29.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی_تصویری
#حضرت_معصومه علیهاالسلام
#هویت
🎥 حضرت معصومه سلام الله علیها، الگوی ناب برای رسیدن به هویت ناب
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
⏱ زمان: ۳۶ دقیقه
🎞 آپارات: aparat.com/v/vCzEl
@nasery_ir
8.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر مبارز قدیمی حجتالاسلام سید محمود دعائی
💻 @Khamenei_ir
♻️ در مقابل تحریف حقایق و محکمات اسلام و انقلاب، وظیفه تبیین داریم
🔻 رهبر انقلاب: انسانها تابع بینش و دید خودشان هستند. اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند، یعنی در واقع عمل و بازو و اراده مردم را به سمت گمراهی کشانده است. امروز همه افراد مسؤولند و اگر دیدند حقایق و محکمات اسلام و انقلاب مورد تحریف قرار میگیرد، وظیفه دارند #تبیین کنند؛ نباید سکوت کنند. ۱۳۸۰/۰۳/۱۴
🌷 بازخوانی روزانهی توصیهها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | #جهاد_تبیین
💻 @Khamenei_ir
sot_01.mp3
23.66M
﷽
📌جلسهی هماندیشی خانوادگی
🎙سخنران: حجةالاسلام والمسلمین فخریان
👈 در جهاد تبیین چه اتفاقی باید بیفتد؟
آرایش ما در جهاد تبیین تدافعی است یا تهاجمی؟
📆 چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
🕌 قم، حسینیه آبشار
#هویت_انقلابی
#هویت
@t_manzome_f_r
تحلیل بیانات رهبر انقلاب در سیوسومین سالگرد رحلت امام.mp3
19.08M
#صوت_کامل
▫️تحلیل بیانات مهم و راهبردی رهبر انقلاب اسلامی در بزرگداشتِ سیوسومین سالگرد ارتحال امام خمینی ره
🎙حجةالاسلام والمسلمین فخریان
۱۴۰۱/۰۳/۱۵
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔰 #سخن_نگاشت | امام خمینی، رهبر بزرگترین انقلاب تاریخ بود
🔻 رهبر انقلاب: اوّلین نکته دربارهی امام... مسئلهی رهبری بزرگترین انقلاب تاریخ انقلابها است... انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی، معروفترین انقلابهای بزرگِ تاریخ انقلابها هستند؛ امّا انقلاب اسلامی از این دو بزرگتر است؛ چرا؟ ... این دو انقلاب، هر دو به وسیلهی مردم پیروز شدند... امّا بعد از آنکه انقلاب پیروز شد، مردم شدند هیچکاره... امّا در جمهوری اسلامی، نه. انقلاب اسلامی هم با حضور مردم و با جسم مردم و جان مردم به پیروزی رسید امّا مردم کنارزده نشدند.۱۴۰۱/۳/۱۴
📲 مشاهده فیلم کامل سخنرانی👇
Farsi.khamenei.ir/live
#نهج_البلاغه | #حکمت ۷۹
🏷️ جایگاه حکمت
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام خُذِ اَلْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ فَإِنَّ اَلْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ اَلْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ اَلْمُؤْمِنِ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: #حكمت را هر كجا كه باشد، فراگير، گاهى حكمت در سينه منافق است و بىتابى كند تا بيرون آمده و با همدمانش در سينۀ مؤمن آرام گيرد.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (در بارۀ حكمت) فرموده است: حكمت (سخن درست و موافق حقّ) را فرا گير هر جا باشد (خواه از نيكوكار، خواه از بدكار) كه حكمت در سينۀ منافق و دو رو هم هست و در آنجا (كه شايستۀ نگاهدارى حكمت نيست) در اضطراب و نگرانى است تا (از زبان او) بيرون آيد و در سينۀ صاحب خود مؤمن جاگيرد.
🇯 🇴 🇮 🇳
خلاصۀ اين كلام گهربار اين است كه سخنان حكمتآميز را از هر كَس بايد پذيرفت حتى اگر گويندۀ آن منافق باشد. مىفرمايد: «حكمت و دانش را فرا گير هرجا كه باشد»؛ (خُذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ) . سپس به دليل آن اشاره كرده، مىافزايد: «زيرا #حكمت گاهى در سينۀ #منافق است؛ اما در سينۀ او آرام نمىگيرد تا از آن خارج شود و در كنار حكمتهاى ديگر در سينۀ مؤمن جاى گيرد»؛ (فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ).
👈 تعبير به «تَلَجْلَجُ...» با توجه به اينكه اين واژه به معناى اضطراب و ناآرامى است اشاره به آن است كه جايگاه كلام حكمتآميز سينۀ منافق نيست، ازاينرو در آنجا پيوسته ناآرامى مىكند تا خارج شود و در جايگاهى كه متناسب آن است؛ يعنى سينۀ شخص مؤمن در كنار ساير سخنان حكمتآميز قرار گيرد.
نتيجۀ اين سخن همان است كه از روايات مختلف معصومان عليهم السلام استفاده كرديم كه علم و دانش هيچ محدوديتى ندارد؛
نه از نظر زمان: «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ مِنَ الْمَهْدِ إلَى اللَّحَدِ»
و نه از نظر مكان: «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ وَ لَو بِالصّيٖنِ»
و نه از نظر مقدار تلاش و كوشش: «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ وَ لَوْ بِخَوْضِ اللُّجَجِ وَ شَقِّ الْمُهَجِ»
و نه از نظر گوينده همانگونه كه در اين حكمت و در حكمت بعد آمده است.
آرى علم و حكمت به حدى اهميت دارد كه هيچ محدويتى را بهخودنمىپسندد.
🤔 در اينجا اين سؤال مطرح مىشود كه در بعضى از روايات از جمله روايتى كه از #امام_باقر عليه السلام در ذيل آيۀ شريفۀ «فَلْيَنْظُرِ اَلْإِنْسٰانُ إِلىٰ طَعٰامِهِ» آمده است كه امام عليه السلام فرمود: منظور از طعام «عَلْمُهُ الَّذىٖ يَأخُذُهُ مِمَّنْ يَأخُذُهُ؛ دانشى است كه فرا مىگيرد؛ بايد نگاه كند از چه كسى فرا مىگيرد» بنابراين گرفتن سخن حكمتآميز از منافق چه معنا دارد.
✅ پاسخ سؤال اين است كه گاه سخن حكمتآميز به قدرى واضح و روشن است كه از هر جا و از هر كس كه باشد بايد آن را پذيرفت؛ ولى در موارد ديگر كه انسان مطالب را به اعتماد استاد فرا مىگيرد بايد نزد كسى برود كه از نظر ديانت و علميت مورد اعتماد باشد.
مباحث
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند سی و دوّم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِ
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه
─┅•═༅ بند سی و سوّم ༅═•┅─
🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ کَتَبْتَهُ عَلَیَّ بِسَبَبِ عُجْبٍ کَانَ مِنِّی بِنَفْسِی أَوْ رِیَاءٍ أَوْ سُمْعَةٍ أَوْ خُیَلَاءَ أَوْ فَرَحٍ أَوْ حِقْدٍ أَوْ مَرَحٍ أَوْ أَشَرٍ أَوْ بَطَرٍ أَوْ حَمِیَّةٍ أَوْ عَصَبِیَّةٍ أَوْ رِضاً أَوْ سَخَطٍ أَوْ شُحٍّ أَوْ سَخَاءٍ أَوْ ظُلْمٍ أَوْ خِیَانَةٍ أَوْ سَرِقَةٍ أَوْ کَذِبٍ أَوْ نَمِیمَةٍ أَوْ لَعِبٍ أَوْ نَوْعٍ مِمَّا یُکْتَسَبُ بِمِثْلِهِ الذُّنُوبُ وَ یَکُونُ فِی اجْتِرَاحِهِ الْعَطَبُ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ
┅───────────────┅
❖ «بار خدایا! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که بر من نوشته ای، به جهت خود پسندی که در من به وجود آمده، یا خودنمایی، یا خودستایی، یا تکبّر، یا شادمانی، یا کینه، یا خوشی، یا لذت مستانه، یا شادی، یا حمیّت، یا تعصّب، یا خشنودی، یا خشم، یا بخشندگی، یا بخل، یا ظلم، یا #خیانت، یا دزدی، یا #دروغ، یا سخن چینی، یا لهو و لعب، یا هر نوع کاری که با مانند آن مرتکب #گناه میشوند و هر که آن را انجام دهد خود را به هلاکت اندازد؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و آن را بر من بیامرز، ای بهترین آمرزندگان»
@ostadelahi