فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیه_های_زندگی ۱۱
(جامعهی توحیدی)
📖شرح کوتاه آیه ۱۳ سوره حجرات توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّـهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
💢با توجه به اهمیت شناخت بهتر محتوای این گزارشهای موجود (درباره ازدواج پیامبر و حضرت خدیجه سلام الله علیهما)، پژوهش پیش رو با استفاده از روش نظریه بنیاد (زمینهای) به سنجش گزارشهای تاریخ طبری مرتبط با این بحث پرداخته است.
💠طبری (م ۳۱۰ ه.ق) از این رو مبنای پژوهش حاضر قرار گرفته که هم با ثبت روایتهای گوناگون از جامعیت بیشتری نسبت به دیگر منابع تاریخی برخوردار و هم محل رجوع اهل فن و عامه مردم است.
کاربست این روش در پژوهش موجود از طریق شناسایی مفاهیم، مقولهها و روابط معنایی آنها به یافتن معیار غالب در متن گزارشهای طبری از ازدواج حضرت خدیجه و پیامبر علیهماالسلام پرداخته است و ویژگیهای خُلقی و شخصیتی خدیجه سلام الله علیها و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را به عنوان مقوله اصلی در امر ازدواج آنان پیشبینی میکند.
📥برای دریافت مقاله «سنجش گزارشهای تاریخ طبری از چگونگی ازدواج حضرت خدیجه علیها سلام و پیامبر صلی الله علیه وآله بر اساس روش نظریه بنیاد» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
✍امامیه بر این باور است که امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عین داشتن کمال عقل و نیروی جوانی همچنان زنده است و گذر روزگار نمیتواند ضعف و فترتی برای ایشان ایجاد کند.
مخالفان در مقابل این دیدگاه معتقدند که عادت و عرف بشری اینگونه نیست که کسی در این مدت طولانی حیات داشته باشد.
✨شیخ طوسی در مواجهه با این شبهه از کهنسالان عرب و عجم نام میبرد که مدت عمر بسیار طولانی داشتهاند.
ایشان از حضرت نوح علیهالسلام، لقمان بن عاد، ربیع بن ضبیع، مستوغر بن ربیعه، اکثم صیفی و دیگرانی نام میبرد و مدت عمر آنها را نیز بیان میکند.
💥وی سپس بیان میکند که سادهترین راه برای اثبات ...
🔗ادامه مطلب
┄┅┅┅❀🌺❀┅┅┅┄
به مناسبت ولادت شیخ طوسی (۱۵ رمضان ۳۸۵ ق)، محدث و فقیه شیعی و نویسنده کتابهای تهذیب و الاستبصار
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
🌟تفسیر شیخ طوسی از آیات ولایت و امامت را میتوان تفسیری اجتهادی مبتنی بر فهم عقلایی از کلام وحی و با لحاظ تراث روایی امامیه و امتداد مکتب تفسیری امامیه بغداد دانست که با توجه به جایگاه ویژه موضوع امامت در مرزبندی مذاهب اسلامی تلاش دارد تا با رویکردی تعاملی در عین دفاع از مبانی قرآنی اندیشه امامت و لزوم نص برای تعیین ولی، زمینه طرح دیدگاه تفسیری شیعه و ارائه مبانی قرآنی امامیه در موضوع امامت را در محیط فکری جامعه اسلامی آن دوران فراهم کند.
📥برای دریافت مقاله «تحلیل و بررسی رویکرد شیخ طوسی در تفسیر آیات امامت و ولایت» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیه_های_زندگی ۱۲
(تاثیرات روانی توحید)
📖شرح کوتاه آیه ۳۹ سوره یوسف توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨يا صاحِبَيِ السِّجْنِ أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّـهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
انتشار چهل و دومین شماره از نشریه علمی پژوهشی تحقیقات کلامی
وابسته به انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم
💥از این شماره، مقالات با کد دیجیتال DOI ثبت شدهاند.
1⃣بررسی و نقد فرآیند تعیین امام در دیدگاه قاضی عضدالدّین ایجی و سعدالدّین تفتازانی
سیدابوطالب میری؛ محمد فاریاب
صص ۷-۲۷
2⃣بررسی اعتبار براهین عقلی «ضرورت حجّت»برای اثبات «استمرار حجّت»
رامین گلمکانی؛ محمد حسین داودی دهاقانی
صص ۲۹-۴۸
3⃣غایتمندانگاری طبیعت و نقش آن در برهان نظم از منظر آنتونی کنی
فرح رامین
صص ۴۹-۶۷
4⃣یادآوری یا فرآوری معرفت؟ بررسی دیدگاه میرزا مهدی اصفهانی و لایبنیتس در ادراکات فطری
احمد کریمی؛ محسن احمدی؛ محمد رنجبرحسینی
صص ۶۹-۹۱
5⃣بازخوانی و آسیبشناسی پروژههای تقریبی
مرتضی علیزاده نجار؛ محمدتقی سبحانی؛ سید ابوالحسن نواب؛ مهدی فرمانیان
صص ۹۳-۱۱۶
6⃣نقد دیدگاه اهلسنّت در خصوص مسئله ایمان و طهارت آبای نبی مکرم اسلام با تکیه بر آیات مربوط به پدر حضرت ابراهیم
محمدرضا بلانیان؛ محسن عظیمی پور
صص ۱۱۷-۱۳۶
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
تلگرام اینستاگرام آپارات
27.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آیه_های_زندگی ۱۳
(فلسفهی نبوت)
📖شرح کوتاه آیه ۱ سوره ابراهیم توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الر كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلى صِراطِ الْعَزِيزِ الْحَمِیدِ
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨توصیف قرآن در بیان امام حسن مجتبى عليهالسلام
به راستى كه در اين قرآن، چراغهاى روشنايى بخش و شفاى قلبهاست. پس هر كس در پى جَلا بخشيدن است، [ديده دل خويش را] با نور آن، جلا دهد و دل خويش را با آن، تربيت كند؛ چرا كه انديشيدن [در قرآن]، مايه حيات دل شخص با بصيرت است، همچنان كه آدمى در تاريكىها، با كمك نور، راه خود را مىپيمايد.
🌟اِنَّ هذَا الْقُرآنَ فيهِ مَصابيحُ النّورِ، وَ شِفاءُ الصُّدورِ، فَلْيَجلُ جالٍ بِضَؤْئِهِ، وَ لْيُلجِمِ الصِّفَةَ قَلْبَهُ، فَاِنَّ التَّفكيرَ حَياةُ القَلْبِ الْبَصيرِ، كَما يَمشِى الْمُستَنيرُ فِى الظُّـلُماتِ بِالنُّورِ؛
كشف الغمّه، ج ۲، ص ۱۹۹
┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
#میلاد_امام_حسن_مجتبی علیهالسلام
تلگرام اینستاگرام آپارات
🌟امام حسن علیهالسلام، اسوهای مشهور اخلاقی است که شخصیت انسان کریم و رفتار کریمانه را بر اساس سیرە رفتاری آن حضرت میتوان ترسیم کرد.
از این شخصیت کریمانه، تجلی خُلُق عظیم قرآنی در سیرە اجتماعی نسبت به دوست و دشمن نمایان میگردد که مبتنی بر حلم و عقل سلیم است و مفهوم حلم حَسنی از شیوە رفتاری امام مجتبی علیهالسلام با دوستان و دشمنان اهلبیت علیهمالسلام به دست میآید...
📥برای دریافت مقاله «شخصیت قرآنی و کریمانه امام حسن علیهالسلام» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
#میلاد_امام_حسن_مجتبی علیهالسلام
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیه_های_زندگی ۱۴
(فلسفهی نبوت)
📖شرح کوتاه آیه ۳۶ سوره نحل توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّـهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّـهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
🔷و چون اسائه و اهانت غیرقابل تحمل و از حد گذشته بود، امام حسن علیهالسلام دست به دعا برداشت و به درگاه خداوند عرض کرد:
«اللّهُمَّ غَیِّرْ ما بِهِ النِّعْمَةَ وَاجْعَلْهُ اُنْثی لِیَعْتَبِرَ بِهِ؛ خدایا! نعمت [مردانگی] را از او سلب کن و او را همچون زنان قرار بده تا عبرت بگیرد.»
دعای حضرت مستجاب شد و جسارت گران رسوا شدند.
💢معاویه، عمرو عاص را مقصّر دانست و گفت: به وسیله پیشنهاد تو، مردم بیدار شدند و معجزه او را دیدند.
عمرو عاص گفت: ای معاویه! مردم شام تو را برای دین و ایمانشان نمیخواهند؛ بلکه ...
📥برای دریافت مقاله «امامت امام حسن مجتبی علیهالسلام از منظر روایات» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
#میلاد_امام_حسن_مجتبی علیهالسلام
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیه_های_زندگی ۱۵
(فاتحان تاریخ)
📖شرح کوتاه آیه ۸۱ سوره اسراء توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
✂️برشی کوتاه از مقاله «گذری در نصوص امیرالمؤمنین علیهالسلام بر امامت امام حسن مجتبی علیهالسلام»
📑... بر اساس توضیحات استاد خسروشاهی، بیش از چهل سال پیش، پس از ملاقاتی که در سال ۱۳۴۷ شمسی با دکتر محمد حمیدالله حیدرآبادی دانشمند هندی مقیم پاریس در آن شهر داشتهاند، دکتر حمیدالله نامهای به آقای خسروشاهی نوشته و ضمن آن، در باب کتاب «اصل الشیعة و اصولها» تألیف آیت الله کاشفالغطاء سخن گفته است. او در نامه، از نصوص امیرالمؤمنین علیهالسلام بر امامت امام مجتبی علیهالسلام میپرسد. آقای خسروشاهی نیز نامه را به آیت الله میرزا علی احمدیمیانجی ارجاع داده که مرحوم احمدی در زمانی کوتاه -کمتر از ده روز- به آن پاسخ گفته است؛ یکی از نکات مهم در این میان، پیوند علمی دانشوران فریقین است در زمانی که ...
📥برای مشاهده و دریافت مقاله کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
#میلاد_امام_حسن_مجتبی علیهالسلام
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆امام صادق عليهالسلام فرمودند:
آنگاه كه روزه مىگيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزهدار باشند. «يعنى از گناهان پرهيز كنند.»
قالَ الصّادِقِ عليهالسلام: اِذا صُـمْتَ فَلْيَـصُمْ سَمْعُكَ وَبَصَرُكَ وَشَعْرُكَ وَجِلْدُكَ.
📜الكافى، ج ۴، ص ۸۷، ح ۱
┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#شب_جمعه
#ماه_رمضان
#شب_زیارتی
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیه_های_زندگی ۱۶
(مخالفان انبیاء)
📖شرح کوتاه آیه ۲۴ سوره طه توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨اذْهَبْ إِلى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغى
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
📋این مقاله تلاش دارد با روش تحلیلی-تطبیقی نامههای عایشه زوجه رسول خدا صلی الله علیه وآله در دوره خلافت امیرمؤمنان علی علیهالسلام و نیز نامههایی که به وی ارسال شده را جهت تطبیق با عملکرد وی مورد ارزیابی قرار دهد.
مسئله اصلی پژوهش پیش رو، این است که تا چه میزان این نامهها میتواند در ارائه رفتار سیاسی عایشه مؤثر باشد؟ و آیا میان مضامین و ادعاهای مندرج در نامههای عایشه، با عملکرد سیاسی او مطابقت و هم خوانی وجود دارد؟
📚یافتههای پژوهش نشان میدهد که ادعاهای عایشه همچون پیروی از حق، اصلاح امور امت، خونخواهی عثمان، رجوع مردم به او جهت خونخواهی و غصب خلافت توسط امیرمؤمنان علی علیهالسلام با مجموعه گزارشهای تاریخی از عملکرد وی، نه تنها مطابقت و همخوانی ندارد، بلکه در تضاد نیز بوده است.
📥برای دریافت مقاله «رفتارشناسی سیاسی تطبیقی عایشه زوجه پیامبر صلی الله علیه وآله در دوران خلافت امیرمؤمنان علیهالسلام بر پایهی نامهها» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
💠معراج رسول الله صلی الله علیه وآله مأموریتی عظیم در راستای نزول یکی از آیات کبرای ربّ است.
در پی نزول آیات ۱ تا ۲۳ سوره نجم، نوری به صورت ستارهای در خانه امیرمؤمنان علیهالسلام فرود میآید که نشانهای از خلافت و ولایت ایشان است که ریشه در عوالم بالاتر دارد اما بسیاری به جای سر نهادن به این دعوت خداوند، مقولاتی دیگر را بر اساس گمان خود در جایگاه ولایت جعل میکنند. روایات متعدد شیعه مؤید این قرائت از آیات ابتدایی این سوره است.
📥برای دریافت مقاله «ارتباط معراج رسول الله صلی الله علیه وآله با ولایت امیرمؤمنان علی علیهالسلام براساس دلالت سیاق آیات اولیه سوره نجم» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠از امام صادق عليهالسلام سؤال شد: چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است؟ حضرت فرمود: كار نيك در آن شب، از كار در هزار ماه كه در آنها شب قدر نباشد، بهتر است.
قيلَ لاَِبى عَبْدِاللّهِ عليهالسلام: كَيْفَ تَكُونُ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرا مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ؟ قالَ: أَلْعَمَلُ الصّالِحُ فيها خَيْرٌ مِنَ الْعَمَلِ فىأَلْفِ شَهْرٍ لَيْسَ فيها لَيْلَةُ الْقَدْرِ.
وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۲۵۶، ح ۲.
┄┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┄
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#شب_قدر
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیه_های_زندگی ۱۷
(تربیت انسانها)
📖شرح کوتاه آیه ۴۱ سوره حج توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لِلَّـهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
🔸گروهی اعتقاد دارند که آیات سورهها به صورت آشفته و بدون نظم خاصی نازل شده و بعدها به راهنمایی پیامبر صلی الله علیه وآله یا به اجتهاد صحابه نظم یافته است.
🔹لیکن گروهی دیگر با برداشت از قرآن و برخی از روایات، تصریح دارند اصل در نزول، «نزول پیوستهی سوره» بوده است؛ بدین صورت که نزول هر سوره، نظمی طبیعی داشته است، با بسمله آغاز میشد و نزول آیات (چه به صورت تدریجی نازل شده باشند و چه به صورت دفعی) پشت سر هم ادامه مییافت تا اینکه با نزول بسملهی جدید، پایان سورهی قبل و شروع سورهی جدید مشخص میشد. همهی مردم عصر نزول، بر اساس نزول پیوستهی هر سوره درمییافتند که محدودهی سورهها از آغاز تا انجام آن چه بوده است.
✍مقالهی حاضر با روش تحلیل محتوا در مقام بررسی دلایلی است که هر یک از گروهها برای اثبات مدعای خویش از آن بهره گرفتهاند...
📥برای دریافت مقاله «نظریهی پیوستگی یا گسستگی نزول سورههای قرآن کریم» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیه_های_زندگی ۱۸
(لزوم اطاعت از پیامبر)
📖شرح کوتاه آیه ۵۹ سوره نساء توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْوِيلاً
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
🔍هدف پژوهشی این مقاله آن است که به روش استدلالی با اتکاء به تفاسیر دینی، به تبیین این مسئله بپردازد که منزلگاه فرشتگان آستان مبارک ائمهی اطهار علیهمالسّلام و آخرین ایشان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
سوره مبارکه قدر بهترین دلیل برای اثبات امامت و حقانیت تشیع است و در عصر حاضر «امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» همان کسی است که فرشتگان به محضرش شرفیاب میشوند تا مقدّرات الهی به دست ایشان امضا گردد.
📥برای دریافت مقاله «تبیین قرآنی پیوستگی ثقلین و شب قدر» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅❅أللَّھُـمَ؏َـجِّـلْلِوَلیِڪْألْـفَـرَج❅┅┄
💠فُضيل بن يِسار گويد: امام باقر عليهالسلام در شب بيست و يكم و بيست سوّم ماه رمضان مشغول دعا مىشد تا شب به سر آيد و آنگاه كه شب به پايان مىرسيد نماز صبح را مىخواند.
عَنْ فُضَيلِ بْنِ يَسار قالَ: كانَ أَبُوجَعْفَرٍ عليه السلام اِذا كانَ لَيْلَةُ اِحْدى وَعِشْرينَ وَلَيْلَةُ ثَلاثٍ وَعِشْرينَ أَخَذَ فى الدُّعاءِ حَتّى يَزُولَ اللَّيلُ فَاِذا زالَ اللَّيلُ صَلّى.
وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۲۶۰، ح ۴.
┄┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┄
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#شب_قدر
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
30.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄#آیه_های_زندگی ۱۹
(اصل مترقی ولایت)
📖شرح کوتاه آیه ۶۲ سوره شعراء توسط حجت الاسلام والمسلمین #هادی_الیاسی
✨قالَ كَلاَّ إِنَّ مَعِي رَبِّي سَيَهْدِينِ
🆔@elyasi_hadi
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات
◼️خوارج، حضرت على علیهالسلام را به دلیل پذیرش حکمیت کافر قلمداد نموده و هر فردى را که راضى به این کار بود، از دین بیرون دانستند. آنان خلافت ابوبکر، عمر، نیمه اول خلافت عثمان و تا اواسط حکومت على علیهالسلام (قبل از پذیرش حکمیت) را باور داشتند و معاویه، عمروعاص و ابوموسى اشعرى را نیز تکفیر مىکردند. پس از حضرت على علیهالسلام با خلفاى اموى و عباسى نیز مخالفتى شدید داشتند؛ به خصوص از بنىامیه با دشنامهاى زشتى یاد کرده، همواره با آنان درگیر بودند.
◾️این گروه به دلیل جمود، تحجّر فکرى، جهل علمى و جهالت عملى، ناخواسته حکومت را به سوى معاویه سوق دادند و هنگام باز گشت امام على علیهالسلام از صفیّن، از لشکر آن حضرت جدا شده، با جمعیتى دوازده هزارنفرى در حروراء اردو زدند و به راهزنى و فتنه انگیزى روى آوردند.
📥برای مطالعهی بیشتر مقالهی «فتنهی خوارج در شهادت حضرت علی علیهالسلام» کلیک کنید.
🌐https://maaref.org
🆔@Maaref_org
#ماه_رمضان
تلگرام اینستاگرام آپارات