مثال عقلانیت یونانی را میتوان در کارکرد و سطح معرفتی امتداد داد و جریان آن را بررسی نمود. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zhoa
📸 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤جناب آقای دکتر سید حسین شهرستانی 🔻مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 🔻سردبیر مجله تخصصی فرهنگ و هنر "بیناب" 📎برخی از مقالات ▫️تحلیل نظری نسبت یهودیت و تجدد با تاکید بر مبانی علوم انسانی ▫️علم در ثنویت خدا - جهان؛ بنیان های دینی علم جدید ▫️فرهنگستان و التفات به تاریخ در معرفت دینی؛ تأملی در الزامات توجه فرهنگستان به تاریخ ▫️تجدد و تراژدی آگاهی از درک استعلائی تا تبیین تجربی ▫️الهیات یهودی و روح تجدد 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰دوره عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤با حضور حجت الاسلام فرحانی 🔻19 اردیبهشت 1401 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰حجت الاسلام و المسلمین علی فرحانی 🔅بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله علی الدوام و الصلات والسلام علی رسوله و اهل بیته الکرام ◽️حجت الاسلام علی فرحانی با ارائه یک سیمای کلی از بحث هایی که میتوان در باب عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی شرح داد مطالب خود را آغاز کردند و سرفصل های سه گانه آسیب شناسی، بررسی مفهوم عقلانیت اجتماعی، معنای مختار و صحیح از عقلانیت اجتماعی و مؤلفه های شکل دهنده به عقلانیت اجتماعی را پیش از طرح پاسخ به سؤالات مرتبط با عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی (ماهیت عقلانیت انقلاب اسلامی، علت توقف یا پس رفت گفتمان انقلاب اسلامی در سیاست گذاری و ...) ضروری دانستند. ◽️ایشان با تمرکز بر مساله نخست یعنی آسیب شناسی بررسی مفهوم عقلانیت اجتماعی به عنوان بستر پاسخ ها، رویکردهای سه گانه کارکردی، معطوف به آثار فردی و جمعی و رویکرد معرفت شناختی را به عنوان زوایه ها وپنجره های معمول نظر به مفهوم عقلانیت اجتماعی مطرح نمودند؛ اما درنهایت با عطف نظر بر جنبه اجتماعی عقلانیت، همه رویکردها را نفی کردند. ◽️به اعتقاد حجت الاسلام علی فرحانی رویکردهای تحلیلی که به دنبال عقب گرد در مفاهیم هستند و تلاش میکنند تا با تجزیه یا بررسی مبانی، مفاهیمی چون عقلانیت اجتماعی را تحلیل کنند در مقام عمل کار به جایی نخواهند برد. این در حالی است که منطق قرآنی به شدت به فضای عقلانیت اجتماعی و ساخت عینی یک تمدن نوین اسلامی مبتنی بر فطرت زیست جمعی انسان نزدیک است و بعد از اثبات مبانی، سریعا وارد حوزه ساخت جامعه می شود. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی
🔅برنامه نشست های دوره 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی🇮🇷 👤 اساتید: دکتر فیاض دکتر شجاعی زند 🔸مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰امت و امامت ▫️برخلاف جریان غالبی در اندیشه شیعی از صدر تا کنون که براساس نگرش کلامی-فقهی میان ولایت فقیه و امامت فارق می نهادند و ولایت فقیه را در امتداد امامت در دوران غیبت به عنوان شاخصه هویتی دنیای اسلام معرفی می‌کردند، گروهی از اندیشمندان که چهره شاخص آن در عصر کنونی مرحوم امام (ره) بودند با اتخاذ رویکردی قرانی-عرفانی ضمن تایید اندیشه هژمون کلامی-فقهی، مسأله امامت و امت را به عنوان شاخصه هویتی جهان اسلام طرح و بحث کردند. ▫️در اندیشه این گروه امامت به عنوان واسطه فیض و صاحب انفاس قدسیه و عین ثابت و ... به رسمیت شناخته شده و در قوس صعود ائمه هدی محقق آن بوده اند، اما هر آن کس که در پی آن بزرگواران در مسیر هدایت جامعه پیش میرود امام به معنای قرآنی و عرفانی است که محور تمام افعال او دین خاتم است و امت او را به جهت توحید پذیرفته و براساس دین قضاوت خواهد کرد. ▫️بر این اساس اندیشه کلامی-فقهی در دل اندیشه قرانی-عرفانی براساس نگاهی هستی شناسانه، انسان شناسانه و جامعه شناختی مبتنی بر اسلام معنای جدید خواهد یافت و در قالب نظریه امامت و امت تجلی می یابد. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤جناب آقای دکتر علیرضا شجاعی زند 🔅دکتری جامعه شناسی 🔻دانشیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس 📎برخی از تألیفات ▫️مشروعیت دینی دولت و اقتدار سیاسی دین: بررسی جامعه شناختی مناسبات دین و دولت در ایران اسلامی ▫️دین، جامعه و عرفی شدن: جستارهایی در جامعه‌شناسی دین ▫️عرفی شدن در تجربه مسیحی و اسلامی ▫️برهه انقلابی در ایران ▫️تکاپوهای دین سیاسی: جستارهایی در جامعه‌شناسی سیاسی ایران ▫️عرفی‌شدن در غرب مسیحی و شرق اسلامی ▫️جامعه‌شناسی دین 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤جناب آقای دکتر ابراهیم فیاض 🔅دکتری فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه تهران و امام صادق (ع) 🔻هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران 📎برخی از تألیفات ▫️ایران آینده به سوی الگویی مردم شناختی برای ابرقدرتی ایران ▫️مردم شناسی دینی توسعه در ایران ▫️تولید علم و علوم انسانی ▫️جامعه شناسی معرفتی ادبیات و ارتباطات ▫️مهندسی فرهنگ عمومی، رهیافت های نظری ▫️مردم شناسی تاریخی (شناختی علم در ایران) ▫️سیاست دین و فرهنگ ▫️مهندسی فرهنگ عمومی (راهبردها) ▫️مردم شناسی ایرانی تاملاتی در وضع امروز ایران ▫️مردم شناسی چین ▫️حکمت اجتماعی و پویایی ایرانی 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰 🇮🇷عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 👤جناب آقای دکتر سعید زیباکلام 🔅دکتری فلسفه از دانشگاه لیدز 🔻استاد فلسفه دانشگاه تهران 📎برخی از تألیفات ▫️معرفت‌شناسی اجتماعی ▫️خلاف جریان ▫️انحلال انقلاب در نظام استکباری ▫️افسانه های آرامبخش ▫️عقل و استدلال و عقلانیت ▫️افسانه‌های بیشتر 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴السلام علیک یا روح الله🏴 ▪️سالروز عروج حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت می گوئیم 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔰چله موسوی 🔅سخنرانی حجت الاسلام امین اسدپور در موضوع اربعین موسوی 🔻مطالب مطرح شده: ▫️چله کلیمی نفحه ای برای زدون زنگار ها ▫️خودسازی و سیر اسفار اربعه شرط لازم برای امامت امت ▫️سلوک اجتماعی خواست نهایی انبیاء و اولیا ▫️امام خمینی (ره) تنها محقق سلوک اجتماعی بعد از امامان (ع) ▫️حضرت معصومه (س) صاحب مقام شفاعت عظمی و مبدا تحولات حوزه قم 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا