eitaa logo
نشریه معارف
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
283 ویدیو
511 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ رونمایی ✳️ کتاب «منابع الکافی» 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی 🖋 دکتر محمود ملکی 🗓 چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۰:۰۰ - ۱۱:۳۰ 🏢 بنیاد پژوهشهای اسلامی، تالار شیخ طوسی ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢 شنیدن برای دانستن یا جواب دادن به بهانه مناظره و گفتگوهای کاندیدا ها و طرفداران آن ها 🔹یادداشت روز 🔘یکی از مهم ترین راه ها برای سلامتی عمومی جامعه گفتگو هست؛ تا جایی که در قرآن نزدیک به ۵۰۰ بار لفظ سخن و گفتگو آمده است. 🔘 در این میان یکی از اصلی ترین ارکان در قصه گفتگو‌ دقیق گوش فرا دادن به سخن رقیب یا مخاطب است؛ تا جایی که قرآن کریم پیامبر اکرم ص را به دلیل خوب شنیدن لقب "اذن" یا گوش می دهد و تمجید می کند. 🔘در مقابل آن یکی از بزرگترین معضلات گفتگو و مناظرات فکری، فرهنگی و سیاسی عدم گوش فرا دادن برای خود شنیدن و بالاتر از آن، دانستن است، 👈بلکه می شنویم تا همچون سلاحی آماده شلیک، تمامی مواضع رقیب را بمباران کنیم. ♨️ سخن آخر؛ در این روزها که بازار گفتگو و مناظرات رسمی و عمومی داغ هست؛ امید می رود به دور از افراط و تفریط های رایج، شاهد فضای گفتگوهای منصفانه و واقع گرایانه بر اساس اصول اخلاقی میان افراد و اندیشه های مختلف سیاسی کشور باشیم. 📩 به قول سعدی علیه الرحمه: دو عاقل را نباشد کین وپیکار نه دانا خود ستیزد با سبکبار اگر نادان به وحشت سخت گوید خردمندش به نرمی دل بجوید 🌍 پايگاه نقد و تبیین ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢 انجمن علمی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز با همکاری بنیاد ملی علم ایران برگزار می کند: 🛑 اخلاق نشر: بایدها و نبایدها 👩‍🏫 مدرس: خانم سارا دخش (دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی-گرایش بازیابی اطلاعات و دانش) 📅 چهارشنبه و پنج شنبه ۱۶ و ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ 🕙 ساعت ۱۸ الی ۲۰ 🛑 برگزاری برنامه به صورت مجازی و در بستر ادوبی کانکت 📌 به همراه صدور گواهی 📩 جهت ثبت نام و دریافت لینک شرکت در برنامه به شماره ی 09020103885 پیام ارسال نمایید. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
بررسی تاریخ تمدن ساز-فصل1-13.pptx
4.71M
✳️ ویژه استادان معارف که کتاب تاریخ امامت در اندیشه رهبری را تدریس می‌کنند. ✅ پرنده‌نگار(پاورپوینت) کتاب تاریخ تمدن‌ساز ✍️ مدیریت امور دروس معارف ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
نهج البلاغه-فصل1-12.pptx
6.66M
✳️ ویژه استادان معارف که کتاب نهج‌البلاغه در اندیشه رهبری را تدریس می‌کنند. ✅ پرنده‌نگار(پاورپوینت) کتاب درسنامه نهج‌البلاغه ✍️ مدیریت امور دروس معارف ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
✅پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با مشارکت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در نکوداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی ره برگزار می‌کند 🌀امنیت سیاسی و تحقق آن در اندیشه امام خمینی(ره)؛ تأملی برمبانی و راهکارها 🎙ارائه‌دهنده: 👤دکتر سیدسجاد آل‌سیدغفور(پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) 🎙ناقد: 👤 دکتر رضا عیسی نیا(عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) 🎙دبیرعلمی: 👤دکتر علی اکبری معلم جانشین گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس 🗓 زمان: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ⏰ ساعت: ۱۰:۳۰ تا ۱۲ 🏢 مکان:پردیسان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی لینک فضای مجازی: Dte.bz/cptconf ***** ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢 کتاب راه روشن مدیران 📌 این کتاب در بردارنده‌ی محتوای این جلسات از سال 1372 تا 1395 است. نوع مخاطب و زمانه‌ی تشکیل این جلسات، باعث شده‌ است که معظم‌له گزینش‌های خاصی از کتاب نهج‌البلاغه انجام دهند و از این حیث این مجموعه می‌تواند نصحیت نامه‌ای برای عموم کارگزاران و مدیران نظام اسلامی باشد. البته این نکته مانع از استفاده‌ی دیگر اقشار از معارف مفید و والای کتاب نیست. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔نشست علمی تخصصی «موضوع شناسی فقهی انواع تبلیغات و عرضه مد و فشن» 🎙ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحجت حق‌جو (پژوهشگر فقه مضاف) 🎙ناقد: حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی (مدیر گروه فقه ارتباطات هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام) 📆 زمان: پنجشنبه ۱۷ خردادماه، ساعت ۱۰:۳۰ 🏛مکان: قم.خیابان هنرستان-نبش کوچه۲۰، دانشگاه هنر و اندیشه اسلامی، طبقه ۶ - سالن جلسات ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔔نشست علمی«مبانی فقهی، سیاسی حج برائت» 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی 📆 زمان: پنجشنبه ۱۴۰۳/۳/۱۷، ساعت ۱۱:۰۰ 🖥 مشاهده از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه: http://livehowzeh.ir/tv ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
#گزین‌گویه_معارفی #استاد_معارف #مدیریت_زمان #تربیت #فرحزادی ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
#جورچین #بگو_مگو #استاد_معارف #چگونه_بگوییم #تربیت ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «تَجَهَّزُوا رَحِمَكُمُ اللهُ»؛ [نهج البلاغه، خطبه۲۰۴] 🌑 اعمال شب جمعه: 🔸 تلاوت سوره های مبارکه یس و واقعه و ۱۰۰ بار قدر 🔹 زیارت سالار شهیدان(ع) 🔸 زیارت حضرت صاحب الزمان(عج) 🔹 دعای نورانی کمیل امیرالمومنین(ع) 🔸 استغفار از همه گناهان و لغزش ها 🔹 طلب آمرزش برای گذشتگان ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢 دو تأمل به مناسبت شهادت امام جواد(ع) ✍️ حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده 1️⃣ شاخص‌های تحلیل دوران امام(ع) ♦️ از شاخص‌های تحليل زمان، سن امامت، عمر امامت و سن شهادت‌ است. هرچه سن کم‌تر و عمر امامت کوتاه‌تر باشد، استبداد و خفقان بیشتر است. ◾️امام جواد عليه‌السلام👇 🔵 در سن ۸ سالگی به امامت رسید؛ 🟢 فقط ۱۷ سال امامت کرد؛ 🔴 و در ۲۵ سالگی به شهادت‌ رسید. ♦️یعنی کم‌ترین سن امامت و شهادت، و کوتاه‌ترین عمر امامت! این شاخص‌ها نشان از سخت بودن دوران حضرت دارد. این شرایط تنها برای امام جواد عليه‌السلام و نخستین بار رخ داد. 2️⃣ امام(ع) و پدیده اجتماعی شراکت در زشتی 🔸 هر رفتاری، زشت یا زیبا، تا وقتی محدود به فاعل است، رفتاری فردی بوده و پیامد و عواقب آن، محدود به فاعل است. اگر رفتار یک نفر، در جامعه بازتاب پیدا کند، بُعد اجتماعی یافته و به مسئله‌ای اجتماعی تبدیل می‌شود. 🔹 یک نمونه رفتار اجتماعی، مدل «عمل-تحسین» است؛ که انجام عمل از یک نفر یا یک گروه و تحسین و تمجید آن از سمت دیگران است. در این مدل، یک رفتار از حالت فردی و اختصاصی به رفتاری شراکتی و اجتماعی تبدیل می‌شود. 🔸 تحسین و تمجید، استارتاپ یا شتاب‌دهنده اجتماعی رفتار است. ترکیب عمل-تحسین یک شراکت اجتماعی است. حال اگر آن رفتار، زشت و قبیح باشد، شراکت در قُبح و زشتی صورت گرفته و فرد تحسین‌گر همانند فاعل در بدی آن شریک است. در قبیح و مُنکر اجتماعی، فاعل و تحسین‌گر هر دو شریک‌اند و پیامد منفی برای هر دو نوشته می‌شود. 🔷🔶🔹🔸 امام جواد (ع) می‌فرماید: «مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبیحاً كانَ شَریكاً فیهِ»؛ هر كه كار زشتی را تحسین كند، در آن شریک است. 📚 كشف الغمّه، ج ۲ ، ص ۳۴۹ 🔷🔹در هر کار قبیح، تحسین و تأیید موجب گسترش اجتماعی آن می‌شود. تحسین و تمجید موجب ارزش‌گذاری مثبت و تبدیل مُنکر به معروف می‌شود. این کار می‌تواند اقدام به کار نادرست باشد یا مقابله نادرست با کار قبیح. پس مقابله با یک پدیده هم شامل همین قانون است. 🔶🔸در پدیده شوم و تلخ بدحجابی و بی‌حجابی، برخی به تحسین و تأیید آن اقدام می‌کنند. اینان دانسته یا ندانسته به ترویج آن کمک می‌کنند. در این شرایط، یکی از مهمترین اقدامات آن است که تحسین و تأیید، به تقبیح و زشت‌انگاری تبدیل شود. همچنین اگر در برخورد با این پدیده، رویه‌ای غلط پیش گرفته شود، حکم قبیح دارد و هر کس آن را تحسین و تأیید کند، در عواقب آن شریک است. 🔷🔸🔷 تحسین بدحجابی و تحسین مقابله غلط با بدحجابی، هر دو مانند لبه‌های قیچی هستند که برای قطعه قطعه کردن عفاف و حجاب به حرکت در می‌آیند. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#گزین‌گویه_معارفی #استاد_معارف #تنبیه #تربیت #فرحزادی ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢روایات، قضیه حقیقیه یا خارجیه؟ به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) ✍دکتر محمدحسن احمدی؛ دانشیار دانشگاه تهران 🔹روایات را باید یا می توان قضیه حقیقیه دید یا قضیه خارجیه و یا هر دو. ما معمولا نگاهمان فقط در حالت اول قرار دارد. 🔸در اینجا قصد داریم روایات امام جواد علیه السلام را با نگاهی مبتنی بر حالت دوم(قضیه خارجیه) نگاهی بیندازیم. در واقع ظاهر بیشتر روایات اگرچه به صورت قضیه حقیقیه هستند؛ اما خارج از دلالت کنایی تاریخی نیز نیستند. 🔹مبتنی بر این نگاه، وجود نوعی نفاق شدید در عصر امام جواد علیه السلام را باید به مجموع همه تحلیل هایی که تاکنون شده، اضافه کرد.‌ از جمله این روایت که: اَلْقَصْدُ اِلىَ اللّه ِ تَعـالى بِالْقـُلُوبِ اَبْلَغُ مِنِ اتْعابِ الْجَوارِحِ بِالْأعْمالِ، می تواند ناظر به همین شیوع اعمال منافقانه باشد. همچنین این حدیث: لاتَكُنْ وَليّا لِلّهِ فىِ الْعَلانِيّةِ، عَـدُوّا لَهُ فِى السِّـرِ. یا این روایت که: هَلْ عادَيْتَ لي عَدُوّا وَ والَيْتَ لي وَليّا. 🔸در راستای همین نفاق می توان به مخاطبانی اشاره کرد که حرف امام را به ظاهر می شنیدند و در باطن به آن تمکین نمی کردند. از جمله این حدیث معروف که: اَلْمُؤمِنُ يَحْتاجُ اِلى تَوْفيقٍ مِنَ اللّه ِ و َواعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ. 🔹تمام می کنم این بحث را به این روایت که فرمود: مَنْ اَصْـغى اِلى نـاطِـقٍ فَقَدْ عَبَـدَهُ، فَإنْ كانَ النـّاطِقُ عَنِ اللّه ِ فَقـَدْ عَبَدَاللّه َ، وَاِنْ كانَ النّاطِقُ يَنْطِقُ عَنْ لِسانِ إبْلِيسَ فَـقَـدْ عَبَـدَ إبْـليـسَ. آری اینکه امام باشد و تو به سخن غیر امام تمکین کنی نتیجه اش جز بازی در زمین شیطان نیست. اما البته حقیقیه بودن این گزاره ها را نباید از نظر دور داشت. آری ما نیز نباید منافقانه با امام و رفتار و منشش برخورد کنیم. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
#جورچین #بگو_مگو #استاد_معارف #چگونه_بگوییم #تربیت ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🌐 ویژه نامه امام جواد سلام الله علیه در پایگاه حدیث نت ‏┈┈‏┈┈‏┈┈ 📗 کتاب باران سخاوت ‏┈┈‏┈┈‏┈┈ ※ عـجب سـاحرى اسـت! ‏┈┈‏┈┈‏┈┈ ※ هرچه مى‌خواهى بپرس! ‏┈┈‏┈┈‏┈┈ ※ تـوان آن را نـدارم! ‏┈┈‏┈┈‏┈┈ علیه السلام ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir