💠كرسي علمي ترويجي با موضوع :
«ملاحظات و چالش هاي فلسفي هوش مصنوعي»
💢با ارائه:«خانم دكتر اسماعيلي پرزان» استاد حوزه و دانشگاه
💢 ناقد:« جناب آقاي دكتر رستمي كيا» استاد حوزه و دانشگاه
💢دبیر علمی: «خانم داستاني» طلبه سطح سه رشته فقه و اصول
⏰زمان: دوشنبه 7 اسفند ساعت8
🌐حضور مجازی در جلسه:
https://gharar.ir/r/3227cbe7
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔴 دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه تهران با مشارکت دانشکدگان مدیریت برگزار می کند:
💠 "اهمیت مشارکت در انتخابات"
به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری
✅ زمان: دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح
📌 مکان: تقاطع بزرگراه جلال آل احمد،ضلع جنوب شرقی زیرگذرنصر(گیشا) دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران، سالن جلسات دکتر فرهنگی ( اتاق شورای جلسات )
👈 با ارائه اساتید و پژوهشگران:
_دکتر مجتبی امیری
_دکتر طهمورث حسن قلی پور
_دکتر سیدحامد وارث
_دکتر علی اصغر پورعزت
📍شرکت در نشست مشمول امتیاز بند ۵ ماده یک آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی می باشد.
پیوند الکترونیکی شرکت در نشست:
room.nahad.ir/ch/uts
❇️ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔴 مناظره «گفتمان انقلاب اسلامی، ظرفیتها و چالشها»
🔸 با حضور:
👤دکتر بیژن عبدالکریمی
و
👤دکتر علیرضا شجاعیزند
🗓 دوشنبه ۷ اسفند ماه | از ساعت ۱۶ الی ۱۸
📍 سالن آمفی تئاتر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
🔸 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
✅سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:*
نشست چهل و نهم با حضور:
*حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدباقر سعیدی روشن*
*استاد تمام گروه قرآنپژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه*
زمان:
*دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۷*
*از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰*
لینک ورود به نشست:
https://vroom.ut.ac.ir/farabi1
@ENOEnsani
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
پژوهشکده علوم انسانی اسلامی دانشگاه قم با همکاری معاونت پژوهش دانشکده الهیات و تربیت پژوهشگر موسسه انقلاب اسلامی دفتر قم برگزار می کند:
🔸 کرسی علمی ترویجی
«نقش اسلام در تحول علوم انسانی اسلامی از منظر شهید آیت الله بهشتی ره»
🎙 با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی موسوی
ناقد: دکتر شریف لک زایی
دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی گرامی پور
🏢 دانشگاه قم. دانشکده الهیات. سالن شهید مفتح
🗓 دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵/۳۰
🌐 پخش آنلاین
https://app.bigbluebutton.me/join/o5wzq07yyt
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
#نقد_نظر
💢 تدریس به زبان و "گویش محلی"!
✍فرهاد قنبری
تدریس به زبان محلی، سنگری است که قوم گرایان پشت آن پناه گرفته و مدام در دفاع از این حق بهظاهر عقلانی و طبیعی، بیشترین نقدها و حملات را به کلیت ایران و زبان ملی ایران مینمایند. اما به دور از هیجانات رسانهای و تحریکات برخی همسایگان نظری به این مسئله داشتهباشیم و ببینیم آیا تدریس به زبان فارسی در نقاط مختلف کشور حقی پایمالشده و ظلم در حقوق قومیتهاست؟
1⃣نکتهٔ اول میزان تنوع قومی و زبانی و گویشهای متنوع و فراوان در ایران است. و آیا اصلاً چنین امکانی وجود دارد در ایران با این تنوع قومی، هر قومیت و لهجه و گویش و زبانی بخواهد که به زبان و گویش مادری تحصیل نماید؟
وقتی ما از تدریس به زبان محلی سخن میگوییم باید بهخاطر داشته باشیم در آن صورت گیلکی هم حق خواهد داشت که بخواهد تدریس به گویش گیلکی صورت گیرد و طبیعتاً تالشی، مازنی، بوشهری و خراسانی و سایرین نیز در کنار ترک و کرد و عرب و بلوچ و لک و لر و ترکمن غیره، خواهان تدریس به زبان و گویش محلی خود خواهند بود. و حال دوباره در اینجا با مشکل و مسئله دیگری مواجه خواهیم بود و آن تفاوت لهجه و گویش زبان کردی و ترکی در ایلام و کرمانشاه و کردستان و همدان و فارس و شهرکرد و اردبیل و خراسان و... با کردی و ترکی رایج در کردستان و آذربایجان خواهیم و در این صورت باید برای هرکدام از آنها هم کتب درسی مخصوص خود تدوین شود. تدریس به زبان و گویش قومی و محلی در کشوری با تنوع قومی ایران عملاً به پراکندگی و درهمریختگی و تبعیض فراوان آموزشی منجر شده و تبعات و آسیبهای فراوانی در پی خواهد داشت.
2⃣مسئلهٔ دوم خود زبان فارسی است که زبان هیچ قوم و منطقه و استان خاصی نبوده و نیست و در طول تاریخ همیشه زبان ملی ساکنان سرزمین ایران بودهاست و گاهی حوزه نفوذ آن تا دربار عثمانی و هندوستان و ماوراءالنهر و بغداد نیز کشیده شدهاست که این خود عاملی بر قدرت فرهنگی و تمدنی این سرزمین بودهاست. در تاریخ این سرزمین سلسلههای حاکم از نقاط مختلف ایران اعم از ریشهٔ آذربایجانی، زند، کرد، دیلمی و غیره بودهاند، اما نه تنها هیچ مشکلی با زبان فارسی بهعنوان زبان ملی ایرانیان نداشتند، بلکه در گسترش آن نیز تلاش فراوانی به کار گرفتهاند. (بهطور مثال اگر نگاهی بیندازیم به سلسلهٔ قاجار که تبار آذربایجانی دارد، اما تمام در نوشتههایشان از زبان فارسی استفاده شدهاست. مانند سفرنامهها و یادداشتهای ناصرالدین شاه). در ایران حتی سلسله های غیر ایرانی مانند غزنوی و سلجوقی و تیموری و ایلخانی هم پس از استقرار حکومت شیفته زبان فارسی شده و با جذب عالمان و ادیبان و شاعران و هنرمندان باعث گسترش و اعتلای زبان فارسی شده اند. به عنوان مثال دربار محمود غزنوی پر از شاعران پارسی گوی بود و عنصر ملک الشعرای دربار به حساب می آمد.
3⃣مهمترین عامل پیوند یک ملت پیوند زبانی است. به قول ویتگنشتاین فیلسوف برجسته اتریشی «محدودهٔ جهان من، محدودهٔ زبان من است». بسیاری از قومیتگراها بر این مسئله تأکید میکنند که آپارتاید فرهنگی در ایران اتفاق افتاده و گفتمان مرکزی فارس، سعی در نابودی زبانهای محلی و قومیتهای دیگر داشتهاست. اگر به تجربه رجوع نماییم میبینیم که اکنون هم که تدریس به زبان ملی است، بسیاری از مردم آذربایجان، کردستان یا اعراب خوزستان و... بهسختی به فارسی صحبت میکنند و حال اگر همین تدریس به زبان فارسی هم به زبان قومی تغییر کند، آیا دیگر بسیاری از مردم ایران قادر به تکلم به زبان فارسی و ملی خواهند بود؟ و آیا این به معنای جدایی کامل معنوی و فکری از ایران نخواهد بود؟
4⃣تحصیل به زبان ملی نه تنها به اقوام ایرانی آسیب نمیرساند بلکه باعث میشود افراد از همان کودکی با دو زبان رشد یافته و عملاً نسبت به اقوام تک زبانهٔ دیگر، جهان زیباییشناسانه و ذوق هنری و فکری گستردهتری را تجربه نمایند.
5⃣نگاهی به کشورهای همسایهٔ ایران به ویژه ترکیه نشان میدهد، که این کشور چه تلاشی برای از بین بردن زبان کردی در دهههای اخیر به کار گرفتهاست و چه تبعیضی در قبال غیرترک زبانان اعمال کردهاست. مسئلهای که در ایران نمود خارجی چندانی ندارد، زیرا بسیاری از سلسلههای حاکم بر ایران از قومیتهای مختلف ساکن این سرزمین بودهاند، (و یا بهعنوان مثال استان کرمان و خراسان جنوبی و هرمزگان و سمنانِ فارسنشین بهمراتب از تبریز و آذربایجانِ ترکنشین، از لحاظ اقتصادی و امکانات در وضعیت پایینتری به سر میبرند. مسئلهای که محال است مشابه آن را میان شهرهای ترکنشین و کردنشین ملاحظه نمود.)
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
#گزینگویه_معارفی
#استاد_معارف
#دوست_خوب
#تربیت
#فرحزادی
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢شرکت در انتخابات؛ چرا و به چه علت؟
✍️حجتالاسلام سیدسجاد ایزدهی
✂️اگر عدهای در فرایند مشارکت سیاسی شرکت نکنند، معنای عدم حضور آنان در انتخابات بهمعنای انتخاب نکردن نیست؛ بلکه انتخاب نکردن در فضای انتخاب دیگران؛ یعنی اولاً راضی شدن به انتخاب دیگران، دوم، راضی شدن به انتخاب شدن فرد غیر ذیصلاح و سوم، تحمل کردن یک فرد و دیدگاهی که او در انتخابش نقشی نداشته و به اجبار باید یک بازه زمانی مشخص این انتخاب دیگران را برای خود بپذیرد. بنابراین یا باید خود تصمیم بگیرد یا باید راضی به تصمیم دیگران شود؛ لذا تصمیم نگرفتن، خود، بهگونهای تصمیم گرفتن است.
در برهه کنونی در کشور ما، اگر در انتخابات شرکت نکنیم، طبیعتاً فرایند انتخابات متوقف نخواهد شد. پس چه بهتر آن کسی که قرار است برگزیده شود، مستند بر رأی و نظر من باشد و حداقل من نیز در این فرایند سهیم باشم؛ چون ممکن است، اتفاقی بیفتد و کسی انتخاب شود که مورد رضایت من نباشد؛ اما عملاً باید تبعات آن را در زندگی و سرنوشت سیاسی- اجتماعی خود برای مدت ۴ سال تحمل کنم.
📝 متن کامل یادداشت: http://ijtihadnet.ir/?p=74892
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
📣 اطلاعیه
لیست به روز رسانی های سامانه معارف
استاد عزیز سلام
پیرو درخواست های شما عزیزان به ویژه در «نشست سراسری استادان معارف»، لیست اقدامات توسعه ای و بهبود فرآیندهای صورت گرفته، به شرح زیر اعلام می شود:
🔻ویژه استادان:
1⃣ افزایش تعداد دروس های قابل تعریف یک دوره از ۱۲ به ۲۰ درس
2⃣ افزایش تعداد کاراکتر های توضیحات دوره برای درج اطلاعات بیشتر
3⃣ افزودن دکمه های میانبر جدید در پیشخوان استاد برای دسترسی به :
▫️ گزارشگیری سریع
▫️تعریف دوره
▫️ انتقال دوره ها به ترم جدید
4⃣ اصلاح و بهبود رابط کاربری صفحات مختلف
5⃣ بهبود فرآیند با انجام اصلاحات در روند استفاده از سامانه یا حذف فرآیندهای غیرضروری جهت تسهیل در بهره مندی از امکانات
🔻ویژه دانشجویان:
1⃣ اعمال اصلاحات در حالت واکنش گرای برخی صفحات
2⃣ افزودن ساعت دوره در کنار تاریخ دوره
3⃣ اعمال تغییرات در صفحه آزمون:
▫️ثابت نمودن نمایشگر زمان
(جهت اطلاع دانشجو از وضعیت آزمون)
▫️اعمال اصلاحات جزئی در ظاهر جهت بهبود رابط کاربری
4⃣ افزودن قسمت توضیحات (پیامی از استاد) در صفحه دوره ها جهت اطلاع دانشجو از توصیه های استاد
5⃣ نمایش دوره ها به کاربران بر اساس دانشگاه انتخابی و عدم نمایش سایر دوره ها
✅ شما نیز پیشنهاد دهید :
@Amoozesh_Majazi
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔔هماندیشی مشارکت حداکثری در انتخابات (چالشها و راهکارها)
🎙حجتالاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی
🔺انتخابات؛ حق یا تکلیف شهروندی
🎙حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی خادمیکوشا
🔺ضرورت استفاده از حق مشارکت در انتخابات
🎙حجتالاسلام والمسلمینرضا اسلامی(اسفندیاری)
🔺شرکت در انتخابات؛ از ضرورت اولی تا ضرورت ثانوی
🎙حجتالاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی
🔺مشارکت در آینده آن
🎙حجتالاسلام والمسلمین احمد رهدار
🔺بررسی فقهی سیاسی رأی سفید در انتخابات
👤دکتر اسماعیل آقاباباییبنی
🔺نقش مردم در حکمرانی انتخابات
🎙دبیر علمی: حجتالاسلام والمسلمین سید محمدرضی آصف آگاه (اشکوری)
🗓 زمان: سهشنبه 8 اسفند 1402، ساعت: 9 تا 12
🏢مکان: قم، پردیسان، خیابان دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه همکف، تالار امام حسین(ع)
🔗لینک حضور مجازی: dte.bz/feqhconf
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢🔰
کرسی #نظریه_پردازی
🔸نظریه اسلامی قانون طبیعی بشر🔸
نظریه پرداز:
🔸دکتر محمدحسین طالبی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
هیات داوران:
🔸آیت الله دکتر محقق داماد؛
🔸دکتر غلامرضا اعوانی؛
🔸آیت الله رشاد؛
ناقدان:
🔸دکتر محمود حکمت نیا؛
🔸دکتر محمدجواد جاوید؛
🔸دکتر عبدالرحیم نوبهار؛
دبیر کرسی:
🔸دکتر محمدحسین ضیایی فر؛
لینک مجازی: در تصویر 👆
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir