eitaa logo
نشریه معارف
2.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
315 ویدیو
580 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 سریال الحشاشین و معرفی چهار مدل از اصلاح جامعه ✍ به قلم: سعید خورشیدی 🎥 رمضان هر سال، کشورهای اسلامی به عرصه رقابت بین سریال های متفاوت و رنگارنگ تبدیل میشود. بینندگان مسلمان اعم از ترک، فارس و عرب، رمضان امسال نیز شاهد چند سریال پرطرفدار بودند. مصر و سوریه سالها پیش از اوج گرفتن صنعت سریال های ترکی، برندهای سنتی سریال سازی جهان اسلام و جهان عرب بوده اند و محصولات این دو در کشورهای منطقه رواج قابل توجهی داشته است. 📽 یکی از جنجالی ترین سریال های رمضان امسال و بلکه سالهای اخیر، مسلسل گران قیمت حشاشین بود که توسط پیتر میمی و با حضور ستاره های سینمای مصر نظیر عبدالکریم عزیز ساخته شد. 🎞 نویسنده این سریال در یک مصاحبه تصریح کرد که با روایت داستان حسن صباح و الحشاشین، قصد داشته تا تفکر اسلام سیاسی اخوان المسلمین را مورد هجمه قرار دهد. هدفی که در آن موفق بود و اعتراضات زیادی از سوی اخوان را علیه خود برانگیخت. فیلمنامه این اثر مخلوطی از اطلاعات تاریخی درست و غلط، ابتکارهای نویسندگی و اقتباس از کتاب «سرالحاکم بالله» اثر نویسنده مصری، احمد باکثیر است. (این کتاب، داستان یکی از خلفای فاطمی مصر را نقل می کند که در اثر تعریف های بیش از حد دو نفر از نزدیکانش کم کم باور میکند که مقامی قدسی دارد و بعد از فهمیدن اینکه آن دو فرد یهودی و مجوسی اند و قتل آنها، سر به دیوانگی میگذارد). 🎥 این اثر علاوه بر جنجالی که بواسطه هجمه های غیرمستقیم به اخوان المسلمین داشت، به علت ارائه اطلاعات تاریخی نادرست و همچنین به علت تولید یک اثر تاریخی با لهجه عامیانه مصری نیز مورد اعتراض قرار گرفت. 📽 داستان فیلم در ایران و در روزگار خلافت عباسی بغداد و حکومت سلجوقیان میگذرد. اوضاع عقیدتی مردم به شدت پریشان و نارضایتی از ظلم و فسق در همه اقشار همه گیر شده. فیلم سعی کرده است چهار نوع مدل زیرکانه توسط نخبگان در مقابل این شرایط را نشان بدهد: 1⃣ مدل اول: اصلاح جامعه از طریق حاکمیت و نهادهای رسمی (خواجه نظام الملک)؛ این مواجهه ضمن برخورداری از امکانات و ظرفیت هایی که ایجاد می کند، از طرفی جایگاه امنی نیست و از طرف دیگر جامعه را مجبور به سوء ظن و حذف مخالفان و رقیبان و لو با خشونت می کند. 2⃣ مدل دوم: اصلاح جامعه از طریق ایجاد یک هویت جمعی مشخص و مبارزه مسلحانه (حسن صباح)؛ این نوع مواجهه همان وجه تشابه حشاشین اسماعیلی با اخوان المسلمین و بسیاری از گروه های اسلامی معاصر است. این مواجهه افراد را از امت اسلامی بیرون میکشد و به یک هویت دیگر دعوت میکند و کم کم مصلحت این گروه را در مقابل مصلحت امت اسلامی و جایگاه آن را در مقابل جایگاه رهبران اصلی دین اسلام قرار می دهد. 3⃣ مدل سوم: جستجو و سرخوشی (خیام نیشابوری)؛ این مواجهه را شاید بهتر باشد عدم مواجهه یا فرار از مواجهه بنامیم. این مواجهه به نوعی قائل به آن است که: جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه، چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند! در این مواجهه مسائل روشن و بدیهی مانند عبادات فردی و مروّت اجتماعی محدود رعایت میشوند؛ اما اساسا اصلاح و عدالت و مفاهیم مانند آن اولویت ندارد. 4⃣ مدل چهارم: اصلاح جامعه از طریق فعالیت علمی (غزالی و عبدالقادر گیلانی)؛ صاحبان این مواجهه نه مانند دسته اول وارد معادلات قدرت میشوند، نه مانند دسته دوم وارد منازعات قدرت میشوند و نه مانند دسته سوم در حیرت و سرگردانی زیست میکنند. بلکه با ارائه تقریر صحیح از دین اسلام سعی در جلوگیری از انحرافات و اصلاح امور دارد. البته می توان عملکرد افرادی مانند عبدالقادر گیلانی و غزالی را به روش های دیگری نیز تحلیل کرد. 💠 اما آنچه در این اثر به نمایش گذاشته شده، به نظر میرسد قصد دارد نخبگان اسلامگرا را از ورود به حاکمیت و یا مبارزه نظامی منع و به سوی چهارچوب های آکادمیک سوق دهد و زمینه ای ایجاد کند تا تنها چنین جایگاهی برای یک نخبه مسلمان، مدلی مطلوب است. ✅ فارغ از نام و موضوع اصلی این اثر که پیام سلبی آن را نشان میدهد و با اعتماد به روایت های غربی ها از حشاشین است، نسبت به اسماعیلیه از سیاه نمایی هم چیزی فروگذار نکرده و به طور کلی پروژه اثباتی این سریال و هدف اصلی از هزینه برای آن را میتوان ترویج سکولاریسم در جهان عرب معرفی نمود. (این پروژه متفاوت با پروژه اسلام سیاسی به قرائت ترکیه است). ✳️ در سالهای اخیر امارات و مصر به عنوان نماد ها و نمایندگان سکولاریسم عربی از حضور اخوان المسلمین احساس خطر کرده اند و به همین خاطر برای دور کردن ذهن مخاطب از این گروه دست به دامان سینما شده اند. این در کنار مبارزه حقوقی و سیاسی و امنیتی جدی با این گروه است. 💥مسْلِمْنا ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢 سریال حشاشین؛ تاریخ تخیلی در برابر اسلام حقیقی 🎤 مصاحبه حجت الاسلام دکتر مهدی فرمانیان با روزنامه جام جم امروز ۳ اردیبهشت مطالعه کامل مصاحبه ⬅️↙️ https://jamejamdaily.ir/?nid=6747&pid=9&type=0 ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢📚🔰 جلسه نقد کتاب 🔹 سیره علمی و فرهنگی امام صادق(ع) ارائه کننده: 🔸حجت الاسلام دکتر حسین حسینیان مقدم (هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) ناقدان: 🔸حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی (پژوهشگر موسسه دارالحدیث) 🔸حجت الاسلام رمضان محمدی (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) 🔸حجت الاسلام محمدرضا هدایت‌پناه (هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) 🔸حجت الاسلام قاسم خانجانی (هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🔸دکتر منصور داداش نژاد (هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🔸حجت الاسلام حسین مرادی نسب (هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) 🔸حجت الاسلام دکتر حسین حسینیان مقدم (هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) 🔸دکتر عدنان اسلامی (رئیس اداره ویرایش و آماده سازی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) دبیر : 🔸دکتر رسول قلیچ (پژوهشگر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🗓 سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 10تا 12 🌐ورود به جلسه مجازی: https://skyroom.online/ch/rihu/meeting3 ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
✅ چرایی و چگونگی خوانش فلسفه 💠 انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه قم سلسله جلسات علمی فلسفی با موضوع «چرا فلسفه می خوانیم» برگزار می‌کند. 🔸مدرس این جلسات دکتر احمد شه‌گلی (عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) می‌باشد. 🔹 تاریخ برگزاری این جلسه ۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ الی ۱۲ و محل برگزاری آن دانشگاه قم، ساختمان آموزشی امام خامنه‌ای، سالن همایش یاس می‌باشد. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📣📣 دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می کند؛ کرسی علمی ترویجی 🔸 عنوان: مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی 🔸 ارائه: دکتر مهدی نصرتیان(هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث) 🔸 ناقد: حجت الاسلام دکتر مهدی ساجدی‌(هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث) 🔸 مدیر جلسه: حجت الاسلام دکتر محمد رنجبر حسینی(هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث) 🔸زمان: سه‌شنبه، 4 اردیبهشت، ساعت 13 🔸 مکان: قم، دانشگاه قرآن و حدیث، طبقه 2، سالن جلسات. 📎 حضور مجازی: https://vc1.qhu.ac.ir/neshasteelmee ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔴 سلسله‌ نشست‌های علمی پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) 📌 با موضوع: "وعده صادق و جامعه ایرانی" 🔻با حضور: 🎙 دانشیار علوم سیاسی و رییس پژوهشکده مطالعات سیاسی و بین الملل 🎙 عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 👤 عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) دبیرنشست: مدیر اندیشکده مطالعات ایران 📆 زمان: سه‌شنبه ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۴ الی ۱۶ 📍مکان: پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) 📡 لینک حضور مجازی در نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/iranstudiesthinktank ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📢 نشست علمی: ؛ مواجهه تمدنی ایران و رژیم صهیونیستی 🔶زمان: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ⏰ساعت 14 🔶مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سالن نشست های علامه طباطبایی(ره) 🔶لینک شرکت در جلسه: dte.bz/res1 ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📢 کارگاه نقد و بررسی پژوهش های سبک زندگی؛ ویژه محققین دوره سبک زندگی اسلامی 🔶زمان: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ⏰ ساعت 15 🔶مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سالن جلسات علامه طباطبایی 🔶لینک شرکت در جلسه: dte.bz/res ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📣نشست تخصصی وابستگی گفتمانی در مبحث ترجمه ارائه دهنده: 🎤آقای دکترمهدی مقدسی عضو هیأت علمی دانشگاه قم رشته زبان و ادبیات عربی 🖥پخش زنده: https://eitaa.com/tarjomane_noor لینک ثبت‌نام https://B2n.ir/mtn.neshast 👈⏱زمان: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ 👈📍مکان: قم، خیابان جمهوری اسلامی، کوچه۲، سمت چپ، فرعی ۱، ساختمان انجمن های علمی حوزه های علمیه، طبقه ۱ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔸دوره "انسانِ‌مدیر؛ انسانِ‌سعادتمند" (مدیریت از پنجره قرآن کریم) 🔹بصورت آنلاین و اعطای گواهی معتبر ▫️زمان برگزاری دوره: 📌 روزهای شنبه تا چهارشنبه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ الی ۲۲:۳۰ (به مدت ۱۰ شب) ✅ جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، به آیدی @dele_bahari پیام ارسال بفرمایید. https://eitaa.com/joinchat/2586378832C291df762f0 ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢 عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز 🔻غزلی بسیار زیبا از رهبر فرزانه انقلاب که سالها قبل سروده بودند و در یکی از جلسات مرتبط با عملیات به آن اشاره کرده بودند و اخیرا متن کامل غزل منتشر شده است. 🔻دلا ز معرکه ی محنت و بلا مگریز چو گردباد به هم پیچ و چون صبا مگریز 🔻توراست معجزه در کف ز ساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز 🔻تو موج غیرت و عزمی ز بحر بیم مدار حذر ز غرش طوفان مکن زجا مگریز 🔻ز سست عهدی ایام دلشکسته مشو نشانه باش چو پرچم ز بادها مگریز 🔻چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز 🔻تو از تبار دلیران خیبر و بدری چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز 🔻به نوشخند منافق ز ره کناره مگیر به زهرخند معاند به انزوا مگریز 🔻چو ره به قبله ی امن است پایمردی کن خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز 🔻چو تیر راه هدف گیر و بر هدف بنشین ز کجروی به حذر باش و از خدا مگریز 🔻«امین» خلق و امانتگزار یزدان باش به صدق کوش و خطر کن ز مدعا مگریز ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرســـ❓ــش ⁉️چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی به مثابه زیارت حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در کربلاست؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد جوادی حیــــــدرے 1️⃣ سفیرسیار و حلقه‌ی وصل بودن چون حضرت عبدالعظیم حسنی(عليه‌السلام ) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد چرا که شیعیان در جای جای خطه اسلامی نمی‌توانستند با هم ارتباط داشته باشند، لذا ایشان حلقه‌ی اتصال بین شیعیان بودند و ائمه ایشان را قبول داشتند. 2️⃣ مجاهدت‌های علمی ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه‌اند که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است و این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 3️⃣ محَدِّث بودن امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. مُحَدِّث: محدث کسانی هستند که فن جمع‌آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می‌داند و آن را جمع می‌کند و یا می‌نویسد و یا شاگرد تربیت می‌کند. محدث اصطلاح ویژه‌ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می‌شنود راوی: اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می‌گیرد. راویان حدیث را از محدث می‌شنوند و نقل می‌کنند، لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 4️⃣امکان‌وجودِ‌چنین‌روایتی‌برای‌سایرامامزادگان ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایات اینچنینی بوده اما به دست ما نرسیده باشد. 5️⃣ امامزاده بودن البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(عليه‌السلام ) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که آنان نیز از امامزادگان هستند جنبه علمی‌شان در بین مردم غلبه دارد. 6️⃣ به علت شرایط مکانی زمانی ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم ذکر شود. زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (علیه السلام )، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى‌کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. لذا وقتی برخی شیعیان نزد امام هادی(عليه‌السلام) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. 7️⃣ لزوم پایگاه سازی لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست داشتند، شیعیان گِرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. ♻️نتیجه اینکه باید توجه داشت که آن ثواب‌ها که برای زیارت عبدالعظیم ذکر شده قابل مقایسه با زیارت ائمه نیست، زیرا امیرالمؤمنین فرمودند:«لا یقاس بال محمد من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا» 📚نهج‌البلاغه خطبه‌ی دوم هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمدند با آن‌ها نمی‌توانند برابری کنند. ». از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید هیچ‌کس نمی‌تواند به مقام ائمه بار یابد و به مقامی معنوی آن حضرات برسد زیرا همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن‌ها هستند. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📣 آموزشی کوتاه مدت جریان شناسی 💠 موضوع : «جریان‌های دین‌گریز ایران» (معرفی جریان‌های اصلی و احزاب وابسته و متمایل به این جریانات) 🎙با حضور استاد: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی اسکندری زیدعزه ✅ شرکت کنندگان در این دوره گواهی دریافت خواهند نمود. ⏰ زمان: این دوره طی ۱۲ جلسه در روزهای چهارشنبۀ شش هفته متوالی برگزار می‌گردد. 📍مکان: قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی 🎦 علاقه مندان می توانند از طریق لینک زیر به صورت آنلاین در جلسه شرکت نمایند https://b2n.ir/taqribstudies ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💠 دبیرخانه طرح ملّی گفتمان سدید با همکاری دانشگاه معارف اسلامی برگزار می‌کند ♨️سومین کارگاه: راهبردهای تحول در تبیین دین (ویژه اساتید معارف، مبلغان حوزوی، دانشجویان رشته مدرسی معارف اسلامی) 🔸با ارائه: دکتر یوسف دانشور 🔹با موضوع: بررسی روش قرآن کریم در تبیین‌ دین 🗓چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ⏰ ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ 🏢مکان: سالن جلسات امام رضا (ع) دانشگاه معارف اسلامی شهر قم 👈بصورت حضوری_ مجازی 💢شرکت مجازی از طریق لینک زیر 👇 http://class.maaref.ac.ir/rahbord ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔸🔷 هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد برگزار می‌کند: 💠 نشست رونمایی از گزارش پیوست عدالت اجتماعی طرح مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) 🔰 پیش نشست اولین رویداد آموزشی- پژوهشی عین ✅ با حضور حجت الاسلام قنبریان و ارائه دکتر تراب‌زاده ⚠️ به جهت محدودیت مکان، برای حضور در این نشست نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۳۳۳۰۶۳۷۶۲ پیامک کنید. (ع) ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir 🆔@rushdisu
📣📣 دانشگاه قرآن و حدیث با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری نور برگزار می کند؛ کارگاه مهارت افزایی پژوهش 🔸 آموزش مجازی نرم افزار دانشنامه علوی2 🔸 ارائه: استاد احسان بنیادی 🔸زمان: چهارشنبه، 5 اردیبهشت، ساعت 11:30 📎 حضور مجازی: https://vc1.qhu.ac.ir/neshasteelmee ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💠در محضر 🔸نشست تخصصی بررسی ابعاد سیاسی اجتماعی آیت الله محمدباقر درچه ای 📆چهارشنبه ۵ اردیبهشت ⏰ساعت ۱۶ 📍دانشگاه اصفهان جنب حرم الشهدای دانشگاه ، سالن شهید فخری زاده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه 🔸نشست تخصصی بررسی ابعاد کلامی اعتقادی آیت الله سیدمحمدباقر درچه ای 📆پنجشنبه ۶ اردیبهشت ⏰ساعت ۱۰ صبح 📍خیابان عبدالرزاق،بازار نیم آورد، مدرسه نیم آورد 🔺جهت حضور در نشست ثبت نام الزامیست ☎️۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢لگدکوب کردن قبر حضرت حمزه توسط ابوسفیان 🔹 روزی ابوسفیان در زمان خلافت عثمان بر قبر حمزه پای‌ کوفت و خطاب‌ به ‌او گفت: آنچه ‌دیروز برای حفظ‌ آن بر ما شمشیر کشیدی، امروزه بازیچه جوانان ماست! 📚 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج ۱۶ ، ص ۱۳۶، مکتبة المرعشي النجفي. 🔸پیش از این ابوسفیان پس از رسیدن عثمان به خلافت، نزد وی و در جمع امویان گفته بود: اکنون که گوی خلافت به دست شما افتاده، آن را مانند توپ در میان خود بگردانید و نگذارید که از دستتان بیرون افتد که نه بهشتی در کار است و نه دوزخی. 📚بلاذری، انساب الاشراف، ۱۴۰۰ق، ج۴، ص۱۲؛ ابوالفرج اصفهانی، الاغانی، قاهره، ج۶، ص۳۵۶. ⭐️ 15 شوال سالروز شهادت حمزه(ع) عموی گرامی حضرت رسول الله(ص) در سال 3 هجری قمری و در جریان غزوه احد، گرامی باد. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢زبان جامعه باز خواهد شد! ✍️ استاد محسن قنبریان 🔹 این روایت باب امر به معروف را با تامل بخوانید: الإمامُ الصّادقُ(ع): ما جَعَلَ اللّه ُ بَسطَ اللِّسانِ و كَفَّ اليَدِ، و لكِن جَعَلَهُما يُبسَطانِ مَعا و يُكَفّانِ مَعا.(وسائل ج۱۱ص۴۰۴): خداوند زبان را بسته و دست را گشاده قرار نداده، بلكه آنها را چنان آفريده كه با هم باز مى شوند و با هم بسته مى گردند. 🔸 روشن است برخورد با جرائم مشهود وظیفه پلیس است و سطحی از برهنگی و بی حجابی به حسب قانون از این قبیل است. اگر مقابل برخوردهای نرم و ملایم پلیس با بانوان، اینگونه هتک ها و ستیزه ها دیده می شود، به نقصان زنجیره امر به معروف برمی گردد: بسته بودن زبان جامعه! 🔹بارها گفته ام راه برگشت حجاب، خلق اراده عمومی است. خلق اراده عمومی، نه یعنی تذکر لسانیِ همه مردم به بی حجابها! نه یعنی فقط مردم و حذف پلیس! بلکه یعنی باز شدن زبان اکثریت جامعه، برای باز شدن دست قانون و مجریان آن! الان این اکثریت نه با مکشفه های کشف حجاب کرده است و نه با چادری ها. راهپیمایی حجاب می آیند، تماشاگرند؛ بلکه گارد ذهنی شان علیه خشونت پلیس(با نمونه های رسانه ای گشت ارشاد) هم هست! زبان باز کردن این اکثریت خاموش، خلق اراده عمومی در جمع کردن بی حجابیِ سرایت یافته به بدن نمایی و برهنگی است! 🔸 دیدن این صحنه ها، شاید شأن پلیس را بشکند و عده ای را جسور کند؛ اما با روایت درست میتواند زبان جامعه را باز کند. نشر و برساخت تصاویری از گشت ارشاد زبان جامعه را بست؛ روایت درست این روزها می تواند آن را باز کند! ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir