eitaa logo
موسسه معارف اهل بیت علیهم السلام
502 دنبال‌کننده
538 عکس
168 ویدیو
8 فایل
﷽ کانال اطلاع رسانی مؤسسه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و فعالیت‌های علمی-پژوهشی سایت: http://maaref.org/ پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/maaref_org/ کانال تلگرام: https://t.me/maaref_org
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅❅أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج❅┅┄ ✨امام صادق عليه‌السلام فرمودند: براى روزه‌دار، دو سُرور و خوشحالى است: ۱ ـ هنــگام افـطار ۲ ـ هنگام لقاءِ پروردگار (وقت مردن و در قيامت). قالَ الصّادِق عليه‌السلام: لِلصّـائِمِ فَرْحَـتانِ؛ فَرْحَةٌ عِنْدَ اِفْطارِهِ وَ فَرْحَةٌ عِنْدَ لِقاءِ رَبِّهِ. وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۲۹۰ و ۲۹۴، ح ۶ و ۲۶ ┄┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۳ (هم‌جبهه با شیطان) 📖شرح کوتاه آیات ۶۰ و ۶۱ سوره یس توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ وَ أَنِ اعْبُدُونِي هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
✍... این پژوهش بر آن است ضمن بهره‌گیری از روایات معتبر و آرای مفسّران فریقین پیرامون آیات امامت و فضایل امام علی علیه‌السلام، شاخص‌ترین ترجمه‌های تفسیری اهل‌سنت (دهلوی، خرم‌دل و انصاری) و شیعه (الهی‌قمشه‌ای، مشکینی و مکارم‌شیرازی) را بررسی و تحلیل کند. از این رهگذر می‌توان پس از بیان ضعف‌ها و قوّت‌های احتمالی، تأثیر پیش‌فرض‌های کلامی و تعصب‌های موجود را در ترجمه‌های اهل‌سنت دقیق‌تر نمایان ساخت. افزون بر آن می‌توان مطابق مبانی کلامی، انتقال صحیح محتوای این آیات را در ترجمه‌های شیعی مورد سنجش قرار داد. 📥برای دریافت مقاله «تحلیل و نقد پیش‌فرض‌های کلامی فریقین در ترجمه آیات امامت و فضایل حضرت علی علیه‌السلام» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
انتشار چهل و سومین شماره از نشریه علمی پژوهشی تحقیقات کلامی وابسته به انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم 1⃣مناسبات امامیه و کیسانیه در عصر حضور امامان سیدمحمدمهدی زیدی صص ۹-۳۹ 2⃣مبانی الهیات سلبی سیدمسیح شاه‌چراغ، رضا برنجکار صص ۳۱-۴۹ 3⃣امکان و قلمرو شناخت عقلی خدا از منظر متکلمان نظریه‌پرداز کوفه علی امیرخانی صص ۵۱-۷۳ 4⃣واکاوی چیستی احباط از نگاه قرآن کریم مجید شمس‌کلاهی صص ۷۵-۹۵ 5⃣گونه‌شناسی ادله نقلی مورد استناد هر امام بر امامت خویش قاسم ترخان، فاطمه رئوفی‌تبار صص ۹۷-۱۱۹ 6⃣نقد دیدگاه خاورشناسان درباره نقش قرآن کریم در پیدایش کلام اسلامی علیرضا اسعدی صص ۱۱۹-۱۳۳ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
🔻وداع با ماه مبارک رمضان دعای توصیه شده رسول خدا صلی الله علیه وآله برای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اى جابر، اين آخرين جمعه ماه رمضان است. با آن خداحافظى كن و بگو: خداوندا آن را آخرين روزه‌دارىِ ما در اين ماه قرار مده، و اگر چنين قرار دادى، مرا مورد رحمت خود قرار بده و محروم از رحمتت مگردان. هركس چنين بگويد، به يكى از دو نيكى مى‌رسد: يا به ماه رمضان آينده مى‌رسد، يا به آمرزش و رحمت خدا نائل مى‌شود». «يا جابِرُ، هذا آخِرُ جُمُعَةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ، فَوَدِّعهُ و قُل: «اللّهُمَّ لا تَجعَلهُ آخِرَ العَهدِ مِن صِيامِنا إيّاهُ، فَإِن جَعَلتَهُ فَاجعَلني مَرحوماً، ولا تَجعَلني مَحروماً». فَإِنَّهُ مَن قالَ ذلِكَ ظَفِرَ بِإِحدَى الحُسنَيَينِ، إمّا بِبُلوغِ شَهرِ رَمَضانَ [مِن قابِلٍ]، وإمّا بِغُفرانِ اللّهِ ورَحمَتِهِ». فضائل‌ الأشهر الثلاثة، ص ۱۳۹، ح ۱۴۹ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۴ (استقامت در جامعه ولایی) 📖شرح کوتاه آیات ۳۰ سوره فصلت توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
✍این تحقیق، شبهات عصمت ناظر بر آیات دال بر معصیت و خطای آدم را بر اساس تحلیل سیدمرتضی و علامه مجلسی بحث و ارزیابی کرده است. آن دو بزرگوار با توجه به ظواهر برخی آیات، حدود هفت شبهه را بر عصمت آدم و در نهایت عصمت همه انبیاء بررسی کرده و پاسخ گفته‌اند. تمامی این شبهات برگرفته از تعبیراتی مانند عصیان، غوایت، ظلم، توبه، لغزش، غفران و مخالفت با نهی الهی است که در قرآن نسبت به حضرت آدم علیه‌السلام به کار رفته است. آنچه از پاسخ سیدمرتضی و علامه مجلسی به دست می‌آید این است که بر اساس مبانی عقلی و نقلی امامیه اولاً مفاهیم و تعبیراتی مورد استدلال، معانی و کاربردهای متعدد دارد و تنها دال بر معصیت و گناه نیست. ثانیاً این مفاهیم از نوع مفاهیم مشکک بوده و نحوه صدقشان بر مصادیق خود یکسان نیستند. ثالثاً عصیان حضرت آدم مخالفت با امر استحبابی و ترک اولی بوده است و چهارم اینکه به خاطر ادله قطعی بر عصمت انبیا، از ظواهر نصوص مورد استدلال، دست برداشته می‌شود. 📥برای دریافت مقاله «تناقض نمایی عصیان و عصمت حضرت آدم؛ بررسی شبهات عصمت ناظر بر آیات دالّ بر معصیت آدم بر اساس تحلیل سید مرتضی و علامه مجلسی» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۵ (تفکیک ناپذیری دنیا و آخرت) 📖شرح کوتاه آیات ۲۰ سوره شوری توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨مَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَمَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيا نُؤْتِهِ مِنْها وَما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۶ (حقیقتی گریز ناپذیر) 📖شرح کوتاه آیات ۳۵ سوره انبیاء توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَةً وَ إِلَيْنا تُرْجَعُونَ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۷ (حقیقت زندگی دنیا و آخرت) 📖شرح کوتاه آیات ۲۰ سوره حدید توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطاماً وَ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِيدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّـهِ وَ رِضْوانٌ وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُورِ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
✍در این مقاله، با بررسی اندیشه‌های علامه حلّی به طور خاص، نشان داده شد که ایشان در بخش الهیات بالمعنی الاخص در اختلافات اصلی کلام و فلسفه، مانند تبیین صفت قدرت و اراده، اغلب مباحث متفرّع بر حسن و قبح عقلی، مانند مباحث اصلی عدل، نبوّت، امامت و معاد جسمانی بر مواضع کلامی پافشاری کرده و در الهیات بالمعنی الأعم نیز در مواردی مانند انکار یا اثبات جزء لایتجزّی، حقیقت نفس، هیولی، ماهیّت زمان، حدوث و قدم عالم نظرات متکلّمان را پذیرفته و به نقد اندیشه‌های فلسفی پرداخته و در مواردی همچون کاربرد اصطلاحات امکان و وجوب و علّت و معلول، با وجود پذیرش ادبیات و اصطلاحات فلسفی، تغییراتی در مفاهیم داده است که با اندیشه‌های اصلی علم کلام در تعارض نباشد... 📥برای دریافت مقاله «اختلاط و رقابت کلام و فلسفه در مدرسه حله با تأکید بر دیدگاه‌‌های علامه حلّی» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۸ (تنها موعظه خدا) 📖شرح کوتاه آیات ۴۶ سوره سبأ توسط حجت الاسلام والمسلمین ✨قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّـهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذابٍ شَدِيدٍ 🆔@elyasi_hadi 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حسن بن راشد نقل كرده كه وى گفت: عرض كردم: فدايت شوم، مردم مى‌گويند آمرزش و مغفرت بر كسى كه ماه رمضان را روزه گرفته، در شب قدر نازل مى‌شود. آيا اين كلام صحيح است‌؟ حضرت فرمودند: ادامه 👇👇👇 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
💠حسن بن راشد نقل كرده كه وى گفت: عرض كردم: فدايت شوم مردم مى‌گويند آمرزش و مغفرت بر كسى كه ماه رمضان را روزه گرفته، در شب قدر نازل مى‌شود. آيا اين كلام صحيح است‌؟ 🔹حضرت فرمودند: اى حسن، كارگر وقتى از عملش فارغ شد اجرتش را مى‌دهند و پايان عمل صائم شب عيد است بنابراين در شب عيد مغفرت و آمرزش كه پاداش روزه‌داران است نازل مى‌شود. 🔸عرض كردم: فدايت شوم چه عملى سزاوار است در اين شب انجام بدهيم‌؟ حضرت فرمودند: 💠وقتى آفتاب غروب كرد غسل كن و بعد از خواندن نماز مغرب دو دست را بلند كن و بگو: يا ذا الطّول، يا ذا الحول، يا ذا الجود، يا مصطفى محمّد و ناصرَه صلّ‌ على محمّد و على اهل بيته و اغفر لى كلّ‌ ذنب احصيتُه علىّ‌ و نسيتُه و هو عندك في كتاب مبين. سپس به سجده برو و صد مرتبه بگو: اتوب الى اللّٰه. بعد حوائج خود را از خدا بخواه. عنْ جَدِّهِ اَلْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ قَالَ: قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ اَلنَّاسَ يَقُولُونَ إِنَّ اَلْمَغْفِرَةَ تَنْزِلُ عَلَى مَنْ صَامَ شَهْرَ رَمَضَانَ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ فَقَالَ يَا حَسَنُ إِنَّ اَلْقَارِيجَارَ إِنَّمَا يُعْطَى أُجْرَتَهُ عِنْدَ فَرَاغِهِ وَ ذَلِكَ لَيْلَةُ اَلْعِيدِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا يَنْبَغِي لَنَا أَنْ نَعْمَلَ فِيهَا فَقَالَ إِذَا غَرَبَتِ اَلشَّمْسُ فَاغْتَسِلْ وَ إِذَا صَلَّيْتَ ثَلاَثَ رَكَعَاتٍ مِنَ اَلْمَغْرِبِ فَارْفَعْ يَدَيْكَ وَ قُلْ يَا ذَا اَلطَّوْلِ يَا ذَا اَلْحَوْلِ يَا ذَا اَلْجُودِ يَا مُصْطَفِيَ مُحَمَّدٍ وَ نَاصِرَهُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ وَ اِغْفِرْ لِي كُلَّ ذَنْبٍ أَحْصَيْتَهُ عَلَيَّ وَ نَسِيتُهُ وَ هُوَ عِنْدَكَ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ وَ تَخِرُّ سَاجِداً وَ تَقُولُ مِائَةَ مَرَّةٍ أَتُوبُ إِلَى اَللَّهِ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ وَ سَلْ حَوَائِجَكَ. علل الشرایع، ج ۲، ص ۳۸۸. ┄┅┅┅❀💐❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
💠خاورشناسان در این که چگونه قرآن خاستگاه پیدایش علم کلام شده، اشتراک نظر ندارند و آن را به گونه‌های مختلفی تبیین کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: نقص تعالیم قرآنی؛ تناقض‌ها و تعارض‌های قرآن و نیز ضرورت تبیین و اثبات آموزه‌های قرآنی و دفاع از آن‌ها. 👈این مقاله به روش توصیفی تحلیلی، با تبیین و بررسی این سه دیدگاه نشان می‌دهد که نقش قرآن کریم در پیدایش علم کلام نه به دلیل نقص تعالیم آن و یا وجود تناقض در آن است؛ بلکه ... 📥برای دریافت مقاله «نقد دیدگاه خاورشناسان درباره نقش قرآن کریم در پیدایش کلام اسلامی» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
🕯یادبود مرحوم حاج‌حسین علی‌محمدی‌خراسانی مرحوم عبدالأمیر رجب‌زاده مرحوم حاج‌رمضان گلچی 🎙سخنران: حجت الاسلام والمسلمین هادی الیاسی 📆زمان: دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، بعد از نماز ظهر و عصر 📌مکان: سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی امامت 🌐https://emamat.org 🆔 @maaref_org 🆔 @Emamat_IF تلگرام اینستاگرام آپارات
📚شواهد روشنی وجود دارد که متکلمان نظریه‌پردازی چون زراره، مؤمن طاق و هشام بن حکم و پیروان‌شان به علم ازلی حق‌تعالی پیش از آفرینش عالَم (به‌صورت سلبی و به‌معنای عدم جهل) اذعان داشتند. در منظومه فکری آنان در مقابل صفات ذاتی که به صورت سلبی به خدا اتصاف دارد، صفات فعلی حق‌تعالی قرار دارد که همراه با حدوث فعل و امر آفرینش ایجاد می‌شود و اتصاف ایجابی آن به خداوند محذوری در پی ندارد. جریان کلامی مدرسه کوفه به جز هشام بن حکم و پیروانش، صفات فعلی خدا را مخلوق و به کلی متباین از ذات باری تعالی می‌دانستند، اما جریان هشامیه صفات فعلی حضرت حق را معنایی می‌دانستند که نه عین ذات است و نه بسان سایر آفریده‌ها متباین و خارج از ذات است. 📥برای دریافت مقاله «امکان و قلمرو شناخت عقلی خدا از منظر متکلمان نظریه‌پرداز کوفه» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅❅أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج❅┅┄ ✨امام حسین؛ زائر قبر امام حسن مجتبی علیه‌السلام امام باقر عليه‌السلام می‌فرمایند: حسين بن على علیه‌السلام هر شب جمعه به زيارت قبر حسن بن علی عليه‌السلام مى‌رفت. 💠عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ فِي قُرْبِ الْإِسْنَادِ عَنِ السِّنْدِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيه أَنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ علیه‌السلام كَانَ‏ يَزُورُ قَبْرَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ علیه‌السلام كُلَّ عَشِيَّةِ جُمُعَةٍ. وسائل الشيعة، ج ۱۴، ص ۴۰۸ ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
✍... دومین مبنا آن است که نباید برای ذات خداوند شریک قائل شد و از این رو نظریه زیادت اشاعره که قول به تعدد قدما است، باطل می‌باشد. الهیات اثباتی با این نظریه ارتباط مستقیم دارد و لذا الهیات سلبی راهکار مناسبی برای دور ماندن از این آفت است. مبنای سوم بساطت و نفی ترکیب است. بر این اساس متفکرانی مانند قاضی سعید قمی نظریه عینیت را نپذیرفته و با نفی صفات به الهیات سلبی گرایش یافته‌اند. مبنای چهارم عدم تعقل صفات خداوند است که سبب شده است متکلمانی مانند علامه مجلسی با وجود پذیرش اصل صفت برای خداوند، قائل به الهیات سلبی شوند. پنجمین مبنا اشتراک لفظی وجود است که برخی از متکلمان را به سوی الهیات سلبی سوق داده است. 📥برای دریافت مقاله «مبانی الهیات سلبی» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
✍... یادکرد حضرت علی علیه‌السلام از حمزه بن عبدالمطلب و جعفر بن ابی‌طالب علیهماالسلام در مسأله خلافت، مبتنی بر اینکه اگر این دو تن بودند خلافت مسیر دیگری را طی می‌کرد، بیانگر امکان تأثیرگذاری ایشان بر جامعه است. از این رو، چرایی همتایی حمزه و جعفر علیهماالسلام در کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام پرسشی است که نوشتار حاضر به آن خواهد پرداخت. به همین منظور، داده‌های مرتبط با مسأله پژوهش گردآوری و به روش تحلیل محتوایی تبیین گردید. برآیند این پژوهش آن است که حمزه و جعفر علیهماالسلام به دلیل داشتن مؤلفه‌هایی همچون‌ ایمان صادقانه، ولایت پذیری، عنصر قدرت و منطق، بهره‌مندی از شجاعت و دلاوری، دارا بودن جایگاه و موقعیت اجتماعی، قابلیت تأثیرگذاری در مسائل مهم جامعه را داشتند. ... 📥برای دریافت مقاله «واکاوی چرایی همتایی حمزه بن عبدالمطلب و جعفر بن ابی‌طالب علیهماالسلام در کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
💠‌در اين‌ نوشتار كوتاه‌ رواياتی از حضرت‌ عبدالعظيم‌ حسني‌ عليه‌السلام نقل‌ شده‌ است‌ كه‌ در آن‌ به‌ مهدويت‌ و مسائل‌ مربوط‌ به‌ آن‌ اشاره‌ شده‌ است. كوته‌ نوشت‌ حاضر در سه‌ بخش‌ می‌باشد: 🔹شخصيت‌ و زيست‌‌نامه‌ حضرت‌ عبدالعظيم‌ حسني‌ عليه‌السلام 🔸روايات‌ رسيده‌ از ایشان درباره‌ امام‌ زمان‌ عليه‌السلام همراه‌ با ترجمه‌ فارسی آن‌ها. 🔹يك‌ نتيجه‌گيری كوتاه‌ بر اساس‌ روايات‌ نقل‌ شده. ... 📥برای دریافت مقاله «عبدالعظيم حسني و روايات مهدويت» کلیک کنید. 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
┄┅❅أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج❅┅┄ 💠حق گويى در برابر پيشواى ستمگر💠 پيامبر خدا صلى الله عليه وآله فرمودند: سرور شهيدان، [يكى] حمزه فرزند عبدالمطلب است و [ديگرى] مردى است كه در برابر پيشوايى ستمگر بر پا خيزد و او را امر و نهى كند و آن پيشوا او را بكشد. عن النبیّ صلى الله عليه وآله: سَيِّدُ الشُّهَداءِ، حَمزَةُ بنُ عَبدِ المُطَّلِبِ، و رَجُلٌ قامَ إلى إمامٍ جائرٍ فأمَرَهُ و نَهاهُ فقَتَلَهُ. الترغيب و الترهيب: ج ۸، ص ۲۲۵، ح ۳ ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org علیه‌السلام تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠عن الحسن بن محبوب بن إسحاق بن عمار قال سمعت أباعبدالله علیه‌السلام یقول موضع قبر الحسین علیه‌السلام منذ یوم دفن روضة من ریاض الجنة و قال: موضع قبر الحسین علیه‌السلام ترعة من ترع الجنة. حسن بن محبوب گوید: شنیدم از امام صادق علیه‌السلام فرمودند: موضع قبر امام حسین علیه‌السلام از روزی که در آن مدفون شده است، باغی است از باغ‌های بهشتی و فرمودند موضع قبر او چشمه و قناتی از چشمه‌های بهشت است. ثواب الاعمال، ص ۹۴ ┄┅❅أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج❅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تلگرام اینستاگرام آپارات
«کارگاه معناشناسی در متون وحیانی» 👨‍💻مدرس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر شعبان نصرتی 📆زمان: یکشنبه‌ها، ساعت ۱۸ (شروع از نهم اردیبهشت) 📌مکان: خیابان صفاییه، کوچه ۲۱، فرعی اول سمت چپ، پلاک ۵۰، مرکز تخصصی معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات
«مدرسه بهاره تصوف پژوهی» درنگی در نظریه وحدت وجود 👨‍🎓با اعطای گواهی شرکت در دوره ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ ✨کاری از پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم‌النبیین صلی الله علیه وآله، پژوهشکده معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 📆زمان برگزاری: پنج‌شنبه؛ ۲۰ اردیبهشت، ساعت ۱۵ الی ۱۹ جمعه؛ ۲۱ اردیبهشت، ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۵ الی ۱۹. ⌛️آخرین مهلت ثبت‌نام: پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ 📌مکان برگزاری: خیابان صفائیه، کوچه ۳۷، مدرسه باقرالعلوم علیه‌السلام، سالن اجتماعات 🔗لینک ثبت‌نام: survey.porsline.ir/s/bP5hfAQr ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🌐https://maaref.org 🆔@Maaref_org تلگرام اینستاگرام آپارات