eitaa logo
موسسه معارف اهل بیت علیهم السلام
650 دنبال‌کننده
693 عکس
177 ویدیو
8 فایل
﷽ کانال اطلاع رسانی مؤسسه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و فعالیت‌های علمی-پژوهشی سایت: http://maaref.org کانال تلگرام: https://t.me/maaref_org ارتباط: @vir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅❅أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج❅┅┄ 💠فُضيل بن يِسار گويد: امام باقر عليه‌السلام در شب بيست و يكم و بيست سوّم ماه رمضان مشغول دعا مى‌شد تا شب به سر آيد و آنگاه كه شب به پايان مى‌رسيد نماز صبح را مى‌خواند. عَنْ فُضَيلِ بْنِ يَسار قالَ: كانَ أَبُوجَعْفَرٍ عليه السلام اِذا كانَ لَيْلَةُ اِحْدى وَعِشْرينَ وَلَيْلَةُ ثَلاثٍ وَعِشْرينَ أَخَذَ فى الدُّعاءِ حَتّى يَزُولَ اللَّيلُ فَاِذا زالَ اللَّيلُ صَلّى. وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۲۶۰، ح ۴. ┄┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
30.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۹ (اصل مترقی ولایت) 📖شرح کوتاه آیه ۶۲ سوره شعراء توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨قالَ كَلاَّ إِنَّ مَعِي رَبِّي سَيَهْدِينِ‏ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
◼️خوارج، حضرت على علیه‏‌السلام را به دلیل پذیرش حکمیت کافر قلمداد نموده و هر فردى را که راضى به این کار بود، از دین بیرون دانستند. آنان خلافت ابوبکر، عمر، نیمه اول خلافت عثمان و تا اواسط حکومت على علیه‏‌السلام (قبل از پذیرش حکمیت) را باور داشتند و معاویه، عمروعاص و ابوموسى اشعرى را نیز تکفیر مى‌‏کردند. پس از حضرت على علیه‏‌السلام با خلفاى اموى و عباسى نیز مخالفتى شدید داشتند؛ به‏ خصوص از بنى‏‌امیه با دشنام‏‌هاى زشتى یاد کرده، همواره با آنان درگیر بودند. ◾️این گروه به‏ دلیل جمود، تحجّر فکرى، جهل علمى و جهالت عملى، ناخواسته حکومت را به سوى معاویه سوق دادند و هنگام باز گشت امام على علیه‏‌السلام از صفیّن، از لشکر آن حضرت جدا شده، با جمعیتى دوازده هزارنفرى در حروراء اردو زدند و به راهزنى و فتنه‏ انگیزى روى آوردند. 📥برای مطالعه‌ی بیشتر مقاله‌ی «فتنه‌ی خوارج در شهادت حضرت علی علیه‌السلام» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
🖋مخاطب این نامه تنها فرزندان امام علیه‌السلام و یاران او که در زمان آن حضرت می‌زیستند، نمی‌باشد بلکه امام با نظر وسیع همه مردم را تا روز واپسین یکجا دیده و این وصیت‌نامه را تنظیم فرموده است. مخاطب در درجه اول حسن و حسین علیهما‌السلام و سایر فرزندان و بعد خویشاوندان و سپس تمامی مردمی هستند که از مفاد آن اطلاع حاصل کنند؛ 📜اوصیکما و جمیع ولدی و أهلی و من بلغه کتابی ... 📥برای دریافت مقاله «نامه‌ی امام علی علیه‌السلام در بستر شهادت» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
30.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۰ (نفی ولایت غیر خدا) 📖شرح کوتاه آیه ۴۱ سوره عنکبوت توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّـهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅❅أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج❅┅┄ 💠امام صادق عليه‌السلام فرمود: آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‌شود. قالَ الصّادِقُ عليه‌السلام: رَأْسُ السَّنَـةِ لَيْلَةُ الْقَـدْرِ يُكْتَبُ فيها ما يَكُونُ مِنَ السَّنَةِ اِلَى السَّنَةِ. وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۲۵۸، ح ۸. ┄┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۱ (پیوندهای جامعه‌ی ولائی) 📖شرح کوتاه آیه ۵۵ سوره مائده توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّـهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
📖قرآن راهنمای جامع و هدایت الهی برای سعادت بشر است. بسیار مناسب و به جاست که در بررسی این پیوند و ارتباط از قرآن شروع کنیم. چرا که روح و قله اوج این ماه شب قدر است و شب قدر، ظرف نزول قرآن و ماه رمضان ماه بهار قرآن است. هرچند این حجّت صامت الهی به بیان کلیات پرداخته و روشش بیان جزئیات نیست، باز هم در لابلای آیات هدایتگر آن سخن از حجت ناطق یعنی امامت به میان آمده است. موارد زیادی وجود دارد که با استمداد از مفسرین واقعی قرآن، به ائمه علیهم‌السلام یا خصوص حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه تطبیق شده است. ⚜یکی از بهترین و متقن‌ترین ادله قرآنی درباره ارتباط امام زمان علیه‌السلام با ماه مبارک رمضان؛ بلکه اثبات وجود حضرت سوره قدر است... 📥برای دریافت مقاله «ارتباط امام زمان علیه‌السلام با ماه مبارک رمضان» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
29.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۲ (ولی الهی؛ قطب اصلی جامعه) 📖شرح کوتاه آیه ۳۳ سوره احزاب توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨إِنَّما يُرِيدُ اللَّـهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
▫️معاویه به سعد وقاص گفت: چرا ابوتراب [على علیه‌السلام] را سب نمى‌کنى؟ ▪️سعد در جواب معاویه گفت: من سه فضیلت از على در خاطر دارم که نمى‌توانم او را سب نمایم. اگر یکى از آن سه فضیلت براى من بود، بهتر از آن بود که مالک شتران سرخ مو باشم، آن گاه سخن پیامبر صلی الله علیه وآله را به معاویه نقل مى‌کند که حضرت به على علیه‌السلام فرمود: آیا دوست نمى‌دارى که از من به منزله هارون از موسى باشى. ▫️على علیه‌السلام نیز به وجود چنین مقامى در پیش رسول خدا صلی الله علیه وآله در پاره‌اى از مواقع حساس اشاره کرده است آنجا که على علیه‌السلام بعد از دو یا سه روز از وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله رو به قبر ایشان کرد و فرمود: 📥برای دریافت مقاله «جستارى در منزلت علوى در احادیث نور و منزلت» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅❅أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج❅┅┄ ✨امام صادق عليه‌السلام فرمودند: براى روزه‌دار، دو سُرور و خوشحالى است: ۱ ـ هنــگام افـطار ۲ ـ هنگام لقاءِ پروردگار (وقت مردن و در قيامت). قالَ الصّادِق عليه‌السلام: لِلصّـائِمِ فَرْحَـتانِ؛ فَرْحَةٌ عِنْدَ اِفْطارِهِ وَ فَرْحَةٌ عِنْدَ لِقاءِ رَبِّهِ. وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۲۹۰ و ۲۹۴، ح ۶ و ۲۶ ┄┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۳ (هم‌جبهه با شیطان) 📖شرح کوتاه آیات ۶۰ و ۶۱ سوره یس توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ وَ أَنِ اعْبُدُونِي هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
✍... این پژوهش بر آن است ضمن بهره‌گیری از روایات معتبر و آرای مفسّران فریقین پیرامون آیات امامت و فضایل امام علی علیه‌السلام، شاخص‌ترین ترجمه‌های تفسیری اهل‌سنت (دهلوی، خرم‌دل و انصاری) و شیعه (الهی‌قمشه‌ای، مشکینی و مکارم‌شیرازی) را بررسی و تحلیل کند. از این رهگذر می‌توان پس از بیان ضعف‌ها و قوّت‌های احتمالی، تأثیر پیش‌فرض‌های کلامی و تعصب‌های موجود را در ترجمه‌های اهل‌سنت دقیق‌تر نمایان ساخت. افزون بر آن می‌توان مطابق مبانی کلامی، انتقال صحیح محتوای این آیات را در ترجمه‌های شیعی مورد سنجش قرار داد. 📥برای دریافت مقاله «تحلیل و نقد پیش‌فرض‌های کلامی فریقین در ترجمه آیات امامت و فضایل حضرت علی علیه‌السلام» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
انتشار چهل و سومین شماره از نشریه علمی پژوهشی تحقیقات کلامی وابسته به انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم 1⃣مناسبات امامیه و کیسانیه در عصر حضور امامان سیدمحمدمهدی زیدی صص ۹-۳۹ 2⃣مبانی الهیات سلبی سیدمسیح شاه‌چراغ، رضا برنجکار صص ۳۱-۴۹ 3⃣امکان و قلمرو شناخت عقلی خدا از منظر متکلمان نظریه‌پرداز کوفه علی امیرخانی صص ۵۱-۷۳ 4⃣واکاوی چیستی احباط از نگاه قرآن کریم مجید شمس‌کلاهی صص ۷۵-۹۵ 5⃣گونه‌شناسی ادله نقلی مورد استناد هر امام بر امامت خویش قاسم ترخان، فاطمه رئوفی‌تبار صص ۹۷-۱۱۹ 6⃣نقد دیدگاه خاورشناسان درباره نقش قرآن کریم در پیدایش کلام اسلامی علیرضا اسعدی صص ۱۱۹-۱۳۳ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
🔻وداع با ماه مبارک رمضان دعای توصیه شده رسول خدا صلی الله علیه وآله برای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اى جابر، اين آخرين جمعه ماه رمضان است. با آن خداحافظى كن و بگو: خداوندا آن را آخرين روزه‌دارىِ ما در اين ماه قرار مده، و اگر چنين قرار دادى، مرا مورد رحمت خود قرار بده و محروم از رحمتت مگردان. هركس چنين بگويد، به يكى از دو نيكى مى‌رسد: يا به ماه رمضان آينده مى‌رسد، يا به آمرزش و رحمت خدا نائل مى‌شود». «يا جابِرُ، هذا آخِرُ جُمُعَةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ، فَوَدِّعهُ و قُل: «اللّهُمَّ لا تَجعَلهُ آخِرَ العَهدِ مِن صِيامِنا إيّاهُ، فَإِن جَعَلتَهُ فَاجعَلني مَرحوماً، ولا تَجعَلني مَحروماً». فَإِنَّهُ مَن قالَ ذلِكَ ظَفِرَ بِإِحدَى الحُسنَيَينِ، إمّا بِبُلوغِ شَهرِ رَمَضانَ [مِن قابِلٍ]، وإمّا بِغُفرانِ اللّهِ ورَحمَتِهِ». فضائل‌ الأشهر الثلاثة، ص ۱۳۹، ح ۱۴۹ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
29.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۴ (استقامت در جامعه ولایی) 📖شرح کوتاه آیات ۳۰ سوره فصلت توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
✍این تحقیق، شبهات عصمت ناظر بر آیات دال بر معصیت و خطای آدم را بر اساس تحلیل سیدمرتضی و علامه مجلسی بحث و ارزیابی کرده است. آن دو بزرگوار با توجه به ظواهر برخی آیات، حدود هفت شبهه را بر عصمت آدم و در نهایت عصمت همه انبیاء بررسی کرده و پاسخ گفته‌اند. تمامی این شبهات برگرفته از تعبیراتی مانند عصیان، غوایت، ظلم، توبه، لغزش، غفران و مخالفت با نهی الهی است که در قرآن نسبت به حضرت آدم علیه‌السلام به کار رفته است. آنچه از پاسخ سیدمرتضی و علامه مجلسی به دست می‌آید این است که بر اساس مبانی عقلی و نقلی امامیه اولاً مفاهیم و تعبیراتی مورد استدلال، معانی و کاربردهای متعدد دارد و تنها دال بر معصیت و گناه نیست. ثانیاً این مفاهیم از نوع مفاهیم مشکک بوده و نحوه صدقشان بر مصادیق خود یکسان نیستند. ثالثاً عصیان حضرت آدم مخالفت با امر استحبابی و ترک اولی بوده است و چهارم اینکه به خاطر ادله قطعی بر عصمت انبیا، از ظواهر نصوص مورد استدلال، دست برداشته می‌شود. 📥برای دریافت مقاله «تناقض نمایی عصیان و عصمت حضرت آدم؛ بررسی شبهات عصمت ناظر بر آیات دالّ بر معصیت آدم بر اساس تحلیل سید مرتضی و علامه مجلسی» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
34.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۵ (تفکیک ناپذیری دنیا و آخرت) 📖شرح کوتاه آیات ۲۰ سوره شوری توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨مَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَمَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيا نُؤْتِهِ مِنْها وَما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
38.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۶ (حقیقتی گریز ناپذیر) 📖شرح کوتاه آیات ۳۵ سوره انبیاء توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَةً وَ إِلَيْنا تُرْجَعُونَ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۷ (حقیقت زندگی دنیا و آخرت) 📖شرح کوتاه آیات ۲۰ سوره حدید توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطاماً وَ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِيدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّـهِ وَ رِضْوانٌ وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُورِ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
✍در این مقاله، با بررسی اندیشه‌های علامه حلّی به طور خاص، نشان داده شد که ایشان در بخش الهیات بالمعنی الاخص در اختلافات اصلی کلام و فلسفه، مانند تبیین صفت قدرت و اراده، اغلب مباحث متفرّع بر حسن و قبح عقلی، مانند مباحث اصلی عدل، نبوّت، امامت و معاد جسمانی بر مواضع کلامی پافشاری کرده و در الهیات بالمعنی الأعم نیز در مواردی مانند انکار یا اثبات جزء لایتجزّی، حقیقت نفس، هیولی، ماهیّت زمان، حدوث و قدم عالم نظرات متکلّمان را پذیرفته و به نقد اندیشه‌های فلسفی پرداخته و در مواردی همچون کاربرد اصطلاحات امکان و وجوب و علّت و معلول، با وجود پذیرش ادبیات و اصطلاحات فلسفی، تغییراتی در مفاهیم داده است که با اندیشه‌های اصلی علم کلام در تعارض نباشد... 📥برای دریافت مقاله «اختلاط و رقابت کلام و فلسفه در مدرسه حله با تأکید بر دیدگاه‌‌های علامه حلّی» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
35.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۸ (تنها موعظه خدا) 📖شرح کوتاه آیات ۴۶ سوره سبأ توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّـهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذابٍ شَدِيدٍ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حسن بن راشد نقل كرده كه وى گفت: عرض كردم: فدايت شوم، مردم مى‌گويند آمرزش و مغفرت بر كسى كه ماه رمضان را روزه گرفته، در شب قدر نازل مى‌شود. آيا اين كلام صحيح است‌؟ حضرت فرمودند: ادامه 👇👇👇 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
💠حسن بن راشد نقل كرده كه وى گفت: عرض كردم: فدايت شوم مردم مى‌گويند آمرزش و مغفرت بر كسى كه ماه رمضان را روزه گرفته، در شب قدر نازل مى‌شود. آيا اين كلام صحيح است‌؟ 🔹حضرت فرمودند: اى حسن، كارگر وقتى از عملش فارغ شد اجرتش را مى‌دهند و پايان عمل صائم شب عيد است بنابراين در شب عيد مغفرت و آمرزش كه پاداش روزه‌داران است نازل مى‌شود. 🔸عرض كردم: فدايت شوم چه عملى سزاوار است در اين شب انجام بدهيم‌؟ حضرت فرمودند: 💠وقتى آفتاب غروب كرد غسل كن و بعد از خواندن نماز مغرب دو دست را بلند كن و بگو: يا ذا الطّول، يا ذا الحول، يا ذا الجود، يا مصطفى محمّد و ناصرَه صلّ‌ على محمّد و على اهل بيته و اغفر لى كلّ‌ ذنب احصيتُه علىّ‌ و نسيتُه و هو عندك في كتاب مبين. سپس به سجده برو و صد مرتبه بگو: اتوب الى اللّٰه. بعد حوائج خود را از خدا بخواه. عنْ جَدِّهِ اَلْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ قَالَ: قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ اَلنَّاسَ يَقُولُونَ إِنَّ اَلْمَغْفِرَةَ تَنْزِلُ عَلَى مَنْ صَامَ شَهْرَ رَمَضَانَ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ فَقَالَ يَا حَسَنُ إِنَّ اَلْقَارِيجَارَ إِنَّمَا يُعْطَى أُجْرَتَهُ عِنْدَ فَرَاغِهِ وَ ذَلِكَ لَيْلَةُ اَلْعِيدِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا يَنْبَغِي لَنَا أَنْ نَعْمَلَ فِيهَا فَقَالَ إِذَا غَرَبَتِ اَلشَّمْسُ فَاغْتَسِلْ وَ إِذَا صَلَّيْتَ ثَلاَثَ رَكَعَاتٍ مِنَ اَلْمَغْرِبِ فَارْفَعْ يَدَيْكَ وَ قُلْ يَا ذَا اَلطَّوْلِ يَا ذَا اَلْحَوْلِ يَا ذَا اَلْجُودِ يَا مُصْطَفِيَ مُحَمَّدٍ وَ نَاصِرَهُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ وَ اِغْفِرْ لِي كُلَّ ذَنْبٍ أَحْصَيْتَهُ عَلَيَّ وَ نَسِيتُهُ وَ هُوَ عِنْدَكَ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ وَ تَخِرُّ سَاجِداً وَ تَقُولُ مِائَةَ مَرَّةٍ أَتُوبُ إِلَى اَللَّهِ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ وَ سَلْ حَوَائِجَكَ. علل الشرایع، ج ۲، ص ۳۸۸. ┄┅┅┅❀💐❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
💠خاورشناسان در این که چگونه قرآن خاستگاه پیدایش علم کلام شده، اشتراک نظر ندارند و آن را به گونه‌های مختلفی تبیین کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: نقص تعالیم قرآنی؛ تناقض‌ها و تعارض‌های قرآن و نیز ضرورت تبیین و اثبات آموزه‌های قرآنی و دفاع از آن‌ها. 👈این مقاله به روش توصیفی تحلیلی، با تبیین و بررسی این سه دیدگاه نشان می‌دهد که نقش قرآن کریم در پیدایش علم کلام نه به دلیل نقص تعالیم آن و یا وجود تناقض در آن است؛ بلکه ... 📥برای دریافت مقاله «نقد دیدگاه خاورشناسان درباره نقش قرآن کریم در پیدایش کلام اسلامی» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات