eitaa logo
آموزش مداحی معنا 🎤
37.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
52 فایل
🔮ما یه تیم ۶۰ نفره هستیم در مجموعه ی بزرگ «معنــا» برای آموزش تخصصی شما عزیزان👇 🎙️ صداسازی 🤲 دعاخوانی 🎤 نوحه‌خوانی 🥺 روضه خوانی 🎶 ردیف‌های آوازی 📋 فیش‌نویسی (زیر نظر سازمان تبلیغات) 👤 ادمین ثبت نام 👇 @admin_maana تماس با ما 0919 9702375
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘قرار بود به بيان و معرفى فنونی از مداحی كه حاصل تجربه و زحمت اساتيد بزرگوار در مجالس اهل بيت(عليهم السّلام) است بپردازیم. که در هفته گذشته مطالبی پیرامون «شناختن صدای خود» ارائه کردیم و حال مبحث دیگر: 🔰۲. مستمع شناسى 🔰 💠لازم است كه مداح قبل از ورود به مجلس، اجمالاً مستمع خود را بشناسد و بداند كه از چه قشرى است و در چه سطح معنوى قرار دارد تا راحت تر بتواند با او رابطه برقرار كند نه اينكه از يك در بيايد و از در ديگر بيرون رود. 🔸شناخت مستمع از لوازم مهم كار مداحی است . بهتر است قبل از ورود به مجلس اطلاعاتى در اين زمينه و همچنين در زمينه وضعيت جلسه كه: 🔘كسى خوانده يا نه؟ 🔘موضوع سخنرانى چه بوده؟ 🔘اگر مداحی قبل از ما خوانده، بيشتر به روضه پرداخته و يا بيشتر شعر خوانده؟ و اين گونه مسائل كه برای اجرایی بهتر داشتن باید از آنها اطلاع يابد. ادامه دارد... 🔹مباحث قبلی را می‌توانید با هشتک ( ) دنبال کنید🔹 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۰۴ ترنم؛ تفاوت نظم و شعر۱.mp3
13.78M
🎵 (تفاوت نظم و شعر) ❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️ دسترسی به قسمت‌های قبل با هشتک: 👈 (مقدمه) 👉 👈 (هدف) 👉 👈 (کلیات) 👉 🎤با اجرای: استاد سید محمد جواد شرافت و 🎤افاضه: استاد سید مهدی حسینی ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓علت گرفتگی صدا چیست ؟❓ 🔰علت‌ شناسی اختلالات صوت🔰 🔸علل جسمی: «حنجره دچار بیماری های ویروسی یا باکتریایی می‌شود». 🔹علل عملکردی: ۱. بد استفاده کردن از تارهای صوتی مثل جیغ کشیدن و صاف کردن ممتد گلو  ۲. استفاده از مواد مخدر، سیگار و... ❓عملکرد ناصحیح چه اثراتی روی حنجره به وجود می‌ آورد؟❓ 🔸ابتدا باعث می‌شود تغییراتی در طول و ضخامت تارهای صوتی به وجود آید. 💠وقتی عصبانی و ناراحت هستید تارهای صوتی با هم برخورد می‌ کنند و بافت نرم و انعطاف ‌پذیر به بافت ضخیم تبدیل می ‌شود که تغییر صدا و کیفیت نفس‌‌آلود حین صحبت کردن، کم شدن توانایی صدا و بم شدن صدا نتیجه آن می ‌باشد. ❌این تورم‌های گذرا که مرتب تکرار شود تبدیل به ندول (گره) حتی ندول‌های سرطانی شده که باید شخص، کارش را کنار بگذارد. ❌ ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۱۹. باید اخلاق را در جامعه رشد بدهید🔰 👈امروز ما محتاج نصیحتیم.👉 💠برای رشد اخلاق در جامعه، برای گسترش خلقیات خوب، برای اعتلای روحیه‌ی همدلی و برادری و صفا و اخوتی که در جامعه‌ی دینی مطلوب است، احتیاج داریم به نصیحت. 🔹اینها را از کی یاد بگیریم؟ 🔹 ❇️پایه‌های اخلاق در کلمات ائمه (علیهم‌السّلام) است، در رفتار ائمه (علیهم‌السّلام) است. ❇️ 🔸ما اخلاق را در جامعه رشد بدهیم؛ مردم را به خیرخواهی، به امید، به تعاون، به اخوت، به صبر، به حلم، به شکر، به احسان، به ایثار، به گذشت دعوت کنیم؛ از اخلاق بد، از تنگ‌نظری، از ناامیدی، از بدبینی، از بدخواهی برای این و آن، از حسد، از بخل و بقیه‌ی سیئات اخلاقی، مردم را پرهیز بدهیم. ✅این کار با زبان شعر خیلی بهتر است و بهتر ادا میشود تا زبان نثر و زبان نصیحت‌آمیز.✅ ۱۳۹۰/۰۳/۰۳ بخش نوزدهم 🔸ادامه دارد...🔸 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نماهنگ بسیار زیبای دعای 🎤با نوای: کربلایی عبدالحسین شفیع پور «از اساتید آموزش مداحی معنا» ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  🔰اصول ادعیه‌خوانی🔰 💠 ترجمه فرازهایی از دعا برای مستمعین💠 این امر در راستای ایجاد ارتباط بیش از پیش مستمعین با دعا و مفاهیم آن حائز اهمیت است. ❇️البته باید توجه داشت، ترجمه دقیق، روان، شیوا و به جا باشد تا مؤثر واقع شود.❇️ ❌متاسفانه دیده می‌شود برخی از مادحین به زیارات و ادعیه‌ها جملات و عباراتی اضافه می‌نمایند که در اصل دعا نیامده است.❌ این امر اصلا جایز نیست. مثلا گاهی دیده می‌شود برخی در زیارت عاشورا می‌گویند: السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی زینب الحسین و علی عباس الحسین و . . . 🔹مداح باید عین کلمات و عبارات دعا و زیارات را بر زبان جاری نماید و کم و زیاد کردن آن صحیح نیست. 🔸بطور مثال دعای سلامتی امام زمان(عج) به(اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن ...) در ابتدا بسم الله الرحمن الرحیم و در انتها نیز (برحمتک یا ارحم الراحمین) ندارد ولی بسیاری از ذاکرین به این نکته بی‌توجه هستند. ❇️البته تکرار برخی از فرازهای دعا به قصد رجاء و لطیف شدن روح مستمع و پرشورتر شدن حال آنها مانعی ندارد لکن نباید به قصد ورود در دعا بخوانند. مثلا در دعای توسل عبارت "یا وجیها عندالله اشفع لنا عند الله" توسط مستمعین تکرار می‌شود.❇️ 🔹آخرین نکته لزوم مراعات وقت و آستانه تحمل مستمعین در شنیدن ادعیه است. مداح نباید ادعیه را خیلی طولانی قرائت کند و باعث خسته شدن آنان و کسلی مجلس شود. رعایت اعتدال همیشه و در همه جا نیکوست. ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمزمه‌ای که می‌تونه فضای لحنی دستگاه همایون رو به یادتون بیاره در کمتر از یک دقیقه باهاش آشنا بشید... 🔰لطفا هر هفته پنجشنبه برای فراگیری با ما همراه باشید🔰 به کلام: استاد حاج اسماعیلی «مدیرگروه ردیف‌آوازی معنا» ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مبارزه با بدعت‌ها وتحريف‌ها🔰 💠يکي از اهداف ائمه اهل بيت(علیهم‌السلام) به ويژه حضرت اباعبدالله الحسين(علیه‌السلام) مبارزه با بدعت‌ها،  تحريف‌ها،  کج‌رويها و تهاجم  فرهنگی دشمنان بوده است. امام حسين(ع) در نامه‌اي به بزرگان بصره نوشت: 📝فَاِنَّ السُّنَّتةَ قََدْاُمِيتَتْ وَالْبِدْْْعَتَ قَدْاُحْيِيَتْ، فِاِنَّ تَسْمَعُواقَوْلِي اَهْدِکُمْ سَبِيلَ الرَّشاد📝 🔹همانا سنت‌ها مرده و بدعت‌ها آشکار شده اگر از من اطاعت نمائيد، شما را هدايت می‌کنم.🔹 💠فرهنگ عزاداري و مداحي اهل بيت بخاطر: 🔸برانگيختن عشق و عواطف دوست‌داران خاندان عصمت و طهارت 🔹استقبال پرشور اقشار مختلف 🔸به ويژه نسل جوان و نقش حماسه‌آفريني آن 🔰همواره در معرض بدعت‌ها،  تحريف‌ها و  خرافات بوده است🔰 💠دشمنان تلاش مي‌کنند  با ترويج آسيب‌ها نقش حيات‌آفريني اين  فرهنگ انسان‌ساز را از اين مجالس بگيرند.     ❇️مداحان اهل بيت  بايد  توصيه‌هاي مقام معظم رهبري و مراجع تقليد را سرلوحه کارخود  قرار داده و  با استفاده از شيوه‌اي مقبول سنتي اين آئين مقدس را برگزار نمايند،  با بدعت ها،  خرافات،  انحرافات،  شجاعانه مبارزه نموده و نسبت به آن روشنگري نمايند.❇️ بخش ششم و پایانی ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘قرار بود به بيان و معرفى فنونی از مداحی كه حاصل تجربه و زحمت اساتيد بزرگوار در مجالس اهل بيت(عليهم السّلام) است بپردازیم. که در هفته‌های گذشته مطالبی پیرامون «شناختن صدای خود و مستمع شناسی » ارائه کردیم و حال مبحثی دیگر: 🔰۳. مجلس شناسى 🔰 💠يكى ديگر از لوازم كارآمد مداحى ، آشنائى با مجلس است. بايد شأن مستمعين، خود و اهل بيت(عليهم السّلام) را هميشه نگه دارد و در انتخاب اشعار، نوحه و يا سرود دقت نمايد كه همسان با مجلس پيش رود. 🔸مداحى كه مهمان است و با مجلس آشنائى ندارد بايد خيلى محتاط عمل كند به طورى كه نه بار معنوى مجلس كم شود و نه همان طورى كه در مجلس خودش مى‌خوانده در اينجا بخواند. 🔹او قبل از خواندن بايد بداند كه مجلس به چه مناسبت تشكيل شده ، انگيزه تشكيل آن چه بوده ؛ آيا مثلاً نذر بوده ، براى شفاى مريض و يا حاجتى بوده و يا به مناسبت‌هاى ويژه برگزار شده است. ادامه دارد... 🔹مباحث قبلی را می‌توانید با هشتک ( ) دنبال کنید🔹 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترنم ۰۵.mp3
22.15M
🎵 (تفاوت نظم و شعر_بخش دوم) ❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️ دسترسی به قسمت‌های قبل با هشتک: 👈 👉 🎤با اجرای: استاد سید محمد جواد شرافت و 🎤افاضه: استاد سید مهدی حسینی ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 🔰🔰 💠 تمام دانش زبانی انسان اعم از اصوات و الحان و مفاهیم گفتاری، توسط فرمان‌های مغز به صورت ضربان‌های عصبی، به سه دستگاه عمده عضلانی ارسال می‌گردد که در تولید فیزیکی صدا مؤثر هستند. این دستگاه‌ها عبارتند از: ۱. عضلات تنفسی در قفسه سینه و شکم ۲. عضلات حنجره ۳‌. عضلات سر و گردن ❇️نتیجه هماهنگی این دستگاه‌ها حصول كلام است که به صورت امواج صوتی ممتد شنیده می شود. 💠داخل گلوی شما، دو مجرا در کنار هم قرار دارد. در قسمت جلو مجرایی است که هوا را از طریق بینی و دهان به ریه‌ها می‌رساند. ❇️در قسمت پشت، مجرایی است که غذا و مایعات را به معده می‌رساند. بالای مجرای هوا (نای) جعبه‌ای غضروفی قرار دارد که حنجره نامیده می شود و تارهای صوتی در آن جا گرفته است. 💠یک جفت تار که باعث ایجاد صدا می‌شوند، تارهای قوی‌ای هستند که از غشای مخاطی پوشیده شده‌اند. این تارها در برابر هوایی که به آنها وارد می‌کنیم از هم جدا و به هم نزدیک شده و مرتعش می‌شوند و این جعبه کوچک و عجیب صوتی تقریبا مانند یک ساز بادی، نیاز دارد که با فوت کردن، نغمه مورد نظر را ایجاد کرده و لحن و شدت آن را تعيين کند. ❇️پشت تارهای صوتی مقدار کمی هوا وجود دارد، زمانی که این فشار هوا بیشتر از فشار هوای روی تارها می شود، تارها از هم باز شده هوا را تخلیه کرده و بلافاصله بسته می‌شوند. 🔸این عملکرد به تناوب باور نکردنی، پشت سر هم انجام شده و ارتعاش تار را ایجاد می‌کند. مثلا وقتی صدای نت "لا" را بخوانیم، این تارها 440 مرتبه در ثانیه باز و بسته می‌شوند و فرکانس مورد نظر ایجاد می‌شود.🔸 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۰. باید اخلاقیات را تکرار کنید🔰 💠گوینده‌ای مثل ما بنشیند به مردم نصیحت کند، خیلی معلوم نیست تأثیر عمیقی ببخشد؛ اما وقتی خواننده‌ای همین مضمون را در یک شعرِ زیبا و خوب و با لحن خوب بیان میکند، مثل آب گوارائی است که انسان مینوشد؛ تمام سلولهای بدن انسان از این آب بهره‌مند میشود، تا اعماق وجود انسان اثر میگذارد. 🔸 البته اخلاقیات باید تکرار شود. گفتن اثر دارد، شنیدن اثر دارد؛ اما این اثر، دائمی و ابدی نیست؛ مؤثرات دیگری هم در جامعه هست که در جهت عکس آن کار میکند.🔸 ❇️ لذا بایستی اخلاقیات هی گفته بشود، باز گفته بشود، باز تکرار بشود. ❇️ 🔰صحبت‌های امام خامنه‌ای در دیدار با مداحان🔰 ۱۳۹۰/۰۳/۰۳ بخش بیستم 🔸ادامه دارد...🔸 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا