eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
34.4هزار عکس
30.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 | متشکّل شدن مجدد شیعه 👈🏼 نگاهی به الگوی ویژه هدایت و سیره تبلیغی امام سجاد علیه‌السلام و ثمرات آن بر اساس بیانات رهبر انقلاب 🔻‌ زندگی امام سجاد «از همه جهت یکی از زندگی های پر از درس است.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ یکی از این جهات، الگوی هدایت و سیره تبلیغی ایشان است. همه شواهد نشان می دهد نیم قرن بعد از حکومت پیامبر اسلامی، جامعه اسلامی چنان به انحراف رفته است که امیدی به اصلاح آن نیست؛ اما به راستی امام سجاد چگونه در طول ۳۵ سال دوران امامت خود با صبر و استقامت، چنین اثر شگفتی در جامعه اسلامی‌ ایجاد کردند؟ 🔻 اختناقِ گسترده در دوران بعد از حادثه عاشورا 🔹 شرایط دوران امام سجاد از چند جهت حائز اهمیت است. از یک سو «وقتی‌که حادثه‌‏ى عاشورا پیدا شد، در عالم اسلام... حالت رعبى میان مردم به وجود آمد؛ بیشتر یا شاید کلّاً در میان شیعیان و طرف‏داران ائمّه.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۸۴) از سوی دیگر «عامّه‌‏ى مردم دچار یک بی‌ایمانى و ضعف و اختلال اعتقادى شدید شده بودند. کار به جایى رسیده بود که حتّى بعضى از ایادى دستگاه خلافت، نبوّت را زیر سؤال میبردند.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۱) و «اخلاق مردم بشدّت خراب شده بود.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۲) چراکه «بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ 🔹 در آن دوران «اغلب شخصیّت‌های بزرگ، سر در آخور تمنّیّات مادّی‌ای که به‌وسیله‌ی رجال حکومت برآورده میشد، داشتند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ و کارشان شده بود «از طرفى موجّه کردن و محبوب کردن چهره‏ى قدرتها در دل مردم، از طرفى منفور کردن خاندان پیغمبر و محبّت اینها را از دلها گرفتن.» (حماسه امام سجاد، ص ۸۳) فشار و سخت‌گیری به جایی رسیده بود که «دستگاه عبدالملک... کمال اِشراف و نظارت را بر زندگى امام سجّاد داشت. جاسوس‌هایى گماشته بود که وضع زندگى امام سجّاد را به او گزارش بدهند.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۹۳) 🔹 حال سؤال این است با وجود اینکه «اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وضع، اجازه نمی‌داد که امام سجاد بخواهند با آن مردم بی‌پرده و صریح و روشن حرف بزنند؛ نه فقط دستگاه‌ها نمی‌گذاشتند، مردم هم نمی‌خواستند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ امام سجاد چگونه اسلام را از تحریف و جامعه اسلامی را از خطر انحراف نجات دادند؟ 🔻 امام از هیچ‏کس مأیوس نیست... 🔹 نگاه متعارف جامعه اینگونه است که با وجود چنین وضعیتی، تربیت مردم ناشدنی است. اما «امام سجاد... نگفتند وضع بد است، نگفتند که از شمشیر قدرت حاکم خون میچکد، نگفتند این حرفها در دل و مغز علیل مردم جا نمیگیرد؛ ‏حرفشان را گفتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶) سیره عملی ایشان نشان می‌دهد «امام از هیچ‏کس مأیوس نیست حتّى از محمّد‏بن شهاب. امام انسان را داراى فطرت نیکو میداند... بدیها عارضیاند، بدیها مال بعدند، بدیها نقش‏ونگار روى این صفحه هستند و خود صفحه پاک است... هر انسانى در هر حدّى از انحراف، از قلمرو و محیط و منطقه‏ى امید یک ‏انسانِ هدفى و مسلکى بیرون نیست؛ همه‏کس را میتوان امیدوار بود که هدایت شود.» (حماسه امام سجاد، ص۱۵۳) 🔻 دو نوع روش تبلیغی امام 🔹‌ با بررسی شیوه تبلیغی حضرت سجاد می‌توان دریافت که «امام چون در دوران اختناق زندگى میکردند و نمیتوانستند مفاهیم مورد نظر خودشان را آشکارا و صریح بیان کنند، از شیوه‏ى موعظه و دعا استفاده کردند. دعا مربوط به صحیفه‏‌ى سجّادیّه است... و موعظه مربوط به بیانات و روایاتى است که از آن حضرت نقل شده.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۵) 🔻 اولاً حضرت برای بازسازی جامعه نبوی «پوششى براى حقایق درست میکرد، و آن، پوشش، دعا بود.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۶۲) یعنی در بدترین شرایط تبلیغی «امام سجّاد از بيان معارف دست نکشيد؛ به‌عنوان دعا، به‌نام نيايش، مطالبى فراهم آورد و آنچه ميخواست بگويد، گفت.» (همرزمان حسین، ص ۹۲) ثانیاً موعظه «بهترین نحو انتقال و القای ایدئولوژى و افکار درست است.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۶) موعظه‌های عمومی حضرتسه ویژگی مهم دارد: 🔹 ۱- «این بیانات امام که خطاب به عامّه‏‌ى مردم است، از نوع آموزش نیست، از نوع تذکّر و یادآورى است. یعنى در این بیان، امام نمی‌نشینند مسئله‏‌ى توحید را براى مردم باز کنند و بشکافند، یا مسئله‏‌ى نبوّت را براى مردم تفسیر کنند بلکه تذکّر میدهند، یادآورى میکنند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۰) 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 ۲- «امام در این بیان عمومى یعنى در خلال مسائل اسلامى، ناگهان بر روى مسئله‏‌ى امامت تکیه میکند؛ مثل این است که مثلاً در دوران رژیم گذشته کسى با شما این‏جورى حرف بزند که آقایان! به فکر خدا باشید، به فکر مسئله‏‌ى توحید باشید، به فکر مسئله‏‌ى نبوّت باشید، به فکر مسئله‏‌ى «حکومت» باشید. ببینید؛ عیناً امامتى که ما اینجا در بیان امام سجّاد میبینیم، مثل همین کلمه‏ى «حکومت» است در دوران رژیم گذشته؛ که حرف خطرناکى بود.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۲) 🔹 ۳- «در خطاب به عامّه‌‏ى مردم دائماً استناد به آیات میشود؛ چرا؟ چون عامّه‏‌ى مردم امام سجّاد را به‏‌صورت یک ‏امام نگاه نمیکنند و براى حرفهایش دلیل میخواهند، استدلال میخواهند؛ این است که امام به آیات استدلال میکند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳) 🔻 روش خاص تبلیغ و هدایت 🔹 رویکرد امام به دعا به این دلیل است که «یکى از نتایجى که دعا میتواند داشته باشد، این است که انگیزه‏‌هاى سالم و صحیح را در دلها بیدار میکند... و صحیفه‏‌ى سجّادیّه از اوّل تا آخر پُر از انگیزه‌‏هاى شریف و عالى براى انسانها است که اگر انسان به آنها توجّه بکند، واقعاً ‏همین صحیفه‌‏ى سجّادیّه کافى است که یک ‏جامعه را توجّه بدهد و اصلاح کند و بیدار کند.» (حماسه امام سجاد، ص ۲۲۴) 🔹 رویکرد امام به موعظه هم به این دلیل است که «اگر کسى میخواست آنجا به مردم بگوید که به فکر مسئله‏‌ى حکومت باشید، این حرفى نبود که دستگاه به‌‏آسانى از آن بگذرد امّا وقتى به زبان موعظه و در زبان یک ‏آدم زاهد و عابد بیان میشود، براى دستگاه یک ‏مقدارى قابلیّت قبول پیدا میکند؛ یعنى آن‏قدرها حسّاسیّت‌‏برانگیز نیست.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳) 🔻 امام سجاد شيعه را مجدد متشکّل کرد 🔹 جهاد تبلیغی امام سجاد آن‌چنان آثار بنیادینی در جامعه داشت که گویی بعثت دوباره انجام گرفته است. شرایط به گونه‌ای شد که «کم‌کم و تدريجاً مردم ملحق شدند و زياد شدند و زياد شدند و جمعيت شيعه سر و سامانى گرفت. بر اثر همين گفته‌هاى گرم امام چهارم که مثل تازيانه‌اى بر دوش فکر و روح مردم نواخته ميشد.» (همرزمان حسین، ص ۱۶۰) 🔹 امام سجاد «شيعه را مجدّداً متشکّل کرد و تحويل امام باقر داد.» (دو امام مجاهد، ص ۳۱۴) نهایتاً «نتیجه این شد که در شصت سال بعد، هفتاد سال بعد، از همین کوفه جوانها و پیرمردها بلند میشدند می‌آمدند مدینه و سالیانى در کنار مرکز فیض جعفر‏بن محمّد میماندند و بهره میبردند و برمیگشتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶)، «بزرگانى که از رُوات امام صادق شما میشناسید، اغلب مال کوفه‏اند؛ در همین شهر بود، در همین محیط بود، در همین فضاى مسموم بود. چه کسى زراره را درست کرد؟ چه کسى محمّد‏بن مسلم را درست کرد؟ چه کسى مفضّل‏بن عمَر را درست کرد؟ یحیی‌بن امّ‏‌طویل را چه کسى درست کرد؟ امام سجّاد درست کرد.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۷) 🔹 اما آنچه از امام سجاد به عنوان هدایت گر ویژه و برترین مبلّغ احیاگر اسلام می توان الگو گرفت، این است که «امروز، ما چنين وظيفه‌اى داريم. البته شرايط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمد اللَّه حکومت حق يعنى حکومت شهيدان قائم است. پس، ما وظايفى داريم.» ۱۳۷۶/۲/۱۷ ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
🤲 این دعا را بخوانید تا با علیه السلام محشور شوید... ✨ رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: امام سجاد علیه السلام دعایی دارند که هر کسی آن را بخواند، خدا او را با امام سجاد محشور می‌کند و امام سجاد علیه السلام او را به سمت خواهند کرد. ✨ آن دعا این است که وقتی نمازت تمام شد، پس از نماز در حالی که هنوز نشسته‌ای، بگو: 🤲 يَا دَائِمُ يَا دَيْمُومُ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا كَاشِفَ الْغَمِّ وَ يَا فَارِجَ الْهَمِّ وَ يَا بَاعِثَ الرُّسُلِ وَ يَا صَادِقَ الْوَعْدِ. 📚 بحارالانوار / مجلد۳۶ / صفحه ۲۰۵ @ostadelahi ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| در پناه خدا... علیه السلام فرمودند: ✨ ثَلَاثٌ مَنْ کُنَّ فِیهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ کَانَ فِی کَنَفِ الله وَ أَظَلَّهُ الله یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِی ظِلِّ عَرْشِهِ وَ آمَنَهُ مِنْ فَزِعِ الْیَوْمِ الْأَکْبَرِ: ➖ مَنْ أَعْطَی مِنْ نَفْسِهِ مَا هُوَ سَائِلُهُمْ لِنَفْسِه ➖ وَ رَجُلٌ لَمْ یُقَدِّمْ یَداً وَ لَا رِجْلًا حَتَّی یَعْلَمَ أَنَّهُ فِی طَاعَةِ الله قَدَّمَهَا أَوْ فِی مَعْصِیَتِهِ ➖‌ وَ رَجُلٌ لَمْ یَعِبْ أَخَاهُ بِعَیْبٍ حَتَّی یَتْرُکَ ذَلِکَ الْعَیْبَ مِنْ نَفْسِهِ وَ کَفَی بِالْمَرْءِ شُغُلًا بِعَیْبِهِ لِنَفْسِهِ عَنْ عُیُوبِ النَّاسِ. ✨ سه خوی و رفتار است که اگر در فرد با باشد در پناه و حمایت خدا قرار می‌گیرد، و پروردگار در روز قیامت او را در سایه عرش خود جای دهد، و از هراس بزرگ آن روز آسوده و ایمنش بدارد: ➖ ۱. آنکه به مردم همان دهد (و همانطور رفتار کند) که از ایشان برای خود توقّع دارد؛ ➖ ۲. و دیگر اینکه قدم از قدم برندارد تا دریابد که آیا آن طاعت خدا است یا نافرمانی او؛ ➖ ۳. و اینکه هیچ عیبی را تا از خود برطرف نساخته برادر دینی خود را به آن سرزنش نکند. و برای آدمی همین بس که سرگرم شدن به عیوب شخصی او را از عیبجویی مردم وادارد. 📚 بحارالانوار مجلد۷۵ صفحه۱۴۱ @ostadelahi ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
✨ کلامی از امام سجاد علیه‌السلام برگرفته از کتاب 🔸يا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، 🔹ای آن‌که گره‌های امور رنج‌آور، به وسیلۀ او گشوده می‌شود؛ 🔸و يَا مَنْ يُفْثَأُ [يَفْثَأُ] بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، 🔹و ای آن‌که تندی و تیزی سختی‌ها، به عنایت او فرو می‌نشیند؛ 🔸و يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. 🔹و ای آن‌که بیرون آمدن از تنگی و فشار و قرار گرفتن در راحتی گشایش و رهایی از غم و اندوه، از او خواسته می‌شود. 📚صحیفه کامله سجادیه، ، فراز ١ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره درباره اهمیت مطالعه و توجه به کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌فرمودند: «آثار اوصیاء _ مانند صحیفه سجادیه و _ مثل این است که گویا با خودشان مکالمه و صحبت می‌کنیم و گوش می‌دهیم که اصلاً چه می‌فرمایند». ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه السلام): ✨ دعاى مؤمن از سه حال خارج نيست: _ يا برايش ذخيره می گردد _ يا در دنيا برآورده می شود _ يا بلايى را كه می خواهد به او برسـد دفع می کند در حق همدیگر دعا کنیم . ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 كتاب سيره و زندگاني حضرت (عليه السلام) 📜 اين كتاب به موضوعاتي دسته بندي شده و با استناد به منابع حديثي و تاريخي شيعه و اهل سنت در قالب 12 فصل درباره سيره زندگاني حضرت امام عليه السلام مي‌پردازد. ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
ImamSajad.pdf
4.79M
اين مجموعه شامل سرفصل‌هاي: 🔰 فصل اول: زندگی‌نامه علیه السلام 🔰 فصل دوم: برخی از فضائل امام 🔰 فصل سوم: سیره عبادی امام 🔰 فصل چهارم: سیره عملی امام 🔰 فصل پنجم: شیوه مبارزه امام با مظالم و مفاسد عصر خویش 🔰 فصل ششم: مواجهه امام با انحرافات فرهنگی روز 🔰 فصل هفتم: ابعاد سیاسی صحیفه سجادیه 🔰 فصل هشتم: تداوم توسط امام 🔰 فصل نهم: شیعه در عصر امام 🔰 فصل دهم: معجزات امام 🔰 فصل یازدهم: احادیث امام 🔰 فصل دوازدهم: اشعار و مدایح @TolidatFarhangi @farhangimoasese ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله : «اگر كسی طلبه باشد، روحانی باشد، معمّم باشد اين در دستش نباشد، خسارت است؛ حالا كتاب‌های علمی ديگر هم هست؛ ولی منظور اين است كه اينها برای ما اصل است. اينها دعايی كه خدايا مريض مرا شفا بده نيست، اينها آن مرحله نازله است؛ آن مريض را شفا مي‌دهد، پدر و مادرت را هم مي‌آمرزد؛ اما عمده فهم است و فهم! جامعه با علم و تحقيق زنده است.» ٩۴/٨/٢١ کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی حفظه‌الله‌تعالی ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چه باید کرد؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین دام‌عـزّه ⏱ زمان: ۳ دقیقه ‌ ‌@Nasery_ir ‌ ‌ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔻 از قضیه طوفان نوح نکته لطیفی به دست می آید که آب که از لطیف ترین اجسام است چگونه گاهی سبب آسیب می‌شود! آب است، خیلی لطیف است ولی چگونه اسباب زحمت برای بعضی تولید می‌کند! 🔸 نکات دقیقی در این است که گاهی با لطیف ‌ترین اجسام چه مشکلاتی می‌تواند تولید بشود! 🔹 یعنی چه؟ یعنی أیها الناس خیلی می‌تواند بلا به ما نزدیک باشد، خیلی می‌تواند یک دفعه بسیاری از نعمت‌ها را از بین ببرد. 🔸 پیام آن چیست؟ پیام آن این است که کارهای خود را بیشتر با خدا ببندید و او را ببینید، نه کثرات را. اسامی بت‌ها، یغوث و یعوق و نَسر در همین سوره نوح است، یعنی از گرایش به کثراتی که این‌ها داشته‌اند. نکنید، فقط خدا. نعمت‌ها به دست او است. ‌ ‌@Nasery_ir ‌ ‌ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
4_6042033578240380130.MP3
22.17M
🔈 ▪️شب هفدهم محرم ۱۴۴۴ 📣 جلسه هفتم * سه ویژگی برای بندگی؛ * اینگونه از شیطان و دنیا و مردم عبور کن. * خدا چگونه می‌خواهد؟ * اینگونه صبر کن! * اختیار خودمان را نداریم. * زن عاقل اینگونه عمل می‌کند. * هفتاد پیامبر در نسل این زن؛ به پاس صبوری اش! * وقتی رهبر، اپوزوسیون شخصی چون امام ره باشد. * شیطان از امام ره کینه دارد. * ضرب شصتی بعد از سالها، به فرمان امام ره * اگر جوان بودم، خودم او را می‌کشتم! * عاقبت که برای شیطان دُم تکان می‌دهند... * شیطان تا کجا با ما رفیق است؟ * دل شیطان حتی برای اطاعت کنندگانش هم نمی‌سوزد. * اینجا هر چه بیشتر نوکری کنی، بیشتر ذلیل می‌شوی! * عاقبت گاو شیرده بودن * دل به این و آن نبند! * تاریخ انقلاب را . * توکلی شیرین در اوج غربت * تمام وجود این مرد، ایمان بود. * امام ره را ببین، تا معنی واقعی عبد بودن را بفهمی! * این همه روبروی ظلم ایستادیم چه شد؟! * مأموریت انسان چیست؛ وظیفه یا نتیجه؟ * اگر اینگونه نشد، مرا لعنت کنید! * ذبح شو تا رها شوی. * برای بعضی گذشتن‌ها باید جان کند! * چه کسی مردِ ذبیح شدن است؟ * قدم اول دقیقاً همینجاست! * با این سه چیز آدم بشویم. * غیبت نکردن را تحمّل کن! * می‌خواهی از تمام مردم عابد تر باشی؟ * شیطان😈 ، توکل آدم را وسوسه می‌کند. * برای دیده شدن؛ ژیگول باشیم یا توکل کنیم؟ * مقدس اردبیلی "مسلمان" بود. * اگر شل بگیریم، همه چیز درست می‌شود؟ ⏰ مدت زمان 53:07 📅1401/05/24 @Aminikhaah_Media ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
AudioCutter_01 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-05-16) Mashhade Moghadas(3).mp3
15.58M
🔈 🔰 فصل چهارم؛ از فرضیه‌های نفسانی تا مرضیه‌های ربانی | جلسه اول ▪️بیستم محرم، ۱۴۰۲ * ارتباط با علیه‌السلام در چیست؟ * نتیجه دنیا دوستی => طغیان و کفران * حضرت موسی علیه‌السلام؛ چوپانی مظنون به قتل و تهدید پادشاهی و تمام دارایی فرعون! * قالب امتحانات الهی؛ ناهمگونی ظاهر و باطن * معجزات انبیاء علیهم‌السّلام؛ معما گونه‌ای عجیب و ناسازگار * چرا همه انبیاء علیهم‌السّلام مورد تمسخر قرار گرفتند؟ * يا أَبَتاهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ: هذا جَدِّي رَسُولُ اللهِ ... ⏰ مدت زمان: ۳۶:۳۹ 📅 ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ @Aminikhaah_Media ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
02 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-05-17) Mashhade Moghadas.mp3
22.99M
🔈 🔰 فصل چهارم؛ از فرضیه‌های نفسانی تا مرضیه‌های ربانی | جلسه دوم ▪️بیست و یکم محرم، ۱۴۰۲ * سوره فجر؛ عذاب دنیوی و اخروی برای طغیان‌گر * سطحی‌نگر؛ محدود دانستن مقیاس عنایت خدا به دنیا! * عمق نگاه زینب کبری سلام‌الله‌علیها؛ جز زیبایی ندیدم! * مبانی مستحکم؛ عامل حفظ انسان در فتنه‌های سخت * اگر در سپاه عمرسعد رفتار اخلاقی دیدید، چه می‌گویید؟ * در فضای مجازی زمانِ علیه‌السلام چه می‌گفتند؟ * مقیاس خوب و بد چیست؟ * سوءتفاهم جدی؛ پلوی معاویه و نماز علی علیه‌السلام * آبادی دنیای ما هم جز از طریق اهل‌بیت علیهم‌السلام نیست * با اهل دین؛ تنها راه خوشبختی * عشق شدید بین امام حسین علیه‌السلام و حضرت رباب سلام‌الله‌علیها ⏰ مدت زمان: ۵۵:۲۳ 📅 ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ 📱دریافت صوت کامل این مبحث و ده‌ها دوره دیگر در نرم‌افزار کاربردی تعالی👇 🔹 نصب از طریق کافه بازار @Aminikhaah_Media ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
03 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-05-18) Mashhade Moghadas.MP3
25.41M
🔈 🔰 فصل چهارم؛ از فرضیه‌های نفسانی تا مرضیه‌های ربانی | جلسه سوم ▪️بیست و دوم محرم، ۱۴۰۲ * ما با پیش‌فرض‌ها زندگی می‌کنیم! * اعتماد به نفس؛ ریشه تمام پیش‌فرض‌ها * خوش‌آمد نفس؛ معیار خوب و بد * بیشتر ما ‌از حق خوشمان نمی‌آید! * محاسبات غلط از رفتارِ خدا؛ علت طغیان * من که اهل هیئت هستم، پس چرا بد میارم؟ * اون که معصیت می‌کنه، پس چرا خدا بهش نعمت میده؟ * خدای واقعی یا خودساخته؟ * سوره زخرف؛ سوره‌ای برای بهم ریختن پیش‌فرض‌ها * اصلا چرا خدا باید کسی را عذاب کند؟ * مدل عجیب و غریب امتحانات الهی * فرعون؛ اگه تو فرستاده خدا هستی چرا هیچ مال و یاوری نداری؟ * رمز برنده شدن فرعون؛ نگه داشتن مردم در حد ظاهر * اگر نبود اربعین بود؟ * گرفتن نهج‌البلاغه زمان شاه ۴ سال زندان داشت! * اگر انقلاب اسلامی نبود داعش شکست می‌خورد؟ * بحثِ امروز بر سر نیست؛ داستانِ حیوانیت است! * روضه سنگین اسارت آل الله ... 📌 دوره اهالی حزب باد (صورت‌شناسی منافقین در سوره مبارکه احزاب) ⏰ مدت زمان: ۱:۰۱:۵۱ 📅 ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ @Aminikhaah_Media ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
🔴 نگذارید سفر مقدس به رباخواری بانک‌ها آلوده شود. ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
🔴 رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند؛ اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است؛ پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند؛ اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند؛ اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب » زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کَس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند؛ اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. ✍ جمشیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مسلمانی با طعم ؟! 😱 🚨 صریح آیت‌الله مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه درباره "ربا" در سیستم اقتصادی کنونی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 جای خالی علّامه مبارز در این روزها... ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
🔴 جناب آقای رییسی! حواستان به ایشان هست؟! این زن که این طور صحبت هاش با استقبال رسانه های ضد انقلاب واقع شده و براش رپورتاژ میرن، جزو اپوزسیون ضد انقلاب خارج نشین نیست، بلکه دستیار رییسی رییس جمهور است!!!! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 حاشیه های ادامه دار یک زن در دولت رئیسی! 🔰روزنامه فرهیختگان – که این روزها رویکرد صورتی و التقاطی آن مشهود است - طی مصاحبه ای که با سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در « پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی » داشته، از قول وی در مورد قضیه ورود زنان به ورزشگاه، نوشته است: « ... من باید پیگیری کنم که چرا این اتفاق تا الان نیفتاده است. از سوی دیگر توجیهی که می‌شود مطابق با استانداردهای داخلی ما می‌گویند، ما آمادگی نداشتیم و این نشان می‌دهد که عقل راهبردی در حکمرانی متناسب با اندیشه‌های امام نتوانسته خود را در اجرا پیدا کند. مثلاً وقتی امام قائل به مشارکت زنان در همه ساحت‌های اجتماعی است باید به فکر این می‌افتادند که زن نیاز دارد در ورزشگاه باشد ... ». 👈 متاسفانه، خانم پاد، طی مدت کوتاهی که روی کار آمده، هر چند وقت، سخنان حاشیه داری به زبان می آورد! ✅ چند نکته: 🔻در استفتائات امام خمینی ره که منتشر شده است، بنیانگذار جمهوری اسلامی صراحتاً ذکر می کنند که : « زن نباید به غیر وجه و کفّین مرد نظر کند » (استفتائات امام خمینی ره، ج8 ، ص576) یا در جایی می فرمایند : « بر زن حرام است بدن مرد نامحرم را نظر کند » (همان، ص579) 👈 در هنگام بازی فوتبال - به دلیل جنب و جوش حین بازی - یا در هنگام نرمش کردن کنار زمین و ...، علاوه بر زانو و قسمت هایی از دست، قطعاً بخش هایی از بدن بازیکنان فوتبال مثل ران ها، شکم، سینه و ... ممکن است نمایان شود. بر اساس فتوای صریح امام ره، نگاه به این مواضع از بدن مردان، برای زنان جایز نیست. 🔻چگونه اعتقاد امام ره به مشارکت زنان در ساحت های اجتماعی را به حضور آنان در ورزشگاه بچسبانیم؟ مگر می شود از یک طرف ایشان نگاه کردن زن به قسمت هایی از بدن مرد را دارای اشکال شرعی بدانند و از آن طرف، اعتقاد داشته باشند که زنان برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه بروند؟ یعنی هم بگوید نکنید و هم بگوید گناه بکنید؟! 🔻 تاریخ ذکر شده در استفتاء و پاسخ امام ره، 1361/01/05 (یعنی پس از انقلاب) است. 🔻 اگر امام ره موافق ورود زنان به ورزشگاه بود، چرا تا آخر عمر ایشان، این مسأله محقق نشد؟! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────