eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
34.5هزار عکس
30.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
279 💫 سوره مبارکه نحل ✨ آیات مبارکه 103 - 110 🎧 تلاوت 🎞 تصویری 🎙 تفسیر 📖 ترجمه ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✨ ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه به شهدای مظلوم 🇵🇸🥀 ✨ جهت سلامتی و تعجیل در فرج (عجّل الله تعالی فرجه و علیه‌السلام) و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام امام خامنه‌ای مدّظله العالی صلوات ═════❖•°🌸 °•❖════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═⊹❁❈【 ۲۷۹ 】 ❈❁⊹═┄ ╔═════════ وَ لَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّمَا يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ ۗ لِسَانُ الَّذِي يُلْحِدُونَ إِلَيْهِ أَعْجَمِيٌّ وَ هَٰذَا لِسَانٌ عَرَبِيٌّ مُبِينٌ ﴿۱۰۳﴾ ما خوب می‌دانیم که بت‌پرست‌ها می‌گویند: «این قرآن از طرف خدا نیست و انسانی آن را به محمد یاد می‌دهد.» چنین نیست. زبان کسی که قرآن را ساخته‌وپرداختۀ او می‌دانند، عربیِ نارساست و زبان قرآن، عربیِ گویاست. إِنَّ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ لَا يَهْدِيهِمُ اللَّهُ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿۱۰۴﴾ برخی افراد که آیه‌های خدا را باور نمی‌کنند، نه‌تنها خدا دستشان را نمی‌گیرد، بلکه عذابی دردناک هم نصیبشان می‌شود. إِنَّمَا يَفْتَرِي الْكَذِبَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ ۖ وَ أُولَٰئِكَ هُمُ الْكَاذِبُونَ ﴿۱۰۵﴾ فقط کسانی دروغ‌بافی می‌کنند که آیه‌های خدا را باور نمی‌کنند. دروغگوی واقعی آن‌ها هستند، نه پیامبر و مؤمنان. مَنْ كَفَرَ بِاللَّهِ مِنْ بَعْدِ إِيمَانِهِ إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِيمَانِ وَ لَٰكِنْ مَنْ شَرَحَ بِالْكُفْرِ صَدْرًا فَعَلَيْهِمْ غَضَبٌ مِنَ اللَّهِ وَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿۱۰۶﴾ آن‌هایی‌که بعد از اسلام‌آوردن، دوباره به خدا کافر شوند و با میل و رغبت، بی‌دینی را در آغوش بگیرند، به خشم خدا گرفتار شده و عذابی شدید نصیبشان می‌شود. اما خشم و عذاب خدا به آنانی نمی‌رسد که دلشان به ایمان قرص باشد؛ ولی زیر فشار و شکنجه، مجبورشان کنند که به‌زبان چیزی بگویند.* ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اسْتَحَبُّوا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ وَ أَنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ ﴿۱۰۷﴾ آن خشم و عذاب الهی به این دلیل است که آن‌ها زندگی دنیا را بر آخرت ترجیح دادند و خدا دست چنین جماعت بی‌دینی را نمی‌گیرد. أُولَٰئِكَ الَّذِينَ طَبَعَ اللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ وَ سَمْعِهِمْ وَ أَبْصَارِهِمْ ۖ وَ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ ﴿۱۰۸﴾ آن‌ها کسانی‌اند که خدا راه‌های فهمشان، یعنی دل‌ها و گوش‌ها و چشم‌هایشان را بسته است و آن‌ها همان کسانی‌اند که خودشان را به غفلت زده‌اند! لَا جَرَمَ أَنَّهُمْ فِي الْآخِرَةِ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿۱۰۹﴾ بدون شک، آن‌ها در آخرت سرمایۀ عمرشان را باخته‌اند. ثُمَّ إِنَّ رَبَّكَ لِلَّذِينَ هَاجَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا فُتِنُوا ثُمَّ جَاهَدُوا وَ صَبَرُوا إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِيمٌ ﴿۱۱۰﴾ اما برخی افراد که بعد از تحمل آن‌همه رنج و شکنجه، مهاجرت کردند و در راه خدا جنگیدند و صبوری ورزیدند، خدا با آنان از این به‌بعد، حتماً آمرزندۀ مهربان است؛ ══════❖•° 𑁍 °•❖══════ | | 🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت | 🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم 📃 دعای ختم قرآن 🏷 علامات الوقف ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
🖼 | راجع به آیه کریمه ﴿ ۱۰۶ ﴾ سوره مبارکه نحل ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ┅───────────────┅ ━━━━━━••••••••••••••••‌• ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین در دومین شب مراسم سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). 🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ Farsi.Khamenei.ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
4_6044199508772918230.mp3
19.19M
🎧 بشنوید | صوت کامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). 🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روضه‌خوانی آقای حاج در دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). 🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ Farsi.Khamenei.ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
4_6044199508772918228.mp3
23M
🎧 بشنوید | روضه‌خوانی آقای حاج سیدرضا در دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). 🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ Farsi.Khamenei.ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ فاطمه رو سر خواهرا تاج افتخاره مرثیه‌سرایی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره) | ╭═══════๛- - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth │📖 @feqh_ahkam ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | معرفی کتاب مجموعه بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی (سلام‌الله‌علیها) از سال ۱۳۵۱ هجری شمسی توسط آقای حاج سیدرضا نریمانی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) 🛒 ثبت سفارش: https://shop.khameneibook.ir/product/کتاب-حقیقت-عظیم @KhameneiBook ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسشهای بی‌پاسخ ✅ شمایی که بیست سال عمر معرفتی داشتید، نباید من نسل سومیِ دهه شصتیِ به سوال شما جواب بدم! چرا به سنّت تاریخی پایبند نیستید؟ از چه می‌خواهید دفاع کنید؟ از تجدّد دفاع می‌کنید؟ 🎙 مهدی جمشیدی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیژن عبدالکریمی، مسئله و را به گونه‌ای غلط به آقای جمشیدی نسبت می‌دهد. مهدی جمشیدی این نسبت غلط به خود را مستند به نظرات متفکران بزرگ انقلابی پاسخ می‌دهد. جمشیدی اذعان دارد که کسی که بی‌حجاب است، بی‌عفت نیست، بلکه دچار نقصان عفت است. برخلاف نگاه آقای عبدالکریمی که ایشان را متهم می‌کند، مسئله عفت تشکیکی است نه صفروصدی. @cafe_fekr ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۱ چرا در این مناظره، سخن از به‌عنوان «ضروری دین» به میان آمد؟! طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟! این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخی‌اندیش» بود که دینی‌بودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بی‌حجاب‌ها»یی که از چنین مباحثی بی‌خبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟! اگر نیروهای روشنفکری شبه‌دینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سُست سازند، چاره‌ای جز ارجاع به ضروری‌بودن این حکم داریم؟! آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نه‌فقط مسلمان، بلکه شیعه نمی‌دانیم؟! ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۲ آیا تأدیب بر تعلیم، تقدّم دارد؟! و جلال بر جمال؟! و سیف🗡 بر قلم🖋؟! و میسم بر مرهم؟! و یا باید به تعبیر ، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچ‌یک را نادیده نگرفت؟! پیامبر فقط موعظه و نصیحت می‌کرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟! آیا تصریح به این که باید «جنبه‌ی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۳ منطق فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی، تک‌خطی و تک‌لایه است که بتوان آن را طالبانیسم خواند یا «پیوستاری» و «طیفی» است؟! نظام، «تکثر» و «تنوع» را در چهارچوب حداقل‌های دینی، به رسمیت شناخته یا حداکثری و تنگ‌نظرانه به فرهنگ نگریسته است؟! نظام در تجربه‌ی فرهنگی‌اش از سازوکارهای «نرم» و «جوششی» و «باطنی»، بهره برده، یا تنها نگاه امنیتی و پلیسی به فرهنگ داشته است؟! ،،،،،،،،،، 📍«ما می‌خواهیم مردم، متدیّن بشوند. این حرف، گاهی تکرار شده که ما مردم را نمی‌خواهیم به زور به بهشت ببریم؛ خُب این به نظر ما یک تعبیر صحیحی نیست، تعبیر مغالطه‌آمیزی است. هیچ‌کَس به زور کسی را به بهشت نمی‌خواهد ببرد؛ امّا بایستی ما راه بهشت را به روی مردم باز کنیم، مردم را تشویق کنیم. اصلاً پیغمبران برای این آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و این‌همه زحمت و مجاهدت برای این بوده که نگذارند مردم، دچار جهنّم بشوند. این وظیفه‌ی ما است، باید این کار را انجام بدهیم، مردم باید متدیّن بشوند؛ در این شکّی نیست. البتّه از طریق درست و به شکل درست. این‌هم که حالا کسی بگوید در در این زمینه، زور وجود ندارد، حرف درستی نیست؛ [پس] این حدود شرعیّه چیست؟ این فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة یا فَاجلِدوهُم ثَمانینَ جَلدَة پس چیست؟ اینها همان زور است.» 🖇 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=37721 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۴ ۱. اصرار استاد مطهری در کتاب مسأله‌ی حجاب، بر این است که در زمینه‌ی ، خود «صورت مسأله»، غلط مطرح شده است. ۲. از نظر او، مسأله‌ی واقعی این است که آیا باید «لذت جنسی مرد از زن»، آزاد و بی‌چهارچوب و خیابانی باشد(نه این که زن، پوشیده باشد)؟! ۳. استاد مطهری، لذت جنسی مرد از زن را دو لایه می‌داند: «لذت لمسی» و «لذت نظری». ۴. معطوف به لذت جنسی نظری(یا بصری)، دو معصیت جنسی وجود دارد: «تبرج در زن» و «چشم‌چرانی در مرد». ۵. میل در زن یعنی کشش زن به عرضه و دادن زیبایی بدنش به نگاه‌های مردان. ۶. و چون «عفت»، معطوف به «امر جنسی» و یکی از دو رکن آن است؛ پس «حجاب»، بنیان جنسی (هم) دارد. ۷. ازاین‌رو، «دهندگی لذت جنسی نظری به چشم مردان» - در قالب بدن‌نمایی و برهنگی و کشف حجاب - نقص در عفت زن (و نه بی‌عفتی یا عدم‌عفت) خواهد بود. ۸. در نقطه‌ی مقابل نیز، «غیرت» در کنار عفت به‌عنوان رکن دوم اخلاق جنسی در اسلام مطرح شده که معطوف به مرد برای پاسداری از «ناموس» خویش است. ۹. پس عفت زن فقط به معنی «پاک‌دامنی» نیست، بلکه عفت و عدم‌عفت به «پوشش» و «سخن‌گفتن» و «راه‌رفتن» و ... نیز نسبت داده می‌شود. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت را ببینید - ۵ نه‌فقط لطف، نه‌فقط قهر، و نه تقدّم قهر بر لطف. 🎞 فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید: http://aparat.com/v/iOnTJ @sedgh_mahdijamshidi | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────