eitaa logo
مباحث
1.6هزار دنبال‌کننده
33.4هزار عکس
29هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 | معنویت ماه رمضان را قدر بدانید ✏️حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی: عزیزان من! این رازونیازهاى ماه رمضان را قدر بدانید، این دعاها را قدر بدانید؛ این شب‌زنده‌دارى‌هاى مبارک را، این اشکهاى پاکیزه را که در این و در این مجالس دعا و مناجات و استغاثه و تضرّع بر چهره‌ها جارى شد، اینها را ، اینها خیلى ارزش دارد؛ اینها دل انسان مؤمن را محکم میکند، توکّل او را به خدا زیاد میکند. 💗 وقتى به خدا توکّل کردید، از غیر خدا دیگر نخواهید ترسید، وقتى از غیر خدا نترسیدید، به سمت اهداف عالى خودتان محکم حرکت خواهید کرد. 🎧 بشنوید👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗃️ ذخیره الهی 💌 چطوری دستاوردهای ماه رمضان رو ذخیره کنیم؟ | | ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
🌒 مراقبات بعد از رمضان 🔻 اگر ماه رمضان، هدیه‌ای برای ما گذاشته باشد -که گذاشته است- خودش را در اوج ارتباط با خدا و کیفیت مناجات عبد نشان می‌دهد. 🔸 اگر می‌خواهیم چیزی از ماه رمضان برای ما بماند، بخشی از آن در مرور دعای ابوحمزه با توجه است. در طول سال هر بار، یک صفحه‌اش را بخوانیم. دعای ابوحمزه، یادگار ماه رمضان است. 🔹 یادگاری های ماه رمضان، یکی در بخش ادعیه است که این دعای ابو حمزه است و یکی در بخش قرآن، ارتباط با قرآن، انس با قرآن و انس با است. اگر بخواهید این برکت ماه رمضان بماند، به جدّ باید مشغول باشید. @nasery_ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 سلام بر پدری که سال‌هاست او را ندیده‌ام! خبر داری از دلتنگی‌های من؟! 🎞️ صحبت‌های زینب شیری، دختر مفقودالاثر شیری در برنامه محفل ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
20.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ شهیدی که در خواست رفع را داشت ‌... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۰۰ 🏷️ شناخت واقعيّت ها و خرافات ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْعَيْنُ حَقٌّ وَ اَلرُّقَى حَقٌّ وَ اَلسِّحْرُ حَقٌّ وَ اَلْفَأْلُ حَقٌّ وَ اَلطِّيَرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ وَ اَلْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ وَ اَلطِّيبُ نُشْرَةٌ وَ اَلْعَسَلُ نُشْرَةٌ وَ اَلرُّكُوبُ نُشْرَةٌ وَ اَلنَّظَرُ إِلَى اَلْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: چشم زخم حقيقت دارد، استفاده از نيروهاى مرموز طبيعت حقيقت دارد، سحر و جادو🧙 وجود دارد و فال نيك، راست است. و رويداد بد را بد شگون دانستن، درست نيست‌. 🌸 بوى خوش درمان و نشاط‍‌ آور، عسل🍯 درمان كننده و نشاط‍‌ آور، سوارى🏇 بهبودى آور، و نگاه به سبزه زار🌿 درمان كننده و نشاط‍‌ آور است. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ آنچه اثر دارد و ندارد) فرموده است: (۱) چشم زخم، افسونها، جادو، شگون و فال نيك (مانند آنكه بيمار از كسى يا سالم «اى تندرست» بشنود و توجّه نمايد باينكه همانطورى كه شنيده بهبودى خواهد يافت) حقّ‌ است (هر يك اثر خود را مى‌بخشد) (۲) و فال بد و واگيرى بيمارى از شخصى بديگرى درست نيست (اثر ندارد) (۳) و بوى خوش و عسل و سوارى و نگاه كردن به سبزه افسونهائى هستند كه غمّها و اندوهها را مى‌زدايند و بيماران بآنها بهبودى مى‌يابند (اين فرمايش و فرمايش سيصد و هشتاد و پنج و سيصد و هشتاد و شش و سيصد و نود و يك در بيشتر از نسخ نهج البلاغه نيست ما آنها را از نسخۀ ابن ابى الحديد نقل نموديم). ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱ ⃢📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه تأثير چهار موضوع از امور غير عادى را تصديق و تأثير دو موضوع خرافى را نفى مى‌كند و چهار چيز را مؤثر در نشاط آدمى مى‌شمرد. نخست مى‌فرمايد: «چشم زخم حق است»؛ (الْعَينُ‌ حَقٌّ‌). همان‌گونه كه در تفسير نمونه در ذيل آخرين آيات سورۀ قلم آمده است بسيارى از مردم معتقدند كه چشم‌هاى برخى از افراد، داراى اثر مخصوصى است و يا به تعبير ديگر، انرژى خاص و فوق‌العاده‌اى دارد كه هرگاه از روى تعجب به چيزى بنگرند ممكن است آن را درهم بشكنند و يا تأثير بدى در آن بگذارند. اين نيروى مغناطيسى و انرژى فوق‌العاده و يا هرچه نام آن بگذاريم مطلب قابل انكارى نيست كه در بعضى از چشم‌ها به‌طور طبيعى و گاه با تمرين به‌وجود مى‌آيد و بسيارى نقل مى‌كنند كه با چشم خود افرادى را ديده‌اند كه داراى چنين نيروى مرموزى بوده‌اند كه به حيوانات يا انسان‌ها يا اشيا از طريق چشم زدن آسيب رسانده‌اند. مسألۀ خواب مغناطيسى و اين‌كه افرادى با چشم‌هاى خود مى‌توانند ديگرى را به خواب مخصوصى فرو برند و مطالبى را از او كشف كنند در بسيارى از كتاب‌ها نوشته شده و جنبۀ علمى به خود گرفته و حتى براى درمان‌هاى پزشكى مربوط به مسائل روانى از آن كمك مى‌گيرند. بنابراين هرگز نبايد چشم زخم را فوراً حمل بر خرافات كرد به خصوص اين‌كه در قرآن مجيد و در روايات اسلامى به آن اشاره شده و كلام امام عليه السلام كه در بالا آمد اشاره به واقعيت داشتن آن است. آن‌گاه امام عليه السلام به دعاهايى اشاره مى‌فرمايد كه براى خنثى كردن چشم زخم است، مى‌فرمايد: «تعويذ (دعايى كه براى دفع چشم زخم است) نيز حق است»؛ (وَ الرُّقَى حَقٌّ‌). گاه «رقى» به معنى وسيع‌ترى تفسير شده و آن هرگونه دعايى است كه جلوى آفت‌ها را مى‌گيرد. در حديثى مى‌خوانيم كه اسماء بنت عميس (از زنان مشهور و بافضيلت اسلام در عصر پيغمبر صلى الله عليه و آله و امير مؤمنان عليه السلام) خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله آمد و عرض كرد: گاه فرزندان جعفر را چشم مى‌زنند آيا رُقْيه (دعايى كه جلوى چشم زخم را بگيرد) براى آن‌ها بگيرم‌؟ پيامبر فرمود: مانعى ندارد.
۲ ⃢📖 آن‌گاه امام عليه السلام در ادامۀ اين سخن به‌سراغ دو چيز مى‌رود كه آن‌ها را غير حق مى‌نامد، مى‌فرمايد: «طيره (فال بد) حق نيست و عدوى (اثرگذارى كسى بر ديگرى در امور خرافى نيز) حق نيست»؛ (وَ الطِّيرَةُ‌ لَيْسَتْ‌ بِحَقٍّ‌، وَ الْعَدْوَى لَيْسَتْ‌ بِحَقٍّ‌). اما «طِيرَة» به كسر طاء در اصل به معناى فال بد زدن است و چون اعراب به‌وسيلۀ پرندگان فال بد مى‌زدند اين واژه كه از مادۀ طير است به معناى فال بد به‌كار رفته، در برابر «تفأل» كه به معناى فال نيك است. در قرآن مجيد نيز به‌طور مكرر واژۀ «طيره» در همين معنا به‌كار رفته كه مشركان خرافى‌مسلك در برابر پيامبران الهى به اين حربه متوسل مى‌شدند تا روحيۀ آن‌ها را تضعيف كنند و يا مردم را از اطراف آن‌ها پراكنده سازند. در مورد موسى عليه السلام و يارانش مى‌فرمايد: « يَطَّيَّرُوا بِمُوسَى وَ مَنْ‌ مَّعَهُ‌ » هر گاه ناراحتى به فرعونيان مى‌رسيد آن را به شوم بودن موسى و همراهانش نسبت مى‌دادند. در مورد قوم ثمود نيز مى‌فرمايد: « قَالُوا اطَّيَّرْنَا بِكَ‌ وَ بِمَنْ‌ مَّعَكَ‌ »؛ گفتند: ما به تو و كسانى كه با تو هستند فال بد مى‌زنيم و شما را شوم مى‌دانيم» و پيامبر آن‌ها صالح عليه السلام در جواب آن‌ها گفت: « قَالَ‌ طَائِرُكُمْ‌ عِنْدَ اللّٰهِ‌ بَلْ‌ أَنْتُمْ‌ قَوْمٌ‌ تُفْتَنُونَ‌ »؛ فال (نيك و) بد شما نزد خداست (و همۀ مقدّرات به‌قدرت او تعيين مى‌گردد)؛ بلكه شما گروهى هستيد فريب‌خورده». و در جاى ديگر مى‌فرمايد: « قَالُوا طَائِرُكُمْ‌ مَّعَكُمْ‌ »؛ (رسولان) گفتند: «شومى شما از خودتان است». به هر حال اين واژه به معناى فال بد است و در كلام امام عليه السلام نيز به معناى فال بد ذكر شده هرچند «طائر» گاه به معناى فال بد و گاه به معناى فال نيك و يا به معناى عمل خوب و بد به‌كار مى‌رود؛ اما اين‌كه چرا از فال بد نهى شده است‌؟ براى اين‌كه اولا يك مسألۀ خرافى است و هيچ گونه رابطه‌اى در ميان پرواز پرندگان، يا به‌ويژه كلاغ و حوادث شوم وجود ندارد و ثانيا باعث تضعيف روحيه‌ها و سستى اراده‌ها مى‌گردد.
۳ ⃢📖 آن‌گاه در پايان اين سخن اشاره به چهار موضوع نشاط‌آور و برطرف‌كنندۀ غم و اندوه مى‌كند، مى‌فرمايد: «بوى خوش، عسل، سوار شدن بر مركب و نگاه كردن به سبزه🍃، مايۀ قوت و نشاط است»؛ (وَ الطِّيبُ‌ نُشْرَةٌ‌، وَ الْعَسَلُ‌ نُشْرَةٌ‌، وَ الرُّكُوبُ‌ نُشْرَةٌ‌، وَ النَّظَرُ إِلَى الْخُضْرَةِ‌ نُشْرَةٌ‌). «نشرة» در بسيارى از منابع لغت به عنوان تعويذ و حرز است، يعنى همان دعا و چيزى كه به بيمار يا مصروع مى‌دهند تا شفا پيدا كند و سبب زوال غم و اندوه او گردد و لذا بعضى مانند علامۀ مجلسى آن را به چيزى كه سبب زوال غم و اندوه مى‌شود تفسير كرده‌اند و در اصل از مادۀ «نشر» (بر وزن حشر) گرفته شده زيرا حرز و تعويذ و امثال آن سبب انتشار آثار مثبت در شخص بيمار يا غير بيمار مى‌شود و لذا در كتاب التحقيق ريشۀ اصلى آن «هو بسط بعد قبض» ذكر شده است. البته اين مسأله گاه جنبۀ خرافى داشته و گمان مى‌كردند اشخاصى كه گرفتار بيمارى صرع مى‌شوند جن در آن‌ها نفوذ كرده و به‌وسيلۀ تعويذ مى‌خواستند جن را بيرون كنند و لذا در بعضى از روايات آمده‌است: «النُّشرَةُ‌ مِن عمَلِ‌ الشَّيطانِ‌»، ولى در بسيارى از اوقات جنبۀ مثبت داشته و آن اين‌كه به وسيلۀ دعا و حرز كه به بيمار مى‌دادند از خدا تقاضاى شفاى او را مى‌كردند. و از آن‌جا كه بوى خوش 🌸 و عسل 🍯 و سوار شدن بر مركب راهوار🏇 و نگاه كردن به سبزه سبب نشاط و زوال غم و اندوه مى‌شود امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه آن را شبيه حرز و تعويذ دانسته و اين تعبير زيبا را دربارۀ آن به‌كار برده، گويى اين چهار موضوع همچون حرز و تعويذى است كه غم و اندوه را از انسان زايل مى‌كند و اين موضوع علاوه بر اين‌كه به تجربه ثابت شده هم‌اكنون مورد تأكيد پزشكان براى رفع غم واندوه وافسردگى و تجديد نشاط بعد از خستگى مى‌باشد‌. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
📸 استوری‌های جناب آقای در مورد اثرات مخرب چشم زخم | ⁉️ از خطرات چشم‌زخم چه می‌دانید؟ @Monadizaman ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 خنثی کردن اثر سحر و جادو... ▪️ اگر از سحر و ماوراء می‌ترسید... ✅ روزی ۵۰ آیه تلاوت قرآن تمام سحرها را می‌بلعد. نشر این کلیپ صدقه ی جاریه است. ๛---- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- | | ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | آمریکا و نظم جدید جهان 🔻 رهبر انقلاب: بنده مدّتی قبل گفتم که دنیا در معرض یک تحوّل سیاسی مهم است 🔹️ اوّلاً تحوّلات خیلی سریع دارد انجام میگیرد 🔹️ثانیاً در جهت تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلامی است 👈 شواهدی از تضعیف آمریکا در چند سال اخیر بر اساس بیانات رهبر انقلاب 📱نسخه کیفیت اصلی: khl.ink/f/52575 aparat.com/v/IpYUo ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────