eitaa logo
معارف الشیعه
3.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
695 ویدیو
307 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی اسدآبادی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
013-tanbihat.mp3
6.67M
#معارف_وحیانی #تدریس کتاب شریف #تنبیهات_حول_المبدا_والمعاد توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج #شیخ_مهدی_مروارید حفظه الله تعالی {جلسه سیزدهم} #تدریس_تنبیهات ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معارفی " مکتب تفکیک " @maktabtafkik
🔴 ! حضرت علامه دامت برکاته: بعضی از بزرگان این رموز فلسفی را میدانستند و آقا ، شرحی بر قصه ی رمزی و فلسفی و سلوکی "سلامان و أبسال"نوشته اند و برخی نسخه های خطی ایشان را شیخ استاد () به این بنده ناتوان نیز ارایه می داد. باری اکنون مدعیان فلسفه دانی و فلسفه شناسی ، که عمدتا در حوزه ها هستند، و برخی هم چه بسا تفکیکیان را به درست ندانستن فلسفه(به پنداری واهی) متهم میکنند،آیا از این رموز چیزی می دانند،یا همان سطح دو نمط آخر"اشارات" را روخوانی میکنند و بس؟ در صورتی که لب لباب فلسفه، و سر الاسرار معرفت فلسفی، در همین رموز و قصص است. اینجانب در قصیده فلسفه عینیه، که به استقبال از قصیده "ورقاییه" شیخ الرییس سروده ام، به برخی از رموز این مقولات اشاره کرده ام. اگر کسی اکنون() از آن رموز چیزی میداند، یکی دوتا را برای اینجانب بنویسد و لطف نموده ارسال دارد،تا این بنده که تا این سالهای آخر عمر به کسی برنخوردم که از آنها چیزی بداند، بدانم که کسی هست که می داند. و به حتم دانای این رموز، می تواند مطلب را طوری بنویسد که اگر کسی که خود چیزی از آنها نداند، از نوشته ی او مطلبی دستگیرش نشود! (یا با خطوط غرایب بنویسد،حتی خطوط ترکیبی,مانند نسخه شیخ بهایی قدس الله اسراره درباره برخی از اسماء) 📚الهیات الهی و الهیات بشری (نظرها)ص۱۱۴ کانال معارفی"مکتب تفکیک" @maktabtafkik
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️بیان مصائب امیرالمومنین " سلام الله علیه " در شب ماه . عالم ربانی شیخ عبدالحسین "حفظه الله تعالی " 🔳 آجرک الله یا صاحب الزمان .... کانال معارفی " مکتب تفکیک " @maktabtafkik
هدایت شده از معارف الشیعه
الهی بِعَلِیّ #عجل_لولیک_الفرج #یک_صدا_بقصد_فرج کانال معارفی " مکتب تفکیک " @maktabtafkik
افسانه ی 🔽 ! ملا محسن از بزرگان و مشاهیر فلاسفه و داماد نیز در آثار خود تصریح میکند که آنچه از روایات اهل البیت سلام الله علیهم فهمیده میشود این است که روح مجرد نیست! 🔹المستفاد من الاخبار عن الایمه الاطهار _سلام الله علیهم_انها(النفس الناطقه) شبح مثالی،علی صوره البدن....فهی لیست بجسمانی محض و لا بعقلانی صرف بل برزخ بین الامرین... 🔴 آنچه از اخبار ایمه ی طاهرین سلام الله علیهم استفاده میشود این است که نفس ناطقه شبحی مثالی(مقداری،نه وزنی) است, به شکل خود بدن.... پس نفس نه صد در صد جسمانی است(مادی عنصری) و نه صد در صد مجرد،بلکه دارای حالتی بینابین است میان مادیت و تجرد! 📚الوافی ج۲۴ص۲۲۴ 📚تفسیر صافی ج۳ص۱۱۰ کانال معارفی"مکتب تفکیک" @maktabtafkik
کوتاه سخنی با مریدان عرفانهای مصطلح! و (عرفانهای مصطلح مانند عرفان محی الدینی ) یکی از مهمترین کمالات سلوکی را وصول سالک به تجرد از صورت(تجرد عقلانی محض) میدانند تا در آن حالت بشهود خدا برسند! بدین طریق که فعل خدا از خدا جدا نیست وکسی که به این مرتبه از تجرد برسد و این رتبه از معرفت نفس برایش حاصل شود لاجرم معرفت رب نیز برایش میسر میشود! اما اصلا چنین چیزی وجود خارجی ندارد! وقتی روح مجرد نیست تجرد از صورت فقط یک خیال خوش است! دعوت به خیالات و کمالات تخیلی! و وانهادن کمالاتی که در روایات تبیین شده ،خسران نیست؟! نکته:دقت شود که مراد از تجرد از صورت غیر از خلع بدن است. کانال معارفی"مکتب تفکیک" @maktabtafkik
عالم ربانی مرحوم علامه آیت الله حاج رضوان الله تعالی علیه: گرچه ما را درک نکردیم، ولی مرحوم نمونه ی او بود و اگر او را نمی دیدیم ، معنویاتی را که از نقل می شود، باور نمیکردیم! روزنه هایی از عالم غیب ص181 کانال معارفی"مکتب تفکیک" @maktabtafkik
آیا واژه‌ی در آثار مرحوم آیت الله رضوان الله تعالی علیه، همان مجرد به معنای فلسفی است؟! حجت الاسلام والمسلمین دکتر از اساتید مبرز : 🔴 منظور از یعنی از ماء ‌بسیط بودن».. 🔸باید توجه داشت که معنای از دیدگاه مرحوم هیچ ارتباطی با آن‌چه در فلسفه از این واژه اراده می‌کنند ندارد. 🔸در فلسفه هرچه هست مصداق وجود است. مادّیّات و ، همگی مصادیق وجود و موجودند. 🔸در حالیکه مرحوم میرزا واژه‌ی را بر حقیقتی اطلاق می‌کند که در مرتبه‌ای بالاتر و ساحتی برتر از همه ی موجودات (اعم از مادّی و به اصطلاح فلاسفه) قرار دارد. 🔸 و مادّی در فلسفه، دو قسم از مخلوقات خدا هستند. 🔸در حالیکه مورد نظر مرحوم میرزا خداست نه مخلوق. البته خدای متعال در مرتبه‌ی خالقیّت است نه در مرتبه‌ی خلق و نه مخلوق. 📚 توضیح کامل و روشن این مطلب در فصول کتاب ؛ تبیین حقیقت و اوصاف《نور》در آثار (ره)" آمده است. نوشته: حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین دکتر چاپ۱۳۹۸- نشر منیر کانال معارفی"مکتب تفکیک" @maktabtafkik
افسانه ی 🔽 حضرت علامه : 🔹 اگر گفته شود،برهان عقلی،قایم بر است،باید گفت چنین نیست، زیرا این برهان ها نظری است(نه اولی) بنابراین همواره قابل نقض و معاوضه و مقابله به مثل است. چنانکه بر نظرهای بسیار مهمی، ۸۰۰ سال اقامه ی برهان کردند،مانند و.... و اکنون ۳۰۰ است_بنابر ادعا_ برهان اقامه میکنند بر و.... پس اگر از وحی و اخذ از معصوم سلام الله علیهم گذشت،کسی _در هر زمان و مکان_چیزی قابل اعتماد ندارد و تشریق(به سوی شرقیان دست دراز کردن) و تغریب(از غربیان گدایی کردن) انسان را در شناختها به جایی نمی رساند. 📚 الهیات الهی و الهیات بشری(نظرها) ص۴۷۵ کانال معارفی"مکتب تفکیک" @maktabtafkik
مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی مدظله العالی: من از شاگردان مرحوم شنیده بودم که ایشان تخلیه ی روح دارند. بعد از درس که خلوت شد، به مرحوم میرزا گفتم: من سخت باورم! این ها حرفی زده اند ، اما من میخواهم از خودتان بشنوم! شما تخلیه ی روح دارید؟ ایشان مکثی کردند و گفتند:بله! من میتوانم روحم را دو ساعت از بدنم جدا نگاه دارم. سپس گفتند: من تجرد عن تجرد هم دارم! و بعد تجرد عن تجرد را توضیح دادند.... 📚 احیاگر حوزه خراسان ص۱۹۲ کانال معارفی"مکتب تفکیک" @maktabtafkik
014-tanbihat.mp3
1.11M
#معارف_وحیانی #تدریس کتاب شریف #تنبیهات_حول_المبدا_والمعاد توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج #شیخ_مهدی_مروارید حفظه الله تعالی {جلسه چهاردهم} #تدریس_تنبیهات ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معارفی " مکتب تفکیک " @maktabtafkik