eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
35.7هزار عکس
31.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
❓تعدادی از های کوتاه از 📱سامانه تلفنی هوشمند غدیر: (تماس با تلفن ثابت) 9099070261 @ostadelahi @qadiriye_ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ویدیویی از فرقه انحرافی دراویش در کردستان! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آخه چقدر عوضی هستی؟! عبدالحمید امروز توی نماز جمعه بدون این که خنده‌اش بگیره این حرفا رو زده میگه پیامبر گفته ساده زندگی کنید و نشست و برخاستتون با فقرا و ضعفا باشه مردک، خودت که به اشرافیت معاویه رسیدی | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقتی های غربی از اجبارشون برا لخت شدن می نالن ، اون وقت یه عده قلیل زن احمق ایرانی دوست دارن لخت بشن ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تلاش سازمان یافته برخی افراد برای هتک حریم و عفت عمومی 🔻با پیگیری پلیس و نهادهای نظارتی و امنیتی، فرد متخلف شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد. 🔻هنجارشکنان و متجاوزان به عفت عمومی توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی دستگیر و با آن ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 🔹 امیدواریم این روند دائمی باشد نه موقتی با و ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقیر گوید: که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در اخبار غیبیه خود اشاره به عبیداللّه مذکور کرده در آنجا که فرموده : (ثُمَّ یَظْهَرُ صاحِبُ القَیْرَوان الْغَضُّ البَضُّ، ذُوالنَّسَبِ المَحْضِ، المُنْتَجَبُ مِنْ سُلالَهِ ذِی البَداءِ، المُسَجّی بِالرِّداء.) 📌 ( قیروان ) شهری است به مغرب و همان جایی است که عبیداللّه مهدی در حدود آن قلعه ای بنا کرد و آن را به ( مهدیه ) موسوم ساخته و مراد از ( ذی البداء ) و ( مسجّی برداء ) اسماعیل بن جعفر علیه السلام است . ( قالَ ابْنُ اَبِی الْحَدیدِ: وَ کانَ عُبَیْدِاللّهِ الْمَهْدِیُّ اَبْیَضُ مُتْرَفا مُشَرَّبا بِحُمْرَهٍ رَخْصَ الْبَدَنِ، تارَّ الاَطرافِ، و ذُوالْبَداءِ اِسْماعیلُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام وَ هُوَ الْمُسَجّی بِالرِّداء؛ لاَنَّ اَباهُ اَباعَبْدِاللّهِ جَعْفَرَا علیه السلام سَجّاهُ بِرِدائِهِ لَمّا ماتَ وَ اَدْخَلَ اِلَیْهِ وُجُوهَ الشّیعَهِ یُشاهِدُونَهُ لِیَعْلَمُوا مَوْتَهُ وَ تَزوُلَ عَنْهُمْ الشُبّْههُ فی اَمْرِهِ اِنتهی . 👤 و اما عبداللّه بن جعفر پس او بعد از اسماعیل بزرگتر بود از سایر برادران خویش و او را نزد پدر، چندان مکانت و منزلتی نبود و در اعتقاد متهم بر مخالفت با پدر بوده و گفته شده که با ( حشویّه ) خلطه و آمیزش داشت و میل به مذهب مرجئه داشت و بعد از فوت پدر ادعای امامت نمود و حجتش بر امامت کِبَر سن بود. به این سبب جماعتی از اصحاب حضرت صادق علیه السلام او را متابعت کردند و چون او را امتحان کردند دست از او کشیدند و به امامت برادرش موسی علیه السلام رجوع کردند، از بسیاری براهین و دلالات باهرات که از حضرت مشاهده کردند، بلی قلیلی از مردم به همان اعتقاد ماندند و امامت عبداللّه را اختیار کردند و ایشان را ( فطحیّه ) گویند، و این لقب از آن یافتند که به امامت عبداللّه قائل شدند؛ چه آنکه عبداللّه اَفْطَحُ الرِّجْل بود، یعنی فیل پا، و بعضی گفته اند که ایشان را فطحیّه گفتند به سبب آنکه داعی ایشان بر امامت عبداللّه مردی بوده که او را عبداللّه بن فطیح می گفتند. قطب راوندی روایت کرده از مفضل بن عمر که چون حضرت صادق علیه السلام وفات کرد عبداللّه افطح پسر آن حضرت ادعای امامت کرد. حضرت امام موسی علیه السلام امر فرمود هیزم بسیاری آوردند و در وسط خانه ریختند، آنگاه فرستاد به نزد عبداللّه و او را بطلبید. عبداللّه به منزل آن حضرت آمد و در آن وقت در خدمت حضرت جماعتی از وجوه امامیه بودند‌. همین که عبداللّه نشست، حضرت امر فرمود که آتش در آن هیزمها افکندند، هیزمها شروع کرد به سوختن و مردم نمی دانستند سبب آن را تا آنکه هیزمها تمامی آتش 🔥 شد؛ پس برخاست موسی بن جعفر علیه السلام با جامه های خود در میان آتش نشست و رو کرد به مردم حدیث گفتن تا یک ساعت ، سپس برخاست و جامه خود را تکانید و آمد به مجلس خود! آنگاه فرمود به برادرش عبداللّه : اگر چنانچه تو امام می باشی بعد از پدرت، بنشین در میان آتش ! آن جماعت گفتند: دیدیم عبداللّه رنگش تغییر کرد و برخاست در حالی که ردایش بر زمین کشیده می شد و از خانه حضرت بیرون رفت . و عبداللّه بعد از پدر بزرگوارش مدت هفتاد روز زنده بود و وفات کرد. و روایت شده که امام جعفر صادق علیه السلام به امام موسی علیه السلام فرمود: ای پسر جان ! به درستی که برادر تو می نشیند به جای من و ادعا می کند امامت را بعد از من ، منازعه مکن با او به کلمه ای ؛ زیرا که او اول کسی است از اهل بیت من که به من ملحق می شود. مؤلف گوید: که سید ضامن بن شدقم مدنی در ( تحفه الا زهار ) گفته که عبداللّه پسر امام جعفر صادق علیه السلام وفات کرد در بلده بسطام و قبرش معروف است در آنجا مقابل قبر علی بن عیسی بن آدم بسطامی. فقیر گوید: آنچه برای من نقل شده آن است که قبری که در بسطام است مقابل قبر ابویزید بسطامی ، قبر محمّد پسر عبداللّه مذکور است نه قبر پدرش واللّه العالم .
👤 و اسحاق بن جعفر مردی بود از اهل فضل و صلاح و روع و اجتهاد. و روایت کرده اند مردم از او حدیث و آثار، و ابن کاسب هرگاه از او حدیثی نقل می کرد، می گفت : حدیث کرد مرا ثقه رضی اسحاق بن جعفر علیه السلام ، و اسحاق قائل بود به امامت برادرش موسی بن جعفر علیه السلام و روایت کرده از پدرش نصّ بر امامت برادرش حضرت موسی بن جعفر را، و صاحب ( عمده الطالب ) گفته که او اشبه مردم به رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلم و مادر او مادر امام موسی علیه السلام بود، و اسحاق محدّثی جلیل بود و طایفه ای از شیعه ادعا کردند در او امامت را و اعقاب او را از محمّد و حسین و حسن است‌. مؤلف گوید: به اسحاق بن جعفر منتهی می شود نسب بنی زهره که خانواده جلیلی بودند در حلب و از جمله ایشان است ابوالمکارم حمزه بن علی بن زهرء حلبی عالم فاضل جلیل صاحب تصنیفات کثیره در کلام و امامت و فقه و نحو که از جمله ( غنیه النّزوع الی علمی الاصول و الفروع ) است و او و پدر و جدش و برادرش عبداللّه بن علی و برادرزاده اش محمّد بن عبداللّه از اکابر فقهاء امامیه اند. و بنوزهره که آیه اللّه علامه حلّی اجازه کبیره معروفه را برای ایشان نوشته ، سید جلیل حسیب صاحب نفس قدسیه و ریاست انسیه ، افضل اهل عصر خود علاء الدّین ابوالحسن علی بن ابراهیم بن محمّد بن ابی علی الحسین بن ابی المحاسن زهره و فرزند معظمش شرف الدّین ابوعبداللّه حسین بن علی و برادرش سید معظم ممجد بدر الدّین ابوعبداللّه محمّد بن ابراهیم و دو پسرش ابوطالب احمد بن محمّد و عزالدّین حسن بن محمّد می باشند که علامه ایشان را تجلیل تمام نموده و تمامی را اجازه داده و صورت آن اجازه در مجلد آخر بحار مذکور است ، و سعید شریف تاج الدّین بن محمّد بن حمزه بن زهره در کتاب ( غایه الإختصار فی اخبار البیوتات العلویه المحفوظه من الغبار ) در ذکر بیت اسحاقیین گفته : حمد خدا را که ما را از بیت زهره قرار داد که نقباء حلب می باشند. جد ایشان زهره بن ابی المواهب علی نقیب حلب ابن محمّد نقیب حلب ابن ابی سالم محمّد مرتضی مدنی است که از مدینه منتقل شده به حلب. ابن احمد مدنی که مقیم به حرّان بوده ابن امیر شمس الدّین محمّد مدنی ابن الأمیر الموقر الحسین بن اسحاق المؤتمن ابن الامام جعفر صادق علیه السلام است و گفته که بیت زهره در حلب و در دیار حلب اشهرند از هر مشهوری ، و از ایشان است شریف ابوالمکارم حمزه بن علی بن زهره سید جلیل کبیر القدر عظیم الشاءن عالم کامل فاضل مدرس مصنف مجتهد که عین اعیان سادات و نقباء حلب ، صاحب تصنیفات حسنه و اقوال مشهوره است و از برای او کتبی است ، قدّس اللّه روحه و نوّر ضریحه ، قبرش در حلب پایین جبل جوشن نزد مشهد سقط حسین علیه السلام است و قبرش معروف است و نوشته شده بر آن اسم و نسب او تا امام صادق علیه السلام و تاریخ موت او نیز، انتهی .
مؤلف گوید: که تاریخ موت او سنه پانصد و هشتاد و پنج است و تاریخ ولادتش ماه رمضان سنه پانصد و یازده ، و قصه مشهد سقط در جبل جوشن گذشت در مجلّد اول در سیر اهل بیت امام حسین علیه السلام از کوفه به شام . بدان که زوجه اسحاق بن جعفر، علیا مخدّره نفیسه بنت حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابی طالب علیهم السلام است که به جلالت شاءن معروف است ، در سنه دویست و هشت در مصر وفات کرد و در آنجا به خاک رفت ، و مصریین را اعتقاد تمامی است به او و معروف است که دعا در نزد قبر او مستجاب می شود و شافعی از او اخذ حدیث کرده . سید مؤمن شبلنجی در ( نور الأبصار ) و شیخ محمّد صبّان در ( اسعاف الراغبین ) نقل کرده اند که سیده نفیسه متولد شد به مکه در سنه صد و چهل و پنج و نشو و نما کرد در مدینه به عبادت و زهد. روزها روزه می داشت و شبها به عبادت قیام می نمود و صاحب مال بود و احسان می کرد به زمین گیران و مریضان و عموم مردم و سی مرتبه به حج مشرف شد که اکثرش پیاده بود. 💬 از زینت دختر یحیی برادر نفیسه نقل شده که من خدمت کردم عمه ام نفیسه را چهل سال، پس ندیدم او را که شب بخوابد و روزها افطار بنماید، و پیوسته قائم اللّیل و صائم النّهار بود، گفتم به وی که با خودت مدارا نمی کنی ؟ گفت : چگونه رفق و مدارا کنم با نفْسم و حال آنکه در جلو، عقبات دارم که قطع آنها نمی کنند مگر فائزون ، و جناب نفیسه از شوهرش اسحاق دو فرزند آورد: قاسم و ام کلثوم و از آنها عقبی نشد. وقتی با شوهرش به زیارت حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام مشرف شد و در مراجعت ، به مصر تشریف آورد و در خانه ای منزل فرمود، و اهل مصر را در حق آن مخدره عقیدت زیاد شد و از او خواهش توقف نمودند و به قصد زیارت او مشرف می شدند و از او برکات می دیدند و در مصر بود تا در آنجا وفات کرد. _ و نقل کرده که آن مخدره قبری برای خود به دست خود کنده بود و پیوسته در آن قبر داخل می شده و نماز می خوانده و قرآن تلاوت می کرده تا آنکه شش هزار ختم قرآن در آن قبر نموده ! و در ماه رمضان سنه دویست و هشت وفات کرد و در وقت احتضار روزه بود، او را امر به افطار نمودند، فرمود: واعجبا! سی سال است تا به حال که از خداوند تعالی مسئلت می کنم که با حالت روزه از دنیا بروم و حال که روزه هستم افطار کنم ! پس شروع کرد به خواندن سوره انعام و چون رسید به آیه مبارکه ( لَهُمْ دارُالسَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِم ) وفات کرد، و چون وفات کرد مردم اجتماع کردند از قُریٰ و بُلدان و روشن کردند شمع🕯️ های بسیار در آن شب و شنیده می شد گریه از هر خانه که در مصر بود و بزرگ شد غصه و حزن بر اهل مصر و نماز گذاشتند بر آن مخدره به جمعیتی که مثل آن دیده نشده بود به طوری که پر کرد فلوات و قیعان را؛ پس دفن شد در همان قبری که حفر کرده بود به دست خود در خانه خودش به درب السّباع در مراغه . و نقل کرده که بعد از وفات او شوهرش اسحاق مؤتمن خواست که او را به مدینه معظمه نقل کند و در بقیع دفن نماید اهل مصر مستدعی شدند که آن مخدره را در مصر بگذارد برای تبرک و تیمن و مالی بسیاری هم بذل کردند. اسحاق راضی نشد تا آنکه در خواب دید رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلم را که فرمود: معاوضه مکن با اهل مصر در باب نفیسه ! همانا رحمت نازل می شود برایشان به برکت او و کراماتی از آن مخدره نقل کرده بلکه کتابی در مآثر او نوشته شده موسم به ( مآثرالنّفیسه ) . ادامه دارد ←
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۳۹ 🏷 حقیقت زهد ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اَلزُّهْدُ كُلُّهُ بَيْنَ كَلِمَتَيْنِ مِنَ اَلْقُرْآنِ قَالَ اَللَّهُ سُبْحَانَهُ لِكَيْلاٰ تَأْسَوْا عَلىٰ مٰا فٰاتَكُمْ وَ لاٰ تَفْرَحُوا بِمٰا آتٰاكُمْ وَ مَنْ لَمْ يَأْسَ عَلَى اَلْمَاضِي وَ لَمْ يَفْرَحْ بِالْآتِي فَقَدْ أَخَذَ اَلزُّهْدَ بِطَرَفَيْهِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: زهد بين دو كلمه از قرآن است، كه خداى سبحان فرمود: «تا بر آنچه از دست شما رفته حسرت نخوريد، و به آنچه به شما رسيده شادمان مباشيد» كسى كه بر گذشته افسوس نخورد و به آينده شادمان نباشد، همۀ جوانب زهد را رعايت كرده است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ پارسائى) فرموده است: تمام زهد و پارسائى بين دو كلمۀ از قرآن است: خداوند سبحان (س ۵۷ ى ۲۳) فرموده: لِكَيْلاٰ تَأْسَوْا عَلىٰ‌ مٰا فٰاتَكُمْ‌ وَ لاٰ تَفْرَحُوا بِمٰا آتٰاكُمْ‌» يعنى تا هرگز بر آنچه از دستتان رفته اندوه مخوريد، و بر آنچه بشما داد شادى نكنيد؛ و كسيكه بر گذشته افسوس نخورد و به آينده شاد نگشت پس زهد را از دو سمت آن (بى‌اعتنائى به گذشته و آينده) دريافته است. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 مى‌دانيم زهد از امورى است كه در آيات و روايات دربارۀ اهميت و فضيلت آن سخن بسيار آمده است ولى ماهيت و حقيقت آن براى گروهى ناشناخته است تا آن‌جا كه گاه كارهاى رياكارانه و گاهى ابلهانه را به حساب زهد مى‌گذارند. امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه زهد را به عالى‌ترين صورت توصيف كرده و از آيه‌اى از قرآن براى اين تفسير كمك گرفته است، مى‌فرمايد: «تمام زهد در دو جمله از قرآن مجيد آمده است. خداوند سبحان مى‌فرمايد: «تا بر گذشته تأسف مخوريد و به آنچه در دست داريد دلبسته و شادمان نباشيد»؛ (الزُّهْدُ كُلُّهُ‌ بَيْنَ‌ كَلِمَتَيْنِ‌ مِنَ‌ الْقُرْآنِ‌: قَالَ‌ اللّٰهُ‌ سُبْحَانَهُ‌: « لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ‌ وَ لَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ‌ »). سپس امام عليه السلام چنين نتيجه مى‌گيرد: «بنابراين آن‌كَس كه بر گذشته تأسف نمى‌خورد و به آينده (و آنچه در دست دارد) دلبستگى ندارد هر دو طرف زهد (از آغاز تا پايان آن) را در اختيار گرفته است»؛ (وَ مَنْ‌ لَمْ‌ يَأْسَ‌ عَلَى الْمَاضِي، وَ لَمْ‌ يَفْرَحْ‌ بِالْآتِي فَقَدْ أَخَذَ الزُّهْدَ بِطَرَفَيْهِ‌). اين گفتار حكيمانه كه برگرفته از قرآن مجيد است حقيقت زهد را از نظر اسلام تبيين مى‌كند؛ زيرا حقيقت زهد، وارستگى و آزادگى از زرق و برق دنيا و بى‌اعتنايى به آن است و نشانۀ اين وارستگى و بى‌اعتنايى در دو چيز آشكار مى‌شود: ←نخست اين‌كه اگر انسان مواهبى از دنيا را در اختيار دارد و از دستش رفت ناراحت نشود و ناله سر ندهد و پيوسته اظهار تأسف نكند. ←و نشانۀ ديگر اين‌كه به آنچه دارد دلبسته نباشد. به اين معنا كه پيوسته به دليل اين‌كه مبادا از دست برود نگران و دلمشغول نباشد. و يا به تعبير ديگر به دليل داشتن امكانات مادى و مال و ثروت و مقام، اظهار خوشحالى و افتخار و بزرگى نكند و آن‌ها را امانتى الهى بداند كه روزى بر اساس حكمتش ارزانى مى‌دارد و روز ديگرى به حُكم عدالتش بازمى‌ستاند. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 زیرِ دینِ شُهدایید ✏️ نماهنگی دیدنی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان مجلس 📥 کیفیت اصلی khl.ink/f/52992 Aparat.com/v/iDIKv ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ خدایا رهبر عزیزمان را تا ظهور دولت یار سلامت بدار و حفظ بفرما ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷 سلسله مباحث تبیین فریضه؛ امر به معروف و نهی از منکر 🔸قسمت شانزدهم 🔸️سرنوشت ایران و فرزندانمان را معطل فلان لایحه نکنیم 🔹️ لعن و نفرین امیرالمؤمنین(علیه السلام) نثار آنها که واجب خدا را رها می‌کنند 🔸️ جامعه را برای آنها که نسبت به واجبات الهی اعلام جنگ کرده اند، ناامن کنیم 🔹️ مؤمنین خوار و ذلیل چه کسانی هستند؟ ⚠️ خطر سلطه اشرار بر کشور جدّی است☠️ @omidreza_sattari 📼 قسمت اول | دوم | سوم | چهارم | پنجم | ششم | هفتم | هشتم | نهم | دهم | یازدهم | دوازدهم | سیزدهم | چهاردهم | پانزدهم ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
♻️ یادآوری به نمایندگان مجلس 🔴 در لایحه عفاف و حجاب به این نکته بسیار مهم توجه کنید 🔻یک مورد بسیار حیاتی که نمایندگان مجلس باید در لایحه عفاف و حجاب به آن توجه داشته باشند، این است که اساساً به هیچ عنوان نباید از عبارت هایی نظیر « کشف حجاب »، « برهنگی »، « نیمه برهنگی » و مانند اینها در نص قانون استفاده شود؛ بلکه باید مطابق تبصره ذیل ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، از عبارت: « زناني كه بدون در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند » استفاده گردد. اما چرا باید اینگونه شود؟ 1️⃣ وقتی که گفته می شود، پوشش یا حجاب شرعی، این عنوان از بد_حجابی گرفته تا بی_حجابی_محض را شامل می شود. 2️⃣ اساساً در مملکت اسلامی، هیچ فردی نمی تواند به صورت علنی هتک احکام کند و حرام شرعی را در ملأعام انجام دهد. تظاهر به فعل حرام نباید تلویحاً یا تصریحاً در هیچ قانونی مجاز شمرده شود. 👈 اگر مانند لایحه قبلی عفاف و حجاب ( که در رسانه ها منتشر شد) برخی مصادیق پوشش غیر شرعی ذکر گردد، در آنصورت مواردی از هنجارشکنی ها پیدا می شود که حرمت شرعی دارد، تظاهر به آن حرام است؛ اما از نظر قانونی منعی ندارد❗️ 👌برای مثال، مواردی از بدحجابی و شُل حجابی در جامعه مشاهده می شود که کشف حجاب محسوب نمی شود؛ اما میزان فساد انگیز بودن و آسیب آن به عفت عمومی چه بسا از برخی مصادیق کشف حجاب هم بیشتر باشد. ⏪ البته، اینکه مأمور اجرای قانون باید با کدام مصادیق پوشش غیر شرعی برخورد کند؟ با توجه به شرایط، تصمیم گیری می شود و نمی توان یک حکم کلی برای همه موارد داد؛ منتها از نظر قانونی باید انواع و اقسام پوشش های غیر شرعی، غیر مجاز شمرده شود. ⏪ از همین رو، آوردن عبارت «حجاب شرعی» در متن قانون قبلی، بسیار بجا و ماهرانه بوده است و لازم است در قانون جدید هم این عبارت که جامع و مانع است بیاید نه عبارت های دیگر. @Clad_girls ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🖼 | در رثای امام(ره) 🔍 مروری بر محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در ۳۳ سال اخیر Farsi.Khamenei.ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────