پلن C دشمن چیست و چرا؟
این متن که پیش از انتخابات ١۴٠٠ در سایت مقام معظم رهبری منتشر شد میگوید پلن A و B دشمن یعنی تحریم و مذاکره دیگر برای او کاربردی ندارد و باید به سراغ پلن C برود.
اما نکته این مساله کجاست؟
نکته آنجاست که:
مذاکره در کنار تحریم، ابزارِ دشمنیِ «آمریکاییها» بود نه ابزار دیپلماسی ما!
در حقیقت این متن میگوید دشمن تحریم کرد که ایران را پای میز مذاکره بیاورد. نه اینکه تحریم کند که ایران زمین بخورد. این دو مثل دو تیغهی قیچی عمل میکنند. بدون هم اثرشان از بین میرود.
فلذا بعد از رأی آوردن حجتالاسلام رئیسی و کوتاه شدن دست اصلاحطلبان از قدرت، تنها راهی که برای دشمن باقی میماند خرابکاری است! آن چیزی که با عنوان خرابکاری شرافتمندانه انجام شد و بیش از دو ماه است خون مردم را بر زمین میریزد و کاسبان_خون 🥀 لذت میبرند، در حقیقت نتیجهی استیصال آمریکاییها در برابر مردم ایران است.
سکوت و حتی همراهی اصلاحطلبان در برابر جنایاتی که این روزها رخ داده است را میتوان در این چارچوب تحلیل کرد.
اما این خرابکاری🔥 برای چیست؟
- اول آنکه آخرین انتخاب دلیل نمیخواهد! دشمن منفعل و درمانده شده و پنجه میکشد به صورت پیروز مبارزه.
- دوم آنکه با سرعت گرفتن پیشرفت ایران دیگر دست هیچکس به آن نخواهد رسید و این یعنی مرگ شیطان بزرگ و تحقق شعار مرگ_بر_آمریکا
وقتی یک کشور اسلامی و مردمی به یک الگو تبدیل شود، آنوقت تنها نامی که برازنده شیطان بزرگ خواهد بود ایالات متفرقه آمریکا است.
#امام_زمان علیه السلام #لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
┅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #برش_دیدار | رهبر انقلاب: #شهید_امنیت، جان خودش را میدهد برای اینکه دیگران در امنیّت زندگی کنند؛ #شهید_دفاع_مقدس جان خودش را میدهد برای اینکه آن دشمن خبیث ظالم به آن وعدهای که به خودش داده بود ــ که گفته بود تا تهران خواهم رفت و ملّت ایران را به ذلّت خواهم کشید ــ نتواند وفا کند؛ شهید این است دیگر. من و شما نشستهایم در خانهمان، او دارد آنجا میجنگد برای اینکه ما راحت بنشینیم، دشمن نیاید به سراغ ما.
👈 این فداکاری یک اخلاق [برجسته] است؛ با قطع نظر از هر دین و مذهب و عقیدهی دینیای، انسانها این را اهمّیّت میدهند. [شهادت،] شجاعت را تداعی میکند.۱۴۰۱/۸/۸
📥دسترسی به گزیده فیلمها👇
https://khl.ink/f/51339
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | در کنار بَم
گوشههایی دیده نشده از سفر رهبر انقلاب به شهر بم پس از زلزله سال ۱۳۸۲، در مستند غیر رسمی ۵
📲 Farsi.khamenei.ir/live
51.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل قسمت پنجم #مستند_غیر_رسمی
👈 روایتی از دیدار پنجشنبهای فعالان جهادی و گروههای خدمترسانی به مناطق محروم با رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
قسمت چهارم
قسمت سوم
قسمت دوم
#لبیک_یا_خامنه_ای
#خامنه_ای_عزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | حاج عبدالله والی؛ الگوی کار واقعی و خالصانه
🔹بخشی از مستند غیر رسمی ۵
📲 Farsi.khamenei.ir/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لحظاتی از سفر آیتالله خامنهای به روستای خور کرج در دوران ریاست جمهوری و کمک به کشاورزان در برداشت گندم.
🔸بخشی از مستند غیر رسمی ۵
📲 Farsi.khamenei.ir/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | خدمترسانی در تبعید
🔹تصاویری از خدمترسانی آیتالله خامنهای به مناطق سیل زده ایرانشهر در تابستان سال ۱۳۵۷
🔸بخشی از مستند غیر رسمی ۵
📲 Farsi.khamenei.ir/live
🔰 دیدارنگار ۱۰۸ | روایتِ پیروزی
📝 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای استان قم. ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
👈 «سرخط»، «مطالبه رهبری»، «بحث روز»، «کلیدواژههای مهم»، «جملات طلایی»، «روایت تاریخی»، «برشمردنیها»، «نظام فکری»، «یادآوری»، «آیات و روایات» و «دعا» از جمله بخشهای «دیدارنگار» است.
⏪ در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «روایتِ پیروزی»، نکات رهبر انقلاب پیرامون لزوم ترویج بیش از پیش حقایق و ارزشهای دفاع مقدس در مقابل توطئهی «تحریف» مرور شده است.
🔍 نسخه PDF👇
💬 #تحلیل_و_تبیین | کتاب ما را به دانایی حقیقی میرساند
🔻 گفتوگو با آقای محمدرضا سرشار نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی
🔹️ ما قبل از انقلاب، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت و موضوعات مورد مطالعه، اصلاً وضع خوبی نداشتیم. بعد از انقلاب و بهخصوص در سالهای اول بعد از پیروزی، انقلابی هم در مطالعه پدید آمد.
🔸️ امام خمینی رحمةاللهعلیه و شاگردان ایشان، چون چهرههای فرهنگی هستند، با کتاب زیاد سروکار داشتهاند. عمده این افراد اهل کتاب بودند؛ یعنی هم مینوشتند و هم کتابهای منتشرشده داشتند و خب بخش بزرگی از شغل و زندگیشان با کتاب میگذشت؛ بنابراین انقلاب ما هم خودبهخود، خواهناخواه صبغهاش، صبغه فرهنگی بود و چون مبنایش هم اسلام بود، این صبغه در همه شئون اداره کشور نقش داشت. این موضوع، درمورد فرد یا افرادی، تأثیر قویتری داشت.
🔹️ میتوان گفت بعد از حضرت امام رحمةاللهعلیه، بدون هیچ اغماضی و با فاصله بسیار زیاد نسبت به نفرات بعد، حضرت آیتالله خامنهای قرار داشتند.
🔍ادامه👇
https://khl.ink/f/51333
📜 پرونده «رسم کتابخوانی»👇
https://farsi.khamenei.ir/others-special?id=51335
#حدیث_نگاشت | معرفی امام زمان به دیگران
💠 #امام_حسن_عسکری علیهالسلام:
✍️ خداوند متعال به موسی علیهالسلام فرمود: اگر مردم را با امام زمانشان آشنا کنی؛ ثواب آن از یکصد سال عبادت، که روزهایش را روزه و شبهایش را به نماز بپردازی؛ برتر است.
📚 بحار الانوار، مجلد ۲، صفحه ۴
#اللهم_عجّل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببینید | ۴ محور اصلی شبهات جامعه در حوادث اخیر
♨️ معرفی کتاب #یک_ون_شبهه
🔻 ۱. آزادی
🔻 ۲. زن
🔻۳. حکومت اسلامی
🔻۴. کارآمدی نظام
#حجت_الاسلام_راجی
@shobahhat_eitaa
هدایت شده از فقه و احکام
یک ون شبهه - سعداء.pdf
4.58M
📣 کتاب #یک_ون_شبهه
❌ خواندن این کتاب برای تمامی مجاهدان #جهاد_تبیین واجب است!
♨️ پاسخ به تمامی شبهات فتنه اخیر...
⁉️ چرا در ایران مانند کشورهای غربیِ متمدن! آزادی وجود ندارد؟
⁉️ چرا باید حجاب اجباری! باشد؟
‼️ ظلم! جمهوری اسلامی به زنان!
❌ اینکه شعار آزادی زنان را فوری به خارج نسبت میدهید نشانه خالی بودن دست شماست!
⭕️ چرا نظام، خود را به رفراندوم نمیگذارد؟
⁉️چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست؟!
⁉️ چرا اختیارات رهبری هیچ حد و مرزی ندارد!
🔻جمهوری اسلامی در این ۴۳ سال چه خدمتی به مردم کرده؟
♦️ پیشرفتهای جمهوری اسلامی طبیعی است، اگر شاه هم بود همینقدر پیشرفت صورت میگرفت!
🔴 طبق تجربه ۹۰ درصد شبهات در بین مدارس و معترضین از مباحث مطرح شده در کتاب خارج نیست.
@soada_ir
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مراقب نیّره ها باشید...
دروغگویان برای نقش بازی کردن، آموزش می بینند تا با #فریبِ شما، به دشمن شما برای رسیدن به اهدافش کمک کنند.
بعضی ها دانسته و بعضی ها هم، شاید ندانسته ولی...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
نهج البلاغه | #نامه_ها
✉️ نامه 20 - نامه به زياد بن ابيه در مورد مصرف بیت المال
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✉️ و من كتاب له عليهالسلام إلى زياد ابن أبيه و هو خليفة عامله عبد الله بن عباس على البصرة و عبد الله عامل أميرالمؤمنين يومئذ عليها و على كور الأهواز و فارس و كرمان و غيرها
(نامه به زياد بن ابيه، جانشين فرماندار بصره. ابن عباس از طرف امام فرماندار بصره بود و بر حكومت اهواز و فارس و كرمان و ديگر نواحى ايران نظارت داشت)
📃 وَ إِنِّي أُقْسِمُ بِاللَّهِ قَسَماً صَادِقاً لَئِنْ بَلَغَنِي أَنَّكَ خُنْتَ مِنْ فَيْءِ اَلْمُسْلِمِينَ شَيْئاً صَغِيراً أَوْ كَبِيراً لَأَشُدَّنَّ عَلَيْكَ شَدَّةً تَدَعُكَ قَلِيلَ اَلْوَفْرِ ثَقِيلَ اَلظَّهْرِ ضَئِيلَ اَلْأَمْرِ وَ اَلسَّلاَمُ
همانا من، براستى به خدا سوگند مىخورم، اگر به من گزارش كنند كه در اموال عمومى #خيانت كردى، كم يا زياد، چنان بر تو سخت گيرم كه كم بهره شده، و در هزينۀ عيال، درمانده و خوار و سرگردان شوى! با درود.
═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════
♻️ ترجمه فیضالاسلام: از نامههاى آن حضرت عليه السّلام است بزياد ابن ابيه، هنگاميكه در حكومت بصره قائم مقام و جانشين عبد اللّٰه ابن عبّاس بود، و عبد اللّٰه آن هنگام از جانب #اميرالمؤمنين عليه السّلام بر بصره و شهرهاى اهواز و فارس و كرمان حكمفرما بود (كه در آن، او را از خيانت ببيت المال مسلمانان منع كرده مىترساند، و اينكه او را زياد ابن ابيه يعنى زياد پسر پدرش ناميدهاند براى آنست كه پدرش معلوم نيست، او ادّعاء ميكرد كه ابو سفيان پدرش بوده و ابو سفيان هم او را در مجلس عمر ابن خطّاب پسر خود خواند، چنانچه در شرح نامۀ چهل و چهارم بيان ميشود، مادرش سميّه كه مادر ابى بكرة هم بود بزناء دادن شهرت داشت، گفتهاند: عائشه اوّل كسى است كه او را ابن ابيه خواند):
و من سوگند بخدا ياد ميكنم سوگند از روى راستى و درستى اگر بمن برسد كه تو در #بيت_المال مسلمانان بچيزى اندك يا بزرگ خيانت كرده و بر خلاف دستور، صرف نمودهاى بر تو سخت خواهم گرفت چنان سختگيرى كه ترا كم مايه و گران پشت و ذليل و خوار گرداند (ترا از مقام و منزلت بر كنار نموده آنچه از بيت المال اندوختهاى مىستانم بطوريكه درويش گرديده و توانائى كشيدن بار مئونه و روزى عيال نداشته در پيش مردم خوار و پست گردى) و درود بر آنكه شايستۀ درود است.
فهرست نامههای نهجالبلاغه
از تاريخ يعقوبى استفاده مىشود كه امام عليه السلام در آغاز اين نامه چنين مرقوم داشت: « ان رسولى اخبرنى بعجب زعم انك قلت له فيما بينك و بينه: ان الاكراد هاجت بك فكسرت عليك كسيرا من الخراج و قلت له: لا تعلم بذلك امير المؤمنين ؛ فرستادۀ من چيز تعجب آورى را به من خبر داد او مىگويد: تو اين سخن را به عنوان يك راز به او گفتهاى كه كردهاى منطقه سركشى كردند و از پرداختن بسيارى از خراج خوددارى ورزيدند و گفتهاى: اين سخن را به امير مؤمنان عليه السلام نگو (شايد به گمان اينكه امام عليه السلام از مقدار خراج كه قرارداد شده دقيقا خبر نداشته باشد و هر چه براى او بفرستند مىپذيرد)». از اين قسمت نامه به خوبى استفاده مىشود كه زياد براى تقليل خراج توطئه كرده بود و به عنوان اينكه اكراد از پرداختن خراج به طور كامل خوددارى كردند مىخواست بخشى از خراج را به نفع خود بردارد و براى بيت المال نفرستد. امام عليه السلام از توطئۀ او آگاه شد و اين نامۀ شديد اللحن را براى او فرستاد و فرمود: «صادقانه به خداوند سوگند ياد مىكنم اگر به من گزارش رسد كه از بيت المال مسلمين چيزى كم يا زياد به خيانت برداشتهاى آنچنان بر تو سخت مىگيرم كه در زندگى تو را كمبهره، سنگينبار و حقير و ذليل سازد. والسلام»؛ (وَ إِنِّي أُقْسِمُ بِاللّٰهِ قَسَماً صَادِقاً، لَئِنْ بَلَغَنِي أَنَّكَ خُنْتَ مِنْ فَيْءِ الْمُسْلِمِينَ شَيْئاً صَغِيراً أَوْ كَبِيراً، لَأَشُدَّنَّ عَلَيْكَ شَدَّةً تَدَعُكَ قَلِيلَ الْوَفْرِ، ثَقِيلَ الظَّهْرِ ضَئِيلَ الْأَمْرِ، وَ السَّلَامُ). تعبير امام عليه السلام به اينكه قسمى را ياد مىكند كه قسم صدق است مفهومش اين نيست كه ممكن است كه قسم غير صادقانهاى از امام عليه السلام صادر شود، بلكه نوعى تأكيد بر جدى بودن اين قسم است. نكتۀ ديگر اين است كه امام عليه السلام به او صريحا نفرمود تو خيانت كردهاى، بلكه سخن را به نحو مشروط بيان كرد كه «اگر به من برسد كه مرتكب چنين خيانتى شدهاى» زيرا در اين گونه موارد اگر پرده را از روى كار شخص متخلف كنار بزنند او جسورتر مىشود
#نهج_البلاغه | #حکمت ۲۴۳
🏷️ روش صحيح پاسخگويى
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام إِذَا اِزْدَحَمَ اَلْجَوَابُ خَفِيَ اَلصَّوَابُ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: هرگاه پاسخها همانند و زياد شد، پاسخ درست پنهان گردد.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (در زيان چند پاسخ گفتن بيك پرسش) فرموده است: هر گاه (دربارۀ يك پرسش) پاسخ دادن شلوغ و بسيار گردد درستى (آن پاسخ) پنهان شود (پرسش كننده در شكّ و دو دلى افتد و نمىتواند بفهمد پاسخ پرسشِ او كدام است).
🇯 🇴 🇮 🇳