eitaa logo
حلقه های مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی
715 دنبال‌کننده
272 عکس
95 ویدیو
7 فایل
دوره آموزشی مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی @Maaref_Enghelab_Eslami مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر قم ۰۲۵۳۷۷۴۴۲۴۳ فروشگاه و نمایشگاه محصولات انقلاب اسلامی ۰۲۵۳۷۷۰۲۸۵۲ برادران: @Ba_Maaref_Enghelab 09927270034 خواهران: @Kh_Maaref_Enghelab 09927400982
مشاهده در ایتا
دانلود
در کل دو نوع کار وجود دارد: یکی کار داخل خانه و یکی کار بیرون خانه، هر دو کار است؛ اگر زنی در کارهای بیرون منزل استعداد دارد، باید انجام دهد، منتها باید جوری باشد که این حتی در داخل خانه به پیوند زن و شوهر نزند. نه تنها کار بیرون از خانه بلکه کار داخل خانه هم نباید به انجام وظایف اصلی زن ضربه بزند، این بد است که بعضی از خانمها خودشان را از صبح تا شب داخل خانه میکشند، بعد که مرد به خانه می‌آید، حوصله یك لبخند زدن به او را هم ندارند. کار خانه را هم باید کرد اما نه آنقدری که انجام این کار به انهدام خانواده منتهی شود. یک اصل لزوم شغل با صفات و ویژگیهای زن است. خداوند متعال گنجینه با ارزش لطف، آرامش و رحمت را در وجود زن قرار داده است و زنان در جامعه باید در مسئولیتها و مشاغلی انجام وظیفه نمایند که در با این صفات و ویژگی‌های ذاتی زن نباشد. 📚زن و خانواده، ص۵۵ @Maaref_Enghelab_Eslami
دختران جوان -درس بخوانند، علم بیاموزند، آگاهی پیدا کنند، به شأن خودشان واقف شوند و قدر خود را بدانند، تا بفهمند که تبلیغات استکبار جهانی در زن، چقدر بی‌پایه و اساس و پوچ است ... کسانی که اهل تجمّل و چسبیدن به زر و زیورآلات هستند و یا کورکورانه و چشم بسته می‌خواهند از الگوهای غربی در لباس و پوشاک و وضع زندگی تقلید کنند، غالباً از سواد و معلومات و معرفت کافی بهره ندارند. کسی که معلومات داشته باشد، می‌تواند رفتار خود را کند و آن را با هر چه حقّ و حقیقت و خوب است، تطبیق دهد. بنابراین، در میدان علمی، همه راه‌های فعّالیت باید برای زنان باز باشد. اگر زن در جامعه بتواند به علم و معرفت و کمالات معنوی و اخلاقی که خدای متعال و آیین الهی برای همه انسانها به طور یکسان در نظر گرفته است، برسد، تربیت فرزندان بهتر خواهد شد، محیط خانواده گرمتر و با صفاتر خواهد شد، جامعه بیشتری خواهد کرد. 📚 زن وخانواده، ص۵۷ @Maaref_Enghelab_Eslami
نظر اسلام درباره اشتغال زن یك نظر میانه است، اسلام نه معتقد است که باید زن را از فعالیت‌های اجتماعی ممنوع و محروم کرد و نه معتقد است که باید زن را به کارهای سنگین و تلاش های دشوار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مجبور کرد. مثلا طبق نظر اسلام نباید زن را کرد که حتما شغلی داشته باشد و با درآمد زایی در تامین هزینه های خانوار سهم داشته باشد، زیرا زن از لحاظ جسمی از مرد ضعیف تر است و ضروت‌هایی دارد، بنابراین کار سنگین به زن است، بنابراین اینکه بعضی مردان وقتی می‌خواهند ازدواج کنند، قائل میشوند که زن باید حتماً کار کند و شغل و درآمدی داشته باشد، خطاست. گرچه خلاف شرع نیست، اما اسلام به چنین کاری هم توصیه نمی‌کند 📚زن و خانواده، ص۵۷ @Maaref_Enghelab_Eslami
دنیای غرب که زن را از داخل خانواده جدا می‌کند و با وعده‌های بیرون می‌کشد و او را در مقابل نگاه و حرکت هرزه جامعه بی پناه و بی دفاع میکند و میدان را برای به حقوق او باز میکند، هم زن را تضعیف میکند ، هم خانواده را نابود میکند و هم نسل های آینده را به خطر می اندازد. در غرب سستی بنیان خانواده به حدی نگران کننده شده است که فریاد رهبران جوامع به آسمان رسیده است. غرب به زن اجازه نمی‌دهد که به طور طبیعی مهر و پیوند و عواطف مادری خود را بروز داده و با آن رشد کند. دنیای غرب این بزرگ را دارد که نقش مادر را کرده و در مواردی نادیده گرفته است. بخشی از بزرگی این گناه به این مربوط است که این حرکت فاجعه آمیز را با نام "حمایت از زن" انجام می‌دهد، در حالی که حمایت از زن نیست بلکه خیانت به زن و خیانت به انسان است. 📚زن و خانواده، ص ۶۵ @Maaref_Enghelab_Eslami
حق رأی برای زن تا اوایل قرن کنونی، در اروپا وجود نداشت. البته حق رأی کلًا برای جوامع اروپائی وجود نداشت، حتی بعد از رنسانس و نهضت صنعتی و علمی در اروپا. بعد از انقلاب فرانسه در اواخر قرن هجدهم تدریجاً حق داده شد به کارگران و زحمتکشان، یعنی مردم، توده‌ی مردم، آحاد مردم که رأی بدهند و انتخاب بکنند. بعد هم بتدریج در بعضی جاهای اروپا این رأی داده شد. در کشورهای اروپائی و در آمریکا، پس از جنگ اول جهانی به زنها حق رأی داده شد؛ یعنی تا ۱۹۱۸ پایان جنگ جهانی اول در آمریکائی که و دفاع از حقوق زن و اینها می‌زنند و در اروپا، حق رأی به زنها داده نمی‌شد و زنها حق انتخاب کردن نداشتند و تازه بعد از ۱۹۱۸ که حق رأی به زنها داده شد، به زنهای بالاتر از حق رأی داده شد. در فاصله‌ی بین دو جنگ جهانی در بسیاری از کشورهای اروپائی از جمله در فرانسه، در ایتالیا و همچنین در ژاپن زنها حق رأی نداشتند. 📚 زن وخانواده ، ص ۶۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
اسلام و انقلاب و امام آمدند و زن را در مرکزفعالیتهای سیاسی قرار دادند و انقلاب را به دست زنان سپردند؛ در حالی که زن در همان حال توانست و و متانت اسلامی و عفاف و دین و تقوای خودرا حفظ کند. کسی حقی از این برگردن زن ایرانی و مسلمان ندارد ... به برکت انقلاب، زن ایرانی در راه بسیار خوبی افتاد. امروز، زن ایرانی می‌تواند در میدان علم وارد بشود و مدارج علمی را طی کند؛ در حالی که دین و عفاف و تقوا و وقار و متانت وشخصیت و حرمت زن مسلمان را هم کرده باشد. و ، زنان ما را در جامعه از آگاهی و رشد سیاسی برخوردار کرد. 📚زن و خانواده، ص ۷۱ @Maaref_Enghelab_Eslami
زنان کشور ما در طول مدت انقلاب، پشتوانه حرکت مردها بودند. اگر احساسات و زنها نبود، شاید بسیاری از مردهای مااین قدرت را پیدا نمی‌کردند که در میدان-های سخت مبارزات گوناگون حضور داشته باشند زنان علاوه بر اینکه کمیت خودشان، یعنی آن پنجاه درصد را دارند، در به صحنه آمدن پنجاه درصد دیگر هم که مردان باشند، موثرند. البته مردان هم احیاناً در آمدن زنان به صحنه موثرند؛ اما تاثیر زن بر روی حضور مرد، بمراتب بیشتر است. مثلًا شاید مرد نسبت به آمدن زن باشد. 📚 زن و خانواده، ص۷۳ @Maaref_Enghelab_Eslami
با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی 💠 جلسه جمع بندی و پرسش و پاسخ کتاب «زن و خانواده از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه‌العالی)» استاد 🗓 تاریخ: شنبه ۹ مهر ماه 🕜 ساعت:۱۷:۰۰ ( ۵ بعدازظهر ) 📌 پیوند ورود به جلسه ( مهمان ) https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20739 @Maaref_Enghelab_Eslami
مادر، مادر شهید، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید؛ شوخی نیست؛ اینهابه زبان آسان می‌آید. یك بچه‌ی انسان برود کشته بشود، دومی برود کشته بشود،سومی برود کشته بشود و این مادر با همان مادرانه‌ی سالم و جوشان و پرفوران، آنچنان ایفاء کند که صد تا مادر دیگر بشوند بچه‌هاشان را به میدان جنگ بفرستند. اگر این مادرها آن وقتی که جنازه‌ی بچه‌هاشان می‌آمد یا حتّی نمی‌آمد، آه و ناله می‌کردند، گله می‌کردند، یقه چاک می‌زدند، اعتراض به امام و اعتراض به جنگ می‌کردند، مطمئناً جنگ در همان سالهای اول و در همان مراحل اول زمین‌گیر می‌شد. همسران شهدا، زنهای جوان، شوهران جوانِ خودشان را در آغاز زندگی شیرین خانوادگىِ مورد آرزو از دست بدهند. 📚 زن و خانواده، ص۷۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
مسئله‌ی خانواده، در جامعه است، اصلی در جامعه است. نه اینکه اگر این سلول سالم شد، سلامت به دیگرها سرایت میکند؛ یا اگر ناسالم شد، عدم سلامت به دیگرها سرایت میکند؛ بلکه به این معناست که اگر سالم شد، یعنی بدن سالم است. بدن که غیر از سلولها چیز دیگری نیست. هر جهازی، سلولهاست. اگر ما توانستیم سلولها را سالم کنیم، پس سلامت آن جهاز را داریم. مسئله اینقدر دارد. جامعه‌ی اسلامی، بدون بهره‌مندی کشور از نهاد خانواده‌ی سالم، سرزنده و بانشاط، اصلًا امکان ندارد کند. بالخصوص در زمینه‌های فرهنگی و البته در زمینه‌های غیر فرهنگی، بدون خانواده‌های خوب، امکان پیشرفت نیست. 📚 زن و خانواده ، ص ۸۰ @Maaref_Enghelab_Eslami
24.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 📌جمع بندی و کلاس عمومی کتاب «زن و خانواده از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)» 💠 استاد: سرکار خانم دکتر علاسوند ⏰ شنبه: ۹ مهر ماه ۱۴۰۱ @Maaref_Enghelab_Eslami
کمك به همسر، این است که سعی کنید همدیگر را دین‌دار نگه‌دارید. مراقب باشید همسرتان دینی نکند. ...اگر چنان‌چه خطایی از همسرتان دیدید، آن را باید با شیوه‌ی بسیار و در او از بین ببرید و برطرف کنید. یا با تذکّر و یا با بعضی از مراعات‌ها نسبت به هم مسئولیت دارید. ...مرد می‌بیند زنش افتاده در بعضی پرستی‌های غلط یا غلط، نباید بگوید: حال او خودش است. نه، شما هرکدام نسبت به هم وظیفه دارید. باید همت خود را متمرکز کنید. زن و مرد می‌توانند بر روی هم اثر بگذارند. 📚 زن و خانواده، ص ۸۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
عدالت اجتماعی، بدین معنی است که میان طبقات و برخورداریهای نابحق و محرومیتها از میان برود و مستضعفان و که همواره و انقلابند، احساس و مشاهده کنند که به سمت رفع محرومیت،حرکتی و انجام میگیرد. با قوانین لازم و تأمین امنیت قضایی در کشور، بساط تجاوز و تعدی به حقوق مظلومان و دست‌اندازی به حیطه‌ی مشروع زندگی مردم جمع شود. همه‌ کس احساس کند که در برابر ظلم و تعدی میتواند به ملجأ مطمئن پناه برد، و همه کس بداند که با کار و تلاش خود خواهد توانست زندگی مطلوبی فراهم آورد. 📚 عدالت اجتماعی، ص ۱۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
عدالت، همه جا به معناى نیست. نشود. عدالت یعنى هر چیزى را در دادن. این معناى است. عدالت آن معنایى نیست که در ذهن بعضى از و آدمهاى کم‌عمق وجود دارد. شاید حالا هم خیال کنند که همه‌ى جامعه باید برداشت یکسان داشته باشند. خیر! یکى کار بیشترى می‌کند، یکى استعداد بیشترى دارد، یکى ارزش بیشترى براى پیشرفت کشور دارد. عدالت یعنى برطبق کردن، و حقِ هر چیز و هرکسى را به او دادن. این معناى عدالت است و براى جامعه لازم است. عدالت به معناى یکسان بودنِ همه‌ برخورداریها نیست؛ به معناى بودن ؛ یکسان بودن است. همه باید بتوانند از فرصتهاى حرکت و پیشرفت بهره مند شوند. 📚 عدالت اجتماعی، ص ۱۷ @Maaref_Enghelab_Eslami
اساس جامعه‌ى نظام جمهورى اسلامى، "لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ"است. هدف، عدالت و است. جامعه، زمانى به صلاح، آبادانى، عمران و نجات حقیقى خواهد رسید که این تأمین شود. ...نظامى که براساس بعثت بنا شده باشد، هدفش، سعادت و زندگى راحت براى بشر است و این، جز با آن دو هدف، تأمین نمی‌شود. اگر اینطور شد، دیگر دشمنیها هم اثر نمیکند. بسیارى که چه شد آن روزى که دو ابرقدرت بودند و هر دو علیه ما اقدام میکردند، نتوانستند به جمهورى اسلامى آسیبى برسانند! امروز هم که یک ابرقدرت شده و یکى مانده است، او و همدستانش ـ چه و چه که از روى حقارت و ذلّت،همدستى امریکا را پذیرفته‌اند و باهم تلاش میکنند ـ نمیتوانند به جمهورى اسلامى، ضربه‌ى کارى وارد کنند. ، همین ، و پایبندى مردم به دین، معنویّت در زندگى مردم و این احساس است که نظام جامعه به سمت عدالت حرکت میکند. 📚 عدالت اجتماعی، ص ۲۶ و ۲۷ @Maaref_Enghelab_Eslami
یکی دیگر از ادیان این است که در طول تاریخ در کنار قرار گرفته‌اند؛ یعنی برای عدالت عملا پیکار کردند. ملاحظه می‌کنید؛ در قرآن کریم تصریح شده که انبیاء با طواغیت مواجه‌اند، با مترَفین مواجه‌اند، با ملاء مواجه‌اند؛ که همه‌ی اینها جزو طبقات ؛ ... نکته‌ی سوم اینکه همه‌ی ادیان در اینکه این حرکت عظیم تاریخی، یک است. یعنی قاطعاً می‌گویند که یک خواهد آمد که دوران خواهد بود، که آن دورانِ است. در دعای بعد از زیارت شریف آل یاسین آمده است: "یَمْلَأُ الله به‌اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا...کما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً" یک جاهائی هم دارد: "بعد ما ملئت ظلما و جورا". همه‌ی انبیاء، همه‌ی ادیان، همه‌ی نبوتها به این نهایت اشاره کردند، روی آن تأکید کردند، اصرار کردند و گفتند به سمت آن داریم می‌کنیم. پس در ، در و در ، نبوتها تکیه‌شان بر روی عدل است؛ این است. 📚عدالت اجتماعی، ص ۲۹ @Maaref_Enghelab_Eslami
اگر در دنیا دو نقطه وجود دارد که یکی نقطه عدل و یکی نقطه ظلم است و هردو هم غیراسلامی هستند، اسلام به آن نقطه عدل، ولو است، موافق دارد. مهاجرینِ به حبشه را پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله خودش به حبشه فرستاد. یعنى آنها را در پناه یک پادشاه کافر، به خاطر قرار داد. به تعبیر دیگر، مردم را از خانه و زندگى و محیط زیست‌شان به خاطر ظلمى که به آنها‌‌ می‌شد، دور کرد. این هم یک نقطه است. یعنى استقرار عدل، تبعیت از عدل، ترویج عدل، تلاش و مجاهدت براى عدل، هرجا که باشد ولو در بلاد مسلم و در هر نقطه‌اى از دنیا که باشد. این هم یکى از خصوصیات و تاریخ اسلامى است و شما می‌بینید زندگى اسلامى و حیات مبارك پیغمبر اسلامى در بهترین ازمنه و سالم‌ترین دورانهایش، حاکى از عدل‌پرورى و عدالت‌جویى است. 📚کتاب عدالت اجتماعی ، ص ۳۰ @Maaref_Enghelab_Eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ در دفاع از نظام اسلامی، تقیّه ممنوع! «در دفاع از نظام اسلامی تقیّه نکنید؛ صریح باشید.... این نظام اسلامی مایۀ شرف و افتخار است.» 🗓 ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ @qom_khamenei_ir
در زندگی و امیرالمؤمنین، نقطه بارزتر از همه چیز"عدالت" است. همچنان که در عمل فردی امیرالمؤمنین تقواست، در عمل حکومتی و سیاسی و شأن خلافت امیرالمؤمنین، بارزترین نقطه، عدالت است. این برای ما که خود را پیرو امیرالمؤمنین می‌دانیم، نقطه بسیار با اهمیتی است. ملاحظه عدالت، اجر نهادن به عدالت و عمل کردن به آنچه مقتضای عدالت است، وظیفه ماست و باید نظام اسلامی به حساب آید. همه چیز عدالت قرار میگیرد؛ این منطق علیه الطلاه والسلام امیرالمؤمنین است. 📚کتاب عدالت اجتماعی ، ص ۳۲ @Maaref_Enghelab_Eslami
در نظام‌هاى سرمایه دارى، اساس، اقتصادى و اقتصادى و و تولید ثروت است. هرکه بیشتر و بهتر تولید ثروت کند، او مقدّم است. آنجا مسئله این نیست که یا پیش آید. فاصله در درآمدها و نداشتن رفاهِ جمع کثیرى از مردم، نگرانى نظام سرمایه‌دارى نیست. در نظام سرمایه‌دارى، حتى تدابیرى که ثروت را تقسیم کند، از نظر نظام سرمایه‌دارى، تدابیر منفى و مردودى است. نظام سرمایه‌دارى میگوید: "معنى ندارد که ما بگوییم ثروت جمع کنید تا آن را از شما بگیریم تقسیم کنیم! این معنى ندارد. اینکه شکوفایى نخواهد شد" اسلامى اینگونه نیست. نظام اسلامى معتقد به یک جامعه‌ى ثروتمند است، نه یک جامعه‌ى فقیر و عقب‌مانده. معتقد به رشد اقتصادى است؛ ولى رشد اقتصادى براى عدالت اجتماعى و براى رفاه عمومى، مسأله‌ى اوّل نیست. آنچه در درجه‌ى اوّل است، این است که در جامعه نباشد؛ نباشد؛ در استفاده از عمومى نباشد. هرکس براى خودش امکاناتى فراهم کرد، متعلّق به خود اوست. 📚کتاب عدالت اجتماعی ، ص۳۳ @Maaref_Enghelab_Eslami
مردم در دنیا به شدّت . امروز در کشورهایی که دم از دمکراسی می‌زنند،بی‌عدالتی از همه جا بیشتر است. در همین کشورِ آمریکا، با این که سالهای متمادی می‌گذرد که سیاه و سفید را اعلان کرده‌اند، هنوز که هنوز است، میان سیاهان و سفیدان تبعیض حاکم است. در بعضی از کشورهای اروپایی، هست. مسأله نژادی هنوز در آن جاها مطرح است. هنوز که هنوز است، قدرتمندان این کشورها - از جمله در امریکا - اگر در داخل ملاحظه کنند که کسی،چیزی و جماعتی، با مطلقِ سرمایه‌داری آنها دارد، میکوبندش! 📚عدالت اجتماعی، ص ۳۴ @Maaref_Enghelab_Eslami
از جمله چیزهایى که روند حرکت به سمت عدالت را در جامعه کُند میکند، نموداشرافیگرى در مسئولان بالاى کشور است؛ از این اجتناب کنید. اشرافیگرى دارد؛ عیب دومش از عیب اوّلش بزرگتر است. عیب اوّلِ اشرافیگرى، است ،اشرافی‌گرىِ حلال را می‌گوییم؛ یعنى آن چیزى که پولش از راه حلال و بحق به دست آمده است. اما دوم بدتر است و آن این است که می‌کند؛ یعنى چیزى براى دادن همه درست میکند. البته در این زمینه بسیار دارند؛ تلویزیون بسیار نقش دارد؛ من و شما هم بسیار نقش دارد. سالهاست که بنده در باره‌ى زندگى تشریفاتى مکرّر تذکّر می‌دهم. این دو دارد: یک جنبه از لحاظ اصل پایبندى به تجمّلات و تشریفات است که این بد و دون شأن انسان والاست؛ یعنى یک‌وقت انسان به یک چیزِ غیر لازم پایبند می‌شود که دون شأن انسان است؛ بعلاوه، مسرفانه است؛ ، تضییع و تضییع در آن هست. این یک قضیه است که اصل اسراف بد است؛ اصل تجمّل همراه با اسراف و همراه با زیاده‌روى است و بد است؛ لیکن جنبه‌ى دومى دارد که اهمیتش کمتر از جنبه‌ى اوّل نیست و آن در زندگى مردم است 📚عدالت اجتماعی ،ص ۴۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
_معنویت عده‌اى به اسم کارگر سر کار آمدند، که همان طبقه‌ى اشرافىِ رژیم‌هاى طاغوتى بودند و هیچ تفاوتى با آنها نداشتند. زندگى سران کشورهاى مارکسیستى اینطور بود. بنابراین، اینگونه عدالت‌طلبى خواهد بود و از طریق درستِ خودش و ریاکارانه و دروغین خواهد بود. عدالت باید با همراه باشد؛ یعنى باید شما براى خدا و اجر الهى دنبال عدالت باشید؛ در این صورت می‌توانید با دشمنان عدالت مواجهه و مقابله کنید. البته معنویت هم بدون گرایش به عدالت، یک‌بُعدى است. بعضی‌ها اهل معنایند، اما هیچ نگاهى به عدالت ندارند؛ این نمی‌شود. اسلام، معنویتِ >نگاه به مسائل اجتماعى و سرنوشت انسانها ندارد. ...آدم معنوی‌اى که با ظلم می‌سازد، با طاغوت می‌سازد، با نظام ظالمانه و سلطه می‌سازد، این چطور معنویتى است؟ اینگونه معنویت را ما نمی‌توانیم بفهمیم. بنابراین و در هم است. 📚عدالت اجتماعی، ص ۵۴ @Maaref_Enghelab_Eslami
با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی 💠 جلسه جمع بندی و پرسش و پاسخ کتاب «عدالت اجتماعی از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه‌العالی)» استاد 🗓 تاریخ: شنبه ۳۰ مهر ماه 🕜 ساعت:۱۶:۳۰ ( چهار ونیم عصر ) 📌 پیوند به ورود به جلسه ( مهمان ) https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20739 @Maaref_Enghelab_Eslami
اگر ما در مدیریت و به مسئله‌ی عدالت توجه کنیم، نتیجه این خواهد شد که در آینده‌ی کشور، بین قشرها و مناطق کشور برقرار خواهد شد. اگر ما امروز در آموزش و پرورش نگاه عدالت محور نداشته باشیم، نتیجه این خواهد شد که اختلاف طبقاتی در آینده‌ی کشور روزبه‌روز بیشتر خواهد شد؛ تأثیرات آموزش و پرورش را ببینید! نگاهِ غیر عدالت‌محور، این است که ما در کشور مدارس مجهز به بهترین تجهیزات در یک جاهایی،ومدارس یا شبیه کپری در یک مناطق دیگر داشته باشیم؛ برجسته برای تعدادی از مدارس، و #خسته یا کم‌سواد برای تعداد دیگری از مدارس داشته باشیم. این درست ضد نگاه عدالت‌محور است. نتیجه چه خواهد شد؟ اینکه: جمعی از کودکان امروزِ ما بدون هیچ دلیلی ...از عالی‌ترین تحصیلات برخوردار خواهند شد و یک عده‌ی دیگر در سطوح بسیار پایینی خواهند ماند، پیش نخواهند رفت و استعدادهایشان رشد نخواهد کرد. البته عدالت به معنای این نیست که ما با همه‌ی با یک برخورد کنیم؛ نه،استعدادها بالاخره مختلف است؛ نباید بگذاریم استعدادی ضایع بشود و برای پرورش استعدادها بایستی تدبیر بیندیشیم؛ در این تردیدی نیست. اما ملاک، باید استعدادها باشد،لاغیر. ، این است. 📚عدالت اجتماعی، ص ۵۹ @Maaref_Enghelab_Eslami